Stránka 1 z 3

OOC: Kultura Hag Hargol

Napsal: 4. 4. 2007 22.51
od Jezura
Jen takový drobný průzkum. Prosím, aby hlasovali jen hráči trpaslíků.

Napsal: 4. 4. 2007 23.01
od labir
Hm, než jsem dočetl zbytek věty tak jsem hlasoval NE. Ale co trpaslíka jsem měl taky asi 14 dní...

Napsal: 4. 4. 2007 23.07
od Jezura
labir píše:Hm, než jsem dočetl zbytek věty tak jsem hlasoval NE. Ale co trpaslíka jsem měl taky asi 14 dní...
Trochu dětinské :) Ale když se po čtrnácti dnech považuješ za "hráče trpaslíků".

Napsal: 4. 4. 2007 23.39
od labir
To jsem neřekl, to sis jen domyslel něco co v mém příspěvku není.

Napsal: 5. 4. 2007 15.01
od Drog
  • Křivé Ostří a Zabiječi od Kinga jsou sice pěkné knihy, také mají zajímavy pohled na trpasliči národ, ale já jsem vždy trpasličí národ chápal trochu jinak(Sápek,Pán Prstenu,Forgotten Realm apod.), a taky na to ve hře doplatil kdy mě jeden z dlouhodobě hrajicích hráčů nařkl z toho že má hra trpa je v rozporu z jeho přesvědčením, a že by měl být můt trp záporák, což mě opravdu překvapilo... :angry:
  • Chápu když má hráč na hru toho či onoho povolaní nebo rasy svou vizi, ale co už nechápu a nesouhlasim s tím je to, když se svou vizi snaží nakazit ostatní hráče.Tedy hlasoval jsem pro: jednoduše proto, že jsem hral trpaslíka vždy podle svého a nadále v tom chci pokračovat. :smile: :clover:

Napsal: 5. 4. 2007 16.23
od Psanec
Dal jsem "NE"
Kniha se mi líbila a těším se na pokračování. Ale hrát přesně podle ní, na EQ bych nechtěl . Na mě je to moc tvrdé vůči ostatním rasám ….
V knize proč né, ale do hry mi to moc nepasuje … už kvůli tomu že : každý pes, jiná ves (za psa si dosadte hráče)

Napsal: 5. 4. 2007 18.48
od Jezura
Psanec píše:Dal jsem "NE"
Kniha se mi líbila a těším se na pokračování. Ale hrát přesně podle ní, na EQ bych nechtěl . Na mě je to moc tvrdé vůči ostatním rasám ….
V knize proč né, ale do hry mi to moc nepasuje … už kvůli tomu že : každý pes, jiná ves (za psa si dosadte hráče)
Neptal jsem se na Křivé Ostří, ale na knihu v Mithallirské knihovně. A taky nějak nevím, jakého hraješ nebo jsi hrál trpaslíka.

Labire, nemluvil jsem o obsahu tvého příspěvku, mluvil jsem o tvém chování.

Napsal: 5. 4. 2007 20.47
od johnix rastafix
Muj hlas znel NE. Myslim si ze ridit se podle neceho, nebo zit v predstave ze takovy by ten narod mel byt je blbost. Kazdy hrac at uz trpaslika nebo jine rasy je jedinecna osobnost a mel by se ridit tim co jeho postavu bavi a ne podle toho jak chcou druzi.

Napsal: 5. 4. 2007 21.15
od Arto
Souhlas s Drogem...

Trpaslíka jsem hrál, sice né tady ale hral...

Napsal: 5. 4. 2007 21.25
od Jezura
Koukám tady nejde udělat ani průzkum mezi hráči trpaslíků, aby do toho slavný DM tým nezasahoval...

Napsal: 5. 4. 2007 21.30
od Jezura
Co to taky přesunout do flames, Labire? Přece jen jsou tu jen dva hlasy "ne" od hráčů Equilibrijských trpaslíků.

Napsal: 5. 4. 2007 21.32
od Psanec
Ale Ježíšku … jen prot, že jsme je nehráli tady, neznamená, že o nich nic nevíme …
Nebud naštvanej není pro to duvod …

Napsal: 5. 4. 2007 21.46
od labir
Jezura píše:Co to taky přesunout do flames, Labire? Přece jen jsou tu jen dva hlasy "ne" od hráčů Equilibrijských trpaslíků.
Dobře když z toho máš očividně deprese a mindráky, tak oficiálně prohrašuji že můžete odečíst můj hlas od NE. Spokojen? Nebo ho chceš přičíst do ANO? Nebo zakázat přístup DM do topicu?

Napsal: 5. 4. 2007 21.52
od Jezura
Psanec píše:Ale Ježíšku … jen prot, že jsme je nehráli tady, neznamená, že o nich nic nevíme …
Nebud naštvanej není pro to duvod …
Kdybych chtěl znát názor lidí, co o nich "něco vědí", dám to na veřejné fórum. Mne zajímalo pouze, kolik z hráčů trpaslíků, tj. těch, kteří aktivně hrají postavu trpaslíka, má názor stejný jako já. Povšimni si "(kdybyste do toho mohli mluvit)" v otázce.

Napsal: 6. 4. 2007 14.03
od snowman
Hlasoval jsem pro ANO, protože si umím představit, jak by to bylo fajn a nemyslím si, že zmiňovaná "tvrdost" trpaslíků by nebyla přínosná. Čím odlišnější a hlubší kultura, tím lépe. Uvědomme si, že mít VŮBEC NĚJAKOU kulturu v počítačovém virtuálním světě je neskutečně parádní záležitost!! :yes:
Imho ukažte mi na Eq skutečnou kulturu jakékoli jiné rasy... stojím si za tím, že tam ŽÁDNÁ není...

To nejdůležitější z hlediska mnou uznávaných trpasličích kodexů, vycházejících z naprosto základních principů soužití a vztahů veškerých myslících tvorů, je Č E S T. Cti si zdravě uvažující a dobře vychovaný trpaslík váží nade vše (záměrně neříkám KAŽDÝ). Podle míry cti v sobě si zasluhuje odpovídající chování ostatních trpaslíků vůči němu. V extrému z druhé strany, kdy trpaslík v sobě nemá žádnou čest, pak nastává zákonitě odmítání a přehlížení druhými. Tvrdost přichází až tehdy, když bezectný trpaslík projeví natolik nízkou míru soudnosti či vysokou míru drzosti, že se začne chovat vůči ostatním tak, jakoby svou čest nikdy neztratil nebo jakkoli jinak dával najevo, že pohrdá či ignoruje kodexy ostatních, kteří na tom naopak stavějí své životy, kteří to berou jako smysl života - cíl.

To, že vousy jsou symbolem nejen zkušenosti, ale hlavně cti (něco, čím si trpaslíci na první pohled usnadní identifikaci), již zaznělo mnohokrát. Smysl a původ právě tohoto symbolu a ne jiného (např. jiná část těla, talismany apod..) je prostý: praktičnost a jednoduchost. Víc bych za tím nehledal.

Samozřejmě má postava trpaslíka vždy jedná podle svých kodexů, které jsou v souladu se zmiňovanou "tvrdou kulturou". Takže když se objeví něco, co těžce působí na ducha mého trpaslíka, chová se podle toho. Nepotřebuji a nechci to řešit OOC tady na foru. Jestli mám být udivený, co tam ten trpoš dělá, pak je udivená má postava. Jestli mámbýt naštvaný, co si to dovoluje, že na mou dlouhovousou postavu promluví jen tak sám od sebe, je naštvaná má postava. A pak to v KRAJNÍM PŘÍPADĚ může dosáhnout ve vážný konflikt - tvrdá rasa, tvrdé kodexy - no a co? Trpaslík třeba i vytáhne kladivo nebo sekeru, když už nezaberou pěsti a nemusím a ani nechci válčit tady na foru.

IC existenci / výskyt jakékoli KULTURY já osobně nechápu jako definici toho, jak postavu hrát. Volnost charakteru, povolání, historie a chování postavy jsou do značné míry naprosto individuální a svobodné. To myslím ani Ježura popřít nikdy nechtěl...
Takže prosazení "kultury" ve hře není za mojí strany nic osobního a ani bych nechtěl komukoli diktovat či ho ovlivňovat, jakou postavu si má vytvořit a jak ji má hrát.

Rozvíjet, prohlubovat kulturu a IC jednáním (žitím) potvrzovat existenci kultury chci a budu jen IC, protože to je přirozená cesta.

Pointou a příčinou tohoto sporu (OOC) není JAKÁ je či není kultura trpaslíků. Není to ani to, zda někde je či není bezvousý (ať už npc od DM/WB nebo hráčská postava..) Pointou je to, že narozdíl od nás, hráčů trpaslíků, kteří kulturu IC vytvářejí hraním, se ji potom někdo snaží ooc tlumit či dokonce potlačovat :excl:


Na závěr bych rád dodal: z hlediska prioritizování a chápání cti, pracovitosti a věrnosti druhovi a rodině až do skonání by imho z ooc pohledu mohlo z fantasy trpasličí rasy udělat skoro vzor pro nás pro všechny. To je mimochodem právě to, co je třeba mě osobně na tom sympatické...

:clover:

Napsal: 6. 4. 2007 15.53
od labir
snowman píše:
Rozvíjet, prohlubovat kulturu a IC jednáním (žitím) potvrzovat existenci kultury chci a budu jen IC, protože to je přirozená cesta.

Pointou a příčinou tohoto sporu (OOC) není JAKÁ je či není kultura trpaslíků. Není to ani to, zda někde je či není bezvousý (ať už npc od DM/WB nebo hráčská postava..) Pointou je to, že narozdíl od nás, hráčů trpaslíků, kteří kulturu IC vytvářejí hraním, se ji potom někdo snaží ooc tlumit či dokonce potlačovat :excl:
Takže asi flames bude pokračovat tady. Hm. Je nastavené pozadí světa jenž je velmi benevolentní a které nevyžaduje pravidlo bezvousý trpaslík = bezectný odpadlík. Zároveň ani nevyžaduje pravidlo že to tak není. Tj. hráč má možnost volby jak svého trpaslíka hrát a má možnost se pokusit svou hrou IC změnit i stávající stav. To co se snažíte je jen a pouze OOC cestou dosáhnout omezení hry sebe i ostatních hráčů (teď trpaslíků) aby vyhovovala právě vašim představám. V žádném případě se tak nejedná o tlumení nebo potlačování projevů hráčské trpasličí kultury - hrajte si klidně že pro vaše trpaslíky znamená že když ztratí chlup z nosu že se zblázní - ale vyžadovat aby stejně a ne jinak hráli i ostatní a dokonce svět? Špatně. Vlastně to otáčíte přesně naruby, to co se snažíte je omezení a potlačení možnosti volby způsobu hry ostatním. :excl2:

Už nevím jak to polopaticky vysvětlit aby to pochopily i trpasličí palice. Možná je problém v tom že si nedovedete představit že to jde hrát i jinak a stále je to "dobře". :dry:

Napsal: 6. 4. 2007 17.22
od Drog
Zajímavý pohled na věc, nicméně váš názor na tu tvrdou kultůru nesdílím a v některých věcech se neshodnem.Kultůru tvoří zažité tradice a kodexy.Pro mnohé z nás vyvolá vyslovení těchto slov pocit vážnosti,moralky a společnosti jenž nás obklopuje, ale také tíhy, která nám zabran´uje dělat věci jinak.Je to vlastně něco co nám zdůrazn´uje kdo jsme, tím, co vytvořili naši předci před námi.Pro některé jsou kodexy vším, ale nesmíme zapomínat, že stejně jako mince, májí i kodexy druhou stranu.Kodexy dokážou zaslepovat (zaslepený paladin, jenž nehledí napravo ani nalevo, ale kodexy používá na každou hloupost.) a také ospravedlˇovat podlé činy, a činy které né vždy jsou správné(udělal jsem to tak, poněvadž mi to kázaly tradice).Nejen ve fantasy ale i v naši historii jsme toho svědky.Kultůra taková jakou ji chcete, se mi nelibí.Dá sice trpaslíkum zázemí,staré zvyky a způsoby, ale zároveń těm ostatním´, a´t už těm kterým se to nelibí a čest chápou jinak, nebo nováčkům zabran´uje změně k něčemu jinému, což není fér.Trpasličí vousy beru jako symboliku, ale né tak tvrdou aby se kvuliva tomu na trpaslíky z kratšími nebo žádnými vousy, nahlíželo jako na trpasliky, méně zkušené a nebo opovrhované.
A na zahrání cti, věrnosti rodině a přátelství přece tvrdá kultůra není třeba, todle chápou a taky se tím řídí téměř všichni hráči trpaslíků.Tedy jestli to chápu správně, aby byla trpasličí rasa uplná a měla svou kultůru, musí vzniknout equilibrijský zákon, jenž bude npř říkát:Trpaslík který má delší vousy má větši právo na to či ono než trpaslík s kratšímí vousy a proto trpaslík s těmi kratšími vousy, nesmí urazit trpaslika s delšími vousy, a jestli se tak stane, trpaslík s delšími vousy má nárok trpaslíka s těmi kratšími zabít.Nebo zákon který bude říká:Za bezectného trpaslíka se považuje ten, který není schopný a´t už umyslně nebo neumyslně uchránit svou čest když je uražen, a proto takovým trpaslíkem opovrhujte … Řeknu to narovinu nelíbí se mi to. Je to jen hra, a dělat z toho něco "až" takového se mi nelíbí.

Napsal: 6. 4. 2007 17.52
od johnix rastafix
Jakmile se někdo začne řídit podle NĚČEHO ať už ve hře či v normalnim životě většinou to stojí za hovno.

Napsal: 6. 4. 2007 18.22
od KaTo
Když flames..tak taky řeknu co mi táhne hlavou...
Kde vidím střet já, je v tom...že většinu v Hagu tvoří NPC (=DMka) a ti vyznávají toleranci i pro bezvousé trpaslíky (to je konstatování). Na druhé straně jsou ti, kteří z mého IC pohledu tvoří jádro Hráčského Hagu, tj. hrají trpaslíky, "dělají" trpasličí hru/kulturu/standart ostatním (určují/ukazují - v duchu EQ - že, jakýkoli hráč, který přesvědčí svoji IC hrou dostatek ostatních Hráčů (/Postav), může postavit třeba kosmickou loď-tady změnit morálku, bude DMkem vyslyšen)…

Flames tady nastal, když se v Hagu na "veřejném" místě objevil trpaslík, který se s DMkovým (myslím, že DM je dostatečně obecné, aby se to nikoho nedotklo) vědomím dostal do situace...cikána (róma) ve skinheadské hospodě...
Teď se tu OOC řeší to, zda Ježurovi (nejen jeho!) trpaslíci na základě IC JEDNÁNÍ (!) určí myšlení většiny Hagu ("většina" Hagu jsou DM) nebo budou v pozici menšinových ultraortodoxních "náboženských" teroristů/extrémistů/fanatiků(?), kteří bezvousé trpaslíky ignorují, případě je jejich přítomnost (IC) uráží (OOC myslím, jak jsem Ježuru měl možnost vidět, že by mu bezvousý trpaslík asi nevadil).

Když to zobecním...tak to "cítím" tak, že většina Hagu jsou němá NPC a ti nejsou IC slyšet (jsou OOC zastoupeny "taky" menšinovými DMky, které mají NEZPOCHYBNITELNÉ (bez něj by na EQ vládla fakt anarcihe, ani slovo proti tomuhle DM právu!!) práva veta, které v prvním kole využili), kdežto menšina, která je "živá" a slyšet je, jsou v podstatě revolucionáři s radikálním názorem...kteří se prostřednictvím TRPASLICIHO fóra pokusili zjistit názory ostatních brachů, aby věděli, jak mají IC upravit svoje "hraní"/žití..(jestli se pletu, omlouvám je Ježurovi, že "myslím" za "něj")

Otázka zní...povede se jim revoluce v Hagu? Bude změněna Hagská oficiální morálka? Tak jako na Ostrově vyvrženců začali být (na základě IC jednání) pronásledováni Drowové, ačkoli původně byli tolerováni?
A jestli se nepovede, tak proč ne? Snažili se málo? Snažilo se jich málo? Nebo se snažili špatně? (odbočka pro čtenáře Reflexu: A co na to Jan Tleskač?)
P.S.
OOC hlasuji pro NE, myslím, že je to z příliš diskriminující... a že trpasličí kultura a "soudržnost" se dá hrát (/IC žít) i bez tohoto poměrně přísného Kodexu. Ale na druhou stranu si myslím, že by to DMkum nemělo bránit v tom vyjít malé rasistické skupince vztříc (IC), tzn. k "jejich" stolu bezvousého nespawnovat...případně (pokud DMka uznají, že přesvědčili dost NPC/příp. hráčů) jim umožnit odštěpit kus Hagu a odejít jinam (?). OOC nevím jaký to je fyzicky(=z hlediska modulu EQ) problém?
IC si zjištěte sami, jak se na to Dísinka kouká :bleh: (pokud z nějakých důvodů IC nemůžete a OOC by vás to zajímalo, písnu vám to PM)
edit: Pokud by pak hráči "těchto" postav OOC odešli - IC by ASI umřeli, není přeci pro DM problém, ony NPC "odštěpence" vrátit do lůna Hagu?

Napsal: 6. 4. 2007 18.53
od labir
KaTo píše:
Teď se tu OOC řeší to, zda Ježurovi (nejen jeho!) trpaslíci na základě IC JEDNÁNÍ (!) určí myšlení většiny Hagu ("většina" Hagu jsou DM) nebo budou v pozici menšinových ultraortodoxních "náboženských" teroristů/extrémistů/fanatiků(?), kteří bezvousé trpaslíky ignorují, případě je jejich přítomnost (IC) uráží (OOC myslím, jak jsem Ježuru měl možnost vidět, že by mu bezvousý trpaslík asi nevadil).
Tohle se ale neřeší. Tahle možnost tu vždy byla je a bude. Viz třeba co jsem psal třeba tady. Problém je v tom že někteří hráči prostě chtějí to NPC odstranit na základě OOC nátlaku a nejlépe změnit na základě tohoto OOC nátlaku celé pozadí podle své "jediné a správné" vize.

A k tomu ovlivňování světa IC chováním postav - ti samí hráči dostali před víc jak půl rokem možnost založit si vlastní odštěpenou kulturu ultra-trpaslíků s vlastní slojí jenž by se rozvíjela a časem třeba i s ultra-trpasličími NPC. S tím že si kulturu mohou udělat jak sami chtějí, ale vše musí zařídit a vykonat IC. Dostali k tomu k dispozici i dvě zcela nové lokace, spousty času od DM a questy. Jenže tuhle velkou výzvu nakonec nezvládli a OOC to po asi měsíci a něco vzdali. Nevydrželi. Lokace přišly nazmar, příprava WB na úpravu světa a DM na questy taky. Naštěstí pak díky iniciativě postav jiných hráčů nalezly své jiné využití alespoň ty lokace (teď bych tu mohl napsat glosu o vážení si cizí práce, ale neudělám to).

Z mého pohledu to teď zkouší zase dalším OOC nátlakem aby se svět podvolil jejich hráčské (tj. nikoliv postav) vizi a to prakticky bez IC snahy. A to je zcela nepřípustné.