Stránka 1 z 1
Nový server Equilibrie
Napsal: 21. 2. 2007 13.58
od labir
Nový server Equilibrie
Vzhledem k nebývalému zájmu hráčů o Equilibrii, ale i předpokládané zátěži již brzkého Rozšíření a následného SBC craftu již pomalinku přestává hrubou silou stačit stávající server. Z těchto důvodů jsem se rozhodl zakoupit, sestavit, nainstalovat a zprovoznit server nový, řádově výkonnější.
V současné době byla odeslána objednávka na komponenty, které by měly co nevidět začít docházet od subdodavatelů. Pak již bude jen otázka času na sestavení a otestování, ale pokud se nestane nic neočekávaného, tak Rozšíření bude startovat na novém serveru.
Mělo by se jednat o celkem výkonnou mašinku. Konfigurace byla konzultována a probírána jak z ohledu výkonu tak i stability. NWN1 nepotřebuje moc paměti, důležitý je surový výkon a propustnost systému, proto byla volena následující konfigurace:
Základní deska
MSI G965M-FI, s775, iG965,D.DDR2,VGA/PCIe,SATA2,GL,1394,mATX +dodatečné aktivní chlazení northbridge i southbridge.
Procesor
Core 2 Duo Conroe E6600 2.40GHz LGA775/1066MHz 4MB
Paměť
KINGSTON DDR2 1GB 800MHz Non-ECC CL5
Harddisk
Seagate 250GB 7200rpm 7200.10 SATA-3G NCQ 16MB RoHS (kolmý zápis)
Napsal: 22. 2. 2007 14.49
od labir
Dnes kromě pamětí a základní desky dorazily všechny komponenty. Základní deska dorazí příští týden, paměti snad také.
Napsal: 27. 2. 2007 10.14
od labir
Dnes dorazila základní deska. Čeká se na paměť, subdodavatel by ji měl dostat dnes (údajně) takže zítra nebo pozítří bych mohl mít všechny komponenty.
Napsal: 27. 2. 2007 15.11
od labir
Paměti ještě nedorazily, ale server je sestavený a nainstalovaný. Použil jsem identickou paměť (jen 2x 512 MB 800 MHz místo 1x 1024 MB 800 MHz) co mi tu čekaly na reklamaci jedné desky. Večer pokračuji v instalaci a testech stability a výkonu.
Vlastně tenhle příspěvek teď píši ze serveru.

Napsal: 27. 2. 2007 20.05
od labir
Testování nového serveru
Takže dámy a pánové, určitě jste také natěšení na nový server, takže tady je několik postřehů z testování:
* Stávající modul Equilibrie verze 0.142.227 se na současném serveru nahrává 3.5 - 4.5 min. Na novém serveru se nahrává 54 sec - 1 min 20 sec.
* Latentní vytížení současného modulu (0 hráčů) je na stávajícím serveru 40-60% kapacity. Nový server vykazuje vytížení 0-5% kapacity. Při naspawnovaných dvou městech (tj. jakoby postavy byly v lokacích), je zátěž 3-10%. Podařilo se mi vytáhnout vytížení ve špičkách na cca 40% když jsem nechal proti sobě bojovat cca 10 mágů proti cca 20 skřetům. Pracuje se na optimalizaci skriptů.
* Bylo nutné zabezpečit spouštění jen na jednom jádru, operační systém měl stále pocit nutnosti přepínání mezi jádry čímž nechával NW server vytuhnout a spadnout. Tohle by mělo být vyřešeno. Zároveň to dovolilo zvednout prioritu na maximum (real time) - ostatní procesy svorně okupují druhé jádro.
* Teoreticky by se dalo spustit dva NW servery - každý na jednom jádru. Koketuji s touhle myšlenkou.
* V jednom případě bitvy mágové vs skřeti došlo k zatížení jádra na 100% po dobu asi 4 sec. Jednalo se o první bitvu, pravděpodobně bylo třeba něco nahrát do paměti, neboť u dalších identických se to již neopakovalo a zátěž se pohybovala okolo 10-20%. Navíc tady si nejsem jistý zdali jsem omylem neměl puštěné dva NW servery, protože jsem zapomněl nastavit zobrazení spuštěného serveru a hlídátko na pozadí jej určitě spustilo skrytě a já další viditelně. Uvidíme v ostrém provozu.
Nutno říct že zatím to vypadá dost slibně. Teď poběží test stability.
Napsal: 27. 2. 2007 23.21
od labir
Narazil jsem na zajímavý problém. Na novém serveru pokud naženu proti sobě NPC mágy (např. adepty z Univerzity proti zlobřím/skřetím/kostlivým mágům s podporou sekerníků), tak se může stát, že server na několik vteřin vytuhne a jede na 100% výkon. Čím víc mágů tím horší lag (i 20 sec). Na mém lokálním pločítači to však nedělá.
Při testu "vybíjení dungeonu s mágy" tento jev nebyl pozorován, takže při běžném provozu nastane jen zřídka, ale i tak je to věc která musí být vyřešena před spuštěním.
Odpozoroval jsem, že chyba je zřejmě v defaultním skriptu pro volbu taktiky při střetu s NPC, konkrétně část kouzlících potvor při výběru víc než jednoho cíle. Pracuji na odstranění, ale jde to jen zvolna. Zvláštní věc, že skriptová záležitost může takhle markantně ovlivnit server v závislosti na použitém hardware.
Napsal: 4. 3. 2007 22.21
od labir
Josou trochu problémy na novém serveru. Při větším množství NPC se v boji server nepříjemně kousne (jedno jádro) a cosi počítá, za chvíli se opět rozeběhne, ale vypadá to mezitím jako mega-lag. Problém je pravděpodobně někde v Bioware funkci pro výpočet chování v boji (DetermineCombatRound) ovšem ty skripty jsou napsané úplně šíleně napočítal jsem snad 11 vnoření include skriptů do sebe přičemž ten poslední klidně volá funkce toho prvního a naopak.… Chvíli to potrvá snad na to přijdu.
Zatím to vypadá tak, že jakmile je nepřátelských NPC nad určitou mez tak je problém. Přičemž se mi zdá že u mágů je tato mez posunuta dolů.
Napsal: 6. 3. 2007 9.37
od labir
Tak jsem na stopě. Poslední testy vypadají celkem slibně. AI je sice v současné době rozvrtaná až do základů, ale složit ji už nebude takový problém. Myslím, že se mi podařilo lokalizovat jádro pudla, dnes večer uvidím co a jak. Prozatím to vypadá, že souboje 20 těžkých sekerníků vs 20 kostlivých mágů jsou zcela plynulé a bez lagů (na těhlech NPC to testuji) což předtím znamenalo opakované i 20 sec lagy.
Testováno i 33 vs 33 a opět bez lagů. Tak snad to vydrží. Držte palce.

Napsal: 27. 3. 2007 22.20
od labir
A je to tady!
Dne 31.3.2007 bude od zhruba 9:30 do 11:00 hod odstaven server Equilibrie pro veškerý provoz. V tu dobu bude probíhat výměna za nový výkonnější server. Po výměně serveru bude nastartována Equilibrie 2.0 (Rozšíření). Veškeré postavy a údaje v databázích budou zachovány.
Předpokládaná doba instalace se v případě potíží může změnit.
Napsal: 31. 3. 2007 14.32
od labir
Server běží a modul Equilibrie 2.0 také.
Jen tak pro ilustraci, na serveru je 12 lidí a zátěž je okolo 15% oproti 85% na starém serveru.

Napsal: 1. 4. 2007 0.00
od labir
Na serveru 22 hráčů +6x stahování haků a server je vytížen na 25-28%. Jádro s NWN na cca 40-50%. Starý server by jel tak na 90-95%.
Optimalizovat modul a skripty se vyplatilo. Stejně jako silnější mašinka.

Napsal: 3. 4. 2007 21.17
od labir
Opět nějaká čísla:
Na serveru 34 hráčů, vytížení serveru 35%, jádra s NWN na 60-70%. Podle nárůstu výkonů se zdá, že hranice serveru leží někde u 40-45 hráčů, pak začne lagovat (při normálním provozu).
