Kultura hry a respektování ostatních

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
labir
Příspěvky: 6774
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Kultura hry a respektování ostatních

Příspěvek od labir »

Kultura hry a respektování ostatních

To co se chystáte přečíst je do značné míry kontroverzní a zřejmě vyvolá velkou diskusi, možná i flames. Býval bych toto nezveřejnil, kdybych neviděl ve hře posun směrem kterým nechci aby se Equilibrie ubírala. Domnívám se však, že se jedná o natolik závažný problém, že stojí za to i třeba nastartovat flames při pokusu o jeho vyřešení.

Věnoval jsem těmto úvahám hodně času ve snaze najít optimální řešení. Obávám se že neexistuje. Takže se musíme smířit s řešením semi-optimálním, jaké se snažím předložit. Ano jsem zatížený svým osobním postojem k této otázce, ale snažil jsem se toto ve svých úvahách pominout a přistupovat k problému z hlediska světa a pohody hráčů co na něm hrají.

Prosím všechny kdo pocítí potřebu přispívat svým názorem pod tento článek, aby si jej nejprve pečlivě přečetli - snažte se číst to co je tam skutečně napsané, nepoužívám jinotaje ani narážky, formulací nechci říci nic jiného než je jasně napsáno. Děkuji.

Obrázek

Nejprve bych rád nastínil zaměření světa Equilibrie - to bylo a je poskytnout co nejširšímu spektru hráčů svět kde by mohli hrát. Přes ty co mají rádi a vyhledávají CvC až po ty nekonfliktní co CvC vůbec nemusí. Oba typy totiž svět nutně potřebuje. Nikdy nelze vypracovat svět jenž bude přijatelný pro všechny, to je nemožné, ale Equilibrie měla být takovým světem, který by se měl k této metě co nejvíc přiblížit s maximálním důrazem na hráčskou volnost, fantazii a tvořivost. Domnívám se že se toto do určité míry podařilo.

Ovšem už jen takováto skladba hráčů přináší problémy. Ano řeč je o CvC o tom nejdiskutovanějším, nejemotivnějším a nejstresovějším prožitku co snad může nastat. Z hlediska CvC jsem postupem času zjistil že lze hráče rozdělit do tří skupin. Hranice mezi nimi nejsou ostré a hráč samotný může mezi skupinami přecházet v průběhu času.

* První jsou ti hráči, co CvC vyhledávají, potřebují jej pro svou hru a vzrušuje je a baví je. Takoví většinou hrají konfliktní charaktery, ať již záporné nebo kladné.

* Druhá skupina jsou hráči neutrální, ti kteří CvC aktivně nevyhledávají, ale když už na něj dojde, tak jej akceptují bez větších potíží. Takoví hráči většinou hrají prostřední postavy ať již zlé nebo neutrální či dobré. Domnívám se že takových hráčů je většina.

* Poslední třetí skupina zahrnuje hráče co CvC nemají rádi a vyhýbají se mu kde jen mohou, protože jako na hráče na ně působí CvC depresivně či jinak negativně (a sem patří moje maličkost). Takoví hráči hrají téměř vždy nekonfliktní postavy, které se konfliktům snaží vyhýbat.

Všechny skupiny jsou pro svět zcela nezbytné. Milovníci CvC vnášejí nezbytnou dávku napětí a dynamiky a rozbíjejí stereotyp "všichni proti světu". Druhá skupina tvoří jakési jádro hráčů, zabydluje a oživuje svět. A poslední skupina většinou slouží jako stabilní prvek světa, většinou postavy které jsou dlouhodobé a tvoří jakési pojítko mezi "generacemi" postav.

Pomiňme nyní technické provedení CvC, odhlédněme od IC provedení, nešvarů jako je zneužívání enginu či OOC informací v CvC a podobně. Pomiňme i problematiku permanentní smrti. Oboje vydá na samostatný flames. Chtěl bych se soustředit na možnost případného vzniku problémů z podstaty CvC - konfliktu mezi těmito skupinami hráčů.

Kde jedině takový problém může nastat je nasnadě - pakliže postava hráče z první skupiny CvC milovníků napsane postavu hráče z třetí skupiny CvC odpůrců. Ostatní problematické konflikty jsou vzhledem k rozdělení skupin nepravděpodobné.

Dejme tomu že se tak skutečně stane. Důvody ponechme stranou, vrátím se k nim později. Nyní se soustředím na důsledky. Důsledkem je, že CvC milující hráč se zřejmě bavit bude, ovšem hráč, který CvC nemá v lásce zjevně nikoliv ba naopak. Pokud to bude dobrý hráč, tak konflikt zvládne uhrát, ale bude při něm a i následně po něm trpět. Prakticky to tedy vypadá, že první hráč se baví na úkor toho druhého a to bez ohledu na technické provedení či skutečný výsledek CvC (třeba se napadený ubrání či nezemře, ale to je irelevantní).

Je mi jasné, že z pozice hráče jenž CvC vyhledává je těžké pochopit, co může něco co jeho baví, provést s někým druhým, ale věřte tomu, že to tak je. Mluvím z vlastní zkušenosti - kdo mě zná, tak ví jak respektuji hru, ale narovinu řeknu, že pokud bych byl vystaven podobné situaci jakou jsem jako hráč zažil ještě jednou, tak bych neváhal ani na okamžik a uchýlil bych se k metagame - vidina toho co bych si znovu prožil by mě k tomu prostě dohnala i když bych toho později jistě velmi litoval. Tímhle chci jen a pouze naznačit jak silná může někdy taková bolest z CvC být a k čemu až může následně hráče dohnat. Tím že jsem uvedl sebe jako příklad jsem učinil jen a pouze proto že takový zážitek mám bezprostřední, nechci tím říci ani vyžadovat nějakou extra výhodu či výjimku pro své postavy.

Nyní se vraťme k důvodům vzniku CvC mezi postavami hráčů 1. a 3. skupiny. Přijměme příklad, že se jedná o čistě IC důvody (loupežné přepadení, oběť, vražda šílence, pomsta přes třetí osobu atd...). Je pak vše v pořádku z hlediska hry? Nepochybně. Z tohoto úhlu pohledu se nedá zcela nic vytknout. Je to ovšem v pořádku z jakéhosi "lidského" hlediska? Dejme tomu že hráč agresora ví o povaze hráče oběti - a přesto provede útok. Pak jsou jen dvě možnosti jak jeho chování vysvětlit - buď tak činí s úmyslem ublížit hráči a máme tu PvP, které je podle pravidel nepřípustné, nebo tak činí z fanatické oddanosti RP hře bez ohledu na následky pro ostatní.

Kdysi kdosi řekl větu, kterou jsem si zapamatoval a myslím, že je pravdivá a ukrývá dost moudrosti. Vlastně je to parafráze na jeden slavnější výrok o svobodě. Pokud si to dobře pamatuji tak to byl Fantalas: "Moje RP končí tam kde začíná RP toho druhého". Osobně si ji vysvětluji tak, že jsou důležitější věci než fanatické lpění na "dokonalé HC RP hře". Například tolerance a pochopení ostatních hráčů.

NWN a Equilibrie je hra. Není to druhý život, není to dokonalost nebo náhrada života, není to "simulátor fantasy" - hratelnost má přednost před pseudorealitou i když ta je také důležitá. Cílem je aby se hráči bavili, někdy se smáli, jindy je to zabolelo. Proto si myslím, že hráč by měl brát jisté ohledy i na charakter ostatních hráčů. A je to tu - ovlivnění chování postavy OOC informacemi. Jasný metagame. Ale jak jsem již jednou uváděl příklad, tak kupodivu i metagame můžeme někdy nazvat "pozitivní" z hlediska hry.

Do celé problematiky ještě vstupuje jeden aspekt. A to jsou nováčci. Takový průměrný nováček si vytvoří postavu a začne hrát. Většina z nich získává zřejmě ze single kampaně dojem, že hraní na perzistentním světě je jakýsi velký kooperativní mód "všichni proti světu". O to větší je pro něj šok, když zjistí, že tomu tak není ač se to na první pohled může jevit. Takový nováček tak ani neví do jaké z těch tří kategorií spadá - a dejme tomu se připlete nebo je zatažen do CvC.

Pokud je z prvních dvou je vše v pořádku, asi to pro něj bude šok, ale pobaví se a jeho hra se může zlepšit (nebo to nepochopí a sklouzne to k PvP). Ale když je z třetí skupiny tak je problém a šok může být tak velký že prostě odejde. Není to škoda? Třeba by se za čas vypracoval na dobrého hráče který by byl pro svět přínosem.

Nebojte dostáváme se k závěru. Co tím vším chci říci? Jednu jedinou věc - rád bych požádal hráče, aby v zájmu pohody a pěkné hry i pro ostatní hráče respektovali i ostatní hráče a jejich povahy. Byl bych rád aby fungovalo jakési nepsané pravidlo o nezatahování postav hráčů jenž se vyhýbají CvC do těchto sporů či soubojů - a to jak z hlediska hráčů tak i DM. Podobně u nováčků u kterých ještě není jasné kam vlastně patří.

Na druhou stranu hráči kteří o sobě vědí, že CvC nemusí, by měli přizpůsobit hru svých postav tak aby se staly nekonfliktními pokud již takové nejsou. Něco jiného je když najednou taková postava jejíž hráče jste měli za nekonfliktního najednou začne provokovat byť třeba slovně - pak jen prostě reagujte dle potřeby soubojem přepadem atd... Byl bych rád kdyby tak platilo cosi na způsob "provokuješ - můžeš být cíl, jsi nekonflitní - nechám tě být".

Ono tento respekt k povaze ostatních spoluhráčů se dá vlastně zobecnit i mimo CvC. Pokud nějaká činnost mé postavy přináší zhnusení, deprese či jiné negativní pocity ostatním hráčům či DM, měl bych si asi položit otázku jestli stojí za to obětovat pohodu hry ostatních a možná i výhledově svou za moje "dokonalé HC RP".

Rád bych abyste se nad tím co jsem nastínil jen zamysleli a případně řekli své názory. Děkuji.

//*trochu s hrůzou očekává to co spustil...*
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

tohle podepíšu, nicméně si dovolím nějaký ALE (jinak bych to ani nebyl já :))

1/ bezkonfliktní postava se musí bezkonfliktně chovat
2/ kdo začal bezkonflitkní postavu a na 10+ lvlu z ní udělá konfliktní, zaslouží ji bez milosti smazat
3/ hrajte postavy čitelně - samozřejmě je možná určitá úroveň přetvářky ale dokonalá přetvářka je zneužití systému
4/ nepřeceňujme schopnost rozeznat "nováčka" - za sebe můžu říct, že sem si zakázal čist playerlist při loginu a drtivá většina současnejch postav pro mě nováčci sou - pak se mě někdo ptá na nějaký technický věci, ke kterejm potřebuju znát lvl a on mi napíše, že 12 a ve mě hrkne, páč sem čekal 4 nebo 5
5/ ohleduplnost k nováčkům určitě ano ale vocaď pocaď, gramotnej hráč, kterej si aspoň v rychlosti přečte web a pravidla si nemůže pri prvním dialogu naběhnout až na smrt a pokud ano, musí hledat chybu u sebe
6/ smrt je to poslední, konečný řešení, neplejtvejte s ní, nedevalvujte ji (že to řikám zrovna já, co ?), přemejšlejte, jestli nejdete s kanónem na vrabce, oplácet každou křivdičku smrtí je nesmysl
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
labir
Příspěvky: 6774
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Přesně tak.

1) To je samozřejmé, myslím že jsem to tam zmínil.
2) Na takovéhle ptáčky si DM posvítí
3) Souhlas, třeba nikdo nemá stále na 100% tvář pokrového hráče, to jen NWN to u postav umožňuje
4) Ono možná pak už jde o definici pojmu nováček
5) Když se nováček projeví konfliktně (byť třeba slovně) - tak sám sebe vlastně zařadí a už je k němu možné přistupovat s tímto vědomím
6) Souhlas, proto taky třeba máte lektvary zapomnění, aby se zaručila jistá ochrana agresora u CvC nekončící smrtí oběti. Nebo někdy stačí jen intrika, znemožnění, zastrašení atd...
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Souhlasim s vyse napsanym a budu se tim ve hre ridit, mam stejne jako photter nejaka ALE:

1) Rozhodne bych nepokladal rovnitko mezi NOVACEK a LOW-LEVEL POSTAVA …
2) Nastanou situace, kdyz holt je neci postava ve spatnou chvili na spatnem miste (napr. stane se svedkem neceho, co by rozhodne nemela, nebo nekam vleze v nepravou chvili). Ac muze byt tato postava sebevice nekonfliktni, holt k CvC to povede - da se resit ruznymi zpusoby (viz. napr lektvar), ale zalezi, jaky pud sebezachovy postava vyhybajici se CvC predvede …
3) Vsichni by si meli uvedomit, ze EQ svet se neustale vyviji, neustale se neco deje, a to ze vy zrovinka nepochopite jednani jine postavy, nebo nevidite (protoze treba ani nemuzete) jeji duvody, neznamena to, ze nejsou a ze nemuzou byt smrtelne zavazne.
labir
Příspěvky: 6774
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

2) Ano to se stává, tam lze s úspěchem použít třeba ten lektvar zapomnění nebo i ne. Skutečně pak záleží ze stejné míry jak na hráči agresora tak na hráči svědka jak to celé dopadne. Agresor by měl asi dát svědku šanci nějak se z toho dostat (lektvar, slib zastrašení, atd...) a je na svědkovi jak jestli toho využije nebo bude dělat "machra" nebo bude utíkat atd... O to mi ani tak nešlo - šlo mi hlavně o přepady typu "to je známá kladná postava co nikomu nic nedělá, počkáme si na ni a provedeme...".

3) Plány v plánech jiných plánů. :bigwink:
Naposledy upravil(a) labir dne 30. 11. 2006 14.27, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

eště mě napadla jedna věc : čo také si predstavujete pod pojmom nekonfliktný ?

tím chci říct, že mít nekonfliktní postavu neznamená jenom nemachrovat a nechrastit zbraněma ale znamená to fakticky VYHEJBAT se konfliktům a to pokud možno i potenciálním konfliktům

* kdo svědčí u soudu proti obávanýmu zločincovi, koleduje si o konflikt, i když se chová jako milius
* kdo donáší, poskytuje informace o jinejch postavách a podobný věci, koleduje si o konflikt
* kdo příliš horlivě spolupracuje s úřadama nebo nějakou nátlakovou skupinou, koleduje si o konflikt

za "bezkonfliktní" postavu se nejde jenom schovávat, postava tak musí skutečně žít a brát z toho nejenom vejhodu ale i omezení, hořký se sladkým :bigwink:
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
labir
Příspěvky: 6774
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Přesně tak, hrát skutečně nekonfliktní postavu. I když třeba u toho svědectví u soudu bych doplnil "ze své vůle", když ji někdo prostě předvolá protože někdo jiný ji viděl/slyšel že by mohla být/vědět atd... tak je to trochu jiné než když se horlivě půl procesu nedočkavě hlásí o svědectví.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6774
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Ovšem je dobré si uvědomit, že i silně nekonfliktní postavu a hráče lze vyprovokovat když se použije příliš silný impuls. Tím se ovšem ta postava nestává automaticky konfliktní - byla ke svému jednání donucena.

Například, pokud někdo před takovou postavou začne páchat vyslovené bezpráví např. na někom blízkém. I nekonfliktní postava pak může být donucena do konfliktu vstoupit ač by sama tak nikdy neučinila.

Definovat bezkonfliktní postavu je težké ne-li nemožné. Ale myslím že většina hráčů je natolik vyspělá, že pozná která postava je nekonfliktní a která ne. A u těch nejasných? Tam je si asi lepší počkat na jasný projev na onu nebo druhou stranu.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Tak mě napadá... nahoře se mluví o třech skupinách (ne)konfliktnosti _hráčů_ - a najednou řešíte (ne)konfliktnost _postav_? =))
Jistě, nekonfliktní hráč by si neměl zakládat konfliktní postavu. Ale co když si konfliktní hráč založí postavu nekonfliktní? =P

Příklad - jaká je podle vás servírka Areena? A co její hráč? .))
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

Gran píše:Tak mě napadá... nahoře se mluví o třech skupinách (ne)konfliktnosti _hráčů_ - a najednou řešíte (ne)konfliktnost _postav_? =))
Jistě, nekonfliktní hráč by si neměl zakládat konfliktní postavu. Ale co když si konfliktní hráč založí postavu nekonfliktní? =P

Příklad - jaká je podle vás servírka Areena? A co její hráč? .))
spamer :biggrin:
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Gran píše:Tak mě napadá... nahoře se mluví o třech skupinách (ne)konfliktnosti _hráčů_ - a najednou řešíte (ne)konfliktnost _postav_? =))
Jistě, nekonfliktní hráč by si neměl zakládat konfliktní postavu. Ale co když si konfliktní hráč založí postavu nekonfliktní? =P

Příklad - jaká je podle vás servírka Areena? A co její hráč? .))
copak sis nevšiml, že se tu "hráč" a "postava" celkem úspěšně zaměňují? To jen naše oči, zvyklé na masáž Drd+ si toho všímají :D... nicméně se tu lidi domluví i tak *-* - takže to moc velký problém není ^_~
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
labir
Příspěvky: 6774
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Domnívám se že rozlišení hráč - postava je v tom mém příspěvku dost jasné. Když chcete hledat kličky a problémy místo toho pochopit sdělení tak zase naopak mohu začít některé věci vyžadovat.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

labir píše:Domnívám se že rozlišení hráč - postava je v tom mém příspěvku dost jasné. Když chcete hledat kličky a problémy místo toho pochopit sdělení tak zase naopak mohu začít některé věci vyžadovat.
Mluvil jsem o diskusi, ne o tvém příspěvku .)

A jinak se omlouvám, já patřím k těm, co když slyší "Zabil jsem toho hráče", tak volají policii xD
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

photter píše:2/ kdo začal bezkonflitkní postavu a na 10+ lvlu z ní udělá konfliktní, zaslouží ji bez milosti smazat
Já sice (doufam) chápu jak to myslíš, ale když se nad tim tak zamejšlim... tak moje postava sem nejspíš patří. :dntknw:

A jiank bych k tomu doplnil:
Nedělejte exaktní pravidla - nejde to. Základ je používat hlavu a tolerance, mít pořád na očích, že sme se sem přišli bavit, ne se pozabijet. Což snad už Labir dostatečně vyjádřil. A já sem doufal že tu nějaká podobná "tolerance" fungovala už předtim, ovšem do toho asi moc nevidim, asi taky proto, že já mam dost speciální a složitej přístup k tomhle a vůbec k jakýmukoliv řazení se někam.
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

Když se zamyslim nad svojí postavou, mam pocit, že se od začátku taky dost změnila. Nevim jak moc konfliktní teď je, ale na začátku určitě nebyla. Prostě hráč míní, svět mění. Když se ohlídnu, vidim že jedinej velkej CvC spor mi taky dlouho ležel v hlavě. Ale vyhnout se mu už v podstatě nešlo. Je to zkrátka o tom, nejít do konfliktu za každou cenu.

Tohle je něco, v čem si sám nejsem jistej, jak hrát. Je dost těžký mezi tim hledat rovnováhu. Aspoň pro mě.
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4113
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

V tomhle souhlasím s photterem. Nemáte rádi CvC? Chce se vám plakat pokud prohrajete? V tom případě mi přijde jako dobrý nápad vůbec nic si nezačínat s členy 1.skupiny. Jednoduchý selský řešení.

Pokud na někoho bonzuju, tak je téměř jisté že po mě pujdou jakmile se z toho dostanou. Viz "ochrana svědků" IRL

Proto pokud se chci vyhnout potížím tak je třeba se do ničeho neplést.
Wanting something does not give you the right to have it.
Drog
Příspěvky: 346
Registrován: 10. 3. 2006 20.50
Bydliště: Valašské Království:D /Hag Hargol

Příspěvek od Drog »

photter píše: 2/ kdo začal bezkonflitkní postavu a na 10+ lvlu z ní udělá konfliktní, zaslouží ji bez milosti smazat
Tak s tímhle bych uplně nesouhlasil.Co když je třeba náš Bohouš neskušený vesnický mladík, na kterého když uděla problémová vazba jménem Franta ramena, tak náš vyklepaný Bohouš mlčí, protože má strach aby mu ten Xkrát silnější Francek nezlámal všechny kosti v těle,nebo má strach z krve a nebo se muže bát o svůj pečlivě vedený obličej. A proto se může tadle postava zdát těm ostatním nekonfliktní.Jenže jednoho dne si náš bohouš řekné,"Dost toho věčného urážení a nadávek." A pod vlivem těhle událostí, náš Bohouš začne cvičit aby dokázal jednoho dne dat na frak výše zmińovanému Frantovi.Což se mu jednoh dne (lvl-10 :) ) podaří a jeho sebevědomí mu vysoce vzroste.:)) Nebo třeba zlodějíček, který dokáže rozpoznat hranici svých možností a proto může ostatním připadat jako bezproblémový pohodový týpan , leč doopravdy je to velice nebezpečný mistr svého řemesla, který se s kýmkoliv,ba dokonce ani s problémovým válečníkem přes den do konfliktu nepustí a když už si ho ten válečník do huby brát začne, tak i přesto náš zlodějíček zachivá klidnou hlavu a urážky přejde mlčením.Jakmile ovšem nadejde noc a bojovník ulehne, přijde chvíle našeho vrahouna,který by nemněl šanci ho v rovném souboji porazit,ale nyní nic netušíciho válečníka bezproblemově odkrágluje..Ráno naleznou zavražděného válečníka, ale ten čin nikdo nebude spojovat s tím bezproblémovým hochem(prostě znal hranici svých možností).Tím chcí jen říct že, to jestli je postava nekonfliktní a časem se stane konfliktní, může závíset na mnoha jiných vlastnostech, třeba na výše zmińovánem sebevědomí, které muže v závislosti na okolnostech klesat a nebo naopak stoupat
Neberte život příliš vážně. Beztak z něho nevyváznete živí.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

to, co píšeš ( Franta vs. Bohouš), je nádhernej příklad správně uplatněnýho pudu sebezáchovy, nevypovídá to o konfliktnosti nebo nekonfliktnosti, von by mu tu držku rozmlátil hned ale když viděl, že na to nemá, stáhnul vocas a počkal si na svoji šanci, proti tomu nemám jediný slovo …..měl sem na mysli něco úplně jinýho, určitě ses s tím setkal, že postava si začne tahat triko až když na to má, dokud byla slabá hrála úplně jinak
s tim chmatákem už bych byl opatrnější, opakuju, že dokonaká přetvářka je zneužití systému, nikdo se nedokáže přetvařovat 24/7/365, taky by měl hráč zvážit, nakolik je jeho postava přetvářky schopná, na úspěšnou přetvářku potřebuješ INT, WIS i CHA imho, myslim, že v tomhle směru by si tu hodně hráčů mělo sáhnout do svědomí
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

photter píše: na úspěšnou přetvářku potřebuješ INT, WIS i CHA
Souhlas.… sooouhlas! Snad ten jeden pochopí aspoň část z toho, co se včera stalo.…

Tenhle příspěvek nemá dávat moc smysl pro ty, kterých se to netýká ^_^….
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Alcatraz
Příspěvky: 810
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

The_Balrog píše:
photter píše: na úspěšnou přetvářku potřebuješ INT, WIS i CHA
Souhlas.… sooouhlas!
nesouhlas, pretvarka ma byt veci skillu bluff a tudiz CHA :biggrin: vsichni kdo se pretvarujete, chci videt vase hodnoty :) a to tak velky, jaka je vase pretvarka :bleh:
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Odpovědět