Nový obchod - paralelní téma

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Nový obchod - paralelní téma

Příspěvek od Jája CZE »

Omlouvám se předem za tento topic, pokud je jeho probírání mimo Rádce nepřípustné, ale když už se tam dá dívat... že.. :shades: No, jestli je problém, smažu to.

Takže si čtu, co probíráte a dovolil bych si jednu maličkost. Ten systém se mi líbí z důvodu toho, že bude navenek reálnější, ale na druhou stranu se mi nelíbí ta věc se snižující se cenou při hromadném nákupu/prodeji. Vpodstatě to zlikviduje možné obchodníky na desce. A já se myšlenkou PC vetešníka zaobíral (neuskutečnil, ale to je něco jiného). Bohužel netuším, jestli se momentálně skilly jako přesvědčování a zastrašování apod. nějak počítají při obchodování. Pokud vím charisma se někde promítá.
A co se týká množství, tak v reálu přece platí, že čím více nakupuju/prodávám, tím lepší cenu získám. A pokud bude někdo mít charismatického obchodníka s přesvědčováním v astronomické hodnotě a nakupovat a prodávat ve velkém, tak musí mít ceny takové, o jakém se oškubanému elfimu lovci s jeho deseti kůžemi a pěti kamínky (char 10 a přesvědčování 0) ani nesnilo..
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Souhlasím.

Jo a myslím si, že pokud by se tímto způsobem prodávali i barvy, nemělo by tam být několik stránek stylu "barva 1 až barva 50", "barva 51 až barva 100" atd.

Lepší by bylo, kdyby tam bylo "zelená", k níž by patřilo "jasně zelená", "světle zelená", "hloupá zelená", "chytrá zelená" a já nevím co ještě .))
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Můžete si tady sice diskutovat jak je libo o tomhle tématu, ale dopředu sem jasně napíšu, že cokoliv sem napíšete neberu vůbec v potaz. Vlastně tenhle topic ani nebudu číst. A kdyby se to zvrhlo tak ho prostě smažu. :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Džizis ale číst bys ho moh, nebo nám aspoň neříkej, že ho nečteš, ať máme radost =P ;)

Sice na ty názory nemusíš vůbec brát zřetel, ale přecijen... co kdyby se tu objevilo něco úplně maximálně cool, po čem by ses úplně zbláznil, jak je to dokonalé, ale přijdeš o to jen proto, že to tu nechceš číst... .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

to je dobře, že to labir nebude číst, aspoň ho nenaštvu eště víc :megalol:

další severokorejskej systém, typickýho obchodníka přece vůbec nezajímá CO vykupuje a zda na tom udělá ZISK, něco takovýho přece obchodníka v Pohádkově vůbec netankuje, pro EQ obchodníka je důležitý KDO prodává a podle toho mu udělá cenu
takže typicky jedna postava prodává přednět X a obchodník si řekne "hmm, hošo, ty se mi líbíš, tobě dám 500 šušňů"….za ním ve frontě stojí druhá postava a obchodník vece "ale ale ale, tys mi sem tenhle ničemnej předmět X, na kterým mám zisk usranejch 600% přitáh už minulej tejden a hned dvacetkrát, dostaneš kilo za kus a jestli se ti to nelíbí, táhni jinam"
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Pro Phottera:
Hmm.. Teď nevím, jestli je to narážka na mně, tedy na tu mou připomínku.

Myslím si že na tom, KDO prodává záleží nejvíce.. Pokud tedy prodávají stejnou věc. Takže když přikvačí postava obchodníka (v drahém obleku s prsteny a nabroušeným jazykem) s nožíkem, který je "zaručeně pravé dědictví po strýčkovi" a "je to starodávná dýka z doby krále XY a šlehne při zásahu protivníka bleskem", tak mu jistě budu jako obchodník věřit více (a dám mu více peněz), než umouněnému oškubanému dobrodruhovi, který mumlá něco o hrobce a "nějaké asi magické dýce" co "nějak divně jakoby brní". Protože cítím, že tak nějak vůbec netuší, co má v ruce a tím pádem mu dám pár zlatek a můj zisk bude větší.. myslím že obchodníci se starožitnostmi by mohli vyprávět.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

photter's right x)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

Gran píše:photter's right x)
zaděláváš na "potížistu" :megalol:
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

No, Jája má pravdu v tom, že nějakej artefakt obchodník nejspíš vykoupí za víc od prověřenýho člověka než nějakýho neznámýho chlapíka. Ale u běžného zboží (ruda, dřevo...) by to mělo bejt jedno, ne?
Bratrstvo zabanovaných!
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Přijde mi to hodně sporné.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Obchodník, aspoň v normálních fantasy světech, které jsem četl, hrál, spoluvytvářel. Mívá postupně tyto hodnoty:

1. strach z nepřátelské reakce někoho, koho by se pokusil okrást. TO bude hodně záviset na charismatu a znalosti věcí prodávajícího.

2.Zisk, kterého se snaží dosáhnout.(poměr výkup, nákup)

3.Strach z berních úředníků

4. daně, kterým chce uniknout.

5. Někde mezi těmito čísly se obvykle pohybuje výpalné, které se platí gangsterům, kteří ovládají čtvrť ve které žije. Málokdy a málokdo neplatí žádné, to by musel být tvrďák.

Gangsteři mohou být a obvykle bývají podle čtvrti buď zločinci, nebo stráže. V Eq jsou stráže obvykle DM pojímáni jako klaďáci, kteří by úplatek nevzali a jsou lépe placení a větší tvrďáci, než dobrodruzi i kdyby se dobrodruzi postavili v dobrodružstvích na hlavu. (Mě přijde, že by spíše byli placení z pokut a bylo by jich jen tolik, kolik je nezbytně nutné a ne stejně, jako ostatních obyvatel a v praxi by leckdo z nich neváhal si přivydělat úplatkem, nebo jinak).
Zločinci se nemohou organizovat tak, aby mohli do běhu světa zásadněji zasáhnout, což podle mne svět dost ochuzuje, ale můj názor není důležitý.

Druhá věc jsou hráči, kteří kolečkují poklady, proti kterým se nedá zasáhnout jinak, než tím, že od jejich postav prostě ty vykolečkované krámy nebude nikdo kupovat, nebo bude, ale za tak málo, že jim to nebude stát zato. Je to prostě boj logiky RP světa s powergamingem. Ten svět má být o něčem jiném než kolečkování. K
Dobro zvítězí až nakonec. W
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

To Ghost:
- To jsi ještě nenarazil na obchodníka. :o)))
Když vezmu příklad z praxe: Syrovátka se lila jako odpad do kanálu, ale pak přišel nějaký génius, trošku to osladil, udělal reklamu s l'casei imunitas a hle, malinká flaštička najednou stojí dvacku a jde na dračku.
A uhlí může dobrý obchodník prodat jako 102,356 % uhlovitější a tím pádem dražší. (jojo, reklamy jsou moje úchylka :blush: )

Ale pravda, kolečkáře tohle spíše podpoří. :ermm: Jedině že by skutečně velkou (zásadní) roli hrály právě všechny ty "obchodnické" skilly. :o(
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
OneIceOne
Příspěvky: 318
Registrován: 15. 3. 2006 10.24

Příspěvek od OneIceOne »

Jája CZE píše:Jedině že by skutečně velkou (zásadní) roli hrály právě všechny ty "obchodnické" skilly. :o(
Ne, bude to pak kolečkář s body v obchodování...
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

OneIceOne píše:
Jája CZE píše:Jedině že by skutečně velkou (zásadní) roli hrály právě všechny ty "obchodnické" skilly. :o(
Ne, bude to pak kolečkář s body v obchodování...
Co jiného než obchodní skilly by mělo hrát u obchodníka roli v tom kolik za to tomu člověku dá? To by se z obchodování stal skill do kterého nemá cenu si přidávt body...

například když se dohrabe špinavej smradlavej ork do obchodu a chce prodat pár šutrů co našel tam kdesi v potoce a příjde tam stokrát tak to toho obchodníka začne štvát, protože mu např "odhání tím smradem normální lidi" a tak mu bude dávat pořád míň a míň a až to ten ork konečně pochopí, tak pujde třeba jinam...

zato když tam dojde nádherná slečna, ze které na míle září charizma a každej by pro ni udělal cokoli, tak i kdyby tam přišla tisíckrát za den vždycky s pytlíkem jedněch a těch stejných kamenů, vždycky by jí dal stejnou cenu, a vždycky by ji viděl rád...

chápu, že někdo chce udělat něco proti kolečkářům, ale nejde to...pokud to ten člověk bude dělat, tak to bude dělat i kdyby na chleba (za to co donese) nebylo...nevím co by proti kolečkářům pomohlo..možná DM, možná něco jinýho...ale rozhodně ne omezení obchodnickýho skillu...
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Re: Přijde mi to hodně sporné.

Příspěvek od Gran »

Kai Rivienta píše: Zločinci se nemohou organizovat tak, aby mohli do běhu světa zásadněji zasáhnout, což podle mne svět dost ochuzuje, ale můj názor není důležitý.
Zadržel jsem kýchnutí, aby to nevypadalo, že souhlasím .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

magnumik píše:
Jen bych rád upozornil, že mi přijde, že do toho obchodování taháte už moc různorodých Statů.
Původní obchodovací skill má podporu v INTeligenci (=odhad ceny). CHARisma je fajn, ale to už to nemá s původním NWN enginem nic společného. Ale na druhou stranu mi to přijde jako sqělý nápad. Odhadnout podle INT cenu a pak podle CHAR si ji ještě upravit. Mimochodem, mám za to (a mohu se mýlit :bigwink: - nevidím do kódů, jen do toho co mi nabízejí obchodníci), že Labir skill "odhad ceny" v některých obchodech natvrdo obešel ( defacto ho znehodnotil - tzn. v některých obchodech předměty/zboží stojí "pořád" stejně (P.S. tohle není, proboha, útok na Labira, ani jeho práci na skriptech, a prosím aby to tak NEBYLO chápáno).
Ať už se udělá systém jakkoli, byl bych rád kdyby bylo benevolentnější nastavení limitu na Postavu, než se jí rapidně začne snižovat výkup. (Co se z vlastní zkušenosti pamatuji, tak byly "dny" kdy moje postava (ale i jiné) na EQ prostě "vydělávali", tzn. rýžovali, lovili, TĚŽILI rudu atd. "kolečkovacím stylem" neb nebylo na EQ jiné "zábavy" a oblečení na ples/do boje, atd. není prostě zadarmo...třeba :megalol: ). Tak aby pak ti chudáci co běžně peníze nevydělávají pak nebyli biti za to, že naléhavě POTŘEBUJÍ peníze a musí si na ně jednorázovou vydělávací akcí "nahrabat"...a tím pádem pak musí udělat o pár zbytečných koleček navíc, aby si vydělaly.

P.S.
Stejně mi to přijde škoda, že pro pár kolečkářů se musí vymýšlet šikanovací systém.

P.P.S.
to magnumik: To by byl pěkně blbý obchodník, kdyby orka vyštípal!! Mnohem obchodničtější by bylo mu TRVALE vykupovat drahokamy "lehce" pod cenou od "tupého" orka a tím si na něm TRVALE mastit kapsu, než si do krámu tahat nějakou pipku a ještě ji přeplácet (=tratit). Nejsem zastáncem toho, že do obchodování patří hormony. A pokud ano, pak si dotyčný obchodník zaslouží chcípnout na almužně hlady *myšleno s ironickým nadhledem* :yes: :megalol:
Obrázek
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

magnumik: Exactly! A o tom to prave je. ,,Kaslu na to, ze mi smlouvanim umis vykecat diru do hlavy a ze mi pravidelne dodavas ruroviny ktery potrebuju. Ten po***nej diamant jsi mi prinesl uz po dvacaty, tak proste dostanes petku a tahni! Jo kdybys to podal tomu frajerovi co stoji za tebou a tak pekne mi slinta na sklo …. to by ses nakapsoval, ale tobe proste vic nedam!"
Jo, a rusit appraise je spravny. Bude totiz novy eq-appraise, ktery se bude odvijet od statutu hrace na foru.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

*hloubá proč nejde smazat tenhle příspěvek*
Naposledy upravil(a) OneHeart dne 22. 8. 2007 15.46, celkem upraveno 1 x.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

kucik píše:
Jo, a rusit appraise je spravny. Bude totiz novy eq-appraise, ktery se bude odvijet od statutu hrace na foru.
:megalol:
navrhuju speciální daně pro potížisty!
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

kucik píše:magnumik: Exactly! A o tom to prave je. ,,Kaslu na to, ze mi smlouvanim umis vykecat diru do hlavy a ze mi pravidelne dodavas suroviny ktery potrebuju. Ten po***nej diamant jsi mi prinesl uz po dvacaty, tak proste dostanes petku a tahni! .
Jenže cena toho úžasnýho diamantu může bejt třeba v tom jak je vzácnej, takže zatímco támhle ta bohatá panička zaplatí deset tisíc za šutrák, co má jen ona, těžko dá tolik za stejnej šutr co si na prstýnek dalo namontovat celý podhradí, protože jima nějakej kolečkář zaplnil trh.
Je hezký že nějakej obchodník potřebuje suroviny, ale když ví že upotřebí (ať už je prodá dál nebo zpracuje) 50 tejdně, proč by měl kupovat každej tejden 200? Čím víc je jednoho druhu zboží na trhu, tím klesá jeho cena, nebo se pletu?

Edit: Divné na tom spíš je, že cena by pak podle návrhu klesla jen té dané osobě a ne všem. Podobná opatření proti kolečkářům a vůbec opatření ve stylu "ty děláš něco špatně tak ti ztížíme" nakonec odnesou ti co s tím nemají nic společnýho - ať už jde o pitomej výkup pastí nebo speciální potvory u neustále vybíranejch dungeonů... ale to už odbočuju od tématu :blink:
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Předně, "semiperzonální ekonomika", jak to nazval Labir, já osobně chápu jako OOC opatření a budu se k tomu taky tak stavit. Já už kdysi měl na mysli systém, kde by byla cena pohyblivá podle počtu prodanejch kusů. Jenže ty by situaci tady ještě zhoršil, to by nejen že obchodníci neměli peníze, ale několik dní by nekoupili od nikoho nic, když jeden kolečkář prodá 99% všeho co obchodník koupil a dalších 20 lidí dá dohromady to 1%.

Takže se asi nesnažte perzonální ceny vysvětlovat IC, myslim, že to ani moc nejde. Je to prostě opatření proti bourání ekonomiky v NWN, kde je tohle jaksi problém. Podobná opatření už tu jsou - omezení těžby, limit na poklady. Ale evidentně to nestačí, vždycky se najde jiná cesta, že. Kdyby se někteří nechovali, jak se chovají, nikdy by taková opatření nevznikla, nebyla by prostě potřeba. A každý další opatření dycky cíleně zasáhne nejvíc tu skupinu, kterou má, a je krásný pozorovat, jak skučí :) Někdo tráví dne a noci u rýžoviště? Má útrum, hromadu bezcennejch kamenů může hodit do kanálu. Někdo obíhá poklady co to jde? Ať pokračuje, ale už to neprodá. To prostě neni hraní postav. Někdo prodává tunu pastí denně až obchodníci nemaj peníze a ostatní na to akorát doplácí? A je lepší tohle nebo úplnej zákaz jejich výkupu? A neříkejte, že s tim nic nedělat a nechat jednu postavu nekontrovatelně bohatnout, zatimco ostatní si neškrtnou, je řešení... Co si myslíte, že by hráči dělali, kdyby byl nekontrolovanej systém xp za příšery? To je to samý. Možná by leccos řešilo snižování ceny pro všechny, ale vzhledem k tomu, že jsou někteří kolečkáři obzvlášť pilný, za chvíli by žádnej obchodník nekoupil nic. A omezit příliv těch itemů skoro nejde nebo je to děsně těžký (viz limit pokladů). V takovym papíráku se dá spoustu věcí jednoduše řešit, ale v perzistentnim NWN světě s omezenejma prostředkama kterej musí běžet i bez dohledu už situace neni tak snadná.

Přečtěte si poslední odstavec příspěvku od Kai. Naprostý souhlas.
KaTo píše:Mimochodem, mám za to (a mohu se mýlit :bigwink: - nevidím do kódů, jen do toho co mi nabízejí obchodníci), že Labir skill "odhad ceny" v některých obchodech natvrdo obešel ( defacto ho znehodnotil - tzn. v některých obchodech předměty/zboží stojí "pořád" stejně (P.S. tohle není, proboha, útok na Labira, ani jeho práci na skriptech, a prosím aby to tak NEBYLO chápáno).
Systém odhadu ceny se upravoval, předevšim proto, že tam maj BW chybu.
P.S.
Stejně mi to přijde škoda, že pro pár kolečkářů se musí vymýšlet šikanovací systém.
Mně taky, ale co naděláš. Chceš to nechat tak a ostatní ať jsou na tim bitý? :(
Odpovědět