Zamyšlení nad chováním ke stráži

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Chová se podle Vás Tonny špatně jako stráž?

Ano. Nejsem s jeho službou spokojen...
1
4%
Ne. Přijde mi že si vede dobře...
20
83%
Měl by se v lecčems zlepšit...
3
13%
 
Celkem hlasů: 24

Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

magnumik píše: možná je škoda, že neexistuje nějaká tajná zlodějská organizace, nebo alespoň nějaký uskupení, který se za týden nerozpustí, který by mohlo například pomáhat banditům, když se snaží něčeho dosáhnou a tak dále...to ovšem zase potřebuje podporu DM...takže co takhle konkurz na evilácký DM? :bigwink:

to by ses divil, co tu existuje ; )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

The_Balrog píše:
magnumik píše: možná je škoda, že neexistuje nějaká tajná zlodějská organizace, nebo alespoň nějaký uskupení, který se za týden nerozpustí, který by mohlo například pomáhat banditům, když se snaží něčeho dosáhnou a tak dále...to ovšem zase potřebuje podporu DM...takže co takhle konkurz na evilácký DM? :bigwink:

to by ses divil, co tu existuje ; )
hehe :smile: a vo to de...neni o ničem vědět...vidět...slyšet...co třeba neznámé škrábance na městské hradební zdi, které se tam objevily přes noc? "co asi znamenají?! *ustrašeně*" :bigwink:
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

Budu reagovat jen na urcite veci. Ostatnim zpravidla nemam co vytknout.
labir píše:Pozor IC informace!
photter píše:
svědek svačinka - bezmocná figurka, která by po svým svědectví nepřežila tejden, bohužel vede NPC život 24/7/365 za pultem pod dozorem dvou stráží, znám pozadí svačinky, ty informace by se k soudu dostaly ale určitě ne vahou osobního svědectví
V tom případě jsi jen nepřijal chování NPC jenž neodpovídá tvému očekávání. Z profilu Svačinky jasně vyplývá že měl jednat tak jak jednal. Nějaká nafiflená přivandrovalkyně mu nebude v JEHO krámku vyhrožovat.
photter píše:svědek cikán - zábavná vložka, jedna z humornějších stránek procesu, zvlášť křížovej výslech, bezvadně zahráno ale...
druhej den nebo někdy pozdějc by celá jejich kolonie ve Fagadu lehla popelem včetně žen a dětí, ten chlápek by nesvědčil ani boha a nejen ze strachu, ochota cikánů spolupracovat s ouřadama je přece pověstná
Spolupracoval právě ze strachu. Opět stejný případ jako výše.
V obou pripadech argumentujes psychologii postav. Ano, mas pravdu, ty postavy maji chovani jake jim prisoudis. Jenze hrac ve hre nepozna jak se NPC chova, ikdyz ho vida denne. System bez DM proste neumoznuje projevovat u NPC jejich charakter. Takze hrac muze jen hadat a prisoudi mu model chovani jakej k tomu jemu sedi. Stejne tak muze Eq cikan mit naprosto jiny chovani nez Ceskej cikan. Pokud to ale ve hre nepoznam, prisoudim mu chovani Ceskyho cikana. Je videt kam mirim?
labir píše:
photter píše: poslední zatčení Âsar:
Tald napráská, že urážela stráž
aniž je cokoli jakkoli prokázáno, je vydanej zatykač s cenou 30.000 GP !!!!!!!!! vyhlídky na proces sou mizivý, bude to tvrzení Âsar proti Taldovu...nechci se Talda nijak dotknout ale proti vyřidilce Âsar má pramalou šanci
Tald je stráž. jejich svědectví je automaticky bráno jako pod přísahou a jako zcela věrohodné. Právo na soud není zavedeno, je zcela na libovůli soudce. A vyšší cena zatykače? Napadení stráže osobou o které se toho u stráží ví hodně a je chápána jako extrémně nebezpečná (leč bez důkazů), tomu i odpovídala cena.
To je taky dobrej diskuzni trik :bigwink: Z urazky je najednou napadeni. Komu dojde ze jen slovni?
labir píše:
photter píše:hned se objeví NPC svědek a obvinění je na světě, hodí se do krámu
Svět reaguje a jinak ignorované a přehlížené NPC najednou získává důležitost. Neignorujte NPC a nebude se to stávat.
Tohle je zase psychologie postav, na kterou si jen tezko zvykam. Asar ve meste mnohokrat projevila svoje schopnosti (pro priklad turnaj), ovsem NPC nema strach ze se mu neco stane, az Asar vyleze, a urcite vi, ze vyleze brzo.
labir píše:
photter píše:Âsar se povaluje ve stanu na poušti, kde tak dva roky prakticky bydlí a kde jí moc dobře všichni znaj, je jedinej zákazník co kupuje datle a nejspíš drží tu bandu ubohejch kočovníků při životě
Přisuzuješ světu vlastnosti jenž mu přisoudit chceš. Třeba ta druhá část věty je celá nepravdivá.
Tim ze popres pulku tvrzeni, ta druha pulka nezmizi. Je pravdou ze tahle particka s Asar vcele tam zila pekne dlouhou dobu, behem ktery z ni beduini meli slusnej zisk, dobu behem ktery casto mohli videt ze to nejsou zrovna orezavatka a s nikym kdo je nastve se nemazou, dobu behem ktery jim nekolikrat pomohli proti ruznejm potvoram, at uz je tam dalo DM nebo je tam pritahl privandrovalec. A zase se nedokazu srovnat s predstavou ze si ten beduin nekoho takovyho dobrovolne zneprateli. Ano zase je to o tom, ze ja nemam sanci videt jeho povahu a proto mu prisoudim nejakou neutralni.
labir píše:
photter píše:prodavač datlí ji uvidí, velmi dobře ví, že krátký vlasy má trvale, přesto nezaváhá, vytáhne mobil a volá kapitánovi stráží - on taky velmi dobře ví, že Âsar se svoji partou choděj ke stingerům a vracej se s kořistí, mocrát ji tam dělili, on ví, že ten jeho nárůdek dokážem v jediný bitvě vyhubit, přesto nezaváhá a nenechá se zmást ani zvoraným popisem, jak dojemné

Âsar tuší problém, odchází pryč a vida, mobily fungujou spolehlivě, už u východu z pouště potkává tři stráže, co si pro ni dou
U toho jsem nebyl, takže nemohu soudit. Zjistím si informace.
Braenn píše:Co se týče tvý druhý otázky, ne Eq není neutrální svět, LDamian to v tom svým zamyšlení shrnul výborně. Ale co s tím zmůžu? I když se tu všichni zhodneme že hrajeme na světě plným dobráků, čemu to pomůže?
Treba k tomu, ze si to pripusti Ten, co to zmenit muze?
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
kohen
Příspěvky: 460
Registrován: 21. 2. 2006 16.57
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kohen »

mkov píše:me to neda popisu to podrobne
Byl jsem u ohne se Sarou a Serenou najednou pribeh Hromval a Jup ze je napad vlkodlak tak jsme se urychlene sebrali a bezeli jsme k brane ta byla znicena tak jsme se pripravili na nejhorsi ze zautoci nic neprichazelo pak se obevili Keaela a Unqiel, Tald je varoval nejdriv slusne a najednou se mu zacali vysmivat, Tald vse delal jen na jejich ochranu chtel je varovat aby se jim nic nestalo ale to ze ho ignorovali a jeste si z nej utahovali ho nastvalo tak zvysil hlas jako ze to je vazna situace v tom Unqiel zareagovala jak zareagovala, pak uz to bylo moc krecovity NPC straz by zasahla! Zasahoval jsem ja chtel ji zastavit ze jako tohle ne a ze to prehnala pujde do vezeni - kdyby chtela kdlidne by se z toho i vykecala kdby se mi omluvila a uznala svou chybu ale ne arogantne si kracela a neregovala na to aby stala do toho tam bezelo hodne veci a ja nestihal odpovidat protoze hromval s jupem chteli od brany do hagu a chteli abych ji pohlidal ale zaroven jsem se musel venovat tem dvoum, jelikoz unqiel nereagovala vytahl jsem dreveny mec abych ji srazil a tim zastavil pak se zvedla a odkracela dalsich nekolik kroku a tak jsem ji zase srazil a pak odlogla
Já myslím, že jsi to zahrál v rám ci mezí velice dobře, vlastně se do tebe všichni opřeli jen proto, že jsi jim vlastně chtěl pomoci, Myslím, že jsi se zachoval tak jak by se mělo a pochybuji, že by se tak někdo k tobě choval, kdyby byl sám a nepotřeboval si nic dokazovat před dalšími...
Pokud se jedná o otázku nosu... tak se dá charakterizovat jako napadejí stráže, což je hrdelní zločin..
Pokud bych vypěnil, nebral bych asi jen dřevěný meč, vzal bych ji halapartnou..
Nikoho v té době nebude zajímat, zda jsi měl adekvátní obranu či ne...
Pokud by to řešil soudce, měla by při nejmenším doživotí...

Takže se lehce skláním spíš nad situací, kterou do tebe všichni šili a u které se ti mysl zachovala...
Podle mě autorita je zase trošku druhá věc...a moudrost či inteligence taky...
Máš uniformu a ta jaksi přitahuje problémy...
I v dnešní době by jsi většinou neřekl, že policajt je chytrej či chápavej a moudrej, nebo nemá autoritu..
Říkám hovno... musíš ho poslouchat, jinak jsi rebel...
A to Equilibrie je v daleko jiném čase i rozhraní...

Darren Finngard píše: Darren Finngard napsal:
Jeste zpatky k tomu pripadu Tald vs. dve hubaty divky . Ano je jen na postave, jakou autoritu si dokaze pred ostatnima vydobyt a pokud je ta postava strazny, kteremu je propujcena autorita samotnym kralem, tak by postavy mely zvazit svoje chovani a kdyz uz slapnou vedle, musi se pripravit za to nest nasledky. Kdyby se tahle situace stala v dobe, kdy by byl Tald mimo sluzbu. Bylo by vse uplne jinak. Ted k tomu pouziti nasili. Taky jsem hraval za postavu, ktera byla straznym a neco takoveho by si urcite libit nenechala. Tald udelal chybu, ze nezakrocil hned. Na jeho miste bych je na miste profackoval a nebo hodil do kasny / reky abych jim schladil horkou hlavu. Je fakt, ze tohle by mithallirsky strazny delat nemel, ale v Tirianu je situace trochu odlisna. Zkuste nekdy zapojit svoji fantazii a skodolibost a vyuzit alternativnich trestu i takova situace, kdy si nekdo vylozene koleduje o navstevu kobek se da vyresit i jinou cestou (v pripade, ze ten dotycny opravdu neprokrocil hranici, kdy uz neni jina moznost nez vezeni) .. At uz je to hozeni do vody, bahna nebo uriznuti copu, vyhozeni z mesta, poveseni na strom za ksandy .. zpusobu je spoustu a pak se z takove situace muze stat nezapomenutelny zazitek. Ano, zkuste vic improvizovat.

Je to naprosto tak, je to jen otazka, zda s tebou ten onen rebel bude spolupracovat.. je to dáno asi tím, že nejsi DM...
Jak jsem právě teď psal, autorita je naprosto jiná věc, než úcta ke stráži, či celkově ke koruně..
Napadnout strážného je hrdelní zločin, nechápu, jak to někdo smyslu nezbavený vůbec může udělat, má li jiné řešení...

Autoritu k policistum taky nemáš, posloucháš je jen proto, že máš uctu k systemu co tu je a nechceš být recivilista... nebo ne...?
Naposledy upravil(a) kohen dne 15. 6. 2007 15.58, celkem upraveno 1 x.
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr

Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit

Sláva Tirianu
kohen
Příspěvky: 460
Registrován: 21. 2. 2006 16.57
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kohen »

:-)
Naposledy upravil(a) kohen dne 15. 6. 2007 15.59, celkem upraveno 1 x.
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr

Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit

Sláva Tirianu
kohen
Příspěvky: 460
Registrován: 21. 2. 2006 16.57
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kohen »

ungiel píše:
photter píše:a pořád si mi neobjasnil, jakým právem si jim bránil v odchodu
Omyl, v prichodu ;) To je na tom to absurdni. my sly DO mesta z lovu (proto i varovani Taldovi, ze pokud je mu zivot mily, nema chodit bliz, nebo se udrbe k smrti)
No Tald měl jistě použít jinou větu, ale vy jste si tu jeho první vzali za své...
Měl použít spíš něco jako:

Nerad Vás vyrušuji panstvo takhle navečer, ale davejte prosím velký pozor, doneslo se mi že v okolí řádí nějaký tvor, prý něco jako vlkodlak...Takže pokud se někam vydáte buďte velmi opatrní.…

/Vyhovovalo by to tak...?

Je to jen má doměnka, ale myslím, že by následovalo cosi podobného...
jako:
Bud bez starosti strejdo..to co já mám nachozeno dopředu, nemáš ani ty dozadu..

/nebo jsem na omylu..?
Já osobně vidím vyprovokování hromadné šarvátky za tím účelem se pobavit na strážném, který tu ovšem není pro vaše pobavení, a pokud je vás na něj tolik, tak se nedivte, že reaguje zkratkově...
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr

Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit

Sláva Tirianu
ungiel
Příspěvky: 71
Registrován: 25. 2. 2007 21.48

Příspěvek od ungiel »

kohen píše:
zkus si precist toto forum - cele a pozorne. mozna najdes odpovedi, ktere hledas ;)
A znas uslovi "podle sebe soudim tebe"? Zkus se od nej prosim odpoutat a nepodsouvej sve zpusoby jinym. dekuji ;)
kohen
Příspěvky: 460
Registrován: 21. 2. 2006 16.57
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kohen »

ungiel píše:
kohen píše:
zkus si precist toto forum - cele a pozorne. mozna najdes odpovedi, ktere hledas ;)
A znas uslovi "podle sebe soudim tebe"? Zkus se od nej prosim odpoutat a nepodsouvej sve zpusoby jinym. dekuji ;)
Já si ho ale celé četl... odpovědi jsem sice našel... až na to že celé to bylo naprosto absurdní, taková věc, se vůbec stát nemusela.. proto ta reakce...
Nikomu nic nepodsouvám, pouze toleruji nastavení světa ve kterém sem a kterého jsem součástí...
Pokud by byla stráž bandou verbovanou z řad rváčů, ochlastů, či raubířů, nikdy bych se k ní nedal...
Spíš bych to tedy hodil obráceně... Podle tebe, soudím sebe...
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr

Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit

Sláva Tirianu
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Edit : zmínil jsem zde několik IC informací, což pro někoho může být překvapení, ale podle toho co se zde již řeklo v minulosti spíše fakt.
Ale na Upozornění do PM dávám toto varování.

magnumik píše:
photter píše:
Braenn píše:Co se týče tvý druhý otázky, ne Eq není neutrální svět, LDamian to v tom svým zamyšlení shrnul výborně. Ale co s tím zmůžu? I když se tu všichni zhodneme že hrajeme na světě plným dobráků, čemu to pomůže?
nevím, chci se jenom ujistit, že sem normální, že nevidim bubáky kde nejsou a nevotravuju jednostranně zkresleným pohledem, díky
Pokud bych měl říct svůj názor tak s tebou souhlasim, normální seš a EQ je přikloněná k dobru, protože jak píše labir, většina DM prostě radši dělá questy pro ty dobráky nebo neutrály a pak to "potírání" eviláckých postav DMkama vede k tomu, že to hráče těchdle postav přestává bavit... navíc DMka tvoří i určitou část zla (a ne malou) na EQ...ať už jsou Drowové v Amfi, skřeti v Hagu, banditi v Tirianu nebo vlkodlak kdesi v lesi... jasně, jsou to questy a zase pro ty dobráky a neutrály...
možná je škoda, že neexistuje nějaká tajná zlodějská organizace, nebo alespoň nějaký uskupení, který se za týden nerozpustí, který by mohlo například pomáhat banditům, když se snaží něčeho dosáhnou a tak dále...to ovšem zase potřebuje podporu DM...takže co takhle konkurz na evilácký DM? :bigwink:
O tohle se snažil Arto jako DM. Skončilo to na tom, že skupina jenž se kolem toho vytvořila, se nedokázala pořádně dohodnout a pokud vím od lidí co v ní hráli a co jsem jako DM občas sledoval. Tak snahu o něco tam asi vy vyjel jen Photter, bohužel, ale jen tím co by se mělo udělat … avšk nikdy to nikdo neudělal a nebo to udělal jen na půl.

Arto měl před zkouškama a tak se jim věnoval na půl a oni prostě bez jeho pomoci nedokázali nic udělat. Ale zase musím říci, že některé věci byli znemožněny ze strany ostatních DM.

Ted je tu jiná skupina zlejch postav a nemá nic společného stou kolem Asar a troufám si tvrdit, že ta na to jde jinak a dokáže věci dotáhnout do konce. Uvidíme jak jim to vydrží ..
Jo jen dodám, mají nízké lvl , ale dokázali toho víc, než ta skupina co byla po zabití Asar ..

A pokud by se Photter ptal jak to vím .. No vycházím z DM deníku Arta a vašeho fora …


Držím té nové skupině palce at už proto, aby dokázala, že na EQ může být zlo . Jen aby těm co tak fnukají jak to na EQ nejde dokázali, že to možné je ….
Naposledy upravil(a) Psanec dne 15. 6. 2007 17.18, celkem upraveno 2 x.
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

Psanec píše:
To sem rád, že někdo takovej je :smile: snad to chlapcům a dívčinám (a DM) dlouho vydrží :biggrin:
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

@Psanec: a sme zase u toho, jak máme něco dokázat (a že sme se snažili... ) ,když sme neměli podporu DM -naopak, jakékoliv pokusy byly nekompromïsně zaraženy už v počátcích nebo jinak "sabotovány".
Vidíš to jen z pozice DM, imho háčskej úhel pohledu přehlížíš . Samozřejmě ,že jsme byli zneschopněný, když Arto nemohl, protože naše plány se prostě *vyhvězdičkovat* nedaly.
Ale sem zas offtopic a tohle tady nemá smysl už rozebírat.
(nesnažim se pouštět jedy na fórum jen tak pro zábavu, ale aby se to případně do budoucna změnilo a někoho to oslovilo... mě už se to netýká)
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

OneHeart píše:@Psanec: a sme zase u toho, jak máme něco dokázat (a že sme se snažili... ) ,když sme neměli podporu DM -naopak, jakékoliv pokusy byly nekompromïsně zaraženy už v počátcích nebo jinak "sabotovány".
Vidíš to jen z pozice DM, imho háčskej úhel pohledu přehlížíš . Samozřejmě ,že jsme byli zneschopněný, když Arto nemohl, protože naše plány se prostě *vyhvězdičkovat* nedaly.
Ale sem zas offtopic a tohle tady nemá smysl už rozebírat.
(nesnažim se pouštět jedy na fórum jen tak pro zábavu, ale aby se to případně do budoucna změnilo a někoho to oslovilo... mě už se to netýká)
Ano DM bohužel na něco potřeba je.
Tady poukážu na jednu věc co zde na foru Labir již párkrát psal. Pokud se o něco snažíte a není DM online. Udělejte scren … A ten pak DM (artovi a nebo jinému DM) zašli.
Ač jsem se do Bhallovcu Artovi nepletl, mohu s čistý msvědomím říci, že pokud by se jednalo o rozumnou věc, udělal bych to i za Arta a pak mu to řekl …

Takže to bez DM jde. Né vždy, ale jde … A zase se budu opakovat. Ta nová skupina co tu je, si bez DM taky vystačí .. zatím sem je jen sledoval a vyjímečně něco udělal …
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4101
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Jenom upozorňuji, že se tato diskuze začíná stáčet špatným směrem... :dry:
Wanting something does not give you the right to have it.
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

Maličko se vrátím v "čase" k některému příspěvku, kdy Beduíni v oáze (na popud DM) defakto "podrazili" Asar a spol.
Následuje maličko vynášení IC, omlouvám se...

Moje postava "jistou část" roku v poušti "taky" žije, tzn. IC se k beduínům chová jako k přátelům. Představa, že pokud by provedla něco mimo zákon (a zadařit se může cokoli), by jí ti samí přátelé bez milosti (=DM) udali (jsa opravdu všichni Zákonné dobro??) mě trošku děsí...

Nedávno jsem v PM (s DMkem) řešil chování jistých NPC ovládaných DMkem...ne že by to souviselo, ne že by to nesouviselo...ale uvědomil jsem si (jako Hráč) problém, že pokud DMko chce a sleduje "chvilku" moji postavu, při komunikaci s ostatními PC, má celkem šanci dojít k víceméně správnému (doufám,heh) názoru, co je daná postava asi zač...ovšem já si tohle o NPC nezjistím... (nekamenujte mě, jsou IG vyjímky)
Tzn. co když jsou podle DM beduíni eviláci co za 5zlatých prodají vlastní matku a já svojí IC RP hrou defakto hraju úplnou hloupost (a NElogičnost) - tím, že je považuji za svoje "přátele". Podle NPC rozhovorů se dvěma NPC co tam jsou si "vyvozuji", že jsou dobrosrdeční, přívětiví lidé.
NPC rozhovory - lze z nich vyvozovat povahu postavy a jiné "vlastnosti" (že Andriku, hihi). Například u jistého strážného v Mithu se dá předpokládat, že má smysl pro pravidla, ale také dobré srdce = pustí ven z Mithu i po zavření brány (ale to "vyvozuji" jen díky NPC rozhovoru), atd. Ale obecně se o jednotlivých NPC komunitách/NPC postavách toho moc neví... tzn. pokud postava nezačne detektivně hledat nemá šanci to "běžným životem zjistit". A to ještě má "plus" Železná říše, kde jsou u NPC uvedeny krátké popisky postavy. Popiskově "sterilní" Tirian je této malilinkaté IC "nápovědy" zbaven úplně.

P.S.
Závěrem jen dvě přísloví:
Kdo chce psa bít, hůl si najde. (kynologické přísloví)
Moc korumpuje. Absolutní moc korumpuje absolutně. (latinské přísloví)
Obrázek
snowman
Příspěvky: 405
Registrován: 18. 12. 2005 5.33
Bydliště: Praha

Příspěvek od snowman »

KaTo píše:Moc korumpuje. Absolutní moc korumpuje absolutně. (latinské přísloví)
Jak příhodné... :excl: :smile:
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Ještě jsem celý topic endočetl, ale tohle mne zaujalo.
labir píše:Speciálně když už jsme u toho bych tu zmínil jednu reakci hráče, která mě dost nadzvedla. Ten hráč chodil stále opakovaně za poručíkem a něco mu chtěl. DM buď nebyli ve hře, nebo měli jinou práci, takže poručík tam jen stál a nic nedělal (prostě NPC). Následně ovšem ta postava začala IC šířit "že poručík je tolik zaměstnaný, že už nezvládá svou práci" - z OOC důvodu nereagujícího NPC najednou vznikla IC pomluva, přitom by vůbec nebyl problém domyslet si odpověď jenž by zachovala statut Quo.
Nevím jestli se jedná o mne, respektive mojí postavu (mě to přijde jako že ano), ale to je jedno, na tom nezáleží. Pokud je NPC bez vedení DMa, lze to vysvětlit všelijak a zahrát všelijak. Poručík z příkladu mohl nějak odpovědět pozitivně, negativně(výmysl hráče) nebo být třeba prostě zaneprázdněný. Pokud si to tak hráč vysvětlí, tj. že je prostě poručík příliš zaměsnaný než aby se jí věnoval, je to podle mne v pořádku. Pokud pak začne být s poručíkem nespokojená (nebo i z jiného důbvodu - může se jí prostě nelíbit, třeba si nepdli do oka... co já vím) a začne rozhlašovat lži a pomluvy a nebo prostě jen svoji verzi toho co viděla... je to také IMHO v pořádku. Je to čistě IC věc. Je na ostatních hráčích (a i na DMech), aby si s tím nějak poradili... nebo to nechali prostě být (podle charakteru postav a povahy věci). Pokud jde o mou postavu, žádné takové pomluvy nešířila (reagovala na to, jaké byly akce poručíka, tedy když byl pod vedením DMa a zmiňovanou nečinnost jen jen komentovala, že byl prostě poručík zaneprázdněný (ta varianta se mi zdála nejlepší a logická, a nakonec to tak i dopadlo... včera v noci jsme to dořešili a moc pěkně - díky DMovi... ať už to byl kdokoliv za skvělou situaci :clover: ).
I kdyby ale někdo vymýšlel takové pomluvy, tak je to myslím naprosto v pořádku. To se stává a občas se jeden díví co se o sobě nedoslechne. Proč z toho vyřazovat i NPC ? :) Není nutné se kvůli tomu rozčilovat, naopak, je to ymslím skvělá zápletka, která není bůh ví jakým questem a může být buď lokální, mezi několika postavami (PC či NPC) nebo i rozšířená.

Na závěr bych se chtěl Labirovi omluvit za to, že jsem ho namíchnul, pokud šlo skutečně o moji postavu. Já jako hráč jsem se náramně bavil a rozhodně jsem nebyl naštvaný, že se mi DM nevěnuje (ať už tam byl nebo ne - já to nepoznám :biggrin: ). Pro chování své postavy jsem neměl žádný OOC důvod a ani jsem se nechtěl nějak dožadovat pozornosti DMa. Prostě jsem zvolil podle mne nejlogičtější vysvětlení situace a na tom jsem stavěl - nebylo to o nic rozdílnější než "Poručík říká:…..". Moc se mi líbila veškerá interakce jak s poručíkem, tak i se strážnými (nahoře i dole) adoufám, že jsem žádného DMa moc netrápil. :bigwink:

Časem se prokoušu zbytkem tohohle tématu a pak se k tomu snad nějak vyjádřím. :)
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Pavel Urban píše:
Ukážu ti to jinak na absurdním příkladu: Nějaká postava bude chodit za nějakým NPC jenž nemá rozhovor ani hlášku na kliknutí. Nebude mít štěstí na DM a tak NPC nebude reagovat - a to postava začne roznášet že je to dané NPC hluché a němé. A to i přesto, že z postavení jakož i minumého jednání NPC o kterém ví hráč z doslechu (postava nebyla svědkem). že by s největší pravděpodobností na jeho akci reagovala - prostě jen má smůlu a nereagující svět nemůže zareagovat.

Tenhle tvůj (asi) případ je stejný jen mírnější - o té osobě poručíka je z mnoha a mnoha jeho činů a jednání povědomí o jeho povaze. Už jen to že tvoje postava za ním šla svědčí že jako hráč to víš. Proto ti musí být jasné že pokud by tam DM byl a měl čas tak že by NPC reagovalo a to adekvátně. Proto je tvoje reakce vpodstatě pouze OOC reakcí na OOC podnět. Už vidíš ten rozdíl? Přisoudil jsi tomu NPC zcela neadekvátní reakci jenž by mu nepříslušela vzhledem k tomu co se o něm ví. U nějakého málo hraného NPC budiž, ale u takto "profláklého" je to jak pěst na oko.
snowman píše:
KaTo píše:Moc korumpuje. Absolutní moc korumpuje absolutně. (latinské přísloví)
Jak příhodné... :excl: :smile:
Alespoň kdybyste věděli co ten pojem znamená.…
Wikipedie píše:Korupce (lat. corrumpere = kazit, oslabit, znetvořit, podplatit) je zneužití postavení, funkce k osobnímu prospěchu - v politice, veřejné správě, hospodářství. Je opakem integrity.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
kohen
Příspěvky: 460
Registrován: 21. 2. 2006 16.57
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kohen »

Arto píše:Jenom upozorňuji, že se tato diskuze začíná stáčet špatným směrem... :dry:
V tom máš naprostou pravdu, stavá se z toho tady lehce žumpa...neuražte se..
Vlastně šlo jen o uvědomění tohosi, že k Pc se budu chovat jako DM/NPC, když zastaba stejnou funkci..
Držím palec všem, co to opravdu chtějí od srdce zkusit a těm co nechtějí se stejně nezavděčím...
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr

Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit

Sláva Tirianu
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Momentalne jsem v trosku jinem casovem pasmu, tak budu reagovat se zpozdenim na photterovu vyzvu, co napsal o par stranek drive.

Myslim si, ze zastoupeni dobra a zla na EQ nelze jednoduse popsat jedinym ukazatelem a proto nelze ani konstatovat, zda je svet nakloneny vice k dobru nebo zlu. Premyslel jsem o tom a toto jsou me zavery:
(POZN: Zlo a dobro pro zjednoduseni budu charakterizovat podle toho, co je napsano v character sheetu v kolonce pro presvedceni)

Z hlediska NPC:
Na EQ rozhodne prevlada pocet zlych NPC na dobrymi. JENZE, ve mestech a vesnicich prevladaji ti DOBRI, ti ZLI jsou temer vsude okolo. Je proto naprosto logicke, ze v mistech s velkou koncentraci dobrych NPC bude EQ naklonena dobrym PC a jejich stylu existence. V oblastech zlych NPC nebude EQ naklonena zadnym (neplati pravidlo, ze zli pecou se zlymi). Z cehoz logicky vyplyva, ze svet MUSI byt vice naklonen tem dobrym, protoze je tam pro ne proste vice mista. Samozrejme, byl by nesmysl, kdyby EQ nemela nejakou zakladnu pro zle PC - ma a docela dobrou, ale je velmi narocna pro hrace i pro postavy. Kazdopadne, co vim, tak se to DA …

Z hlediska PC:
Na EQ podle me prevladaji neutralni a chaoticke PC. Tech dobrych neni zase o moc vice nez tech zlych … (muj subjektivni dojem ze hry). JENZE, jak uz jsem psal, v mistech s koncentraci dobrych NPC/PC je na neutraly nahlizeno jako na dobre, protoze pro dobre DOBRO znamena vetsinou vsechno, co neni zlo. Pro zle znamena zlo pouze zlo, proto vetsinou neutralove do skupiny zlounu nezapadaji a vyhledavcaji logicky pobyt ve mestech s dobrymi, nez na ostrove mezi zlymi …

Shrnuto, mame tu dve oblasti: pratelskou (oblast zivota dobrych a neutralnich PC/NPC) a nepratelskou (oblast zivota zadnych PC nebo zlych). Pokud zloun chce zit v pratelske oblasti, je na uzemi dobry/neutralnich PC/NPC a musi se jim bud:
a) prizpusobit - vetsinou vede na zmenu presvedceni
b) neprizpusobit - logicky vyusti v konflikty.

TAKZE: EQ neni svet delany jen pro dobraky, je to svet, kde v oblasti pro dobre PC/NPC je zajisteno nastavenim sveta jakesi BEZPECI a to predevsim diky faktorum jako: paladini, dobri magove, ajris, solar, mocnost labira … Pokud chce zla postava vyvijet aktivitu v teto oblasti, musi na to bud velmi chytre/opatrne, nebo si vybrat holt jinou oblast. A takovych postav je malo, zcehoz vyplyva celkovy dojem o EQ, ktery je vetsinou posuzovan z hlediska PC …
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

cybermisa píše:Momentalne jsem v trosku jinem casovem pasmu, tak budu reagovat se zpozdenim na photterovu vyzvu, co napsal o par stranek drive.

Myslim si, ze zastoupeni dobra a zla na EQ nelze jednoduse popsat jedinym ukazatelem a proto nelze ani konstatovat, zda je svet nakloneny vice k dobru nebo zlu. Premyslel jsem o tom a toto jsou me zavery:
(POZN: Zlo a dobro pro zjednoduseni budu charakterizovat podle toho, co je napsano v character sheetu v kolonce pro presvedceni)

Z hlediska NPC:
Na EQ rozhodne prevlada pocet zlych NPC na dobrymi. JENZE, ve mestech a vesnicich prevladaji ti DOBRI, ti ZLI jsou temer vsude okolo. Je proto naprosto logicke, ze v mistech s velkou koncentraci dobrych NPC bude EQ naklonena dobrym PC a jejich stylu existence. V oblastech zlych NPC nebude EQ naklonena zadnym (neplati pravidlo, ze zli pecou se zlymi). Z cehoz logicky vyplyva, ze svet MUSI byt vice naklonen tem dobrym, protoze je tam pro ne proste vice mista. Samozrejme, byl by nesmysl, kdyby EQ nemela nejakou zakladnu pro zle PC - ma a docela dobrou, ale je velmi narocna pro hrace i pro postavy. Kazdopadne, co vim, tak se to DA …

Z hlediska PC:
Na EQ podle me prevladaji neutralni a chaoticke PC. Tech dobrych neni zase o moc vice nez tech zlych … (muj subjektivni dojem ze hry). JENZE, jak uz jsem psal, v mistech s koncentraci dobrych NPC/PC je na neutraly nahlizeno jako na dobre, protoze pro dobre DOBRO znamena vetsinou vsechno, co neni zlo. Pro zle znamena zlo pouze zlo, proto vetsinou neutralove do skupiny zlounu nezapadaji a vyhledavcaji logicky pobyt ve mestech s dobrymi, nez na ostrove mezi zlymi …

Shrnuto, mame tu dve oblasti: pratelskou (oblast zivota dobrych a neutralnich PC/NPC) a nepratelskou (oblast zivota zadnych PC nebo zlych). Pokud zloun chce zit v pratelske oblasti, je na uzemi dobry/neutralnich PC/NPC a musi se jim bud:
a) prizpusobit - vetsinou vede na zmenu presvedceni
b) neprizpusobit - logicky vyusti v konflikty.

TAKZE: EQ neni svet delany jen pro dobraky, je to svet, kde v oblasti pro dobre PC/NPC je zajisteno nastavenim sveta jakesi BEZPECI a to predevsim diky faktorum jako: paladini, dobri magove, ajris, solar, mocnost labira … Pokud chce zla postava vyvijet aktivitu v teto oblasti, musi na to bud velmi chytre/opatrne, nebo si vybrat holt jinou oblast. A takovych postav je malo, zcehoz vyplyva celkovy dojem o EQ, ktery je vetsinou posuzovan z hlediska PC …
Musím se přiznat, že abych mohl nějak v klidu argumentovat na tenhle tvůj post, musel jsem si dát pauzu. Budu předpokládat, že to je upřímně a že jsi se nepokoušel "držet s jakousi imaginární partou", ale skutečně se zamyslel nad prostředím EQ. Mám tedy dvě námitky hlavní, k tomu co jsi napsal. Prvně jsou to chybně nastavené výchozí podmínky a odpovídání na něco jiného, než co se řeší a za druhé je to použití irelevantních kritérií.

Příklad irelevantních kritérií: někdo přijde na fórum nemocných rakovinou a prohlásí - abychom mohli říct, zda jste nemocní nebo zdraví, musíme spočítat počet buňek (npc) ve vašem těle podle toho, zda jsou zdravé nebo nemocné (přesvědčení v charakter sheetu). Vzhledem k tomu, že máte mnohem víc zdravých buněk než těch nemocných, jste vlastně spíš zdraví. Takový post je formálně slušný, ale hádej, jakou by vyvolal reakci.

Příklad chybné výchozí definice. Filosof/lékař píšící pojednání o tom, zda člověk má, či nemá duši napíše. Pro zjednodušení budeme předpokládat, že pokud v těle je nějaká duše, musí být hmotná a viditelná. Rozpitval jsem s kolegou celého člověka a duši jsme nenašli. Tedy duše jasně neexistuje! Takový lékař prostě nepíše o duši a sám si upravil celý problém tak, aby mohl dojít k určitému (většinou požadovanému a chtěnému) výsledku.


Takže obvinil jsem tě hned ze dvou věcí, teď se pokusím ukázat, kde jsi se toho podle mne dopustil.


Nejprve tedy Photteruv post, na který jakoby reaguješ:
"labire, už zase mentoruješ a nevodpovídáš, nikdo po tobě nechtěl, aby svět přestal bejt neutrální a příklonem k dobru
je tu řeč vo fízlovsko/udavačským prostředí, vo neadekvátním a účelovým chování NPCček, o tom že VŠICHNI strážný sou dokonalí, že VŠICHNI commoneři sou nadšený pomahači spravedlnosti bez ohledu na možný následky atd.….máš pro svůj způsob odpovědí taky nějaký učený slovo ?
edit: neutrální ? to snad ne, to se teda hodně rozcházíme v definicích
má někdo další dost odvahy napsat, jestli mu prostřecí EQ připadá neutrální ?"


Takže Photter zde IMHO zcela jasně mluví o nastavení pro hráčské postavy. Nepokouší se čistě pro zábavu, teoreticky řešit jak se asi tak cítí npc skřet uprostřed npc skřetů. Nebaví se o tom, zda by tedy v případě potencionálního konfliktu vyhrála Říše nebo skřeti. Mluví celkem jasně a konkrétně, jen se nesnaží o nějaké přesné, nenapadnutelné definice. To koneckonců ty také ne, takže na to nehřeš. Buď sis znovu nepřečetl na co vlastně odpovídáš po dočtení topicu a nebo jsi četl něco jiného, než tam bylo napsáno a nebo jsi si to prostě "zjednodušil" stejně jako ten doktor při hledání duše.

Tak a teď proč tvůj příspěvek obsahuje ony dvě chyby z hlediska nastavení pro hráčské postavy.

Počty skřetů a dalších "zlých" NPC jsou z hlediska nastavení pro hráčské postavy celkem irelevatní co se vyváženosti týče. Systém neobsahuje mechanismus reputace k jednotlivým typům npc pro hráčské postavy, který by umožňoval žít mezi skřety, drowy, nemrtvými, démony a byl by běžně používaný (nevím, zda takový systém je vytvořený teoreticky)… Za další pokud vím, tak tato npc nemají vytvořena vlastní funkční města s obchodníky a podobně. Hráči je sice umožněna hra například za drowa, ovšem ne za plnohodnotného drowa uprostřed npc drowské komunity. Skřeta uprostřed skřetí komunity. Dobrá, není to tedy udělané systémově. Kromě toho to zdá se ale není uděláno nijak výrazně ani questy. "Zlé" hráčské postavy nezískávají běžně ani quest IC spojenectví s různými zlými stranami ve větší míře než "Dobré" hráčské postavy. Skřeti, drowové a podobně jsou tedy pro všechny hráče prostě nepřátelé a jejich přesvědčení je irelevantní. Hráči tedy mohou žít pouze v několika málo spolcích npc. Důležité je tedy chování a nastavení těchto NPC spolků. Nebudu to dál dokazovat teoreticky, praxe je jasná. Tohle by samo o sobě ještě nemuselo být stěžejní, kdyby existovaly podmínky pro postavy, jak v takových prostředích účinně přežívat a realizovat se. Jenže to vyžaduje tímto směrem zaměřené stálé questy a ty z celkem pochopitelných důvodů (viz Labirovo posty) nejsou.

Takže ve výsledku zde máme velké množství dobrých a účinných kontrolních mechanismů (aura, IC zákony pamatující téměř na vše a soudy postavené tak, že i za ten zbytek jde kdykoli uvěznit, velmi schopnou stráž, loajální, odvážné a zákonů poslušné občany...). DM, kteří v případě překročení zákonů reagují pomocí NPC a světa v neprospěch "zlých" PC postav. Píši v neprospěch, protože jak vidíš třeba z fóra, není problém pro "zlé" PC postavy udělat quest. Jen většinou to bude quest, při kterém ho nahání a v případě dopadení vězní, pokutují, zabíjí NPC. No a v neposlední řadě tu funguje jakési OOC přesvědčení, že DM "zlým" PC postavám nepřejí, děsí se případného CvC, brání jim v ovlivňování světa a zatlačují je. Nevím, zda to tak je. Věřím (a možná se pletu), že DM nic takového nedělají přímo záměrně, ale ono stačí už ty prokazatelné věci (typ obvyklých "questů" pro "zlé" PC postavy), aby to vysvětlilo vznik takového přesvědčení u hráčů. A to samozřejmě buduje další nechuť takové "zlé" postavy hrát a o něco se pokoušet a především to posiluje přístup hráčů těchto postav, kteří pak vnímají DM ve hře především jako ohrožení a DM samotné především jako nepřátele (IMHO). A to pak kazí hru oběma stranám, protože DM nemá být pro hráče nepřítel, hráč (pokud neporušuje pravidla) se nemá bát, kdykoli se DM logne.

Teď jaké mechanismy fungují ve prospěch "zlých" PC postav. Zmínil jsi jejich základnu, předpokládám, že myslíš Ostrov vyvrhelů (je zde o něm na fóru hromada zmínek, takže těžko to brát jako tajnou IC informaci). Ono, to je skutečně pro takové postavy plus a jedna z (myslím, že mála) dobrých věcí pro ně. To, jak je ten ostrov nastavený tu hodnotu snižuje. Chvíli jsem tam hrál, tak aspoň trošičku vím, o čem mluvím. Ovšem opět jde o to, že - jaké výhody mají "zlé" PC postavy na Ostrově Vyvrhelů? Které mechanismy mluví v jejich prospěch? Jsou tam pravidla nastavená tak, aby tyto postavy mohly být spokojené - případně mohou to tam ovlivnit tak, aby byly spokojené? Mohou se tam nějak výrazněji zapojit do místní komunity, třeba aspoň tak, že jako běžné postavy se mohou stát strážnými, lektory... Mají k dispozici nějaké prostředky, aby se mohly realizovat? A budou se jim tam věnovat DM? Něco tam jistě je a je to super.

Otázka ovšem je, zda to nějak rozumně vyvažuje celkové nastavení světa pro hráčské postavy tak, aby hrát tento typ charakterů mohla být dlouhodobě zábava, aby tyto charaktery mohly skutečně hrát nějakou roli ve světě a byly plnohodnotné k ostatním postavám. Aby hráči nemuseli mít pocit, že jejich postavy jsou v nejlepším případě přehlížené a většinou utiskované. Možná ano, možná ne. Těžko soudit pro někoho, kdo nevidí do systému tak dobře, jako třeba Labir, či nehraje "zlou" postavu tak dlouho, jako Photter. Mohu se maximálně tak zamýšlet na pravidly, nad nastavením.…
Naposledy upravil(a) LDamian dne 16. 6. 2007 9.30, celkem upraveno 1 x.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
Zamčeno