harvesting a XPC

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

harvesting a XPC

Příspěvek od DenGrasse »

Poslední dobou se tu často propírá téma harvestování, zejména rýžování atd. Bylo k němu řečeno již
hodně a nechci opakovat argumenty jedné či druhé strany (o zneužívání systému, o nemožnosti cokoli
jiného dělat atd.) Zamyslel jsem se nad tím, jestli by systém nešel nastavit tak, aby to uspokojilo
obě strany, tj. jak sběrače, tak DM a ostatní, kteří v tom vidí hru na úkor RP.

Základem problému je zde XPC systém. Postava musí být ve hře, aby získala expy. Pokud
těží/vraždí/sbírá/rýžuje, zároveň zajišťuje, že expy nepřestanou plynout a má tedy z toho dvojí zisk.
Je pravdou, že pro postavy na nižších úrovních to může být i důležitý zdroj obživy a především peněz
na nějaké vybavení. Postavy tedy tráví čas těžbou (atd.) a nikoli hraním RP a to i v případech, kdy by
to bylo možné.

Zplodil jsem proto několik nápaditých koncepcí, které problém (jistě ne zcela, protože to je
principielně nemožné) částečně odstraní.

Rýžování:
současný stav: postava provádí činnost, jejímž výsledkem je nalezení/nenalezení drahokamu a to v
závislosti na přítomnosti takového drahokamu v rýžovišti a procentech pravděpodobnosti, s nimiž může
kámen najít. Dovednost se zlepšuje používáním a činnost lze opakovat, dokud kameny v rýžovišti
nedojdou, tj. do absolutního vytěžení (pro všechny postavy).
návrh: doba rýžování by se prodloužila na cca 4 minuty (jako modlitba nebo spánek). postava by nalezla
VŠECHNY kameny, které ona sama dokáže v danou chvíli nalézt. rýžoviště by mělo absolutní počet kamenů,
procenta pravděpodobnosti by představovaly relativní maximum pro danou postavu a náhodný hod by určil,
kolik z těchto procent nalezne (př. - naleziště skrývá 10 kamenů, postava má dovednost 40%, může tedy
naleznout max. 4 kameny. Hodí 50% - nalezne tedy 2. okamžité maximum se sníží o 2). dovednost by se
nezlepšovala a odvíjela by se pouze z vlastností postavy. při dalším pokusu by se objevila hláška:
toto naleziště jsi již prohledal. výsledkem by bylo, že postava by nemusela rýžovat donekonečna (a
pilovat dovednost a získávat expy), ale mohla by provést činnost a jít se věnovat RP - dobře by se pak
poznalo, kdo o něj stojí a kdo ne.

Hledání:
V podstatě totéž co rýžování.

Sběr hub:
ponechat beze změny.

sběr plodů:
V podstatě totéž co rýžování.

kácení dřeva:
současný stav: stejný jako u rýžování
návrh: kácení je praktická dovednost, která se může aktivně rozvíjet - ponechat systém zlepšování.
rozdělit na dvě skupiny:
1) dřevo pro luky - nejedná se klasické kácení, ale pečlivý výběr prutů/kmínků vhodných k výrobě luku.
Doporučoval bych omezit absolutní množství pro jedno místo, opět provést jako jednu činnost, s
relativní hranicí (ne každý se může povést useknout správně, některé postava neodhadne). Zvýšit
výkupní cenu lukového dřeva (přeci jen, luk stojí min. 2000).
2) dřevo na topení - klasické kácení. Po činnosti (prodloužit dle výše psaného) by měl strom zmizet,
provedly by se hody dle systému urýžování bez relativního maxima - do ohně lze přiložit i špatně
nasekané dřevo.

Tak, už vidím, jak se někteří nadechují ke křiku - to přece umožní harvesterům stihnout více než
teď!!!
Ano. Ale zároveň to zabere jen zlomek času, který u toho obvykle tráví. Tím se omezí přísun expů z
harvestování a zbyde víc prostoru na RP - snáze se pak pozná, kdo o něj stojí a kdo ne. A při zavedení
relativní hranice vytěženého množství ani výdobytků příliš nepřibyde. A hlavně, expy získané při této
činnosti budou zanedbatelné.

Tak. Kdo je proti, ať hodí kamenem.
Au. Au. AU!!!
I ty, Brute?
malinový harwester a arcilooter
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

Jestli to chápu dobře,tak by tam stačilo být menší chvíli,ale nešlo by tam být třeba celej den že?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Co tě vede k tomu, že rýžování je dovednost, která se nezlepšuje jejím prováděním?
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Obávám se že jsi to moc nepromyslel do důsledků. Tvůj návrh by sice něco řešil, ale zároveň generoval řadu nových problémů včetně "boháčů bez historie".

Vycházíš z bohužel neplatné premisy, že harvestři umí a případně chtějí hrát RP ale nemohou protože není uspokojena jejich touha po zlatě a xp. Skutečnost jak jsem se mnohokrát přesvědčil je horší - oni někteří umí velmi pěkně hrát, ale jen a pouze s policajtem za zadkem. A ti jsou nejhorší a tato tvoje úprava je neřeší.

Takový hráč po tvé úpravě obejde postupně všechny nánosy v dosahu (rozumněj kam se dostane a nezabijou ho), pak obejde písek s mušlemi, pak rudu, pak stromy a nakonec začne pobíjet pro kůže zvířata. To celkem potrvá docela dlouho (i třeba real dny). Než to udělá resetuje se mu počítadlo "možnosti rýžovat" a tak začne odznova. Superkolečko pro zisk zlata. Takhle si vydělá a vyexpí na nějaký ten hi-level a vyrazí buď prudit nebo jen rozšíří území svého "záběru". Nakonec zjistí že už se nemá kam rozpínat nebo že na to nestačí a nebaví ho to a postava zmizne. Nebo si řekne že je nudná a vytvoří jinou víc vyšinutou a začne za ni jednat stejným způsobem.

A když to nastavíš na příliš dlouhý interval tak tím citelně omezíš normální hráče.

Trochu poodhrnutí opony zatím neimplementovaných plánů pro EQ3:

Sběr a dolování bude předěláno na nový non-click systém který bude jen v zásadě podobný tomu současnému a který dost z těchto problémů řeší nenásilným a nezavalujícím způsobem. Stejně tak uvažuji nad hlídacím master systémem s prozatímním názvem WC-S (Wealth Control System) jenž by kontroloval přímo tok bohatství přes jednotlivé postavy do světa a i jeho odtok. To by umožnilo upustit od omezení pokladů, opustit plánovanou semipersonální ekonomiku (omezení výkupu obchodů na osobu) a dokonce by to umožnilo implementaci okrádání NPC, kradení z obchodů a vykrádání domů a bytů NPC (PC domů a bytů nebude). Jakýkoliv přítok bohatství postavě by ohlídal WC systém jenž by nikterak neomezil běžné hráče (naopak by se jim zvedla kardinalita možností díky němu) ale tvrdě by dopadl na ždímače světa.

Každopádně dík za návrh a za snahu pomoci.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 13.48, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

drake127 píše:Co tě vede k tomu, že rýžování je dovednost, která se nezlepšuje jejím prováděním?
prostá logika a zkušenost s některými druhy manuálních prací

rýžoviště - určitá oblast, řekněme v potoce či řečišti
rýžování - prosívání písku ze dna miskou, která má síto místo dna

kamínky uvíznou v sítu, písek propadne

potřebné atributy
- schopnost poznat drahokam od šutru - dle INT, ale v podstatě není třeba, stačí když doneseš zlatníkovi všechno, on už si vybere a zbytek ti hodí na hlavu :-)
- schopnost pamatovat si, kde už jsi prosel - dle INT
- schopnost rytmicky třást miskou - dle OBR

co na tom chceš zlepšit???
malinový harwester a arcilooter
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

labir píše:Obávám se že jsi to moc nepromyslel do důsledků. Tvůj návrh by sice něco řešil, ale zároveň generoval řadu nových problémů včetně "boháčů bez historie".

Vycházíš z bohužel neplatné premisy, že harvestři umí a případně chtějí hrát RP ale nemohou protože není uspokojena jejich touha po zlatě a xp. Skutečnost jak jsem se mnohokrát přesvědčil je horší - oni někteří umí velmi pěkně hrát, ale jen a pouze s policajtem za zadkem. A ti jsou nejhorší a tato tvoje úprava je neřeší.

Takový hráč po tvé úpravě obejde postupně všechny nánosy v dosahu (rozumněj kam se dostane a nezabijou ho), pak obejde písek s mušlemi, pak rudu, pak stromy a nakonec začne pobíjet pro kůže zvířata. To celkem potrvá docela dlouho (i třeba real dny). Než to udělá resetuje se mu počítadlo "možnosti rýžovat" a tak začne odznova. Superkolečko pro zisk zlata. Takhle si vydělá a vyexpí na nějaký ten hi-level a vyrazí buď prudit nebo jen rozšíří území svého "záběru". Nakonec zjistí že už se nemá kam rozpínat nebo že na to nestačí a nebaví ho to a postava zmizne. Nebo si řekne že je nudná a vytvoří jinou víc vyšinutou a začne za ni jednat stejným způsobem.

A když to nastavíš na příliš dlouhý interval tak tím citelně omezíš normální hráče.

Trochu poodhrnutí opony zatím neimplementovaných plánů pro EQ3:

Sběr a dolování bude předěláno na nový non-click systém který bude jen v zásadě podobný tomu současnému a který dost z těchto problémů řeší nenásilným a nezavalujícím způsobem. Stejně tak uvažuji nad hlídacím master systémem s prozatímním názvem WC-S (Wealth Control System) jenž by kontroloval přímo tok bohatství přes jednotlivé postavy do světa a i jeho odtok. To by umožnilo upustit od omezení pokladů, opustit plánovanou semipersonální ekonomiku (omezení výkupu obchodů na osobu) a dokonce by to umožnilo implementaci okrádání NPC, kradení z obchodů a vykrádání domů a bytů NPC (PC domů a bytů nebude). Jakýkoliv přítok bohatství postavě by ohlídal WC systém jenž by nikterak neomezil běžné hráče (naopak by se jim zvedla kardinalita možností díky němu) ale tvrdě by dopadl na ždímače světa.

Každopádně dík za návrh a za snahu pomoci.
pokud se chystá systémové řešení v EQ3, samozřejmě to bude lepší.

nicméně se pokusím svou ideu hájit, protože jsem ji přeci jen trochu promýšlel :-)
- ano, je to navrženo pro ty, kteří harvestují, ale chtějí i hrát RP
- ti, kdož nechtějí, by byli VELMI snadno rozeznatelní
- ano, stihli by oběhnout víc, ale díky relativní hranici by nijak zásadně víc nezískali - takže s boháči to není zas tak hrozné
- opět díky relativní hranici by nezplundrovali naleziště pro ostatní, což se teď děje
- během té doby by získali jen zlomek XP, které během té samé činnosti získají nyní
- některé činnosti fungují už nyní jak je popsáno - lov zvěře beze změn
- časové zdržení pro normální hráče nevidím - čas strávený průzkumem bude adekvátní zhruba času na 4 současná kliknutí na rýžoviště/keř atd., přičemž dnes jich bývá podstatně více - tedy naopak časová úspora

to jsou ve zkratce hlavní motivy, které mne vedly k předložení. chápu, že se to nemusí líbit, ale myslím, že v jádru by to byl posun k lepšímu.
ale jak jsem řekl, pokud se to bude řešit jinak, je to bezpředmětné.
malinový harwester a arcilooter
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Ano, pokud se bavíme o prosévání, pak je pravda, že schopnost zlepšovat se je omezená tím, že tam není tolik co vymyslet. Člověk vezme síto o určitém průměru, nasype na něj hlínu a až prosype to, co ho nezajímá (malé nevyužitelné kameny, písek), tak se sítem chvíli štrejchá tak dlouho, dokud se mu drahokamy neusadí u dna, potom vršek shrne a zahodí - toto je asi jediná část, kterou nejde vyčíst z různých tabulek, člověk musí mít tu zkušenost, aby se zbavil toho, co nechce a zároveň, aby neměl moc velké ztráty. Drahokamy pak ze síta vyzobe už ručně. Tato metoda se používá právě kvůli své jednoduchosti, zautomatizovatelnosti a spolehlivosti při získávání větších drahokamů hlavně při průmyslové těžbě.

Nicméně mnohem zajímavější způsob získávání drahokamů je rýžování, které je použito zde na Equilibrii (usuzuji podle předmětu "rýžovací pánev" a popisu činnosti). Drahokamy se z náplavů získávají rýžováním na pánvi a postupným krouživým pohybem dochází k vyplavování písku, až drahokamy/zlato zůstane na pánvi mezi ostatními ostatními těžkými sedimenty/kameny. Tento způsob je mnohem náročnější na schopnosti a hlavně zkušenosti a prostor pro zlepšování je zde značný, buď totiž člověku drahokamy uplavou spolu s pískem nebo je naopak nenajde v příliš velkém sedimentu, co mu zůstane v pánvi. Sám jsem strávil rýžováním granátů několik hodin a našel jsem asi podobný počet, co táta za pět minut (a to si prosím nemyslím, že jsem hloupější, neobratnější nebo slepější).

Edit: Donést všechno zlatníkovi - no, pokud vezmu v úvahu, že se obvykle těží naleziště, kde je 30 g drahokamů na prosítovanou tunu materiálu s tím, že ti na sítu zbyde tak 5 %, tak nevím nevím, co by ti zlatník řekl.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

drake127 píše: Sám jsem strávil rýžováním granátů několik hodin a našel jsem asi podobný počet, co táta za pět minut (a to si prosím nemyslím, že jsem hloupější, neobratnější nebo slepější).
:bleh: :bleh: :bleh:

jistě, dá se získat určitý grif, ale nic to nemění na tom, co jsem napsal - pomůže ti to maximálně zkrátit čas. to zlepšení je možné jen po určitou hranici a to, jestli ho dosáhneš, záleží opět na vlastnostech - jsou postavy (i v reálu), které to prostě budou jen tak umět, protože to odhadnou a jsou šikovné a jiné, které se to nikdy nenaučí - takže stačí ten krátký úsek, kdy můžeš grif nabýt, prostě přeskočit (byl by to nějaký test na kostce, jestli jsi schopen se to naučit) a říci si prostě, že postava prostě jen rýžuje dle svých předpokladů.
malinový harwester a arcilooter
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Rýžování je jako jakákoliv jiná činnost, kterou se nejde naučit z manuálu. Lidé mají různou schopnost učení se i různou úroveň od které začínají (a to je zde také myslím implementováno) a na vrchol opět dosáhnou jen ti, kteří pro to mají přirozené dispozice a věnují rozvíjení svých schopností dostatek času, tak je to u každé neexaktní činnosti - ježdění na kole, hraní na kytaru, krasobruslení atd. Nechápu v čem je rýžování rozdílné. Fotbalista taky potřebuje jen inteligenci (ehm) a obratnost, tak na co trénink?

Pokud si totiž myslíš, že veškerý rýžovací um je obšlehnutí nějakého grifu a za den (týden, měsíc) nemáš co dělat, tak se pleteš.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

drake127 píše:Rýžování je jako jakákoliv jiná činnost, kterou se nejde naučit z manuálu. Lidé mají různou schopnost učení se i různou úroveň od které začínají (a to je zde také myslím implementováno) a na vrchol opět dosáhnou jen ti, kteří pro to mají přirozené dispozice a věnují rozvíjení svých schopností dostatek času, tak je to u každé neexaktní činnosti - ježdění na kole, hraní na kytaru, krasobruslení atd. Nechápu v čem je rýžování rozdílné. Fotbalista taky potřebuje jen inteligenci (ehm) a obratnost, tak na co trénink?

Pokud si totiž myslíš, že veškerý rýžovací um je obšlehnutí nějakého grifu a za den (týden, měsíc) nemáš co dělat, tak se pleteš.
zanechávám této neplodné debaty - mám prostě jiný názor.
malinový harwester a arcilooter
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Děkuji Drakeovi, že konečně napsal, že rýžování není prosívání. Proto se také dělá pomocí pánve a ne síta. A skutečně je třeba určitého stylu a odhadu, jak je třeba rýžovat. Pokud by to bylo jen o tom, nabrat hrst písku a na sítku odsypat písek a posbírat vzácné kameny, myslím že by byly síta na každém potoku. Konkrétně zlato se hledá krouživými pohyby pávne (myslím že tvar něco jak plytký VOK) pod tekoucí vodou, a využívá se faktu, že je prostě těžší, než písek a zůstane na dně. Dalo by se říci, že je to postupné odplavování písku. Kameny jsem nikdy nehledal, ale myslím si, že princip bude podobný. nejdříve se odplaví písek a potom se mezi kamínky vyberou "ty správné". Alespoň já jsem našel v potoce vždy haldy kamenů, kamínků a vůbec, jen skutečně zřídkakdy pouze jemný čistý písek. Vzhledem k tomu, že kámen za surova vypadá jinak, než ten broušený na prstenu, musí být hledač i zkušený, aby věděl, co má hledat.
To je také důvod, proč jsem několikrát prudil proti rýžování v invisiblu, protože štěrchání kamenů v plechové míse je činnost, která probudí půl lokace.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Amarth
Příspěvky: 6
Registrován: 29. 10. 2007 18.46

Příspěvek od Amarth »

Dovolte mi abych take trochu prispel do teto debaty. Dovolim si vsak pohled z trochu jineho uhlu...
Proc vadi, ze se postavy snazi dostat "co nejjednoduseji" k penezum. To je preci naprosto "prirozene" chovani. Jedine co me, jako hrace odrazuje od toho, aby moje postava neryzovala je to "ze vim", ze to DM nemaji radi. A to prilis RP neni.
Podle meho (netusim jak je to pro DM slozite) by bylo spravne, aby se problem s ryzovanim resil IC a ne OOC. Takze zde prikladam navrhy reseni:
1) postavy ktere hodne ryzuji maji velkou sanci, ze je prepadne nejaky bandita.
- duvod: pro banditu, ktery sleduje okoli a hleda nejvhodnejsi obet je nekdo, kdo nekolik hodin ryzuje mnohem vhodnejsi k prepadu nez prochazejici poutnik
- realizace: netusim, jestli jde nejakym skriptem hlidat jak dlouho postava ryzuje a zvysovat postupne pravdepodobnost prepadeni...
- vyhody: kdyz uz bude nekdo ryzovat, bude se muset mit na pozoru. Cim dele bude ryzovat, tim bude sance na prepadeni vetsi, takze to hrace bude odrazovat od dlouheho ryzovani. Navic je to bude nutit pri ryzovani davat pozor a ne jen cas od casu tupe kliknout a pri tom sledovat TV.

2) omezit ryzovani zakazem od panovnika a vydavat omezene (casove i lokacne) glejty povolujici tuto cinnost.
- duvod: drahe kameny jsou strategicka surovina a proto nad ni chce mit panovnik kontrolu
- realizace : udelat obchod s glejtama by asi slo, navic nektere glejty by mohli byt k dispozici jen za splneni nejakeho ukolu coz by mohlo notoricke ryzovace pritahnout k normalnimu hrani. V pripade, ze by lide ryzovali bez glejtu tak by je mohli kontrolovat a trestat NPC (tady si nejsem jist zda by to bylo mozne implementovat), DM i ostatni postavy s nalezitym povolenim.
- vyhody: Celkove by to mohlo docela osvezit hru, PC by se mohly zapojit v dohledu a umoznovalo by to, aby se ryzovani tak nejak regulovalo v ramci RP i za nepritomnosti DM (mohlo by to samozrejme vest ke PvP konfliktum, ale …)

Priznavam, ze to nemam do dusledku promyslene a navic nemam skoro zadnou predstavu, jak by to Labir a ostatni dokazali implementovat. Je to jen takovy podmet k zamysleni.
Amarth
Philip de Vill, pokorny sluzebnik bozske ARTEY
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

Amarth píše:
Yes!! tys to vystihl... :thumbup: :thumbsup: :thumbup:
Ohledně toho glejtu-moc se mi to nezdá....to by potom bylo strategický všechno,a panovík bude jen rád,že je jeho země bohatá.
Ohledně banditů-to by šlo,ale určitě takový banditi,před kterýma se dá zachránit,ne takový,kteří přehodijou oč 40.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Amarth píše:
Zajímavé, ale je vidět že jsi nikdy svět neřídil. DM tohle dělají i existují rýžovací lokace kde je zvýšená možnost přepadení NPC banditou (80% z těchto přepadení = smrt). DM často podobné harvestery přepadají jako NPC či tlupy NPC. Nepomáhá to. Jakékoliv podobné omezení jen vede k intenzivnějšímu plundrování zdrojů protože dotyční si tím vynahrazují "ztráty" z těchto přepadů.

V jednu chvíli byly i IC nedostupné veškeré low-level rýžovací místa na jedné půlce Desky. Předpoklad byl ten, že hráči se dají do kupy a vymyslí nějaké (jakékoliv) inteligentní řešení situace. Tomu i napomáhalo několik DM různými narážkami, situacemi a indiciemi. Výsledek? Půlka harvesterů se rychle přeorientovala na druhou lokální nejvýnosnější surovinu a druhá půlka se nejprve pokoušela eliminovat hrozbu silou a když to nešlo tak se přeorientovala později. Zůstal neřešený "akutní" IC problém.

Tenhle problém není v rýžování, není v nastavení světa, není to v dostupnosti/nedostupnosti zlata/gp/čehokoliv. Je jen a pouze v hlavách hráčů těch postav a jako takový se jedná o OOC problém jež je efektivní řešit OOC metodami. Nejde vyhrát, ale jde o to znepříjemnit co nejvíc harvesterům hru (a co nejméně ostatním) natolik, aby buď odtáhli, nebo zjistili že to není to pravé ořechové a začli hrát postavu a ne sací bagr.

Čistě IC metody jsou neúčinné (bohaté zkušenosti) a navíc zabírají mnoho času jenž lze využít kreativněji. Například čas DM questem či vyřizováním zakázek postav ostatních hráčů nebo WB čas předěláváním systémů a psaním EQ3.

V současné době je testována metoda napůl IC a napůl OOC s výsledkem 1 permanentně mrtvá postava a 1 možná konvertovaný harvester. Jenže je opět dosti náročná, nicméně je to už ultimátní filtr - buď projdeš, nebo přijdeš o postavu. Možná to bude fungovat. Další varianta je totiž už jen DM kill na místě a odeslání na Druhou stranu bez mrtvolky na oživení.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

A jakej je IC důvod udělat perm. smrt u rýžování?…
To rovnou můžem dát perm. smrt vždycky. čím se rýžování liší?….tak to ať se dá odbornost hráčům,kterou když zapnout,tak se přenesou do rýžovacího světa,kde sou jen ty nej kamínky,když už se rýžování nějak liší od hry jako celku, :bigwink:
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Amarth
Příspěvky: 6
Registrován: 29. 10. 2007 18.46

Příspěvek od Amarth »

labir píše:
Ano, je pravda ze nemam zadne zkusenosti. Navic usuzju o tom jak se budou chovat ostatni podle toho, jak se pravdepodobne zachovam sam. A ja (moje postava) se snazim smrti pokud mozno vyhnout.
Je podle vas (DM) spatne nebo dobre, kdyz budu chtit ryzovat a nebezpeci se bude jevit jako zbytecne velke, ze misto abych toho nechal, sezenu nekolik dalsich hracu a pujdeme tam spolecne? Trochu mi to prijde jako zminovana snaha o reseni silou, ale na druhou stranu musim sehnat nekolik dalsich postav, domluvit se na spolecne aktivite. Pak nejak rozumne a koordinovane eliminovat pripadna nebezpeci, navic si behem ryzovani hezky poklabosime... :blush:

Docela by me take zajimalo, kdy se lame ve vasich ocich (DM) normalni postava a harvester, ktereho je treba potirat. Taky obcas ryzuju a nerad bych kvuli tomu prisel o postavu. Bylo by mozne zverejnit v ktere fazi zapojujete OOC reseni?
Amarth
Philip de Vill, pokorny sluzebnik bozske ARTEY
darmian
Příspěvky: 1159
Registrován: 22. 7. 2006 18.40

Příspěvek od darmian »

George píše:A jakej je IC důvod udělat perm. smrt u rýžování?…
To rovnou můžem dát perm. smrt vždycky. čím se rýžování liší?….tak to ať se dá odbornost hráčům,kterou když zapnout,tak se přenesou do rýžovacího světa,kde sou jen ty nej kamínky,když už se rýžování nějak liší od hry jako celku, :bigwink:
Rýžují ( a to se nebojím říct ) všichni harvestři na tomhle serveru, protože je to prostě nejvýnosnější. Jak jsi sám řekl, kdyby bylo výnosnější kydat hnůj, tvoje postava, byť by to byla dvorní dáma, by šla dělat to.
I když se mi zrovna nelíbí řešit tenhle problém zkouškami z RP a trestáním smrtí je zase fakt, že jsou postavy, nedělající nic jiného a to na RP serveru není to nejlepší, navíc se s tímnedá nic dělat. PC questy, DM questy, prostě nic... Tak mi řekni, jak by si tenhle problém vyřešil Ty?
Naposledy upravil(a) darmian dne 21. 12. 2007 23.17, celkem upraveno 1 x.
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Ta hranice mezi normalnim hracem co ryzuje a harvesterem by me taky zajimala. Moje postava si taky vydelava na zivobyti ryzovanim, neco delat musi, ono to jidlo a ty pokoje v hpspodach neco stoji bez ohledu na to jak moc RP clovek hraje, smlouvani tu bohuzel nefunguje...
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Ostrá hranice neexistuje. Je spojitá. Harvester lze ale poznat velmi jednoduše z DM pohladu - je u toho pořád zatímco DM udělal tohle támhle, udělal tenhle quest tady a další den je tam zase. A pak DM vidí statistiky sběru/dolování postav a vidí i levely postavy - nevidí jen "dispozice" postavy ale přesnou hodnotu kolik se postava naučila v té činnosti, jenž je v přímé úměře k času strávenému u činnosti. Porovnej s levelem postavy a máš velmi přesný přehled zda si tím postava jen trochu vydělává, nebo hráč dře svět i tu nebohou postavu co to dá a nedělá nic jiného. Ale to už jsem tu někde psal.

Víc sem přispívat nebudu protože se to stáčí obvyklým směrem "zlí DM si na nás zasedli". Viz třeba příspěvky George. Pokud se to tu zvrhne tak to tu zamknu a přesunu do flames.

Technická: smluvání funguje velmi dobře, ale né všude a na všechno.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

prostě mi to nedá

Příspěvek od sciorp »

jak to tady pročítám krom prvního příspěku ke kterému se labir hned vyjádřil se tady promýlá pořád to a samé co se s pravidelností tramvaje číslo 11 omýlá už po x-té přijde mi to prostě jako hloupost podle mě na tohle kde leží a neleží hranice mezi Harwestrem(nevim proč ale dycky si vzpomenu na ten kombajn z CaC) a hráčem na živobytí vydělávajícím. Je jasné že každý hráč, potažmo postava, má uroveně tedy i cenu živobytí někde jinde, tím nechci nikomu říkat co jak má dělat a co jak dělat nemá. Prostě můj názor je takový zamyslet se a zkusit se někdy vžít do postavy trochu hloub a nechat ji jednat tak jak sam uzná za vhodné. Možná jsem sám ale když se Tharek rozjede jsem pouhým přihlížejícím elementem v tomhle světě, přijde mi že se prostě dívám jenom na film kterej mě děsně baví. ale zpátky k tomuhle topicu, nebo ještě nezkuste si někdy zhrát jen postavu průměrnou a nesnažte se být za každou cenu nejlepší je jasné že hra k tomu svádí a projevuje se tady pouze základní lidská vlastnost a to chamtivost, respektive touha po materiálním bohatství.

Nenapadlo vás někdy že když už máte nejleší výbavu kterou můžete sehnat a na kontě maximální sumu pozbývá hra trochu toho kouzla a radosti, s jakou já osobně se raduju když ušetřim na novej item neb se mi povede něčeho dosáhnout. Moje minulá postava taky rýžovala, nutno dodat že dosti horlivě a byla za to taky strestána a co myslíte že se ponaučila??? Já jak hráč jsem měl stochutí jít zase tam k *ic censored* a nahrabat si pěkně drahý kamínky ale slípal se prostě bál že se mu zase něco stane tak šel rači ke sváčoj a počka¨l si na nějakou tu výpravišku nebo studoval v knihovně(mezi náma EQ je alternativní život tak ho žijte a ne jen ždímejte systémy) život bez systémů je stejně lepší.

// omlouvám se za tu dýlku
PODPIS
Zamčeno