Zamyšlení nad statistikami postavy

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

cybermisa píše:Kdyz uz se na to divate z pohledu systemu nwn, je treba brat v uvahu, ze krome abilit tu jsou i skilly.

"Nadchnuti pro boj" bude jinak probihat i postavy s vysokou CHAR a vysokym presvedcovanim a jinak u postavy s vysokym CHAR a vysokym bluffem …
Jistěže máme i skilly a featy, ale je to stále to samé... buď pro to něco postava má vlohy, nebo nemá (a nejde jen o charismu). Pochopitelně to neplatí jen u toho co postava může dokázat, ale i co nemůže. Pokud je postava trouba co uvěří všemu co mu kdo řekne, tak by to tak mělo být, a ne že začne zpochybňovat a polemizovat, kdykoliv má příležitost.

A pochopitelně, že jako noc šeredný půlork bez sebemenšího ndání se může dřinou dopracovat až na velmi dobrého klavíristu (bude mít spoustub hodin nacvičeno - čtěte hafo bodů ve skillu). Já se to ale snažil ukzat na vlastnostech, kde je to snad nejjednodušší k vidění. :smile:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Taury
Příspěvky: 409
Registrován: 10. 12. 2006 17.16
Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taury »

Jenomže tady je háček. Systém je vždy omezující. Body ve skillu nakupuješ podle toho kolik ti dá povolání + bonus za int a ne bonus za čas (domělí) strávený prováděním té činosti.
Aini Wende - Až po špičky oušek zamilovaná elfka.
Burkarie dcera Zlitiruka - Ulomený obr?
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

Pavel Urban píše:2Magnumik: No tak to nesouhlasím, zase já. Jedna věc je nadchnout lidi pro boj, druhá provézt je vítězně bitvou (tj. takticky a strategicky jí zvládnout). :smile: No právě že on měl dobré vedení, na druhou stranu to nebyl kdo ví jaký hezoun (nemyslím Gibsona :bigwink: ).
No právě podle mě je škoda to takhle zobecňovat... postava tím myslím ztratí.
ale to už zas říkáš něco jinýho..."Jedna věc je nadchnout lidi pro boj, druhá provézt je vítězně bitvou (tj. takticky a strategicky jí zvládnout)" však už sem tady psal:

"postava s vysokou charizmou může být vůdce..i když ti to k němu nesedí, ostatní postavy by prostě měli následovat, ale teť je zase otázka, jestli dobrý vůdce, nebo špatný vůdce...a to podle mě záleží na inteligenci a moudrosti..."

na jednu stranu říkáš, že je rozdíl mezi tím nadchnout lidi pro boj a druhá provést je vítěžně bitvou (což je pravda) a pak říkáš, že měl dobré vedení ale nebyl hezkej... ?

hele...abysme se dostali od gibsona k jádru věci...pošli mě PM jestli chceš s popisem toho co tě přivedlo k tomuhle příspěvku (konkrétně)...samozřejmě pokud chceš...no a konečně se třeba pochopíme...nebo co já vim...očividně na to máme oba náhled z jinýho úhlu, takže tahle diskuze je neřešitelná
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

Myslim ze kazde takovehle rozpitvani driv nebo pozdeji narazi na nejaky paradox. Abych strucne popsal svuj nahled na tyto staty:
Sila: Muskulatura postavy. Dlouhodobe provadeni silove cinnosti je zavisle, na svalech a tudiz na tom, kolik usili postave da jeden pohyb teto dlouhodobe cinnosti - proto nevidim duvod delit na dve casti.

Obratnost: To pro me znamena koordinaci tela. At je to artista, ci klavirista, porad je to o dokonale koordinaci pohybu.

Odolnost se mi dost tezko popisuje, ale zas nevidim duvod proc oddelovat zdravi, telesnou kondici atp.

Inteligence
nejsou znalosti, ale schopnost pouzit tyto znalosti. Mlady clovek ma velmi pruzny mozek a dokaze rychle a efektivne aplikovat sve zkusenosti na nove problemy. To je imho inteligence - schopnost ucit se.

Moudrost : To jsou ty znalosti a zkusenosti postavy (tzv. zivotni moudrost). Neni to intuice ani sila vule. Sila vule je v nwn oddelena, ale cerpa z moudrosti - zkusenosti postavy.

Charisma je dalsi pro me tezko popsatelny stat. Strucne receno je to schopnost postavy pusobit na sve okoli (at jiz pozitivne, nebo negativne - zastrasovani). U dam to muze byt krasa, kterou okouzluji muze. U chlapa zas neco podobneho (Esorimmer z cerveneho trpaslika napr :bigwink: ). Samozrejme s tim take souvisi sila osobnosti - schopnost zanechat po sobe hluboky dojem
No a nakonec zname hrace, pro ktere je modifikator charismy roven cislu podprsenky :bleh:

Nejsem si uplne jisty, jestli jsem spravne pochopil na co timhle vlaknem narazis, ale zatim mi tenhle problem neprisel tak palcivy. Mnohem vic me napriklad mrzi, kdyz vidim postavu (napriklad moudreho maga), ktera ma v popisu, jak ji z oci primo cisi intelekt a moudrost, avsak hrac nedokaze dat dohromady souvislou vetu.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

2Taury: Nejde přece o povolání. Kdo chce dát body do nějakého skillu, dá je tam. Bude ho to třeba stát trochu ze síly v něčem jiném (hráč si vezme level nebo víc vhodnějšího povolání). Buďto někdo tráví hodiny cvičením hry nqa loutnu nebo tlučením panáka na cvičišti. Nejde moc dobře věnovat se oběma věcem naplno a současně.
Mě jde o to, aby postava, která má nebo nemá pro něco vlohy se tak chovala a ne podle situace, kdy se to zrovna hodí... o to, aby postavy byly věrné samy sobě jakožto i představám svých hráčů (a aby hráči o té postavě tu představu měli) a ne jiné při každém nalogovámí.

2Magnumik: Především bych rozlišoval "vůdce" a "velitel." Dobrý vůdce může být otřesný velitel a naopak. Je rozdíl mezi tím "někoho následovat" a tím "jít s někým." Jedno je o loajalitě, druhé jen definování stavu (sloužil jsem pod generálem tím a tím).

Jistě... jak jsem psal, jedná se o dvě složky charismy (z mého pohledu). Jeden nemusí být model, aby dovedl lidi strhnout (nicméně může být). K tomu je třeba něco jiného než hezká tvář.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

Pavel Urban píše:2Magnumik: Především bych rozlišoval "vůdce" a "velitel." Dobrý vůdce může být otřesný velitel a naopak. Je rozdíl mezi tím "někoho následovat" a tím "jít s někým." Jedno je o loajalitě, druhé jen definování stavu (sloužil jsem pod generálem tím a tím).

Jistě... jak jsem psal, jedná se o dvě složky charismy (z mého pohledu). Jeden nemusí být model, aby dovedl lidi strhnout (nicméně může být). K tomu je třeba něco jiného než hezká tvář.
to první cos psal, to je vlastně taky to, co sem říkal..no kopírovat to už nebudu...a k tomu druhýmu... "jeden nemusí být model, aby dovedl lidi strhnout (nicméně může být)" ...jo může a nemusí být model...ale musí mít vysoké charizma. Vem si, kolik zpěváků v dnešní době je hezkých...vem si třeba tvoju oblíbenou skupinu...třeba moje ..hmm tak třeba "KoRn" ...Johnatan Davis neni hezkej, má propadlej hrudník, pupek a podivnej piercing v obočí...ale proč ti lidi na koncertech dělaj to co chce, skandujou když je vyzve...protože má charizma...vnitřní působení na ostatní...ti pak nevnímají to, že vlastně hezkej neni a vidijou ho jako člověka o kterym si neřeknou "fuj ten je hnusnej, ale tak když chce abysme skákali tak budem skákat"...ale řeknou si "hej ten je dobrej, proč si nezaskákat" ...nevnímaj tu "nehezkost"...ignorujou ji...což ve výsledku znamená, že není nehezký pro pozorovatele => je hezký.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

2Kucik: Opět... nechtěl jsem tím říct, že to jak jsem rozdělil ty vlastnosti je nějaké přísně určující a definitivní. Jen jsem se tím snažil ukázat možnosti co za těmi až příliš známými statistikami může být. Rozhodně to nemusí být konečný výčet, ale myslím si, že je daleko lépe popisující než tě 6 strohých statistik. :smile:

Síla: Je velký rozdíl mezi údernou silou a tou vytrvalostní. Pochopitelně obě vycházejí z muskulatury - obě jsou to druhy síly. Nicméně nic to nemění na tom, že veliký rozdíl mezi kopáčem nebo dřevorubcem (výdrž) takovým kulturistou ("jednorázová" síla).

Obratnost: Přece je veliký rozdíl mezi tělesnou obratností (gymnasta) a manuální zručností (hodinář).

Odolnost: Myslím, že je velký rozdíl mezi odolností těla proti šoku (zmiňované zkamenění nebo třeba při skoku rozehřátého dobrodruha do ledové vody) a zdraví těla (náchylnost k nemocem, schopnost odolat jedu). Bohužel mě momentálně nenapadá údernější příklad.

Inteligence: Schopnost učit se... to jsou ale přece znalosti. Jedna věc je vymýšlet nový neznámý postup při řešení problému a druhá je aplikovat již známý postup - ideální příklad je matematika. Buď můžeš použít zavedené vzorce nebo si je sám z tobě známého odvodit. První je znalost, druhé myšlení.

Moudrost: Mě přijde toto vědění (životní moudrost) spíš intuitivního charakteru. Prostě na základě dojmu vyvodí osoba správný závěr či hodnocení situace, aniž by byla například zdatná v daném oboru nebo znalá přesných detailů situace. Tyto závěry nebudou faktické ani vědecky přesné, ale bude to taková ta lidová moudrost... obecná.
Ta síla vůle je s moudrostí spojována již docela standardně. Předpokládám, že to vychází z představy kněží, kteří vzdorují pokušení a pod.

Charisma: Ne každý kdo je pohledný má i charisma (auru, působení na okolí)… a naopak.

No... narážím zhruba na to co popisuješ, že tě zaráží. Pokud se nejedná vyloženě o vadu řeči... je to ono. :bigwink:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

to Pavel Urban: no...mohls to vybalit hned na začátku na plnou hubu konkrétně příklady beze jmen, aby si to uvědomili ti co to dělají...je to zbytečně zamotaný a rozvedený a vůbec... :/
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

magnumik: Spis bych si tipnul, ze oba dva rikate to samy, jen jsi na to jeste neprisel :)) a jen tu zmatkujes, chi chi ^_^

Din: Podle mne vetsina atributu (snad vsechny krome charsimy) nemaji dvoji vyklad a jsou vcelku jasne definovany. Eee. vlastne jo, ta obratnost x zrucnost :)) no tak jo, tak dve.. ale ne vsechny. a navic jak tu uz nekdo podotknul, tu moudrost a inteligenci mas ve svem prehledu krapet pomotanou. Ja osobne beru inteligenci jako chytrost a moudrost jako prehled a znalosti (pac se mi to tak libi a asi to je muj relikt ze Stinu mece, ktera byla prvni hra co jsem potkal, kde inteligenci na tyhle dve hlediska rozdelovali :D), ackoliv moudrost dle dnd a nwn je spis zodpovednost a rozumnost. (A to je podle mne konina ^_^)
Krome charismy tu teda neni nic moc slozityho, kde by se dal najit nejaky hacek, nebo neco az moc vymyslet. Prvotni pricina je totiz nekde jinde a to, na co narazis ty, je az pouze imo dusledek.

Kucik to tu uz nakousnul, i kdyz on si vzal zase jiny projev toho sameho :) Kdyz byste si dali tu praci a forum prosmejdili (a to po vas nechci), Photter tu nad tim nadava kazdej 3/4 roku (a takze to asi neni sezonni jev, ale proste fakt a bude tu ac se budeme snazit sebevic).

Lidi si totiz netvori postavu jako charakter, ale jako hraci postavicku, pajdulaka. Netvori si zivou bytost, ale delaji si "bojovnika". A pak si pro nej vymysli pak veci co asi tak bude rikat, dle cisel vlastnosti (ktery se samozrejme snazej delat tak, aby byl systemove co nejlepsi) si udelaji zhruba predstavu o tom, jakej by mel byt a podle toho uklohni popis; nakonec treba vymysli nejakou silenou historku o jeho prichodu na Eq - a maji pocit, jak skvelou maji postavu.
Jenze vzhledem k tomu, ze vychazi z "bojovnika" a ne ze zivy bytosti, kterou si rozmysli predem, a pak ji pri tvorbe postavy uz jen prevedou do nwn jazyka, se ten jejich bojovnik skoro nelisi od ostatnich "bojovniku" co tu chodi. A protoze si nevi rady, jak takovou postavu hrat, tak ji hrajou spatne ^_^, cas od casu jim neco ujede, trpaslik ma moc rad elfy, pulork je nejlepsim kouzelnikem a tak.. sami to znate ^_~, tyhle pripady si ted vymyslim, abych byl politicky a rasove korektni : )

Takze potom jsou lidi bezradni, co se svou postavou delat a jsou nestastny, jakto, ze si jich ostatni nevai, kdyz maji v popisu, jak moc jsou vazeni a ze maji v deniku charismu a moudrost 20; nicmene nevidi, ze protoze se tak navenek neprojevuji a jsou spis sedy krovi na ktere clovek zapomene do hodiny od setkani, tak jim jsou tahle cisla na nic. Protoze za temi cisly uz nic nemaji, jsou jen prazdna skorapka. (coz je to, co zminuje Kucik)

Din tu udelal sikovnou vec, ale ta sama o sobe nic nespasi. Podle mne je potreba hrace naucit delat postavu ne "nejdriv si ji nahazim a pak udelam", ale nejdriv si ji vytvorit na papire, napsat vsechny ty popisy (cili to, co se v nwn dela fakt nakonec a to, co by pak mel poslat sem na forum do "detailnich popisu postav") a samotne prevedeni postavy do cisel pak uz bude pro nej mnohem jasnejsi a zretelnejsi. (a k tomu muze pomoci Dinova tabulka ^_~)

Ale jasne, nekterym hracum nepomuze ani to, pac proste nejaky jiny charakter hrat neumi. Znam tu takove, co hraji porad to same, i kdyz maji postavy, ktere snad ani rozdilnejsi bejt nemuzou ^_^… presto se jim to povede :D... no to uz je vec jina O:)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

The_Balrog píše:magnumik: Spis bych si tipnul, ze oba dva rikate to samy, jen jsi na to jeste neprisel :)) a jen tu zmatkujes, chi chi ^_^
mě to už došlo... a trošku tě poopravím... "jen sme na to ještě nepřišli a jen tu zmatkujeme" :shades:
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

magnumik píše:to první cos psal, to je vlastně taky to, co sem říkal..no kopírovat to už nebudu...a k tomu druhýmu... "jeden nemusí být model, aby dovedl lidi strhnout (nicméně může být)" ...jo může a nemusí být model...ale musí mít vysoké charizma. Vem si, kolik zpěváků v dnešní době je hezkých...vem si třeba tvoju oblíbenou skupinu...třeba moje ..hmm tak třeba "KoRn" ...Johnatan Davis neni hezkej, má propadlej hrudník, pupek a podivnej piercing v obočí...ale proč ti lidi na koncertech dělaj to co chce, skandujou když je vyzve...protože má charizma...vnitřní působení na ostatní...ti pak nevnímají to, že vlastně hezkej neni a vidijou ho jako člověka o kterym si neřeknou "fuj ten je hnusnej, ale tak když chce abysme skákali tak budem skákat"...ale řeknou si "hej ten je dobrej, proč si nezaskákat" ...nevnímaj tu "nehezkost"...ignorujou ji...což ve výsledku znamená, že není nehezký pro pozorovatele => je hezký.
Myslím si, že celebrity jsou v tomhle velmi speciální případ. To, že jsou tak známé a populární jim dává určité charisma. Ale mohu ti téměř s jistotou říct, že kdybych toho člověka potkal na ulici, tak na mě nijak zvlášť nezapůsobí - neznám ho. To charisma, které má je podobné tomu co má třeba král. Dokud nevíšn kdo to je je to jen obyčejný člověk a jako takového by ho měly vykterslovat ty statistiky (byť pomyslně, protože máme jen jediné číslo pro všechny charismy). Ta charisma, kterou získává tou známostí je ale naprosto nezávislá na atributech postavy (král se tak narodil nebo si tu pozici vybojoval/vydobyl). takovou charismu tedy může mít kdokoliv, i naprostý šereda bez jakéhokoliv osobního kouzla.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

Pavel Urban píše:
no...dostali sme se úplně jinam a balrog má recht...končim
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

The_Balrog píše:
Jo jo, nejde o ty statistiky jako takové (znám člověka, který by je rodělili snad na pět i víc podvlastností), ale přesně o to, zamyslet se nadm tím kdo/co postava je a pak jí hrát. To, zda někoho má někdo rád neno ne, jestli je nějaké povolání nestandardní to už je věc jiná a nemyslím si, že by bylo zlé mít takové nestandardní kombinace, které tu popisuješ. Důležité je, aby byla postava konzistentní. :smile:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Pavel Urban píše:...a nemyslím si, že by bylo zlé mít takové nestandardní kombinace, které tu popisuješ. Důležité je, aby byla postava konzistentní. :smile:
^_^ tak ted jsou dve moznosti...

- bud se fakt neumim vyjadrit a nedokazal jsem t ovysvetlit

- fakt poradne nectes, a proto jsi (krome jineho)nepochopil, ze s magnumikem mluvite o tom samym - a me taky ne. ^_^ chich.

Nerikal jsem, ze tyhle kombinace jsou spatne a zle : ) (i kdyz si to myslim). Psal jsem, ze pro mnoho lidi, co si netvori charakter ale postavicku, je tohle nejjednodussi zpusob, jak se udelat "zajimavym" a (jak si oni mysli) jedinecnym. Vzit charakteristickou vec pro rasu/povolani a obratit to naruby. Chci hrat trpaslika, ale pac nechci, aby zapadnul, tak bych mu mel neco vymyslet... jo! Toohle je originalni napad - bude mit rad elfy! ^_^
Samozrejme to proste nese dve zle veci. Casto se takovahle postavicka omezi jen na to, ze "ja jsem ten trpaslik c oma rad elfy" a na dalsi povahove veci se vykasle (to snad staci, ne?).
A pak samozrejme i ten srandovni jev, kdy kazdej hraje "nestandardniho elfa", az se tahle nestandardnost stane vlastne standardem, pac to tak hrajou vlastne vsichni : )

Tak. Snad uz jsem ty moje dve vety vysvetlil dostatecne, kdyz jsem je roztahnul na dva odstavce.

Jo a pak tu je treti moznost

- pochopil jsi to, ale zacal ses bavit o tomhle vlastne i malinko off topic - inu... pak to asi taky neni dobre, protoze lidi, co to tu ctou a nebavi je premyslet nad tim, c se tu pise ale jen se nechat unaset napsanym, si tuhle tvou poznamku preberou jako "shrnute to, co Balrog psal v tom dlouhatanskym, co me nebavilo cist a tak jsem to spis preskocil" a mame tu mile nepochopeni a krasnou pudu pro flamewar :)… ta kto prosim taky ne ^_^
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

//Nasledujicich par odstavcu je celkem nicnerikajicich a pokud to preskocite, o nic neprijdete

To co pise Balrog, je imho periodicky se opakujici jev a jeden z flamu na tohle tema byl i pricinou (nebo jednou z pricin ) vymysleni DEMO systemu. Jde o to, ze clovek stahne haky Eq, nainstaluje vse, nejak nahazi postavu kterou ma ozkousenou ze singlu a s vervou se pusti do hry. Na tom neni nic nepochopitelneho. Ted ovsem zalezi jak na hrace zapusobi svet.
Nekteri ihned zacnou ,,Sakra co po me ti blazni chtej? A co ze zabijim ty pajdulaky? Vzdyt jsou to tupy NPCcka"
Nekteri pochopi ze, ze tady se hraje jinak. Pokusi se to nejak skloubit a nasilim ohnou postavu do koleji ktere si rychle vymysleli.
Malokomu se v te chvily chce zahodit postavu i s jejima eXPama a zacit se vazne zamyslet nad nejakym charakterem.
Nekdo vytvori postavu, ktera je sice pekne vymyslena, ale proste ji nedokaze uhrat. Kolik jsem videl dustojnych druidu rozsvicenych jak vanocni stromecek, jak vybiraji jeden dung za druhym. Proc? Protoze je proste tezke udrzet vyhraneny charakter a nechavat si pritom ujit treba taaamhletu napinavou vypravu.
A pak jsou tu postavy, jako psal Balrog. Jina tvar, jiny popisek, mozna i jine povolani, ale porad ne vic nez shluk cisel charakter sheetu.
Taky uz jsem takhle zmrsil jednu postavu a nasilim ji ohnul jeji charakter. Pri tvorbe postavy se vzdy bojim, aby to nebyla jen kopie nejake, kterou jsem uz nekdy nekde hral. Osobne vzdy nosim postavu nekolik tydnu v hlave a premyslim jak ji asi ovlivnila jeji minulost, jaka ve skutecnosti je.… atp.

Podivejte se na cizi postavu, zapomente na staty, povolani, rasu a potom ji nekomu tretimu popiste. Pak poznate jestli je v ni vic nez jen ty cisla.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
Taury
Příspěvky: 409
Registrován: 10. 12. 2006 17.16
Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taury »

Tak já se přidám také do pranice.

Když jsme se přihlašoval poprvně na EQ šel jsem sem narychlo. (Znáte to - závyslák a ještě k tomu na NWN )První postava tak na deset minuta až půl hodiny. Průzkumník. Nevěděl jsem jak napsat popis u postavy (To vlastně nevím dodnes, ale to je odbočka). Smyslel jsem si tak nějak jak má vypadat a odkud je. Snad i jak se tam dostala. Hodně jsem si hrál se statama, aby sedly. Tak .. byla taková neslaná nemastná. Postupně jsem jí tu minulost dotvořil podle toho jaká mi ta holčina přišla. Pak se stalo pár věcí *Zaněž ti díky Anurine :clover: * které mě postrčili o hodný kus dopředu. Přidala se celá škála emocí které z nich vyplynuly. Přidali se i ty k minulosti. No a nakonec je jaká je.

Postva se dá vytvořit opačně než tím že hned uděláte minulost do nejmenších detajlů. Musíte ale brát ohled na to, že se prostě na ty staty na EQ dívá jako na bernou minci. To jsem udělal a myslím že se mi to alespoň z části povedlo.
Aini Wende - Až po špičky oušek zamilovaná elfka.
Burkarie dcera Zlitiruka - Ulomený obr?
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

Ono, nejde o to, vymyslet si do detailu historii postavy. Spis zamyslet se nad tim, jestli jsem schopen uhrat charakter, ktery jsem si vymyslel. Jestli ma postava s temito vlastnostmi vubec sanci nejaky ten rok prezit. Jestli me bude bavit hrat jeji charakter. Je dobry uvedomit si, ze zadumcivy moudry starec by asi nemel pobihat jak posuk od ryzovist k ohnisti zpatky, ze nasilnicky ork skonci asi brzo s kudlou v zaludku, nebo ze dustojny knez by mel cas od casu prestat mlatit nemrtve a take se treba pomodlit.
Zkratka neresit staty, ale charakter a budouci zivot postavy.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

2Balrog: Sice jsi to asi přímo neříkal (i když "občas jim něco ujede.…" je hodně na hraně), ale mě to tak vyznělo... možná i kvůli tomu, že jsi se v tom směru (co si o těch kombinacích myslíš) vyjadřoval na srazu. :bigwink:

Jinak vzhledem k tomu, že spousta postav pochází z jiných sfér je nustné počítat s tím, že ne každá postava bude standardní (prostě každý pes, jiná sféra :bigwink: ). Pak zbývá buď si dotyčného převychovat (trpaslíci trpaslíky atd.) nebo se smířit s tím, že postava je jiná (a trpět jí nebo jí opovrhovat). Konec konců i Tolkienovi trpaslíci vycházeli s elfy myslím docela dobře až do jistého incidentu.
Ale to jsem (jsme) již dost OT, takže kdyžtak to můžeme řešit jinde nebo přes PM. :smile:

2Kucik&Taury: Já osobně preferuji nejdřív představu a pak pokusy o vyztižení pravidly. Možná je to proto, že pravidla bývají dost omezující. Nicméně je fakt, že jsem už párkrát zažil opak. Např. coby DMovi se mi z NPC co nemělo víc než statistiky stala plnohodnotná poastava s charakterem a historií. Ale je to jen kapka v moři nepovedených pokusů. Každopádně blahopřeji všem, kterým se to podaří.
Naposledy upravil(a) Pavel Urban dne 25. 11. 2007 20.41, celkem upraveno 2 x.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

kucik píše:Ono, nejde o to, vymyslet si do detailu historii postavy. Spis zamyslet se nad tim, jestli jsem schopen uhrat charakter, ktery jsem si vymyslel. Jestli ma postava s temito vlastnostmi vubec sanci nejaky ten rok prezit. Jestli me bude bavit hrat jeji charakter. Je dobry uvedomit si, ze zadumcivy moudry starec by asi nemel pobihat jak posuk od ryzovist k ohnisti zpatky, ze nasilnicky ork skonci asi brzo s kudlou v zaludku, nebo ze dustojny knez by mel cas od casu prestat mlatit nemrtve a take se treba pomodlit.
Naprostý souhlas.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Taury
Příspěvky: 409
Registrován: 10. 12. 2006 17.16
Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taury »

Pavel Urban píše:
kucik píše:Ono, nejde o to, vymyslet si do detailu historii postavy. Spis zamyslet se nad tim, jestli jsem schopen uhrat charakter, ktery jsem si vymyslel. Jestli ma postava s temito vlastnostmi vubec sanci nejaky ten rok prezit. Jestli me bude bavit hrat jeji charakter. Je dobry uvedomit si, ze zadumcivy moudry starec by asi nemel pobihat jak posuk od ryzovist k ohnisti zpatky, ze nasilnicky ork skonci asi brzo s kudlou v zaludku, nebo ze dustojny knez by mel cas od casu prestat mlatit nemrtve a take se treba pomodlit.
Naprostý souhlas.
Zmího hlediska je to pytomost dělat charakter který mi nesedne. Je to jen o uvědomnění si co asi je pro mne dostačující. (ohledně mích sil)
Aini Wende - Až po špičky oušek zamilovaná elfka.
Burkarie dcera Zlitiruka - Ulomený obr?
Odpovědět