Info - Novinky a změny

Co je potřeba vědět. Prosím čtěte.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Zamčeno
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.57.51

Provedeno - Západní cesta, lesík - odsunuty pokácitelné stromy co nejdál od cesty.
Provedeno - Upraveno rýžování. Drobná změna v dispozicích k lepšímu využití u vícero postav ne jen úzce zaměřené skupinky.
Provedeno - Upraven bonus xp při vícero hráčských postav dpohromadě. Nyní jsou ignorovány neviditelné a skryté postavy, takže nedojde k jejich OOC prozrazení.
Provedeno - Upravena možnost vyvléknutí se summona z jařma. Při seslání summona je nutné zvítězit nad ním v souboji vůle s bonusem. Pakliže sesilatel prohraje mohou nastat čtyři možnosti:
  • 1. Summon zmizí (odsummoní se)
    2. Summon odejde po svých
    3. Summon zešílí a napadne cokoliv blízko něj (přátele, nepřátele, sesilatele...cokoliv)
    4. Summon se naštve a cíleně napadne sesilatele
Pravděpodobnost jednotlivých variant se liší podle summona. Malá zvířata mají např. malou šanci že by "zdivočela" variantou 3 nebo 4. Šelmy ji mají větší a démonické bytosti relativně vysokou.

Pokud je ovládnutý summon zraněn je zde malá šance, že bude nutné svést opakovaný souboj vůlí se summonem. Při souboji se tak může stát s nemizivou pravděpodobností že summon "zvlčí" jen v případě, že byl vyvolán a ovládnut na hraně možností sesilatele.

Pokud summon zvlčí tak již přestává být summonem - tj. je odstraněn z družiny a nelze jej odvolat. Naopak můžete např. vesele dál vyvolat dalšího summona a tím se pokusit zastavit toho prvního zvlčelého. Jen si vzpomeňte na příběhy kdy se proti mágovi postavilo to co povolal aby mu sloužilo... :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.57.53

Provedeno - Drobné opravy v lokacích
Provedeno - Opraveny rozhovory s obchodníky v Mithalliru podhradí, smíšené zboží a v Mithalliru, chrám Ajris
Provedeno - Smrky v lokaci Západní cesta, lesík by měly jít pokácet
Provedeno - Opraveny otevírací řetězy v Mithalliru, hostinec u zdi
Provedeno - Opravena nástěnka v Mamoníně
Provedeno - Balancování craft systému (snížení DC rýžování a kácení stromů)
Provedeno - Úpravy některých věcí (itemů)
Provedeno - Opraven problém s agresivní zvěří. Když napadnete NPC (zvíře, člověk, cokoliv...) tak jako nepřítele vás budou brát pouze NPC spřízněné s napadeným NPC, které vás vidí. Tj. když vás nikdo při zabití slepice neuvidí tak jste v pohodě... :shades:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.58.54

Provedeno - Změněny slovní hlášení knihy výroby o dispozicích. Dispozice jsou stejné jen teď jsou použity lepší slovní popisy.
Provedeno - Maso, maso a zase maso. Zvířátka jdou nejen stáhnout z kůže, ale i naporcovat. Maso pak lze následně prodat nebo opéci nad ohýnkem.
Provedeno - Drobné opravy v lokacích
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.59.54

Provedeno - Pakliže druid má na sobě věci z kovu, tak automaticky získává postih k Porozumnění zvířatům a Moudrosti. Čím více kovových věcí na sobě má tím více kumulativních postihů získá.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.60.55

Provedeno - Drobné opravy v lokacích
Provedeno - Druidé získávají speciální předmět, pomocí kterého mohou dočasně uklidnit a utišit lesní zvěř. Detaily viz popis předmětu.
Provedeno - Pokud druid zabije lesní zvíře má postih na auru.
Provedeno - Poupraveno chování bestií vzhledem k neviditelným postavám nablízko. Pokud se neviditelní přiblížíte k bestii příliš blízko tak vás detekuje.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.60.56

Provedeno - Úprava náhodné chůze NPC. Pokud se NPC příliš vzdálí od svého místa, tak se k němu pomalu vrací pokud nebojuje nebo nechodí po waypointech. To by mělo trochu zabránit vylákání NPC k přechodům, ovšem není to samospasitelné - v kombinaci s dynamikou NPC se stále může stát že pokud někdo naláká NPC k přechodu, že tam prostě bude čekat v paměti waypointu (lidově se spawne na poslední místo kde bylo).
Provedeno - Opraveny nějaké chyby v lokacích a rozhovorech
Provedeno - Prohozeny vlaječky u pokojů 3 a 4 v Mithalliru, hostinec "U zdi".
Provedeno - Zívání a únavová animace by se neměla už objevovat při spánku.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.61.58

Provedeno - Drobné opravy v lokacích.
Provedeno - Pokusný běh nového systému TIS (Transition Information System).

Pokud se postavíte blízko k přechodu, tak do cca 30 sec (systémová pauza, ale i pauza na "rozhlédnutí") získáte do výpisu obecnou informaci o stavu na druhé straně přechodu. Tato informace je pouze rámcová, např. "Nedaleko od přechodu něco stojí." Každá hláška představuje jednoho tvora.

Systém není spolehlivý na 100%. Může říkat že tam něco je a až tam přijdete tak tam nic nebude a naopak nemusí si všimnout nějakého tvora co tam bude. Ošetřit veškeré varianty je výpočetně neúnosně náročné. A takhle navíc tam stále zbude nějaký ten prvek nejistoty - vesměs situace kdy systém neupozorní na číhající bestii budou velmi vzácné.

Taktéž nelze příliš konkretizovat popis tvora. Pokud by tam skutečně stál tak by to šlo a šlo by i vztáhnout přesnost popisu např na Všímavost. Ovšem je zde dynamický spawn, se kterým TIS počítá a tak když se rozhlédnete u přechodu, tak na druhé straně žádné NPC zatím není. Ovšem je připravené se spawnovat. TIS jej pozná, ale neumí detekovat podrobnosti. To by si vyžádalo skutečný spawn.

Systém reaguje pouze na horizontální přechodové oblasti (ty modré na zemi), nikoliv na přechodové oblasti dveřního typu (vertikální modré plochy). U prvně jmenovaných je totiž skoro vždy možnost nějak "nakouknout" za OOC přechod.

U rozsáhlých přechodových oblastí se může vyskytnout trochu problém - NWN pozicuje oblast vzhledem k jednomu jejímu rohu a TIS detekuje přechodové zóny do určité vzdálenosti. Takže i když u rozsáhlejšího přechodu budete stát těsně u něj, pro systém budete stále moc daleko. Tohle bohužel moc dobře ošetřit nejde.

Hned za přechodem si vás může všimnout nějaká dalokozraká bestie, na kterou TIS neupozornil. Ale pokud se tomu tak stane, tak bude dostatečně daleko, abyste měli čas reagovat.

Systém nereaguje na hráčské postavy. Ovšem číhat s postavou na někoho za přechodem je vážný prohřešek proti pravidlům a zneužitím enginu hry.

Systém je nutné pořádně otestovat a možná doladit. Zátěž na server by měl představovat jen malou.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.61.59

Provedeno - Drobné opravy v lokacích
Provedeno - Oprava závažnějšího bugu v pronájmu pokojů.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.61.60

Provedeno - Opravena chyba v detekci neviditelných postav.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.61.62

Provedeno - Drobné opravy v lokacích a rozhovorech
Provedeno - Vypnut ohled na Skill Odhad ceny (Appraise) u obchodů s jídlem
Provedeno - Úprava skillu Odhad ceny (Appraise) vzhledem k ekonomice Equilibrie
Provedeno - Doplněny zdroje vody v Hag Hargol
Provedeno - Tři malé funkční drobnosti
Provedeno - Drobná úprava TIS, nyní reaguje i na denní dobu
Provedeno - Feat Čistota těla (Purity Of Body) funguje i proti Equilibrijským nemocem
Provedeno - Kompletně přepracovány všechny nápoje. Už by měly fungovat i při větším pingu/lazích. Vzhledem k tomu, že bylo nutné vytvořit všechny nápoje znovu a zaměnit je na všech místech v modulu je možné, že na pár místech zůstaly staré verze nápojů. Taktéž nápoje v inventářích postav nejsou změněny. Změna se týká pouze nově zakoupených nápojů.

Při použití starých nápojů je vypsána hláška, že se jedná o starou verzi. V případě, že by se jednalo o nápoj, který jste někde zakoupili, tak to prosím hlašte jako chybu s uvedením místa prodeje a názvu nápoje, abych to mohl opravit.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.61.63

Provedeno - Drobné opravy nápojů. Nyní nově koupené nápoje by měly fungovat snad zcela bez problémů. Byla tam chybka, že sgrupované nápoje šly použít jen 2x za meditaci.
Provedeno - Upraveno nošení mrtvol do chrámu, při zvednutí mrtvolky teď postava dostane informaci komu je tělo podobné. Z IC hlediska se jedná o informaci stejného typu jako je svítící jméno nad postavou.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.62.65

Provedeno - Drobné opravy kouzel
Provedeno - Drobné opravy lokací a rozhovorů
Provedeno - Úprava detekce neviditelných postav NPC postavami
Provedeno - Trochu zvýšena mez tolerance u kleriků v chrámech
Provedeno - U vyvolávaného jaguára (3 okruh) zvýšena vůle. Máte tak na výběr slabší dobře ovladatelné bestie, nebo silnější hůře ovladatelnou
Provedeno - Opravena chyba s lootem kožešinových zvířat
Provedeno - Nejde spát v kovové zbroji a kovové helmici (v kápi ano). Netýká se meditace.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.62.66

Provedeno - Úprava zobrazování iluzí (podlahy a dlažby už snad nebudou zlobit)
Provedeno - Sleva na léčení nemocí v Tirianském chrámu
Provedeno - Upraveny nemoci - zranění nemocí je teď částečně náhodné a přidán hod na výdrž.
Provedeno - Oprava skriptu jízdy lodí po relogu
Provedeno - Úprava DM nástrojů
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.63.67

Provedeno - Opravy menších chyb v lokacích a rozhovorech.
Provedeno - Na rozhovoru s ohništěm je nová volba "Hodit do ohně všechno spálené maso". Dík za nápad.
Provedeno - Nově jdou věci zakopat a opět vykopat. Zakopávat věci lze pouze v přírodě na povrchu (ne v podzemí) mimo města nebo v přírodních městěch/vesnicích. Zakopat lze věc buď pomocí lopaty, nebo nože na stahování zvířat (trvá trochu déle).

Věc aby šla zakopat musí ležet na zemi (díky neexistenci jisté funkce nelze udělat zakopání přímo z inventáře). Poté na ni je nutné použít z blízkosti buď lopatu nebo nůž. Animace kopání díry lopatou jaksi není, takže jsem tam dal trochu jinou a vypadá to úsměvně.

Až do ukončení animace se postava nesmí hýbat jinak věc nezakope (jako sběr/dolování). Najednou jde zakopat jen jedna věc, ale na tom samém místě můžete hned potom zakopat i další.

Pakliže chcete zkusit na nějakém místě něco vykopat, tak stačí použít lopatu nebo lovecký nůž na ono místo. Po animaci kopání zjistíte zda tam něco bylo zakopané nebo ne. Pokud ano (je zde malá prostorová tolerance), tak se předmět povede vykopat a získáte jej. Zakopání nenarušuje funkčnost předmětu a nemění počet sgrupovatelných předmětů. Tj. když zakopu 10 lahví vody, tak když je vykopu tak stále jich bude 10 a půjdou pít.

Když už jsem byl v tom, tak mě napadlo, že by bylo zajímavé udělat zakopávatelné mrtvoly co zůstávají po postavách když dají Respawn. Takže to jde. Když někdo takovou mrtvolu vykope, tak i půjde oživit v chrámu (pokud bude majitel nalogovaný). Pro zakopání mrtvoly nůž nestačí je třeba lopata.

Systém není perzistentní, pokud je restart nebo padne server tak zakopané věci jsou ztraceny.

Uvažoval jsem i o možném značení míst (s hodem na všímavost), kde je něco zakopáno, ale po úvaze jsem dospěl k rozhodnutí, že by takové vylepšení nesmírně zatížilo server (ač by nebylo vůbec marné).
Díky za inspiraci.


Provedeno - Ve všech pěti hlavních chrámech přibyly "Bazénky záměny". OOC pomůcka pro výměnu starých věcí za jejich nové verze. V současné době v nich lze vyměnit již zakoupené lopaty, které nejsou funkční pro zakopávání věcí za novou verzi jenž funkční jest. Nově koupené lopaty jsou již upravené. Záměna se netýká nožů na stahování zvěře, ty není třeba měnit.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.63.68

Provedeno - Opravy chyb v lokacích
Provedeno - Snížena míra uzdravení při spánku na 6 - 30 životů dle náhody.
Provedeno - Upraveny svaté symboly. Již zakoupené můžete proměnit v bazéncích záměny v hlavních chrámech.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.64.69

Provedeno - Oprava drobných chyb v lokacích
Provedeno - Oprava drobných chyb v rozhovorech
Provedeno - Při vážných zraněních je zrychlena míra vyhládání, žízně a únavy postavy. Zrychlení závisí na velikosti zranění.
Provedeno - Při vážných zraněních je možné, že postava neuspěje v hodu na odolnost a na krátkou chvíli omdlí např. ze ztráty krve. Ovšem stát se tak může, ale nemusí. Míra pravděpodobnosti omdlení roste s vážností zranění.
Provedeno - Drobné úpravy některých bestií
Provedeno - Kniha výroby se aktualizuje nadále interně, už nebude při nalogování odebrána a opět přidána.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.65.70

Provedeno - Opraveny různé drobné chyby
Provedeno - Na zapálené ohniště lze nyní přikládat nasekané dřevo aby oheň hořel delší dobu. Týká se nově narubaného dříví, to které máte v batozích nebude fungovat.
Provedeno - Svíčka do ruky lze nyní i položit na zem a později sebrat (oboje použitím). Pokud už někdo máte zakoupenou svíčku, tak ji můžete převést na novou verzi v bazéncích záměny v chrámech. I pro položenou svíčku samosebou platí že osvětluje okolí a úměrně stavu svíčky před jejím položením vyhořívá až vyhoří zcela. Po zvednutí svíčky se pochopitelně modifikuje její "vyhořenost" podle toho jak dlouho stála na zemi.

Večeře při svíčkách, meditace v kruhu svíček a kladení svíček na hrob tak již není jen fantazií. :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.65.71

Provedeno - Opravy chyb v lokacích a rozhovorech.
Provedeno - Snížen obsah vody v lahvích s vodou a vínech.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 0.65.73

Provedeno - Doplněny velké lahve pro uchovávání vody.
Provedeno - Doplněny dva typy soudků pro uchovávání většího množství vody. Jejich hmotnost se mění podle množství vody v nich.
Provedeno - Drobné opravy v lokacích
Provedeno - Opraveny hlášky knihy iluzí
Provedeno - Upraveny kouzla Vzkříšení a Oživ mrtvého. Nově při použití ať již sesláním z hlavy nebo ze svitku připraví oživovaného o část xp (postih je menší nežli při transferu na Druhou stranu). Sesilatele seslání modlitby dost unaví a trochu se mu zvýší aura. Díky za nápady.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Připravuje se větší update s několika vylepšeními a jedním (nebo dvěma?) překvapeními, tak mějte trošku trpělivosti. :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Zamčeno