Stránka 8 z 9

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 2.16
od Wolf
Co tím chces říct?

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 7.03
od Van
Že krást koně, či je přesouvat (systémově lze) za pomocí ovládnutí zvířete (porozumění zvířatům), není vhodné?

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 8.22
od Braenn
Labirovo zdůvodnění je dost šilené, ale - no, je to Labir, pán serveru, takže zbývá nějak sesumírovat, jaké že to máme na EQ superinteligentní koně, kteří poznají, kdo na jejich zadku jede a nenechají se za ohlávku odtáhnout nikým jiným.

A nebo to po letech probrat s Onyxem.

Relevantní mi přijde jen Lenweho dodatek - je-li kůň ve městě/v dosahu neustále přítomných NPC, pak vzhledem k jejich počtu by čin jeho ukradení/odvedení osobou, co není majitel, na 99% neprošel bez povšimnutí.

Je-li zaparkován uprostřed přírody, smolík.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 8.42
od The_Balrog
Tohle odůvodnění je výsledek toho, že je potřeba naroubovat nějaké IC odůvodnění na systém, který neodpovídá očekávání reality, ale je zavedený kvůli hratelnosti. Zaprvé jsou koně hodně významný "předmět" co dává majiteli docela sílu. Z hlediska hratelnosti není úplně správné, že by s ním mohli manipulovat lidi s jediným bodem v AE. Jasné, že o tomhle se dá zase diskutovat s argumenty, že třeba artefakt vám ze stolu může sebrat kdokoliv, kdo nemá třeba ani jeden bod v okrádání – artefakty se ale na stůl pokládají jen vzácně, zato koně stojí nehlídaní docela často.
Druhý systémový problém je v tom, že ovládnutí přes AE nedá "zloději" přístup ke koni, dá se jen trošičku vodit po lokaci. Není to tedy plnohodnotné ukradení. Kůň se dá vodit i do jiných lokací, ale hrozí, že se na přechodu utrhne a někam se ztratí. Stává se, že zmizí a objeví se úplně jinde v téže či jiné lokaci; pokud je štěstí, zůstane na druhé straně přechodu. Dělá to prostě hodně divné věci, které se realitou taky nedají pořádně vysvětlit.

Určení, že na koně nebude fungovat AE, je tedy záležitost hratelnosti a nedá se pro něj moc argumentovat mechanismy reálného světa. Bohužel, jak je teda vidět, AE na koně funguje, i když původně nemělo. Myslím, že nikdo nebude mít problém s tím, když se pomocí AE odklidí překážející kůň o pár kroků jinam, odvádět koně a suplovat tak mnohem náročnější kradení by se tak však nemělo. (Ostatně proč by jinak systém na kradení koně byl, že?)

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 9.25
od zdech
O tomhle se vedla debata nějakých sedm let po té "zdrojové" a došlo se k tomu, že kůň je zvíře jako každé jiné tzn. Animal Empathy je ok. Má to pár háčků...někdy kůň ovládnout jde jindy ne protože parta, odvádět cizího koně v dohledu NPC je bez asistence Dx zneužitím jejich nepřítomnosti a chybí potvrzení správnosti výsledku debaty z nejvyšších míst.
Osobně bych doporučil nenechávat koně jakožto cennou věc postávat bez dohledu (nebo v rajónu pomstychtivých oficírů) a nedá se narazit. A z druhé strany užití AE předem promyslet a netahat ho do hry s koňmi jen tak "bo můžu"
A proč že je ten systém kradení? Dost možná proto, že bez něj by mohl s koněm manipulovat jen majitel a dva vyvolené classy (jinak než zaříznutím).

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 9.36
od The_Balrog
Hele, tyhle domněnky "dost možná proto" jsou hezký, ale původní idea od labira je tahle a myslím, že docela dobře vysvětluje ve dvou větách všechny otázky, co se tu kladou:
Jinak druidí/hraničářské zmámení samozřejmě na kone nefunguje a ukrást koně není nic lehkého, nejlíp to jde když někde sám stojí a čeká. Ale to už je pak blbost majitele že ho nenechal někým hlídat.
(Linkováno z toho ungem odkazovaném topicu o "novém" systému jezdeckých koní.)

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 9.50
od Ungo
To zda AE má nebo nemá fungovat na koně je mi celkem putna, i když si myslím, že to Balrog vystihl krásně. To že AE systémově jde s dost směšným TO je sice fajn, ale problémy s tím spojen é jsou daleko větší, než říci, že se AE ovládat nemá

Jiná věc je, že když už AE někdo na koně používá, měl by tak činit alespoň se špetkou rozmyslu. I kdyby kůň nebyl až tak inteligentní, tak bude mít svůj charakter a ne každý s každým bude chtít odejít. Nikdo by neměl významněji manipulovat s cizím koněm. Minimálně ne bez přítomnosti DM a to ve městech především ale i mimo ně.

Když použiji jako příklad mého koně. Kterého mimochodem někdo velmi vtipně odvedl přes polovinu Amfiberai a schoval na místě, kde mi trvalo dva dny ho najít. Můj kůň, jakožto kůň druida, nikdy nemá ohlávku ani uzdu, přesto narážím na postavy, které se ho za ni snaží IC odvést (systémově AE). Troufám si tvrdit i to, že jakožto kůň patřící druidovi bude se svým pánem v daleko silnějším spojení, než sedlák a a jeho valach.
Tím chci říci, že než někdo přistoupí k manipulaci s cizím koněm, měl by se zamyslet, zda je to vhodné a zda nemohou existovat faktory, které by měl vzít v potaz. Každý kůň je jiný a bude mít svůj charakter a ten by se jim neměl uzurpovat na základě toho, že mám jeden bod v AE. Pokud už chcete koně přesunout, odtáhnout nebo rovnou zabít, mělo by se tak dít za přítomnosti DX nebo alespoň s informacemi od jeho majitele.

Hrajeme tu (alespoň někteří) HCRP, tak se netočme na tom, že je špatně nastavený systém.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 10.18
od zdech
Jen škoda, že tyhle dvě věty nebyly z hrobu vykopány v době, kdy se tahle otázka řešila naposledy. Bylo by fajn zjistit, zda jsou aktuální i po devíti letech a dvou systémových obměnách světa. Tak říkajíc funguje to teď proto, že se na to zapomnělo, nejde to jinak nebo vrchní tvůrce změnil názor?

Jinak teda manipulovat s koněm zaříznutím vyžaduje Dx jen v případě, že se tak děje v potenciálním dohledu NPC.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 10.43
od Woxa
Obdobná debata se tu vedla i někdy před rokem. V podstatě bez výsledku.

Je hezké uvažovat o tom, že kůň má nějaký charakter, nějaké další "specialitky" atd... faktem ovšem zůstavá, že hráč onoho "zloděje" nemusí vždy vědět komu kůň patří, či co přesně je majitel zač a co s koněm má. Nějak hlouběji to přes případné telly zjišťovat pak také není vždy zcela žádoucí. To je věc, kterou by si měla uvědomit i druhá strana, která se vyjímečností svého koně a vztahu s ním hájí.

Argumentace nějakým ne nejlépe nastaveným systémem a směšnými TO mi přijde spíš úsměvná. AE mi stále nedává plnou kontrolu nad zvířetem tzn nemám s ním takový vztah jako jeho pravý majitel, ale jsem schopen si ho jaksi "naklonit" a přimět ho k vykonání nějakých jednoduchých úkonů - nic více. Kůň je zvíře na lidi zvyklé, nějak cvičené a tedy nevím proč by to mělo být těžší, jak si takto naklonit nějakou nebezpečnou šelmu nebo divokou zvěř.

Pokud mi kůň někde bude z nějakého důvodu vadit a budu se ho chtít zbavit, nabízí se spousta způsobů. Je jedno zda má či nemá ohlávku, zda je či není kdo ví jak inteligentní, zda mě při tom hodlá pokopat a pokousat. Možností jak si s takovým zvířetem poradit a zpacifikovat ho je mnoho, včetně těch nejfatálnějších.

Mimochodem, ten systém kradení koní, já teda nevím, ale mě nepřipadá, že by nějak více rozšiřoval možnosti k tomu, aby více class mohlo s koněm manipulovat. Neznám přesné systémové nastavení, ale z popisu se mi zdá, že jen přidá o jednu, dvě vyvolené classy navíc.

Tím neříkám, že je správné tahat zvěř přes AE někam přes přechody. Ví se, že to buguje (byť mezi hráči to až tak rozšířená informace není), tak by se to z tohoto důvodu dělat nemělo. Nicméně v použití AE na odtažení zvířete někam jinam v rámci lokace potíž nevidím. Pokud se chceme bavit o nízkém TO na ovládnutí, bavme se o nízkých TO všeobecně.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 10.53
od Van
Woxa píše:Tím neříkám, že je správné tahat zvěř přes AE někam přes přechody. Ví se, že to buguje (byť mezi hráči to až tak rozšířená informace není), tak by se to z tohoto důvodu dělat nemělo. Nicméně v použití AE na odtažení zvířete někam jinam v rámci lokace potíž nevidím. Pokud se chceme bavit o nízkém TO na ovládnutí, bavme se o nízkých TO všeobecně.
Nebo se bavme o low lvl nastavení EQ obecně. I když u koní by šla asi udělat imka na mysl = imka na AE a mohl by koně užívat majitel dál.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 12.07
od Ungo
Jednoduse receno jsou dve moznosti. Proste kone nakliknout a odvest nebo pred nakliknutim promyslet trebas nejake ty Rp okolnosti. On dost zalezi na tom zda ten dotycny chce hrat a nebo proste jen majitele nastvat.

Faktem zustava ze manipulace s konem pod dohledem Npc nutne vyzaduje pritomnost DX.

Drobna rada, kdyz uz nekomu odvedete ci zabijete kone, je dobre to dat ooc, trebas anonymne vedet. Me se trebas nejednou stalo ze kun se bugl. Zkratka dat hraci vedet zda k situaci pristupovat ic ci resit s DX problem.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 12.28
od Wolf
Urcite by hráči při kradení koně či posunu do jiné lokace měli dat vedet DX.
V Případně Lenweho koně by například strážní viděli, ze ho netahá Lenwe
Taky tam hraje ten faktor ze druid je s koněm víc spjat a to ze nemá ohlávku.

Jak ale puse Woxa, když mas to AE vyšší, můžeš si koně odtáhnou i bez ohlávky, ale to AE by melo
byt asi fakt vysoký.

A koně zas takové průbojné charaktery nemají.
Samozřejmě na výjimky cizi majitele můžou klidně i kousat či kopat.
Výjimečně trucem budou stát, protože ty nejsi majitel, ale v 90% ti kun půjde at ho vodi kdokoliv,
protože je právě na ty lidi zvykli.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 17.58
od Selvagion
Osobně jsem měl vždy za to, že jakákoli manipulace s cizím zvířetem v dohledu NPC bez přítomnosti DX, nikoli proto, že překáží, tak ho odvedu stranou, ať již je to kůň nebo nákladní zvíře, je zneužitím nepřítomnosti DX, jelikož by mělo platit pravidlo, že nikdy nevíte, jak by NPC mohlo na vzniklou situaci reagovat.

To je problém a na to by si lidi měli dávat pozor.

Nicméně pokud se zvíře nenachází v dohledu NPC, pak nevidím důvod k tomu, aby ho nemohl kdokoli odvést. Kůň není pes, zamáváte mrkví a moc bych se divil, kdybyste až na pár výjimek, ho nepřiměli se hnout.

A proto jsem nikdy žádné zvíře nenechával mimo dohled NPC.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 19.48
od DarckDewy
Jde také o to, že mi jako hráči vidíme takováto zvířata jen a převážně u PC, vnímejte kolik je šancí že je mají i NPC a pak strážím asi nepříjde divné když kolem nich projde postava s černým koněm, jelikož uzdička se snadsehnst dájednodušea Šíp není nijak specificky jiný než ostatní koně. (Pardon za užití Šípa ale je to první kůň co mě napadl )

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 19.49
od Mourisson1
DarckDewy píše: vnímejte kolik je šancí že je mají i NPC
Krom jízdy v armádě? Málo.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 20.01
od Ungo
DarckDewy píše:Jde také o to, že mi jako hráči vidíme takováto zvířata jen a převážně u PC, vnímejte kolik je šancí že je mají i NPC a pak strážím asi nepříjde divné když kolem nich projde postava s černým koněm, jelikož uzdička se snadsehnst dájednodušea Šíp není nijak specificky jiný než ostatní koně. (Pardon za užití Šípa ale je to první kůň co mě napadl )

Na to se vztahuje základní pravidlo o chování před NPC. Žádné PC nesmí rozhodovat za NPC, nemůže si rozhodnout co NPC udělá, ví, neví, umí nebo neumí. Je nezbytné zachovat NPC status Quo.
Čili v tomto případě PC si samo nemůže určit, zda kradeného koně NPC pozná či ne. Proto nutnost přítomnosti DM.

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 21.15
od DarckDewy
Pardo, už mlčím

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 26. 1. 2015 22.59
od Wolf
Tak tak. Bude lepší tohle prostě do budoucna odehrávat jen přes DM.

(Co se Amfiberaiců týče, dost se navzájem znají, je to dost uzavřená komunita a i celkem malá na to, že je to město.
Právě proto tam jsou šance uplně jiné. A Amfiberai jízdu nemá)

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 29. 1. 2015 15.47
od The_Balrog
Selvagion píše:Kůň není pes, zamáváte mrkví a moc bych se divil, kdybyste až na pár výjimek, ho nepřiměli se hnout.
OT vsuvka: Soudě z doby mého kratšího působení v jezdecké skupině historického šermu jsou koně pěkný mrchy. Kolem jednoho bylo nutné chodit v třímetrovém oblouku, jinak vykopnul a trefil vás do hlavy nebo do hrudníku; pustil si k sobě jen asi tři lidi a zbytek neuznával. (A samozřejmě, když jste šli poblíž jeho hlavy, tak dost dovedně kousal.) Také jsme museli hlídat tamního poníka a odhánět od něj děti, které ho chtěly ťuťuňuňu krmit, jelikož to byl pěkný zmetek a rád kousal, nebo se kolemjdoucímu stavěl na nohu. Zbytek koní už nebyl tak zlomyslný, ale jakmile vycítili, že k nim přistupujete s nejistotou, tak jim narostl hřebínek a dovolovali si pasivně a někdy i lehounce aktivně odporovat. (Pokousané zadky, přimáčknutí k ohradě a tak podobně :))

(Otázka však je, o jak reprezentativní vzorek se jednalo, protože šlo o sběr těch nejlevnějších koní, co byli k dostání (ze zřejmých důvodů). Ale od té doby dobře vím, že koně rozhodně nejsou beránci a mají sílu... no jako kůň.)

Re: Kultura hry a respektování ostatních

Napsal: 29. 1. 2015 15.53
od Wolf
No právěže na takovéhle exempláře lze narazit, ale vyjímečně.
A většinou se jedná o koně, se kterými bylo špatně zacházeno.
Ostatně jako pes - když přijdeš k některému čoklu, taky ti div neutrhne ruku protože prostě nejsi jeho páníček,
ale jsou i psi kteří ti za kouskem šunky pujdou hned a taková jich je většina...