Běhání a jiné postřehy.

Prohřešky hráčů a jiných subjektů.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

anurin
Příspěvky: 1736
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

A já zase ostrouhám :bicycle:
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Taury píše:Heh .. tedy .. tomuhle nemůžu uvěřit. Spíš navrhuji aby byl na podobné výtečníky vydán zatykač. Lovci odměn ať si pak dělají co chtějí.
To jsou OOC killy, které se snaží zabránit postavě v porušování pravidel.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

drake127 píše:
Taury píše:Heh .. tedy .. tomuhle nemůžu uvěřit. Spíš navrhuji aby byl na podobné výtečníky vydán zatykač. Lovci odměn ať si pak dělají co chtějí.
To jsou OOC killy, které se snaží zabránit postavě v porušování pravidel.
Přestože mě jmenování Akiry lovcem lam pobavilo (včetně cedulky pod Avatarem), sdílím Tauryho postoj... moc se mi to nelíbí. OOC do IC IMHO nepatří, na místě by bylo IC řešení dle situace (včetně možného zabití).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Pavel Urban píše:Přestože mě jmenování Akiry lovcem lam pobavilo (včetně cedulky pod Avatarem), sdílím Tauryho postoj... moc se mi to nelíbí. OOC do IC IMHO nepatří, na místě by bylo IC řešení dle situace (včetně možného zabití).
IC nevyřešíš situaci, kdy by daného zabil na místě strážný, hráč nereaguje ani na varování po tellu, natož na IC hru. A jeden takový idiot umí mnoha hráčům zkazit celý den.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

drake127 píše:
Pavel Urban píše:Přestože mě jmenování Akiry lovcem lam pobavilo (včetně cedulky pod Avatarem), sdílím Tauryho postoj... moc se mi to nelíbí. OOC do IC IMHO nepatří, na místě by bylo IC řešení dle situace (včetně možného zabití).
IC nevyřešíš situaci, kdy by daného zabil na místě strážný, hráč nereaguje ani na varování po tellu, natož na IC hru. A jeden takový idiot umí mnoha hráčům zkazit celý den.
Pokud někdo na někoho zaútočí, je zcela v pořádku, že se mu někdo vrhne na pomoc. Ale takový OOC kill "porušovatele pravidel" mi prostě nesedí. Lepší je podle mne domluva/varování, následný dočasný BAN a konečně trvalý BAN.

Co si třeba pak má počít postava, když uvidí, jak k nějakému takovému "potížistovi" přiběhne jiná postava a pokusí se jí zabít ? Moje postava by se vrhla na pomoc tomu napadenému (pokud by nezadal příčinu k útoku) - IC netuší nic o OOC důvodech a nemusím to vědět ani jako hráč. Nebo postava-lovec než zaútočí vyhodí hlášku //OOC kill a vrhne se na "potížistu" ? Vážně si nemyslím, že by to kdo ví jak přispělo atmosféře hry a spíš naopak... mě by to hru zkazilo. :ermm:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Zkusím to polopatě:
Postava x vyběhne z chrámu a zaútočí na svačinku, ten ji pošle do věčných lovišť, o minutu později postava x vyběhne z chrámu a zaútočí na svačinku, ten ji pošle do věčných lovišť, o minutu později postava vyběhne z chrámu a zaútočí na strážného, ten ji pošle do věčných lovišť. Domluvu veškerou IC i OOC ignoruje. To pozoruje u Svačinky 5 PC, které se to ani nesnaží hrát, protože to nejde.

DM není ve hře, takže danou postavu zabije PC, neboť potom bude muset zůstat na druhé straně a DM ho později zabanuje. Je na tom něco nekorektního? Nepředstavuj si to jako kovbojku, jde jen o to OOC se zbavit hráče (!) než se sežene DM.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

drake127 píše:Zkusím to polopatě:
Postava x vyběhne z chrámu a zaútočí na svačinku, ten ji pošle do věčných lovišť, o minutu později postava x vyběhne z chrámu a zaútočí na svačinku, ten ji pošle do věčných lovišť, o minutu později postava vyběhne z chrámu a zaútočí na strážného, ten ji pošle do věčných lovišť. Domluvu veškerou IC i OOC ignoruje. To pozoruje u Svačinky 5 PC, které se to ani nesnaží hrát, protože to nejde.

DM není ve hře, takže danou postavu zabije PC, neboť potom bude muset zůstat na druhé straně a DM ho později zabanuje. Je na tom něco nekorektního? Nepředstavuj si to jako kovbojku, jde jen o to OOC se zbavit hráče (!) než se sežene DM.
Pokud tohle postava potížisty dělá, tak je na místě, aby přítomná PC nějak zasáhla, to je jasné. Ale na základě IC informací, zasáhnout IC, to je to o co mi jde.

Vezmi si jiný příklad:
Někdo si bude ze strážného torpit legraci. Bude ho ve hvězdičkách tahat za nos, livat mu do obličeje a já nevím co ještě. Ve hře není DM a tak strážný nereaguje. Postavy kolem jsou pohoršeny a snaží se "potížistu" usměrnit, nejprve slovně. A najednou se objeví někdo kdo ho prostě napadne nebo dokonce na místě zabije. Co s tím pak ?

Prostě bych byl opatrný s posvěcením toho zabíjet OOC takové postavy (postavy takových hráčů), toť vše.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Tohle je spíš na zprávu po tellu, že takhle tedy ne, ze zkušenosti to buď hráči dojde, anebo se začne chovat ještě hůř. Neřekl bych, že Akira je až tak horkokrevný, že by OOC popravoval, aniž si byl 100% jistý. Ten rank beru jako vtípek mezi inteligentními lidmi.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

drake127 píše:en rank beru jako vtípek mezi inteligentními lidmi.
Tak to je a také zůstane :) Pokud Akira při Llama huntu bude pokračovat stejným stylem jako popsala, jen to uvítám. Blbec se dostane z města, získá menší RP školu od profíka, malý trest ve formě ZK a umře mu na nějakou chvíli postava. Vše v souladu s charakterem postavy útočníka.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

tak ted jsem fakt hodne pobavenej :bigwink: :bleh:
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

No zrovna o Akiru starost nemám. :bigwink: Nicméně i tak se mi to principiélně nelíbí.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Pavel Urban píše:No zrovna o Akiru starost nemám. :bigwink: Nicméně i tak se mi to principiélně nelíbí.
nikdy by me nenapadlo jen tak přiběhnout a nekoho zabít :dribble:
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2642
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomyn »

já si myslím že by se zabíjet měli až když už to dopadne tak že není žádné jiné východisko, hlavně se opravdu po tell snažit domluvit těm hráčům ať si přečtou forum a stránky a být ochotný a trpělivý i když je že co sem zažil dnes já tak sem měl na krajíčku, protože na mě začal jet dost sprosté výrazivo, mám i screeny, ale nebudu jmenovat myslím že oni nebo možná spis on/ona/ono, snad uz trochu pochopil a slibil že si přečte forum a stránky i když nerad že je to nebaví, tak mu držte palce ať se polepší a dělá svou hrou radost sobě i ostatním
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Akira píše:
Pavel Urban píše:No zrovna o Akiru starost nemám. :bigwink: Nicméně i tak se mi to principiélně nelíbí.
nikdy by me nenapadlo jen tak přiběhnout a nekoho zabít :dribble:
No však říkám, že o zrovna o tebe starost nemám. :bigwink:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Jen prostě zabít je moc rychlý, jeden si to ani neužije :megalol:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sciorp »

kokosak píše:Jen prostě zabít je moc rychlý, jeden si to ani neužije :megalol:
*pokýve*
PODPIS
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

*tajemně mlčí*
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Jedná se opravdu o vtípek, mezi inteligentníma lidma, kam počítám i Pavla ……

Akira/Hráč je dost zkušený na to, aby toto dokázal rozpoznat a vpřípadě nutnosti zasáhnout. To jest k vysvětlení …

Pavel měl dobrou připomínku a Drake mu dobře odpověděl.
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Psanec píše:Jedná se opravdu o vtípek, mezi inteligentníma lidma, kam počítám i Pavla ……

Akira/Hráč je dost zkušený na to, aby toto dokázal rozpoznat a vpřípadě nutnosti zasáhnout. To jest k vysvětlení …

Pavel měl dobrou připomínku a Drake mu dobře odpověděl.
:bigwink: hele..nemusel jsi to hned tak říkat...včera se mě tak hezky všichni báli a ty to pokazíš :dry: kde je moje reputace??? :bleh:


Jinými slovy, každý si užije to co si zaslouží. Nepatřím k těm, kteří by stáli za rohem a pozorovali co kdo dělá (eh..no dobře kecám, chráním si investice) a čekali až udělá chybu. Ale to myslím většina ví. Ale návštěva opuštěného dolu, nebo ztemnělé uličky má výbornou atmosféru. A tělo se tam dobře skryje. Tedy čistě hypoteticky, protože skutečně takové věci nedělám!
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Jsem z tohohle topicu na rozpacích - z počátku jsem myslel, že si tu chcete ulevit a vypustit negativní dojmy z toho co se stalo - a to je dobře, protože takové hnusy jsem zažili všichni a je třeba se s tim nějak vyrovnat. Pak se tu přešlo k ftipkování a pak vážný rozpravě o OOC a IC killování a nakonec je z toho zase jakože vtip?

Napíšu sem něco co dává smysl mě - snad to bude mít pro někoho nějakej přínos: myslim, že OOC a IC by se mělo míchat co možná nejmíň - proto jsem tedy zásadně proti tomu, aby někdo někoho killnul protože porušuje pravidla, ale na tom se tu shodla většina z vás.

Taková malá odbočka k vtipu lama hunter:
Možná jsem dokonce i proti tomu, aby se o tom vtipkovalo, protože vtip si někdo může vyložit špatně nebo vůbec ne jako vtip. Akira je tedy zodpovědný hráč(ka), ale je tu spousta jiných kteří nejsou a ti by si mohli říct: když může on(a) proč nemůžu já? a třeba to nebudou řešit vůbec zodpovědně a nastane to čeho se děsí Taury nebo Pavel Urban. Kdo to potom bude řešit? Akira? Ale dělejte jak myslíte.




Je tu popsáno několik situací a jejich řešení není snadný a je jich strašně moc - OOC řešení, IC řešení a odbojího trochu. Co bych chtěl zdůraznit (co považuju za zcela zásadní) je to, že vaše postavička neví co je to porušování pravidel serveru EQ. Vaše postavička vidí jinou postavičku jak něco dělá jak se nějak chová.

Když vidím otrapu co pořád mele o rýžování nebo žebrá peníze - pak se nabízí několik možností - je to prostě otrapa, kterého ingnoruju, nebo a něj zavolám stráže nebo ho nakopnu... (podle toho jakej mám charakter a jak moc ochotný jsem se s ním zabývat), pokud jsem asociální zabiják (nebrat osobně) zatáhnu ho někam a tam ho zabiju (i když riskuju, že mě někdo uvidí, že jsem ho neodhadl a on je nakonec mnohem silnější než se zdál, nebo že má za městem kumpány a vůbec to neni otrapa, ale zloděj co mě chtěl vylákat ven z města).

Pak tu máme situaci kdy postavička vidí jak jiná postavička neustále killuje strážný, Svačinku nebo koholiv jinýho - tam se to jeví jasně = je to nebezepečný blázen a je třeba ho zastavit.

Postavička vidí jak někdo plive na stráž - opět se jeví jako blázen(?) - buď počkám na to až to stráž vyřeší sama nebo se snažím do toho nějak vstoupit (škála je opět široká) s vědomím toho, že musím nějak jednat v souhře s tou nereagující stráží.

Postavička vidí jinou postavičku jak stojí uprostřed rybníka v hluboký vodě, kus od ní v mělký vodě je divočák, kterej bojuje s pixií - velmi podivná situace (z ooc hlediska je jasný co se tam děje) - podle charakteru svojí postavičky se rozhodnu co udělám - třeba zabiju divočáka protože to vypadá ,že toho chudáka postavičku zahnal do vody a ohrožuje ho. Nebo budu stát na břehu a trhat se smíchy nebo prostě pudu pryč se slovy o bláznech.

Postavička vytáhne nože u ohně na druhou postavičku , najednou v ní hrkne uteče doprostřed města a zmizí (loggoff s OOC hláškou: musi se odpojit. řve na mně fort že sem de a jak uvidí že hraju rozbije mi hubu) - "Bože viděli jste to? Ta ženská uplně zmizela - asi nějaká pomatená kouzelnice - skoro napadla tady Pepu a pak … No to jsou zatraceně věci! Musim si na ní dát pozor!"

Chtěl bych, aby z toho co jsem napsal bylo vidět, že je třeba opatrně soudit a ještě opatrněji jednat - většina porušování pravidel se IC projeví jako "bláznoství" nebo "společensky nebezpečný jednání" a takhle přetransformovaný se dá daleko snáz "IC pochopit" i řešit.

Pokud někdo příde na situaci (porušování pravidel, OOC chování), která by se nedala nějak IC řešit (nevíte jak by se k tomu měli postavičky zachovat) - dejte mi vědět - jsem zvědav :). Jsem si jist, že se taková situace najde, ale jsem vážně zvědav.



Myslim, že řešení porušování pravidel v OOC rovině je nám tu všem jasný - většina je tu uvedená:
- OOC domluva, vysvětlení, upozornění na pravidla atd. - raději následná v PM nebo na foru;
- OOC upozornění na možný postih - vidím, že porušuješ pravidla - přestaň nebo na to upozorním DM;
- oznámení DM - ten pak naloží s problémovým hráčem podle "práva".

Problém je v tom, že jakmile se přesunete v IC situaci do OOC tellu, stává se to komplikovanější - začnou se plést dohromady roviny IC a OOC - napomenutý hráč si bude třeba myslet, že jste arogantní chytrák a třeba napadne vaší postavičku nebo se odloguje, nebo zdrhne, případně bude pokračovat v otravování na foru v nebo vám spamovat tell. V takovým případě je pak těžký zachovat chladnou hlavu a může se stát, že uděláte něco čim poškodíte sami sebe/svou postavičku (zkažený den, pokažená aura, porušení pravidel atd.). Proto bych v tu danou chvíli jednal spíš čistě IC a napravování si nechal až ta situace odezní nebo do PM, minimálně se ale připravil na to, že moje OOC bude mít negativní dopady.



Můžete taky zkusit smíchat IC a OOC rovinu (a to je podle mně maxi složité a ne vždy to jde) - třeba tak jak to udělal(a) do Akira nebo vymyslet něco jiného jako třeba: Teď nemohu jít rýžovat. Beru tuhle bečku piva na sever strážným. Prý se tam objevili nějací pašeráci. (a můžete si vybrat - zajímám se o pašeráky, protože je chci vyhladit, obchodovat s nimi, okrást je, přesvědčit je o špatnosti pašeríáctví - každý podel svýho) - tudíž se budete snažit toho hráče zatáhnout do hry, protože nevíte jestli se blbě nechová jen z neznalosti.



Já osobně jsem proti míchání OOC a IC - postavička něco vidí a musí k tomu postavit a chovat se jako postavička i když se to hráčovi nelíbí (ten může informovat DM, případně se snažit v PM nebo v tellu). Snad jedině bych zkusil zatáhnout toho dotyčnýho do hry … ale nevím to je složité a pozitivní výsledek nejistý.

Nechci tu moralizovat ani dávat návody (je docela možný, že se v lecčems pletu), je to každýho věc jak takovou sitauci bude řešit. Chtěl jsem sem napsat něco co by pro mně mělo smysl (jak jsem psal nazačátku), co vyplývá z toho co jsem zažil při hře a co by snad někomu mohlo pomoct vyovnat se takovýma hloupýma situacema a hráčema. Pokud jsme opakoval něco co už je to napsáno nebo psal zcela zjevné věci, omlouvám se, snad to tolik nebolelo.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Odpovědět