Stránka 1 z 6

Nápad pro bojovníky. Libí/Nelíbí?

Napsal: 4. 12. 2006 19.58
od labir
Napadla mě po rozmluvě s Darrenem jedna docela ultimátní vychytávka pro bojovníky. Jestli jste někdy hráli stařičkého Revenanta tak si určitě pamatujete že s časem jak se Revenant zlepšoval se učil další a další bojová "komba" přes klávesové kombinace. V NWN mají mágové kouzla a ty si mohou cvičit a kombinovat v boji, ale bojovníci jsou odkázaní na jednoduchý boj kliknu a dívám se, maximálně uteču nebo zapnu nějaký feat (sražení atd..).

Ovšem co v určité malé míře zapracovat taková "komba" pro bojovníka i do NWN? Bohužel bitevní animace jsou natvrdo dané a nelze do nich zasahovat, takže provedení by nebylo animované, ale hvězdičkové +faktický výsledek.

A jak by to fungovalo? Bojovník by na 2. úrovni získal 5 nových featů "Bojové finty 1-5". Barevně jasně odlišené a číselně odlišené. Ty by si mohl dát např. do quick slotů, kterých má na rozdíl od kouzlících povolání volných dost.

Takové útočné kombo by se pak v boji provedlo vhodnou kombinací spuštění těchno pěti featů. Např. 1-2-3-1-5 by bylo třeba útok s poražením nepřítele a seknutím do ruky se zbraní. Přímo se nabízí možnost svázat to s exisutujícími featy. Třeba tento příklad s featem Sražení - aby tohle kombo mohl bojovník použít musel by mít Sražení. Stejně tak lze udělat navázání na povolání a level či na výši bodů v určitém skillu (třeba ve Výcviku).

V praxi to znamená, že může existovat neomezený soubor takovýchto komb, která nejsou nikde publikována a dokonce mohou být přidávána a měněna bez zásahů do haků. Zjistit jaká komba existují a jak fungují tak může bojovník buď na cvičišti zkoumáním kombinací (což vzhledem k limitacím bude asi dost neefektivní), nebo třeba u placených NPC cvičitelů, později i u PC cvičitelů až se to nějaké postavy naučí dostatečně. No a nakonec třeba z knih.

Na závěr bych toto viděl nejen pro bojovníka, ale i pro paladina (5. level) a hraničáře (2.level) kdy tato povolání (hlavně hraničář) by měly většinu komb svých vlastních a specifických. U barbara bych toto nezaváděl, ten se spíš než na finesky se zbraní soustředí na brutální sílu v boji.

V tom příkladu by pak použití vypadalo následovně: Bojovník bojuje se skřetem a hráč mačká ovládací featy v dané kombinaci s danými prodlevami mezi stisky (s tolerancí k lagům) 1-2-3-1-5. Provede se útočný hod s bonusem/postihem komba a pokud se povede, nad bojovníkem se objeví něco jako *naráží do skřeta levým bokem a seká ho po pravé ruce*, skřet odlétá nazad a padá na záda, provádí se u něj hod na odolnost a pokud prohraje tak pouští co má v pravé ruce na zem a leží sražený na zemi jako při Sražení.

Co vy na to? Používali byste to? Nebo je to blbost a škoda času implementovat?

Napsal: 4. 12. 2006 20.04
od Gran
Já si myslím, že je to velmi dobré okořenění boje =)

Napsal: 4. 12. 2006 20.07
od Alfray
JUPIIIIII!!!! SUPER PARADA!!! :megalol: :megalol:

ehm.. :blush: ….nechal jsem se unest...kazdopadne je to bomba! :biggrin:

jenom se chci optat jak to bude s valecnikama ktery uz nejaky lvl maj?

Napsal: 4. 12. 2006 20.07
od The_Balrog
procvičuje si prsty a vzpomíná na mladá léta a Mortal kombat II … ^_^


No... takovýhle systém by byl asi dost nepříjemný, pokud by mi hra začala lagovat... Druhá věc je, že by bylo potřeba, aby ty jednotlivé části komba se vyhodnocovaly rychle... rozhodně ne jako jedna akce (útok) v souboji, protože pětikombo by pak zabralo celkem dost času.. o.O;

to jsou první věci, které mne nad tímhle napadly... jinak se mi nápad líbí; jenže sám nevím, jestli to není nějaká konina *-* chi chi

Alky si stejně jenom čapne rapír a všechny útoky akorát odráží :D

Napsal: 4. 12. 2006 20.10
od labir
Vyhodnocení je okamžité jak se dostane odezva na použití featu od hráče na server, tj. bez-ační a okamžité. A lagy - ano ty to můžou znemožnit používat, ale pokud někdo už bojuje zalagovaný tak je to myslím stejně jedno.

U postav co už nějaký level mají by to bylo řešeno stejně jako u ovládacích featů - na požádání. Našel jsem dokonce jeden fígl co možná...možná umožní jim to přidat automaticky po prvním nalogování. Ale pokud byste tohle chtěli, tak vězte že to do srazu všechno prostě nestačím implementovat.

Napsal: 4. 12. 2006 20.13
od Alfray
akorat mi ted doslo..ze tam bude asi dost kriterii...napr.:velikost bojovnika (respektive robustnost), obratnost, samozrejmne pri nejakejch akcich sila..a tak..

taky asi pujde dost spatne treba kyjem trefovat ruka protivnika v ktery je mec-to uz mu tu hnatu zprelame celou :bleh:

ale jinak se moje nadseni nezmenilo ani o pid :dribble:

Napsal: 4. 12. 2006 20.17
od Alfray
labir píše:… tak vězte že to do srazu všechno prostě nestačím implementovat.
...myslim ze kdyz jsme vydrzeli do ted, tak uz nas nejakej ten patek nezabije :smile:

hlavne to prinese mezi bojovniky nejaky odliseni...ne kazdej jenom sek a pich.. :bigwink:

Napsal: 4. 12. 2006 20.24
od OneHeart
jo jo jo!
a to nehraju za bojovníka, ale tenhle nápad se mi moc líbí :dribble:
jsem pro na 100% :smile:

Napsal: 4. 12. 2006 20.26
od chlorofil
jo tak to je ale kua dobrej nápad... :-))))

Napsal: 4. 12. 2006 20.26
od The_Balrog
hmmm, to ale znamená, že si musím pomalu probrat quicksloty >.<;;

*ponořuje se do ovládání a přemýšlí, které chichotání má vymazat*

Napsal: 4. 12. 2006 20.51
od labir
The_Balrog píše:hmmm, to ale znamená, že si musím pomalu probrat quicksloty >.<;;

*ponořuje se do ovládání a přemýšlí, které chichotání má vymazat*
Což mě vnuklo myšlenku udělat nějak možnost si tak 10 hlášek udělat možných individuálně předpřipravit separátně přes nějaký feat hmm...

Napsal: 4. 12. 2006 20.57
od Ghost
jsem pro všema deseti! aspon pojem weapon master ziska novej rozmer :)

Napsal: 4. 12. 2006 21.00
od The_Balrog
Ghost píše:jsem pro všema deseti! aspon pojem weapon master ziska novej rozmer :)
juu, to je pravda, my WM bychom mohli dostat nějaké know-how *-*

aspoň by se tu na Eq z toho stalo užitečné povolání.. a ne ten děs, co je teď ^_^

Napsal: 4. 12. 2006 21.08
od cybermisa
Sice fajtra nehraju a nikdy hrat ani nebudu, ale rozhodne jsem pro :yes:

EDIT: Jo jen takovy navrh, kdyz uz ma ten valecnik jeste skilly jako parry a concentration, coz do toho nejak zamotat i tyto? Pripadne nejak pekne zneuzit/vyuzit whirlwind attack?

Napsal: 4. 12. 2006 22.14
od Alfray
mozna je to predbezny, ale trochu se bojim aby ty ,,cviciste s instruktorem,, nebyli nedosazitelny-myslim financne

...kdyz uz tak bych to videl na nejakou skolu...treba na nejakej ten mesic tam postavu zavrit s ostatnima valecnikama a ,,Ucit se! Ucit se! Ucit se! ,, :biggrin:

Napsal: 5. 12. 2006 4.03
od kucik
To by mohlo bejt fakt pěkný. Ikdyž si nedovedu představit co se to vlastně bude do tý klávesnice vydloubávat. Vim že v tom NWN bylo něco jako cílený zásah, ale už moc nevim, co dělal. Tak mě napadlo, že by třebas mohlo jít seknout/střelit protivníka do nohy a tim ho zpomalit - samozřejmě s nějakou malo pravděpodobností úspěchu. Poranit mu ruku atp.
Jsou to jen návrhy a možná tam už něco takovýho je, co já vim. Tak mi to pls nějak zkritizujte.

Napsal: 5. 12. 2006 9.33
od Alcatraz
labir píše:Což mě vnuklo myšlenku udělat nějak možnost si tak 10 hlášek udělat možných individuálně předpřipravit separátně přes nějaký feat hmm...
coz neni fer, protoze presne tohle jsem navrhoval a vsichni jste to zamitli, ze staci psat rychle a/nebo to mit v externim souboru a kopirovat pres schranku :) Bo hlavni duvod je, ze makro ma velmi omezenou delku textu.

Napsal: 5. 12. 2006 12.27
od Alcatraz
a k tomu co pise Labir .. v EQ2 bylo neco podobnyho (ale ovladanim uplne stejnyho) pouzity na craft. Aby nebylo jen mozny slepe klikat (a to muze delat i bot, ze jo), tak nahodne pri craftu nejake soucastky vznikali udalosti a crafter na ne proste v casovem limitu reagoval prislusnymi protiakcemi. V podstate to byla pekna pretahovana mezi kvalitou a progressem, ktera trvala od 30-600s (dle schopnosti a mackani protiakci). Tak se i z craftu stal pekny akcni system, u kteryho se nedalo usnout ani po nekolika hodinach :)

Napsal: 5. 12. 2006 14.43
od The_Balrog
hihihi... když existuje "odzbrojení" … co kdyby existovalo i "odsekávání oblečení"? ^___^ sice netuším, jak to naprogramovat, ale byla by to legrace ^_^

Jinak jsem si už kdysi sám pro sebe stěžoval, že se tu nedá bojovat kord a plášť … ale bohužel nic jako "plášt omotaný kolem ruky" se v Nwn nevede, že? (Mám na mysli model předmětu) Q.Q

(budu takhle čas od času nadnášet šermířské nápady.. třeba se najde něco, co by šlo naimplementovat :3 )

Napsal: 5. 12. 2006 19.43
od Tolir
Ja si myslím že to je super napad,ale dal bych to i barbarum,jen bych je omezil tim ze když to budou používat tak nemohou použít zuřivost.
:bigwink: Menší lobbing:-))

Ale protože nejsem znalec tak jestli byto byla moc velka hloupost tak me neberte važně.