Stránka 1 z 1

Reflexe nové hráčky

Napsal: 6. 5. 2007 10.42
od Ester
Ahojte, jsem tu teprv krátce, ale chtěla bych se podělit o nějaké první dojmy a hlavně vznést pár dotazů a připomínek. Ale taky pochval :bigwink:

Nejdřív to pochvalné. Equilibrie se mi hrozně líbí a všemožné vychtávky a možnosti jsou opravdu úžasné. Taky lidi jsou tu ve hře dobří a bavilo mě s nimi hrát!

Taky jsem potkala DM v každém hraní, což rozhodně potěšilo :-)

Opravdu mě to na Equilibrii chytlo, ale bohužel sem narazila na řadu věcí, které mi ten zážitek trochu pokazily... bohužel se jednalo spíš o systémy, než o lidi.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tohle bude trošku delší, páč to musím vysvětlovat :D

První věc, která mě zarazila hned jsou často uplatňované vícenásobné restrikce.

Například zkušenostní systém. Na jednu stranu je zvýšena hranice pro postup o level, ale zároveň je s každým dalším levelem sníženo množství získávaných xp... je to jako s naším státem, který občas daní věci dvakrát :D Sice chápu že se postup musí zpomalit, ale z psychologického hlediska je to strašně frustrující! Nehledě na neuvěřitelnou dobu, kterou by u toho člověk musel strávit :-)

Další jsou monstra a nepřátelé, které můžete potkat. Na jednu stranu je množství xp za zabíjení potvor minimální a na druhou stranu je jejich síla prostě epická. Takže to je dvojnásobná demotivace k jejich lovu nebo zabíjení... tedy s tím zabíjením to asi nebude tak horké, protože proti tomu funguje řada dalších restrikcí (peníze a strašná drahota), ačkoliv obrovská síla potvor je asi to nejzásadnější. Příklad přímo ze hry: skřet honí postavu, která nemá ani zbraň či zbroj a té se podaří přes lokaci (a s pěkným šrámem) utéct k blízkým dřevorubcům, hledajíc pomoc. Předpokládá, že dřevorubci se sekyrami jsou silní chlapi (svalovci :-) a že skřeta (opakuji, jednoho!) snad hravě zvládnou... Jenomže skřet bezproblémů zabije oba dva.…… Nebyla jsem to já, tak mě prosím nezabanujte za "zneužívání systému".

Úplně novou a pro mě velice překvapivou věcí (hlavně díky výše uvedenému) byla frekvence smrti. Jak jsem psala, hraji tu teprve krátce (dvě hraní), ale už jsem viděla tři smrti postav, několik mrtvých NPC a další byla málem moje... A to se jednalo o smrt kvůli normální chůzi podél cesty, která byla (hned za přechodem) obývána epickými skřety. Jak jsem se dočetla v jednom topicu tady, tak se jedná asi o ukázku "přílišné zvědavosti". :no: K tomu asi nemám co dodat, jen že sedět ve vesnici je nudaaa. :-) Popravdě řečeno takovou umírací frekvenci sem ale nezažila skoro ani na akčních světech :-) Což mě vede k otázce, kolik zářezů má tak průměrně DM v jedné hře na Eq a kdo zrovna vede tabulku? Jen vtipkuju :smile:

Ale dál. Popravdě řečeno způsob, jakým Equilibrie dosahuje svého přízviska HCRP mi přijde pro nové hráčky (a hráče) dost tvrdý... kdybych neznala jiné světy nebo začínala přímo hrát tady, tak by mě to asi dost odradilo. A jednu hráčku, která právě začíná na Equilibrii to dokázalo znechutit docela dost :-( Ale snad nakonec ještě vytrvá :-)

Ještě se tu moc nevyznám, ale "obživa" mi přijde strašně těžká a zdlouhavá. Možná se dá vydělat i jinak, ale začátky jsou opravdu úmorné. A tenhle faktor má zcela zásadní vliv na strašnou deformaci případného RP. Abych to blíže vysvětlila, tak ne každá postava by se měla z RP hlediska živit nabízenými možnostmi (sběr, rýžování apod.). Například kleričku bych čekala v chrámu, bardy po hospodách, jak hrají atp. Přesto ale i těmto postavám, ačkoliv to je zcela v rozporu s postavou, nic jiného nezbývá a pak si prostě neví rady jak svou postavu "hrát"…

No ale už dost toho, díky že jste to dočeli až sem :-) Jenom bych si přála, aby Equilibrie byla opravdu o té volnosti a svět na mě neležel jako obrovský balvan, zpod kterého se snad nikdy nezvednu a pod kterým se nedá moc volně hýbat...

Asi sem si vysloužila doživotní ignoraci od DM co :-) No nic, tak zatím a těším se na další hru na Eq!

EDIT: Jeste takovej dodatek. Kdyz nad tim tak premyslim, tak vzhledem k tomu, ze upoutat pozornost DM je nezridka smrtelna zalezitost, tak to nebude takova "nevyhoda" :-))) Dalsi joke :megalol:

Re: Reflexe nové hráčky

Napsal: 6. 5. 2007 10.57
od snowman
Equilibrie je skutečně tvrdá - klidně se dá označit za HCRP. Začátek má být těžký a je to zkouška trpělivosti, obětavosti hráče. Již se to tu na foru dříve řešilo - ber to jako jakýsi filtr na hráče aneb ani kapacita Equilibrie není neomezená a zde se více cení kvality, než kvantity...

Vydrž, a uvidíš, že to za to stojí - na vše se dá dívat i z druhého úhlu: tedy najít si na tom to kladné...

Držím palce! :clover:

Napsal: 6. 5. 2007 10.59
od labir
Všechno co se i nelíbí tak má být a stálo to hodně úsilí aby to tak skutečně bylo. To není nevýhoda, ale výhoda, jen ještě nejsi ve stadiu abys to ocenila.

Ad zkušenosti - právě že to má být extrémně pomalé, je to odměna pro hráče za jeho hru a postavu životní zkušenosti, násobí to "cenu" starších postav.

Ad monstra - viz radu pro hráče ve hře co dostává každá postava v rádci hráče. Zabíjení bestií není samozřejmé, je to něco co se děje čas od času a ne stále. Začínající postavy by ani neměly nic zabíjet protože na to nemají. Opět je to plus a ne minus. Equilibrie není ze světů "zabil jsem stovky draků!" ale je reálnější "viděl jsem draka a přežil!" nebo "sám jsem se ubránil dvěma zlobrům!".

Ad smrt - to je jen důsledek jednání výše. Třeba moje postava zemřela za celou dobu jen 2x a to v obou případech částečně ne svou vinou a ani v jednom případě nemusela jít přes Avatary a využít Znovuzrození (mám ji už přes rok na Equilibrii). Je to jen jiný styl hry - žít postavu místo mlátit potvory. Čímž neříkám že výpravy na bestie tu nejsou, ale jen že je tu schválně změněný poměr mezi ne-vraždícím běžným životem (cca 75% času) a výpravami (cca 25% času) o to jsou výpravy zážitkově silnější.

Ad. drahota - opět je to schválně. Equilibrie má jen minimální inflaci (zaplať bohové) a už jen obživa a šetření na lepší věci je motorem a motivací pro hru. Opět výhoda nikoliv nevýhoda.

Kdyby se snížila obtížnost všeho co chceš tak by tě tu přestalo po měsíci bavit hrát a podmínky pro RP postavy by se značně zhoršily.

Napsal: 6. 5. 2007 10.59
od Psanec
K těm skřetům.
koukal jsem na to později a zjistil, že se dostali uplně do jiné lokace, kde jsem o nich jako DM neměl šajn. Ten kdo je tam přetáhl musel mít docela výdrž.
Když jsem ten Q dělal byli uplně v jiné lokaci a mimo cestu. Proč jsem je tedy nehledal, když jsem se tam pak byl podívat ? Protože jsem dostal hlášku, že byli zabiti. Ale jak ted zjištuji, jednalo se zcela o uplně jiné skřety. Takže tady šlo o nepochopení z mé strany jako DM, že skřeti jsou mrtví a proto, sem je tam nehledal.

Cesty jsou na EQ dost bezpečné, jen občas se udělá nějaký Q, kdy i cesty nejsou bezpečné a nebo někdo zautočí. Prostě proto aby svět žil. To samé města a vesnice.

K XP a Obtížnosti potvor se vyjadřovat nebudu. To nechám na Labira.

Edit : nechci tu pustit Flame, takže prosím dva zasvěcené, at sem na ně nereagují. Díky

Napsal: 6. 5. 2007 11.08
od Grunt
No já nejsem čerstvý nováček,ale rozhodněse řadím k těm "služebně" mladším hráčum. A musim ti říct, že jsem si zažíval ze začátku to samé jako ty.Ale po chvíli jsem se do toho dostal a zjistil, že sedět v hospodě a bavit se několi real. hodin s jinými postavami,nebo sedět v knihovně a číst, je podstatně zábavnější než (jak je tomu na jiných serverech) neustale dokola obíhat jeden dung, aby moje postava byla co nejdříve 30(40) lvl a já měl ten nejlepší build. Zde nejde o to jestli máš meč +6, keen, +2d10fire a nevim co ještě,ale jen o to se bavit. A co se týče expeni,máš pravdu že je to trochu deprsivní...obzvlaště u elfa.Ale myslim, že na žádném jiném serveru bys neměla svoji postavu ta kráda jako tady i když bude mit 30HP a nezabije ani jezevce..A jednou za dlouho dobu,až se odvážíš jít do nějaké temné jeskyně,tak zažiješ teprve to pravé dobrodružství...

Jo eště bych možná dopnil, že kdyby to šlo, tak já hraju jen na papíře.To ovšem možné jaksi není a tenhle Server (s velkym S) se tomu blíží nejvíce.

Napsal: 6. 5. 2007 11.21
od Mr_Binks
TAk, tak, …. když jsem začínal, byl sem na tom uoplně steně. Ale vytrval sem a rozhodně to stojí za to. Jak říkají příspěvky výše, začínající dobrodruh má mít problémy hytit třeba jen malou koroptev a tak je to správně. (moje postava měl s koroptví docela vážné potíže) Časem se to zlepší. (momentálně si troufne na pár vlků současně).
Jak jsem řekl, stačí vydržet, určitě to stojí za to. :bigwink:

Napsal: 6. 5. 2007 11.42
od cybermisa
Jak uz jsem nekde psal, na EQ je krasne videt opravdu vyvoj postavy od low levelu az po high level. Cim vetsi zajem hrac ma a cim vice si to dokaze vychutnat (vcetne nutne davly trpelivosti a odrikani, ze zacatku nemuzes mit vsechno hned), tim je pak ta odmena ve vysledku vetsi.

Hraju na EQ temer od prvopocatku a porad mam co objevovat a nachazim dalsi a dalsi vyzvy (tim nemyslim etd silnejsi spawn) :clover: :smile:

Napsal: 6. 5. 2007 11.42
od mkov
nejistota je motor je to to co ozivuje tu hru a kdyz dojdes na vysi lvl tak se ti otevrou dalsi dvere je to uzasny vydrz :happy:

Napsal: 6. 5. 2007 11.57
od kucik
:cry2: a ja nemam reagovat.
Reknu jen tolik, ze ty skreti byli na ceste a meli i svy zatarasy na ceste. Nemyslim ze by si ty jezky prestehovali. Nebudu reagovat na nic vic, aby tu nevznikl flame.

Napsal: 6. 5. 2007 12.03
od labir
kucik píše::cry2: a ja nemam reagovat.
Reknu jen tolik, ze ty skreti byli na ceste a meli i svy zatarasy na ceste. Nemyslim ze by si ty jezky prestehovali. Nebudu reagovat na nic vic, aby tu nevznikl flame.
Mě zase někdo stále vybíjel toxomory, chudinky moje malé... :cry2: A to nemluvím o mých malých krokodýlkách co někdo stále tahá z bažiny na sluníčko a pak jim ztvrdne a popuká jejich jemná kůže a já je musím natírat olejíčkem... :cry2: Asi jim tam dám zátarasy.

Omlouvám se ale nemohl jsem si pomoct a na tenhle příspěvek jsem si taky musel zafňukat.
:megalol:

Napsal: 6. 5. 2007 13.26
od Taury
labir píše:
kucik píše::cry2: a ja nemam reagovat.
Reknu jen tolik, ze ty skreti byli na ceste a meli i svy zatarasy na ceste. Nemyslim ze by si ty jezky prestehovali. Nebudu reagovat na nic vic, aby tu nevznikl flame.
Mě zase někdo stále vybíjel toxomory, chudinky moje malé... :cry2: A to nemluvím o mých malých krokodýlkách co někdo stále tahá z bažiny na sluníčko a pak jim ztvrdne a popuká jejich jemná kůže a já je musím natírat olejíčkem... :cry2: Asi jim tam dám zátarasy.

Omlouvám se ale nemohl jsem si pomoct a na tenhle příspěvek jsem si taky musel zafňukat.
:megalol:

:megalol: :megalol: :megalol:

Napsal: 6. 5. 2007 13.50
od photter
vítej na EQ, Ester :megalol: :megalol:

konečně zase nějakej příspěvek, na kterej je radost vodpovídat :bigwink:

koukám, že v podstatnejch věcech mě už předběhli jiný, tak jenom v krátkosti
ano, skoro všechno, co popisuješ jako nevýhody, pociťuje tým a většina stálejch hráčů jako výhody - svět EQ dělá všecko pro to, aby postava nezapadla do obvyklýho stereotypu "univerzálního dobrodruha" - zúčastnit se čehokoli, nadělat prachy, lvly, itemy....pochopitelně to můžeš takhle hrát ale NEMUSÍŠ, neni na tebe žádnej tlak, takhle hrát, postava se rozvíjí i bez nekonečnýho vymlacování potvor a místo toho může opravdu žít - jestli si prošla jinejma světama, možná tě taky zarazilo, že RP se tam většinou omezuje na to vykomunikovat, proč se dou zase vymlátit ty a ty potvory, už po dvěstěpadesátýsedmý.…
ta obtížnost JE filtr a je to zatraceně dobrej filtr - nikde není napsáno, že každá postava musí po určitý době slavná a bohatá, pro měkkáče je možnost stát se strážným nebo jiným poskokem, skutečnej tvrďák pak musí projít opravdu obtížnou cestou aby byl slavnej, bohatej a nezávislej - není to VÝZVA ?
anebo se na to můžeš vykašlat podobojí, NEMUSÍŚ bejt slavnej/á a bohatej/á, třeba si tě ostatní postavy budou vážit pro něco úplně jinýho

já osobně si postavy ve světě rozlišuju na "dětský" a "dospělý" - dětský postavy, to sou ty "univerzální dobrodruzi", taková ta vomáčka, kterou potkáš v každým světě v hojným množství, no a ty dospělý, to sou ty druhý :biggrin:
věř mi, že tady pár opravdu dospělejch postav hraje a je radost je potkávat a neni to věc jejich lvlu nebo bohatství

pro ilustraci doporučuju přečíst viewtopic.php?p=16343#16343
jo, takovýdle příběhy se tu opravdu odehrávaj i když některý nejsou zdokumentovaný, pač ne každej dokáže takhle poutavě psát

pokud máš nad dobrou knížkou nebo u dobrýho filmu slzy ve vočích a nestydíš se za to, pak se neboj ničeho, hraj dospělou postavu a svět si tě najde, uvidíš :bigwink:

Napsal: 6. 5. 2007 17.39
od magnumik
no asi už tady bylo všecko řečeno, tak jenom přidám, že ta nováčkovská výdrž vzhledem k obtížnosti hry celkem záleží na člověku a taky na tom s čím na EQ člověk přichází...můj svět to byl první a dokonce vůbec první hra NWN (a to nejsem žádnej sváteční hráč ale pc závislák :biggrin: ) nicméně jsem přišel jako kompletně "čistá duše"...ale těžký mě to nepřipadalo, protože sem to bral jaký to je (nevěděl sem jak silný jsou potvory v normálnim NWN nebo na jiných servrech)...aj při vydělávání pomocí rýžování, sběru apod. si může člověk dobře RP zahrát, a právě u těchdle činností sem potkával nejvíc hráčů a měl sem nejsilnější zážitky na začátku :smile: jinak ty potvory co na EQ sou...jakože, moje postava zemřela nespočetně krát a jasný, že mě to trošku štvalo vzhledem ke straceným xp, ale to je život :bigwink:

jinak hodně štěstí na EQ :clover: :shades: a vyrdžte, stojí to za to :biggrin:

Napsal: 7. 5. 2007 13.24
od Jája CZE
Naprostý souhlas se všemi příspěvky. Equilibrie je děsně těžká, strašně mně to na ní všechno štve (přesílený potvory, banditi, skřeti, málo exp, málo písniček, prskavky jsou silnější jak já a … a … zapoměl jsem na něco? :biggrin: :bleh: ), ALE!!! pokud si neodpařím denně svou dávku, tak snad ani neusnu..

Prostě ta postavička tím, že si ji musíš vypiplat a vymazlit ti tak nějak přiroste k srdci. Mně možná až moc (Klidně si Ester počti, jak mi bouchli nedávno saze, když se mé postavičce stalo to oooobrovské bezpráví :blush: ) Ale když se něco naučíš (lvl), tak pak máš radost jak malé dítě a jsi na svou postavičku i pyšná. A do nového levelu a tím schopností máš dost času neustále přemýšlet, kampak jen ty bodíky dáš.. (A třeba na to okolí i připravit, můžeš meldovat, jak by jsi chtěla hrát na loutnu a otravovat bardy, ať tě to naučí, nebo že chceš pejska, kouzlo, nebo že toužíš mít nějakou věc, kterou si později vzhledem k její ceně koupíš a pak frajeřit, že už to máš).
A hlavně... na ten další level, nebo věc se hoodně TĚŠIT!!

Díky všem z to, že je to takové jaké je...