Stopování

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Stopování

Příspěvek od Jon »

Měl bych takový malý návrh ohledně stopování. Když má postava stopuje, napíše se například systémová hláška, že našla stopy vyder, netopýrů a zlotřilců. Nešlo by u banditů, zlotřilců a jiných jim podobných udělat hlášku jen "našel jsi lidské stopy" nebo něco podobného? Nebo jak má postava pozná, že je to zrovna zlotřilec? :))
Samozřejmě že se to dá brát jako OOC informace a já to můžu zahrát tak, že jsem našel otisky ČÍCHSI nohou, ale není to trochu škoda?
Děkuji za krátkou pozornost :)
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Re: Stopování

Příspěvek od drake127 »

Jon píše:Měl bych takový malý návrh ohledně stopování. Když má postava stopuje, napíše se například systémová hláška, že našla stopy vyder, netopýrů a zlotřilců. Nešlo by u banditů, zlotřilců a jiných jim podobných udělat hlášku jen "našel jsi lidské stopy" nebo něco podobného? Nebo jak má postava pozná, že je to zrovna zlotřilec? :))
Samozřejmě že se to dá brát jako OOC informace a já to můžu zahrát tak, že jsem našel otisky ČÍCHSI nohou, ale není to trochu škoda?
Děkuji za krátkou pozornost :)
Já bych řekl, že bys měl být rád za každou trošku OOC informací, které můžeš využít, když to bude vhodné (stopy okovaných bot, které obvykle nosí obvykle zlotřilci) a ignorovat, když to bude vhodné (touhle cestou třebas chodí tolik různých lidí, že to poznat nedovedeš).
Naposledy upravil(a) drake127 dne 24. 7. 2008 17.43, celkem upraveno 1 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

V tom přpadě by tam mohlo stát "vidíš stopy okovaných bot"… Je to "atmosfericky" mnohem lepší. A pokud se postava pohybuje na potenciálně nebezpečném místě, kde najde jakékoli lidské nebo jiné humanoidní stopy, prostě bude ostražitá... A už je jedno jestli před dřevorubci nebo před bandity.

Jinak okované boty nosí vskutku jen zlotřilci? :)))

Prostě si myslím, že je škoda nevyužít ten skvělý potenciál, který tenhle feat má k lepším zážitkům.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Potom by musel někdo přijít s tím, jaké boty nosí zlotřilci (pokud se nepletu, nenosí okované ;-)), jaké hraničáři, jak mají hlubokou stopu elfové, udělat tam prvek náhody, kdy elf nese na zádech těžký batoh a nakonec zjistíš, že ti to je stejně k ničemu, protože systém nikdy nedokáže vzít v potaz všechny možnosti, rozdíly v dovednostech a znalostech postavy.

Nikdy nebudu pro to, aby se rozhodování o netriviálních záležitostech přesouvalo z hráče na systém, i když to od hráče samotného vyžaduje určité zamyšlení se.

Edit: Právě tím, že ti feat sděluje víc, než by IC možná měl, ti umožňuje jej využít na maximum.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Teď jsme si asi vůbec neporozuměli. O hloubce stop, nákladu etc. nikdo nemluví. Toho, že můžu tuhle OOC informaci využít jsem si samozřejmě vědom, to, že jí mohu rozvinout, taky. Jenže prostá "lidská stopa" nebo "stopa o něco útlejší než lidská" a pod. působí podle mého mnohem lépe. Stejně můj hraničář ostatním řekne, že našel lidské stopy kupříkladu po těžkých botách... ale že čekat zlotřilce budu vědět stejně jenom já jako hráč, a ne on jako postava (a zkušenější hráči, jejichž postavy už na těch místech byly a vědí, že se tam zlotřilci vyskytují... atd.). Tudíž to, o čem mluvíš, zůstává stále nevyužito.

A nebo si zase nerozumíme :)

Rozhodování o netriviálních záležitostech na systém být přesunuto ani nemůže (DOUFÁM).
Naposledy upravil(a) Jon dne 24. 7. 2008 17.59, celkem upraveno 1 x.
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

to Drake: Nezapomen, že hraničáři a druidi, pokud je to lesni cesta NEZANECHAVAJI stopy :megalol: vůbec (mají na to dokonce feat na 1., resp. na 3. levelu)
to Jon: 1) Buď rád, že máš díky systému SVOBODNOU volbu se rozhodnout jak s poskytnutou informací naložit.
2) Stopy nejsou JEN otisky bot, ale i hovínka, nedopalky doutníků, různé zatrhlé látky (kousky pláště v křovinách), vylité víno na zemi, apod. - na základě všech těchto indicíí které každý schopnější Hraničář dokáže spatřit - a z nich poznat PRESNE kdo tu prošel (tj. zlotřilec). Proto je to hraničář a ne bojovník s obouručností.
P.S. A nikdo ti nebrání hrát to tak, že jsi ze stop nevyčetl nic a bandity nepoznal, ne? Jiní hraničáři by to třeba rádi hráli tak, že bandity "identifikovali", tak na ně mysli a nekastruj je "sobeckým" návrhem...
EDIT: :clover:
Obrázek
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

KaTo píše:to Drake: Nezapomen, že hraničáři a druidi, pokud je to lesni cesta NEZANECHAVAJI stopy :megalol: vůbec (mají na to dokonce feat na 1., resp. na 3. levelu)
to Jon: 1) Buď rád, že máš díky systému SVOBODNOU volbu se rozhodnout jak s poskytnutou informací naložit.
2) Stopy nejsou JEN otisky bot, ale i hovínka, nedopalky doutníků, různé zatrhlé látky (kousky pláště v křovinách), vylité víno na zemi, apod. - na základě všech těchto indicíí které každý schopnější Hraničář dokáže spatřit - a z nich poznat PRESNE kdo tu prošel (tj. zlotřilec). Proto je to hraničář a ne bojovník s obouručností.
P.S. A nikdo ti nebrání hrát to tak, že jsi ze stop nevyčetl nic a bandity nepoznal, ne? Jiní hraničáři by to třeba rádi hráli tak, že bandity "identifikovali", tak na ně mysli a nekastruj je "sobeckým" návrhem...
To že to nejsou jenom stopy taky vím, nejsem idiot. To by pak stopování netopýrů bylo docela vtipné :))) každopádně by mě zajímalo, jak z kusu látky nebo odhozeného nedopalku pozná zlotřilce... ale to je jedno, byl to jenom nápad.

Možná jsem ho špatně podal. "Našel jsi stopy lidské přítomnosti" - možná...
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Buďte rádi že ten feat vůbec funguje. nebude se měnit už takhle je to dost složité.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Jon píše:Možná jsem ho špatně podal.
Podal jsi to dobře a chápu, co tím chceš říct.

Ovšem já za tím vidím "skryté hody" v bledě modrém. Jakýkoliv systém, který má jako vstup informaci, že na místě se nachází zlotřilci dokáže pouze SNÍŽIT rozlišovací schopnost překladu názvu ze "zlotřilec" na "vylité víno a kousek bandití tuniky". A to dokáže bez problému i hráč sám.

Takže situace, když feat nahlásí zlotřilce:
Hraničář 1 (level 15): Zlotřilec -> *hráč vezme archetyp zlotřilce* -> Tady je kousek tuniky, kterou obvykle nosí banditi *sehne se k zemi*, ale tohle víno si většinou šetří profíci.
Hraničář 2 (level 1): Zlotřilec -> *hráč si řekne, že je neschopnej* -> Vidím nějaké stopy, asi lidé.

A situace, kdy feat nahlásí stopy lidské přítomnosti
Hraničář 1 (level 15): Stopy lidské přítomnosti -> … -> Jsou tu stopy lidské přítomnosti, možná zlotřilci, možná karavana anebo ožralí námořníci.
Hraničář 2 (level 1): Stopy lidské přítomnosti -> … -> Jsou tu stopy lidské přítomnosti, možná zlotřilci, možná karavana anebo ožralí námořníci.

Samozřejmě je pravděpodobné, že toho někdy někdo "zneužije" a bude hlásit přesně to, co mu hlásí feat bez jakékoliv kontroly smysluplnosti, ovšem kvůli takovým případům bych nechtěl omezovat feat.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

No dobrá, na příkladu, i když mi přijde lehce manipulativní (bez urážky), jsem pochopil, co jsi měl na mysli. Takhle to už jde, jen je to zase o "Ideálním stavu na EQ" :)))

Že ten feat funguje, to jsem samozřejmě rád. Nechtěl jsem tímhhle nápadem vyjádřit, že se mi nelíbí - naopak.

No, hlavně že se navzájem chápeme. Díky, Drakeu.
Schneck
Příspěvky: 55
Registrován: 20. 6. 2008 13.58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schneck »

Něco jsem zkoušel, vytváření předmětů a levly postav na bázi eq. A zjistil jsem že povolání Pán zbraně dostane k výběru feat (=snad je to feat, nejsem si jistej) stopování. V popisku ale neni nic o pánu zbraně napsáno. Má to tak být? Ale nejde mi vyzkoušet, jelikož na bázi ty dodělaný featy nefungujou... takže??
[20080901 -> 20093006] Jsem ve škole na intru, takže EQ jen o víkendech?
-dávám si pauzu!
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Schneck píše:Něco jsem zkoušel, vytváření předmětů a levly postav na bázi eq. A zjistil jsem že povolání Pán zbraně dostane k výběru feat (=snad je to feat, nejsem si jistej) stopování. V popisku ale neni nic o pánu zbraně napsáno. Má to tak být? Ale nejde mi vyzkoušet, jelikož na bázi ty dodělaný featy nefungujou... takže??
Na jakém levelu? Alkaran, co ty?
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

já nic, já neviňátko!

Nevím, že bych nějaké stopování kdy dostal na výběr- ale já si plánoval feat co si vezmu dycky už dopředu, takže jsem ostatní ani nezkoumal.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Ani já jsem nic takového nikdy k výběru nedostal (ač je to zajímavej feat). Možná je to EQ3 specific. A možná to je jenom nějaká chybka v bázi
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Ikkie, The_Balrog: Protože ten feat by měli dostávat dostávat pouze hraničáři a to automaticky. Takže pokud jste ho nedostali, ani jste si ho všimnout nemohli. Pokud ano, je to chyba.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Schneck
Příspěvky: 55
Registrován: 20. 6. 2008 13.58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schneck »

hmm :( takže screeny mi to jaksi přestalo dělat =nevim proč :no: (třeba by mohl někdo poradit?)
Takže to je takhle:
BOJOVNÍK lvl6
PÁN ZBRANĚ lvl1

- už na výběr má stopování a další dvě jakési zvláštní schopnosti, který fakt nevim k čemu jsou.

//edit

Tak jsem ten screen nějak vydoloval, ale stejně mi to neukládá ty obrázky do složky s hrou, zřejmě po updatu.
Obrázek
Jinak se velice omlouvám za oklamání, ale není to STOPOVÁNÍ ale ČTENÍ STOP
[20080901 -> 20093006] Jsem ve škole na intru, takže EQ jen o víkendech?
-dávám si pauzu!
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

To je dáno 1.69 patchem. Vzít si to sice můžeš, ale nebude to funkční, feat se kontroluje zpětně při použití. Pokusím se s tím něco udělat do dalších verzí haků, ale na 1 levelu se s tím nedá dělat nic.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Schneck
Příspěvky: 55
Registrován: 20. 6. 2008 13.58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schneck »

Aha, děkujeme za vyjasnění :clover:
Takže i ta speciální vlastnost je zbytečná? Já abych nepřišel o nějakou supr-dupr-čupr vlastnost na postavičce.
[20080901 -> 20093006] Jsem ve škole na intru, takže EQ jen o víkendech?
-dávám si pauzu!
Odpovědět