MAGICKE SOUBOJE a vse okolo
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Omezovat i počet "nameditovatelných obsazených" slotů? (jestli jsem se teda vyjádřil tak, že chápete, co mám na mysli ;)) Ale nevím, jestli to jde nějak uhlídat a jestli to má vlastně smysl .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
AD vzdálenost: já bych byl pro to, aby byla taková, že by šlo použít i kouzla s krátkým dosahem jako Color spray a Balagarnovu trmpetu :-) Zvyšuje to variabilitu a činí turnaj přístupnějším i pro mágy bažanty. Jako protiargument slýchávám plošná kouzla zasáhnuvší i sesílatele, ale to je jeho blbost. Chytrý mág musí znát rozsah efektů a vykouzlit to třeba až pár metrů za nepřítele. Naopak mi to pak přijde jako vtipná vložka když někdo sešle sádlo a oba dva se chvíli válej a dostanou oba po bodu.
Carpe noctem.
AD Level maga: Ano, toto je trochu problem, ale je to problem herniho systemu nwn … Je velmi pravdepodobne, ze postava na vyssim levelu, obzvlaste s vyssim dostupnym kruhem souboj vyhraje. Jenze to z meho pohledu musime proste akceptovat. Proste je to lepsi a zkusenejsi mag. Samozrejme, byl tu kdysi navrh na kategorie podle kruhu kouzel:
15.1.2007 17:14
Srovnani s realitou:
V realu napriklad v atletice take nemate pravidlo, ze kdo zabehne stovku za mene jak 10s se nesmi ucastnit souteze, protoze by ostatni, netrenovani soutezici, treba nemeli sanci.
15.1.2007 17:14
Jenze, na to je malo PC , malo ucastniku turnaje … A to byl hlavni argument, proc se to neaplikovalo.cybermisa píše:A ja zacnu rovnou takze me prvni DOJMY:
Myslim ze magicke souboje timto stylem se ujmou, uz jsme testovali celkem tri ve trech lidem, myslim, ze vsem se nam to moc libilo. Prubeh je velmi napinavy, lec divak bez carozpytu si souboje asi moc neuzije, protoze nevidi, kdo jakou taktiku zvolil a co kouzli a cim protikouzli. Hodne se kouzla rusi, hodne se pouzivaji kouzla, ktera se normalne tak casto nevidi.
Souboje netvraji vubec tak kratce, jak jsme se domnivali. Posledni souboj za stavu 2:0 skoncil vycerpanim vsech kouzel jednoho ze zucastnenych.
Neprijde mi, ze v soubojich rozhoduje nahoda, spise pripravenost a zvolena taktika a castecne i level - bohuzel. Proto bych pro ucely turnajoveho klani rozdelil kouzelniky do tri kategorii.
1. Kategorie ADEPT: pouzivaji se kouzla do 5 kruhu vcetne.
2. Kategorie LEKTOR: pouzivaji se kouzla do 7 kruhu vcetne.
3. Kategorie MISTR: pouzivaji se kouzla do 9 kruhu vcetne.
Krome kategorii by se daly rozsirit i typy souboju, napriklad souboje SUMMON vs. SUMMON nebo O nejhezci kombinaci iluzi
Srovnani s realitou:
V realu napriklad v atletice take nemate pravidlo, ze kdo zabehne stovku za mene jak 10s se nesmi ucastnit souteze, protoze by ostatni, netrenovani soutezici, treba nemeli sanci.
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
srovnávání reality s class'n'level systémem je imo (pořád opakovaný) nesmyslcybermisa píše: V realu napriklad v atletice take nemate pravidlo, ze kdo zabehne stovku za mene jak 10s se nesmi ucastnit souteze, protoze by ostatni, netrenovani soutezici, treba nemeli sanci.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
Mozna pro tebe, pokud ma clovek ale aspon trosku otevrenou mysl a zamysli se v globalnim meritku and tim, jak je tridena nase spolecnost napr. v Praze, v pohode muzes definovat jasne mezniky, ktere lze nazyvat levely, protoze plati jaksi globalne. S NWN se lisi v principu jen v tom, ze NWN postrada to jemnejsi, az temer spojite deleni na sublevely a obsahuje levely pouze z hlediska boje.OneHeart píše:srovnávání reality s class'n'level systémem je imo (pořád opakovaný) nesmyslcybermisa píše: V realu napriklad v atletice take nemate pravidlo, ze kdo zabehne stovku za mene jak 10s se nesmi ucastnit souteze, protoze by ostatni, netrenovani soutezici, treba nemeli sanci.
V realu muzes cloveka modelovat podle toho, jak se chova a pusobi navenek. Pri modelovani si stanovis stupnice a chovani a pusobeni jednoduse ohodnotis … Pak muzes klidne jednotliva hodnoceni nazyvat levely pro danou oblast, pro dane schopnosti …
Jestli si myslis, ze to ma smysl rozebirat, muzu uvest spousty prikladu Lidi totiz radi skatulkuji a radi se predhaneji, kdo ma v dane oblasti vyssi "level" Z tohoto duvodu si lidi vymysleli i tituly, aby bylo i navenek videt, ze v nektere oblasti maji vyssi "level" nez ostatni.
Levely najdes ve skole, v praci, v armade, v bojovych umenich, ve sportu, ve vedecke cinnosti … Trosku pokulhava umelecka cinnost, ale to je dano povahou hodnoceni, ktere je do znacne miry subjektivni …
Vazne je to takovy nesmysl?
class turnaj
kdysi jsem četl fakt dobrou fantasy, tuším od forstchena, která se jmenovala Aréna. Bylo to ze světa MtG a celá se točila kolem velkého turnaje kouzelníků. Myslím, že to byla nejlepší fantasy na dané téma, jskou je možné sehnat.
Zdejší mágové patřili k nekolika různým řádům, v jejichž rámci získávali hodnostní stupně, podle toho, jak mocná kouzla jejich váček obsahoval (ano, kouzla se nosila ve váčku, spolu s manou). Když někdo zvítězil v boji, poražený mu dal jedno své kouzlo (v případě smrti získal váček celý).
Podstatné bylo, že mágové byli oficiálně nějak označeni svou výkonností, od 1. do 9. stupně, takže se dalo očekávat, jak silný je ten či onen soupeř. Souboj probíhal ve vyznačených kruzích a kdykoli z kruhu vybočil, byl dotyčný kouzelník penalizován, obvykle odebráním onoho kouzla, nebo kontumací, pokud byla hrozba větší (pořadatelští mágové vždy zasáhli). Bojovalo se všemi způsoby, např. jeden z mágů byl známý silák a pobíjel soupeřovy summony holýma rukama.
nápad s vymezenými kruhy možná není špatný, pokud by šel implementovat, případně by Univerzita mohla udělovat nějaké "výkonnostní stupně" obdobné těm knižním, pokud by byl nápad shledán zajímavým.
co se týče class-rozdílu, bylo by možné zavést handicapové souboje (menší počet vítězných bodů pro low-level, omezení kouzel pro high-level atd.), něco jako když slabší hráč dostane v šachu figuru napřed. Samozřejmě by mohly existovat různé kategorie bojů (teď nemyslím navrhované rozdělení levelů, ale spíš právě souboje standardní/handicapové atd.).
Zdejší mágové patřili k nekolika různým řádům, v jejichž rámci získávali hodnostní stupně, podle toho, jak mocná kouzla jejich váček obsahoval (ano, kouzla se nosila ve váčku, spolu s manou). Když někdo zvítězil v boji, poražený mu dal jedno své kouzlo (v případě smrti získal váček celý).
Podstatné bylo, že mágové byli oficiálně nějak označeni svou výkonností, od 1. do 9. stupně, takže se dalo očekávat, jak silný je ten či onen soupeř. Souboj probíhal ve vyznačených kruzích a kdykoli z kruhu vybočil, byl dotyčný kouzelník penalizován, obvykle odebráním onoho kouzla, nebo kontumací, pokud byla hrozba větší (pořadatelští mágové vždy zasáhli). Bojovalo se všemi způsoby, např. jeden z mágů byl známý silák a pobíjel soupeřovy summony holýma rukama.
nápad s vymezenými kruhy možná není špatný, pokud by šel implementovat, případně by Univerzita mohla udělovat nějaké "výkonnostní stupně" obdobné těm knižním, pokud by byl nápad shledán zajímavým.
co se týče class-rozdílu, bylo by možné zavést handicapové souboje (menší počet vítězných bodů pro low-level, omezení kouzel pro high-level atd.), něco jako když slabší hráč dostane v šachu figuru napřed. Samozřejmě by mohly existovat různé kategorie bojů (teď nemyslím navrhované rozdělení levelů, ale spíš právě souboje standardní/handicapové atd.).
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Přemýšleli jste o týmovém souboji?
A přemýšleli jste o nějakém... nebezpečném souboji? .)
A přemýšleli jste o nějakém... nebezpečném souboji? .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
to jistě, ale handicapy jsou dosti běžné (jako př. uveďme koňské dostihy). U nárazově konané akce na tom příliš nesejde, ale při častějším opakování logicky dochází k tomu, že se opakování výsledků se jednak omrzí účastníkům, jednak zlikviduje sázkové kursy a nakonec i samotná klání. Vždyť neříkám, že VŠECHNY souboje mají být s handicapem... byla by to samostatná kategorie, kterou by jistě low-level postavy přivítaly, protože by se tam měření na vyšší level kouzelníka převádělo na měření na taktiku hráče.incast píše:Nejsem pro handicapy - soutěž může existovat právě díky tomu, že jsou lidé různě výkonní. Někdo stejně musí vždycky vyhrát. A myslim, že je spravedlivé, že je to ten nejlepší.
jistě by se našlo dost prostoru i pro klasické, neomezené měření sil, podle chuti každého.
zavrhnout nápad jen proto, že by se neukázalo, který z kouzelníků má nejvyšší level... no comment.
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
to DenGrasse: Myslím že to byl pokus (a myslím, že celkem povedený) o převedení "jisté" karetní hry. Jen místo karet kouzel byly runy, místo karet zemí byly kameny many.
to MU: Maličko se vmísím s námětem k zamyšlení - souboje mágů na veřejnosti. Opravdu "skoro" každý mág na Desce chce ze sebe dělat před davem "gladiátora"? A ještě si na to "oficálně" sázet jako na psí zápasy? Někteří z účastníků se pomalu blíží na úrovně mistrů, ale když vidím zvedající se vlnu nadšení pro Krev a Hry (nebo Kravavé hry)...a "pokusím(?)" se na to podívat z hlediska postavy s "vyšší" moudrostí a inteligencí, což mág - ruku na srdce - je (a nejen mág)...přijde mi neadekvátní (bavím se o Postavách!!) podobné zábavy vyhledávat. Myslím že postavy od určité "úrovně"(levelu) by už z principu podobnou zábavu vyhledávat "nemusely". Takže by to zůstalo jen zábavou adeptů na "low-kruzích" ( nekamenovat, stačí kameny kutálet, pokud jsem se seknul v odhadu statů a IC pohnutek účastníků ).
Kvitoval jsem, že se turnaje nezúčastnila žádná z postav Druidů, ani Kleriků.
to MU: Maličko se vmísím s námětem k zamyšlení - souboje mágů na veřejnosti. Opravdu "skoro" každý mág na Desce chce ze sebe dělat před davem "gladiátora"? A ještě si na to "oficálně" sázet jako na psí zápasy? Někteří z účastníků se pomalu blíží na úrovně mistrů, ale když vidím zvedající se vlnu nadšení pro Krev a Hry (nebo Kravavé hry)...a "pokusím(?)" se na to podívat z hlediska postavy s "vyšší" moudrostí a inteligencí, což mág - ruku na srdce - je (a nejen mág)...přijde mi neadekvátní (bavím se o Postavách!!) podobné zábavy vyhledávat. Myslím že postavy od určité "úrovně"(levelu) by už z principu podobnou zábavu vyhledávat "nemusely". Takže by to zůstalo jen zábavou adeptů na "low-kruzích" ( nekamenovat, stačí kameny kutálet, pokud jsem se seknul v odhadu statů a IC pohnutek účastníků ).
Kvitoval jsem, že se turnaje nezúčastnila žádná z postav Druidů, ani Kleriků.
jop podle mě by se třeba mág na ne low levlu by se dle mě zúčastnil pouze soutěže např o nejdokanalejší iluzy al eje to, jak píšu skoro všude, pouze o hráčském citu.KaTo píše:to DenGrasse: Myslím že to byl pokus (a myslím, že celkem povedený) o převedení "jisté" karetní hry. Jen místo karet kouzel byly runy, místo karet zemí byly kameny many.
to MU: Maličko se vmísím s námětem k zamyšlení - souboje mágů na veřejnosti. Opravdu "skoro" každý mág na Desce chce ze sebe dělat před davem "gladiátora"? A ještě si na to "oficálně" sázet jako na psí zápasy? Někteří z účastníků se pomalu blíží na úrovně mistrů, ale když vidím zvedající se vlnu nadšení pro Krev a Hry (nebo Kravavé hry)...a "pokusím(?)" se na to podívat z hlediska postavy s "vyšší" moudrostí a inteligencí, což mág - ruku na srdce - je (a nejen mág)...přijde mi neadekvátní (bavím se o Postavách!!) podobné zábavy vyhledávat. Myslím že postavy od určité "úrovně"(levelu) by už z principu podobnou zábavu vyhledávat "nemusely". Takže by to zůstalo jen zábavou adeptů na "low-kruzích" ( nekamenovat, stačí kameny kutálet, pokud jsem se seknul v odhadu statů a IC pohnutek účastníků ).
Kvitoval jsem, že se turnaje nezúčastnila žádná z postav Druidů, ani Kleriků.
PODPIS
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
hezky jsi to řekl. O tom jsem taky přemýšlel (...a jak sem dopadl,žeano)KaTo píše:Opravdu "skoro" každý mág na Desce chce ze sebe dělat před davem "gladiátora"? A ještě si na to "oficálně" sázet jako na psí zápasy?
Kdyby byly turnaje natvrdo (ne jen omezený na lechtací kouzla) tak by to bylo o něčem jiném... ale to možná tak někde mezi banditama nebo na ostrově. A k vysokým ztrátám je to asi pro PC nepoužitelný
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
Zajímavé souboje by mohly být takové, kde se počet kouzel, která se mohou seslat bude odvíjet podle slabšího účastníka. Hlavně by to způsobilo jistou míru nutnosti myslet, nejistoty a pak bych chtěl vidět ty sázky. Samozřejmě, že by to neukázalo, kdo je systémově lepší mág, ale no - to stejně všichni vědí, že?
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Přemýšleli jste o nějakých skutečně "duelových pravidlech"?
Myslím, že takový magický souboj - a teď myslím mimo turnaj - může být dobrým řešením sporů. Vždyť není to zas tak daleká historie, co se souboje běžně užívali.
Možná by nebylo špatné vymyslet pravidla souboje, který je na život a na smrt. Ne každý by se do něj dostal - však proč také - ale každý by znal pravidla.
Nyní, když si chtějí dát dva čarodějové vážně (rozuměj: s vážností) přes držku, tak prostě jeden naběhne ke druhému a začnou sypat kouzla co je napadne.
Ale takový krásný sraz o půlnoci na nějakém opuštěném místě, kde se schyluje ke vznešenému magickému souboji... vše dle dohodnutých pravidel, se sekundanty... hmm x)
I když, tak mě napadá, že možná není potřeba nějaká "obecná" pravidla zavádět.
A pak bych se chtěl zeptat - je to asi trochu OT dotaz, ale tak když už jsem se rozepsal ;) - jak je to vlastně s kouzelníky na EQ? Kolik jich tak je, jak moc jsou soudružní - existuje nějaká komunita? (srovnatelná s tou trpasličí např.)
Myslím, že takový magický souboj - a teď myslím mimo turnaj - může být dobrým řešením sporů. Vždyť není to zas tak daleká historie, co se souboje běžně užívali.
Možná by nebylo špatné vymyslet pravidla souboje, který je na život a na smrt. Ne každý by se do něj dostal - však proč také - ale každý by znal pravidla.
Nyní, když si chtějí dát dva čarodějové vážně (rozuměj: s vážností) přes držku, tak prostě jeden naběhne ke druhému a začnou sypat kouzla co je napadne.
Ale takový krásný sraz o půlnoci na nějakém opuštěném místě, kde se schyluje ke vznešenému magickému souboji... vše dle dohodnutých pravidel, se sekundanty... hmm x)
I když, tak mě napadá, že možná není potřeba nějaká "obecná" pravidla zavádět.
A pak bych se chtěl zeptat - je to asi trochu OT dotaz, ale tak když už jsem se rozepsal ;) - jak je to vlastně s kouzelníky na EQ? Kolik jich tak je, jak moc jsou soudružní - existuje nějaká komunita? (srovnatelná s tou trpasličí např.)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
To je nejenze OT dotaz, ale i dotaz na IC informace, coz na forum nepatri … Jinak se domnivam, ze Magicka Univezita v Tirianu asi k prehlednuti vazne neni a lektori by ve hre nebyli, pokud by nebyli i adepti ze?Gran píše: A pak bych se chtěl zeptat - je to asi trochu OT dotaz, ale tak když už jsem se rozepsal ;) - jak je to vlastně s kouzelníky na EQ? Kolik jich tak je, jak moc jsou soudružní - existuje nějaká komunita? (srovnatelná s tou trpasličí např.)
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Není to tak úplně IC dotaz, když se nad tím zamyslíš.
Třeba něco jako "trpasličí komunita" v tom smyslu, jak se na ní pohlíží, IC vlastně vůbec neexistuje. Jedná se totiž o OOC uskupení hráčů hrajících za trpaslíky.
Ale tohle už je hodně OT. Omlouvám se, nepožaduji odpověď.
Tohle by už ale mohlo být "IT", aspoń trochu:
Podle toho, jak to tu čtu, se na turnaji docela často používá tzv. protikouzlení. Já jsem nikdy nepochopil, jak to funguje, a kdosi mi řekl, že se dá používat až od nějakého vysokého (cca 9 tuším) levelu. Je to tak?
Třeba něco jako "trpasličí komunita" v tom smyslu, jak se na ní pohlíží, IC vlastně vůbec neexistuje. Jedná se totiž o OOC uskupení hráčů hrajících za trpaslíky.
Ale tohle už je hodně OT. Omlouvám se, nepožaduji odpověď.
Tohle by už ale mohlo být "IT", aspoń trochu:
Podle toho, jak to tu čtu, se na turnaji docela často používá tzv. protikouzlení. Já jsem nikdy nepochopil, jak to funguje, a kdosi mi řekl, že se dá používat až od nějakého vysokého (cca 9 tuším) levelu. Je to tak?
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Zakliknes v modu protikouzleni soupre, pokud mas kounterovaci kouzlo proti tomu co on sesila (napriklad Prohledni neviditelnost proti Neviditelnosti), nebo jeden z dispelu a uspesne si hodis, tak mu to kouzlo proste zrusis … Protikouzleni je dano samozrejme i spellcraftem, nejdriv musis poznat, co souper kouzli a pak levelem - bonus k tomu hodu … V boji mag na maga naprosty zaklad, jinak by to bylo o tom, kdo prvni zaklikne …Gran píše: Podle toho, jak to tu čtu, se na turnaji docela často používá tzv. protikouzlení. Já jsem nikdy nepochopil, jak to funguje, a kdosi mi řekl, že se dá používat až od nějakého vysokého (cca 9 tuším) levelu. Je to tak?