Stránka 1 z 30

EQ 3

Napsal: 6. 3. 2008 13.52
od DenGrasse
přečetl jsem si, co se chystá v EQ3 fáze 1. mám pár postřehů, které možná jsou a možná nejsou aktuální... ale kdyby někdo chtěl něco podotknout nebo navrhnout, napište to sem.

Pročetl jsem systém EXTRAS run a přijde mi velmi zajímavý. Předpokládám, že se hojně testuje a jistě
bude i nadále. Chtěl bych nicméně zmínit pár věcí, které mne zaujaly na první pohled: netvrdím že jsou
špatně, ale prostě mnězaujaly. Jedná se zejména o bodové nerovnosti mezi runami a to zejména mezi těmi
s kladným a záporným efektem. nedospěl jsem k tomu, abych porovnával efekt zvýšení/snížení dovednosti
s atributem, během Xp, systémem hladu atd.
nicméně mám za sebou poměrně komplexní vymýšlení obdobného systému pro PnP (perky a traity pro
Shadowrun), kde jsem dospěl nakonec k závěru, že ocenění výhody a nevýhody by mělo být provedeno dle
stejného klíče.
pokud za oceněním uvedeným v Labirově popisu stojí nějaká hluboká analýza podpořená statistikou, pak
prosím neberte tento příspěvek v potaz.

craft milířství - správně by asi mělo být uhlířství, protože člověk který to provozuje je uhlíř, ne
milíř. Milíř je ta hromada kde se to uhlí pálí.

Craft+ runa - stojí 4/6 bodů za 50% zlepšení každá.
Nemakačenko/zatvrzelý nemakačenko - stojí -2/-6 bodů a postihuje všechny skupiny craftu...

slib chudoby/přísaha chudoby - dobrá idea, ale zvýhodňuje některé typy postav (ty, které nepotřebují
drahé vybavení). potulný rytíř či příslušník rytířského řádu, který potřebuje zbraň a zbroj, se do
limitu nemůže vejít... co třeba vynechat zbraně a zbroje (nemyslím serepetičky jako prsteny a
náhrdelníky) z limitu hodnocení?

magická odolnost 10-32 bodů - neblokuje tahle dovednost i příznivé efekty jako léčení a boost? i pokud
ne, stejně ve srovnání s např.
permanentní smrt -8/-16 - vychází dosti předraženě.

počáteční úroveň - body klidně nechat, ale kdyby se to změnilo na bonus XP (5000-45000), mohly by si
je vzít i nepočáteční postavy, pokud by chtěly.

ochrnutá levá ruka - stojí 10 bodů
ochrnuté obě ruce - stojí 16 bodů... s jednou rukou se dá leccos dělat, s žádnou prakticky nic...
rozdíl by měl být větší.

smrtelná nemoc - stojí -12/-18 bodů... to je dosti tristní, obzvláště vzhledem k cenám výhod obecně...
je ovšem otázka, k čemu taková postav je. výhoda pro 'prasící' hráče, kterým je jedno, co se s
postavou stane, hlavně když napáchají více škod... no co, vždyť postava stejně umře, tak co.

zisk zkušeností - stojí -3 až -12... otázkou je, jestli toto pojetí runy nebude zvýhodňovat high level
postavy, které díky zaokrouhlování získají zanedbatelný postih na Xp, zato nějaké runové body.

tak, to mne jen tak v krátkosti napadlo. nechci kolem toho rozpoutávat nějakou diskusi, čistě jen tak pro krátké zamyšlení - ano, chceme to tak/ne, je to možná trochu jinde... nic víc

Re: EQ 3

Napsal: 6. 3. 2008 14.28
od The_Balrog
ahoj, odpovim ti na par veci z pozice Radce, tedy neni to nic oficialniho, jako kdyby misto me odpovidal Labir.. a taky nevidim do nekterych casti nwn, takze na neco ti neodovim a neco jen tipnu : ) ale i tak to snad bude prinosem.
DenGrasse píše:přečetl jsem si, co se chystá v EQ3 fáze 1. mám pár postřehů, které možná jsou a možná nejsou aktuální... ale kdyby někdo chtěl něco podotknout nebo navrhnout, napište to sem.

Pročetl jsem systém EXTRAS run a přijde mi velmi zajímavý. Předpokládám, že se hojně testuje a jistě
bude i nadále. Chtěl bych nicméně zmínit pár věcí, které mne zaujaly na první pohled: netvrdím že jsou
špatně, ale prostě mnězaujaly. Jedná se zejména o bodové nerovnosti mezi runami a to zejména mezi těmi
s kladným a záporným efektem. nedospěl jsem k tomu, abych porovnával efekt zvýšení/snížení dovednosti
s atributem, během Xp, systémem hladu atd.
nicméně mám za sebou poměrně komplexní vymýšlení obdobného systému pro PnP (perky a traity pro
Shadowrun), kde jsem dospěl nakonec k závěru, že ocenění výhody a nevýhody by mělo být provedeno dle
stejného klíče.
pokud za oceněním uvedeným v Labirově popisu stojí nějaká hluboká analýza podpořená statistikou, pak
prosím neberte tento příspěvek v potaz.
NE. Tenhle systém není náhražka výhod a nevýhod. Není účelem, aby si z těchto run vybrala něco "každá" postava, aby tu běhaly houfy postav, které mají odolnost na bodání, tamty zase na magii, tyhle... mají tři ruce :D nebo co já vím co ještě... ; ) .. nicméně by měl umožnit hráčům vytvořit si postavu něčím zvláštní a na něco zaměřenou, pokud to potřebují. "Pokud to potřebují" - to je celkem důležitá drobnost. Aby se nám z Eq nestal cirkus, tyhle Extras musí být sice dostupné, ale ne běžnou součástí tvorby postavy. Jasně, jednu, dvě runy + a - si asi vezme každý - pokud by byly výhody a nevýhody brány s nulovým součtem, buď si jistý, že by se to všechno brzy zvlčilo.
DenGrasse píše: craft milířství - správně by asi mělo být uhlířství, protože člověk který to provozuje je uhlíř, ne
milíř. Milíř je ta hromada kde se to uhlí pálí.
Dobrá poznámka ^_^
DenGrasse píše: Craft+ runa - stojí 4/6 bodů za 50% zlepšení každá.
Nemakačenko/zatvrzelý nemakačenko - stojí -2/-6 bodů a postihuje všechny skupiny craftu...
Ano, je to tak fajn ; ) Myslíš, že se postavy budou vzdělávat ve více craftech, než v jednom, ve dvou? Podívej se, kolik je disciplín. Kdyby existovaly postihy na každou, vybral by sis minusy do všech ostaních než těch tvých dvou a vůbec by se tě to nedotklo.
Zvyšování bodů je vzhledem k ostatním cenám asi zbytečné. Nezapomeň také, že to zasekne jen craft, ale na sběr to nemá vliv. (I když rýžování surových kamenů už nebude tak výnosné, jako dosud, pořád omezenícraftu není TAK velká nevýhoda, jak by se ti mohlo zdát.)
DenGrasse píše: slib chudoby/přísaha chudoby - dobrá idea, ale zvýhodňuje některé typy postav (ty, které nepotřebují
drahé vybavení). potulný rytíř či příslušník rytířského řádu, který potřebuje zbraň a zbroj, se do
limitu nemůže vejít... co třeba vynechat zbraně a zbroje (nemyslím serepetičky jako prsteny a
náhrdelníky) z limitu hodnocení?
Takový rytíř ale opravdu bohatstvím teoreticky disponuje, stačilo by mu - když by to potřeboval - zbraně a zbroj prodat a hned má peněz dost. IMHO je tenhle tebou zmiňovaný případ natolik specifický, že se nevyplatí kvůli němu dělat výjimku. Na Eq žádné žebravé řády vlastně také nejsou, byla by to úlitba jen tak... asi … jedné, dvěma postavám za rok.
DenGrasse píše: magická odolnost 10-32 bodů - neblokuje tahle dovednost i příznivé efekty jako léčení a boost? i pokud
ne, stejně ve srovnání s např.
permanentní smrt -8/-16 - vychází dosti předraženě.
Neměla by, měla by účinkovat jen na dmg, ne? (Nebo na DC?) (říkám jako nekouzelník)
DenGrasse píše: počáteční úroveň - body klidně nechat, ale kdyby se to změnilo na bonus XP (5000-45000), mohly by si
je vzít i nepočáteční postavy, pokud by chtěly.
Není důvod, proč si "brát expy". Volba tu je kvůli tomu, aby mohli hráči začínat postavy na vyšších úrovních, než je 1 a tím si podpořit pozadí postavy, než sem na Eq z jiné sféry přišla. Pro stávající postavy to pozbývá smyslu.
DenGrasse píše: ochrnutá levá ruka - stojí 10 bodů
ochrnuté obě ruce - stojí 16 bodů... s jednou rukou se dá leccos dělat, s žádnou prakticky nic...
rozdíl by měl být větší.
neumim odpovedet : ) Ale 16 bodů je fakt hodně, ne? Proti smrtelné nemoci...

DenGrasse píše: smrtelná nemoc - stojí -12/-18 bodů... to je dosti tristní, obzvláště vzhledem k cenám výhod obecně...
je ovšem otázka, k čemu taková postav je. výhoda pro 'prasící' hráče, kterým je jedno, co se s
postavou stane, hlavně když napáchají více škod... no co, vždyť postava stejně umře, tak co.
Cena spadá slušně pod všechny ostatní ceny nevýhod. Zavedeno pro hráče, kteří rádi hrají epizodní postavy a kteří je třeba rádi střídají. Známe tu takové : ) A jak jsi už nevědomky řekl, "prasící hráči" ji zneužívat nebudou, protože její cena není tak vysoká, aby tím postavu nějak extra posílila.
DenGrasse píše: zisk zkušeností - stojí -3 až -12... otázkou je, jestli toto pojetí runy nebude zvýhodňovat high level
postavy, které díky zaokrouhlování získají zanedbatelný postih na Xp, zato nějaké runové body.
Jsou to procenta : ) Takže on sice dostane zanedbatelný postih na zk, třeba 1, ale už nevidíš, že on těch zkušeností dostává třeba 4 za minutu, takže teď bude mít jen 3 ; ) Postih je pro všechny úplně stejný.

EDIT po pmku s dengrassem : )

s těmi procenty pro high levely, kdy se jim po zaokrouhlení nic neztrhne, máš v jistém smyslu slova pravdu. Ale:

:: většina lidí, co teď takhle dostává/nedostává skoro nic (protože tam máš na další level kolem 100k expu a dostavas za minutu dva? :D) si spis vezme shift k elfum, což je zvýhodní mnohem víc, než těch pár bodíků za zpomalení přísunu

:: na nový postavy to bude působit tak, jak má

Napsal: 6. 3. 2008 14.57
od Pavel Urban
Poslední co bych od Labira čekal je, že by jen tak vysypal z rukávu čísla a pořádně si to nepromyslel. :bigwink:

Souhlasím s Balrogem. Jsou to EXTRA možnosti. Chceš mít o něco lepší postavu než bys měl normálně ? Bude tě to něco stát. Nemusíš si z toho nic vybírat, ale můžeš a je to PLUS. Proto si myslím, že jsou bonusy dražší než postihy. Kromě toho mi to přijde jako opatření proti těm co by si vzali jednu "velkou" nevýhodu a kupu malých výhod. Nejde tu o boostování postavy, ale o její odlišení.

Slib chudoby:
Pokud postava chce slib mít, tak se musí zřeknout majetku. A je jedno, jestli jsou to peníze, brnění nebo sud piva. Pokud chceš mít rytíře se slibem, který mu omezuje vše kromě výbavy, proč ne... a nemusíš na to mít runu. :bigwink:
Asi by taková runa mohla být, ale dost možná by to byl horor na napsání. Kromě toho takový rytíř se slibem chudoby a přitom v brnění za 20 měšců, se štítem za 15 měšců a s civilním oblečním za 30 měšců mě přijde jako docela komická karikatura té myšlenky. :biggrin:

Magická odolnost:
Standardně platí, že magická odolnost platí proti magii - pozotivní i negativní. Nevím ale jak je tomu v NWN. Každopádně, když je někdo odolný, tak by měl být podle mého vůči všemu. Holt každé plus má i své mínusy. :bleh:
Alternatibně jsem viděl možnost potlačení své odolnosti, když někdo chtěl být např. léčen. Ale pak byla odolnost zase pryč pro všechno. Nicméně to by zase bylo asi mimo možnosti NWN.

Počáteční úroveň:
Viz. co psal Balrog. Pro počáteční postavy má smysl, pro ostatní ne.

Ochrnutá ruka:
Myslím, že to dobře vystihuje to co jsem psal v úvodu.

Smrtelná nemoc:
Viz co psal Balrog, plus "prasící hráči" se smrti nejspíš nedožijí... dostanou BAN. :bigwink:

Zisk zkušeností:
Opět... viz. co psal Balrog. :biggrin:

EDIT: Sakra, musím se naučit psát rychleji. :megalol:

Napsal: 6. 3. 2008 16.20
od drake127
Je možné, že se některá čísla ještě můžou změnit a jakákoliv zpětná vazba je vítaná, protože některé věci jsme určitě při odhadu ohodnocení mohli opomenout.

Stejně jako The_Balrog bych zdůraznil, že tyto traity jsou udělané proto, aby doplnili charakteristiku postavy a nejsou dělané pro to, abyste vyždímali co nejvíc výhod za co nejmíň nevýhod. Řečeno polopaticky, na extras systému by nemělo jít nijak výrazně vydělat.

Vyjádřím se jen k Spell Resistance (na víc bohužel nemám čas) - SR patří právě do skupiny těch nevýhodnějších traitů, které ale můžou pěkně podbarvit určitou postavu. Funguje na veškerou magii s jakýmkoliv DC - máte zkrátka určitou šanci, že odoláte jakémukoliv kouzlu (i IGMS, Prstu smrti, Implosion aj.). Daná čísla vám pomůžou pouze proti nízkoúrovňovým mágům a případné další bonusy k SR se nesčítají. Navíc jejich cena je značně vysoká.
Při oceňování tohoho traitu jsme totiž vycházeli z toho, že magická odolnost je velmi vzácná vlastnost, mezi humanoidy téměř nevyskytující se. Proto postava, která si ji vezme by na ní měla pravděpodobně postavit svoji historii a zároveň by těch postav mělo existovat velmi málo. Já jsem byl i toho názoru, že SR by měly mít možnost získat postavy pouze po schválení DM, ale tohle je myslím slušný kompromis.

Pavel: Ohledně SR na pozitivní efekty - neřekl bych, že to je tak jednoznačné - vysvětlení se měnilo v různých edicích, dělali se vlastní pravidla (paralela se vzdáním se záchr. hodu), jak je to v NWN nevím, ale neměnil bych to ať je to jakkoliv. Zkusím zjistit a případně se to doplní do popisku.

Edit: Tak ještě úvaha nad tou počáteční úrovní. Po krátkém zvážení souhlasím, že by to nebylo nijak velké zvýhodnění (jednorázový bonus 45k by moje postava sice pocítila, ale za ty body by mi půlka levelu nestála), problém by však nastal, kdyby již známé postavy postoupili za jeden den třeba dvě úrovně. To mi nepřijde zcela v pořádku, takže bych zůstal u současného nastavení.

Napsal: 6. 3. 2008 16.58
od Gran
Tři mé vlastní připomínky, kromě teda vyjádření toho, že mi to přijde dost dobré =)

1) Šlo by _prosím_ změnit okruh "Darrenovi schopnosti" na "Darrenovy schopnosti"?
2) U závislostí vůbec netuším, jak se to vlastně projeví ve hře.
3) Co takhle nějaké alergie? Nemyslím teď alergii na seno a tak, to by bylo složité a zbytečné, ale co třeba alergie na magii? Např. že zatímco se Závislostí musíte pořád pít magické lektvary, tak s Alergií je pít nemůžete, protože jakýkoliv pozitivní efekt se pro vás otočí na negativní. Myslím, že by to nemuselo být od věci, ostatně dost trpaslíků tuto "alergii" hraje už nyní (tj. nepijí léčící lektvary).

Napsal: 6. 3. 2008 17.25
od Pavel Urban
drake127 píše:Pavel: Ohledně SR na pozitivní efekty - neřekl bych, že to je tak jednoznačné - vysvětlení se měnilo v různých edicích, dělali se vlastní pravidla (paralela se vzdáním se záchr. hodu), jak je to v NWN nevím, ale neměnil bych to ať je to jakkoliv. Zkusím zjistit a případně se to doplní do popisku.
Jistě, měnilo. Ale já vycházím z 3E DnD a tam to bylo stanoveno myslím takto. Jinak pochopitelně neberu v úvahu všelijaké houserules, jelikož snad na každé pravidlo bylo nějaké "domácí" vytvořeno.
Nejsem si jistý, ale myslím, že v EQ se NWN uchopení tohoto pravidla nijak neměnilo (neviděl jsem zmínku, že by ano) a tedy pokládám za platný koncept dle 3E DnD.
Pochopitelně je možné, že jsem vedle jak ta jedle. :biggrin:

Napsal: 6. 3. 2008 17.49
od drake127
1) Hehe, jasně, opraví se.
2) Přednesu.
3) Jak labir bude mít čas.

Pavel: Jj, taky by se mi líbila i pozitivní SR, ale pro jednoduchost bych zůstal u toho, jak je to v NWN (a nevím, jak to je).

Napsal: 6. 3. 2008 17.55
od magnumik
když už se tady hlásí nějaký ty "chybky" ...nebo co by se mělo opravit... tak myslím že tady:

Teplotní odolnost -20%
Cena -2
Postava hůře snáší výkyvy teploty a to o 20% z chladu i vedra. Například pro rasu jenž se cítí přirozeně v rozmezí teplot 20-30 stupňů (bez šatů) je po aplikaci této runy extras toto rozpětí 22.5-17.5 stupňů. Postava se bude muset před chladem chránit lepším oblečením.

by mělo byt 22.5-27.5 stupňů ...překlik...stane se

Napsal: 6. 3. 2008 18.38
od OneHeart
SR v nwn se aplikuje pouze u kouzel "útočných". Boosty a healy ne

Napsal: 6. 3. 2008 19.28
od OneIceOne
Nevim zda se dá ještě něco dodělávat, ale záporná vlastnost -10,20% rychlosti pohybu "Nohy mrzáka" (ať žije muj starej feťák) by nebyla od věci.

Napsal: 6. 3. 2008 19.31
od drake127
OneIceOne píše:Nevim zda se dá ještě něco dodělávat, ale záporná vlastnost -10,20% rychlosti pohybu "Nohy mrzáka" (ať žije muj starej feťák) by nebyla od věci.
Labir v rádcovském fóru píše:Odebrány runy zpomalení (kolidovaly by s jinými systémy).

Napsal: 6. 3. 2008 19.34
od Wendigo
Mozna by to chtelo vice fyzickych traitu.

Napriklad pokud by bylo technicky mozne tak zhroseny/zlepseny sluch napriklad (postava by slysela sepot dal/bliz ke zdroji nez normalne, to same s hlasem a krikem) to by bylo zajimave,

Napsal: 6. 3. 2008 19.39
od drake127
Wendigo píše:Napriklad pokud by bylo technicky mozne tak zhroseny/zlepseny sluch napriklad (postava by slysela sepot dal/bliz ke zdroji nez normalne, to same s hlasem a krikem) to by bylo zajimave,
Technicky realizovatelné jen špatně. Uvažoval jsem, že něco takového navrhnu pro DM (jestli to budou myšky zvládat), ale pro PC by to asi bylo příliš složité, ne-li nemožné, na implementaci.

Napsal: 6. 3. 2008 22.48
od KaTo
Když je tam runa "zlý" druid, nešla by i runa "přítel zvířat" = +X bonusy do tišení??

Napsal: 6. 3. 2008 22.51
od Wendigo
Hlavne ten nazev je trochu mimo, protoze takovy druid vubec nemusi byt zly ale vzhledem k tomu ze neco takoveho konecne vubec je si nebudu stezovat :)

Napsal: 6. 3. 2008 22.53
od The_Balrog
KaTo píše:Když je tam runa "zlý" druid, nešla by i runa "přítel zvířat" = +X bonusy do tišení??
nebo si vem skill focus - Animal Empathy : )

Napsal: 6. 3. 2008 22.55
od KaTo
The_Balrog píše:nebo si vem skill focus - Animal Empathy : )
Nejsem si jist informační hodnotou tvého příspěvku (bez urážky). Jsou tam +X bonusy k umění, zastrašování, proč ne k tišení?
Zaměření na skill si může vzít každý. Ale přesto jsou tam Bardské bonusy apod., proč by ne i druidský? (a pokud se mnou chceš debatovat, že je to zbytečnost, apod. tak prosím do PM)

Napsal: 6. 3. 2008 22.59
od drake127
Jsou tam bonusy téměř výhradně k dovednostem, jež nelze využít na nepřátelské půdě (vyjma Parry a Discipline).

Napsal: 6. 3. 2008 23.21
od labir
Ok, myslím že Rádci zodpověděli velmi pěkně všechny dotazy, je to skutečně tak.

Chybky opravím jak na ně dojde.

Alergie na lektvary - dost náročné, vyžaduje to úpravu všech skriptů lektvarových kouzel, zkusím to udělat ale slíbit nemohu.

Napsal: 7. 3. 2008 10.13
od Pavel Urban
Já bych se ještě přimlouval za to, aby byl ten limit počítaný jako -40b, ale aby si hráč-masochista mohl v případě touhy vzít i více záporných run, tedy přes limit, ale spočítalo by se mu jen oněch -40b. Ne každý musí chtít mít hned postihy za -60b... někomu může vyjít třeba -41b a zřeknutí něčeho by ho mohlo zamrzet. I když, je to jen detail pro extrémisty. :biggrin: