Stránka 1 z 5

MAGICKE SOUBOJE a vse okolo

Napsal: 15. 1. 2007 16.56
od cybermisa
Takze, veskere pripominky, navrhy a napady k magickym soubojim prosim sem do toho topicu, v IC foru ponechame pouze pravidla …

Napsal: 15. 1. 2007 17.14
od cybermisa
A ja zacnu rovnou :biggrin: takze me prvni DOJMY:

Myslim ze magicke souboje timto stylem se ujmou, uz jsme testovali celkem tri ve trech lidem, myslim, ze vsem se nam to moc libilo. Prubeh je velmi napinavy, lec divak bez carozpytu si souboje asi moc neuzije, protoze nevidi, kdo jakou taktiku zvolil a co kouzli a cim protikouzli. Hodne se kouzla rusi, hodne se pouzivaji kouzla, ktera se normalne tak casto nevidi.

Souboje netvraji vubec tak kratce, jak jsme se domnivali. Posledni souboj za stavu 2:0 skoncil vycerpanim vsech kouzel jednoho ze zucastnenych.

Neprijde mi, ze v soubojich rozhoduje nahoda, spise pripravenost a zvolena taktika a castecne i level - bohuzel. Proto bych pro ucely turnajoveho klani rozdelil kouzelniky do tri kategorii.

1. Kategorie ADEPT: pouzivaji se kouzla do 5 kruhu vcetne.
2. Kategorie LEKTOR: pouzivaji se kouzla do 7 kruhu vcetne.
3. Kategorie MISTR: pouzivaji se kouzla do 9 kruhu vcetne.

Krome kategorii by se daly rozsirit i typy souboju, napriklad souboje SUMMON vs. SUMMON nebo O nejhezci kombinaci iluzi :biggrin:

Napsal: 15. 1. 2007 17.41
od labir
Tu iluzi beru! :biggrin:

Napsal: 15. 1. 2007 17.42
od The_Balrog
me prvni dojmy:

jak rikal Cybermisa, pro mne to bylo jen

X sesila nezname kouzlo
Y sesila nezname kouzlo
X sesila nezname kouzlo
Y sesila nezname kouzlo
X sesila nezname kouzlo
Y sesila nezname kouzlo
X sesila nezname kouzlo
Y sesila nezname kouzlo
X sesila nezname kouzlo
Y sesila nezname kouzlo

ale i tak to vypadalo zajimave :D … obzvlast jsou fajn kouzla s grafickym efektem, aby z toho neco melo i obecenstvo *-*

Bohuzel ty nejhezci efekty maji asi firebally a podobne zakazane srandicky, co?

Takze smysl tohohle prispevku je v tom, rict vam, panove kouzelnici, ze jste vymysleli peknou vec! ^_^

Napsal: 15. 1. 2007 17.55
od OneHeart
napadlo mě , připravi so pro diváky třeba i ňáký to slabý útočný kouzlo a dopředu si nahodit
proti němu ochranu (PfE x Melfův šíp nebo tak nějak :smile: )
ale ti summoni by byli taky pěkný (akorát se asi nebudou líbit démoni a nemrtví :ermm: )
každopádně díky, je to zábava
edit: už vidim, jak celý obecenstvo popadá po Balagarnově rohu :megalol:

Napsal: 15. 1. 2007 17.57
od Kirros
Nj hlavni je ze to je taky o tom ze clovek u toho musi premyslet a rozmyslet si taktiku (dam vic do obrane nebo se spolehnu na silnou ofenzivu? Kolik protikouzel budu potrebovat? Jakou si da asi obranu a na co se spolehne souper?) a podle toho se zaridit. Navic treba je rozdil mezi specialistou ktery ma vic kouzel momentalne proti generalistovi ktery ale zase muze vice prekvapit diky sisrsimu repertoaru :smile:

Ja myslim ze ted uz je jen otazkou kdy bude klani?

A kdy se obevi nejaky vykuk ktery bude za soubeje na kolbisti vybirat penize :biggrin:

Napsal: 15. 1. 2007 18.18
od cybermisa
labir píše:Tu iluzi beru! :biggrin:
K soutezi o nejhezci iluzi to bude chtit ale vzdycky aspon triclennou porotu, nebo nechat hlasovat divaky :smile:

Dalsi vec, tyhle souboje samozrejme nejsou jen a pouze vysadou kouzelniku (class wizard), ale zucastnit se muze kdokoli, kdo zvlada Arcane kouzla (napr. i zaklinac a bard). U kleriku a druidu si nejsem moc jisty, dispel sice maji, ale nemaji spell mantle a globe of invulnerability, coz je stavi do znacne nevyhody. Na druhou stranu, system kouzel arcane a divine je vzajemne kompatibilni, tazke proc ne :biggrin:

Navrhuji doplnit pravidla o vyjasnujici bodiky:

1. Slepota jako takove nema graficky efekt a systemove je mozne kouzlit oslepeny. Proto navrhuji nasledujici:

Pokud kouzelnik oslepeny treba tmou nebo bewildering cloudem nema nebo se mu nepovede seslat uspesne protikouzlo, aby se zbavil slepoty, v kole nasledujicim po oslepeni, utocnik ziskava bod. Obrance by mel napr. hlaskou "zatracene, nic nevidim" dat najevo, ze je oslepeny a ze se slepoty nema jak zbavit. Co z tohoto dodatku plyne? Diky dostupnosti kouzel jako je bewildering cloud, tma, ultravize, lesser dispel uz na 2 kruhu, lze pravidla magickeho souboje aplikovat i pro low level postavy - snad jen s upravou, ze potrebny pocet viteznych bodu by byl mensi, napr. 2.


2. Kouzla jako Tashas hideous laghter nebo jina kratkodoba srazeci kouzla navrhuji brat pouze jako vyhodu pro utocnika, ktery si po uspesnem utoku muze nahodit libolne obranne kouzlo a prejit do modu protikouzel. Bod za zrazeni a vyrazeni soupere ze souboje navrhuji pro kouzla, ktera trvaji alespon round/level (Tashas h.l. trva tusim 1d3 round)

Napsal: 15. 1. 2007 18.25
od cybermisa
OneHeart píše: edit: už vidim, jak celý obecenstvo popadá po Balagarnově rohu :megalol:
No co treba takovy great thunderclap :biggrin: :biggrin:



Myslim, ze tyhle souboje budou hoodne o premysleni a vynalezavosti hracu a ucit se taktiku budou jak postavy tak i hraci. Uz ted je pekne videt, jak evokater haze pracky a otrasa zemi, iluzionista mate mysl, enchanter naopak sazi na uspavaci kouzlo a generalista se snazi pres tmu a neviditelnost ziskat taktickou prevahu :biggrin:

Pekne pekne pekne :biggrin:

Nez bych ale udelal turnaj,bude to chtit zasvetit lowlevely, predvest jim to jak to funguje a vubec IC rozsirit popularitu :biggrin: Coz myslim nebude problem :biggrin:

Napsal: 15. 1. 2007 18.26
od Kirros
No prvni bod bych urcite zavedl druhy ne myslim ze i takove kouzlo ma cenu pokud se povede tak dobre navic je low lvl takze se dobe dispeluje takze neposkytuje nejakou vyhodu.

Ale jeste co bych probral jsou kouzla s trvanim treba mraky - ty treba napoprve nevyjdou, na podruhe tak az ve tretim kole ve kterem v nem carodej stoji jej omraci. Coz mi prijdedoclea podzrele. Navrhuju brat v potaz jen efekt po prvni dve kola pokud souper bude omracen az potom tak se to nepocita jako bod.

Napsal: 15. 1. 2007 18.31
od OneHeart
cybermisa píše:Nez bych ale udelal turnaj,bude to chtit zasvetit lowlevely, predvest jim to jak to funguje a vubec IC rozsirit popularitu :biggrin: Coz myslim nebude problem :biggrin:
...a hlavně jim vysvětlit ,že něco jako protikouzlení vůbec existuje
Kirros píše:No prvni bod bych urcite zavedl druhy ne myslim ze i takove kouzlo ma cenu pokud se povede tak dobre navic je low lvl takze se dobe dispeluje takze neposkytuje nejakou vyhodu.

Ale jeste co bych probral jsou kouzla s trvanim treba mraky - ty treba napoprve nevyjdou, na podruhe tak az ve tretim kole ve kterem v nem carodej stoji jej omraci. Coz mi prijdedoclea podzrele. Navrhuju brat v potaz jen efekt po prvni dve kola pokud souper bude omracen az potom tak se to nepocita jako bod.
s tím souhlasim, kátkodobý K.O. bych počítal jako bod normálně
a s těma mrakama, udělal bych to že mágus z něj může zdrhnout,pokud mu odolá

Napsal: 15. 1. 2007 18.32
od cybermisa
Kirros píše:No prvni bod bych urcite zavedl druhy ne myslim ze i takove kouzlo ma cenu pokud se povede tak dobre navic je low lvl takze se dobe dispeluje takze neposkytuje nejakou vyhodu.

Ale jeste co bych probral jsou kouzla s trvanim treba mraky - ty treba napoprve nevyjdou, na podruhe tak az ve tretim kole ve kterem v nem carodej stoji jej omraci. Coz mi prijdedoclea podzrele. Navrhuju brat v potaz jen efekt po prvni dve kola pokud souper bude omracen az potom tak se to nepocita jako bod.
OKi, dobre bod bude udelovan i za srazeni na zem pomoci tashas h.l.

K tem mrakum a tak, naopak, kdyz te omraci napoprve souper dostane bod, kdyz ne, mas sanci se s tim vyporadat - hodit si pod sebe dispel nebo takovy ten vitr, co zrusi kouzlo plosneho efektu, pokud to neudelas, riskujes omraceni. Podle me je to dost podobne jako s tou tmou. Vyjdeme totiz z praxe, v realnem souboji by i dodatecne omraceni stalo maga zivot, tudiz bych bod udelil. Navic, plosna kouzla jsou divacky atraktivni, aspon to povede k jejich hojnemu vyuzivani :biggrin: A neni nad to, kdyz to souper hodi blbe a omraci se taky, cimz taky prohraje :biggrin: Navic, zavadet dodatecne pravidlo na plosna kouzla by pravidla zbytecne zkomplikovalo …

Navrhuji tedy nechat: neomraci? odstran ho a v pohode. neodstranis-li si ho, riskujes omraceni

Napsal: 15. 1. 2007 18.33
od Kirros
Ok beru. Uvidime jak se to chytne :smile: btw: divacky atrakticvni smrdici mraky? :biggrin:

Napsal: 15. 1. 2007 18.34
od labir
cybermisa píše:
Dalsi vec, tyhle souboje samozrejme nejsou jen a pouze vysadou kouzelniku (class wizard), ale zucastnit se muze kdokoli, kdo zvlada Arcane kouzla (napr. i zaklinac a bard). …
Proč myslíš že jsem psal že iluze beru? :megalol:

Napsal: 15. 1. 2007 18.56
od cybermisa
Navrh na souboj summonu:

1. Dohodl by se nejvyssi pouzivany kruh N v souboji (podminkou by bylo liche cislo kruhu)
2. Kouzelnici by si v knize vyvolavani nastavili pro kazdy kruh ty summona.
3. Postupne by je proti sobe posilali, pocinaje kruhem 0 az po kruh N, za kazde vitezstvi pro dany kruh by se udelil bod (diky vzdy lichemu poctu kruhu by nedoslo k remize)

Souboj by mel dodatek, ze pri nezvladnuti vule povolaneho summona ziskava bod souper.

Co vy na to? :biggrin: Tohle by bylo vic o nahode a min o taktice, ale mohla by to byt taky sranda :biggrin:

EDIT: Magove by samozrejme souboje tohoto typu povazovali za podradnejsi, pac by se jich mohl zucastnit i kdejaky druid ci knez s prakticky stejnou sanci na vyhru :biggrin: :bigwink:

Napsal: 15. 1. 2007 19.05
od prodigal
A co třeba taková kouzelnická ruleta?

Mágové na sebe na střídačku kouzlí různé verze vzývání chaosu, kdo umře jako první, prohrál :biggrin:
Myslím, že by šlo o divácky velmi atraktivní typ turnaje. :biggrin:

Napsal: 15. 1. 2007 19.07
od OneHeart
bo další možnost je vyvolat si jednoho šampijóna ,narvat do něj kouzel,kolik se jen vejde a dívat se...

Napsal: 15. 1. 2007 19.08
od OneHeart
prodigal píše:A co třeba taková kouzelnická ruleta?

Mágové na sebe na střídačku kouzlí různé verze vzývání chaosu, kdo umře jako první, prohrál :biggrin:
Myslím, že by šlo o divácky velmi atraktivní typ turnaje. :biggrin:
s tim asi moc nepochodíš u lawful mágů :bigwink:

Napsal: 15. 1. 2007 19.19
od Ikkie
OneHeart píše:
prodigal píše:A co třeba taková kouzelnická ruleta?

Mágové na sebe na střídačku kouzlí různé verze vzývání chaosu, kdo umře jako první, prohrál :biggrin:
Myslím, že by šlo o divácky velmi atraktivní typ turnaje. :biggrin:
s tim asi moc nepochodíš u lawful mágů :bigwink:
IMHO jo, ti to nepoužijí, nicméně se jistě rádi podívají, jak se chaotici navzájem vymydlí. :biggrin:

*paladinka s šíleným smíchem brousí svůj meč a se slinami řinoucími se z jejich úst očekává pomlácení toho, co zbylo na kolbišti*

Napsal: 15. 1. 2007 19.34
od cybermisa
Jako jasne, tady nejde o to, ze my bychom nejak stanovovali pravidla, jak souboj magu MUSI vypadat. Kdo se bude ctit mydlit jinak, klido muze, kdyz se na tom s nekym dohodne :biggrin: Na to zadna pravidla ani existovat nemusi, vse je jen o vasi fantazii …

Nam slo s Jachem predevsim o to, abychom udelal magicky souboj jako soutezni disciplinu (tedy turnajovatelnou - tedy v ramci IC zakonu a odpovidajici realijim sveta) a ZAROVEN, aby slo o atraktivni formu zabavy jak pro divaky, tak i pro soutezici.

Cely figl je v tom, ze tady nestaci jen zakliknout soupere, cekat co padne na kostce a pritom semtam zmacknout nejaky ten feat na srazeni soupere. Jiste, i takove magicke souboje by snadno sly udelat. Tady jde proste o to, ze se pri tom zamysli pekne i hrac, kdyz uz hraje tu postavu s vysokou INT :biggrin:

Mne osobne tato forma souboju nadchla, predevsim diky variabilite a moznosti taktizovat.

Napsal: 15. 1. 2007 19.47
od The_Balrog
cybermisa píše:
Cely figl je v tom, ze tady nestaci jen zakliknout soupere, cekat co padne na kostce a pritom semtam zmacknout nejaky ten feat na srazeni soupere. Jiste, i takove magicke souboje by snadno sly udelat. Tady jde proste o to, ze se pri tom zamysli pekne i hrac, kdyz uz hraje tu postavu s vysokou INT :biggrin:
tak si vy intelektuálové dejte turnaj v šachách :D