Bloudění v poušti
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
Bloudění v poušti
Nevím, jestli by to bylo technicky řešitelné, ani jestli by o takové zpestření byl zájem, ale chci vám předložit tuto myšlenku:
Přijde mi škoda, že v divočinách, poušti a podobně stačí, když vlezete na předznačenou stezku a dorazíte prakticky bez potíží, kam míříte. Napadlo mi, že kdyby se dal jako přechod použít portál s náhodným vyústěním, podle typu lokace, třeba jednosměrná cesta do pouště a přechod zpět tajný, zavedlo by to spolu se žízní skutečnou nebezpečnost pouště, kam by se pak málokdo vydal dobrovolně bez průvodce. Tím by mohli být beduíni, nebo hraničáři, kteří by měli bonus pro přímý přechod přes wildernes areas.
Pro začátek by možná stačilo začlenit do těch divočin nějaké tajné průchody mezi lokacemi a zrušit ty cesty, které zbavují cestování skoro každého napětí.
Přijde mi škoda, že v divočinách, poušti a podobně stačí, když vlezete na předznačenou stezku a dorazíte prakticky bez potíží, kam míříte. Napadlo mi, že kdyby se dal jako přechod použít portál s náhodným vyústěním, podle typu lokace, třeba jednosměrná cesta do pouště a přechod zpět tajný, zavedlo by to spolu se žízní skutečnou nebezpečnost pouště, kam by se pak málokdo vydal dobrovolně bez průvodce. Tím by mohli být beduíni, nebo hraničáři, kteří by měli bonus pro přímý přechod přes wildernes areas.
Pro začátek by možná stačilo začlenit do těch divočin nějaké tajné průchody mezi lokacemi a zrušit ty cesty, které zbavují cestování skoro každého napětí.
Dobro zvítězí až nakonec. W
No jako nápad je to fakt dobrej, ale chtělo by vychytat všechny ty háčky... jako třeba např.:
-Když půjde třeba tří čelnná družina aby to každého nevyhodilo někdy jinde, ikdyž vlastně jdou celou dobu spolu
-Pak nějak zamizit aby člověk nezkoušel 20krát vlést do lokačky než ho to hodí kam chce
atd.
Ale s nápad rozhodně souhlasím
-Když půjde třeba tří čelnná družina aby to každého nevyhodilo někdy jinde, ikdyž vlastně jdou celou dobu spolu
-Pak nějak zamizit aby člověk nezkoušel 20krát vlést do lokačky než ho to hodí kam chce
atd.
Ale s nápad rozhodně souhlasím
Marvin Dall
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bloudění v poušti
Nevím jak nabušenou máš postavu a kdy jsi byl naposled v poušti ve dne, ale že by tam nebyly "potíže" a že tam může každý vlézt všude, o tom bych si dovolil pochybovat. A to nemluvím o "lesní" divočině a místní fauně - medvědi a spol. V okamžiku, kdy mě tenhle mazlík zmerčí, je pro mě lokace "zakázaná".Kai Rivienta píše:...vlezete na předznačenou stezku a dorazíte prakticky bez potíží, kam míříte...
Myslíš udělat to stylem "cesty" z Mithu (Hagu) do Půlorčí osady? Tam také není cesta značená.. Podobné je to i u přechodů mezi lokacemi na pláních zlobrů. Tam jsem se docela orosil, když mě uprostřed "plížení" mezi zlobříky zastihl den a já nebyl sto najít na druhém konci mapy "zřetelný" průchod ven..Kai Rivienta píše:...Pro začátek by možná stačilo začlenit do těch divočin nějaké tajné průchody mezi lokacemi a zrušit ty cesty, které zbavují cestování skoro každého napětí...
Jinak k poušti - od toho tam je značená cesta, aby se jeden neztratil, ne? Kdyby tam bylo víc přechodů, tak ty "mimo" cestu by mohli házet náhodně jinam - kdo chce bloudit, na své by si přišel, kdo chce někam dojít, k cíly by se dostal...
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
něco takovýho sem jednou dělal - poušť tvořily 3x3 lokace, z každý vedly 4 rohový přechody a 3 další přechody na každý straně - správná cesta vedla všema lokacema, jen jeden z těch 16ti přechodů v lokaci fungoval jak má, ostatní náhodně zanášely na 9 waypointů umístěnejch uprostřed těch lokací - lokace byly až na detaily stejný a nedalo se zjistit v který se zrovna postava nachází
cestu značily runestony, na sever špičatý, na jih půlkulatý o čemž byla zmínka v popisu mapy - pokud postava klikla na runestone, skript zkontroloval, jestli má mapu - pokud ano, proběhla animace čtení, škrábání na hlavě, postava se otočila směrem ke správnýmu přechodu, ukázala před sebe a řekla "tudy", pokud mapu neměla, vyběhla hláška "na kameni sou značky, kterejm nerozumíš"
druhá otázka je: může postava zabloudit v poušti velikosti tý Equilibrijský, když tam strávila spoustu měsíců, možná i pár let ?
a že tam může snadno zabloudit nováček i teď píše KaTo o příspěvek vejš
cestu značily runestony, na sever špičatý, na jih půlkulatý o čemž byla zmínka v popisu mapy - pokud postava klikla na runestone, skript zkontroloval, jestli má mapu - pokud ano, proběhla animace čtení, škrábání na hlavě, postava se otočila směrem ke správnýmu přechodu, ukázala před sebe a řekla "tudy", pokud mapu neměla, vyběhla hláška "na kameni sou značky, kterejm nerozumíš"
druhá otázka je: může postava zabloudit v poušti velikosti tý Equilibrijský, když tam strávila spoustu měsíců, možná i pár let ?
a že tam může snadno zabloudit nováček i teď píše KaTo o příspěvek vejš
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Zhruba právě proto jsem hlasoval pro ne ^_^photter píše: druhá otázka je: může postava zabloudit v poušti velikosti tý Equilibrijský, když tam strávila spoustu měsíců, možná i pár let ?
a že tam může snadno zabloudit nováček i teď píše KaTo o příspěvek vejš
(já věděl, že to tu někdo napíše tak hezky, že mi bude stačit jen přitakat *-*)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
No, musim říct, že photterovo řešení s mapou se mi taky zdá lepší. A navíc námitka se znalostí pouště, má taky něco do sebe. Neměl bych se stratit, když jdu vždycky jen do oázy na pytel pomerančů a zpátky už po stopadesátý...ale pokud jde člověk dál, tak by to rozhodně přidalo na autentičnosti kdyby se postava ztratila...ale zase bacha na námitky woodooa jinak dobrý, bylo by to zpestření, nějak tak AKORÁT to udělat, aby se to trochu přiostřilo...cesty může zavát písek, nebo jima prorůst tráva ;)…
Samozrejme good point taky je, ze poust je natolik mala, ze jit treba deset lokaci stale na sever a nikam nedojit je trosku podezrely. Kazdoapdne co mne by se hoodne libilo, kdyby podobnym stylem byla delana i jina mista, tj. lesy, baziny, hory, poust, divocina … Udelat par univerzalnich lokaci daneho typu, nastavit jim ruzne spetrovaci nahodne placebly, aby hrac nemel pocit, ze jde zase tou samou lokaci no a motani pak na zaklade mapy neco rposte ve stylu random dungeons
V poušti jsem ted nikdy nebyl, ale podle toho co jsem čet, tak se docela svižně mění - písek se pohybuje podle toho kam ho nafouká vítr (proto se mi jakýkoliv viditelný cesty v poušti zdaj velmi nepravděpodobný) a moc orientačních bodů tam asi neni (možná velké skály, jistě jedině hvězdy apod.). Proto si také nejsem jist, jestli by vítr a písek nezafoukal runové kameny a mapa nebyla k ničemu.
Takže se může stát, že zabloudíš i když už jdeš po několikátý (pokud tam žiješ každý den nebo většinu života je to jiná). Jinak můžeš zabloudit třeba v písečný bouři.
Jinak bych byl třeba i pro tekutej písek
Je otázka co vše jde zahrát a kam až hrát poměr reality a hratelnosti. Pro mne byla poušť i divočina vždycky nebezpečná i na vyšších levelech - nikoliv kvůli tomu, že bych na to levelově neměl. Kdybych měl možnost najmout si nějakého vhodného průvodce jistě bych to udělal, což je další důvod proč jsem hlasoval pro - určitě by to byla šance pro další hráče na co se specializovat a co hrát.
Takže se může stát, že zabloudíš i když už jdeš po několikátý (pokud tam žiješ každý den nebo většinu života je to jiná). Jinak můžeš zabloudit třeba v písečný bouři.
Jinak bych byl třeba i pro tekutej písek
Je otázka co vše jde zahrát a kam až hrát poměr reality a hratelnosti. Pro mne byla poušť i divočina vždycky nebezpečná i na vyšších levelech - nikoliv kvůli tomu, že bych na to levelově neměl. Kdybych měl možnost najmout si nějakého vhodného průvodce jistě bych to udělal, což je další důvod proč jsem hlasoval pro - určitě by to byla šance pro další hráče na co se specializovat a co hrát.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Napadlo mě, jak "rozšířit" EQ poušť, ale nevím, zda to není blbost . "Někdo" by musel udělat čtverce pouště, které by defacto "neexistovali" na Desce. Tedy když by výprava správně přešla mezi lokacemi, nic by se nestalo, ale v případě, že by "zabloudila" by ji to teleportovalo na nějaký čtverec pouště (nedělal bych ho asi nějak extra velký), kterým by musela "probloudit" na druhou stranu, aby se dostala zase na "Desku". Nejlépe i s nějakou tou potvorou. Prostě by to byly takové "externí" dungeony pouště NEBO divočiny. Hehe, už vidím zoufalé druidy bloudící několik dní ve vlastním lese!photter píše:měl sem na mysli, že naše poušť je celkem malá a jednoznačně ohraničená
Druhá věc...co mě napadla, že v rámci nové schopnosti "čtení stop" (pochopil jsem to tak, že Ranger při vlezu do lokace ví jaká zvířata se tam vyskytují), by Ranger mohl "nebloudit" i bez mapy, zná přeci hvězdy, slunce a já nevím co ještě. Prostě jako druid umí tišit zvěř, Ranger by uměl "nebloudit". A ostatní by si museli pořídit mapu pouště/divočiny. Navruji aby byla za pakatel a třeba jednou do měsíce ji bylo třeba obnovovat. Asi jako když si koupím na 24hodin klíč do pokoje v hostinci.
Haha..já se dodneška ztrácím s trpaslicí v Hagu (hlavně proto, že si nepamatuju, co kde je )The_Balrog píše: moznost ztratit se na univerzite nebo v chodbach velkych palacu
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
zase jsem se spatne vyjadril *-*
Rozpohybovat NPC aby se chovali aspon trochu inteligentneji nez silenci po operaci mozku - to urcite stoji za to udelat; svet bude vypadat realneji i bez zasahu GM
ale vyrobit shluk lokaci, kde budou postavy preskakovat jako kdyby vlezly do nejaky mezidimenzionalni anomalie, nebo se ocitly v surrealistickym snu - a to vsechno jen proto, aby "to nebylo tak jednoduchy" - mi neprijde jako moc prinosna vec.
No ale co, mozna jsem divnej o.O;
Low level postavy tam hraji celkem nebezpecne o zivot i ted (staci potkat lva, nebo nejakou horsi priseru z hloubi pouste). Kdyz to navic bude jen otazka nahody - jestli se mezi tema potvorama ocitne nebo ne - tak se pro ni stane skoro nemozny se do pouste podivat.
Jasne, muze mit mapu - ale on bezpecny pruchod jde zaridit nejen mapou.. muze ji nekdo zkusenejsi cestu popsat... a to uz mapovy system nezvladne. Takze to stejne bude jen takovy polotovar bloudiciho systemu, opravdu jen "pro ztizeni", aby se hi-levly bavily i tam, kde to mely doposud celkem v pohode? o.O
Rozpohybovat NPC aby se chovali aspon trochu inteligentneji nez silenci po operaci mozku - to urcite stoji za to udelat; svet bude vypadat realneji i bez zasahu GM
ale vyrobit shluk lokaci, kde budou postavy preskakovat jako kdyby vlezly do nejaky mezidimenzionalni anomalie, nebo se ocitly v surrealistickym snu - a to vsechno jen proto, aby "to nebylo tak jednoduchy" - mi neprijde jako moc prinosna vec.
No ale co, mozna jsem divnej o.O;
Low level postavy tam hraji celkem nebezpecne o zivot i ted (staci potkat lva, nebo nejakou horsi priseru z hloubi pouste). Kdyz to navic bude jen otazka nahody - jestli se mezi tema potvorama ocitne nebo ne - tak se pro ni stane skoro nemozny se do pouste podivat.
Jasne, muze mit mapu - ale on bezpecny pruchod jde zaridit nejen mapou.. muze ji nekdo zkusenejsi cestu popsat... a to uz mapovy system nezvladne. Takze to stejne bude jen takovy polotovar bloudiciho systemu, opravdu jen "pro ztizeni", aby se hi-levly bavily i tam, kde to mely doposud celkem v pohode? o.O
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Když může zabloudit trpaslík v dole (potažmo ve vlastním městě), proč by nemohl druid zabloudit v lese? , podle hesla: "Dle sebe soudím tebe."WooDoo píše:..pochybuji, že by druidi zabloudili..
Surealistický úrovně?? By prostě normálně bloudili - surrealistická úroveň by to jen similovala. IC by přece NIKDY neopustili tu poušť na Desce..
P.S. myslím že jsme, původně nevinné, bloudění v poušti přesunuli do úplně jiné úrovně!
A to mě taky napadlo, jsa vědomostmi o možném provedení neposkvrněn, že by třeba strážní u bran mohli mít nějaký NPC rozhovor, kde by návštěvníka, při prokecnutí seznámili s obecnými věcmi o městě. V Nevewintru se dalo různých NPC ptát na "cestu", na různé krámy, apod. Případně by mohla přibýt postavička Herodla, který by měl v rozhovoru momentální akce - jako "Na vědomost se dává, že se zakazuje za hradbami čáry provádět, pod trestem ...jánevímčeho..." nebo "Náš král oznamuje, že ku příchodu jara se bude pořádat salvnost", apod.The_Balrog píše:..Rozpohybovat NPC aby se chovali aspon trochu inteligentneji..