Nápad pro bojovníky. Libí/Nelíbí?
Napsal: 4. 12. 2006 19.58
Napadla mě po rozmluvě s Darrenem jedna docela ultimátní vychytávka pro bojovníky. Jestli jste někdy hráli stařičkého Revenanta tak si určitě pamatujete že s časem jak se Revenant zlepšoval se učil další a další bojová "komba" přes klávesové kombinace. V NWN mají mágové kouzla a ty si mohou cvičit a kombinovat v boji, ale bojovníci jsou odkázaní na jednoduchý boj kliknu a dívám se, maximálně uteču nebo zapnu nějaký feat (sražení atd..).
Ovšem co v určité malé míře zapracovat taková "komba" pro bojovníka i do NWN? Bohužel bitevní animace jsou natvrdo dané a nelze do nich zasahovat, takže provedení by nebylo animované, ale hvězdičkové +faktický výsledek.
A jak by to fungovalo? Bojovník by na 2. úrovni získal 5 nových featů "Bojové finty 1-5". Barevně jasně odlišené a číselně odlišené. Ty by si mohl dát např. do quick slotů, kterých má na rozdíl od kouzlících povolání volných dost.
Takové útočné kombo by se pak v boji provedlo vhodnou kombinací spuštění těchno pěti featů. Např. 1-2-3-1-5 by bylo třeba útok s poražením nepřítele a seknutím do ruky se zbraní. Přímo se nabízí možnost svázat to s exisutujícími featy. Třeba tento příklad s featem Sražení - aby tohle kombo mohl bojovník použít musel by mít Sražení. Stejně tak lze udělat navázání na povolání a level či na výši bodů v určitém skillu (třeba ve Výcviku).
V praxi to znamená, že může existovat neomezený soubor takovýchto komb, která nejsou nikde publikována a dokonce mohou být přidávána a měněna bez zásahů do haků. Zjistit jaká komba existují a jak fungují tak může bojovník buď na cvičišti zkoumáním kombinací (což vzhledem k limitacím bude asi dost neefektivní), nebo třeba u placených NPC cvičitelů, později i u PC cvičitelů až se to nějaké postavy naučí dostatečně. No a nakonec třeba z knih.
Na závěr bych toto viděl nejen pro bojovníka, ale i pro paladina (5. level) a hraničáře (2.level) kdy tato povolání (hlavně hraničář) by měly většinu komb svých vlastních a specifických. U barbara bych toto nezaváděl, ten se spíš než na finesky se zbraní soustředí na brutální sílu v boji.
V tom příkladu by pak použití vypadalo následovně: Bojovník bojuje se skřetem a hráč mačká ovládací featy v dané kombinaci s danými prodlevami mezi stisky (s tolerancí k lagům) 1-2-3-1-5. Provede se útočný hod s bonusem/postihem komba a pokud se povede, nad bojovníkem se objeví něco jako *naráží do skřeta levým bokem a seká ho po pravé ruce*, skřet odlétá nazad a padá na záda, provádí se u něj hod na odolnost a pokud prohraje tak pouští co má v pravé ruce na zem a leží sražený na zemi jako při Sražení.
Co vy na to? Používali byste to? Nebo je to blbost a škoda času implementovat?
Ovšem co v určité malé míře zapracovat taková "komba" pro bojovníka i do NWN? Bohužel bitevní animace jsou natvrdo dané a nelze do nich zasahovat, takže provedení by nebylo animované, ale hvězdičkové +faktický výsledek.
A jak by to fungovalo? Bojovník by na 2. úrovni získal 5 nových featů "Bojové finty 1-5". Barevně jasně odlišené a číselně odlišené. Ty by si mohl dát např. do quick slotů, kterých má na rozdíl od kouzlících povolání volných dost.
Takové útočné kombo by se pak v boji provedlo vhodnou kombinací spuštění těchno pěti featů. Např. 1-2-3-1-5 by bylo třeba útok s poražením nepřítele a seknutím do ruky se zbraní. Přímo se nabízí možnost svázat to s exisutujícími featy. Třeba tento příklad s featem Sražení - aby tohle kombo mohl bojovník použít musel by mít Sražení. Stejně tak lze udělat navázání na povolání a level či na výši bodů v určitém skillu (třeba ve Výcviku).
V praxi to znamená, že může existovat neomezený soubor takovýchto komb, která nejsou nikde publikována a dokonce mohou být přidávána a měněna bez zásahů do haků. Zjistit jaká komba existují a jak fungují tak může bojovník buď na cvičišti zkoumáním kombinací (což vzhledem k limitacím bude asi dost neefektivní), nebo třeba u placených NPC cvičitelů, později i u PC cvičitelů až se to nějaké postavy naučí dostatečně. No a nakonec třeba z knih.
Na závěr bych toto viděl nejen pro bojovníka, ale i pro paladina (5. level) a hraničáře (2.level) kdy tato povolání (hlavně hraničář) by měly většinu komb svých vlastních a specifických. U barbara bych toto nezaváděl, ten se spíš než na finesky se zbraní soustředí na brutální sílu v boji.
V tom příkladu by pak použití vypadalo následovně: Bojovník bojuje se skřetem a hráč mačká ovládací featy v dané kombinaci s danými prodlevami mezi stisky (s tolerancí k lagům) 1-2-3-1-5. Provede se útočný hod s bonusem/postihem komba a pokud se povede, nad bojovníkem se objeví něco jako *naráží do skřeta levým bokem a seká ho po pravé ruce*, skřet odlétá nazad a padá na záda, provádí se u něj hod na odolnost a pokud prohraje tak pouští co má v pravé ruce na zem a leží sražený na zemi jako při Sražení.
Co vy na to? Používali byste to? Nebo je to blbost a škoda času implementovat?