Labir: Toho datumu jsem si nevšiml, takže jsem se ohradil oproti tomu, že bych zabíjel OOC poněkud zbytečně. V téhle situaci mne to prostě naštvalo, připadalo mi to, že máš o hráčích natolik nízké mínění, že si neumíš představit, že by hráli roli své postavy i s vědomím, že je to pro jejich postavy nevýhodné. A že automaticky předpokládáš, že můžeš všechny lidi a jejich hru ohýbat restrikcema, zvlášt pokud to pravidlo na základě kterého to děláš je neprůhledné a třeba z mého hlediska nespravedlivé.
Jinak jak jsem řekl, na nějakou ucelenější kritiku je ještě brzy.
Aura a pobíhání - tedy DM nemůže snížit postavě auru za to, že pobíhá? Měl jsem po jednom upozornění DM spoluhráčce opačný pocit.
Jinak IMHO to není čistě IC záležitost a do metagamu to tlačí.
Hele řekněme, že v naší realitě existuje něco jako karma. Ta každému spočítá zlé skutky a díky tomu se nikdy a nikomu nevyplatí být dělat zlo. Vše se vrátí. Lidé co tohle ví se tedy zlu snaží vyhýbat - většinou. Pokud bys našel populaci, kde je povědomí o karmě či prostě strach z trestu (třeba božího) brán jako jistota, tak se podle toho všichni chovají.
Tvrdíš, že něco podobného je na Equilibrii. Odpovídá tomu ten svět? Ne. Totiž o auře by museli jistě vědět i skřeti, piráti... chovají se podle toho? Ne. Má snad průměrný skřet na zaplacení zvýšení aury? Nemá. Má snad na to průměrný pirát? Že by? Skutečně by pirát jen tak zabil otroka bezdůvodně (jako že už několikrát na mě naběhli), když potom musí jít a zaplatit těžké prachy za zvýšení aury? Ne, jistě že ne. Tedy na hráčské postavy se to vztahuje, na npc ne. Tedy není to čistě IC záležitost - respektive pokud ano, vztahuje se jen na hráčské postavy a přímo v IC musí existovat nějaké pravidlo které to rozlišuje a těžko mi o tom budou vykládat NPC, na které se to nevztahuje. Mimochodem pokud by aura platila i na npc, tak piráti už dáááávno neexistují. Jednoduše oni by se po smrti ven nedostali a jejich hodní soupeři ano.
Takže tohle je první důvod, proč tvrdím, že aura je něco mezi OOC a IC záležitostí. Za další - nikdo si nepamatuje na nějaké avatary, na nějaký soud, ani na druhou stranu. Samozřejmě může to být součástí víry lidí. Ale opět, npc se podle toho nechovají. Je spousta debilních, zlých npc.
Za další. Jako hráč vím, že pokud je npc červené, mohu ho zabít a s aurou mi to nic neudělá. Pokud je modré, zabít ho nesmím nebo mně to bude stát karmu. Piráti jsou bastardi a pokud by na to jakákoli dobrá postava měla, měla by je zabíjet. Jenže jsou modří a tak to bude stát auru. Hádej, zda je zabíjet bude? Bude, protože na auru kašlu jako hráč a metagamovat nebudu. Co ostatní, budou ochotni zničit si postavu? Jaký je rozdíl mezi červeným a modrým npc kromě toho, že jako hráč vidím barvu? Že útočí? Přeci není žádné pravidlo, které by to zohlednovalo. Na červené mohu útočit i z invisu smrtícím kouzlem a nedat jim šanci a tedy RP nemám šanci zjistit, zda by útočili. Pokud budu hrát drowa nebo cokoli zlého a budu likvidovat npc strážné třeba Tirianu, tak po první výpravě je má postava odrovnaná. Pokud budu hrát lidského hrdinu a budu likvidovat skřetí stráže, tak je to v pohodě. Působí to takhle i na npc drowy? Pěkní chudáci pokud ano. Jistě každé vítězství opláčou.
Dnes jsem zkusil zapnout všem odpor když jsem byl na druhé straně desky jako trpaslík a vybíral jsem si koho bych snědl. Nakonec to odnesla ta těla bez duše. Překvapilo mne, jak moc lidí se mi ozvalo se slovy typu: "//co blbneš, //co děláš, //proč mi dáváš odpor, //ty hraješ nájemného vraha a podobně". Myslím, že i nějaké ty relogy typu "na jaké je sakra úrovni" by se našly. V následných ooc rozhovorech jsem se dozvěděl například od jednoho hráče, že by mne sice v sebeobraně zabil (ono má postava má druhý level že), ale že by mu to vadilo, protože by mu to poškodilo auru. Předpokládám, že zabít útočícího skřeta by mu nevadilo, protože to auru nepoškozuje. A jaký je v tom rozdíl? Skutečně žádný tlak na metagame?
PS1: proč dávají rybáři do rybníka ke kaprům i nějakou tu štiku? Co se děje s rybníkem bez štiky?
PS2: nejsem štika, jsem maximálně umíněnější kapr nebo spíš rybář co si navlékl ploutve a hraje si na jednu z ryb, případně vodník v tomhle příměru. Ale je pravda, že kdysi na DP2, což byl shard pro Ultimu se nám podařilo zbavit se celé "systémové elity" a vůbec lidí, co prosazovali souboje mezi hráčskými postavami. Z tvého pohledu možná ráj na zemi, já to tehdy podporoval. Jako DM jsem to potom mockrát olitoval, protože mít rybník, kde nejsou žádné štiky, to je fakt děs... Celá populace až na výjimky líná, nemocná, pomalá, zejména u lidí co neměli zkušenost odjinud to byla často hrůza. A DM to questama nezachrání - prostě rybář nemůže hrát úlohu štiky.
PS3: pokud jsi četl, doporučuji vzpomenout si na Citadelu od Exupéryho, pokud nečetl, určitě přečti.
PS4: aby nevznikl mylný dojem - opět děkuji za tvou práci i práci tvých kolegů, vážím si jí.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??