xp

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

xp

Příspěvek od Jezura »

Chtěl bych kohokoli tady požádat o radu. Nevím jak dál tady hrát se svou postavou.

Mám postavu, která si prodělala nějaká vývoj, během kterého se do ničeho moc nepletla. Teď je situace jiná, a prostě jednoduše něco IC ji nutí bojovat a tím se dostávat do questů jiných nebo vytvářet autoquesty. A tady narážím na stálý problém Equilibrie. Quest tady narozdíl od mé představy RP obvykle znamená výraznou ztrátu xp, ne jejich zisk. Na jejich zisk a tím šanci jít do nějakého náročnějšího questu, musím s postavou být co nejdéle připojen a pravidelně klikat na užití něčeho, aby se xp systém nezastavoval. Což vede k tomu, že skoro kdykoli, kdy na chvíli zapnu doma počítač si dávám Eq do okna a paralelně dělám něco jiného. Postavu je dost těžké udržet na nějaké úrovni a ještě těžší s ní postoupit dále. Proč ztrátu xp během questu? Protože umře. A nejen ona, dost často celá družina. Na Alhambrii, kde jsem začínal s NWN a o mechanice hry nevěděl skoro nic se umíralo vyjímečně, tady je to pravidlem. A když je quest úspěšný, obvykle to nevydá ani na tolik xp, jako kdyby postava v tu dobu někde seděla a já pravidelně klikal použítí něčeho. Jako hráč mám silnou motivaci nelézt s postavou kamkoli, jako postava mám vážné důvody k opaku.

Když to vezmu více ze široka. Moje předchozí postava (založená v den vzniku Eq) byla celkem konfliktní (rasově). Kvůli tomu, do jakých situací ji postavili DM, jsem se přizpůsobil světu a svou novou postavu založil rasově nekonfliktní a maximálně nezávislou na DM. Teď ovšem vidím, že i tak mi to dělá problém ji hrát. Je správné, že když sedí v hospodě a nikoho si nevšímá, posouvá se vpřed, zatímco když jde za svým přesvědčením a vytváří hru pro ostatní, tak padá dolů?

Uvažuju o tom, přizpůsobit se světu znovu a založit si takovou tu "rodinnou" postavu, co se drží daleko od nebezpečných míst a užívá si jen rozhorů s ostatními skvělými postavami hráčů, kteří tady hrají. A jsem si jistý, že nejsem jediný, kdo tady má tento problém. Poraďte, jak to děláte vy?
mkov
Příspěvky: 304
Registrován: 9. 9. 2006 14.03
Bydliště: Mladé Buky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mkov »

Tald je už na 12 lvlu a to umřel hodněkrát, risk je zisk nebo ztráta. Já prostě hraju postavu. Každá ztráta z pohledu mě jako hráče je bolestivá - ale na druhou stranu se z toho dá poučit a příště se zachovat jinak. Tald má pud sebezáchovy, ikdyž ten se už taky nevyplatil :D
Edit: kdyby ani jednou neumřel byl by na možná už na 14 lvlu
Zkušenost je nejlepší učitelka, jen je někdy příliš drahá.
Jsem zodpovědný za to co píšu ale ne za to co čtete!
http://mkov.wz.cz
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

@Jezura: to není jen tvůj problém, taky sem na to trochu trpěl... Časem jsem si vsugeroval, že pokud se
chci bavit (akce v dungu třeba...) tak že je to jako obchod... za zábavu (...v dungu) zaplatím nějaké xp...naopak za zevlení (..u svačinky třeba ) zase nějaké xp dostanu. Pak už jen potěší, když postava vyvázně z "akce" živá. Něco za něco, tak to beru...
:smile:
P.S.: tim nechci říct, že když nejsem v dungu, tak se nebavim... i to zevlení bylo občas zábavné

edit: nenarážim na DMkilly. Když už, tak spíš na spawn
Naposledy upravil(a) OneHeart dne 16. 6. 2007 12.43, celkem upraveno 1 x.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

nejsem si úplně jistej, kde je jádro problému - dungy sou moc těžký a nedaj se přežít nebo DM vás pravidelně vybije do posledního trpaslíka ?
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Sám si svou odpověď promyslím a nevím, zda vymyslím něco, co bych postl, ale chci zatím všechny poprosit, aby Jezuru jen tak nezvozili věcma typu - nehraj pro levely a podobně (případně si aspoň promyslete, zda to něčemu pomůže). Podle mně nakousl zajímavé téma ohledně systému EQ - tedy mně osobně to velmi zajímá také.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Asi tuším oč se jedná, dostal jsem popis (asi) popisované situace a viděl log. Problém je v hráči - se sestavou PC jaká do dungeonu šla byl spawn adekvátní a udělatelný, jen s trochou přemýšlení a přípravy. Problém byl v tom, že než se kdokoliv mohl na cokoliv připravit, tak jeden trpaslík přes varování a křik ostatních naběhl na nepřítele a protože ostatní ho v tom nechtěli nechat tak tam naběhli bez přípravy také. PC kouzelník situaci podcenil (nebyl to holt bitevní kouzelník, ale knihovní typ) nepoužil prakticky žádné podpůrné nebo vhodné kouzlo (tím nemyslím magionovou IGMS, ale třeba tma, vysátí magie, summon na odlákání pozornosti, chapadla na zpomalení atd..)… no..a všichni pomřeli.

Dungy nejsou přespříliš těžké, po poslední úpravě dungeon spawnu jsou myslím už docela vyvážené, teď ladím konkrétní NPC podle reakcí slušných hráčů, kdo chce důkaz může si projít seznam posledních pár aktualizací. Problém je často v taktice hráčů "hurá na ně!".
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

Míval sem podobný problémy s Melisimou :smile: jakožto bardka nikdy moc nevydržela, a jako zvědavá vždycky všude lezla :biggrin: pud sebezáchovy ji nic moc neříkal. Taky umřela skoro při každym dobrodružství..dokonce i když to ani dobrodružství nebylo tak zemřela :biggrin: bylo to dost bolestný, ale tak počáteční naštvání (sám na sebe) vždycky opadlo a porostě sem se s tím smířil. Mám takovou postavu jakou mám, je rasově nekonfliktní, zvědavá, "odvážná", a hodně slabá na boj. Nicméně hraní s ní mě neskutečně baví ať dělám cokoli a padne mě jak ulitá...

No a co se týče poslední doby, tak když moc nehraju, tak se snažim spíš nepřidělávat si starosti, a spíš sedět v té hospodě, kecat s někým...a když už jdu za nějakým tím dobrodružstvím, snažim se být co nejopatrnější...jakoby se ta špetka moudrosti u Mel projevila...

Jinak nevím, co přesně bys chtěl slyšet jak co dělám...

Pak už jen potěší, když postava vyvázně z "akce" živá.
jo :megalol: to OneHeart vystihl dobře...člověk je pak hrdej na tu svou bardku gdyž nějaký to dobrodružství nádodou přežije :biggrin:
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

labir píše:Asi tuším oč se jedná, dostal jsem popis (asi) popisované situace a viděl log. Problém je v hráči - se sestavou PC jaká do dungeonu šla byl spawn adekvátní a udělatelný, jen s trochou přemýšlení a přípravy. Problém byl v tom, že než se kdokoliv mohl na cokoliv připravit, tak jeden trpaslík přes varování a křik ostatních naběhl na nepřítele a protože ostatní ho v tom nechtěli nechat tak tam naběhli bez přípravy také. PC kouzelník situaci podcenil (nebyl to holt bitevní kouzelník, ale knihovní typ) nepoužil prakticky žádné podpůrné nebo vhodné kouzlo (tím nemyslím magionovou IGMS, ale třeba tma, vysátí magie, summon na odlákání pozornosti, chapadla na zpomalení atd..)… no..a všichni pomřeli.

Dungy nejsou přespříliš těžké, po poslední úpravě dungeon spawnu jsou myslím už docela vyvážené, teď ladím konkrétní NPC podle reakcí slušných hráčů, kdo chce důkaz může si projít seznam posledních pár aktualizací. Problém je často v taktice hráčů "hurá na ně!".
Ne, Labire, problém byl v tom, že nevidíme do systému a nevíme, jak jsou které NPC silné. Než jsme stihli jakkoli zjistit, jak je ten mág nebezpečný (abych pravdu řekl, tak já jsem ho neviděl až do té doby, než mou postavu dostal), seslal kouzlo, kterým dostal skoro celou družinu, ani jsme nemrkli.

Ale jak píše Ježura, nejde jen o tuhle situaci. Já sám si v poslední době nepamatuju akci, z které vyvázla živá moje postava nebo jsem nemusel tahat mrtvý zbytek družiny na oživení... A to ať už se jedná o DM akci nebo klasickou výpravu do dungu se systémovým spawnem.

Ježura ví, že to, co napsal, vidím stejně...

Závěrem... kouzlo, které způsobí skoro 2400 damage je normální?
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

No můj Din se snaží být opatrný. Prát se moc neumí a taky toho nějak zvlášť nevydrží (jedna silnější facka a poroučí se k zemi :megalol: ). A on to ví. Ale občas má nějaký ten úlet, zvlášť, když mu jde o ostatní (ať už jde o získání těla k oživení nebo quest za pomocí někomu z nouze), a to se pak snaží do roztrhání těla (nezřídka doslova :crazy: ).

Mě jako hráče to sice zamrzí, ale jsem zvyklý z RPG (pen and paper) na ně moc nehledět a starat se o postavu, respektive sžívat se spostavou. Din je pak strašně rád, že se mu podaří něco dokázat, někomu pomoct a to i když je to pro něj bolestivé a nepříjemné. I když se mi stane, že za quest získám daleko míň XP než za jeho průchod ztratím, mám z toho pak dobrý pocit.

Baví mě hrát, být v tom světě a jeho součástí a užívám si náramně povídání u stolu (a nezískávání XP - jelikož je to většinou dost na dlouho) tak i řešení problémů. Zdaleka ne všechny problémy jsou o bojování (ale např. o vztazích mezi postavami apod.) a jen malá část z nich je quest od DMa. Do dungeonů moc Din nechodí... vlastně skoro vůbec ne, pokud nemá nějaký zvlášť dovrý důvod, jako například že doufá, že tak vyřeší nějakou věc, na které mu záleží.

Já osobně nějaký spawn a jeho obtížnost neřeším, ani nevím jak nebo kde bych měl hledat (a už vůbec ne jak o něm získat info). Prostě pokud má postava důvod tam jít, tak tam jde... a to většínou ne sama, přece jenom ví, že se moc prát neumí :bigwink: .
Naposledy upravil(a) Pavel Urban dne 16. 6. 2007 16.30, celkem upraveno 1 x.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Ikkie píše:..

Závěrem... kouzlo, které způsobí skoro 2400 damage je normální?
Per osobu či dohromady? Protože vím že to byl řetězový blesk, který je na EQ zcela neupravovaný (a to PC nemá magion) - standardní NWN kouzlo a může hodit i větší damage.… Takže ano, je a zcela.

Problém byl v tom, že když nakráčí partička naprosto nechráněných PC tak když dostane bleskem první tak to projede všema (i za rohem) a konec.

Měli jste PC zvěda? Nakouknul za roh nejprve třeba přítelíček? Byli jste nějak chránění proti elementům? Přeci jen takhle hluboko v dungu o kterém se ví že je extrémně nebezpečný by měl každý tvor předpokládat, že se může stát cokoliv a když tu možnost má (mág v partě byl) tak se na všechno možné připravit.

Prostě se smiřte s tím, že na Equilibrii se v dungeonech (a výjmečně někdy i mimo ně) objevují NPC která je velmi těžké porazit a chce to na ně chytrý přístup a pečlivou přípravu, plánování a kázeň členů party (tj. jeden neukázněný = většnou smrt pro všechny). Ve valné většině případů jsou tato NPC takovými bossy pater či dungeonů. Konkrétně tohle NPC, které vás vykosilo bylo bossem patra jenž hlídá klíč dál (zatím chybí návazný dungeon).

A že nemáš info o spawnu a síle potovory - tak to přesně má být - jsou pak dvě možnosti. Buď budu spoléhat na štěstí že to ustojím/urubu když tam naběhnu a holt někdy se šeredně spletu a odskáču to (a se mnou třeba i někdo další). Nebo budu opatrný a budu předpokládat, že potenciálně extrémně nebezpečný je každý podobný tvor, což mě jistě bude stát úsilí a zpomalí postup, ale pak se to v tom jednom případě za čas bohatě vyplatí.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

nevim, dlouho sem v žádným dungu nebyl ale čet sem tady na fóru, že se snižoval spawn, eště jednou snižoval spawn a pak zvyšoval rating potvor (což reálně znamená další snížení)...já tam chodil před tim snížením, dokonce před přechodem na EQ spawn (i když nevím o kterým konkrétně dungu se mluví, možná do tohodle ne) a přežít se dalo i když ne dycky se to povedlo
občas se holt vlezlo do dungu, kterej byl na náš lvl moc hustej a patra byla rozprášená v prvním kole - inu, stane se
pamatuju jeden, kde stávala potvora, co kouzlí chapadla tak, že viděla na dveře, kdo měl pomalej komp ani nevěděl, na co umřel :biggrin:
většinou to řeší smíšená (profesema) a sehraná parta a samozřejmě znalost prostředí, tohle je ten neškodnej metagame, hráč moc dobře ví, co tam potkal a čím ho to sesmahlo, ačkoli postava by si teoreticky měla naběhnout znova a znova :megalol: nebo jinak - todle sou ty zkušenosti, ty lvly, tohle je jejich skutečná cena, ne ty čisílka v charactersheetu :bigwink:
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Kirros
Příspěvky: 620
Registrován: 2. 7. 2006 10.13
Bydliště: Magická univerzita, Lektorský pokoj č. 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kirros »

Jen pro ujasnění kouzlo které PC kouzelníká stálo život byli chapadýka. Proti těm se dá bránit dost těžko zvášť když mu jejich posílený dmg zruší kouzlo (nehodí si koncentraci) a užere polovinu životů (další dávka zabíjí). A co se týče toho ,že parta neměla obranu před elementy - prostě jsem vsadil na jinou taktiku - bohům ,žel jsem čaroval až jako druhý a tedy mrtvý. Pro příště už vím ,že je jen jeden postup (Řetězec tří kouzel která nepříteli nedají šanci) ale take musím čarovat bud jako první a nebo si hodit koncentraci nebo jsem zase mrtvý, to je prostě souboj se silnějším čarodějem na Equilibrii.
Jacho Ering - Lektor Magické Univerzity v Tirianu
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

Blesk 2400? To by při EQ levelingu (a levelech postav) nepřežil NIKDO, ani kdyby na sobě měl milion buffů a byl barbar. Veškeré protekce mají strop, který chytí a pak už to jde do masa. Rád bych viděl protekci co ustojí tuhle "ďahu". (Napadá mě jen obligátní Improved Evasion - kdo ho tu má?)

Moje postavička ani omylem nemá (na svém levelu) na to lézt níž než do 1.patra skoro čehokoli = kouzelníky nepotkává. Nicméně jsem nějak z IC informací a "záchranných akcí" nabyl dojmu, že jak se v dungeonu/spawnu objeví NPC kouzelník ve většině případů se umírá (s trochou štěstí někdo zvládne utéct a pak dovést pomoc a "ušetřit" ostatním expy za Avatary).
Co se týká chození do Dungů, mám taky špatné zkušenosti s "nezodpovědnými" postavami (předesílám, že moje postava "umí" patřit mezi ně, pokud nemá záchvat zodpovědnosti).
Zrovna nedávno nás jsem zažil bojovníka, který měl celou dobu plnou pusu (IC) řečí, že v dungu není ani jedna past, co ho dokáže zabít a pak málem šlápnul do epické elektriky a hoooodně vysokým DC. A strašně se (nevím na kolik "jen" IC) divil, co tam dělá. Hihi.
Další samostatným případem jsou summoni (jejich použití je ale na druhou stranu díky EQ potvorám "nutností"). Jen málo postav "umí", "ovládá" a "používá" ztažení sumonnů z boje. Zkrátka nechá summonka naběhnout dopředu a nalákat na zbytek skupiny grupu příšer se kterou se zbytek party nevypořádá (není ani nutné být v podzemí, ehm)…
Pokud bych mohl komukoli radit, tak v každém EQ dungu se chovat jako v minovém poli a jak se objeví COKOLI co vidíme poprvé, začít volit u postavy s "útočným" charakterem => hrát charakter (RP) a jít do boje (a umřít) nebo nehrát a utéct (zachránit expy - protože pokud nesedíte u EQ 12hodin denně, je na vyšších levelech zaseknutí postupu postavy v rámci týdnů(!), než se dožene co se ztratií smrtí).
Jo a nezávisle na mém IC, jsem z několika zdrojů dostal OOC radu - do hlubokých Dungů sebou tahejte (nebo tam vůůůbec nechoďte), jak napsal Labir, "bitevního kouzelníka". A těch na EQ moc není.
Jinak co se týká kázně...dobře si vybírejte Postavy (a "přimlouvám" se za metagame) i Hráče, se kterými půjdete do spodních pater.
Jsou holt na EQ zbytečné smrti (zvlášť když za ní "může" (myšleno s nadhledem) jiná postava), ale jsou smrti, které "pobaví" :clover: (i když za ně může jiná postava) :clover:
******************************************
Vrátím se k původnímu příspěvku...souhlasím že na DM questech (i když většinou DMka, co jsem viděl, zabili DM potvůrkami zase DM NPC zvedli (přeci jen, když nezbyl po nájezdu bestií nikdo, kdo by pak s DMkem quest dohrál, hihi), takže dolů jdou "jen" expy za smrt) se mnohdy víc expů ztratí než získá, ale zase jak psal OneHeart, je to taková cena za zábavu. Každá smrt je nepříjemná, ale jen pokud je "zbytečná" mě mrzí.
Obrázek
OneIceOne
Příspěvky: 318
Registrován: 15. 3. 2006 10.24

Příspěvek od OneIceOne »

2400 damage... :ermm: 20*6*1,5 = max 180 damage, empower chain lighting s caster lvl 20 v normál nwn, a asi x počet zůčastněných...takže ve skupině bylo 13+ lidí a nebo mám někdě chybu?
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Ten Dung ma dobrej spawn … nechápu proč tu tu vytahujete, běžte už do háje...

Fnukat umí každej .. photter má pravdu …
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Omlouvám se za přiložení té poznámky na konci mého příspěvku. Byla to chyba (povzdechnutí => flame).

Nechci tu řešit ten dung a tu IC situaci. Myslím, že cílem tohoto topicu je dovědět se, jak na to, aby naše postavy na některých výpravách přežily, a to se dle mého daří, objevila se tu spousta názorů, doporučení, díky za ně, i přesto, že s některými nesouhlasím nebo jsou IMHO neproveditelné nebo zbytečné.
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Nejdriv vec, ktzera me v Jezurove prispevku zarazila:

quest != dungeon, ne? ^_^ Ja vim, ze zrovna tobe to zduraznovat nemusim, ale v tom prvnim prispevku to zni a vypada strasne ^_~

Jinak Alky mi zatim pri "questech" zemrela jen jednou, a to jsem to tusil, neb se obetovala jako ochrana slabsiho (jedineho ktery tam s ni sel) clena druziny pred samanem a bohuzel ten zmetek ten fear zakouzlil :D... -> nicmene jak ja tak on a i ten saman jsem se z rp hlediska zachovali spravne a nemam tomu co vytknout *-*.
(Nicmene bylo to soucasti velkeho dm questu a nakonec jsem byl oziven *-*)

Jo a jeste jedna smrt ve skretich jeskynich u orku kdysi s Alfrayem - to je pravda. To je prakticky moje jedina smrt v dungeonu.

Velice dobra poznamka je ta o tom, ze svoje druziniky na vypravu je dobre si velmi dobre vybirat. Co se tyka Alkaran (a vlastne teda spis mne), je tu na serveru asi jen osm az deset postav, se kterymi jsem na vyprave klidny. :D … Moc dobre si pamatuju na vypravu do Mithalirskych kobek, kdy jsme s Alfem a Safi desne cepovali chudaka neposednyho Falka. ^_^

A i tak jsem prevedcenej, ze skupina kolem Asar je jeste o level v tehle vecech vys ^_^



Nicmene me vypravy do podzemi az tak moc neba, protoze kdyz chce clovek pekne hrat a u vypravy se i bavit, musi hodne psat, a to dost dobre pri chuzi v narocnem dungeonu nejde.

Bavim se tu dobre i bez projezani nebezpecnejch mist ^_^. Ja vim, ze jsem mezi hracema jedna z vyjimek, ale co nadelame? ^_^
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

No, nemyslím si že dungeon = ztráta EXP z důvodu smrti. Záleží hodně na síle družiny a na jejich účastnících.
Moje postavička si časem také udělala "seznam" nevhodných členů party pro návštěvu nebezpečných míst a zároveň je dost moudrá na to, aby věděla, kdy má utéct. Samozřejmě něco jiného jsou DM questy, kde to není jen o spawnu, ale i DM mně umožnilo zbaběle prchnout (mám pomalý počítač a nějak pozdržel skřety na přechodech, takže udržovali konstantní vzdálenost) Co jsem tak vypozoroval, mám asi jednu smrt na level, což považuju za v celku v normě (A to píšu v době, kdy zrovna doháním EXP ztrátu za poslední death :ermm: )
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4101
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Dungeony:

V dungeonech jsem umíral velmi výjmečně a to když někdo z družiny udělal omylem nějakou blbost nebo mě sundaly laggy.

Jinak když jsme se drželi předem domluvených rolí a postupu, nebyl problém.


DM questy:

Zažil jsem jich velmi málo a umřel jsem tak v 1/6 z nich a to z blbosti opět někoho z družiny nebo mojí. Opět je to o domluvě a taktice.

Většinou se bitky s NPC v DM questech zvrhnou v chaos a každej se řídí buď tím že kdo uteče ten vyhraje, nebo každý sám za sebe...



Takže si nemyslím že by byl problém v něčem jiným... :shades:
Wanting something does not give you the right to have it.
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

Arto píše:...se bitky s NPC v DM questech zvrhnou v chaos a každej se řídí buď tím že kdo uteče ten vyhraje, nebo každý sám za sebe...
Dovolím si vypíchnout JEN tuhle větičku, s dovolením...
On je třeba mít na mysli, že na DM qustech nemáš "vždy" sehranou partu tvrdáků, jako při "klasickém" dobývání dungu, kdy "každý" OOC ví jak se zachovat v které situaci (nedejbože jsou na teamspeaku). Tzn. všichni se stáhnem a nebo ten kouzlí na toho to a to kouzlo, další se stáhne a snaekuje, atd. Další jen léčí a nebojuje a hlídá bojovníka/summony aby necípli, atd. V okamžiku kdy se na partu vyřítí parta bestií (DM/spawn) na jakékoli domluvání IC není čas.
Nevím jak kdysi fungoval Solarův řád, zda něco podobného nesuploval(?), ale momentálně tu výuce taktiky boje nikdo nefandí ("..a jestli ne, tak proč né?!" - Kocour z Red Dwarfa). Nebo moje postava na to IC nenarazila. Taková škola Hrdinů (něco jako měli v NWN 1 v originál hře, než ji "vybila" partička skřetů) by nebyla špatná (co třeba v Mithu? *nevinně se usměje*).
P.S.
Docela mě ten nápad zaujal, pokud by měl kdokoli nápady/rady/připomínky, jak to provést/nebo zkušenosti s tím, písněte mi prosím do PM... :helpsmilie:
Obrázek
Odpovědět