Hard-core RPG
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Hard-core RPG
I. Hard-core
V první řadě musím říct, že jsem rád, že žití a přežití postav na Equilibrii je celkem těžké. Víme dobře, kam vedou lehké hry - obvykle k nudě.
Možná je to jen nepodstatné slovíčkaření, ale pro mě slovo "hard-core" říká jen velmi málo o tom, jak složité to bude mít postava ve světě. Pro mě se HC vztahuje k hráčům. I snadný svět pro přežití postav může být hard-core RPG a naopak.
Překlad HC RPG já vnímám jako skutečnou hru za charakter, ne jako těžkou,tvrdou hru.
(hard-core má kromě tvrdosti i mnoho jiných překladů - např. zdravé jádro, skalní, zarytý (např.fanoušek)).
Jsem tedy rád že Equilibrie je těžká a zároveň jsem rád, že je hard-core RPG. Jen bych to nemíchal. Ale možná na to má někdo jiný názor, tak sem s ním. Třeba je svět těžký proto, aby donutil hráče hrát lépe. (Určitě pomáhá či omezuje nejznámější nešvar - neustálé vyvražďování nestvůr.)
II. Hraní za charakterové vlastnosti
Tady mám otázku: vídáte kolem sebe hodně hraní za charakterové vlastnosti (chcete-li psychiku)? Neptám se, zda ji hrajete vy, ale zda ji vidíte kolem sebe a zda vás ostatní hráči dostatečně baví hrou za tyto vlastnosti.
Já vídám hodně *hvězdičkování*, to je fajn. Vídám dobré postavy, zlé, ?neutrální?. Vídám postavy dle chování slabé i našlapané ale...
Ptám se, zda vám trochu nesplývají a vídáte kolem sebe, tak jako v normálním světě, charaktery odlišné (kterým to vydrží dlouhodobě, stabilně). Určitě se hraje trpaslíkování, nelibost mezi rasami, reakce na vnější podněty, druidování. Ale pídím se po těch trochu složitějších vnitřních pohnutkách.
Když si vzpomínáte na nějakou postavu, myslíte na ni, že to je barbar, šermířka, drsná, z Tirianu nebo dokážete přidat i nějaké další atributy (ostýchavá, hamižná, zapomětlivá …). V normálním světě nemám problém poznat, kdo jaký je...ale v Equilibrii?
Možná chci moc, ale od toho je to hard-core, takže hledám a baví mě, když vidím (ale opakovaně, ne náhodně):
hamižnost (nedávno jsem viděl dělení pokladu rovným dílem, bez jakýchkoliv diskusí, možná škoda)
nenasytnost/vášeň k jídlům
viditelnou slávychtivost
prolhanost
váhavost
sobectví
vytahovačnost
zveličování
nízké sebevědomí
nervozitu
nesmělost/ostýchavost
strach z opačného pohlaví/ras
sklony k poučování
strach z vody/výšek/tmy/magie
alergii na zvěř/kouzelné nápoje/magii
zapomnětlivost
zbabělost/statečnost (dodržovanou trvale)
úcta ke stáří/bohům
atd.
Přiznám se že v rámci HC mě netrápí, že někdo "furt běhá", ale to že hraje každou chvilku jinak a hlavně, když hraje šablonovité, uniformní charaktery, které navíc dost často kopírují samotného hráče.
Potkávám i zářné příklady dobré hry, a to je skutečná radost.
Jinak možná není špatné si napsat kromě atributů jako síla, inteligence a pod. i charakterové vlastnosti, ona hlava ráda zapomíná.
V první řadě musím říct, že jsem rád, že žití a přežití postav na Equilibrii je celkem těžké. Víme dobře, kam vedou lehké hry - obvykle k nudě.
Možná je to jen nepodstatné slovíčkaření, ale pro mě slovo "hard-core" říká jen velmi málo o tom, jak složité to bude mít postava ve světě. Pro mě se HC vztahuje k hráčům. I snadný svět pro přežití postav může být hard-core RPG a naopak.
Překlad HC RPG já vnímám jako skutečnou hru za charakter, ne jako těžkou,tvrdou hru.
(hard-core má kromě tvrdosti i mnoho jiných překladů - např. zdravé jádro, skalní, zarytý (např.fanoušek)).
Jsem tedy rád že Equilibrie je těžká a zároveň jsem rád, že je hard-core RPG. Jen bych to nemíchal. Ale možná na to má někdo jiný názor, tak sem s ním. Třeba je svět těžký proto, aby donutil hráče hrát lépe. (Určitě pomáhá či omezuje nejznámější nešvar - neustálé vyvražďování nestvůr.)
II. Hraní za charakterové vlastnosti
Tady mám otázku: vídáte kolem sebe hodně hraní za charakterové vlastnosti (chcete-li psychiku)? Neptám se, zda ji hrajete vy, ale zda ji vidíte kolem sebe a zda vás ostatní hráči dostatečně baví hrou za tyto vlastnosti.
Já vídám hodně *hvězdičkování*, to je fajn. Vídám dobré postavy, zlé, ?neutrální?. Vídám postavy dle chování slabé i našlapané ale...
Ptám se, zda vám trochu nesplývají a vídáte kolem sebe, tak jako v normálním světě, charaktery odlišné (kterým to vydrží dlouhodobě, stabilně). Určitě se hraje trpaslíkování, nelibost mezi rasami, reakce na vnější podněty, druidování. Ale pídím se po těch trochu složitějších vnitřních pohnutkách.
Když si vzpomínáte na nějakou postavu, myslíte na ni, že to je barbar, šermířka, drsná, z Tirianu nebo dokážete přidat i nějaké další atributy (ostýchavá, hamižná, zapomětlivá …). V normálním světě nemám problém poznat, kdo jaký je...ale v Equilibrii?
Možná chci moc, ale od toho je to hard-core, takže hledám a baví mě, když vidím (ale opakovaně, ne náhodně):
hamižnost (nedávno jsem viděl dělení pokladu rovným dílem, bez jakýchkoliv diskusí, možná škoda)
nenasytnost/vášeň k jídlům
viditelnou slávychtivost
prolhanost
váhavost
sobectví
vytahovačnost
zveličování
nízké sebevědomí
nervozitu
nesmělost/ostýchavost
strach z opačného pohlaví/ras
sklony k poučování
strach z vody/výšek/tmy/magie
alergii na zvěř/kouzelné nápoje/magii
zapomnětlivost
zbabělost/statečnost (dodržovanou trvale)
úcta ke stáří/bohům
atd.
Přiznám se že v rámci HC mě netrápí, že někdo "furt běhá", ale to že hraje každou chvilku jinak a hlavně, když hraje šablonovité, uniformní charaktery, které navíc dost často kopírují samotného hráče.
Potkávám i zářné příklady dobré hry, a to je skutečná radost.
Jinak možná není špatné si napsat kromě atributů jako síla, inteligence a pod. i charakterové vlastnosti, ona hlava ráda zapomíná.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Muj osobni nazor:
Pod pojemem HCRP si predstavim treba LARP s velmi zkusenyma hracema. Bohuzel, NWN neumoznuje hrat HCRP tak jako LARP, porad to bude NWNRP, omezene uz jen tim, ze je to PC hra. Pak, pojem RP vzhledem k NWN pro me znamena role playing v ramci moznosti PC hry, resp. NWN.
Jak ja si vysvetluju oznaceni HCRP u EQ: Na NWN scene je spoustu "RP" serveru, kde se hraje sice RP, ale neni striktne dodrzovano a NWN mu nejsou tak krasne prizpusobeny jako EQ. EQ je o uroven vys nez drtiva vetsina techto "RP" serveru. To HC to v podstate jasne rika
Pod pojemem HCRP si predstavim treba LARP s velmi zkusenyma hracema. Bohuzel, NWN neumoznuje hrat HCRP tak jako LARP, porad to bude NWNRP, omezene uz jen tim, ze je to PC hra. Pak, pojem RP vzhledem k NWN pro me znamena role playing v ramci moznosti PC hry, resp. NWN.
Jak ja si vysvetluju oznaceni HCRP u EQ: Na NWN scene je spoustu "RP" serveru, kde se hraje sice RP, ale neni striktne dodrzovano a NWN mu nejsou tak krasne prizpusobeny jako EQ. EQ je o uroven vys nez drtiva vetsina techto "RP" serveru. To HC to v podstate jasne rika
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Mno to HC je takový neurčitý těžko definovatelný pojem co to vlastně to HardCore znamená. Osobně na to pohlížím tak, že:
* RP hra není jen doplňkem, je nutností a pravidlem, je přímo vyžadována - non-RP hráči absolutně nejsou tolerováni. Nováčkům se snahou je poskytnuta pomoc.
* RP hra je systémově i ze strany DM/WB všemožně podporována a naopak herní nešvary hraní jenž RP hru poškozují jsou aktivně a systémově potlačovány.
* Svět žije nezávisle na vůli hráčů a postav ač postavy jej mohou ovlivnit svým jednáním.
* Postavy vždy nevyhrávají, žijí ve světě a jen na nich záleží jak se jim povede. Hráči musí umět nést důsledky za jednání svých postav.
* Hra je záměrně velmi složitá a těžká s množstvím možností projevit se.
* RP hra není jen doplňkem, je nutností a pravidlem, je přímo vyžadována - non-RP hráči absolutně nejsou tolerováni. Nováčkům se snahou je poskytnuta pomoc.
* RP hra je systémově i ze strany DM/WB všemožně podporována a naopak herní nešvary hraní jenž RP hru poškozují jsou aktivně a systémově potlačovány.
* Svět žije nezávisle na vůli hráčů a postav ač postavy jej mohou ovlivnit svým jednáním.
* Postavy vždy nevyhrávají, žijí ve světě a jen na nich záleží jak se jim povede. Hráči musí umět nést důsledky za jednání svých postav.
* Hra je záměrně velmi složitá a těžká s množstvím možností projevit se.
Naposledy upravil(a) labir dne 14. 5. 2007 16.58, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Tak na to pohlížíme velmi podobnělabir píše:….
Ale jak jsem se pokoušel (neúspěšně) naznačit v prvním příspěvku, je pro mě hard-core hodně o hraní vnitřních vlastností a pohnutek postavy.
Připadá mi prostě, že se tu hodně postav velmi snadno vyrovnává se zabíjením, se smrtí druha, se ztrátou majetku, s vlastní "téměř smrtí" (zkušenější hráči to zřejmě zvládají lépe). Že se tu věci, které člověk potkává v každodenním životě při kontaktu s lidmi, příliš neprojevují.
Role playing je podobný divadlu. Herci tam hrají role a čím jsou lepší, tím lépe a přesvědčivěji dokáží ztvárnit svoji postavu, vcítit se do ní. Vrcholní představitelé dokáží zahrát vnitřní rozervanost, psychické nemoci - schizofrenii... A není to o tom, jak se obléknou či jak moc běhají po jevišti.
No mas sice pravdu, ale musis si uvedomit, jaky asi by mohl mit na psychiku jedince vliv svet EQ, tj.Milverin píše:
Ale jak jsem se pokoušel (neúspěšně) naznačit v prvním příspěvku, je pro mě hard-core hodně o hraní vnitřních vlastností a pohnutek postavy.
Připadá mi prostě, že se tu hodně postav velmi snadno vyrovnává se zabíjením, se smrtí druha, se ztrátou majetku, s vlastní "téměř smrtí" (zkušenější hráči to zřejmě zvládají lépe). Že se tu věci, které člověk potkává v každodenním životě při kontaktu s lidmi, příliš neprojevují.
* prima a dokazana existence bohu, kteri opravdu jsou a zasahuji
* aura
* smrt, tj. druha strana, soud a znovuzrozeni
* magie
* nebezpeci na kazdem kroku mimo mesto
* moznost eliminovat nebezpeci mavnutim ruky - pocit moci
atd …
Na postavy na EQ proste nelze aplikovat IRL psychologii naseho zivota - vnitrni vlastnosti i pohnutky budou podle me dost odlisne …
Ano, jsem si toho velmi dobře vědom. Oni i lidi ve středověku věci brali jinak, než dneska. Rozhodně nechci, aby se chovali postavy jako v našem světě/době.cybermisa píše: …
Na druhou stranu spousta věcí je věčná. Která z těch vlastností, o kterých jsem psal, na desku nepatří...
hamižnost, nenasytnost/vášeň k jídlům,viditelnou slávychtivost, prolhanost, váhavost, sobectví,vytahovačnost ,zveličování ,nízké sebevědomí ,nervozitu ,nesmělost/ostýchavost, strach z opačného pohlaví/ras, sklony k poučování, strach z vody/výšek/tmy/magie,alergii na zvěř/kouzelné nápoje/magii,zapomnětlivost, zbabělost/statečnost, úcta ke stáří/bohům ?
Já vím, že tu jsou a někdo je hraje. Na co jsem se ptal, jestli jsou hrány často a dost. Za sebe jsem naznačoval, že mám takové charaktery rád. A nemusejí to být žádní psychouši
A ty věci co psal Chlorofil: přesně existence těchto věcí by měla ovlivňovat chování - naprostý souhlas...
Takže třeba když existují jasné důkazy existence bohů a jejich moci - tož bych očekával značnou pokoru, úctu, velkou většinu charakterů vyznávajících boha - a skutečně pro něj něco dělajících (tudíž nejen slovy ale i činy) - , úctu ke kněžím
Leckdo, vidouc schopnosti kouzelníků, mohl by se jich bát, uctívat je, stranit se jich, závidět jim, sloužit
Jen jestli ten pocit bezpečí a moci nemají ve skutečnosti jen hráči tím, že sedí za monitorem a nic se jim nemůže stát. Ten pud sebezáchovy trochu chybí...
Jinak tu volám po něčem, s čím mám problém i sám a nejen na Equilibrii, ale i ve stolních hrách.
V diskusi s Katoem přes PM jsme se bavili o tom, že občas holt postavy ve skupině zešednou. Ono je to leckdy pohodlnější a zbytečně to nezadělává problémy a případné rozpory.
Ale ne každá vlastnost musí být nějak nepříjemná pro ostatní postavy, je jich dost, které naopak pomáhají.
Ještě se zeptám, nepřipadá vám, že postavy dost často a obratně a s klidem, dokonale lžou, a jen málokdy se podřeknou? A přitom velmi pochybuji, že mají dovednost podvádění či vysokou charisma/inteligenci. Ale na monitoru to nejde poznat...
V diskusi s Katoem přes PM jsme se bavili o tom, že občas holt postavy ve skupině zešednou. Ono je to leckdy pohodlnější a zbytečně to nezadělává problémy a případné rozpory.
Ale ne každá vlastnost musí být nějak nepříjemná pro ostatní postavy, je jich dost, které naopak pomáhají.
Ještě se zeptám, nepřipadá vám, že postavy dost často a obratně a s klidem, dokonale lžou, a jen málokdy se podřeknou? A přitom velmi pochybuji, že mají dovednost podvádění či vysokou charisma/inteligenci. Ale na monitoru to nejde poznat...
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Mně ne. ^_^Milverin píše: Ještě se zeptám, nepřipadá vám, že postavy dost často a obratně a s klidem, dokonale lžou, a jen málokdy se podřeknou? A přitom velmi pochybuji, že mají dovednost podvádění či vysokou charisma/inteligenci. Ale na monitoru to nejde poznat...
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
-
- Příspěvky: 409
- Registrován: 10. 12. 2006 17.16
- Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
- Kontaktovat uživatele:
Pokud mluvíš o kouzelnících, tak to bude asi tím, že každá postava zná minimálně jednoho svého kamaráda (myšleno postavu IC) či kamarádku, co onu magii provozuje. Je to také záležitost rasová. Trpaslík se možná bude bát lidského čaroděje, ale elfímu klidně plivne na boty.
Pokud jde o bohy, musíš si také uvědomit že na desce neexistují jen ti co jsou napsaní na foru, nebo stránkách. Každá postava má možnost věřit si v koho chce, pokud hce, a uctívat jak chce.
Pokud jde o bohy, musíš si také uvědomit že na desce neexistují jen ti co jsou napsaní na foru, nebo stránkách. Každá postava má možnost věřit si v koho chce, pokud hce, a uctívat jak chce.
-
- Příspěvky: 409
- Registrován: 10. 12. 2006 17.16
- Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
- Kontaktovat uživatele:
Pořádně si přečti to zvýrazněné:Ghost píše:Trpaslík, bát se? Jestli máš rád svoje zuby, tak jim to neříkej
Taury píše:Pokud mluvíš o kouzelnících, tak to bude asi tím, že každá postava zná minimálně jednoho svého kamaráda (myšleno postavu IC) či kamarádku, co onu magii provozuje. Je to také záležitost rasová. Trpaslík se možná bude bát lidského čaroděje, ale elfímu klidně plivne na boty.
Pokud jde o bohy, musíš si také uvědomit že na desce neexistují jen ti co jsou napsaní na foru, nebo stránkách. Každá postava má možnost věřit si v koho chce, pokud hce, a uctívat jak chce.
Mne taky ne, ono zalezi, na koho asi narazis. Dokonale hrani charakteru se vsim vsudy co k tomu patri je na EQ velmi vitane, ocenovane a svetu je to prinosem. EQ ale neni server, kde dokonale RP je nutnou podminkou - vsichni jsme jednou zacinali a vsichni se casem ucime. Drzme palce tem, co si toto treba prectou, zamysli se nad svou postavou a posunou ji opet o kousicek dal. No a ztreba za pul roku hrani se ty kousicky nascitajia hnedka to bude o necem jinemThe_Balrog píše:Mně ne. ^_^Milverin píše: Ještě se zeptám, nepřipadá vám, že postavy dost často a obratně a s klidem, dokonale lžou, a jen málokdy se podřeknou? A přitom velmi pochybuji, že mají dovednost podvádění či vysokou charisma/inteligenci. Ale na monitoru to nejde poznat...
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Já k tomu ještě dodám jednu věc...
...pokud jsi ve skupince, kde je víc lidí pohromadě, co *hvězdičkují*, je občas docela "problém" stíhat "včas" adekvátní reakce...takže pak je prostě mnohem lepší pozorovat ty dvě-tři nejaktivnější postavy (co toho mají na "srdíčku" víc) a zbytečně "nespamovat" rozhovor...
...no a k tomu jsem (u sebe) vypozoroval, že jak je větší skupina, kdy každý "mluví", docela rozhovor ztrácí "konzistenci" a sledovat hlavní myšlenku si žádá celou pozornost...a opět je lepší spíš mlčet než ho trhat (až na jasné otázky) dalšími "emocemi".
Nebo jak se na podobné rozhovory cca 6-8 postav díváte vy? Nemyslím, když se sejdou třeba 3-4páry co se baví spolu toho zbytku si nevšímají, ale když je skupina co má "společné" téma rozhovoru.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
...pokud jsi ve skupince, kde je víc lidí pohromadě, co *hvězdičkují*, je občas docela "problém" stíhat "včas" adekvátní reakce...takže pak je prostě mnohem lepší pozorovat ty dvě-tři nejaktivnější postavy (co toho mají na "srdíčku" víc) a zbytečně "nespamovat" rozhovor...
...no a k tomu jsem (u sebe) vypozoroval, že jak je větší skupina, kdy každý "mluví", docela rozhovor ztrácí "konzistenci" a sledovat hlavní myšlenku si žádá celou pozornost...a opět je lepší spíš mlčet než ho trhat (až na jasné otázky) dalšími "emocemi".
Nebo jak se na podobné rozhovory cca 6-8 postav díváte vy? Nemyslím, když se sejdou třeba 3-4páry co se baví spolu toho zbytku si nevšímají, ale když je skupina co má "společné" téma rozhovoru.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
To je velmi jednoduche,KaTo píše:Já k tomu ještě dodám jednu věc...
...pokud jsi ve skupince, kde je víc lidí pohromadě, co *hvězdičkují*, je občas docela "problém" stíhat "včas" adekvátní reakce...takže pak je prostě mnohem lepší pozorovat ty dvě-tři nejaktivnější postavy (co toho mají na "srdíčku" víc) a zbytečně "nespamovat" rozhovor...
...no a k tomu jsem (u sebe) vypozoroval, že jak je větší skupina, kdy každý "mluví", docela rozhovor ztrácí "konzistenci" a sledovat hlavní myšlenku si žádá celou pozornost...a opět je lepší spíš mlčet než ho trhat (až na jasné otázky) dalšími "emocemi".
Nebo jak se na podobné rozhovory cca 6-8 postav díváte vy? Nemyslím, když se sejdou třeba 3-4páry co se baví spolu toho zbytku si nevšímají, ale když je skupina co má "společné" téma rozhovoru.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
kdyz se vice postav bavi na stejne tema, nemeli by se prekrikovat a mela by se tzv prenaset pozornost, tj. jeden mluvci, co povida, ostatni ho to nechaji dorict, on pak preda slovo, napr. "hmm jasne *kyvne na Bobika* co mysli?". Tohle samozrejme plati u debaty, ne u hadky …
kdyz je velka skupinka lidi a chcce se bavit treba jen s jednim ci se dvema a ostatni te "rusi", je dobre sledovat pouze hlasky NAD tema konkretnima postavama a ostatnichs i nevsimat Rozhodne nekoukat na na log
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
To jde "docela" těžko" graficky, když spousta lidí se baví "jen" tříslovnými větami...ale za to čím jsou kratší, tím jsou častější, tzn. nad hlavou postavy se mění tak rychle, že...log je nutností...cybermisa píše:…
kdyz je velka skupinka lidi a chcce se bavit treba jen s jednim ci se dvema a ostatni te "rusi", je dobre sledovat pouze hlasky NAD tema konkretnima postavama a ostatnichs i nevsimat Rozhodne nekoukat na na log
Jo, s tou debatou máš pravdu. Tak to funguje...
Ale já mám spíš poslední dobou štěstí na stituace - někdo někam přiběhne (nejlépe zakrvácený), mluví co se stalo, ostatní ho litují/vyzvídají/štítí se ho, do toho ještě pokračuje původní přerušený rozhovor , chaos!!!
Mluviti stříbro, mlčeti zlato
Naprosto s tebou Kato souhlasim. Někdy je situace taková, že bych rád něco přihodil do pléna, ale radši mlčim, páč už i tak je to dost chaos. Nehledě na to, že mi takovýhle megadebaty docela narušují atmosféru. A taky na to, že nepíšu tak rychle a občas musim spolknout (=smáznout), co jsem chtěl říct, neb rozhovor už pokročil jinam. (Což se mi občas stává v rozhovoru i jen s jednou postavou, píšící všemi dvaceti:)
Naprosto s tebou Kato souhlasim. Někdy je situace taková, že bych rád něco přihodil do pléna, ale radši mlčim, páč už i tak je to dost chaos. Nehledě na to, že mi takovýhle megadebaty docela narušují atmosféru. A taky na to, že nepíšu tak rychle a občas musim spolknout (=smáznout), co jsem chtěl říct, neb rozhovor už pokročil jinam. (Což se mi občas stává v rozhovoru i jen s jednou postavou, píšící všemi dvaceti:)
Naposledy upravil(a) Rysan dne 15. 5. 2007 11.05, celkem upraveno 1 x.
"Meč není silnější slova. Potíž je v tom, že někteří nechtějí naslouchat." *zkontroluje si meče na zádech* Cohen N'ammar
Souhlas, jak kazdy zacne bez rozmyslu hvezdickovat, je to obcas moc chaos. Obcas by se hreci meli zamyslet a pouzivat to s citem (vcetne mne :D ).
Mimo jine mne to napadlo ted v sobotu na te prednasce, kde kazdy hvezdickoval jak o zivot...bez toho, aby si uvedomil, ze na klasicke prednasce by jeho vrteni se, chytani se za nos atp. nerusilo veskere osazenstvo. Zrovna u takovych akci by melo byt hvezdickovani spis vyjimkou. nerikam, aby vsichni sedeli jak putky a ani se nehli celou prednasku, ale....proste s citem ;)
Mimo jine mne to napadlo ted v sobotu na te prednasce, kde kazdy hvezdickoval jak o zivot...bez toho, aby si uvedomil, ze na klasicke prednasce by jeho vrteni se, chytani se za nos atp. nerusilo veskere osazenstvo. Zrovna u takovych akci by melo byt hvezdickovani spis vyjimkou. nerikam, aby vsichni sedeli jak putky a ani se nehli celou prednasku, ale....proste s citem ;)