Nový obchod - paralelní téma
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Prosím všechny, aby se drželi tématu topiku.
Neprobírá se tu ani nastavení světa dobro/zlo, ani status jednotlivých hráčů na fóru.
Původně jsem jej založil pouze proto, abych otestoval, zda i my "obyčejní přespěvovatelé" můžeme obohatit současné plány nějakou podnětnou myšlenkou. Je mi líto, že se to tu opět zvrhává do výlevů zlosti a výkřiků ublíženosti. To se nemůžete nad něco povznést a prostě se tady chvilku cítit jako "rádci"? čistě proto, aby se naše nápady do té hry mohli dostat? Tohle už chvilkami nemám sílu číst ani já, a to mám vážně chuť alespoň svou radou (byť blbou) občas přispět a běh světa ovlivnit. Být Labirem nebo rádcem, tak to tu ignoruji.
Takže prosím všechny, kdo chtějí přispět svou představou o tomto systému, který neběží a tím pádem zatím nikoho nepostihuje a ani nevíme, jak by měl v praxi vypadat, aby sem napsali svůj příspěvek.
Zbytek výlevů a komentářů prosím směřujte někam do sekce flames nebo na novinky.cz.
Neprobírá se tu ani nastavení světa dobro/zlo, ani status jednotlivých hráčů na fóru.
Původně jsem jej založil pouze proto, abych otestoval, zda i my "obyčejní přespěvovatelé" můžeme obohatit současné plány nějakou podnětnou myšlenkou. Je mi líto, že se to tu opět zvrhává do výlevů zlosti a výkřiků ublíženosti. To se nemůžete nad něco povznést a prostě se tady chvilku cítit jako "rádci"? čistě proto, aby se naše nápady do té hry mohli dostat? Tohle už chvilkami nemám sílu číst ani já, a to mám vážně chuť alespoň svou radou (byť blbou) občas přispět a běh světa ovlivnit. Být Labirem nebo rádcem, tak to tu ignoruji.
Takže prosím všechny, kdo chtějí přispět svou představou o tomto systému, který neběží a tím pádem zatím nikoho nepostihuje a ani nevíme, jak by měl v praxi vypadat, aby sem napsali svůj příspěvek.
Zbytek výlevů a komentářů prosím směřujte někam do sekce flames nebo na novinky.cz.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Jenom abych se ti pokusil odpovědět na to, že se ti nelíbí snižování cen a možný dopad na PC obchodníky. Já o obchodování na EQ taky trošku něco vim, a moje postava na tohle dost možná taky doplatí. Ale přesto jsem pro, aby se tim zarazilo možný prodávání tuny věcí prakticky denně u některejch postav.Jája CZE píše: …
Bude potřeba to nastavit tak, aby to postavy při normálnim fungování ovlivnilo minimálně a nebo realisticky (ta cena se skutečně snižuje... a dá se na tom aji vydělat ;) ), ale při překročení limitů (a nechtěj vidět ty částky...) by následoval prudký exponenciální propad ceny. Doufám, že se to Labirovi povede, samozřejmě se to bude eště všechno testovat, jestli to vůbec bude. Takže se až tak neboj ;)
To nebylo na tvůj poměrně obsáhlý příspěvek (už jen proto, že jsme to psali paralelně), ale na výkřiky o dani pro potížisty.. A částečně na Kai povzdech o nastavení světa, ale ten se v podstatě dotýkal tématu, jen byl asi na mně moc emočně zabarvený. (slušná parta zlodějů s konexemi v bance by udělala pro systém hodně)
Já osobně nevidím v kolečkářích zas takovou hrozbu.. Mají miliony? Mají no a co? Artefakty si nekoupí, kamarádství postav také ne, koníka taky ne. Když je baví křečkovat, tak baví no... Když celá jejich hra a zábava spočívá v obcházení jednoho a toho samého místa.. Ať tam jdou. Mně je to fuk. Moje postavička je asi taky kolečkář, taky chodím kácet stromy a masit skřety a jezevce. Ale při účasti 5-ti lidí, kdy vím že jsou 3 v říši je to spolehlivý způsob, jak si "vyexpovat" postavičku a ještě přijít ke zlatce.
Dosavadní systémy pro ochranu nekolečkářů přece postačují.. Nějaké poklady nám zbydou, hlady neumíráme nikdo.. Na nějaký byt, meč nebo luk také máme.. Problém nastane, až kolečkář koupí všechny byty na desce, ale to už by bylo na psychiatra.
Já osobně nevidím v kolečkářích zas takovou hrozbu.. Mají miliony? Mají no a co? Artefakty si nekoupí, kamarádství postav také ne, koníka taky ne. Když je baví křečkovat, tak baví no... Když celá jejich hra a zábava spočívá v obcházení jednoho a toho samého místa.. Ať tam jdou. Mně je to fuk. Moje postavička je asi taky kolečkář, taky chodím kácet stromy a masit skřety a jezevce. Ale při účasti 5-ti lidí, kdy vím že jsou 3 v říši je to spolehlivý způsob, jak si "vyexpovat" postavičku a ještě přijít ke zlatce.
Dosavadní systémy pro ochranu nekolečkářů přece postačují.. Nějaké poklady nám zbydou, hlady neumíráme nikdo.. Na nějaký byt, meč nebo luk také máme.. Problém nastane, až kolečkář koupí všechny byty na desce, ale to už by bylo na psychiatra.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
to Kolja(???): Po Jájově příspěvku se mi v mysli zformulovala otázka - čím jsou tito tzv. kolečkáři vlastně NEBEZPEČNÍ? Mě to uniká. Tak mají 4x 500 000 v bance. Plné truhly drahokamů a já nevím čeho. Jak psal Jája, nic si za to nepořídí a kdyby skupovali byty, tak je snad v rámci RP nějak zkrhouhne DMko. Fakt netuším, proč by se měl kvůli nim vymýšlet systém...v čem je tedy problém?
Z pohledu hráče možná tohle neni hrozba, z pohledu tvůrce ale je :-/ Hráč si řekne no a co, ale tvůrce se zhrozí "jak to? to přece nikdo mít nemohl... a na zlato je vázaný tohle a tamto... a nabourá to tenhle systém..." a podobně … A postupně na to můžou doplácet hráči, viz. obchodníci bez peněz, nemožnost prodat některé věci, nebo i byty...Jája CZE píše: …
EDIT pro KaTo:
jo, asi to není problém, kterej by zničil svět :) ale přesto... neni lepší tomu předejít? problémem by pak mohla být inflace, jestli tomu tak můžu říkat... prostě když někdo bude mít teoretickej příliv peněz daleko větší než jejich možnej odliv, bude to pro něj, jako by měl zlata teoreticky nekonečno, a peníze zcela ztratí hodnotu, bude to bezcenná věc kterou s klidem může házet do koše a v případě potřeby si obstará další; v kontrastu s některými postavami, které budou chudé... už jsem to na pár světech viděl a nic příjemného...
Ano, měly by být chudé postavy a bohaté postavy (a něco mezi tím), ale postavy, který můžou mít pocit, že maj nekonečno zlata a prakticky neni jak ho odčerpat. Ano, může zasáhnout DM, když bude nejhůř (a už se to stalo), ale jednak by k takové situaci nemělo nastavením dojít, a jednak je to zátěž na DM, kterou mají systémy eliminovat, aby se mohli soustředit na hru.
Ale kdo ví, jestli ten systém opravdu bude. Asi podle toho, jak se kdo bude činit :D
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
vlastně sis na to dál odpověděl sám...ale abych to upřesnil z mojí strany...u obchodování v reálu záleží vždycky jednak na inteligenci a jednak na charizmatu...tak jsem to jenom hodil na onen příklad do hry...když to má být co nejblíž realitě...každopádně byl to jen příklad, důležitá je podstata.KaTo píše: Jen bych rád upozornil, že mi přijde, že do toho obchodování taháte už moc různorodých Statů.
…
hm, to asi máš jiný mínění o obchodnících...já myslím, že raději obchodují např. ze šlechtou, králem, kýmkoli kdo něco zmanená, než z umouněným ubožákem z ulice...i když by toho druhého pořádně natáhli...šlechta a výše postavení to znamená peníze...jde o prestiž.KaTo píše: …
to magnumik: To by byl pěkně blbý obchodník, kdyby orka vyštípal!! Mnohem obchodničtější by bylo mu TRVALE vykupovat drahokamy "lehce" pod cenou od "tupého" orka a tím si na něm TRVALE mastit kapsu, než si do krámu tahat nějakou pipku a ještě ji přeplácet (=tratit). Nejsem zastáncem toho, že do obchodování patří hormony. A pokud ano, pak si dotyčný obchodník zaslouží chcípnout na almužně hlady *myšleno s ironickým nadhledem*
________________________________________
čím víc o tom přemýšlím … a po tom co sem tady do tohohle příspěvku napsal A4 textu a pak to smazal přišel sem na dvě věci. Ano, systém je potřeba pro omezí kolečkářů, za cenu omezení nekolečkářů...a za druhé...napsat A4 textu nějakých názorů je zbytečný...sice se mi zdálo ze začátku kastování na fóru (i když v určitých věcech nespravedlivé) docela přínosné. Když se ovšem objevilo první téma jen pro "vyvolené"...je to dost...jak to nazvat...prostě je tady většina lidí zbytečně, jako "co tady sakra dělám?" Nikdy sem nechtěl patřit mezi rádce nebo něco "vyššího", protože nemyslím, že moje názory jsou nějak extra hlubokomyšlenkové, prozíravé nebo spásupřinášející, ale jsou to moje názory, část mě sama...a když je tady tato část mě zbytečná...působí to na mě špatně.
Prave na tohle jsem narazel. Jak uz bylo receno, IC to okecat nejde. Navic neni velkej problem prodavat pres prostrednika - prodavat pres armadu prostredniku.Braenn píše: Edit: Divné na tom spíš je, že cena by pak podle návrhu klesla jen té dané osobě a ne všem. Podobná opatření proti kolečkářům a vůbec opatření ve stylu "ty děláš něco špatně tak ti ztížíme" nakonec odnesou ti co s tím nemají nic společnýho - ať už jde o pitomej výkup pastí nebo speciální potvory u neustále vybíranejch dungeonů... ale to už odbočuju od tématu
2. Jak zkusenost prokazala. Cim komplikovanejsi system, tim vic dopadu ma na ty kterych se nemel tykat, o to vic vykazuje chyb a o to vic skyta der k obejiti.
V dobe kdy jsem hral, podud vim, koleckari nebyli zas takovy problem. Vetsinou je to brzo omrzelo a to uz treba jen proto, ze se od nich ostatni separovali.
No... hlavne me tohle tema pekne pobavilo, tak jsem si neodpustil ten jizlivej ton. Ja to jinak neumim, kdyz se smeju.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
Sem si vědom toho, že sem Labir nekouká, ale přece jen, kdyby se uráčil sem podívat tak mám dotaz....Bude se brát v potaz krom všech těch možnejch i nemožnejch věcí u obchodníka třeba rasa? Víte co tim myslim.. Hag Hargol x ušáci a třeba naopak kdyby náhodou vlez nějakej trp do Amfiberai.… Díky
EDIT: jeslti už je to někde vejš psaný, tak se omlouvám, už jsem se v tý záplavě fakt ztrácel...
EDIT: jeslti už je to někde vejš psaný, tak se omlouvám, už jsem se v tý záplavě fakt ztrácel...
Naposledy upravil(a) Alfray dne 23. 8. 2007 10.12, celkem upraveno 1 x.
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
take it easy
@Jája: jako rádce se můžeš cítit dle tvé ctěné libovůle, ale k ničemu ti to nepomůže. Myslim si, že tento topic je zčásti zbytečný, protože jediný člověk, který by mohl brát v zřetel tyto návrhy se rozhodl ho ignorovat.
@magnumik: tu druhou část příspěvku si napsal hezky (radči nebudu komentovat, nebo bych taky dostal nějaký cejch)
@magnumik: tu druhou část příspěvku si napsal hezky (radči nebudu komentovat, nebo bych taky dostal nějaký cejch)
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
A ja uz cejch mam, takze komentovat klidne muzu.
Pokud se nekdo (podotykam nekdo, s kym nejsou problemy) slusne a jeste s omluvou na neco zepta, pak je pro me vrcholem neslusnyho chovani, odpoved ve stylu ,,Nehodlam te vyslechnout ani se k tomu nijak vyjadrovat a kdyz me to vase cancani omrzi, tak to smazu."
To je jen a jen muj osobni nazor. Jinym to mozna prijde normalni.
Pokud se nekdo (podotykam nekdo, s kym nejsou problemy) slusne a jeste s omluvou na neco zepta, pak je pro me vrcholem neslusnyho chovani, odpoved ve stylu ,,Nehodlam te vyslechnout ani se k tomu nijak vyjadrovat a kdyz me to vase cancani omrzi, tak to smazu."
To je jen a jen muj osobni nazor. Jinym to mozna prijde normalni.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
to OneHeart: no už mě to napsalo víc lidí, ale si první kdo tak učinil veřejně (no ti další to nenapsali veřejmě, protože k tomu bylo ještě spousta jiných věcí, které byly o něčem jiném)...každopádně o to nejde, neni to žádná revolta, labira respektuju a uznávám, jenom prostě píšu co cítim...nic víc
to kucik: mě to třeba taky docela zarazilo...protože jak jinak rozeznat mezi ostatními rádce, když si nebudu číst jejich názory na daná témata...ale jak sem napsal už nahoře, rádce být nechci, ale nezájem o moje názory mi není příjemný.
Přemýšlím jestli napsat co si myslím o Hagu, jako reakci na Alfreyův a Swordfishův příspěvek...ale nechám to tak, zbytečně by se to pak zvrhlo.
to kucik: mě to třeba taky docela zarazilo...protože jak jinak rozeznat mezi ostatními rádce, když si nebudu číst jejich názory na daná témata...ale jak sem napsal už nahoře, rádce být nechci, ale nezájem o moje názory mi není příjemný.
Přemýšlím jestli napsat co si myslím o Hagu, jako reakci na Alfreyův a Swordfishův příspěvek...ale nechám to tak, zbytečně by se to pak zvrhlo.
@Kucik:
Neuráží mně to z toho důvodu, že na můj dotaz bylo korektně a vyčerpávajícím způsobem zodpovězeno. Labirovu odpověď chápu jako: "klidně si tu můžeš psát, ale na nic jsem se tě neptal, takže na své návrhy nečekej odpověď. Moje otázka směřovala na někoho jiného". Přesně v souladu s tím, co napsal do pravidel o rádcích a zbytku. Je jen moje věc, jak se s tímto "odkazem na pravidla fóra" vyrovnám. Ničím mne osobně ve své odpovědi neurazil ani nenapadnul.
Neuráží mně to z toho důvodu, že na můj dotaz bylo korektně a vyčerpávajícím způsobem zodpovězeno. Labirovu odpověď chápu jako: "klidně si tu můžeš psát, ale na nic jsem se tě neptal, takže na své návrhy nečekej odpověď. Moje otázka směřovala na někoho jiného". Přesně v souladu s tím, co napsal do pravidel o rádcích a zbytku. Je jen moje věc, jak se s tímto "odkazem na pravidla fóra" vyrovnám. Ničím mne osobně ve své odpovědi neurazil ani nenapadnul.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Změna zobrazení fóra Rádců
Po zvážení situace jsem se rozhodl fórum změn a návrhů otevřené pouze pro Rádce učinit skrytým, takže pouze Rádci jej mohou vidět. Jeden z původních důvodů a to výchovně/informační pro ostatní hráče tak bohůmžel pozbývá smyslu. Nakonec jsem to totiž nevydržel a tento topic si přečetl..
Je smutné jak se díky některým lidem z toho stalo další místo kam si šli vylít svůj pocit ublíženosti a místo na postěžování si. Popravdě jsem to očekával (proto ten můj příspěvek), ale stejně mě to zklamalo. Případných dobrých nápadů od slušných hráčů by bylo a je škoda, ale mlou snahou je takovéto hráče separovat od těch zbylých do skupiny Rádců. Je jedno jestli se mnou většinou souhlasí nebo jsou proti mým názorům, důležité je aby měli kultivované chování, dokázali se držet tématu, pochopit i ne jako odpověď a neměli jen negativistický přístup.
Takže od teď, všechny uvažované a připravované změny v modulu a diskuse k nim budou jen pro oči Rádců. Nejedná se o utajování informací z důvodu jejich tajnosti, pouze z důvodu zabránění reakcí jako jsou zde v tomto topicu. Nejraději bych tyhle věci probíral úplně veřejně jako v začátcích Equilibrie, jenže... sami víte jak se to teď vždycky zvrhává. Pokud by se situace náhodou zlepšila tak bych opět uvažoval o navrácení se k původnímu modelu "všichni mohou kecat do všeho".
A varuji každého kdo by podobnými příspěvky chtěl reagovat na tenhle můj příspěvek - míra mé tolerance je již prakticky vyčepána.
Po zvážení situace jsem se rozhodl fórum změn a návrhů otevřené pouze pro Rádce učinit skrytým, takže pouze Rádci jej mohou vidět. Jeden z původních důvodů a to výchovně/informační pro ostatní hráče tak bohůmžel pozbývá smyslu. Nakonec jsem to totiž nevydržel a tento topic si přečetl..
Je smutné jak se díky některým lidem z toho stalo další místo kam si šli vylít svůj pocit ublíženosti a místo na postěžování si. Popravdě jsem to očekával (proto ten můj příspěvek), ale stejně mě to zklamalo. Případných dobrých nápadů od slušných hráčů by bylo a je škoda, ale mlou snahou je takovéto hráče separovat od těch zbylých do skupiny Rádců. Je jedno jestli se mnou většinou souhlasí nebo jsou proti mým názorům, důležité je aby měli kultivované chování, dokázali se držet tématu, pochopit i ne jako odpověď a neměli jen negativistický přístup.
Takže od teď, všechny uvažované a připravované změny v modulu a diskuse k nim budou jen pro oči Rádců. Nejedná se o utajování informací z důvodu jejich tajnosti, pouze z důvodu zabránění reakcí jako jsou zde v tomto topicu. Nejraději bych tyhle věci probíral úplně veřejně jako v začátcích Equilibrie, jenže... sami víte jak se to teď vždycky zvrhává. Pokud by se situace náhodou zlepšila tak bych opět uvažoval o navrácení se k původnímu modelu "všichni mohou kecat do všeho".
A varuji každého kdo by podobnými příspěvky chtěl reagovat na tenhle můj příspěvek - míra mé tolerance je již prakticky vyčepána.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
NO, přes varování mi to nedá.
Mám tenhle tvůj výlev tedy chápat tak, že jsem neslušný hráč?
Dobro zvítězí až nakonec. W
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
No... napadlo mě napsat něco ve stylu, jako Kai, ale asi si jen povzdechnu: Škoda =( Ale tak co.
Tak to prostě někde funguje. EQ není jediná... i jinde jsou fóra "Administrátoři", kde se řeší věci, do kterých prostě nemá smysl, aby hráči mluvili, protože zkrátka buď nevidí problematiku ze všech úhlů, nebo nejsou schopni přispět tak, aby jejich příspěvek byl skutečně jen a jen příspěvek, ne i úbytkem...
Tak to prostě někde funguje. EQ není jediná... i jinde jsou fóra "Administrátoři", kde se řeší věci, do kterých prostě nemá smysl, aby hráči mluvili, protože zkrátka buď nevidí problematiku ze všech úhlů, nebo nejsou schopni přispět tak, aby jejich příspěvek byl skutečně jen a jen příspěvek, ne i úbytkem...
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Re: NO, přes varování mi to nedá.
Tipnul jsem si na 90% že odpovíš. To je snad nějaká porucha schopnosti komunikace. Dostaneš jasné varování a stejně si musíš rýpnout. Takže Kai BAN na fórum. Nemíním se s tebou donekonečna crcat.Kai Rivienta píše:Mám tenhle tvůj výlev tedy chápat tak, že jsem neslušný hráč?
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Takže k tématu...i když si už úplně přesně nepamatuji, co všechno v něm bylo.
Kompletní nahrazení NWN obchodů
Dialogový systém obchodu vypadá docela dobře, ale v některých případech bude jeho použití na škodu. Například nákup květin, potravin a ostatních věcí, které si člověk vybírá především podle vzhledu se stane poněkud otravným. Pro 100% využití potenciálu dialogových obchodů je nutné se zbavit všech NWN obchodů, aby šly navázat všechny proměnné na dialogy, správně? Výhody ale stále asi převažují nad nevýhodami, i když se mi představa dialogového vybírání růží docela příčí.
Výkup
Nevím, jestli bylo uvedeno, ale jakým způsobem bude probíhat výkup předmětů, které nemohou být obsažené v dialogové větvi (všemožný loot etc.)? Napadlo mě podobné řešení jako když knižní démonek žere knížky na zemi, ale bojím se bojím bugů a zneužitelnosti takového přístupu.
Vlastní měna
Ačkoliv vlastní měna je podle mě perfektní nápad (včetně hmotnosti), jen bych byl opatrný s nutností směny. Jakékoliv rozměňování peněz nenávidím v reálu a ve hře by mě to bavilo ještě míň.
Počítejte ale se mnou. Platinovka, která by měla hodnotu jednoho měšce, by vážila 0.1 libry. Labir ví, ale já tuším, že téměř nikdy není třeba mít u sebe víc než 300k, což odpovídá cca 30 librám. Samozřejmě pokud člověk využívá služeb banky, málokdy má us sebe víc než 50k. Takže s váhou prolém nebude, pokud by se s mincemi pracovalo efektivně. Tudíž navrhuju, aby místo směnárny se pracovalo s mincemi stylem "seberu ti největší množství mincí tak, aby to vyšlo". Potom by šlo z banky vybrat třeba 2000 zlatých, dostal bych to ve dvou mincích a abych získal drobné, tak si musel u Sváči koupit jednu taštičku - ostatně v reálu to tak taky dělám.
Appraise
Nejsem si jistej, jestli tenhle skill labir vůbec ve svém příspěvku zmiňoval nebo je to až výmysl tohoto tématu, ale určitě nejsem pro jeho ignorování. Mám pro to dva argumenty:
1) Mám v něm 5 bodů, a to to prosím nemám ani jako class skill
2) Proč vlastně takhle likvidovat skilly, pokud není nikterak těžké to zapracovat?
Proto trochu nechápu, proč je vlastně appraise ignorován u zkoušecích obchodů, kde nehrozí přítomnost nějakého BioWare bugu. Další vázání na charismu je navíc a IMO zbytečné.
Úprava ceny podle dalších parametrů - no, proč ne, ale praktické využití moc nevidím. Trpaslíci vesele obchodují s kýmkoliv (včetně těch ušáků) a jinde nemají rasové přdsudky moc místo. Podle povolání - no a jak to ti obchodníci poznají? Snad by to pak šlo podle oblečení, ale pak už se tam víc hodí úprava na charismu.
Persuade & Intimidate
Jasně, nějaká podpultovka a tak - klidně bych zařadil, ale tyhle skilly by neměly mít vliv na cenu, poněvadž už tu jeden takový máme
Opatření proti syslům
Protože nemám žádné vstupní informace (kolik je hodně, kolik mají lidi na účtech, kde je berou), nemám možnost navrhnout jiné řešení.
Přecijen je lepší (i OOC) omezit jednotlivce, který to přehání než snižovat stavy kamenů v potoce (protože už teď jě těch cennějších sakra málo).
Já si dovedu představit, že by mě zasáhl limit 20k za IR den výkupu drahokamů. Samozřejmě by to už bylo mnohem lepší, kdyby byl limit 100k za týden nebo 300k za měsíc. Proto, pokud o nějakém takovém omezení uvažuješ, raději ho rozlož do dlouhého časového úseku, ať tím neutrpí nárazoví sběrači.
Kompletní nahrazení NWN obchodů
Dialogový systém obchodu vypadá docela dobře, ale v některých případech bude jeho použití na škodu. Například nákup květin, potravin a ostatních věcí, které si člověk vybírá především podle vzhledu se stane poněkud otravným. Pro 100% využití potenciálu dialogových obchodů je nutné se zbavit všech NWN obchodů, aby šly navázat všechny proměnné na dialogy, správně? Výhody ale stále asi převažují nad nevýhodami, i když se mi představa dialogového vybírání růží docela příčí.
Výkup
Nevím, jestli bylo uvedeno, ale jakým způsobem bude probíhat výkup předmětů, které nemohou být obsažené v dialogové větvi (všemožný loot etc.)? Napadlo mě podobné řešení jako když knižní démonek žere knížky na zemi, ale bojím se bojím bugů a zneužitelnosti takového přístupu.
Vlastní měna
Ačkoliv vlastní měna je podle mě perfektní nápad (včetně hmotnosti), jen bych byl opatrný s nutností směny. Jakékoliv rozměňování peněz nenávidím v reálu a ve hře by mě to bavilo ještě míň.
Počítejte ale se mnou. Platinovka, která by měla hodnotu jednoho měšce, by vážila 0.1 libry. Labir ví, ale já tuším, že téměř nikdy není třeba mít u sebe víc než 300k, což odpovídá cca 30 librám. Samozřejmě pokud člověk využívá služeb banky, málokdy má us sebe víc než 50k. Takže s váhou prolém nebude, pokud by se s mincemi pracovalo efektivně. Tudíž navrhuju, aby místo směnárny se pracovalo s mincemi stylem "seberu ti největší množství mincí tak, aby to vyšlo". Potom by šlo z banky vybrat třeba 2000 zlatých, dostal bych to ve dvou mincích a abych získal drobné, tak si musel u Sváči koupit jednu taštičku - ostatně v reálu to tak taky dělám.
Appraise
Nejsem si jistej, jestli tenhle skill labir vůbec ve svém příspěvku zmiňoval nebo je to až výmysl tohoto tématu, ale určitě nejsem pro jeho ignorování. Mám pro to dva argumenty:
1) Mám v něm 5 bodů, a to to prosím nemám ani jako class skill
2) Proč vlastně takhle likvidovat skilly, pokud není nikterak těžké to zapracovat?
Proto trochu nechápu, proč je vlastně appraise ignorován u zkoušecích obchodů, kde nehrozí přítomnost nějakého BioWare bugu. Další vázání na charismu je navíc a IMO zbytečné.
Úprava ceny podle dalších parametrů - no, proč ne, ale praktické využití moc nevidím. Trpaslíci vesele obchodují s kýmkoliv (včetně těch ušáků) a jinde nemají rasové přdsudky moc místo. Podle povolání - no a jak to ti obchodníci poznají? Snad by to pak šlo podle oblečení, ale pak už se tam víc hodí úprava na charismu.
Persuade & Intimidate
Jasně, nějaká podpultovka a tak - klidně bych zařadil, ale tyhle skilly by neměly mít vliv na cenu, poněvadž už tu jeden takový máme
Opatření proti syslům
Protože nemám žádné vstupní informace (kolik je hodně, kolik mají lidi na účtech, kde je berou), nemám možnost navrhnout jiné řešení.
Přecijen je lepší (i OOC) omezit jednotlivce, který to přehání než snižovat stavy kamenů v potoce (protože už teď jě těch cennějších sakra málo).
Já si dovedu představit, že by mě zasáhl limit 20k za IR den výkupu drahokamů. Samozřejmě by to už bylo mnohem lepší, kdyby byl limit 100k za týden nebo 300k za měsíc. Proto, pokud o nějakém takovém omezení uvažuješ, raději ho rozlož do dlouhého časového úseku, ať tím neutrpí nárazoví sběrači.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.