Kontaktování DM
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Kontaktování DM
Trochu mi vadí, že při pokusu o kontaktování DM nejde poznat zdali je ve hře a tudíž jestli ve své snaze o jeho kontaktování mluvím do prázdného kanálu nebo ne.
Proto se chci zeptat, jestli je v pořádku opakovaně psát do party (třeba co pět minut) dokud se někdo neozve? Důvod je jasný - DM se mohlo v mezidobí připojit, ovšem jak já to zjistím? Pokud mě pouze ignorují, protože mají důležitější práci (což beru), tak jim budu zase spamovat chat okno. Moc mi nepřišlo, že by se využíval způsob z tohoto labirova příspěvku, kde bych dostal aspoň nějakou zprávu typu "//mmnt". Já jsem člověk trpělivý (snad i proto, že mi NWN běží v okně a stíhám tedy během čekání třeba číst nebo psát příspěvky ), ale na druhou stranu se mi nechce sedět hodinu jen tak na zadku, když o mě třeba nikdo neví.
Proto se chci zeptat, jestli je v pořádku opakovaně psát do party (třeba co pět minut) dokud se někdo neozve? Důvod je jasný - DM se mohlo v mezidobí připojit, ovšem jak já to zjistím? Pokud mě pouze ignorují, protože mají důležitější práci (což beru), tak jim budu zase spamovat chat okno. Moc mi nepřišlo, že by se využíval způsob z tohoto labirova příspěvku, kde bych dostal aspoň nějakou zprávu typu "//mmnt". Já jsem člověk trpělivý (snad i proto, že mi NWN běží v okně a stíhám tedy během čekání třeba číst nebo psát příspěvky ), ale na druhou stranu se mi nechce sedět hodinu jen tak na zadku, když o mě třeba nikdo neví.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Re: Kontaktování DM
Když ti nepřijde žádná odpověď, tak to může znamenat 2 věci:
- žádný DM tam neni
- ignoruje to protože zrovna nemá vůbec čas nebo z jinýho důvodu
Tak jako tak, oboje znamená, že nemá cenu, to dál zkoušet ;)
A jestli je DM ve hře bys ani zjistit neměl, v ideálním případě hráč vůbec nemá vědět, jestli tam nějaký DM je nebo ne.
- žádný DM tam neni
- ignoruje to protože zrovna nemá vůbec čas nebo z jinýho důvodu
Tak jako tak, oboje znamená, že nemá cenu, to dál zkoušet ;)
A jestli je DM ve hře bys ani zjistit neměl, v ideálním případě hráč vůbec nemá vědět, jestli tam nějaký DM je nebo ne.
No jasně, ovšem jsou situace, kdy mi nepřítomnost DM komplikuje život víc, než dvouhodinové čekání na něj. Kdybych chtěl něco jen pro sebe, tak si to zahraju jakkoliv, ale pokud na mě visí dalších X postav, tak mám ruce svázané (a opět bysme se dostali do debaty o tom, že když nereagování DM nějak zahrajeme do autu a neznáme přtom pořádně charakter NPC, tak se můžeme dostat do situace, že by tohle dané NPC nikdy neudělalo atd. atd.)
Zase nechci vystupovat tak, aby DM zskali pocit, že si jejich přítomnost chci vyřvat, proto jsem také vytvořil toto téma, abych zjistil, jak to vypadá z druhého břehu.
Zase nechci vystupovat tak, aby DM zskali pocit, že si jejich přítomnost chci vyřvat, proto jsem také vytvořil toto téma, abych zjistil, jak to vypadá z druhého břehu.
Zkoušel jsi někdy přesvědčovat skoro mrtvého banditu ať se vzdá a nechám ho jít? Není jeho zabití vlastně pak zneužití slabé AI? Co jeho žena a děti? Kolik bandiťátek si mohlo vesele hrát v soutěsce nebýt jeho urputnosti? Aneb berme to zase realisticky, že?kolja píše:A jestli je DM ve hře bys ani zjistit neměl, v ideálním případě hráč vůbec nemá vědět, jestli tam nějaký DM je nebo ne.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Je fakt, že když NPC (DM) řekne PC, že se má někdy někam dostavit pro informace a PC to udělá a NPC nereaguje, tak je to nepříjemné, zvlášť když na ty informace čeká ještě skupina jiných PC. Stalo se mi něco podobného, když jsme se informoval u NPC na to kde získám potřebné informace k nějakému problému a než když jsem tam došel (řekněme cca 5 minut), tak NPC nereagovalo.
Včera jsem si pěkně zkusil, když jsem za Dina v bezvědomí hvězdičkoval jeho stavy a reakce na podněty kolem stojícím postavám (upororňuji, že na podněty převážně od jedine postavy), dával přes tell jedné postavě vědět její osobní vjemy a jedné postavě jsem přes tell dával vědělt "přes PC" postupně kudy Din kam šel. To všechno najednou. Staral jsem se JEN o tři postavy (potažmo čtyři) a jen tak tak jsem to stíhal. A to jsem jenom krátce psal. Vůbec nechápu jak to ti DMové stíhají pro celou Desku.
Chci tím říct... někdy je třeba prostě počkat a ž na mojí postavu přijde řada, protože DM zrovna může řešit něco jiného. A DM, přesto že je něco jako bůh, je taky jenom člověk. A někdy se taky prostě musí ze hry ztratit, i když se to našim postavám zrovna mic nehodí.
Já to řeším tak, že si do kanálu družiny po určitých intervalech napíšu co má postava na srdci a když ani napodruhé NPC nezareaguje, třetím "příspěvkem" to uzavřu a postava se rozloučí. A přijde jindy.
Včera jsem si pěkně zkusil, když jsem za Dina v bezvědomí hvězdičkoval jeho stavy a reakce na podněty kolem stojícím postavám (upororňuji, že na podněty převážně od jedine postavy), dával přes tell jedné postavě vědět její osobní vjemy a jedné postavě jsem přes tell dával vědělt "přes PC" postupně kudy Din kam šel. To všechno najednou. Staral jsem se JEN o tři postavy (potažmo čtyři) a jen tak tak jsem to stíhal. A to jsem jenom krátce psal. Vůbec nechápu jak to ti DMové stíhají pro celou Desku.
Chci tím říct... někdy je třeba prostě počkat a ž na mojí postavu přijde řada, protože DM zrovna může řešit něco jiného. A DM, přesto že je něco jako bůh, je taky jenom člověk. A někdy se taky prostě musí ze hry ztratit, i když se to našim postavám zrovna mic nehodí.
Já to řeším tak, že si do kanálu družiny po určitých intervalech napíšu co má postava na srdci a když ani napodruhé NPC nezareaguje, třetím "příspěvkem" to uzavřu a postava se rozloučí. A přijde jindy.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Vlastně tohle zkoušíme docela často, většinou zcela bez domluvy s DM nebo vědomím, jestli tam někde nějaký je. Buď si nás všimne a máme radost, nebo ne, pak to necháme... bohužel se nedá nic dělat, tohle neni papírák, a na všechny hráče se tu vyjímečně občas kouknout jeden, dva DM, a sami mají dost svých aktivit. Když jednám s DM je to pro mě skutečně vzácnost...drake127 píše:Zkoušel jsi někdy přesvědčovat skoro mrtvého banditu ať se vzdá a nechám ho jít? Není jeho zabití vlastně pak zneužití slabé AI? Co jeho žena a děti? Kolik bandiťátek si mohlo vesele hrát v soutěsce nebýt jeho urputnosti? Aneb berme to zase realisticky, že?
Pokud čeká družina, nebo se DM ztratí uprostřed questu, může se to stát, je to taky jenom člověk, a nikdy nevíte a co proč se stalo. Pak nezbývá holt než onen quest přerušit a pokusit se o štěstí jindy. To se nedá nic dělat... Holt nesmíš to brát, že nepřítomnost DM komplikuje někomu život, protože ten normální život by měl být zcela bez přítomnosti DM, a jeho přítomnost by měla život akorát obohacovat...
Koljo, o tomhle ale můj příspěvek vůbec nebyl. Já si bez DM vystačím (včetně mých jednostranných obracení banditů na víru, které mě hrozně baví dokud mám převahu), jen jsem se snažil vyzjistit, jestli není třeba zvykem poslat tu krátkou zprávu po tellu, když jsem v pořadí. Jestli ostatním DM vadí, když jim píšu do party složité větné konstrukce (a protože se nejedná o jejich quest, tak mě ignorují). Atd. zkrátka jsem doufal v nějaký feedback. Jaká je teorie je mi v celku jasné.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Já vím, a taky jsem rád, když dostanu takovou informaci. Ale někdy jí prostě nedostanu. Ať už jsou důvody jakékoliv, nikomu to nevyčítám :) Ale myslím, že vy taky nemagnumik píše:Myslím, že jde spíš o to poprosit DM, když uvidí hráče který se jej snaží kontaktovat a nemají čas...napsat ono "//mmnt" nebo "//nemám čas"…"//končím"…"//někdy jindy"…"//počkej dvě hodiny a skus to znovu" …