Stránka 1 z 2

Kloubouky v Rozšíření

Napsal: 23. 7. 2007 18.39
od Gran
Vím, že tohle téma existuje v Koši (sám jsem ho zakládal =P), ale potřebuji se optat ještě jednou a nevím, jak to téma oživit .) Tak to dělám takhle .)

Moje postava je bez klobouku prakticky namydlená a takovej krásnej nízkej klobouk se širokou krempou mi zážitek ze hry zlepší desetinásobně. Jenže.
Už jsem prošel Fargad, Amfiberai i Tirian (kromě magického krámku na univerzitě, kde zrovna nebyl prodávající) a nikde po žádném klobouku ani stopa. Ve starém tématu v Koši se píše, že existují ve hře dva klobouky, z toho jen jeden použitelný na pánský model.
Jenže ono téma bylo založeno ještě před Equilibrií 2. Takže mě napadlo se raději zeptat - jsou vlastně sehnatelné nějaké klobouky?

Resp. spíš by mě zajímalo, jestli k nim vůbec existují na EQ modely. To, jestli jsou v obchodě, není zas _tak_ důlěžité, ačkoliv by to bylo snažší. Ono pokud jsou modely, tak se nějak sehnat určitě dají (hodit hovor s NPC pomocí Družiny)… ač by mě překvapilo, kdyby modely byly, ale klobouky se "běžnou cestou" sehnat nedaly. Ale tak co, možné to je .)

Takže abych to trochu shrnul:
Prosím, jsou na EQ klobouky?

Napsal: 23. 7. 2007 19.51
od Darren Finngard
Ten klobouk je soucasti obleceni. Takze pokud chces klobouk udelej si v toolsetu vhodne obleceni a nech si to u Svadlenky usit a bud trpelivy, nebude to hned :yes:

Napsal: 23. 7. 2007 21.06
od Gran
Aha. A nemůže být klobouk třeba jako helmice? Tj. že by nebyl součástí oblečení?
Jde o to, že vůbec nevím, jak se v toolsetu dělá (jednou jsem ho zapnul, ale omylem =P) .)

Napsal: 24. 7. 2007 0.14
od Darren Finngard
No pokud vim, tak nasazovaci klobouk jako helmice tu neni zadny. Leda, ze by sis nasel nejaky model a poprosil Labira, aby ho v pristim updatu modulu pridal.

Napsal: 24. 7. 2007 1.17
od kolja
Nasazovací nejsou žádné...

Modely s klobouky jako součást oblečení jsou dva, dámský a pánský, prohlídni si je v bázi. Je to myslim róba, k dámskýmu to myslim hodi automaticky sukni. A dál se domnívam že jsou v CEPu ještě hlavy s kloboukem, takovym čarodějnickym, na EQ asi přístupný, i když teď nevim, jak je to v CEP 2.0...

Napsal: 24. 7. 2007 1.35
od cybermisa
kolja píše:Nasazovací nejsou žádné...

Modely s klobouky jako součást oblečení jsou dva, dámský a pánský, prohlídni si je v bázi. Je to myslim róba, k dámskýmu to myslim hodi automaticky sukni. A dál se domnívam že jsou v CEPu ještě hlavy s kloboukem, takovym čarodějnickym, na EQ asi přístupný, i když teď nevim, jak je to v CEP 2.0...
No NPC carodejnicky klobouk maji :smile:

Napsal: 24. 7. 2007 10.18
od Gran
Hmm, v jakém programu se dají dělat úplně úplně new věci? Myslím jako nové včetně modelů... nejen různé kombinace vzhledu různých částí v toolsetu. Je na to něco extra? Nebo stačí... třeba Blender? 3D Studio Max? apod.?

EDIT: Tak, tamten klobouk s pérem jsem našel a není to to, co potřebuju... takže... Labire, kdyby za tebou kdokoliv přišel s hromadou modelů různých klobouků a všechny by byly cool a v pořádku, byl by jsi ochotný je použít do hry?

EDIT2: Ha, tak jsem zjistil, že existuje jakás takás podpora Blender => NWN ("NeverBlender"), přičemž v Blenderu už nějaké expy mám... =)

Napsal: 24. 7. 2007 12.16
od kolja
Gran píše:Hmm, v jakém programu se dají dělat úplně úplně new věci? Myslím jako nové včetně modelů... nejen různé kombinace vzhledu různých částí v toolsetu. Je na to něco extra? Nebo stačí... třeba Blender? 3D Studio Max? apod.?

EDIT: Tak, tamten klobouk s pérem jsem našel a není to to, co potřebuju... takže... Labire, kdyby za tebou kdokoliv přišel s hromadou modelů různých klobouků a všechny by byly cool a v pořádku, byl by jsi ochotný je použít do hry?

EDIT2: Ha, tak jsem zjistil, že existuje jakás takás podpora Blender => NWN ("NeverBlender"), přičemž v Blenderu už nějaké expy mám... =)
zkus to, takovejch modelářů v ČR moc nemáme, myslim, že bych je spočítal na prstech jedný ruky... :))) Neni to sranda ;) Uvidíš...

Napsal: 24. 7. 2007 18.51
od Gran
Škoda, že se mi nedaří ten NeverBlender rozjet... nemáte někdo tady s ním nějaké expy?

A vlastně... mám takovej pocit, že na EQ jsou absolutně unikátní modely... Labire, prosím, v čem jsi je dělal? Já jen, abych se zbytečně nesnažil znovuobjevovat Ameriku ;)

Napsal: 24. 7. 2007 21.39
od kolja
Gran píše:Škoda, že se mi nedaří ten NeverBlender rozjet... nemáte někdo tady s ním nějaké expy?

A vlastně... mám takovej pocit, že na EQ jsou absolutně unikátní modely... Labire, prosím, v čem jsi je dělal? Já jen, abych se zbytečně nesnažil znovuobjevovat Ameriku ;)
Co ja vim Labir zadny modely nedelal, sou z vaultu...

Napsal: 24. 7. 2007 23.20
od Gran
Aha.

No, zjistil jsem, že 3D Studio Max je na to fajn, takže si ho sháním... pátou verzi, jak doporučují ofico stránky.

Napsal: 25. 7. 2007 8.18
od labir
Gran píše: EDIT: Tak, tamten klobouk s pérem jsem našel a není to to, co potřebuju... takže... Labire, kdyby za tebou kdokoliv přišel s hromadou modelů různých klobouků a všechny by byly cool a v pořádku, byl by jsi ochotný je použít do hry?
Jo, ale technicky to jde špatně. Leda jako hlavový efekt jako čenky a helmy bez hledí.

Napsal: 25. 7. 2007 10.26
od Gran
Hmm, jaký je rozdíl mezi " hlavový efekt jako čenky a helmy bez hledí" a jakýmkoliv jiným nasaditelným itemem?

Napsal: 25. 7. 2007 12.40
od Alcatraz
v tom, že zřejmě NWN prostě neumí nasadit nic "na" hlavu, jen "místo" hlavy, takže když chceš něco "na" hlavu, tak asi musíš udělat danou věc se všema hlavama, tím udělat celou sadu nových hlavy a ty potom nějakou nechutnou obezličkou vyměnovat na postavě.

Dělat takhle třeba nasazovací naušnice, čelenku, moct použít rtěnku (nedej bože různé barvy) tak se dostaneš k 2^n modelům hlav krát počet hlav, které si PC mohou vybrat. Příšerná pakárna.

Napsal: 25. 7. 2007 12.44
od photter
nasaditelnej item nahradí komplet hlavu, pokud má zůstat kebule zachovaná, je to "efekt"

3DS maxíka mám verzi devět i s domlouvátkem, pokud má někdo zájem, dejte souřadnice do PM, přes noc to tam naláduju, má to asi 150 mega (nespakovaný)

Napsal: 25. 7. 2007 13.44
od labir
Alcatraz píše:v tom, že zřejmě NWN prostě neumí nasadit nic "na" hlavu, jen "místo" hlavy, takže když chceš něco "na" hlavu, tak asi musíš udělat danou věc se všema hlavama, tím udělat celou sadu nových hlavy a ty potom nějakou nechutnou obezličkou vyměnovat na postavě.

Dělat takhle třeba nasazovací naušnice, čelenku, moct použít rtěnku (nedej bože různé barvy) tak se dostaneš k 2^n modelům hlav krát počet hlav, které si PC mohou vybrat. Příšerná pakárna.
Takhle to nefunguje, naštěstí.

Item na hlavu - nahradí hlavu, tj z hlavy není vidět nic - viz helmice a kápě. Stačí jen jeden model itemu, velikostně se přizpůsobí sám.

Efekt na hlavu - na hlavě postavy se nageneruje vizuální efekt jenž je lokalizován směrově s hlavou (stejná kategorie jako efekt kamenné kůže třeba), takže to vypadá jako by to byl předmět (čelenka, helmice s otevřeným hledím atd..). Problém je v tom, že efekty mají tendence mizet (meditace, relog, dispell, DM heal, přechod mezi lokacemi atd...). Díky tomu, že to vlastně není předmět ani není možné aby nesl nějaký bonus/postih. Takových efektů je nutné pro jednu "věc na hlavu" vytvořit F*R kde F je počet pohlaví (muž/žena) a R je počet ras (trpaslík/člověk/efl/půlelf/půlork/půlčík/gnóm), tedy celkem 14.

Šaty na hlavu - takhle je dělaný klobouk jenž je nyní k dispozici. Vlastně to není klobouk nebo helmice, ale součást šatů pelvis, tj, pánev. Nevýhodou je, že není tím pádem pozicován vzhledem k hlavě a pokud postava otočí hlavou klobouk se ani nehne (musela by otočit pánví) a že si tak postava může vzít helmici i pod klobouk (vypadá to strašně).

Pokrývka hlavy součástí modelu hlavy - takhle je třeba dělaný klobouk "mágský" jenž má několik NPC a PC. Tím pádem nelze sundat - je nedílnou součástí hlavy, maximálně jde zakrýt celohlavovou kápí/přilbou.

Jiné možnosti NWN nenabízí. Vzhledem k naprosté heterogennosti a nekomplexnosti systému NWN v oblékání následně vznikají obrovské problémy s nekompatbilitami a prolínáním jednotlivých možností (klobouk jako pánev na postavě s kloboukem jako součást hlavy a dotyčný si nasadí helmici jako efekt apod...).

Napsal: 25. 7. 2007 16.27
od Sylmael
Existuje este jeden sposob. Tiez to nieje prechadzka ruzovym sadom, ale ked sa chce tak sa da. Ide o to :

- Zduplikovat modely vsetkych hlav z nwn, cepu a inych hakov ktore modul pouziva.
- Tieto modely premenovat na meno modelu krku a posunut ich trosku nahor (vlastne pridat nove modely krkov ktore vyzeraju ako hlavy)
- Modelom typu helma vyrezat v 3D modelovacom programe priezory, pripadne vytvorit dalsie helmy ako klobuk, kape, rohy...
- Cez script potom osetrit nasadzovanie takej helmy. Slo by o to ze sa krk nahradi hlavou a na hlavu sa da helma.

Vyhody :
- Takto je mozne mat sucasne viditelnu hlavu a na nej helmu, ktora sa da ofarbit. A funguju na nej vsetky rozne vlastnosti po equipnuti pretoze je to stale helma a nie vizualny efekt.

Nevyhody :
- Nemozes pouzivat z cepu stare plaste, batohy, tulec a dalsie tie sucasti ktore sa davaju na krk pri editovani siat v toolsete.
- Je s tym vela prace.
- Vysledna praca je len potesenie pre oko, podla mna to RP nejak nevylepsi.

Napsal: 25. 7. 2007 17.36
od labir
Sylmael píše:
Tak tohle mě vážně nenapadlo, to je dílo. :biggrin:

Dík za nápad, ale myslím že to je už vážně trochu moc pracné vzhledem k výsledku.

Napsal: 25. 7. 2007 17.37
od Gran
No tak nejsympatičtější mi přijde, že to budu dělat jakožto efekt... chci, aby byla vidět původní hlava (odpadává možnost "Item na hlavu"), nechci, aby pod to šlo něco dát a zároveň chci, aby se otáčel s hlavou (odpadává možnost "Šaty na hlavu"), nechci, aby to bylo nesundatelné (odpadá "Pokrývka hlavy součástí modelu hlavy") a možnost navrhovaná Sylmaelem mi přijde šílená =P ;))

A udělat jeden klobouk 14 mi nepřijde zas tak horké, stejně to bude jen jeden a ten samej klobouk, jen 14x uloženej a popř. pokaždé trochu upravenej, aby správně seděl.
photter píše:3DS maxíka mám verzi devět i s domlouvátkem, pokud má někdo zájem, dejte souřadnice do PM, přes noc to tam naláduju, má to asi 150 mega (nespakovaný)
WTF domlouvátko?

Jinak 3DS Maxíka má bratr a může mi to kdykoliv dát, ale na NWN stránkách jsou nějaký návody apod. na 3DS Max a mluví tam tuším jen o 2.0, 3.0, 4.0 a 5.0... tak jsem logicky sáhl po pětce, ještě dnes ji budu mít.

Napsal: 25. 7. 2007 22.08
od Gran
Tak 3DS Max 5 není kompatibilní s mejma Vistama. To je poprvé, co si na ně stěžuju...

Každopádně, poslední možnost, o které vím, je GMax. A jen se ujišťuju - je pravda, že to, co je v *.mdl formátu, se dá použít v NWN? Nebo je to jen pro NWN2 či co?