Nulový pud sebezáchovy
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Nulový pud sebezáchovy
Nulový pud sebezáchovy
Tento příspěvek je určen jen několika hráčům. Oni sami vědí kterým.
Opět jsem v poslední době pozoroval vzmáhající se počet postav s nulovým nebo skoro žádným pudem sebezáchovy. Někdy i v kombinaci s metagame "to je hráčská postava ten mi nic neudělá". Nedivte se pak že vaše postavy umírají. Já osobně se začnu na tohle zaměřovat - pokud uvidím jak postava jedná na základě OOC informací a tím hráč sníží "míru rizika" tak já zase to riziko kapku zvýším.
Zejména se vyvarujte používání metagame "to je postava hráče nic mi neudělá" a to i když je postava proměněná do jiné podoby. Nebo "je tu DM nenechá mě umřít". To sice DM dělají, že se snaží nenechat postavy umřít, ale když na to hráč začne hřešit, tak padne kosa na kámen.
Tento příspěvek je určen jen několika hráčům. Oni sami vědí kterým.
Opět jsem v poslední době pozoroval vzmáhající se počet postav s nulovým nebo skoro žádným pudem sebezáchovy. Někdy i v kombinaci s metagame "to je hráčská postava ten mi nic neudělá". Nedivte se pak že vaše postavy umírají. Já osobně se začnu na tohle zaměřovat - pokud uvidím jak postava jedná na základě OOC informací a tím hráč sníží "míru rizika" tak já zase to riziko kapku zvýším.
Zejména se vyvarujte používání metagame "to je postava hráče nic mi neudělá" a to i když je postava proměněná do jiné podoby. Nebo "je tu DM nenechá mě umřít". To sice DM dělají, že se snaží nenechat postavy umřít, ale když na to hráč začne hřešit, tak padne kosa na kámen.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Ono to fakt zamrzí, když chcete nahnat strach a jediné co vás čeká je smělý hrdina v sebevražedném postoji. Pak se člověk musí snažit aby ho nezabil a jedná proti charakteru potvory... což vede "hrdinu" k dojmu, že "ta potvora byla nějaká divná". Vsadím se, že vidět něco takového v nějaké té kobce, kde to může považovat za spawn, tak "hrdina" stáhne ocas a uteče. Vážně začínám uvažovat o tom, že se příště vykašlu na auru a budu jednat jak by jednala potvora.
Vážně by nešlo něco udělat s těma jmenovkama nad hlavou? Hmmm... tak mi napadá, že by stejnak musel předcházet odpor, takže by to bylo všecko prozrazeno.
Vážně by nešlo něco udělat s těma jmenovkama nad hlavou? Hmmm... tak mi napadá, že by stejnak musel předcházet odpor, takže by to bylo všecko prozrazeno.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
Tohle co tu píšeš je trochu složitější...a to z několika důvodů:kokosak píše:Ono to fakt zamrzí, když chcete nahnat strach a jediné co vás čeká je smělý hrdina v sebevražedném postoji. Pak se člověk musí snažit aby ho nezabil a jedná proti charakteru potvory... což vede "hrdinu" k dojmu, že "ta potvora byla nějaká divná". Vsadím se, že vidět něco takového v nějaké té kobce, kde to může považovat za spawn, tak "hrdina" stáhne ocas a uteče. Vážně začínám uvažovat o tom, že se příště vykašlu na auru a budu jednat jak by jednala potvora.
Vážně by nešlo něco udělat s těma jmenovkama nad hlavou? Hmmm... tak mi napadá, že by stejnak musel předcházet odpor, takže by to bylo všecko prozrazeno.
1) Když ta potvora k tobě pomalu jde a chce nahnat strach a hraje za ní PC, tak by mohla aspoň napsat *zavrčí* nebo něco takovýho, aby to prostě mělo ten efekt že se sanží nahnat strach (hráč se potom víc dokáže hře pžizpůsobit, protože bude víc vědět)
2) Když ta potvora začne útočit a ten "hrdina" se začne bránit (neví, co si od tý potvory má očekávat, navíc pokud má nízkou moudrost, je to i docela RP že se rve) a potom, co je hrdina ve stavu "zraněn" by potvora neměla prostomyslně odbíhat aby postavu nezabila... ona když je postava ve stavu "zraněn", tak většinou neutíká (ne?)
3) Vykašlat se, jak píšeš, na auru apod. věci a prostě to hrát tak, aby se potom ten "hrdina" opravdu lek, využít schopnosti tý potvory, prostě se s ním rvát dokud "hrdina" sám neodběhne (a to pokud je v blbým stavu a byla by to jistá smrt by určitě udělal)…
Ono když ani ty hrdiny nikdo nenechá to RP dohrát tak je to potom těžký.
Takhle to cítím já.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Co popisujes je klasicky neduh - metagame. Jen bych te chtel ale upozornit, ze ve skutecnosti tva postava ta potvora neni, takze bys nemel jednat jako ta potvora, ale jako postava promenena do potvorykokosak píše: Vážně začínám uvažovat o tom, že se příště vykašlu na auru a budu jednat jak by jednala potvora.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Mno nevim, no.. jak rika cybermisa, v ezoe pripade se asi jedna hlavne o "eze premeneneho do podoby prisery", a ne o "eze, premeneneho do prisery a chytnouciho jeji povahu, instinkty a iq". takže cokoliv ty s tím hraješ, tak je ezovo chování. (viz "Pak se člověk musí snažit.")
Navíc kdo ví, zda Ez ví, jak se má daná potvora chovat O:)
Navíc kdo ví, zda Ez ví, jak se má daná potvora chovat O:)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
No já sem k tomu včera přišel jako slepý k houslím, že jsem se k tomu přimotal o chvíli později. Ale i když zapomenu na to jak Ramonovi občas něke něco skřípe z pohledu RP a i všechne mé antipatie k Ezi jako postavě, myslím, že když se na nějakého trpoše vrhne cokoliv, tak zas neni neprojevení pudu sebezachovy to, že nezačne zdrhat. A jak piše Labir, mohlo by se stát, že některým hráčům, jež hřeší na to že je proměněný v obrovskou bestii, nebo převlečený za bůhví co a myslí si, že se jednou nenajde někdo kdo se ji pokusí zabít, nebo zjsitit co se to děje... Pak teprve kosa na kámen narazí...
//edit:
Ještě mě napadla jedna věc, které se bojím. Přístě, až si bude chtít někdo proměněný v cokoliv chtít z někoho vystřelit (nebo z nějaké skupinky). A ten někdo prostě toho proměněneho zabije. Jako typický příklad beru druida proměněného ve vlka (nedavno se mi stalo), nebo i čaroděj v trolla a i měňavec v cokoli. Tak se bude ohánět ten změněný tím, že to byl metagame, protože ta bestie je určitě silnější, než ta změněná verze a určitě by na něho niky nezaútočil, chyba lávky. Už méně by se však řešilo to, že by onen co měl být vystrašen nezaútočil, i když by to byla z poheldu charakteru jeho postavy mnohem větší metagame.
PS: Co se týče pudu sebezáchovy, s hřešením na to jsem se spíše setkal při navážení slabší (neříkam slabé) postavy s tím, že je to PC, on mě přece nezabije, nebo nezmlátí...
///// Ještě k tomu co napsal Cybermisa podemnou. Já bych nehazel všechny do jednoho pytle, jsou tu i tací, co byli na druhé straně za celou dobu třeba jen 5x ( a jsou tu i elfové co umřou za jednu výpravu třeba 3x :D:D:D Bábovky)
//edit:
Ještě mě napadla jedna věc, které se bojím. Přístě, až si bude chtít někdo proměněný v cokoliv chtít z někoho vystřelit (nebo z nějaké skupinky). A ten někdo prostě toho proměněneho zabije. Jako typický příklad beru druida proměněného ve vlka (nedavno se mi stalo), nebo i čaroděj v trolla a i měňavec v cokoli. Tak se bude ohánět ten změněný tím, že to byl metagame, protože ta bestie je určitě silnější, než ta změněná verze a určitě by na něho niky nezaútočil, chyba lávky. Už méně by se však řešilo to, že by onen co měl být vystrašen nezaútočil, i když by to byla z poheldu charakteru jeho postavy mnohem větší metagame.
PS: Co se týče pudu sebezáchovy, s hřešením na to jsem se spíše setkal při navážení slabší (neříkam slabé) postavy s tím, že je to PC, on mě přece nezabije, nebo nezmlátí...
///// Ještě k tomu co napsal Cybermisa podemnou. Já bych nehazel všechny do jednoho pytle, jsou tu i tací, co byli na druhé straně za celou dobu třeba jen 5x ( a jsou tu i elfové co umřou za jednu výpravu třeba 3x :D:D:D Bábovky)
Naposledy upravil(a) Grunt dne 29. 10. 2008 8.04, celkem upraveno 4 x.
Grombald Sveřepý: Jeden hrozně sekernaty,věčně nasraný trpaslík, kterého se sám někdy bojím.
Rumbard Tarkaren:"To je tak, když dosi sére Grombálda"
Corvien:Jedna kouzelná kouzelnice.
Rumbard Tarkaren:"To je tak, když dosi sére Grombálda"
Corvien:Jedna kouzelná kouzelnice.
- koulinek
- Příspěvky: 316
- Registrován: 26. 12. 2007 13.57
- Bydliště: nedaleko HK \ toulá se někde po desce
- Kontaktovat uživatele:
Podle me je tohle spis metagame hrace promeneneho v bestii, musi pocitat s tim he napadeny hrac zautoci at je to co je to, protoze on silu bestie treba nezna? nebo naopak zna (vlk a jina havet), takze muze se pokusit ji porazit. kdyz to holt nejde tak se podle toho zaridi (trpaslik vezme namisto krumpace sekeru) To ze bestie, ac ma v souboji navrch se stahne je divne. To ze se hrac boji o auru za zabiti je divne, pak nema co hrat za bestie na verejnych mistech. Nekteri jsou holt ochotni za zachranu svet od bestie ustat i lezet v kaluzi krve, jiní so to treba zavcasu rozmysli.
Rumbard Tarkaren
Lepší pomalu přežívat než rychle umírat!
Uvidíte-li mě utíkat, snažte se mě předběhnout!
Lepší pomalu přežívat než rychle umírat!
Uvidíte-li mě utíkat, snažte se mě předběhnout!
No, tak trochu jsem předpokládal, že mantikoru dotyčný pozná, měl jsem dojem že jsem ho viděl na jedné z výprav, kdy celá kumpanie dostala poněkud přes prsty od jedné podobné. Ale možná se pletu. A jak psal cymermisa, možná to chování bestie je ovlivněné tím, že za tím sedí hráč hrající postavu, ne Dxko hrající bestii.
Nezamýšlel jsem rozebírat konkrétní událost. Podobných setkání bylo více a absolutní většina skončila s tím, že došlo k boji a následnému útěku vítězící bestie.… prostě ho protivná postava praštila přes čumák, tak zakvíkl a utekl přestože měl "nezraněn" :D
Nezamýšlel jsem rozebírat konkrétní událost. Podobných setkání bylo více a absolutní většina skončila s tím, že došlo k boji a následnému útěku vítězící bestie.… prostě ho protivná postava praštila přes čumák, tak zakvíkl a utekl přestože měl "nezraněn" :D
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
souhlasím s Koulínkem, také to vidím jako chybu spíš u tebe - tedy ne v metagamu, ale v neujasněném záměru. Buď jako bestie zaútočíš s cílem protivníka zabít (nebo dostat do téměř mrtev aby utekl), nebo ho chceš vystrašit. Tomu předčasný útěk také moc nepomůže.
Příště to dotáhni do konce, a budou mít poučení lepší než deset povzdechů v Prohřešcích:)
Příště to dotáhni do konce, a budou mít poučení lepší než deset povzdechů v Prohřešcích:)
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
dobré ránko
přesně chápu kokosáka. Ano je to metagame, nezabít postavu, která si o to vyloženě říká. Je metagejm nedržet se charakteru a postavu nezabít.
Ale jde o to, že je tu takové množství vyloženě hloupých postav/hráčů (viz. název topicu), že by některé postavy musely zabíjet pomalu jak na běžícím pásu.
A já radší zvolím menší metagejm, než pak poslouchat to fňukání ve flejmech, jak si dvoluji na slabší postavy. Nehledě na to, že se musí počítat s reakcí světa. A já nehodlám kvůli nějakému epizodnímu "hrdinovi" přijít o mojí oblíbenou postavu.
Ohledně proměn: Dej si ruku na srdce šéfe a znovu řekni, že by jsi vystartoval proti červené mantikoře, která by nad hlavou neměla jméno
Ale jde o to, že je tu takové množství vyloženě hloupých postav/hráčů (viz. název topicu), že by některé postavy musely zabíjet pomalu jak na běžícím pásu.
A já radší zvolím menší metagejm, než pak poslouchat to fňukání ve flejmech, jak si dvoluji na slabší postavy. Nehledě na to, že se musí počítat s reakcí světa. A já nehodlám kvůli nějakému epizodnímu "hrdinovi" přijít o mojí oblíbenou postavu.
Ohledně proměn: Dej si ruku na srdce šéfe a znovu řekni, že by jsi vystartoval proti červené mantikoře, která by nad hlavou neměla jméno
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
Re: dobré ránko
Tohle je bohuzel ten nejneprijemnejsi aspekt hry za evilaka Vybirat si, ktere CvC stoji za to a ktere ne - podle me nutny metagame, obzvlaste v dobe, kdy si temer kazdy muze rovnou udelat "hrdinu" na 5 levelu …OneHeart píše:A já nehodlám kvůli nějakému epizodnímu "hrdinovi" přijít o mojí oblíbenou postavu.
Tak, jak osobně řešim mantikoru: "Hele, mantikora. Dem pryč". I když... pozvánka na čaj by mopohla takycybermisa píše:Jak chces nebojove resit mantikoru? Pozvat na caj?kokosak píše:Osobně mám radši, když se to vyřeší nebojově. Ale asi budu už v případě boje opravdu dotahovat.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Kecas! Ty to resis tak, ze se promenis taky v mantikoru a zacnes se k ni tulitkokosak píše:Tak, jak osobně řešim mantikoru: "Hele, mantikora. Dem pryč". I když... pozvánka na čaj by mopohla takycybermisa píše:Jak chces nebojove resit mantikoru? Pozvat na caj?kokosak píše:Osobně mám radši, když se to vyřeší nebojově. Ale asi budu už v případě boje opravdu dotahovat.
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
re
Ne ne !! Pozvánka na čaj a sušenky !kokosak píše:Tak, jak osobně řešim mantikoru: "Hele, mantikora. Dem pryč". I když... pozvánka na čaj by mopohla takycybermisa píše:Jak chces nebojove resit mantikoru? Pozvat na caj?kokosak píše:Osobně mám radši, když se to vyřeší nebojově. Ale asi budu už v případě boje opravdu dotahovat.
PS: Pro ty co nevědí co tato "šifra" znamená=podříznutí hrdla u jistého vodníka doma
Zase.. aby se tam ta mantrikora vešla
Naposledy upravil(a) Vugi dne 29. 10. 2008 13.33, celkem upraveno 1 x.
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/