převádění zvěře mezi lokacemi

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

chlorofil
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 9. 2006 21.49
Kontaktovat uživatele:

převádění zvěře mezi lokacemi

Příspěvek od chlorofil »

Rád bych se zeptal, na čem je závislý jestli zvíře ovládnutý AE přejde z lokace do jiný. Už jsem "pár" zviřátek ovládnul a zkoušel je převést a zatim jsem dospěl k názoru, že to jestli přejde nebo nepřejde, je věc čistě náhodná a to ještě ke všemu divně náhodná.. :) Tuhle jsem dovedl jedno zvíře (imho hodně těžký na ovládnutí) dost daleko z jeho původní lokace, pak jsem ho v jedný lokaci nechal, odešel do města na oběd, zase jsem ho ovládl, zase ho provedl přes pár lokací. Žádnej problém... Potom ovládnu lowlevlovýho jelena a nepřejde ani z jedný lokace lesa do druhý lokace toho samýho lesa. To mi přijde trochu zvláštní.

Nevim jak je to udělaný (to aby šlo převádět normálně jako v NWN se nebude zas asi nikomu, Labirem počínaje, líbit), ale bylo by myslim dobrý, kdyby u toho byl hod na AE nebo tak něco. Tahle zcela nevypočitatelná nejistota mi přijde dost nešťastná. Navíc když převádim zvíře z "lesa do lesa" (dvě lokace v rámci jednoho lesa) tak nevim, proč by se to zvíře najednou mělo poplašit a někam zmizet (další problém-že když to zvíře nepřevedu, trvale zmizí. Jak z místa převádění, tak ze svýho původního spawnu, prostě se vypaří). Ideální by imho bylo, kdyby se na něco házelo akorát když chci to zvíře převést z jednoho ekosystému do jinýho (z lesa do hor, nebo tak). Přechody jsou (mam dojem) OOC záležitost, tak by to přece na chování zvířat nemělo mít vliv...

prosím vyjádření.. dík :blush:
coirëa oialë
Praetor
Příspěvky: 406
Registrován: 2. 5. 2006 19.25
Bydliště: Amfiberai

Příspěvek od Praetor »

jestli se nepletu, resilo se to asi pred pul rokem. mam zato ze oduvodneni bylo, aby si nekdo nedobeh do hor pro nakou bestii a pak s ni sel vyhlodat lokaci ktera je na druhym konci desky (nebrat za slovo, hodne zveliceno)
Dives, qui sapiens est
chlorofil
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 9. 2006 21.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chlorofil »

Praetor píše:jestli se nepletu, resilo se to asi pred pul rokem. mam zato ze oduvodneni bylo, aby si nekdo nedobeh do hor pro nakou bestii a pak s ni sel vyhlodat lokaci ktera je na druhym konci desky (nebrat za slovo, hodne zveliceno)
no, ale když mě ta bestie z hor na slovo poslouchá, proč by se mnou nemohla jít přes půl desky? Jako zas na co to AE je, když to zvíře nemůže opustit svou lokaci? To pak akorát svádí k tomu, ovládnout zvíře a poslat je do zvířat stejnýho druhu v tý samý lokaci, za účelem získání kůží nebo xp, což je imho daleko větší prasení, než odvést zvíře z hor někam dál. Navíc jak jsem psal, zvíře nemůžeš převádět ani v rámci jednoho lesa, nebo jedněch hor...s jistotou.
Navíc těch pořádnejch zvířat je dost málo a málokdo je dovede ovládnout, proč by je potom nemohl někam odvést? Chápu, že některý plachý zvíře třeba nechce do města, protože je na něj moc rušný. Ale třeba takovej medvěd, kterej je ve svym přirozenym prostředí na vrcholu potravního řetězce, se nemá čeho bát, že jo.

Je to pro hraničáře něco jako kdyby mágům při přechodu lokace padly buffy... To už snesitelnější řešení by bylo, že by se zvíře z ničeho nic mohlo najednou splašit a z ovládnutí utéct. To je pro druida/hraničáře zároveň hrozba a musí si dávat daleko větší bacha, v boji to může bejt neskutečnej ultimát, pokud si naloží moc dobrý zvíře. Teď když ti zvíře nepřejde lokaci, tak úplně zmizí a tebe to akorát naštve. Nemůžeš se pro něj ani vrátit, prostě je pryč. Něco jako interference, akorát by se to vztahovalo třeba na AE nebo něco.
coirëa oialë
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

Jo, štve mě to taky, ale prostě jsem se s tim už smířil.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
chlorofil
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 9. 2006 21.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chlorofil »

taky si vem, co na podobnym levlu, kdy hraničář může ovládnout v horách pořádnou bestii, může castovat třeba mág, nebo kolik featů má bojovník atd.. A jako ono ovládnout někde něco v horách neni zas taková sranda, jak se může zdát. Věř, že to neni tak, že si přijdeš do hor, ovládneš baziliška, dovedeš ho do krypty u Tirianu a celou jí vybílíš. Takhle to nefunguje ani kdyby šlo úplně normálně převádět. Chápu, že by to mohla bejt posila pro druidy, který maj kouzla k něčemu. Jenže aktivní druid neni momentálně žádnej mam pocit. A ten hraničář se svejma kouzlíčkama je občas spíš jen na RP, nebo bezduchý vybíjení zvěře v lese. Když nemůže převádět zvěř mezi lokacema, případně se nevyžívá v zabíjení zvířat, tak už je úplně k prdu.
Nechci tu brečet, že mam slabou postavu, hraju jí rád a i takhle mě to baví, ale přece jenom to AE má aspoň dle DnD nebo NWN fungovat jinak a občas je to k zoufání...nepřevedu ani blbý prase a to mam AE jakosviň.
coirëa oialë
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

http://www.equilibrie.cz/vylepseni_deta … ovolani_02

Nulová šance změny, jak je vidět z reakcí chlorofila funguje to přesně jak má a zabraňuje to přesně tomu čemu má (například tahání divoké zvěře do měst když už by to nějací šílení druidé/hraničáři chtěli provozovat). Smůla.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
chlorofil
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 9. 2006 21.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chlorofil »

labir píše:http://www.equilibrie.cz/vylepseni_deta … ovolani_02

Nulová šance změny, jak je vidět z reakcí chlorofila funguje to přesně jak má a zabraňuje to přesně tomu čemu má (například tahání divoké zvěře do měst když už by to nějací šílení druidé/hraničáři chtěli provozovat). Smůla.
tak si to zkus hrát... tahání divý zvěřě do města to nezabraňuje-dá se tam dotáhnout (a kdo to dělá?)...občas se dá i chodit s medvědem po desce. Zatim jediný zneužívání AE, který jsem za ten třičtvrtě rok co tu hraju viděl, je zabíjení medvědů medvědama a tomu timhle nezabráníš. Navíc mam i takovej pocit, že ono AE o tom "skočim si do lesa pro medvěda" je, co je na tom špatnýho?? (druid by zvíře v boji asi záměrně používat neměl, ale proč ne hraničář?).. Nevim proč by ten skill mě fungovat jenom jako slabý druidský tišění zvěře. Od toho imho druid a hraničář AE má, ne? Mág taky může chodit se sumonem po desce a kde je problém??

a jak jsem psal, ono to nefunguje tak jako že si někam pro medvěda skočíš a vybiješ s nim celý město. Neni úplně jednoduchý všude ho protáhnout aby se mu nic nestalo, zvlášť když se ani nehidne.. Neni ani úplně jednoduchý ho ovládnout (ovládej baziliška uprostřed koboldího tábora) Hraničáře to fakt znevýhodňuje a pro svět to imho žádnej přínos neni. A jestli je tak jakej? Že nepřetáhnu medvěda z lesa o pár metrů do lesa vedle... Já fakt žádnej nevidim a zajímalo by mě, jestli někdo vidí... Jestli je problém ve mě, tak ok, ale nechápu význam toho, proč to funguje takhle.

Fakt to dělá z AE jen nevypočitatelnej paskvil. Zkus se nad tim, prosim, bez předsudků zamyslet, jestli je současnej stav opravdu ideální.


edit: a věř, že zneužívat a prasit lze s AE i teď-timhle tomu nezabráníš. Tohle akorát naštve a dost podivnym způsobem zmizí zvíře z desky...
coirëa oialë
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Nad tímhle jsem uvažoval dost a dokonce jsem i slevil do současného stavu. Takže to ani nemusíš zkoušet. Opakuji - nulová šance.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Ja bych jen poznamku, ono jde pomoci AE ovladat baziliska? Ja mel vzdycky za to, ze AE je jen na zvirata a bazilisek by mel byt magicka bytost … :ermm:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

cybermisa píše:Ja bych jen poznamku, ono jde pomoci AE ovladat baziliska? Ja mel vzdycky za to, ze AE je jen na zvirata a bazilisek by mel byt magicka bytost … :ermm:
jde *-* Podle vseho tu je bazilisek zviratko..
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

The_Balrog píše:
cybermisa píše:Ja bych jen poznamku, ono jde pomoci AE ovladat baziliska? Ja mel vzdycky za to, ze AE je jen na zvirata a bazilisek by mel byt magicka bytost … :ermm:
jde *-* Podle vseho tu je bazilisek zviratko..
A vida, chyba. Opravím. Alespoň k něčemu to tu bylo dobré...
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

neeeeeee.… Alky si ho chtěla pohladiiit Q.Q fňuk fňuk.. a teď má asi útrum..
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
kashe
Příspěvky: 80
Registrován: 26. 2. 2006 11.24

Příspěvek od kashe »

tohle se mi taky vubec nelibi. Vidim hodne případu kdy by se to dalo naopak využít k zpříjemnění hry druida.
Skupinka "šílenych" druidu chce svolat skupinku silných zvířat na obranu lesa proti skřetum atp... ale pravda že to neni pro EQ nijak zasadni, skupinka druidu se tu stejne jen tak neutvoří, obvzlášte s podminkama ktere jim svet skýtá..vegetarianství atp. kompenzace přemštených vlastností divé zveře zpusobem takoveho omezeni jednoho z nejhezčích povolani mě mrzí.
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

Tak já nevim ….mám to psát?….. nemam to psát? Vim že se to nezmění, ale co, ať je o čem diskutovat...

Jeden z důvodů tohohle opatření prej je, aby se nevodili zvířata do měst. Zvířata do měst se voděj, a to dost. Mam pocit že drtivá většina postav na desce umí vyvolat nějaký zvíře a taky to často dělá - ve městech. Jakej je rozdíl mezi vyvolanym a přivedenym zvířetem? Druh je to stejnej a předpokládám, že i v domovský sféře to zvíře žije v podobnym prostředí jako ne Desce.
Pokud si mermomocí chci přivést zvíře do města, tak se to stejně usilovnym zkoušením povede.

2. Zvířata v boji. Tohle už je nápsáno vejš. Hodně povolání (spíš hodně postav co vídám) si do boje dokáže povolat zvíře. Hraničář má (měl) proti tomu schopnost si zvíře odněkud přivést, což mi přijde podstatně složitější.

K tomu boji ještě musim napsat že sám zvířata v boji používám velmi výjimečně, protože je nedokážu ovládat natolik dobře aby se to neobrátilo proti mě. Prostě pokud jde o skutečný boj, kdy by zvíře mohlo být přínosem, tak zásadně ne.

Ve výsledku je pro mě, tahle schopnost dobrá k tomu, abych si mohl chytit zvíře, chvíly si s nim hrát a třeba se s nim i projít.

//edit

Aby nedošlo k mejlce. Ano používám zvířata a tak, že si chytim zvíře a používám ho v daný lokaci na svojí obranu.
Naposledy upravil(a) kucik dne 29. 1. 2007 15.31, celkem upraveno 1 x.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
chlorofil
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 9. 2006 21.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chlorofil »

labir píše:
The_Balrog píše:
cybermisa píše:Ja bych jen poznamku, ono jde pomoci AE ovladat baziliska? Ja mel vzdycky za to, ze AE je jen na zvirata a bazilisek by mel byt magicka bytost … :ermm:
jde *-* Podle vseho tu je bazilisek zviratko..
A vida, chyba. Opravím. Alespoň k něčemu to tu bylo dobré...
to neni chyba:

Animal empathy

A successful check allows a character to charm or dominate certain creatures.

Animals and dire animals have a difficulty class of 15 + the creature’s Hit Die. For beasts and magical beasts, the DC is 19 + the creature’s hit die. If the check succeeds, the creature is dominated.

Má to fungovat na animal, dire animal, beast a magical beast. Jak vidno, víte o AE dost...

Jinak vymyslel jsem pár řešení, který by tuto situaci vyřešily a to tak, aby to bylo fér pro všechny zúčastněný. Ne jako že bych si chtěl vyboostovat rangera, tak to opravdu neni. Bude-li zájem, můžu to sem napsat.

edit: provedeny úpravy v rámci nezhoršování mezilidských vztahů :)
Naposledy upravil(a) chlorofil dne 29. 1. 2007 16.42, celkem upraveno 1 x.
coirëa oialë
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

chlorofil píše: Jestli Labir automaticky pokládá jakejkoliv můj příspěvek za snahu o vyvolání nestability světa, pak to asi opravdu nemá smysl...
To je doufám myšleno jako vtip, byť špatnej. Rád se poučím, napiš to sem.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kucik píše:Jakej je rozdíl mezi vyvolanym a přivedenym zvířetem?
No ja bych rekl, muj nazor, ze vyvolane zvire muzes kdykoli *mavnutim ruky, mrknutim oka * odvolat, kdezto s privedenym zviretem je to jiny, musel bys ho odvest pryc … A jsou situace …
chlorofil
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 9. 2006 21.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chlorofil »

kucik píše:Tak já nevim ….mám to psát?….. nemam to psát? Vim že se to nezmění, ale co, ať je o čem diskutovat...

Jeden z důvodů tohohle opatření prej je, aby se nevodili zvířata do měst. Zvířata do měst se voděj, a to dost. Mam pocit že drtivá většina postav na desce umí vyvolat nějaký zvíře a taky to často dělá - ve městech. Jakej je rozdíl mezi vyvolanym a přivedenym zvířetem? Druh je to stejnej a předpokládám, že i v domovský sféře to zvíře žije v podobnym prostředí jako ne Desce.
Pokud si mermomocí chci přivést zvíře do města, tak se to stejně usilovnym zkoušením povede.

2. Zvířata v boji. Tohle už je nápsáno vejš. Hodně povolání (spíš hodně postav co vídám) si do boje dokáže povolat zvíře. Hraničář má (měl) proti tomu schopnost si zvíře odněkud přivést, což mi přijde podstatně složitější.

K tomu boji ještě musim napsat že sám zvířata v boji používám velmi výjimečně, protože je nedokážu ovládat natolik dobře aby se to neobrátilo proti mě. Prostě pokud jde o skutečný boj, kdy by zvíře mohlo být přínosem, tak zásadně ne.

Ve výsledku je pro mě, tahle schopnost dobrá k tomu, abych si mohl chytit zvíře, chvíly si s nim hrát a třeba se s nim i projít.[/b]
souhlas. Ať se na to dívám jak chci (Labire, věř mi, že se opravdu snažím na to dívat co možná nejkomplexněji a jestli mi někde něco uchází, tak mě na to prosim upozorni, abych případně mohl svůj názor přehodnotit), dospívám k názoru, že to, čemu to má zabraňovat to nezabraňuje.
Se zvěří ve městě to dostatečně vystihl Kucik, při převádění by mělo ovládnutý zvíře mít stejnej status jako má animal companion (na rozdíl od familiara neni animal companion z jiný sféry). Ovládnutý zvíře má, stejně jako animal companion, imunitu na ovládnutí, takže je s dočasnym "páníčkem" propojenej natolik, že se nenechá ovládnout ani nikym jinym (a to třeba i mistrem v ovládání zvěře). Proč by potom nenásledoval pána z jedný části lesa do druhý??

AD zvíře v boji: zvíře v boji jde použít docela dobře, pokud se postava na zacházení se zvěří specializuje. Tak to imho má bejt (nakonec proto ten skill v DnD je, ne?).
Akorát tim, že nelze převádět se dá v boji použít následujícím způsobem: Ovládnu medvěda, dojdu s nim o kousek dál, pustim ho na jinýho medvěda, počkam až se urubou a toho kterej přežije odprásknu lukem dřív než ke mě doběhne. Mam 2 kůže, 8 pracek=necelejch 1000 zlatejch+bonus v podobě asi 100xp na nízkym lvlu. Při dobře postavenym buildu to lze praktikovat od 1. lvlu. Vám se tenhle scénář líbí?? Mě moc ne :-( Ale díky současnýmu AE ho takhle nízký levly používaj..a jinak to prakticky použít ani nejde!
(nakonec sama Sela navrhovala, aby pár druidů přivedlo ke skřetímu táboru zvěř, která by je zničila a zabránila by příchodu dalších. Jak toho ten druid dosáhne, když nepřivede ani malýho pašíka z vedlejší lokace??)

Hraničář má dva skilly, který, pokud ho nehraju vyloženě jako bojovníka nebo ho nezaplácnu prestižkem hned jak to jde, jsou pro něj dost podstatný. Je to Set trap, který je na EQ ale postižený tim, že ranger téměř nemá možnost si v Tirínskym království koupit pasti (leda od hráčů, ano, ale jde o tu podstatu že jemu je to zakázaný a zlodějům, který je daleko spíš použijou na nekalou činnost to zakázaný neni) a potom AE, který je současnym systémem postavený na hlavu...a to ne jen kvůli tomu převádění..
A nejde jen o použitelnost postavy v boji. Moje postava v tomhle světě vznikla s tim, že přírodu bude využívat pro svoje přežití a že ji taky bude aktivně studovat. Říkal jsem si, že převádění zvěře závisí taky na AE a že až budu mít postavu na vyššim lvlu, že s tim nebudu mít problém a budu moct se zvěří regulérně operovat, studovat ji, ovládat ji a vůbec vše, co je možný a co by mohlo pobavit jak mě, tak moje okolí..
coirëa oialë
Praetor
Příspěvky: 406
Registrován: 2. 5. 2006 19.25
Bydliště: Amfiberai

Příspěvek od Praetor »

animal companion neni summoned?

edit: aby to nebylo mylne pochopeno, ptam se jen pro svoji informaci
Dives, qui sapiens est
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

chlorofil píše:Jinak vymyslel jsem pár řešení, který by tuto situaci vyřešily a to tak, aby to bylo fér pro všechny zúčastněný. Ne jako že bych si chtěl vyboostovat rangera, tak to opravdu neni. Bude-li zájem, můžu to sem napsat. Jestli Labir automaticky pokládá jakejkoliv můj příspěvek za snahu o vyvolání nestability světa, pak to asi opravdu nemá smysl...
Ty komplexní řešení jsou jaká?
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Zamčeno