Stránka 1 z 1

Rady a triky - technická část

Napsal: 23. 4. 2008 13.59
od The_Balrog
ROZSYPANÝ FONT
kolja píše:Tenhle tip mi ukázal Farix, a tim mi ušetřil mnoho zbytečných restartů hry:
Občas se stane, že se vám "zmrví" text buď v logu nebo v chat window tak, že je prostě nečitelnej a rozmazanej. Restart hry funguje, ale stačí většinou ESC -> Nastavení videa -> Rozšířené volby videa -> Použij font pro vysoké rozlišení -> OK .. potom ten font zase vypněte.

Napsal: 23. 4. 2008 13.59
od The_Balrog
OVLÁDÁNÍ CHATOKNA

Labir píše: Opět jedna možnost ovládání: Pravým klikem na vytahovací lištičce dialogových oken se objeví kruhové menu nastavení okna. Lze tak vypnout zobrazování nejrůznějších hlášek a dokonce i spojit okna do jednoho. Ale pozor, než se v tom začnete vrtat tak si zapamatujte nastavení jenž bylo na začátku. Tell bohužel vypnout nejde.

Napsal: 23. 4. 2008 13.59
od The_Balrog
HRANÍ NWN V OKNĚ


Hrát Nwn v okně jde po zeditování souboru nwn.ini

Kód: Vybrat vše

[Display Options] 
FullScreen=0 // přepište z 1 na 0 
AllowWindowedMode=1 // a tenhle řádek připište

Napsal: 23. 4. 2008 13.59
od The_Balrog
LOGOVÁNÍ DO SOUBORU
kolja píše:Zapíná se nastavením:

ClientEntireChatWindowLogging=1

v souboru NWN/nwnplayer.ini (u mě je to cca 9tej řádek souboru).

Log se ukládá v txt formě do souboru nwclientlog1.txt v adresáři NWN/logs. Ta cesta lze měnit v souboru nwn.ini, asi na sedmym řádku je:

LOGS=.\logs
Alcatraz píše:start_eq.cmd ulozen v hlavnim adresari s hrou, a spoustet z nej (nebo zastupce na tenhle soubor na plose)

Kód: Vybrat vše

kód:
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log 
echo START %date% %time%>>logs\zaloha_equilibrie.log 
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log 

ipconfig /flushdns 
nwmain.exe +connect 81.2.209.14:5121 

type logs\nwclientlog1.txt >> logs\zaloha_equilibrie.log 
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log 
echo KONEC %date% %time% >>logs\zaloha_equilibrie.log 
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log 


Samozrejme se zapnutym prepinacem co napsal kolja.

Napsal: 23. 4. 2008 14.00
od The_Balrog
ZOBRAZENÍ FPS

Fps v daném okamžiku zjistíte napsáním:
##fps
přímo do chatu. Příkaz pro kontinuální výpis fps (nejde se toho zbavit jinak než ukončením hry) je:
##trace fps

Značky ## slouží pro volání konzole přímo z chatokna. Oba příkazy lze také zadávat přes konzoli (přístup k ní se otevře po zmáčknutí přízvuku `, který na anglické klávesnici najdete nad TABem, tam, jak je na české středník)(CZ klávesnice: pravý alt+7), samozřejmě tam už bez mřížek. (Tak se v češtině nazývá to "#")

Napsal: 23. 4. 2008 14.00
od The_Balrog
PHOTTEROVY HLAVY

Přesvědčte se prosím, že jste si stáhli portrét Nae

http://www.equilibrie.cz/_portrety/gil.rar

V archivu je jak portrét, tak i několik souborů, které patří do adresáře /override. Některé postavy (vědomě či nevědomě) tyto upravené hlavy používají a kdo nemá v override tento soubor, uvidí místo jejich hlavy jinou hlavu, která je úplně jiná než ta, kterou si pro svou postavu vybrali.

Napsal: 23. 4. 2008 14.00
od The_Balrog
UKLÁDÁNÍ POSTAVY

AUTOMATICKÉ

Každých zhruba 30 vteřin se postava automaticky ukládá do cache. Cache se průběžně zapisuje na disk, aby příliš nezatěžovala chod serveru. Může se stát, že server spadne a cache se nestačí uložit. Proto je při pádu serveru možné, že se postavy vrátí v čase až třeba o hodinu (což ale nemusí být stejný čas pro všechny postavy).

RUNA ULOŽENÍ A FEAT POKROČILÁ KONTROLA POSTAVY

Vynutí okamžité uložení stejným stylem, jako ukládá automatické ukládání.

MENU NWN TŘETÍ OKÝNKO ULOŽIT POSTAVU

Nemá vliv na postavu na serveru. Tím si uložíte postavu k sobě na počítač a můžete s ní potom hrát singleplayer. Nutno podotknout, že většina předmětů a šatů je EQ specifických a pokud si svou EQ postavu nahrajete do nwn kampaně, skoro o všechno přijde, bude mít inventář plný nepoužitelných a neviditelných předmětů a zmizí ji většina šatů :D

Napsal: 12. 5. 2008 11.58
od The_Balrog
Odkaz na příspěvek na foru

Na každý příspěvek se dá najít odkaz po kliknutí (lépe pravý klik a "kopírovat zástupce") na tuhle ikonku u každého příspěvku:

Obrázek


Tak tedy můžete čtenáře odkázat přímo na určitý příspěvek, ne jen na topic.

Upozornění na PM

Napsal: 9. 7. 2008 18.55
od psin
UPOZORNĚNÍ NA NOVOU PM na foru

pro Internet Explorer 7:
V menu nástroje zvolte volbu blokování automaticky otvíraných oken:
a) buď můžete zakázat automaticky otevíraná okna (má za následek pouze výjezd úzké lišty v horní části okna exploreru s upozorněním, že zabránil automatickému otevření nového okna),
b) nebo otevřít nastavení automaticky otevíraných oken, které vám zpřístupní nabídku kam zkopírujete základní adresu fora Equilibrie: index.php případně http://www.equilibrie.cz (má za následek vyskočení malého okna s upozorněním na nově příchozí PM).


pro Firefox 3:
v menu nástroje zvolte volbu nastavení a následně obsah kde máte dvě možnosti:
a) zaškrtnout blokování automaticky otevíraných oken (standartně nastaveno, má za následek podobnou lištu jako u Iexploreru),
b) nebo v pravé části nastavení obsahu kliknout v řádce blokování automaticky otvíraných oken na tlačítko "výjimky". Zde opět vložíte základní adresu fora Equilibrie: index.php případně http://www.equilibrie.cz (má za následek povolení vyskočení okna s upozorněním na nově příchozí PM).


Díky sciorpovi za sepsání.

změna barvy chatu

Napsal: 13. 7. 2008 12.56
od psin
ZMĚNA BARVY CHATU

Je možné specifikovat si vlastní barvy pro všechny typy chatu. Změna se projeví jen na lokálním počítači. Barvy můžete měnit v souboru nwnplayer.ini, kde je nutno přidat nebo upravit položku Chat Colors. Hodnoty zadávejte v RGB kodu. Dobře si rozvažte jestli a jak tuto úpravu použijete, než si v chat okně vyrobíte ještě větší zmatek.

Výchozí nastavení:

[Chat Colors]
TalkColor=240,240,240
ShoutColor=255,239,80
WhisperColor=128,128,128
TellColor=32,255,32
ServerColor=176,176,176
PartyColor=240,240,240
DMColor=16,223,255

Zde je příklad, jak lze barvy změnit:

[Chat Colors]
TalkColor=255,1,1 (= Red)
ShoutColor=1,255,1 (= Green)
WhisperColor=1,1,255 (= Blue)
TellColor=1,255,255 (= Cyan)
ServerColor=255,1,255 (= Magenta)
PartyColor=255,255,1 (= Yellow)
DMColor=255,255,255 (= White)


Díky Ikkiemu za tento trik.

Napsal: 27. 3. 2011 13.56
od The_Balrog
ZNOVUOBJEVENÍ OKNA POZVÁNKY DO DRUŽINY

V okně, které vám po pozvánce do družiny vyskočí, je i zaškrtávátko "příště už nezobrazovat". Bohužel funguje spolehlivě a pokud ho náhodou odškrtnete, fakt se vám nebudou tyto pozvánky zobrazovat.

Když vám pak někdo pošle pozvánku, vypíše se vám tato zpráva pouze v systémovém chatu a vy si musíte otevřít okno se seznamem hráčů, najít si dotyčného a někde v menu nahoře vybrat tlačítko, kterým pozvánku přijmete.

Pokud si chcete okno zapnout znovu, musíte upravit konfigurační soubor nwnplayer.ini. nalezněte v něm následující řádek:

Kód: Vybrat vše

DisablePartyInvitePopup=1
 

A hodnotu přepište z 1 na 0.

Za tip děkuju Nalkovi :)

Re: Rady a triky - technická část

Napsal: 3. 12. 2017 16.10
od Olymar
JAK EXPORTOVAT TEXT KNIHY Z POSTAVY
  1. Exportovat si postavu přes menu NWN: Nastavení (klávesa O) → Ulož postavu.
    Uloží se tak soubor BIC do adresáře hry (NWN/localvault).
  2. Export souboru postavy (BIC) do textového souboru XML lze provést programem Leto: https://neverwintervault.org/project/nw … rc-version
    Spustit program Leto: MENU → File → Open, vybrat soubor BIC (adresář NWN/localvault) a otevřít, pak MENU → File → Save as, dole vybrat Soubor typu „As XML file“ a uložit.
    Soubor bude v kódování CP1250, s čímž si bohůmžel ani některé editory ve Windows plně neporadí. :no:
  3. Instalace lepšího editoru, např. PSPad: http://www.pspad.com/cz/download.php
    Otevře vše korektně česky a umí převádět do jiných kódování, např Unicode (UTF-8).
Ze souboru typu XML lze text knih snadno vykopírovat jako čitelný text.

Pro rychlejší nalezení lze hledat démončí knihy podle řetězce „la_dbook“, jiné knihy mohou mít identifikátor jiný, např. la_dbook_daemon (Knižní démonek), la_pray_book (Modlitební knížka), la_dbook_hand (Zápisník), ac_book_* nebo la_kniha_*. Text knihy je níže ve značce označené jako „DescIdentifiedOv“ a název knihy je ještě kousek níže pod textem ve značce označené jako „DisplayName“.

Náhled:
Exportovaný soubor XML píše:
<entry index="1018" code="0" count="30" >
<element index="1700" name="ObjectId" type="UINT32" value="218207"/>
<element index="1701" name="BaseItem" type="INT32" value="74"/>
<element index="1702" name="Tag" type="STRING" value="la_dbook"/>
<element index="1703" name="TemplateResRef" type="RESREF" value="la_dbook_001"/>
<element index="1704" name="Identified" type="UINT8" value="1"/>
<element index="1705" name="Description" type="STRREF" value="Tato kniha trochu zvláštní a její čtení vyžaduje soustředění. Zkus ji použít."/>
<element index="1706" name="DescIdentified" type="STRREF" value="Tato kniha trochu zvláštní a její čtení vyžaduje soustředění. Zkus ji použít."/>
<element index="1707" name="DescriptionOverr" type="STRING" value=""/>
<element index="1708" name="DescIdentifiedOv" type="STRING" value="Text knihy
Text knihy.
Text knihy…
"/>
<element index="1709" name="LocalizedName" type="STRREF" value="Démončí kniha"/>
<element index="1710" name="StackSize" type="UINT16" value="1"/>
<element index="1711" name="Stolen" type="UINT8" value="1"/>
<element index="1712" name="DisplayName" type="STRING" value="Název knihy"/>