Stránka 1 z 2

Zkušenosti z XPC systému a omezení NWN

Napsal: 7. 12. 2006 21.48
od labir
Zkušenosti z XPC systému a omezení NWN

Z popudu dvou hráčů jsem řešil zajímavý problém - XPC systém postavě začal dávat najednou po získání levelu mnohem méně než by jí mělo příslušet. Krokoval jsem postupně celý XPC systém a došel jsem k následující odpověďdi, jenž by měli znát všichni:

Jak víme v NWN jsou implementována omezení na dual/trial classy zhruba v tom smyslu, že pokud postava má dvě povolání z nichž alespoň jedno není rasové tak při jistém rozdílu levelů je míra zkušeností získávaná postavou znížena o nějaké procento. Tak zhruba. Přesné informace budou vědět naši gametici.

Domníval jsem se, že se toto vztahuje na xp udílené po zabití bestie. Omyl. Vztahuje se to na všechny typy udílení xp (netestováno udílení od DM) a to jak po zabití příšery tak ze skriptu. Jedná se o neměnitelnou věc natvrdo zakódovanou v NWN. Pakliže skript přidělí takové postavě např. 20 xp tak ve skutečnosti postava dostane jen 17 xp. Tj. toto platí i pro XPC systém! A nedá se s tím nic dělat.

Napsal: 7. 12. 2006 22.09
od OneHeart
a neni to tak správně?
taková daň za multiclass je třeba v DnD normální.

Napsal: 7. 12. 2006 22.26
od labir
Je, ale spousta lidí to neví. A já si myslel že se to vztahuje jen na xp z potvor, ne ze skriptu.

Napsal: 7. 12. 2006 22.36
od The_Balrog
aha.. a pak teda asi prestižní povolání se do tohohle pravidla nepočítají, žejo?

Re: Zkušenosti z XPC systému a omezení NWN

Napsal: 7. 12. 2006 22.37
od OneIceOne
labir píše:A nedá se s tím nic dělat.
Obecná otázka...nedá se to ani vypnout? Modul Demona ma podle jejich WB vypnutou restrikci exp za multiclass.

Napsal: 7. 12. 2006 23.35
od labir
A má smysl to vypínat?

Napsal: 8. 12. 2006 13.52
od OneHeart
labir píše:A má smysl to vypínat?
podle mě ne, tenhle systém je proto ,aby aspoň trochu vyvážil velký výhody multiclassu

Napsal: 8. 12. 2006 14.40
od Alcatraz
vsak vy si to pamatujete. Nechte ten postih zapnuty.

Napsal: 8. 12. 2006 17.18
od cybermisa
Alcatraz píše:vsak vy si to pamatujete. Nechte ten postih zapnuty.
:yes: :yes: :yes:

Napsal: 8. 12. 2006 18.31
od The_Balrog
Alcatraz píše:vsak vy si to pamatujete. Nechte ten postih zapnuty.
mnoo jo, to má člověk za to, že se snaží dělat zajímavý postavy ^_^ chi chi

Napsal: 8. 12. 2006 21.12
od kolja
jo třeba jako :censoree:+:censoree:+:censoree: nebo :censoree:+:censoree:+:censoree: :megalol: :megalol:

no, tohle je součást pravidel, a proto bych to tak nechal vážně :smile: to že se vztahuje na všechny xp (myslim i od DM, protože tam by to přidělování měla dělat uplně stejná fce :) ) sem věděl celkem dávno po testování, ale nikdo mi to nechtěl věřit :biggrin:

Napsal: 11. 12. 2006 8.55
od Alcatraz
The_Balrog píše:mnoo jo, to má člověk za to, že se snaží dělat zajímavý postavy ^_^ chi chi
to nee, ale za to, ze to hranici s nevhodnosti.

Trpaslici wizard(5)/rogue(2) proste ma mit postih za to, ze proste bude "plavat" v tech oborech. Jako trest za nekompetenci a zjevnou schizofrenii. Videt takovou kombinaci, tak to uz lecos o jeho psych. vypovida, no. A proto 40% postih.

Ono stejne tak tvrdim, ze by bonusy za povolani mely byt aktivni minimalne pri dodrzeni tech stejnych podminek jako ty postihy.

Napsal: 11. 12. 2006 9.10
od The_Balrog
Alcatraz píše: to nee, ale za to, ze to hranici s nevhodnosti.

Trpaslici wizard(5)/rogue(2) proste ma mit postih za to, ze proste bude "plavat" v tech oborech. Jako trest za nekompetenci a zjevnou schizofrenii. Videt takovou kombinaci, tak to uz lecos o jeho psych. vypovida, no. A proto 40% postih.

Ono stejne tak tvrdim, ze by bonusy za povolani mely byt aktivni minimalne pri dodrzeni tech stejnych podminek jako ty postihy.
Můj názor je takový, že pokud to je slušně opodstatněný v historii postavy a jejím charakteru, stejně tak jako jejím civilním povolání, tak nevidím důvod, proč by ne.

Jasně, že -40% je metoda, jak zamezit Powerbuildům, ale trefuje se to prostě i do mne *-* chi chi

Takhle to (pokud to malinko přeženu) akorát tlačí lidi k tomu dělat elfy kouzelníky, hobity zloděje a trpasličí sekerníky *-*

Aby bylo jasno.. já neříkám, že by se to mělo vypnout. Jen mi to je líto. A navíc - podle toho, co potkávám na Eq, tak spousta lidí tu stejně neumí dělat zajímavý postavy >.> takže by to ani nepřineslo kromě satisfakce pár lidem nic dobrýho...

Napsal: 11. 12. 2006 9.18
od photter
to je trošku slovo do pranice - nakolik považuješ "zajímavost" postavy za směrodatný kritérium a jak ho hodnotíš ?
ono neni nic jednoduššího, než udělat "zajímavou" postavu, která tě ale po pár odehranejch večerech omrzí, protože její potenciál se vyčerpá okoukáním tý "zajímavosti"
proti tomu stojí postavy, byť relativně "nezajímavý" (elfí kouzelník, hobití chmaták a trpasličí sekerník abych použil tvoje příklady) ale solidně a dlouhodobě hraný
já osobně preferuju postavy druhýho typu a to jak pro svoji hru tak i pro "zabydlení" světa
nicméně nepopírám, že různý epizodní úlety sou jednoznačně zpestřením

Napsal: 11. 12. 2006 9.42
od The_Balrog
aha, takže jsem se zase jako obvykle ne-úplně jasně vyjádřil *-* Tak to zkusím lépe >.<;

bod 1 - zajímavost postavy != co nejdivočejší multiclass, jak jsem mohl vyznít. Ale když tvořím postavu, tak si vymyslím její charakter, představím si několik situací - třeba jako ve filmu, kde vidím, jak se chová, jak bych byl rád, aby působila - a pak se ji snažím nějak nacpat na pravidla. To víš, já jsem GURPSista a ne nějakej C&L system (… i když teď vlastně hraju Drd+ o.O) a někdy dá napasování postavy na to DnD spoustu práce.

Takže zajímavost postavy spíš vidím v tom, že když potkám někoho nového a chvíli se s ním bavím, tak si na něj při našem příštím setkání vzpomenu, vzpomenu si na jeho charakter, jeho postava je pro mne uvěřitelná. Neříkám, že se to nedá udělat i s elfem kouzelníkem a hobitem zlodějem... ostatně tu chodí pár hobitů zlodějů, se kterýma je fakt zábava *-* .. jenže taky pár hobitů zlodějů, který hrajou "hobita zloděje" a ne živou bytost ._o A obávám se, že i z Alcatrazova příspěvku ohledně zloděje/kouzelníka cítí m tak trochu "hraní povolání" a ne "hraní postavy"

Můj minulej příspěvek bylo tak trochu vylití lítosti nad tim, že tu běhají zástupy "tajemnejch cizinců v kápi" a "mlčenlivejch tajemnejch hraničářů" a .. co to tu ještě chodí.… "elegantních chladnejch čarodějek". Q.Q

Už mi to mnohdy přijde směšný.

Napsal: 11. 12. 2006 9.56
od photter
jo, to už zní líp :biggrin:
nicméně se to pořád vrací k základnímu: hrát charakter, ne povolání (přesvedčení, etc...)
trošku bych polemizoval s tím "nacpat charakter na pravidla" - proč ?
přece charakter neni závislej na classu, nebo jo ?

Napsal: 11. 12. 2006 10.03
od Alcatraz
tim se dostavame ale opet na zacatek. Hrani postavy je prijmu XP nezavisle. Tady se bavime o XP postizich a to se tyka levelu postavu a potazmo jejiho povolani :)

Napsal: 11. 12. 2006 10.19
od The_Balrog
photter píše:přece charakter neni závislej na classu, nebo jo ?
spoiler... kdo nechce číst OOC informace ať tenhle příspěvek přeskočí! *-*

noo.. když hraješ starýho trpaslíka, co "bejval rytíř" a teĎ už má jenn plnou hubu keců, tak mu ten level válečníka prostě dát musíš, aby moh držet dlouhej meč, když mu ho někdo nabídne/půjči.. to by bylo fakt faux pas :D … nebo navlíct si zbroj...

a co taková víla? Co by byla víla bez tancování a třeba hraní na panovu flétnu? ^_^ … ten level barda prostě mít musí!

Když to jde "udělat podle pravidel" tak to tak dělám. Nemaskuju se přes hvězdičky, když je na to potřeba bejt zkušenej zloděj a mít přesvědčování, nebo něco na ten způsob. (pokud to maskování teda myslím vážně)

/spoiler

Alcatraz: "Hrani postavy je prijmu XP nezavisle" to je bez debaty. Ale když člověk od čtvrtýho levelu dostává 8 expů za minutu, tak to zrovna moc nezaručuje raketový postup postavy :D když to porovnám s ostatníma na stejný úrovni... *-* chi chi - no je mi to proste lito *-* Zrovna ted ta vila zacala vypadat, ze ji v lese zvirata uz konecne nesezerou a za par levelu uz bude i neceho schopna.. ale ted se mi to cekani krapet prodlouzi *-* chi chi... ee.. teda fnuk fnuk.

Napsal: 11. 12. 2006 10.19
od The_Balrog
photter píše:přece charakter neni závislej na classu, nebo jo ?
spoiler... kdo nechce číst OOC informace ať tenhle příspěvek přeskočí! *-*

noo.. když hraješ starýho trpaslíka, co "bejval rytíř" a teĎ už má jenn plnou hubu keců, tak mu ten level válečníka prostě dát musíš, aby moh držet dlouhej meč, když mu ho někdo nabídne/půjči.. to by bylo fakt faux pas :D … nebo navlíct si zbroj...

a co taková víla? Co by byla víla bez tancování a třeba hraní na panovu flétnu? ^_^ … ten level barda prostě mít musí!

Když to jde "udělat podle pravidel" tak to tak dělám. Nemaskuju se přes hvězdičky, když je na to potřeba bejt zkušenej zloděj a mít přesvědčování, nebo něco na ten způsob. (pokud to maskování teda myslím vážně)

/spoiler

Alcatraz: "Hrani postavy je prijmu XP nezavisle" to je bez debaty. Ale když člověk od čtvrtýho levelu dostává 8 expů za minutu, tak to zrovna moc nezaručuje raketový postup postavy :D když to porovnám s ostatníma na stejný úrovni... *-* chi chi - no je mi to proste lito *-* Zrovna ted ta vila zacala vypadat, ze ji v lese zvirata uz konecne nesezerou a za par levelu uz bude i neceho schopna.. ale ted se mi to cekani krapet prodlouzi *-* chi chi... ee.. teda fnuk fnuk.

Napsal: 11. 12. 2006 10.51
od photter
stačilo jednou :bigwink:

no, na tom něco je, holt C&L systém v tomhle omezuje
důležitý pak je se rozhodnout podle vlastního stylu hraní, co sou tvý preference
domnívám se (možá mylně), že tvoje víla asi nebude zrovna akční postava, co prolejzá dungy a ten lvl pro ni zase neni to nejdůležitější
možná tě pobaví, že sem si chtěl taky udělat dryádu, měla bejt pochopitelně dobrá lučištnice a nablizko bojovat tyčí - má to nádhernýanimace :megalol: - bohužel pro můj akční styl hraní se taková postava udělat nedá, tak sem to nechal plavat (ne že by to nešlo ale ta postava by můj herní styl neutáhla)

někdy se prostě musí volit