Stránka 1 z 1
Stopování
Napsal: 24. 7. 2008 17.36
od Jon
Měl bych takový malý návrh ohledně stopování. Když má postava stopuje, napíše se například systémová hláška, že našla stopy vyder, netopýrů a zlotřilců. Nešlo by u banditů, zlotřilců a jiných jim podobných udělat hlášku jen "našel jsi lidské stopy" nebo něco podobného? Nebo jak má postava pozná, že je to zrovna zlotřilec? :))
Samozřejmě že se to dá brát jako OOC informace a já to můžu zahrát tak, že jsem našel otisky ČÍCHSI nohou, ale není to trochu škoda?
Děkuji za krátkou pozornost :)
Re: Stopování
Napsal: 24. 7. 2008 17.41
od drake127
Jon píše:Měl bych takový malý návrh ohledně stopování. Když má postava stopuje, napíše se například systémová hláška, že našla stopy vyder, netopýrů a zlotřilců. Nešlo by u banditů, zlotřilců a jiných jim podobných udělat hlášku jen "našel jsi lidské stopy" nebo něco podobného? Nebo jak má postava pozná, že je to zrovna zlotřilec? :))
Samozřejmě že se to dá brát jako OOC informace a já to můžu zahrát tak, že jsem našel otisky ČÍCHSI nohou, ale není to trochu škoda?
Děkuji za krátkou pozornost :)
Já bych řekl, že bys měl být rád za každou trošku OOC informací, které můžeš využít, když to bude vhodné (stopy okovaných bot, které obvykle nosí obvykle zlotřilci) a ignorovat, když to bude vhodné (touhle cestou třebas chodí tolik různých lidí, že to poznat nedovedeš).
Napsal: 24. 7. 2008 17.43
od Jon
V tom přpadě by tam mohlo stát "vidíš stopy okovaných bot"… Je to "atmosfericky" mnohem lepší. A pokud se postava pohybuje na potenciálně nebezpečném místě, kde najde jakékoli lidské nebo jiné humanoidní stopy, prostě bude ostražitá... A už je jedno jestli před dřevorubci nebo před bandity.
Jinak okované boty nosí vskutku jen zlotřilci? :)))
Prostě si myslím, že je škoda nevyužít ten skvělý potenciál, který tenhle feat má k lepším zážitkům.
Napsal: 24. 7. 2008 17.48
od drake127
Potom by musel někdo přijít s tím, jaké boty nosí zlotřilci (pokud se nepletu, nenosí okované ;-)), jaké hraničáři, jak mají hlubokou stopu elfové, udělat tam prvek náhody, kdy elf nese na zádech těžký batoh a nakonec zjistíš, že ti to je stejně k ničemu, protože systém nikdy nedokáže vzít v potaz všechny možnosti, rozdíly v dovednostech a znalostech postavy.
Nikdy nebudu pro to, aby se rozhodování o netriviálních záležitostech přesouvalo z hráče na systém, i když to od hráče samotného vyžaduje určité zamyšlení se.
Edit: Právě tím, že ti feat sděluje víc, než by IC možná měl, ti umožňuje jej využít na maximum.
Napsal: 24. 7. 2008 17.58
od Jon
Teď jsme si asi vůbec neporozuměli. O hloubce stop, nákladu etc. nikdo nemluví. Toho, že můžu tuhle OOC informaci využít jsem si samozřejmě vědom, to, že jí mohu rozvinout, taky. Jenže prostá "lidská stopa" nebo "stopa o něco útlejší než lidská" a pod. působí podle mého mnohem lépe. Stejně můj hraničář ostatním řekne, že našel lidské stopy kupříkladu po těžkých botách... ale že čekat zlotřilce budu vědět stejně jenom já jako hráč, a ne on jako postava (a zkušenější hráči, jejichž postavy už na těch místech byly a vědí, že se tam zlotřilci vyskytují... atd.). Tudíž to, o čem mluvíš, zůstává stále nevyužito.
A nebo si zase nerozumíme :)
Rozhodování o netriviálních záležitostech na systém být přesunuto ani nemůže (DOUFÁM).
Napsal: 24. 7. 2008 17.58
od KaTo
to Drake: Nezapomen, že hraničáři a druidi, pokud je to lesni cesta NEZANECHAVAJI stopy

vůbec (mají na to dokonce feat na 1., resp. na 3. levelu)
to Jon: 1) Buď rád, že máš díky systému SVOBODNOU volbu se rozhodnout jak s poskytnutou informací naložit.
2) Stopy nejsou JEN otisky bot, ale i hovínka, nedopalky doutníků, různé zatrhlé látky (kousky pláště v křovinách), vylité víno na zemi, apod. - na základě všech těchto indicíí které každý schopnější Hraničář dokáže spatřit - a z nich poznat PRESNE kdo tu prošel (tj. zlotřilec). Proto je to hraničář a ne bojovník s obouručností.
P.S. A nikdo ti nebrání hrát to tak, že jsi ze stop nevyčetl nic a bandity nepoznal, ne? Jiní hraničáři by to třeba rádi hráli tak, že bandity "identifikovali", tak na ně mysli a nekastruj je "sobeckým" návrhem...
EDIT:

Napsal: 24. 7. 2008 18.01
od Jon
KaTo píše:to Drake: Nezapomen, že hraničáři a druidi, pokud je to lesni cesta NEZANECHAVAJI stopy

vůbec (mají na to dokonce feat na 1., resp. na 3. levelu)
to Jon: 1) Buď rád, že máš díky systému SVOBODNOU volbu se rozhodnout jak s poskytnutou informací naložit.
2) Stopy nejsou JEN otisky bot, ale i hovínka, nedopalky doutníků, různé zatrhlé látky (kousky pláště v křovinách), vylité víno na zemi, apod. - na základě všech těchto indicíí které každý schopnější Hraničář dokáže spatřit - a z nich poznat PRESNE kdo tu prošel (tj. zlotřilec). Proto je to hraničář a ne bojovník s obouručností.
P.S. A nikdo ti nebrání hrát to tak, že jsi ze stop nevyčetl nic a bandity nepoznal, ne? Jiní hraničáři by to třeba rádi hráli tak, že bandity "identifikovali", tak na ně mysli a nekastruj je "sobeckým" návrhem...
To že to nejsou jenom stopy taky vím, nejsem idiot. To by pak stopování netopýrů bylo docela vtipné :))) každopádně by mě zajímalo, jak z kusu látky nebo odhozeného nedopalku pozná zlotřilce... ale to je jedno, byl to jenom nápad.
Možná jsem ho špatně podal. "Našel jsi stopy lidské přítomnosti" - možná...
Napsal: 24. 7. 2008 18.11
od labir
Buďte rádi že ten feat vůbec funguje. nebude se měnit už takhle je to dost složité.
Napsal: 24. 7. 2008 18.13
od drake127
Jon píše:Možná jsem ho špatně podal.
Podal jsi to dobře a chápu, co tím chceš říct.
Ovšem já za tím vidím "skryté hody" v bledě modrém. Jakýkoliv systém, který má jako vstup informaci, že na místě se nachází zlotřilci dokáže pouze SNÍŽIT rozlišovací schopnost překladu názvu ze "zlotřilec" na "vylité víno a kousek bandití tuniky". A to dokáže bez problému i hráč sám.
Takže situace, když feat nahlásí zlotřilce:
Hraničář 1 (level 15): Zlotřilec -> *hráč vezme archetyp zlotřilce* -> Tady je kousek tuniky, kterou obvykle nosí banditi *sehne se k zemi*, ale tohle víno si většinou šetří profíci.
Hraničář 2 (level 1): Zlotřilec -> *hráč si řekne, že je neschopnej* -> Vidím nějaké stopy, asi lidé.
A situace, kdy feat nahlásí stopy lidské přítomnosti
Hraničář 1 (level 15): Stopy lidské přítomnosti -> … -> Jsou tu stopy lidské přítomnosti, možná zlotřilci, možná karavana anebo ožralí námořníci.
Hraničář 2 (level 1): Stopy lidské přítomnosti -> … -> Jsou tu stopy lidské přítomnosti, možná zlotřilci, možná karavana anebo ožralí námořníci.
Samozřejmě je pravděpodobné, že toho někdy někdo "zneužije" a bude hlásit přesně to, co mu hlásí feat bez jakékoliv kontroly smysluplnosti, ovšem kvůli takovým případům bych nechtěl omezovat feat.
Napsal: 24. 7. 2008 18.21
od Jon
No dobrá, na příkladu, i když mi přijde lehce manipulativní (bez urážky), jsem pochopil, co jsi měl na mysli. Takhle to už jde, jen je to zase o "Ideálním stavu na EQ" :)))
Že ten feat funguje, to jsem samozřejmě rád. Nechtěl jsem tímhhle nápadem vyjádřit, že se mi nelíbí - naopak.
No, hlavně že se navzájem chápeme. Díky, Drakeu.
Napsal: 24. 7. 2008 19.55
od Schneck
Něco jsem zkoušel, vytváření předmětů a levly postav na bázi eq. A zjistil jsem že povolání Pán zbraně dostane k výběru feat (=snad je to feat, nejsem si jistej) stopování. V popisku ale neni nic o pánu zbraně napsáno. Má to tak být? Ale nejde mi vyzkoušet, jelikož na bázi ty dodělaný featy nefungujou... takže??
Napsal: 24. 7. 2008 20.02
od drake127
Schneck píše:Něco jsem zkoušel, vytváření předmětů a levly postav na bázi eq. A zjistil jsem že povolání Pán zbraně dostane k výběru feat (=snad je to feat, nejsem si jistej) stopování. V popisku ale neni nic o pánu zbraně napsáno. Má to tak být? Ale nejde mi vyzkoušet, jelikož na bázi ty dodělaný featy nefungujou... takže??
Na jakém levelu? Alkaran, co ty?
Napsal: 24. 7. 2008 20.15
od The_Balrog
já nic, já neviňátko!
Nevím, že bych nějaké stopování kdy dostal na výběr- ale já si plánoval feat co si vezmu dycky už dopředu, takže jsem ostatní ani nezkoumal.
Napsal: 24. 7. 2008 20.22
od Ikkie
Ani já jsem nic takového nikdy k výběru nedostal (ač je to zajímavej feat). Možná je to EQ3 specific. A možná to je jenom nějaká chybka v bázi
Napsal: 24. 7. 2008 20.23
od drake127
Ikkie, The_Balrog: Protože ten feat by měli dostávat dostávat pouze hraničáři a to automaticky. Takže pokud jste ho nedostali, ani jste si ho všimnout nemohli. Pokud ano, je to chyba.
Napsal: 24. 7. 2008 21.28
od Schneck
hmm :( takže screeny mi to jaksi přestalo dělat =nevim proč

(třeba by mohl někdo poradit?)
Takže to je takhle:
BOJOVNÍK lvl6
PÁN ZBRANĚ lvl1
- už na výběr má stopování a další dvě jakési zvláštní schopnosti, který fakt nevim k čemu jsou.
//edit
Tak jsem ten screen nějak vydoloval, ale stejně mi to neukládá ty obrázky do složky s hrou, zřejmě po updatu.
Jinak se velice omlouvám za oklamání, ale není to STOPOVÁNÍ ale ČTENÍ STOP
Napsal: 24. 7. 2008 22.14
od labir
To je dáno 1.69 patchem. Vzít si to sice můžeš, ale nebude to funkční, feat se kontroluje zpětně při použití. Pokusím se s tím něco udělat do dalších verzí haků, ale na 1 levelu se s tím nedá dělat nic.
Napsal: 24. 7. 2008 22.23
od Schneck
Aha, děkujeme za vyjasnění
Takže i ta speciální vlastnost je zbytečná? Já abych nepřišel o nějakou supr-dupr-čupr vlastnost na postavičce.