snowmanův incident - otázka na DM
Napsal: 13. 1. 2008 17.44
snowman už prakticky vůbec nehraje. Zahrál si v poslední době párkrát, ale to poslední, co mi povídal, mne dost překvapilo. Vzhledem k tomu, že už nějakou dobu nechce psát na fórum, poslal mi to alespoň mailem a dávám to sem já. Cituji snowmanův mail:
"V mém posledním příspěvku před několika měsíci jsem psal, že na forum už nevlezu a toho se budu striktně držet. Tento text píši na popud Ježury, který mě o jeho sepsání požádal. Já osobně bych se na to vykašlal už od zárodku, protože to stejně nikam nevede. Kdo z hráčů ví, ví moc dobře, proč to zde platí...
Po delší době jsem se připojil do hry a zahrál si v Hargolu svou postavu. Bylo to fajn, setkání s dalšími brachy a tak jsem chytil slinu zahrát si obšas svou jedinou postavu, kterou na Eq mám vytvořenou.
Následující text obsahuje také IC informace, nicméně s ničím prakticky nesouvisející díky mé delší pauze, takže to může bez obav přečíst každý.
Má postava je lovec, živí se tím a i mě to ooc baví: procházení lokací bez stereotypu jednoho dvou míst, lov všeliké zvěře čili žádná nuda, opékání mas nad ohněm a meditace. Když stáhne dostatečné množství kůží, nebo když chytne nějakou nemoc (blechy apod.) nebo pokud se cítí velmi vyčerpaný či mu dojdou zásoby vody, vrací se zpět do města prodat za pár šušňů kůže, zaplatit náklady za opravy. To je stručně popis toho, jak to zhruba probíhá. Ve městě pak zajde vždy do hospody a když tam na někoho narazí, zůstává tam.
Dnes výše popsaným způsobem strávila jednu noc v divočině a lovila. Skolila též asi čtyři medvědy, což je docela dobrý výkon na můj level a výbavu. U hnědáka je to už celkem riskantní a i to činí tento druh obživy atraktivním jak IC, tak OOC. Strávila poměrně dost času u táboráku a opékala získaná masa. Co se spálilo, hodila do ohně. Najedla se, napila a po náročné noci, již za bílého dne, se vracela zpět do Hargolu.
Vlezla do lokace těsně před Hargolem, tedy k lomu. Na cestě kousek před ní stál a doslova čekal obrovský, do černa zbarvený medvěd s šedým srstnatým pruhem na hřbetě. Postava zběhlá v divoké zvěři okamžitě rozeznává, že je nad její síly a dá se na úprk. Původně jsem nechtěl popisovat, jak a kudy utíkala. Ale jak jsem si zpětně promítal vše, co jsem od toho momentu setkání s velemedvědem udělal, raději pro úplnost popíši i to. Proběhla v úleku do lokace zpět a ještě do další. Zde se jí podařilo oběhnout menší kopec, protože si v panikou v hlavě (a to z 99% OOC spíš než IC!!) uvědomila, že civilizace je opačným směrem. Podařilo se jí proběhnout s medvědem v patách zpět do lokace s bránou Hargolu. Medvěd však za postavou dál neběžel. Otočil se a šel zpět do divočiny. Postava se zastavila a celá udýchaná se chvíli ohlížela za bestií. Pak šla do města a po chvíli jsem se odpojil.
A teď ooc: na forum nelezu a ani to nehodlám měnit. Ať si mě nazývají "Potížistou", je mi to fuk a už to neřeším. Připojil jsem se jen abych si zahrál. Někomu to vadí až tak, že se pokusí z pozice síly jen tak mi znepříjemnit hru? Jak se mi to jeví? Jako podpásovka. Nejsem creeper, co chodí lootovat do dungů. Neboostuji se, abych vymlátil, co se dá a nabíral expy. Nemám desetitisíce, ba skoro ani tisíce zlatek a vlastně ani výbavu, která pro mě není prioritou. Zvolil jsem lovce z důvodů, které jsem psal výše: je to záživné, chodí se po světě, občas nějaký boj, někdy těžší - někdy zase snadnější - ale hlavně smysluplný jako IC obživa a specializace. Stahování, porcování, opékání, spaní pod širákem. Prostě relax a pohodička. Jednou za čas návrat do města a o to příjemnější setkávání s brachy. Podle mě fajn rámec pro dobrou a příjemnou hru. Vadí to někomu? Má s tím někdo nějaký problém? Asi ano. Jinak by se nestalo, co se stalo. Nebyl k tomu sebemenší ooc důvod. Dm mé postavě, která tráví velkou část života v divočině a vyzná se, nedal senemenší šanci třeba se o přítomnosti takovéhoto obrovského medvěda dozvědět dříve. Nerozporuji však primárně způsob vložení npc do hry, ale vložení samotné a motiv, který k tomu jednoznačně vedl. Dm dobře věděl, že toto zvíře rovná se jistá a VELMI rychlá smrt pro mou postavu (a asi pro většinu postav z Hargolu). Měl k tomu snad ooc důvod? Proč? Protože hraji postavu tak, jaká je? Nebo protože mám nick "snowman"? :-(
Svou hrou nikoho neobtěžuji, po dm nic nežádám. Nelítám zběsile po lese, hraji postavu s potěšením a s ostatními hráči se bavíme všichni - nechť příslušní potvrdí. Nehromadím zlato ani drahé kamení. Neženu se za drahou výbavou. Neodpojil jsem se při útěku před medvědem (určeným ooc k jedinému účelu - zabít). Měl jsem nutkání se odpojit. Ne proto, že bych se bál smrti postavy. Ale proto, že mi to přišlo strašně nefér a bez příčiny. Možná, že to od dm byl také záměr - otestovat mě pod tlakem, zda se neodpojím. Ale nechci spekulovat. Prostě mě to dnes dost mrzí, že i obyčejným rp hraním někomu prostě vadím a že mi to dává najevo neomaleným způsobem.
Kdyby to celé bylo sehráno jako například pomsta mocného druida nebo prostě že ten medvěd po postavě šel a stopoval ho nějakou dobu, šlo by to vzít. Ale následovala ještě tečka za tím vším, která tomu nasadila korunu. Přišlo stržení expů bez jediného slova. Dm se ani nenamáhal okomentovat, za co. Já na to do teď nepřišel, přehrával jsem si vše několikrát. Nebyl k tomu důvod a za tím si stojím viz výše. Dm byl asi zklamán, že má postava neumřela poté, co by naběhla bezhlavě na velemedvěda, nebo že se jí povedlo utéct nebo co já vím. Myslím, že není nutné udávat množství stržených expů. Snad jen řeknu, že to byla suma, kterou jsem od dm mimo veliké questy v minulosti (opravdu hodně dlouhé, třeba 5-6 hodinové) nedostal, ani nepamatuji. Nejde však o výši tohoto postihu ani o expy samotné. Jde o princip. Jestli má někdo něco na srdci, jestli má někdo problém, proč mi to rovnou a přímo neřekne? Proč dm není komunikativnější? Jediné vysvětlení je, jak jsem psal: není důvod se snažit cokoli odůvodňoval ani vysvětlovat ze strany DM. Protože motiv je jasný a argumenty by si musel vycucat z prstu a na to už potřebuje čas. Ten teď dostane, a může sem napsat, co chce...
Už se těším, jak mi Ježura bude vyprávět, co sem dm/wb napsal jako svůj pohled na věc plus nějaký chytrý a jistě opodstatněný důvod pro to, co udělal. Nebo to skončí zamčením a klišé typu: dm rozhodnutí je svaté apod. Nebylo by to poprvé, co se podobná věc tutlá. Takové malé "tajemství" jako v předchozím režimu, kdy někteří lidé byli prostě "odejiti"…
Po dnešku jsem zklamaný a upřímně mi to zkazilo náladu. Ne nějak zásadně, přece jen jsem dlouho nehrál a mám čistší Mysl. Ale dost, abych se už dnes nepřipojoval. Jsem však na jednu stranu rád, že se skutečný postoj některých lidí i po mé delší odmlce ukázal v pravém světle a já vím, co mohu čekat. Udivuje mě, že nevraživost nikoli z mé strany přežívá tak dlouho, i když jsem se z ooc scény plně stáhnul a věnuji se jen IC hraní. Ale to už není můj problém. Je to problém dotyčného / dotyčných a já mu v řešení nemohu nijak pomoci..."
Tolik citát jeho slov. Já se ptám DM týmu: Za co byly jeho postavě strženy xp?
"V mém posledním příspěvku před několika měsíci jsem psal, že na forum už nevlezu a toho se budu striktně držet. Tento text píši na popud Ježury, který mě o jeho sepsání požádal. Já osobně bych se na to vykašlal už od zárodku, protože to stejně nikam nevede. Kdo z hráčů ví, ví moc dobře, proč to zde platí...
Po delší době jsem se připojil do hry a zahrál si v Hargolu svou postavu. Bylo to fajn, setkání s dalšími brachy a tak jsem chytil slinu zahrát si obšas svou jedinou postavu, kterou na Eq mám vytvořenou.
Následující text obsahuje také IC informace, nicméně s ničím prakticky nesouvisející díky mé delší pauze, takže to může bez obav přečíst každý.
Má postava je lovec, živí se tím a i mě to ooc baví: procházení lokací bez stereotypu jednoho dvou míst, lov všeliké zvěře čili žádná nuda, opékání mas nad ohněm a meditace. Když stáhne dostatečné množství kůží, nebo když chytne nějakou nemoc (blechy apod.) nebo pokud se cítí velmi vyčerpaný či mu dojdou zásoby vody, vrací se zpět do města prodat za pár šušňů kůže, zaplatit náklady za opravy. To je stručně popis toho, jak to zhruba probíhá. Ve městě pak zajde vždy do hospody a když tam na někoho narazí, zůstává tam.
Dnes výše popsaným způsobem strávila jednu noc v divočině a lovila. Skolila též asi čtyři medvědy, což je docela dobrý výkon na můj level a výbavu. U hnědáka je to už celkem riskantní a i to činí tento druh obživy atraktivním jak IC, tak OOC. Strávila poměrně dost času u táboráku a opékala získaná masa. Co se spálilo, hodila do ohně. Najedla se, napila a po náročné noci, již za bílého dne, se vracela zpět do Hargolu.
Vlezla do lokace těsně před Hargolem, tedy k lomu. Na cestě kousek před ní stál a doslova čekal obrovský, do černa zbarvený medvěd s šedým srstnatým pruhem na hřbetě. Postava zběhlá v divoké zvěři okamžitě rozeznává, že je nad její síly a dá se na úprk. Původně jsem nechtěl popisovat, jak a kudy utíkala. Ale jak jsem si zpětně promítal vše, co jsem od toho momentu setkání s velemedvědem udělal, raději pro úplnost popíši i to. Proběhla v úleku do lokace zpět a ještě do další. Zde se jí podařilo oběhnout menší kopec, protože si v panikou v hlavě (a to z 99% OOC spíš než IC!!) uvědomila, že civilizace je opačným směrem. Podařilo se jí proběhnout s medvědem v patách zpět do lokace s bránou Hargolu. Medvěd však za postavou dál neběžel. Otočil se a šel zpět do divočiny. Postava se zastavila a celá udýchaná se chvíli ohlížela za bestií. Pak šla do města a po chvíli jsem se odpojil.
A teď ooc: na forum nelezu a ani to nehodlám měnit. Ať si mě nazývají "Potížistou", je mi to fuk a už to neřeším. Připojil jsem se jen abych si zahrál. Někomu to vadí až tak, že se pokusí z pozice síly jen tak mi znepříjemnit hru? Jak se mi to jeví? Jako podpásovka. Nejsem creeper, co chodí lootovat do dungů. Neboostuji se, abych vymlátil, co se dá a nabíral expy. Nemám desetitisíce, ba skoro ani tisíce zlatek a vlastně ani výbavu, která pro mě není prioritou. Zvolil jsem lovce z důvodů, které jsem psal výše: je to záživné, chodí se po světě, občas nějaký boj, někdy těžší - někdy zase snadnější - ale hlavně smysluplný jako IC obživa a specializace. Stahování, porcování, opékání, spaní pod širákem. Prostě relax a pohodička. Jednou za čas návrat do města a o to příjemnější setkávání s brachy. Podle mě fajn rámec pro dobrou a příjemnou hru. Vadí to někomu? Má s tím někdo nějaký problém? Asi ano. Jinak by se nestalo, co se stalo. Nebyl k tomu sebemenší ooc důvod. Dm mé postavě, která tráví velkou část života v divočině a vyzná se, nedal senemenší šanci třeba se o přítomnosti takovéhoto obrovského medvěda dozvědět dříve. Nerozporuji však primárně způsob vložení npc do hry, ale vložení samotné a motiv, který k tomu jednoznačně vedl. Dm dobře věděl, že toto zvíře rovná se jistá a VELMI rychlá smrt pro mou postavu (a asi pro většinu postav z Hargolu). Měl k tomu snad ooc důvod? Proč? Protože hraji postavu tak, jaká je? Nebo protože mám nick "snowman"? :-(
Svou hrou nikoho neobtěžuji, po dm nic nežádám. Nelítám zběsile po lese, hraji postavu s potěšením a s ostatními hráči se bavíme všichni - nechť příslušní potvrdí. Nehromadím zlato ani drahé kamení. Neženu se za drahou výbavou. Neodpojil jsem se při útěku před medvědem (určeným ooc k jedinému účelu - zabít). Měl jsem nutkání se odpojit. Ne proto, že bych se bál smrti postavy. Ale proto, že mi to přišlo strašně nefér a bez příčiny. Možná, že to od dm byl také záměr - otestovat mě pod tlakem, zda se neodpojím. Ale nechci spekulovat. Prostě mě to dnes dost mrzí, že i obyčejným rp hraním někomu prostě vadím a že mi to dává najevo neomaleným způsobem.
Kdyby to celé bylo sehráno jako například pomsta mocného druida nebo prostě že ten medvěd po postavě šel a stopoval ho nějakou dobu, šlo by to vzít. Ale následovala ještě tečka za tím vším, která tomu nasadila korunu. Přišlo stržení expů bez jediného slova. Dm se ani nenamáhal okomentovat, za co. Já na to do teď nepřišel, přehrával jsem si vše několikrát. Nebyl k tomu důvod a za tím si stojím viz výše. Dm byl asi zklamán, že má postava neumřela poté, co by naběhla bezhlavě na velemedvěda, nebo že se jí povedlo utéct nebo co já vím. Myslím, že není nutné udávat množství stržených expů. Snad jen řeknu, že to byla suma, kterou jsem od dm mimo veliké questy v minulosti (opravdu hodně dlouhé, třeba 5-6 hodinové) nedostal, ani nepamatuji. Nejde však o výši tohoto postihu ani o expy samotné. Jde o princip. Jestli má někdo něco na srdci, jestli má někdo problém, proč mi to rovnou a přímo neřekne? Proč dm není komunikativnější? Jediné vysvětlení je, jak jsem psal: není důvod se snažit cokoli odůvodňoval ani vysvětlovat ze strany DM. Protože motiv je jasný a argumenty by si musel vycucat z prstu a na to už potřebuje čas. Ten teď dostane, a může sem napsat, co chce...
Už se těším, jak mi Ježura bude vyprávět, co sem dm/wb napsal jako svůj pohled na věc plus nějaký chytrý a jistě opodstatněný důvod pro to, co udělal. Nebo to skončí zamčením a klišé typu: dm rozhodnutí je svaté apod. Nebylo by to poprvé, co se podobná věc tutlá. Takové malé "tajemství" jako v předchozím režimu, kdy někteří lidé byli prostě "odejiti"…
Po dnešku jsem zklamaný a upřímně mi to zkazilo náladu. Ne nějak zásadně, přece jen jsem dlouho nehrál a mám čistší Mysl. Ale dost, abych se už dnes nepřipojoval. Jsem však na jednu stranu rád, že se skutečný postoj některých lidí i po mé delší odmlce ukázal v pravém světle a já vím, co mohu čekat. Udivuje mě, že nevraživost nikoli z mé strany přežívá tak dlouho, i když jsem se z ooc scény plně stáhnul a věnuji se jen IC hraní. Ale to už není můj problém. Je to problém dotyčného / dotyčných a já mu v řešení nemohu nijak pomoci..."
Tolik citát jeho slov. Já se ptám DM týmu: Za co byly jeho postavě strženy xp?