Stránka 1 z 1
Urcovani
Napsal: 17. 2. 2007 10.12
od Queewee
neslo by nejak udelat, ze kdyz mam dva stejne neurcene predmety, ktere sam nedovedu urcit, tak kdyz mi nekdo urci ten jeden, ja bych mohl aspon urcit ten druhy kdyz je stejny...
Re: Urcovani
Napsal: 17. 2. 2007 10.44
od cybermisa
Queewee píše:neslo by nejak udelat, ze kdyz mam dva stejne neurcene predmety, ktere sam nedovedu urcit, tak kdyz mi nekdo urci ten jeden, ja bych mohl aspon urcit ten druhy kdyz je stejny...
Hele figl je v tom, ze ta postava nevi, ze to jsou stejny predmety, dokud je prave neurci

To ze maji stejnou ikonku … NWN …

Napsal: 17. 2. 2007 11.24
od Queewee
imho, ikonka ma predstavovat vzhled a podle vzhledu postava pozna ze jde o dva stejne predmety, ne?
Napsal: 17. 2. 2007 11.26
od Ghost
Dvě stejně vypadající věci nemusej mít stejný schopnosti
Napsal: 17. 2. 2007 11.33
od Kozuss
Tohle je imho věc názoru. Když postava najde dva meče se značkou stejnýho kováře a zjistí, že jeden je magickej, tak si podle mě může myslet, že ten druhej taky, ale neví to jistě.
Edit: ono asi spíš záleží, o jakou věc se jedná.
Napsal: 17. 2. 2007 11.45
od cybermisa
Kozuss píše:Tohle je imho věc názoru. Když postava najde dva meče se značkou stejnýho kováře a zjistí, že jeden je magickej, tak si podle mě může myslet, že ten druhej taky, ale neví to jistě.
Edit: ono asi spíš záleží, o jakou věc se jedná.
Jiste, myslet si to muze, ale co je pravda se zjisti az pouzitim LORE.
Napsal: 17. 2. 2007 11.46
od Kozuss
cybermisa píše:Kozuss píše:Tohle je imho věc názoru. Když postava najde dva meče se značkou stejnýho kováře a zjistí, že jeden je magickej, tak si podle mě může myslet, že ten druhej taky, ale neví to jistě.
Edit: ono asi spíš záleží, o jakou věc se jedná.
Jiste, myslet si to muze, ale co je pravda se zjisti az pouzitim LORE.
Já neřikám že ne.
Napsal: 17. 2. 2007 11.49
od cybermisa
Queewee píše:imho, ikonka ma predstavovat vzhled a podle vzhledu postava pozna ze jde o dva stejne predmety, ne?
Hele a vsechny ty straze ve mestech co maji stejny portret, to jsou taky jednovajecna dvojcata?
Jde o to, ze kdyz v realu uvidis dva stejne vypadajici mece, upne stejne vypadajici nove vykovane lesknouci se mece, tak nezkusenym okem nepoznas, jestli ta cepel je hlinik nebo ocel, tj.jake vlastnosti mec mas. To poznas az kdyz s nim do neceho prastis

No a s magickyma zbranema je to to same, jen holt nestaci jednoduse prastit

Napsal: 17. 2. 2007 11.56
od Psanec
NWN má určitá omezení a to hlavně vzhledová.
Takže když je pro dvě různé věci použit stejný vzhled neznamená to, že jsou totožné. Je to jen hra a ta má omezení enginu .. Ano dalo by se vytvořit pro každou zbranjiný obrázek, ale ty bys na to měl čas a chut ?
Né , takže odtoho je tu Lore(znalosti), které ti předmět určí.
A jak píše cybermíša. Nezkušené oko nepoznál Ocel od Hliníku, pokud si stím dá vyrobce tu práci … už takhle je docela divné, když bpojovník s vysokým Lore pozná magickou hůlku, ač magii vůbec nerozumí a mág pozná meč, ač mečům nerozumí …
Takže bych tohle uzavřel a nechal to jak je .
Napsal: 17. 2. 2007 12.03
od Prophet
Problém NWN je spíš ten, že neurčený item nelze vůbec použít, i když by to mělo jít. Nemůžu použít hůl, protože nemám Lore na to, abych zjistil, že se s ní hůře kryje. To je absurdnost.
Napsal: 17. 2. 2007 12.34
od magnumik
to prophet: No, tak je to udělaný myslim v morrowindu, pokud se nepletu...no prostě v nějaké hře to tak je, ale to by schopnost Lore stratila smysl...fšichni by lítali se zbraněma a brněníma a prostě věcma který by jim přidávali bonusy a ty postavy by ani nevěděli s čim to vlastně bojujou...
Napsal: 17. 2. 2007 12.52
od Prophet
magnumik píše:to prophet: No, tak je to udělaný myslim v morrowindu, pokud se nepletu...no prostě v nějaké hře to tak je, ale to by schopnost Lore stratila smysl...fšichni by lítali se zbraněma a brněníma a prostě věcma který by jim přidávali bonusy a ty postavy by ani nevěděli s čim to vlastně bojujou...
Pokud bych měl navrhovat řešení, tak bych všechny předměty rozdělil do dvou skupin: nemagické a magické.
Magické předměty by nesly určitá očarování, jejichž funkčnost by byla spjata s nositelem. Pokud by si dokázal očarování uvědomit, a věděl by, jak očarování aktivovat (Lore), mohl by využít jeho síly. V opačném případě by mohl předmět využívat, avšak bez jeho magických sil. Zvláštní skupinou magických předmětů by pak byly itemy bez standartního nemagického využití, tedy například hůlky, iounské kamínky atd.
Obyčejné předměty neobsahující očarování by mohly být používány i se svými bonusy nezávisle na určení pomocí Lore. Například brnění z mithrilu chrání mnohem lépe nezávisle na tom, zda nositel pozná, jestli je z mithrilu nebo ze dřeva

S holí se nositeli bude hůře krýt nezávisle na Lore.
Stručně řečeno: záleželo by na tom, zda má item bonus díky magii, nebo mistrovské práci kováře, materiálu apod.
Napsal: 17. 2. 2007 13.28
od magnumik
to prophet: jo to mě taky napadlo, ale těžko říct jestli se to dá vůbec udělat...to už musí říct labir...ale stejně...myslim že je to zbytečný...stačí IC poprosit někoho zkušenějšího, aby ti hůl určil a hotovo...jednou sem za to dokonce dostal peníze...to bylo překvápko!
Napsal: 17. 2. 2007 13.52
od Prophet
magnumik píše:to prophet: jo to mě taky napadlo, ale těžko říct jestli se to dá vůbec udělat...to už musí říct labir...ale stejně...myslim že je to zbytečný...stačí IC poprosit někoho zkušenějšího, aby ti hůl určil a hotovo...jednou sem za to dokonce dostal peníze...to bylo překvápko!
Ano, ale zahrát IC takový nesmysl je velmi nepříjemné. Obdivuji ty, kteří si to ve své fantasii dokážou nějak představit.
Napsal: 17. 2. 2007 14.03
od magnumik
heh...proč nesmysl?...stává se mně to dost často...postava která mě zná nebo i kdyby neznala...prostě příjde mezi jiné postavy, začne se bavit a mezi řečí se prostě zeptá jestli někdo neví co tady to je, že to někde našla a bla bla bla...pokud takovou fantazii nemáš tak je mě to teda líto
Napsal: 17. 2. 2007 14.21
od Prophet
magnumik píše:heh...proč nesmysl?...stává se mně to dost často...postava která mě zná nebo i kdyby neznala...prostě příjde mezi jiné postavy, začne se bavit a mezi řečí se prostě zeptá jestli někdo neví co tady to je, že to někde našla a bla bla bla...pokud takovou fantazii nemáš tak je mě to teda líto
Nesmyslem nemyslim samotné zeptání se zkušené postavy, ale ten princip, to že po někom chceš, aby ti řekl, že dřevěná hůl je dřevěná hůl a že se s ní hůř kryjou rány. Nejasně jsem to napsal.
Napsal: 17. 2. 2007 14.35
od Cenzanni
To co navrhuje Prophet by imho bylo ideální, ale obávám se, že to nepůjde

Pravda, počkám raděj na vyjádření někoho, kdo do toho víc vidí

Napsal: 17. 2. 2007 14.56
od magnumik
to Cenzanni: To jo, ideální by to bylo...ale teda fakt nevim jak by to šlo implementovat...
to prophet: jo tak...no tak je to trochu nesmyslný...ale gdyž se třeba zeptáš té postavy esi to nemá nějaké zvláštní schopnosti tak se prostě mrkne a řekne "ne je to uplně obyčejnej šunt"...to s tim krytem...to jo, to taky može říct no...takových věcí je v nwn víc...se s tim musíme vyrovnat a prostě to zahrát...třeba najdeš nějakou super sekeru ale nepoužiješ ji, "protože ani nevíš co dokáže"…
Napsal: 17. 2. 2007 22.57
od labir
Určování předmětů se měnit nebude a ani to nejde.