Aura

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

darmian píše:
mkov píše:
Uradin píše: přidávám se k darmianovi bylo by lepší si aspoň změnit druhe pismeno dost by to pomohlo :smile:

to balrog: my taky nemluvíme o acc ve hře ale na foru
eh ja je teda rozpoznam darmian ma avatara a podpis do oci bijici a i ta podobnost jmen neni tka velka aby se to zamenilo
řeknu ti k tomu něco po PM ať tu nespamujem topic...
Takže vzhledem k tomu, že i přes moje upozornění, že se to už řeší po PM odepisujete tady, tak sem napíšu jak jsem se rozhodl.

I když si myslím, že je malá šance na záměnu (tuším tu jsou lidi, kteří by se mohli ozvat oprávněněji), byl jsem ochotný si svůj nick mírně změnit na řekněme Lord Damian. Jenže abych to udělal, musím si nastavit nový email. To se mi prostě nechce (a hlavně bych ho zapoměl a měl pak problém s přeposláním hesla, až to co jsem si dal sem zapomenu). Takže pokud mi to nějaká autorita (DM, správce fóra) nedá příkazem, nechám to jak to je. Abych trochu uklidnil Darmiana - budu si volit ikonku (pokut tu nějakou budu mít) tak, aby nebyla zaměnitelná s tvou. Jinak mne si lidé obvykle po čase pamatují, takže se neboj, že bych nějak dlouhodobě těžil z tvýho zde pracně budovanýho brandu. :shades:
darmian
Příspěvky: 1159
Registrován: 22. 7. 2006 18.40

Příspěvek od darmian »

ne to je v pohodě, nemusíš dělat nic... Když to ostatním nevadí ( a ještě by mě ukamenovali ) tak to tak nech... zas takový problém to není :no:
darmian
Příspěvky: 1159
Registrován: 22. 7. 2006 18.40

Příspěvek od darmian »

PS: už sme na sebe oba těmahle příspěvkama upozornili dost. Teď už určitě nebude problém v záměně...
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Ja bych jen dodal, ze pro nemaly pocet hracu zde hrajicich je nick LDamian jaksi :smile: dobre znamy :bigwink:
Lord Xeen
Příspěvky: 231
Registrován: 21. 2. 2006 20.33

Příspěvek od Lord Xeen »

//Vic zaspamovat to tu uz snad ani nejde, tak se taky pridam :smile:

Vitej Guardkillere a jestli ti muzu radit, nech straze radeji nejaky cas byt... :biggrin:
"Boj byt nevycerpatelna zdroj zabava i pouceni." - Vugar Malshurd
mkov
Příspěvky: 304
Registrován: 9. 9. 2006 14.03
Bydliště: Mladé Buky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mkov »

Lord Xeen píše://Vic zaspamovat to tu uz snad ani nejde, tak se taky pridam :smile:

Vitej Guardkillere a jestli ti muzu radit, nech straze radeji nejaky cas byt... :biggrin:
Nekdo ma neco proti strazim? :happy:
Zkušenost je nejlepší učitelka, jen je někdy příliš drahá.
Jsem zodpovědný za to co píšu ale ne za to co čtete!
http://mkov.wz.cz
Uživatelský avatar
Uradin
Příspěvky: 137
Registrován: 14. 11. 2006 0.15
Bydliště: NO HOME(homeless)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uradin »

mkov píše:
Lord Xeen píše://Vic zaspamovat to tu uz snad ani nejde, tak se taky pridam :smile:

Vitej Guardkillere a jestli ti muzu radit, nech straze radeji nejaky cas byt... :biggrin:
Nekdo ma neco proti strazim? :happy:

no tak to lepe spozorním jen kdyby nahodou :smile:
IM BACK
Noir Comme la Nuit-mladík co má v lásce noc
William Vryce-usměvavý dřevorubec a bojovník(ztracen v horách)
tak tahle hudba se mi v zahryzla do těla jako noční bytost :D http://www.youtube.com/watch?v=d9geleJT … EF2808797B
Fryn
Příspěvky: 635
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Příspěvek od Fryn »

Takže další co se neubránil spamu :smile: .

Taky mám pocit, že jsem už o nick LDamian někde zavadil. Do hlavy se mi dere vzpomínka na jednoho paladina, se kterým moje postava zažila jednu z prvních výprav a ještě se tam něco lehce objevuje o jakémsi drowovi :smile: .
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Mam dotaz:

Někde tuším bylo, že zabíjení modrých npc zhoršuje auru. Platí to i na npc zakuklený člověk a pirátská stráž, pirátská stráž gardista a pirátský důstojník / kapitán? A sníží to tu auru i pokud mne někdo z nich sám nejprve napadne?
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

LDamian píše:Mam dotaz:

Někde tuším bylo, že zabíjení modrých npc zhoršuje auru. Platí to i na npc zakuklený člověk a pirátská stráž, pirátská stráž gardista a pirátský důstojník / kapitán? A sníží to tu auru i pokud mne někdo z nich sám nejprve napadne?
Pokud tě napadne tak prakticky ne. U tvé postavy způsobilo rapidní snížení aury zabíjení Těl bez duší na Druhé straně. :bleh:
Viz: viewtopic.php?p=22529#22529
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

labir píše:
LDamian píše:Mam dotaz:

Někde tuším bylo, že zabíjení modrých npc zhoršuje auru. Platí to i na npc zakuklený člověk a pirátská stráž, pirátská stráž gardista a pirátský důstojník / kapitán? A sníží to tu auru i pokud mne někdo z nich sám nejprve napadne?
Pokud tě napadne tak prakticky ne. U tvé postavy způsobilo rapidní snížení aury zabíjení Těl bez duší na Druhé straně. :bleh:
Viz: viewtopic.php?p=22529#22529

Však já vím. :yes: Ale vysvětli to trpaslíkovi, který se konečně dostal pryč z ostrova Vyvrhelů a má chuť na maso. Prostě RP by se podle mne mělo hrát bez ohledu na výhodnost či nevýhodnost. Jinak mohl jsem tam umřít ještě jednou hned, protože jsem potkal jakéhosi hrdinu s kladivem (má postava je bez výbavy, v hadrech.. prostě z Ostrova) a nebýt toho, že jsem si právě pochutnal na těch dvou tělech, samozřejmě bych se na něj vrhnul ve snaze ho sežrat (a samozřejmě bych umřel...).

Jinak celá ta Aura se mi nelíbí. Je to takový ošklivý kříženec mezi IC a OOC záležitostí. Až nasbírám ještě pár zkušeností tak, pokud nezměním názor sem sepíšu, co vše mně na auře štve. Ale zatím mám prostě pocit, že ohýbá hru do metagamu a kazí RP.

Jinak zůstala nezodpovězena část mého dotazu: co pokud mne nenapadne? Je zabíjení pirátů činem, který mi sníží auru? Proč?
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Labir: tak teď jsem si přečetl tvůj odkaz..

Odmítám ohýbat a kazit hru role své postavy jen proto, že jako hráč vím, že to pro mne bude nevýhodné a že budu mít horší auru. To už si raději rovnou budu hrát na permanentní smrt, budu hrát RP tak, jak ho považuji za správně zahrané a smířím se s tím, že nikdy nevylezu řekněme nad třetí level.

Pokud ten odkaz byla přímo reakce na mne, tak celé to bylo rp zahrané, můj trpaslík tam dost dlouho jedno z těl žral a to druhé zabil proto, že mu ten bezduchý fracek přišel očumovat a přeci jen.. co kdyby to tělo začalo řvát... Sice tam nikdo nebyl, hrál sem si tedy rp sám pro sebe, ale určitě to nebylo vybíjení OOC zlosti.

Ostatně pokud někdo začne dobrovolně na Ostrově Vyvrhelů a dokáže si užít to, že nemá žádné prostředky (vydělal sem si na prak heč :bleh: ) a dokážu si tvořit historii své postavy a zabavit se i sám, tak mi zřejmě nejde jen o nějaké výhody a nepotřebuji si OOC vybíjet zlost.

Mimochodem - některá "RP" pravidla (snižování aury za běh a zároveň zlá aura jako závažný trestný čin v RP - kontra paladin nesmí někoho zabít na základě zlé aury, může mít maximálně podezření) mi přijdou natolik podivná, že musím přiznat, že hru bez vybavení a neustálou hrozbou smrti a sám (s tím, že věřím, že časem se najdou další blázni, kteří raději budou rýt hubou v zemi, než padesát podivně pokroucených zákonů v Tirianu, které se stejně dodržují jak se hodí) a budou mít aspoň iluzi svobody. Tímto oceňuji, že pokud běhám - a ano, považuji běhání alespoň v tomto případě za naprosto v pořádku co se týče RP a ano, je mi fuk co si o tom myslí ostatní dokud to bude prosazováno čistě restrikcemi, které navíc nepovažuji za férové - tak mne alespoň na Ostrově Vyvrhelů zatím nikdo neupozorňuje na to, že mi běhání zhorší auru. Je to sice jen svoboda "pochodovat v kleci" ale aspoň něco.

Na závěr bych rád znovu poděkoval za práci Dm týmu a skložil poklonu za to, jak nádherný svět se Vám daří dělat. Tento můj příspěvek je předčasný a zbytečně plný emocí, ale tím svým rýpnutím v Co mě dostalo sis o to Labire prostě řekl.

Na nějakou ucelenější a konstruktivnější kritiku bude třeba tak jako tak počkat.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Aura jako taková je čistě jen a pouze IC záležitost. Jen někteří hráči ji tlačí do OOC roviny. O auře a jejích zákonitostech se na Desce běžně ví a to i mezi prostým lidem. to že tomu někdo (jako postava) nemusí věřit a jednat podle toho je věc jiná. Aura a její zákonisosti jsou vestavěny do světa jako takového už při jeho vzniku (stále mluvíme v IC rovině, tedy vzniku Desky po nastartování Pravidel na Prvotním kameni). Opakuji, aura je jen a pouze IC záležitostí! Nemůže proto nikterak nutit hráče do metagamu, neboť záležitosti aury postava zná, pokud to není naprostý přivandrovalec co odmítá poslouchat řeči kolem sebe (např mezi NPC/PC v hospodě, na tržišti, při popíjení, u ohně atd...)

To že byla z OOC důvodů vytvořena je věc zcela jiná a nesouvisející (potažmo z OOC důvodů byla vytvořena celá Equilibrie takže co). A myslím že funguje bezvadně a dělá přesně to co dělat má - velmi účinně eliminuje hloupé zlé postavy a hlavně i hráče hrající stylem "jsem zlej a tak tě zabiju" a účinně částečně supluje dosti často chybějící strach postavy z trestu a ztěžuje život takovým postavám neboť nahrazuje bezprostřední "nereakčnost" světa na jejich činy - např. na té Druhé straně by tvou postavu vyhledali a rozcupovali posléze strážní kostlivci, jenže na to nemají inteligenci, takže "trest" pro tvou postavu obstaral místo nereagujícího světa systém aury. Naopak se ukazuje velkou výhodou pro postavy "inteligentní a zlé".

Nechápu kde jsi přišel na tu blbost že běhání zhoršuje auru. To zhorší jen postavení tebe jako hráče a tvé postavy v očích ostatních hráčů a jejich postav (a DM). Na notorické "pobíhače" je totiž všeobecně rozšířená alergie. Ze zkušeností totiž plyne že mezi neustálým pobíháním postavy a otřesnou hrou je silná korelace.

Dodatek: přečti si i datum na tom příspěvku.

Dodatek 2: Na systému aury se NIC měnit nebude. Teď funguje přesně tak jak bylo zamýšleno.
Naposledy upravil(a) labir dne 30. 4. 2007 23.30, celkem upraveno 2 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

No ja bych taky neco dodal k te aure …

Ono VZDYCKY zalezi predevsim na postave a na charakteru. Pokud je postava chaotic evil bez svedomi a zabije na co prijde, okrade to a pak sni, tak teto postave bude nejaka aura pravdepodobne ukradena a bude ji i ukradene, ze se na ni ostatni budou divat jako na zlocince a budou s ni tak jednat. Takova postava ale na sve chovani dojede - pri smrti skonci na dlouhou dobu na druhe strane a nebo ve vezeni. Coz je ale normalni, ocekavatelne a melo by to tak byt.

Naopak chytra zla postava zjisti, ze se o svoji auru musi starat a pecovat o ni a resit veci chytre - ne stylem zabiju a sezeru a dokonce, muze princip aury i IC vyuzivat ve svuj prospech. Rozebirat to myslim nemusim.

Co je ale dulezite, ze se jedna uplne o jinou postavu, jinou charakterove a je jen na hraci, jakou postavu bude hrat. System aury nenuti k metagamu, spis dava najevo, ze na desce maji dlouhodobejsi budoucnost spise ty chytre postavy. A je opet zase na hraci, zda si chce zahrat epizodni postavu (smireny s tim, ze bude mit par levelu) a nebo se podridi IC pravidlum sveta. Proste prvni veci je si rict, zdali postava ma pecovat o svoji auru nebo ne a od toho se vsechno odviji. :smile:
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

Boj s vetrnymi mlyny. Mozna to tak prijde jen me, ale mam pocit, jako by ses rekl ze budes bojovat proti systemu aury, aniz bys sis o ni poradne neco zjistil.
Aura JE IC zalezitost. Auru je mozne IC zjistit. Spatna aura se IC postihuje. Aura, pro postavy ktere ji dokazi rozpoznat, dokresluje dojem z postavy. Je to podobny jako kdyz se nekdo permanentne nemyje. Dela to protoze nema na lazen, protoze se tak cejti dobre, nebo na protest.
Chces behat? Tak behej. To ze se na tebe budou ostatni postavy divat divne, se da logicky ocekavat.
Neni v tom zadna veda.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Labir: Toho datumu jsem si nevšiml, takže jsem se ohradil oproti tomu, že bych zabíjel OOC poněkud zbytečně. V téhle situaci mne to prostě naštvalo, připadalo mi to, že máš o hráčích natolik nízké mínění, že si neumíš představit, že by hráli roli své postavy i s vědomím, že je to pro jejich postavy nevýhodné. A že automaticky předpokládáš, že můžeš všechny lidi a jejich hru ohýbat restrikcema, zvlášt pokud to pravidlo na základě kterého to děláš je neprůhledné a třeba z mého hlediska nespravedlivé.

Jinak jak jsem řekl, na nějakou ucelenější kritiku je ještě brzy.

Aura a pobíhání - tedy DM nemůže snížit postavě auru za to, že pobíhá? Měl jsem po jednom upozornění DM spoluhráčce opačný pocit.

Jinak IMHO to není čistě IC záležitost a do metagamu to tlačí.

Hele řekněme, že v naší realitě existuje něco jako karma. Ta každému spočítá zlé skutky a díky tomu se nikdy a nikomu nevyplatí být dělat zlo. Vše se vrátí. Lidé co tohle ví se tedy zlu snaží vyhýbat - většinou. Pokud bys našel populaci, kde je povědomí o karmě či prostě strach z trestu (třeba božího) brán jako jistota, tak se podle toho všichni chovají.

Tvrdíš, že něco podobného je na Equilibrii. Odpovídá tomu ten svět? Ne. Totiž o auře by museli jistě vědět i skřeti, piráti... chovají se podle toho? Ne. Má snad průměrný skřet na zaplacení zvýšení aury? Nemá. Má snad na to průměrný pirát? Že by? Skutečně by pirát jen tak zabil otroka bezdůvodně (jako že už několikrát na mě naběhli), když potom musí jít a zaplatit těžké prachy za zvýšení aury? Ne, jistě že ne. Tedy na hráčské postavy se to vztahuje, na npc ne. Tedy není to čistě IC záležitost - respektive pokud ano, vztahuje se jen na hráčské postavy a přímo v IC musí existovat nějaké pravidlo které to rozlišuje a těžko mi o tom budou vykládat NPC, na které se to nevztahuje. Mimochodem pokud by aura platila i na npc, tak piráti už dáááávno neexistují. Jednoduše oni by se po smrti ven nedostali a jejich hodní soupeři ano.

Takže tohle je první důvod, proč tvrdím, že aura je něco mezi OOC a IC záležitostí. Za další - nikdo si nepamatuje na nějaké avatary, na nějaký soud, ani na druhou stranu. Samozřejmě může to být součástí víry lidí. Ale opět, npc se podle toho nechovají. Je spousta debilních, zlých npc.

Za další. Jako hráč vím, že pokud je npc červené, mohu ho zabít a s aurou mi to nic neudělá. Pokud je modré, zabít ho nesmím nebo mně to bude stát karmu. Piráti jsou bastardi a pokud by na to jakákoli dobrá postava měla, měla by je zabíjet. Jenže jsou modří a tak to bude stát auru. Hádej, zda je zabíjet bude? Bude, protože na auru kašlu jako hráč a metagamovat nebudu. Co ostatní, budou ochotni zničit si postavu? Jaký je rozdíl mezi červeným a modrým npc kromě toho, že jako hráč vidím barvu? Že útočí? Přeci není žádné pravidlo, které by to zohlednovalo. Na červené mohu útočit i z invisu smrtícím kouzlem a nedat jim šanci a tedy RP nemám šanci zjistit, zda by útočili. Pokud budu hrát drowa nebo cokoli zlého a budu likvidovat npc strážné třeba Tirianu, tak po první výpravě je má postava odrovnaná. Pokud budu hrát lidského hrdinu a budu likvidovat skřetí stráže, tak je to v pohodě. Působí to takhle i na npc drowy? Pěkní chudáci pokud ano. Jistě každé vítězství opláčou. :shades:

Dnes jsem zkusil zapnout všem odpor když jsem byl na druhé straně desky jako trpaslík a vybíral jsem si koho bych snědl. Nakonec to odnesla ta těla bez duše. Překvapilo mne, jak moc lidí se mi ozvalo se slovy typu: "//co blbneš, //co děláš, //proč mi dáváš odpor, //ty hraješ nájemného vraha a podobně". Myslím, že i nějaké ty relogy typu "na jaké je sakra úrovni" by se našly. V následných ooc rozhovorech jsem se dozvěděl například od jednoho hráče, že by mne sice v sebeobraně zabil (ono má postava má druhý level že), ale že by mu to vadilo, protože by mu to poškodilo auru. Předpokládám, že zabít útočícího skřeta by mu nevadilo, protože to auru nepoškozuje. A jaký je v tom rozdíl? Skutečně žádný tlak na metagame?


PS1: proč dávají rybáři do rybníka ke kaprům i nějakou tu štiku? Co se děje s rybníkem bez štiky?

PS2: nejsem štika, jsem maximálně umíněnější kapr nebo spíš rybář co si navlékl ploutve a hraje si na jednu z ryb, případně vodník v tomhle příměru. Ale je pravda, že kdysi na DP2, což byl shard pro Ultimu se nám podařilo zbavit se celé "systémové elity" a vůbec lidí, co prosazovali souboje mezi hráčskými postavami. Z tvého pohledu možná ráj na zemi, já to tehdy podporoval. Jako DM jsem to potom mockrát olitoval, protože mít rybník, kde nejsou žádné štiky, to je fakt děs... Celá populace až na výjimky líná, nemocná, pomalá, zejména u lidí co neměli zkušenost odjinud to byla často hrůza. A DM to questama nezachrání - prostě rybář nemůže hrát úlohu štiky.

PS3: pokud jsi četl, doporučuji vzpomenout si na Citadelu od Exupéryho, pokud nečetl, určitě přečti.

PS4: aby nevznikl mylný dojem - opět děkuji za tvou práci i práci tvých kolegů, vážím si jí.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Cybermisa: pokud budeš jako hráč vědět, že:

1. když budeš sbírat modré kuličky, tak hra velmi rychle skončí
2. když budeš sbírat červené kuličky a s modrými spolupracovat, tak se ti povede dobře

a zároveň víš, že nemůžeš ve hře nijak IC rozeznat modré od těch červených, tak tě to netlačí do metagamu?

Kucik: to je tím, že mně málo znáš. To já ještě nebojuji a nejspíš ani nezačnu. Tohle je jen zjištování informací trochu popíchnuté do konfrontace tím odkazem od Labira. :biggrin:

Dobrá, řekněme, že aura funguje jak říkáš.

Potíž je v tom, že postava nemá IC šanci zjistit, co ji vlastně špiní. Může pouze zpětně zjistit, že je zašpiněná. Například jakou logiku by mělo - zabiješ piráta, aura dolů? A řekněme, že budu žít mezi piráty jako jeden z nich. Kdo se na mne bude špatně dívat, když budu zabíjet otroky? Vždyť to dělají běžně mezi přepadáváním lodí. Takže komu budu smrdět? Hmm takže tady vidíš, že nejde o pohled společnosti - něco ve stylu pověsti. Protož můžeš mít auru samozlo i když tvé okolí naprosto schvaluje tvé činy. Třeba pokud jsi pirát nebo drow. Tedy pohled tvého okolí není pro auru důležitý.

Takže čí pohled je důležitý? Hmm řekněme, že avatarů ano? Avatarům vadí, když někdo zabíjí slepice. Avatarům vadí, když někdo běhá hmmmmm? Avatarům vadí zabíjení pirátů a šlapek. Avatarům vadí souboje, tedy ovšem pokud to je třeba souboj člověka (PC) s člověkem (PC) a pokud to třeba není na turnaji. Ne to není přesné, protože bandita (NPC) je taky člověk a jeho zabití, byť nevyprovokované avatarům nevadí, zatímco nevyprovokované zabití bandity člověka (PC) jim vadit bude. A tohle všechno, tenhle guláš se nějak míchá s pojmem dobro, zlo a neutrál. :dry:
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Je vidět že ten systém aury vůbec nechápeš.

Ad zlá NPC - povědomí o auře a jak funguje existuje. Ale jak jsem psal, zda tomu dotyčná postava věří či něvěří je jiná věc. Některá zlá praktikuje intriky v pozadí, jiné žijí stylem "nějak bylo, nějak bude" (třeba banditi) čemuž odpovídá i jejich inteligence a chování. Takže svět se chová přesně podle Aury.

Ad povědomí o Druhé straně a avatarech - ty se moc o IC informace nezajímáš než začneš vynášet soudy což? Tyhle informace jsou totiž běžně k dispozici NA Desce. Už malé dítě ví že existuje Druhá strana a že tam jsou mrtví. O detailech se spekuluje a dohaduje to je jisté, ale princip fungování koloběhu života skrz Srdce života je obecně znám! Viz, příběhy, vyprávění, knihy, Deskografie, naučné spisky v knihovnách.…

Buď tak laskav a nejprve si najdi IC informace než začneš vynášet soudy. A ad zabíjení v CvC - opět je to individuální! Můžeš zabít nějaké PC a aura se ti nepohne a naopak zabiješ jiné a půjde ti prudce dolů! Aneb aura a pokles při zabití je odraženo v činech NPC/PC a to zcela bez rozdílu!

Takže si metagamuješ jen na základě vlastních "myšlených pravidlech", která ve skutečnosti vůbec nefungují. Stačí si přečíst info o auře na webu třeba abys věděl jak funguje a sledovat změny v modulu.

Ad aura a běhání - dojmů si můžeš nabývat jakých chceš. DM auru mohou měnit jak chtějí aniž by o tom hráč věděl, ale rozhodně se nemění za takovouhle věc, ale za činy jenž jsou v rozporu s nastaveným morálním žebříčkem světa (který vytvořili Mocnosti při tvorbě světa). Nechápu proč jsi se na tenhle zjevný nesmysl tak upnul, ikdyž možná chápu - vypadá jako dobrá páka proti auře.

A ad červené/modré NPC. Ono neplatí že barva NPC značí postih/nepostih na auru víš? Dokonce to ani není paušální ale individální NPC od NPC podle jejich profilu, historie a činů. Když zabiješ některé "modré" NPC tak kupodivu aura klesne minimálně, když zabiješ jiné "modré" NPC tak klesne strašně a naopak, když zabiješ některé "červené" NPC tak ti může klesnout a jindy zase ne. Je to individuální NPC od NPC!

A ad metagame - pokud bys skutečně tak absolutně nemetagamoval, ptal by jsi se na to jestli zabití nějakého NPC snižuje/nesnižuje auru? Asi ne což? Spíš se mi jeví, že jsi si vybral velmi konfliktní charakter, který na Desce jak je postavená bude bit ze všech stran (a systémem aury nejvíc) což ti nevyhovuje a tak se snažíš "ulehčit" hru a metagame omlouváš tím že tě do toho nutí právě systém aury načež jej "hodnotíš" na základě nepodložených a smyšlených domněnek tak, aby bylo patrné že je postavený špatně (rozumněj pro tebe nevýhodně). Moje rada je taková - pokud neuneseš důsledky IC hraní takto konfliktního charakteru (a aura jedním IC důsledkem je) tak jej nehraj. Naopak to že jsi se ozval znamená pro mě, že funguje přesně tak jak má a znevýhodňuje postavy podobného typu jakou jsi si udělal. Tak to má být.

A ad štiky - pohybuješ se zatím příliš v povrchových vodách. Mimojiné třeba i kvůli auře se v Equilibrijských vodách dravci buď neukazují moc na hladině nebo se ukazují v podobě usměvavých bělic a v temnotě hlubin se mění na krakatice. O to je to zajímavější a inteligentnější hra. Šílence typu "koho dneska sežeru" pobíhající se zakrvácenou kudlou po ulicích měst tu prakticky nenajdeš. Svět je odstaví - a když z technických důvodů ne rychlou a inteligentní reakcí na jejich činy, tak pomocí aury.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
kucik
Příspěvky: 326
Registrován: 29. 8. 2006 13.54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kucik »

LDamian píše:
Ve skutecnosti te neznam ani trochu.
Mozna by nebylo od veci, zjistit si, jak se vlastne veci maji, nez o nich zacnes polemizovat.
Pokud je tohle skutecne tvuj zpusob zjistovani informaci... mozna by stalo za uvahu precist si to napred sam a az pak se ptat na nejasnosti. Neveril bys, kolik to usetri casu.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Labir:

dobrá, omlouvám se. :clover: :smile:

Opět si dám chvíli pauzu a budu hrát a sledovat hru a uvidím co to udělá. Samozřejmě znáš systém neporovnatelně lépe než já a jak jsem řekl, na kritiku je ještě brzy. Začal jsem pouhým dotazem (a stále nevím, zda zabíjení pirátů aniž na mne první zaútočí oni auru snižuje nebo ne a ani nevím, zda to je tajná informace ačkoli tvá věta o tom, že záleží na profilu npc a jeho historii naznačuje, že tam ke snížení pri zabíjení pirátů nedochází. Přesto pokud tě mohu poprosit, dám přednost přímé odpovědi).

Potom mne musím se přiznat trochu nakrknul tvůj odkaz. Že budu mít auru sníženou po zabití těch těl mi bylo samozřejmě jasné, ale z toho co tam bylo mi připadalo, že automaticky předpokládáš, že to lidé dělají z OOC důvodů to zabíjení.

Ohledně metagamu a toho zda dělám metagame. Ptám se jako hráč mimo hru. Tady nemá pojem metagame smysl, tady se bavíme OOC. Až se budu bavit jako postava, bude to jiné. A jinak ano, jistě je u mne dost metagamu stejně jako hráčských nedostatků - potkal jsem tu spoustu lepších hráčů než jsem já, obecně jako hráč nemám moc talent při porovnání se špičkou. Máš pravdu, Farakg je konfliktní charakter a mne jako hráče zajímá, jaká pravidla ovlivňují mou hru. To, zda unesu či neunesu IC důsledky je věc jiná a zatím je imho brzo to soudit. Na tom nevidím nic špatného. Nevidím nic špatného dokonce ani na tom, že pokud se mi něco nezdá, tak to řeknu. Říkáš, že je to tím, že to nechápu a mám málo informací. Dobrá, zřejmě máš pravdu a prostě ještě počkám a zároveň se znovu omlouvám za předčasnou kritiku. Jak říkám, původně to měl být jen dotaz - snižuje zabíjení pirátů auru?

Děkuji za tu odpověď, že aura se nesnižuje za běhání. Uklidnilo mne to a samozřejmě aura je díky tomu více IC a mám z toho radost. :yes:

Nakonec jednu drobnost. I když tento rozhovor není ideální (do značné míry mou vinou), z mého hlediska je přínosný. Pomáhá mi totiž rozptylovat něco, co mně na Equilibrii mate. A to je pocit, že různí lidé vykládají pravidla různě a mají o nich různou představu. Takhle když se něco jasně řekne - například to s běháním - hned si je jeden jistější jak to vlastně je. Jednoduše už jsem takový i v osobním kontaktu. Když je mi něco nejasné, prostě se snažím, aby se to hezky pročistilo a vše bylo zřejmé. Nemám rád nejasné narážky typu - když si to někdo zvolí, něco se mu může stát.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
Zamčeno