EQ 3
Napsal: 6. 3. 2008 13.52
přečetl jsem si, co se chystá v EQ3 fáze 1. mám pár postřehů, které možná jsou a možná nejsou aktuální... ale kdyby někdo chtěl něco podotknout nebo navrhnout, napište to sem.
Pročetl jsem systém EXTRAS run a přijde mi velmi zajímavý. Předpokládám, že se hojně testuje a jistě
bude i nadále. Chtěl bych nicméně zmínit pár věcí, které mne zaujaly na první pohled: netvrdím že jsou
špatně, ale prostě mnězaujaly. Jedná se zejména o bodové nerovnosti mezi runami a to zejména mezi těmi
s kladným a záporným efektem. nedospěl jsem k tomu, abych porovnával efekt zvýšení/snížení dovednosti
s atributem, během Xp, systémem hladu atd.
nicméně mám za sebou poměrně komplexní vymýšlení obdobného systému pro PnP (perky a traity pro
Shadowrun), kde jsem dospěl nakonec k závěru, že ocenění výhody a nevýhody by mělo být provedeno dle
stejného klíče.
pokud za oceněním uvedeným v Labirově popisu stojí nějaká hluboká analýza podpořená statistikou, pak
prosím neberte tento příspěvek v potaz.
craft milířství - správně by asi mělo být uhlířství, protože člověk který to provozuje je uhlíř, ne
milíř. Milíř je ta hromada kde se to uhlí pálí.
Craft+ runa - stojí 4/6 bodů za 50% zlepšení každá.
Nemakačenko/zatvrzelý nemakačenko - stojí -2/-6 bodů a postihuje všechny skupiny craftu...
slib chudoby/přísaha chudoby - dobrá idea, ale zvýhodňuje některé typy postav (ty, které nepotřebují
drahé vybavení). potulný rytíř či příslušník rytířského řádu, který potřebuje zbraň a zbroj, se do
limitu nemůže vejít... co třeba vynechat zbraně a zbroje (nemyslím serepetičky jako prsteny a
náhrdelníky) z limitu hodnocení?
magická odolnost 10-32 bodů - neblokuje tahle dovednost i příznivé efekty jako léčení a boost? i pokud
ne, stejně ve srovnání s např.
permanentní smrt -8/-16 - vychází dosti předraženě.
počáteční úroveň - body klidně nechat, ale kdyby se to změnilo na bonus XP (5000-45000), mohly by si
je vzít i nepočáteční postavy, pokud by chtěly.
ochrnutá levá ruka - stojí 10 bodů
ochrnuté obě ruce - stojí 16 bodů... s jednou rukou se dá leccos dělat, s žádnou prakticky nic...
rozdíl by měl být větší.
smrtelná nemoc - stojí -12/-18 bodů... to je dosti tristní, obzvláště vzhledem k cenám výhod obecně...
je ovšem otázka, k čemu taková postav je. výhoda pro 'prasící' hráče, kterým je jedno, co se s
postavou stane, hlavně když napáchají více škod... no co, vždyť postava stejně umře, tak co.
zisk zkušeností - stojí -3 až -12... otázkou je, jestli toto pojetí runy nebude zvýhodňovat high level
postavy, které díky zaokrouhlování získají zanedbatelný postih na Xp, zato nějaké runové body.
tak, to mne jen tak v krátkosti napadlo. nechci kolem toho rozpoutávat nějakou diskusi, čistě jen tak pro krátké zamyšlení - ano, chceme to tak/ne, je to možná trochu jinde... nic víc
Pročetl jsem systém EXTRAS run a přijde mi velmi zajímavý. Předpokládám, že se hojně testuje a jistě
bude i nadále. Chtěl bych nicméně zmínit pár věcí, které mne zaujaly na první pohled: netvrdím že jsou
špatně, ale prostě mnězaujaly. Jedná se zejména o bodové nerovnosti mezi runami a to zejména mezi těmi
s kladným a záporným efektem. nedospěl jsem k tomu, abych porovnával efekt zvýšení/snížení dovednosti
s atributem, během Xp, systémem hladu atd.
nicméně mám za sebou poměrně komplexní vymýšlení obdobného systému pro PnP (perky a traity pro
Shadowrun), kde jsem dospěl nakonec k závěru, že ocenění výhody a nevýhody by mělo být provedeno dle
stejného klíče.
pokud za oceněním uvedeným v Labirově popisu stojí nějaká hluboká analýza podpořená statistikou, pak
prosím neberte tento příspěvek v potaz.
craft milířství - správně by asi mělo být uhlířství, protože člověk který to provozuje je uhlíř, ne
milíř. Milíř je ta hromada kde se to uhlí pálí.
Craft+ runa - stojí 4/6 bodů za 50% zlepšení každá.
Nemakačenko/zatvrzelý nemakačenko - stojí -2/-6 bodů a postihuje všechny skupiny craftu...
slib chudoby/přísaha chudoby - dobrá idea, ale zvýhodňuje některé typy postav (ty, které nepotřebují
drahé vybavení). potulný rytíř či příslušník rytířského řádu, který potřebuje zbraň a zbroj, se do
limitu nemůže vejít... co třeba vynechat zbraně a zbroje (nemyslím serepetičky jako prsteny a
náhrdelníky) z limitu hodnocení?
magická odolnost 10-32 bodů - neblokuje tahle dovednost i příznivé efekty jako léčení a boost? i pokud
ne, stejně ve srovnání s např.
permanentní smrt -8/-16 - vychází dosti předraženě.
počáteční úroveň - body klidně nechat, ale kdyby se to změnilo na bonus XP (5000-45000), mohly by si
je vzít i nepočáteční postavy, pokud by chtěly.
ochrnutá levá ruka - stojí 10 bodů
ochrnuté obě ruce - stojí 16 bodů... s jednou rukou se dá leccos dělat, s žádnou prakticky nic...
rozdíl by měl být větší.
smrtelná nemoc - stojí -12/-18 bodů... to je dosti tristní, obzvláště vzhledem k cenám výhod obecně...
je ovšem otázka, k čemu taková postav je. výhoda pro 'prasící' hráče, kterým je jedno, co se s
postavou stane, hlavně když napáchají více škod... no co, vždyť postava stejně umře, tak co.
zisk zkušeností - stojí -3 až -12... otázkou je, jestli toto pojetí runy nebude zvýhodňovat high level
postavy, které díky zaokrouhlování získají zanedbatelný postih na Xp, zato nějaké runové body.
tak, to mne jen tak v krátkosti napadlo. nechci kolem toho rozpoutávat nějakou diskusi, čistě jen tak pro krátké zamyšlení - ano, chceme to tak/ne, je to možná trochu jinde... nic víc