Postava a (ne)strach ze smrti.
Napsal: 27. 2. 2008 20.49
Takže, trošku mně k tomuto vyprovokoval dlouhý příspěvek Balroga, ale byl bych OT, tak si založím vlastní.
Takže mám teď delší výpadek hraní, protože jsem si potřeboval na chvilinku odpočinout a mezitím jsem zase zapřemýšlel nad světem a tím, co mně tam přitahuje, co mi dává a co bych asi já osobně trošku vylepšil.
Takže, nadpis jasně říká, o čem si chci rozepsat.
Jedná se o úmrtí postav, které, jak známo je na EQ poměrně častou záležitostí. Teď nechci nijak rozebírat důvody a příčiny, proč k úmrtí dochází, jen se zamyslet nad tím, co to znamená v jejich "životě".
Balrog se tu pozastavuje nad citem pro scénu, já se pozastavím nad důvody, které spousta postav má proč se někdy chovají tak, jak se chovají. Možná to bude i návod, jak postupovat proti creeperům apod.
Tak k věci. Postavám je leckdy vytýkáno, že nemají pud sebezáchovy, že ve vypjatých situacích reagují naprosto nelogicky a neočekávaně. Já se spíše pozastavím nad tím, jak navodit pocit nebezpečí postavě, která umřela 50x? Já to osobně nijak nepočítám, ale myslím si, že se má postava začíná tomuto číslu velmi blížit. Teď určitě namítnete, že si můžu dát pemku, ale to už bych na tomto serveru nebyl, protože bych se nepřehoupnul přes druhý level, a to je pro mně nuda, já chci vidět svou postavičku růst a rozvíjet se. Nebo je další varianta, že bych prostě nevytáhnul paty z města, což je nuda na druhou, pro mně jako pro hráče.
Nechci aby si tohle kdokoliv bral osobně, není to útok na žádnou konkrétní událost, byť je třeba okrajově zmíním.
Takže co vidím jako řešení? Smrt postavy neděsí, ani nemůže, jak jsem uvedl výše. Asi těžko budu hledat postavu, která skutečně ani jednou nepadla. Vím že konkrétně Balrog se kdysi zmínil, že Alky neumírá skoro vůbec, možná také Labirova Sella. Nechci tu nikoho osočovat, ale buď měla štěstí a nespawnul se jí bandita půlčík, nebo bandité u hradeb Tirianu, nebo přežila, nebo kombinaci všeho. Popravdě se také velmi dobře bavím povídáním si u Svačinky, ale čas od času mám jako hráč a jako postava chuť na trošku dobrodružství. Serin je hrán jako elfí mladík, a pochybuju, že v 16 jste neměli chuť zažívat obrovská dobrodružství. Ano, hlavně je chci zažívat já jako hráč, ale mně se ta postava vážně moc líbí a mám ji rád.
Uff.. K věci, prostě jsem přemýšlel nad nějakým systémem postihu postavy za "nehody" Prostě by past nezabíjela, ale "jen" zlomila nohu, čili dala permanentní zpomalení postavy na jeden IC měsíc. Nebo zlomenina ruky by neumožnila tuto ruku používat. Postava by mohla bojovat jen jednou rukou, čili žádné luky, jen jednoruční zbraně. Každá z potvor by měla při kritickém zásahu moznost opravdu "permanentně" zranit postavu.
Výhody:
Postava má mnohem silnější IC vodítko, jak hrát své chování. Prostě by měla zlomenou např nohu. Postava by se ploužila, nutilo by jí to k pocitu nemohoucnosti a tím by také rapidně vzrostlo její ohrožení. Představa, že by byl Serin například měsíc bez ruky a nemohl střílet = jít skoro nikam je pro mně mnohem větší nebezpečí, než to, že chcípnu, já se naštvu, ale postava během 10 minut může jít zase "do akce". Navíc by nevznikal paradox, na který upozornil někdo dříve a sice "klidně mně zabij, ty pak půjdeš sedět" který přesně potvrzuje mé řádky. Vězení je strašná věc, postava se nedá hrát, sedí někde kdoví kde.
Smrt, hmm.. Pro postavu to neznamená vůbec nic!!!!! Jak říkám, po padesáti úmrtích.. tss, projdu se po druhé straně a za pár hodin jsem venku. Pro hráče: tak jo 10000XP pryč, hmm. to je asi 14 dní intenzivního hraní, ale když budu mastit skřety a vlky, tak si něco "přivydělám" k bodům za čas.
Ano, tohle všechno se dá báječně zahrát, ale vyžaduje to spoustu disciplíny, kterou v sobě třeba já konkrétně nemám. Asi těžko bych odmítnul quest jen proto, že moji postavičku samotnou někde v lese před hodinou skoro na smrt zabila past. Ale kdyby jí zlomila nožičku a ona se ploužila jak lemra a smutně vyprovázela skupinku dobrodruhů na výpravu, možná bych jí více "šetřil". Vzpomínám si na hašení požáru v horách, kdy si moje postava pomocí DM "vykloubila kotník" a díky tomu jsem zažil jednu z pocitově nejzajímavějších her. Ty úvahy, sám v horách, noha na houby, co když začne zase hořet!!!.. Naprosto dokonalý zážitek. Tímto chci poděkovat za tuto "nepříjemnost" onomu DM, myslím že Psanci.
Další výhoda je schopnost postavy tuto újmu přenést do budoucna. Moje postava se nikdy nic nedozvěděla o vrahovi půlčíkovi, o banditech, mravencích, pavoucích. Kolik jich bylo a jak vyzbrojení.. Něco se dá asi vystopovat, ale vzhledem k tomu, že nemůžu tušit, kde zmizeli.. A konkrétě ten půlčík zaútočil stylem, že postava mohla maximálně tušit že to bylo nejspíš někde na území cca 8 lokací, které za tu dobu 1IC hodiny mohla teoreticky projít. Ale vzhledem k tomu, že šla přes avatary tak ani netušila co to bylo. O čem neví, mou postavu neděsí. A ona o spawnu vraha neví a neví ani kde to bylo.
Nevýhody:
Při současném nastavení potvor mnohem menší šance přežít útoky, zvýšení už tak velké šance na úmrtí. (jestli nepřežiju se zdravou postavou, tak s raněnou už vůbec ne). Na druhou stranu moje postava umírá poslední dobou většinou na náhody. Od 24.12, kdy mám log jsem umřel 6x, z toho 4x při DM asistenci (beru to tak, že spawn byl DM posílený oproti normálu, není to útok proti DM!! Ale je-li místo deseti slabých skřetů, které postava zvládne i s jednou rukou na místě 20silnějších + dva šamani *pokrčí rameny*), jednou v CvC a jednou při šlápnutí na past. Pokaždé se jednalo o situace, kdy jsem byl v partě a tím pádem případný postih se dal kompenzovat bojeschopností ostatních a případným stažením postavy z boje.
Určitě na nějakou nevýhodu přijdete, ale já kromě extrémní nálože na Labira (protože já něco takového určitě nenaprogramuju) na nic dalšího nepřišel. Jo a za úmrtí bych dával postih na HP. Myslím že s deseti HP by se postavě hrál návrat a zdrženlivost od dobrodružství po návratu z druhé strany podstatně lépe.
Jak tohle řeší creeping? No, z principu. Při výpravách hrozí samozřejmě podstatně větší riziko zranění. Od polámaných končetin až po smrt, či jiné zhouby, jako vysátí vlastností apod. A postavička s postihem na polovinu vlastností si další dobrodružství raději rozmyslí. Přitom jí nic nebrání hrát RP s reálným postihem. A jít sám do hor by bylo skutečné šílenství. Nikdy jeden neví, co se může stát...
Ovšem tohle samozřejmě chce i nějaký způsobem snížit počet úmrtí a tady jsem s rozumem v koncích. řešení je asi místo smrtících superpotvor dával superzákeřné potvory. Prostě mně 1% bandita půlčík sice nezabije, ale na 50% mně řízne šlachy na ruce, zlomí koleno, nebo praští do hlavy (ruka nepoužitelná, dexterity -5, inteligence -5, síla -5, zřejmě podle zaměření postavy, nebo nejvyššího čísla u vlastnosti), čímž způsobí fatální "poškození" postavy.
Díky za seriózní připomínky.
Takže mám teď delší výpadek hraní, protože jsem si potřeboval na chvilinku odpočinout a mezitím jsem zase zapřemýšlel nad světem a tím, co mně tam přitahuje, co mi dává a co bych asi já osobně trošku vylepšil.
Takže, nadpis jasně říká, o čem si chci rozepsat.
Jedná se o úmrtí postav, které, jak známo je na EQ poměrně častou záležitostí. Teď nechci nijak rozebírat důvody a příčiny, proč k úmrtí dochází, jen se zamyslet nad tím, co to znamená v jejich "životě".
Balrog se tu pozastavuje nad citem pro scénu, já se pozastavím nad důvody, které spousta postav má proč se někdy chovají tak, jak se chovají. Možná to bude i návod, jak postupovat proti creeperům apod.
Tak k věci. Postavám je leckdy vytýkáno, že nemají pud sebezáchovy, že ve vypjatých situacích reagují naprosto nelogicky a neočekávaně. Já se spíše pozastavím nad tím, jak navodit pocit nebezpečí postavě, která umřela 50x? Já to osobně nijak nepočítám, ale myslím si, že se má postava začíná tomuto číslu velmi blížit. Teď určitě namítnete, že si můžu dát pemku, ale to už bych na tomto serveru nebyl, protože bych se nepřehoupnul přes druhý level, a to je pro mně nuda, já chci vidět svou postavičku růst a rozvíjet se. Nebo je další varianta, že bych prostě nevytáhnul paty z města, což je nuda na druhou, pro mně jako pro hráče.
Nechci aby si tohle kdokoliv bral osobně, není to útok na žádnou konkrétní událost, byť je třeba okrajově zmíním.
Takže co vidím jako řešení? Smrt postavy neděsí, ani nemůže, jak jsem uvedl výše. Asi těžko budu hledat postavu, která skutečně ani jednou nepadla. Vím že konkrétně Balrog se kdysi zmínil, že Alky neumírá skoro vůbec, možná také Labirova Sella. Nechci tu nikoho osočovat, ale buď měla štěstí a nespawnul se jí bandita půlčík, nebo bandité u hradeb Tirianu, nebo přežila, nebo kombinaci všeho. Popravdě se také velmi dobře bavím povídáním si u Svačinky, ale čas od času mám jako hráč a jako postava chuť na trošku dobrodružství. Serin je hrán jako elfí mladík, a pochybuju, že v 16 jste neměli chuť zažívat obrovská dobrodružství. Ano, hlavně je chci zažívat já jako hráč, ale mně se ta postava vážně moc líbí a mám ji rád.
Uff.. K věci, prostě jsem přemýšlel nad nějakým systémem postihu postavy za "nehody" Prostě by past nezabíjela, ale "jen" zlomila nohu, čili dala permanentní zpomalení postavy na jeden IC měsíc. Nebo zlomenina ruky by neumožnila tuto ruku používat. Postava by mohla bojovat jen jednou rukou, čili žádné luky, jen jednoruční zbraně. Každá z potvor by měla při kritickém zásahu moznost opravdu "permanentně" zranit postavu.
Výhody:
Postava má mnohem silnější IC vodítko, jak hrát své chování. Prostě by měla zlomenou např nohu. Postava by se ploužila, nutilo by jí to k pocitu nemohoucnosti a tím by také rapidně vzrostlo její ohrožení. Představa, že by byl Serin například měsíc bez ruky a nemohl střílet = jít skoro nikam je pro mně mnohem větší nebezpečí, než to, že chcípnu, já se naštvu, ale postava během 10 minut může jít zase "do akce". Navíc by nevznikal paradox, na který upozornil někdo dříve a sice "klidně mně zabij, ty pak půjdeš sedět" který přesně potvrzuje mé řádky. Vězení je strašná věc, postava se nedá hrát, sedí někde kdoví kde.
Smrt, hmm.. Pro postavu to neznamená vůbec nic!!!!! Jak říkám, po padesáti úmrtích.. tss, projdu se po druhé straně a za pár hodin jsem venku. Pro hráče: tak jo 10000XP pryč, hmm. to je asi 14 dní intenzivního hraní, ale když budu mastit skřety a vlky, tak si něco "přivydělám" k bodům za čas.
Ano, tohle všechno se dá báječně zahrát, ale vyžaduje to spoustu disciplíny, kterou v sobě třeba já konkrétně nemám. Asi těžko bych odmítnul quest jen proto, že moji postavičku samotnou někde v lese před hodinou skoro na smrt zabila past. Ale kdyby jí zlomila nožičku a ona se ploužila jak lemra a smutně vyprovázela skupinku dobrodruhů na výpravu, možná bych jí více "šetřil". Vzpomínám si na hašení požáru v horách, kdy si moje postava pomocí DM "vykloubila kotník" a díky tomu jsem zažil jednu z pocitově nejzajímavějších her. Ty úvahy, sám v horách, noha na houby, co když začne zase hořet!!!.. Naprosto dokonalý zážitek. Tímto chci poděkovat za tuto "nepříjemnost" onomu DM, myslím že Psanci.
Další výhoda je schopnost postavy tuto újmu přenést do budoucna. Moje postava se nikdy nic nedozvěděla o vrahovi půlčíkovi, o banditech, mravencích, pavoucích. Kolik jich bylo a jak vyzbrojení.. Něco se dá asi vystopovat, ale vzhledem k tomu, že nemůžu tušit, kde zmizeli.. A konkrétě ten půlčík zaútočil stylem, že postava mohla maximálně tušit že to bylo nejspíš někde na území cca 8 lokací, které za tu dobu 1IC hodiny mohla teoreticky projít. Ale vzhledem k tomu, že šla přes avatary tak ani netušila co to bylo. O čem neví, mou postavu neděsí. A ona o spawnu vraha neví a neví ani kde to bylo.
Nevýhody:
Při současném nastavení potvor mnohem menší šance přežít útoky, zvýšení už tak velké šance na úmrtí. (jestli nepřežiju se zdravou postavou, tak s raněnou už vůbec ne). Na druhou stranu moje postava umírá poslední dobou většinou na náhody. Od 24.12, kdy mám log jsem umřel 6x, z toho 4x při DM asistenci (beru to tak, že spawn byl DM posílený oproti normálu, není to útok proti DM!! Ale je-li místo deseti slabých skřetů, které postava zvládne i s jednou rukou na místě 20silnějších + dva šamani *pokrčí rameny*), jednou v CvC a jednou při šlápnutí na past. Pokaždé se jednalo o situace, kdy jsem byl v partě a tím pádem případný postih se dal kompenzovat bojeschopností ostatních a případným stažením postavy z boje.
Určitě na nějakou nevýhodu přijdete, ale já kromě extrémní nálože na Labira (protože já něco takového určitě nenaprogramuju) na nic dalšího nepřišel. Jo a za úmrtí bych dával postih na HP. Myslím že s deseti HP by se postavě hrál návrat a zdrženlivost od dobrodružství po návratu z druhé strany podstatně lépe.
Jak tohle řeší creeping? No, z principu. Při výpravách hrozí samozřejmě podstatně větší riziko zranění. Od polámaných končetin až po smrt, či jiné zhouby, jako vysátí vlastností apod. A postavička s postihem na polovinu vlastností si další dobrodružství raději rozmyslí. Přitom jí nic nebrání hrát RP s reálným postihem. A jít sám do hor by bylo skutečné šílenství. Nikdy jeden neví, co se může stát...
Ovšem tohle samozřejmě chce i nějaký způsobem snížit počet úmrtí a tady jsem s rozumem v koncích. řešení je asi místo smrtících superpotvor dával superzákeřné potvory. Prostě mně 1% bandita půlčík sice nezabije, ale na 50% mně řízne šlachy na ruce, zlomí koleno, nebo praští do hlavy (ruka nepoužitelná, dexterity -5, inteligence -5, síla -5, zřejmě podle zaměření postavy, nebo nejvyššího čísla u vlastnosti), čímž způsobí fatální "poškození" postavy.
Díky za seriózní připomínky.