(TRP) Klub permanentní smrti

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
Taury
Příspěvky: 409
Registrován: 10. 12. 2006 17.16
Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taury »

Nevím co se tu řeší. Zda hrát permku je věc každého z nás. Pokud ji ale někdo chce hrát tak tomu nejde zabránit. Existuje druhá strana, možnost znovuzrození. Využití je jen na úvaze každého. Osobně si myslím, že pokud hrát permanentku, tak se vším všudy. Roztrhal vás jezevec? Smůla … nemáte lést kam nemáte. Umřete na nemoc? To se stávalo a stává.
Nevím proč tady přednášíte nějaký seznam, aby se vědělo která postava zemře na trvalo. Pokud se dokážete do postavy vcítit, nikdy nebude bezdůvodně riskovat život, pokud nebude mít opravdu důvod. To že úsilí DM u některé postavy díky tomu vyjde nazmar, s tím se nedá nic dělat. Jsou však způsoby jak docílit pokračování něčeho.

Je to jako v deskové hře .. připravíte dobrodružství, ale něco se zvrtne a vše ztroskotá. Pokud opravdu má PJ dojem, že hráčům by to prospělo, lze:
1. Někde nastrčit jiné dobrodružství, které vyústí v pokračování začaté práce. (Toto je asi nejlepší, hodně hráčů a postav, velká šance že se někdo chytí.)
2. Dohodnout se s konkrétním hráčem o postavě (Tohle snad nejhorší varianta. Musí to být opravdu hráč.)
3. rozkouskovat vše do více qvestů a pod. (Asi nejnáročnější)
.
.
.
atd


2Alcatraz:
Můj dojem je, že sama o sobě je Serena zajímavá a to že se věnuje jen pár osobám je jen přínos. Každé setkání sní je zážitkem. Pokud se jí podaří o co se snaží, budou kouzelníci opravdu kouzelníky a ne jen automaty na IGMS.

PS.: Ještě něco. Nač hrajete permku, když ji máte v realu? To vám to nestačí? Při souboji vám mozek produkuje málo adrenalinu? Mě ne. Každé vyhrocené setkání je pro mne opravdový adrenalin. Asi se vciťuji do postavy moc :biggrin: Dokonce i povídání si při měsíčku je emocionálně nádherné.

PSS.: Asi jsem jinej, psychicky narušenej * pokrčí rameny *
Aini Wende - Až po špičky oušek zamilovaná elfka.
Burkarie dcera Zlitiruka - Ulomený obr?
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

Taury píše:Nevím co se tu řeší. Zda hrát permku je věc každého z nás. Pokud ji ale někdo chce hrát tak tomu nejde zabránit. Existuje druhá strana, možnost znovuzrození. Využití je jen na úvaze každého. Osobně si myslím, že pokud hrát permanentku, tak se vším všudy. Roztrhal vás jezevec? Smůla … nemáte lést kam nemáte. Umřete na nemoc? To se stávalo a stává.
S tou první větou souhasim, podle toho co píšeš dále :bleh: Jde o to, že pokud tě vidí umírat nějakej prašivej jezevec, tak se tím imho nenaruší vazby, kterou si s ním nebo s jezevčí komunitou navázal (neovládané NPC). Jiný je to ,pokud se jedná o PC nebo je jiná PC přítomna -proto vztáhnuto jen na CvC.
Taury píše:PS.: Ještě něco. Nač hrajete permku, když ji máte v realu? To vám to nestačí? Při souboji vám mozek produkuje málo adrenalinu? Mě ne. Každé vyhrocené setkání je pro mne opravdový adrenalin. Asi se vciťuji do postavy moc :biggrin: Dokonce i povídání si při měsíčku je emocionálně nádherné.
A právě o tom to je, každý má svůj oblíbenej typ hraní. Imho k hraní postavy ta smrt prostě
patří, a já to tak cítím. Celkově ta fantasy, kterou se tady snažíme navodit, tou absencí smrti hrozně trpí.
Myslim, že by na tohle téma mohla být zajímavá diskuze (ne nutně vztažená na Eq).
edit: ad oblíbený styl hraní. Já mám rád epické hraní postavy - tzn. jde mi o příběh...tobě -jak píšeš- zas vyhovuje spíš běžný "roulplejování" . Podle gusta žádný dišputát, každýmu sedne něco jinýho- ale v určitých věcech se prostě neshodnem.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
snowman
Příspěvky: 405
Registrován: 18. 12. 2005 5.33
Bydliště: Praha

Příspěvek od snowman »

OneHeart to vystihnul přesně. Přínos pocítí pouze hráči, kteří se přihlásí a chápou to. Ne Ti, kdo to nechápu a neakceptují. O ty zde ani nejde. Proto nemá cenu složitě zde vysvětlovat výhody lidem, jako je Labir, Psanec apod.. Jsou zaujatí a nechtějí to akceptovat.

Bavit se o zneužitelnosti jako o argumentu proti klubu je pokrytectví – vše se dá znaužít a specielně na Equilibrii je vyvíjena extrémní dlouhodobá snaha systémově zabránit všem možným zneužíváním, prasením apod. A tak to bude do nekonečna, protože VŽDY se najdou tací.…

Nejistota, zda ten či onen hraje nebo nehraje permku při CvC konfliktu, je pitomost a proto ten klub smysl má. Když už se totiž bavíme o zneužívání, tak já prohlašuji, že nejen na Eq jsem zažil a zažívám stále zneužívání právě toho, že na permku daný hráč či hráčka nehraje (takže při konfliktech neriskuje nic než expy) a to je právě ten problém. Proto má klub smysl, protože s TAKOVÝM hráčem nemá vůbec žádný smysl konflikt hrát – určitě ne z pohledu hráče, který postavu PROŽÍVÁ a hraje ji se vším všudy, tedy i s rizikem smrti – a to je imho právě o těch následcích chování postavy, na které tady specielně Labir dost často poukazuje. Asi nevnímá tyto vlivy, kdy hráči doslova zneužívají a přizpůsobují chování postav svým levelům a ooc „vztahům“ s těmi, kdo mohou na Eq věci měnit...

Nikdo klubem nikomu neříká, jak má hrát, co má dělat, ale na rovinu: je to pro ty hráče, kteří to skutečně hrají se vším všudy – ne na 99%, ale se vším. Samozřejmě je to přizpůsobeno systému, který může někdy zklamat, různým kiksům apod, tak se pravidla vztahují jen na CvC a ne na NPC či podobně – ale je to o dobrovolnosti. Tj. i s NPC může být permka, dává-li to hráči smysl.

Neměl jsem sílu ani chuť dočíst všechny příspěvky. Labir píše stále dokola své, zbytečně: opakuji, že nemá smysl se bavit s lidmi jako Labir či jinými, kdo nechápou význam, neakceptují názory a snahy jiných (některých specielně) a pouze hledají argumenty, jak to otočit. Opakuji, že přínos je POUZE a jedině pro hráče, kteří se upíší, tj. CHÁPOU a VIDÍ význam a přínos. Nevidomost neznamená nic. Opakuji, že jde o věc dobrovolnou, takže Labirův takřka hmatatelný strach ze IC smrti obecně, který z jeho příspěvků čiší, je zbytečný – je to dobrovolné a ANO, je zde pak riziko, že postava umře, i když předtím její vývoj trval dlouho, znamenal snahu a úsilí hráče i DM. Ano. A co? To je přece v pořádku. Fascinuje mě, že tohle Labire nechápeš. Je paradoxní, že jsi vytvořil a stále zdokonaluješ REAL svět – skoro už ne fantasy, jako spíš REAL svět, tvrdý, hardcore se vším všudy a základní princip hraní postavy SE VŠÍM VŠUDY, tedy i se smrtí, nechápeš a nejsi schopen přijmout. Přitom Ti ani nikomu to nikdo nevnucuje, je to DOBROVOLNÉ. Nechápu a nerozumím nejen Tvému přehnanému strachu ze smrti počítačově vytvořené areálně neexistující postavy. Vždyť jde o prožitek ze hry. Nic víc. Holt někteří hráči to tak hrají - naplno. Nic víc za tím nehledej, nesnaž se to měnit nebo tomu oponovat, protože to NEJDE. To je pro Tebe vážně tak nepřekousnutelné, že postava může permanentně zmizet ze světa? No, ať je to jak chce, je to jedno, protože Tobě osobně to nic nepřinese. Nezatěžuj se tím, vykašli se na intervence proti klubu.

Děkuji.

:clover:
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

snowman píše:
Tohle mi nedá a na tohle reagovat musím, protože koukám sem se z toho tvého příspěvku dozvěděl věci o sobě co ani sám nevim... (to byla ironie).

Pokud si pozorně přečteš co jsem psal, tak jsem se snažil vyjít vstříc ačkoliv jsem věděl, že je vysoká pravděpodobnost toho že to bude marné. Jediné co jsem chtěl a o co jsem slušně požádal, bylo abyste mě, nebo ostatním co to třeba taky nechápou, jasně a srozumitelně vysvětlili důvod proč. Takový důvod jenž by přebil zjevná negativa.

OneHeart jeden nabídl a já ho přijal. Jen mi nebylo jasné proč by v tom případě měl být seznam veřejný, když stejně dobře by vzhledem k tomu důvodu postačil neveřejný jenž by eliminoval celou řadu negativ. To zase přijal Ježura a tak vzniklo to vaše tajné fórum. Tímto jsem považoval celou situaci za korektně a pěkně vyřešenou! Dál už jen chvíli doznívala vedlejší diskuse o návratnosti investic.

Takže absolutně nechápu proč píšeš takovýhle příspěvek o neochotě, zaujatosti, pokrytectví apod? Proč? Přece kdybych to nechtěl pochopit, tak nebudu tomuhle topicu věnovat tolik času ne? Z toho celého mám dost blbý pocit. Jakoby snaha rozpoutat stůj co stůj flames nebo ukázat že my jsme ti co to vidí správně a ostatní nás ani nechtějí pochopit...

A buď tak laskav a nepřipisuj mi pocity, stanoviska nebo motivace která nezastávám a která ani nevyplývají z mého jednání a příspěvků. Případně jsou zcela opačná, než jaká prezentuji ve svých příspěvcích.
snowman píše:Nechápu a nerozumím nejen Tvému přehnanému strachu ze smrti počítačově vytvořené areálně neexistující postavy. Vždyť jde o prožitek ze hry. Nic víc. Holt někteří hráči to tak hrají - naplno.
Neexistující počítačově vytvořená postava a hraní naplno? Ehm... V tom případě ani nemáš zdání jak mělce to prožíváš a kam až lze zajít. Rozhodně kdybych třeba hrál takhle a myslel si o své postavě tohle tak bych se ani neopovážil použít spojení hra naplno.

Nemíním opakovat, donekonečna, že si ten klub klidně mějte. Mě jde o minimalizaci negativních dopadů toho vašeho dost sobeckého přístupu na ostatní které to neoslovilo! To je můj zájem! A myslím že se to podařilo kompromisem ku relativní spokojenosti obou stran - jenže koukám tobě to není po chuti a tak používáš hromadu diskusních triků abys dosáhl svého. Nepřímo obviníš z pokrytectví, ze snahy schválně tomu nerozumnět, doplníš špetku "zcela jasných" negativních motivací, naznačíš neoblomnou zaujatost... Zároveň si změníš nenápadně vhodným způsobem svůj podpis pod příspěvky, samozřejmě míněný zcela obecně jen s náhodným načasováním... Je mi z toho špatně.

A na závěr se budu opakovat: Equilibrie není simulátor fantasy! Hratelnost má vždy přednost před pseudorealitou. Takže přirovnání k real světu je nutně silně tendenční.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

labir píše:Takže přirovnání k real světu je nutně silně tendenční.
noo, ale neni duvod proc nepovazovat svet EQ za samostatnou realitu. A to dokonce takovou, ktera ma pri dostatecnem odstupu stejne vlastnosti jako ta nase, jen s jinymi hodnotami (prirozeny vyvoj, system akce a reakce, roste tam trava, je tam vzduch, interakce mezi postavami, touha zdokonalit se atd.). Jinak se v ni "zit" neda. Toto nesouvisi s puvodnim tematem (ktere je uzavrene a chce ho to stocit jinam :) ) Co chci rict, ze nektere vlastnosti reality nutne pro (spokojeny) zivot jsou na EQ automaticky odepreny, to je to s cim jsem se potykal posledni dobou a proc jsem … Jsou odepreny bez vazne priciny, jen proto, ze je nekteri nevnimaji. Mezi ty dulezitejsi patri: pocit kontinuity (obyvatel reality musi mit pocit, ze je mozne neco dokazat svou snahou primo namirenou na danou oblast, kde se snazi neco dokazat), fulltime zivot (obyvatel zije/muze zit i v obdobi, kdy hrac neni pripojen), řád kosmu (jen priklad za co EQ nemuze, z 90% protoze NWN neumoznuji definici fyzikalnich zakonu na abstraktni urovni - ne nasich, ale alespon nejakych, ktere je ale treba v cele realite bezpodminecne dodrzovat). Ale asi mi stejne neni rozumet, co? :) Tak neco prostsiho:

4 z 5 elfek je spokojeno, že o jejich smrti rozhoduje někdo, kdo je má rád a ne někdo, kdo nemá úctu k životu.
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kucik píše: Zrejme ale narazis na nas incident. Ano, pokud si myslim ze je poruseno nekolik pravidel a nikdo mi nerekne opak, tak takovou smrt nerespektuju. Jestli mi na tohle tema chces napsat dalsich par nadavek, tak zaloz jiny vlakno at to nespamujem tady.
Myslet si muzes co chces, tehdy se to resilo na DM foru, jak Labir tak Onyx dali za pravdu mne, ze VSE bylo jak IC tak i ze systemoveho hlediska naprosto korektni a BEZ poruseni jakychkoli pravidel. Cely incident je davno uzavreny a spor vyreseny. To, ze ty se s tim nehodlas smirit, je ciste tvuj problem.

Jen jsem konstatoval fakt: jak podle me, tak podle Labira a Onyxe tehdy tvoje postava umrela v ramci CvC.

Mne osobne je uuuplne jedno, jestli hrajes na perm. smrt nebo ne. Ohledne perm.smrti postav naprosto souhlasim s Labirem.

PS: Jo, mel jsem to adresovat tobe a ne Jezurovi, to byla chyba, za tu se Jezurovi omlouvam.

OneHeart: Prave naopak? PROC? Mozna to ma takovy vliv na tebe, na me ne. Pro me jsou dulezitejsi postavy, co existuji, protoze se s nima da setkat (rozumej hrat). Co se historie a vzpominek tyce, na to mi staci realny svet. V cem ale s tebou souhlasim, je to prezivani postav … Pokud postava nema smysl existovat, mela by to zabalit. O smyslu existence ale rozhoduje jen a pouze hrac dane postavy, kdokoli, kdo tvrdi o postavach nekoho jineho, ze jen prezivaji a neziji, si svuj nazor muze strcit tam, kam Solar nesviti …

Svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda jineho - aneb chcete si hrat na permku? Hrajte si, ale nevnucujte sve postoje a nazory jinym, obzvlaste kdyz se jedna o postoje a nazory ciste subjektivni. Myslis si, ze postava nehrana na permku je neco mene nez postava hrana na permku? Ze je pro svet mensim prinosem? Klidne si to mysli, ale netahej to na forum. Ja si taky myslim svoje o lidech, co ve hre delaji s postavama veci, ze by se jeden az stydel, a taky to nerozebiram na foru. Dotycni k tomu zajiste maji sve duvody, do kterych mi nic neni.
snowman
Příspěvky: 405
Registrován: 18. 12. 2005 5.33
Bydliště: Praha

Příspěvek od snowman »

cybermisa píše:……
Prosím Tě, zavání to tady flames - brzdi. To množné číslo v posledním odstavci jsi tam dal proč?
Kdyby jsi pořádně četl, co píšu, tak klub je dobrovolná věc, nikdo nikoho nenutí a nikoho nepřesvědčuje. To odpůrci klubu se ozvali jako první (přesně, jak jsme očekávali)…

Nemusíš se bát, že by Tě někdo nutil Tvou postavu hrát na permku, vážně...

To chce klid - hraj si dle svého a nás nech taky...

Děkuji.
:clover:
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

snowman píše:
Ano to zavání - po tom tvém předposledním příspěvku to tu už beru jako flames. Až do té doby to tu bylo celkem více méně kulturní. Napsat příspěvek vysloveně směřující k flames a pak z toho obvinit jiné - kdo tu psal něco o pokrytectví? A můžeš si pod to dát klidně 100 čtyřlístků, podání to nezmění. Takže - přesunuto do flames.

//Schválně jestli se někdo opět uchýlí k útočné argumentaci a podvržení negativní motivace...
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

cybermisa píše:Pro me jsou dulezitejsi postavy, co existuji, protoze se s nima da setkat (rozumej hrat). Co se historie a vzpominek tyce, na to mi staci realny svet.
no v tom se neshodnem. Ty to bereš z jedné strany - se živou postavou si ještě zahraješ. Já to beru z pohledu příběhu té postavy a jeho vlivu na mě/mojí postavu - dokážu si tu postavu "užít" i na základě jejího příběhu (blbě řečeno)a jejích odkazů.

a ten poslední odstavec jsi měl nechat na klávesnici, je to zbytečnej útok a nepravda :glare:
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Kirros
Příspěvky: 620
Registrován: 2. 7. 2006 10.13
Bydliště: Magická univerzita, Lektorský pokoj č. 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kirros »

Já nevím o čem se ještě diskutuje. Klub byl založen, má vlastní tajné forum tak hotovo. Spíš než do Flames bych tuhle diskuzi presunul do koše, protoze dalsi veci ohledne toho klubu se stejne budou resit na onom skrytem foru.

Jinak pokud znamena nehrat Permku v CvC hru na 99% tak proc ne ,to jedno procento klidně oželím v rámci budovaní postavy. A taky nevim jak jsou na Equlibrii CvC střety časté, já zažil jeden. Kdybych tam hrál Permku tak by to opravdu nikomu nic nepřineslo (truchlíme pro bezvýznamného adeptíka z univerzity vs. pozdější lektorování na Univerzitě, několik autoquestu s tím spojenych a celkova snaha postavy nejak ovlivnit svet).

Muj nazor je ,že je věcí každého jestli permku zahraje. Smysl klubu opravdu nevidim (nebo chcete-li nechápu).
Jacho Ering - Lektor Magické Univerzity v Tirianu
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

cybermisa píše:Myslet si muzes co chces, ….
...tvoje postava umrela v ramci CvC.

Dobre, kazdej jsme si rekli svy a snad uz s tim v tomhle topicu nemusime dal otravovat ostatni.
cybermisa píše:…… O smyslu existence ale rozhoduje jen a pouze hrac dane postavy , kdokoli, kdo tvrdi o postavach nekoho jineho, ze jen prezivaji a neziji, si svuj nazor muze strcit tam, kam Solar nesviti …

Svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda jineho - aneb chcete si hrat na permku? Hrajte si, ale nevnucujte sve postoje a nazory jinym, obzvlaste kdyz se jedna o postoje a nazory ciste subjektivni. Myslis si, ze postava nehrana na permku je neco mene nez postava hrana na permku? Ze je pro svet mensim prinosem? Klidne si to mysli, ale netahej to na forum. Ja si taky myslim svoje o lidech, co ve hre delaji s postavama veci, ze by se jeden az stydel, a taky to nerozebiram na foru. Dotycni k tomu zajiste maji sve duvody, do kterych mi nic neni.

Tady ti nikdo nevnucuje, abys hral na permku. Resi se tu, jestli (ted uz) neverejnej seznam permkaru ma nebo nema smysl. Mozna by nebylo spatny si topic napred precist. Pokud mas neco k tomuto seznamu tak smele do toho. Jinak sice rozdmichavas peknej flame, ale zcela netradicne na spatny tema.
Pokud to tedy chapu spravne tak tvrdis, ze o permce postavy by mel rozhodovat jen a pouze hrac postavy, pak tedy nechapu, co znamena :
cybermisa píše:Nae mela tehdy dostat permku. Serveru by to hoodne prospelo.
labir píše:A můžeš si pod to dát klidně 100 čtyřlístků, podání to nezmění.

Zlata slova. :megalol:
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Já jsem původně nechtěl vůbec přispívat, mam za to že některý důvody každý skupiny chápu, mam svoje názory který by tady byly k ničemu, ale že snad většina hráčů pochopila co se tady chtělo říct a došlo k nějaký dohodě. Takže sem napíšu jenom něco krátkýho:

Labire mohl bys to tady zamknout, než se ty dva sežerou a než se k nim přidá ten a tamten a tuhleten a bude z toho zase pěkný počteníčko? :-/
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

pochlubte se, kolipa postav (a mám na mysli rozjetý, zaběhnutý postavy, ne nějaký sotva založený pokusy) ste už kdo nechal permanentně umřít ?
myslim to vážně, pochlubte se, ať všichvi ví, kdo mluví se znalostí věci a kdo si jenom tahá tričko
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

K postavě Serena a tak vůbec: pro mně osobně ta postava ve hře znamenala relativně hodně ještě dřív, než jsem se s ní vůbec setkal (upřímně - naživo ji jako hráč mám rád trochu méně, i když hraná je moc pěkně - je to záležitost osobního vkusu zřejmě). Četl jsem její knihy a říkal si u toho - aha, tak tohle byl nejvýznamnější mág Desky (hráčský), četl jsem si o jejích projektech a překvapeně koukal, čeho všeho se dá dosáhnout a co všechno se dá vymyslet - a začal přemýšlet vážněji nad vlastníma projektama. I kdyby se už ve hře neobjevila, tak jen ty stopy co tam po sobě zanechala, ovlivnily mou postavu dost a mně jako hráči zvedly náladu, že v MUNI je něco zajímavého o magii. Tyhle stopy postav, co tam byly přede mnou a něco vybudovaly jsou podle mne důležité, dává (mi) to pocit, že ten svět je tak nějak hlubší, že to není nějaká první generace osadníků v novém světě.

Například když existuje (hráčská) linie králů a vládců, kteří vládli a umřeli - každý něco udělal nebo neudělal, byl dobrý nebo špatný. Je možné říct to bylo v době krále Garona a to byl nástupce krále El Moneho, který byl nástupcem prvního krále Damiana (narážím na xarhaazké panovníky na jednom světě v Ultimě). A vypadá to, že Garon už taky na trůně dlouho nepobude, jo, blíží se nám těžký časy.

Na druhou stranu žijící legendy (na onom světě to byla třeba postava Chareos), které pamatují dávné věky, jsou také důležité. Takže prostě oba přístupy IMHO něco světu přináší a něco mu dávají a je fajn, když jsou oba zastoupeny.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

photter píše:pochlubte se, kolipa postav (a mám na mysli rozjetý, zaběhnutý postavy, ne nějaký sotva založený pokusy) ste už kdo nechal permanentně umřít ?
myslim to vážně, pochlubte se, ať všichvi ví, kdo mluví se znalostí věci a kdo si jenom tahá tričko
To záleží zda myslíš na EQ, na NWN, v MMORPG, v počítačových hrách včetně singlu a nebo ve hrách (včetně PnP) obecně. :smile: A záleží zda myslíš čistě hráčské postavy nebo třeba postavy co jsem hrál dlouhodobě jako DM. :smile:

Třeba já hraju nejrůžnější hry už spoustu let (v pozici hráče spíš méně často) a teď když hraju, tak už do toho nedávám tolik času a úsilí jako kdysi - hodně se mi do toho promítá práce a různé jiné aktivity.

Pokud budu brát hráčské postavy, které něco znamenaly a které přošly skutečnou RP zahranou, permanentní smrtí (tedy ne žádné - přestal jsem ji hrát a tak jsem o tom napsal dojemný příběh jak někde umřela nebo odešla někam). Tak to budou jen dvě, obě v Ultimě Online, na shardu Dark Paradise 2.

Císař Xarhaazů Damian - byl po domluvě s GM při guestu zabit Pánem Démonu, následoval jeho pohřeb, snaha démonů získat jeho tělo a questy na to navazující, vláda přešla na jeho zástupce.

Zástupce krále Gwali a Imperiální soudce Kimerius - poté, co se vzdal kandidatury na krále Gwali po smrti předchozího krále, byl sežrán Pradrakem jako trest za to, že kdysi ukradl Gwalskou pečeť (super mocný a super důležitý artefakt) následkem čehož umřelo NPC, které věky chránilo a strážilo Gwalskou rasu.

Jak vidíš, ani v jednom případě se nejedná o permku následkem CvC, které bylo koneckonců na DP2 relativně častou a běžnou záležitostí. V obou případech šlo o permanentní smrt následkem questovního dění po zabití supermocnou DM postavou.

Jinak jak na Dark Paradise, tak na Dark Paradise 2, na mnoha dalších UO shardech i na shardech pro NWN jsem hrál celou řadu postav. Některé dlouhodobě a poměrně významné (Tugruk na UO, Nadas Aleanndar na Arkhalii 2), jiné se nikdy neprosadily i když jsem je hrál roky a velké množství postav, které jsem hrál třeba jen pár měsíců, pár týdnů a podobně. Desítky dalších postav jsem hrál jako DM.

Musím říct, že pokud to beru zpětně, tak mnohým by RP permanentní smrt ve vhodnou dobu vyloženě prospěla a to i z CvC. Je to mnohem lepší, než abych je prostě jen pomalu přestával hrát nebo aby tak nějak přežily moment své zábavnosti (jako herec, který neví kdy odejít). Těžké je tam najít ten moment, kdy tu permku dát aby to nevyznívalo uměle a zároveň ta postava stihla naplnit svůj účel. Podobné je to i u NPC, někdy je dobré zahrát to tak, že NPC nějak tu svou smrt přežilo a rozdýchalo (i když nemělo by to jít proti logice a snaze hráčů), ale většina NPC časem prostě už žije příliš dlouho, jako neměnná kulisa.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

photter píše:pochlubte se, kolipa postav (a mám na mysli rozjetý, zaběhnutý postavy, ne nějaký sotva založený pokusy) ste už kdo nechal permanentně umřít ?
myslim to vážně, pochlubte se, ať všichvi ví, kdo mluví se znalostí věci a kdo si jenom tahá tričko
Irelevantní a zavádějící snaha strhnout to někam jinam. Zaprvé nejde o spor přínos/nevýhody permanentní smrti ale o přínos/nevýhody klubu permanentní smrti. To je hodně velký rozdíl - diskusní trik Ulyxes. A to považuji za vyřešené vznikem toho tajného fóra.

Zadruhé i v případě sporu přínos/nevýhody permanentní smrti může objektivně posoudit klady a zápory každý kdo dovede logicky uvažovat. Jediné v čem je rozdíl mezi tím kdo nějakou postavu nechal/nenechal zemřít permanentně je v prožití citového dopadu jenž prostě slovy přenést na jiného nelze. To ovšem nikterak nebrání tomu druhému v posouzení objektivních dopadů a utvoření si vlastního názoru.

Takže prosím neprováděj mířenou degradaci názorů těch druhých s tím že se (a další zastánce) deklaruješ byť nepřímo na "odborníka". To je varianta diskusního triku Despicere.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Edit předchozího mého příspěvku: a další hromadě NPC nedá včas permku DM, které je hraje a když to DM skoncí, tak ostatní DM je hrát nechtějí nebo nemohou a ty NPC pak tak nějak vyhnívají a zůstávají nedořešené. Tohle jen pro úplnost, i když je to už mimo téma.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

ach jo :biggrin:
kolik slov je třeba na místo jednoho čísla

předně nejsem ani zastánce ani odpůrce permanentní smrti ani zastánce nebo odpůrce jejího klubu
jak velmi dobře víš, klub sem na Alhambrii zakládal (z určitejch důvodů, který tu nejsou podstatný) a klub sem tam po nějaký době rozpouštěl (z důvodů, který tu taky nejsou důležitý)
kupodivu můj příspěvek nebyl šíp mířenej na tebe (ve většině, co tu píšeš se, ač je to k nevíře, shodnem) ale na spoustu "odborníků", který nešetřej dobrejma radama ale postavu by nenechali umřít ani kdyby čert na koze jel nebo se eště nedohrabali k postavě, jejíž ztráta by mohla bolet

koukám, že na tomhle fóru už nezbylo ani dost vtipu na dekódování mýho lakonickýho vyjadřování, zařídím se podle toho a pokud sem budu eště psát, vezmu to po lopatě
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

@photter: jestli tim míříš na mě, tak já si na žádnýho odborníka nehraju, jen sděluju svůj názor.
Postav mi už definitivbně pomřelo pár, pokud počítám i jiný hry.V nwn Eq jen jedna.

fin
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

nebylo to ani na tebe.….si ze mě děláš prdel, ne ?
bylo to jako dycky obecně, kdyby to bylo na někoho konkrétně, jmenoval bych ho, chtěl sem jenom upozornit některý notorický psavce, že píšou o dost závažný věci a pokud ji nemaj prožitou, měli by vážit slova (a smajly), nic víc, nic míň
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Zamčeno