Stránka 4 z 6

Napsal: 1. 7. 2009 16.00
od anurin
KaTo píše:
kokosak píše:...Osobně odpor zapínám v momentu, kdy vidím CvC jako reálnou možnost, jak se situace může vyvinout. Ono hledat v sáhodlouhém seznamu v momentu kdy má přijít pádná a jednoznačná akce není to nejlepší...
Tohle díky systému frakcí je neuvěřitelně "veselé" (=nemožné) pokud máte postavu schopnou Animal empathy (druid/hraničář) a máte zrovna "tamnutnou" nějakou potvůrku a/nebo navíc máte i vyvolaného sumonna (to platí navíc i pro mágy) a/nebo navíc máte i vyvolaného přítelíčka.

Vzpomínám si na období, kdy jsem "sám" chodil jako "smečka" tří-čtyř vlků, vše pod mojí "kontrolou" a kdy se jediným klikem tlačítka (odpor) na ubohého provokatéra vrhnul CELÝ les. Nevím jak on, ale já se tehdy dost nasmál...když dotyčného klovali sovy, ňufali netopýři a odněkud přiběhl i páreček dvou "cizích" vlků, k těm mým třem. Než jsem stihl cokoli udělat, bylo po všem :megalol: .
edit: Ten odpor dal on mě.
Příroda tě chránila.

Napsal: 1. 7. 2009 16.22
od Jája CZE
Popravdě v těchto případech metagamuju také, protože Serin rozlišuje na zastřelitelné a nezastřelitelné. Co je zastřelitelné (a je to slušná řádka), je třeba prošpikovat dřív, než to doběhne a pokouše drahou postavičku a před nezastřelitelným je třeba rychle prchat. Takže pokud by měl být Serin spravedlivý ke všem, polovina postav by byla bez živočišného přítelíčka, a druidi v kůži zvířat na druhé straně, sotva by se dostali na dostřel. Že by to byla pruda je asi zřejmé.
Na druhou stranu je Serin hraničář s dostatecným AE na to, aby vycítil, zda je zvíře nebezpečné či nikoliv. Takže vlk doprovázející postavu (či druid v proměně=modrý) vypadá krotce a Serin tím pádem neútočí. Jasná metagame je to v případě banditů, kdy nznámým PC dává možnost odblekotat, že oni nejsou bandité.

K CvC dodám jen to, že Serin se s nikým fackovat, ani šťouchat nebude, protože to neumí a je relativně slabej. Ale výtečně střílí :o)) Při CvC by se samozřejmě snažil nepřítele vyřadit dřív, než se k němu přiblíží, pak už je to pro něj zlé a on to moc dobře ví. :blush: To samé asi bude v případě mágů. A nejde zavést povinné CvC tam, kde "jediná" obrana nějaké postavy je smrt druhé.

Napsal: 1. 7. 2009 21.20
od Bas
cybermisa píše:Ja bych jen dodal, ze pokud slo o trpaslika, tak tim spis nema smysl to resit … Tem strach jen tak neco nenazene (no dobre, mozna vyhlidka, ze nebude pivo), spis se navztekaj a chcipnou - jsou to holt takove chcipaci postavy :biggrin:
Hééééj ale to je narážka na Govana :megalol:

Napsal: 1. 7. 2009 22.39
od George
Bas píše:
cybermisa píše:Ja bych jen dodal, ze pokud slo o trpaslika, tak tim spis nema smysl to resit … Tem strach jen tak neco nenazene (no dobre, mozna vyhlidka, ze nebude pivo), spis se navztekaj a chcipnou - jsou to holt takove chcipaci postavy :biggrin:
Hééééj ale to je narážka na Govana :megalol:
*povzdychne si*… člověk by si řekl, že zrovna Cybermisa se z Govana poučil a ono ne :biggrin: … prej chcípací postavy.….dyť GOVAN pořád ne a ne chcípnout, zabrala až královna s vylepšeným haste :megalol:

Napsal: 2. 7. 2009 8.18
od cybermisa
kokosak píše:Tohle pravidlo neberu tak, že je nutné po přepnutí odporu ihned zaůtočit, jen tak, že útok může začít až po přepnutí odporu. Osobně odpor zapínám v momentu, kdy vidím CvC jako reálnou možnost, jak se situace může vyvinout. Ono hledat v sáhodlouhém seznamu v momentu kdy má přijít pádná a jednoznačná akce není to nejlepší.

A někdy je to dobrý test hráče: pokud se s váma normálně baví a najednou se začne chovat výrazně odlišně jen proto že změníte barvičku, je to dobrý signál o tom co se od něj dá očekávat.
Presne tak. Obcas, kdyz postava provadi nejakou cinnost, pri ktere napr nesne ZADNE svedky, si klidne naklikam do disliku cely player list a jak se neco hne, hnulo se to naposled … A to byste pak koukali, kolik mi chodi tellu :biggrin:

Napsal: 2. 7. 2009 8.21
od cybermisa
George píše:
Bas píše:
cybermisa píše:Ja bych jen dodal, ze pokud slo o trpaslika, tak tim spis nema smysl to resit … Tem strach jen tak neco nenazene (no dobre, mozna vyhlidka, ze nebude pivo), spis se navztekaj a chcipnou - jsou to holt takove chcipaci postavy :biggrin:
Hééééj ale to je narážka na Govana :megalol:
*povzdychne si*… člověk by si řekl, že zrovna Cybermisa se z Govana poučil a ono ne :biggrin: … prej chcípací postavy.….dyť GOVAN pořád ne a ne chcípnout, zabrala až královna s vylepšeným haste :megalol:
Ale prosimte, zname ty sebevrazedne vypravy trpasliku na skrety :bleh:

A ten zbytek s vzdycky necha nachytat na malou holcicku s lizatkem :megalol:

Napsal: 2. 7. 2009 9.20
od Bas
cybermisa píše: ….A ten zbytek s vzdycky necha nachytat na malou holcicku s lizatkem :megalol:
Na malýho skřetíka se soudkem píva :smile:

Napsal: 2. 7. 2009 10.25
od koulinek
cybermisa píše:
Street_cz píše:a nakonec tu máme taky věc psotavy, ne každá se hned něčeho lekne :dribble:
Nojo, jenze ten problem je:

1. Potvoru ovlada AI - postava zdrha uz jen pri zmince a mistum s vyskytem potvory se na hony vyhyba.
2. Tu samou potvoru ovlada Dx - postava zacne hvezdickovat a najednou se snazi s potvorou komunikovat (viz priklad ze hry: *krokodyl se pomalu vynoruje a pozoru ryzujici postavu* *postava se ohledne:* no je, ty jsi ale pekna jesterka *usmeje se* *ryzuje* … postava samozrejme umrela, pac ta svine krokodyl jsem byl ja)
3. Ta sama potvora je PC v promene - postava potvoru prakticky ignoruje pripadne zahraje jeste heroickou a povysenou reakci.

A tento pristup neni veci postavy, pac je nekonzistentni a zalozeny na metagamu. :shades:
Nahodou néni nad Dx ovladaneho skretiho samana, to je dycky zarukou zabavneho vecera, navic kdyz zene svuj klan vstric parte nabrousenejch trpů, obvykle neni moc casu na vyjednavani, ikdyz i to sem zazil :)

Napsal: 2. 7. 2009 11.16
od Street_cz
koulinek píše:
cybermisa píše:
Street_cz píše:a nakonec tu máme taky věc psotavy, ne každá se hned něčeho lekne :dribble:
Nojo, jenze ten problem je:

1. Potvoru ovlada AI - postava zdrha uz jen pri zmince a mistum s vyskytem potvory se na hony vyhyba.
2. Tu samou potvoru ovlada Dx - postava zacne hvezdickovat a najednou se snazi s potvorou komunikovat (viz priklad ze hry: *krokodyl se pomalu vynoruje a pozoru ryzujici postavu* *postava se ohledne:* no je, ty jsi ale pekna jesterka *usmeje se* *ryzuje* … postava samozrejme umrela, pac ta svine krokodyl jsem byl ja)
3. Ta sama potvora je PC v promene - postava potvoru prakticky ignoruje pripadne zahraje jeste heroickou a povysenou reakci.

A tento pristup neni veci postavy, pac je nekonzistentni a zalozeny na metagamu. :shades:
Nahodou néni nad Dx ovladaneho skretiho samana, to je dycky zarukou zabavneho vecera, navic kdyz zene svuj klan vstric parte nabrousenejch trpů, obvykle neni moc casu na vyjednavani, ikdyz i to sem zazil :)
a já pořád nic a nic :ermm:

Napsal: 2. 7. 2009 13.00
od Paklic
koulinek píše:
cybermisa píše:
Street_cz píše:a nakonec tu máme taky věc psotavy, ne každá se hned něčeho lekne :dribble:
Nojo, jenze ten problem je:

1. Potvoru ovlada AI - postava zdrha uz jen pri zmince a mistum s vyskytem potvory se na hony vyhyba.
2. Tu samou potvoru ovlada Dx - postava zacne hvezdickovat a najednou se snazi s potvorou komunikovat (viz priklad ze hry: *krokodyl se pomalu vynoruje a pozoru ryzujici postavu* *postava se ohledne:* no je, ty jsi ale pekna jesterka *usmeje se* *ryzuje* … postava samozrejme umrela, pac ta svine krokodyl jsem byl ja)
3. Ta sama potvora je PC v promene - postava potvoru prakticky ignoruje pripadne zahraje jeste heroickou a povysenou reakci.

A tento pristup neni veci postavy, pac je nekonzistentni a zalozeny na metagamu. :shades:
Nahodou néni nad Dx ovladaneho skretiho samana, to je dycky zarukou zabavneho vecera, navic kdyz zene svuj klan vstric parte nabrousenejch trpů, obvykle neni moc casu na vyjednavani, i kdyz i to sem zazil :)
A pak je ještě rozdíl, jeslti ho hraje CM, nebo labir. To je pak zábava, nebo pryč, pryč, pryč/ smrt.

Napsal: 2. 7. 2009 13.15
od koulinek
A pak je ještě rozdíl, jeslti ho hraje CM, nebo labir. To je pak zábava, nebo pryč, pryč, pryč/ smrt.
Nevidel bych to tak tragicky, co musim uznat je ze CM proste ma nadani na to toho skretaka radne vymazlit tak, ze dokaze zatopit i slusne trpaslici kompanii, to ale neznamena ze je vsecky pobije, to rozhodne ne :)

Napsal: 2. 7. 2009 13.16
od anurin
koulinek píše:
A pak je ještě rozdíl, jeslti ho hraje CM, nebo labir. To je pak zábava, nebo pryč, pryč, pryč/ smrt.
Nevidel bych to tak tragicky, co musim uznat je ze CM proste ma nadani na to toho skretaka radne vymazlit tak, ze dokaze zatopit i slusne trpaslici kompanii, to ale neznamena ze je vsecky pobije, to rozhodne ne :)
S tím bych souhlasil. Se skřetem mě vždy jen vyděsil a nahnal mi bobky. Ale nezabil, co neumí jsou banditi, s těmi mě zabil. :bigwink: Ale skřetí šamany hrát umí, zná dobře magii. Což je ideální kombinace. A umí hrát mágy.

Napsal: 2. 7. 2009 14.43
od KaTo
anurin píše:S tím bych souhlasil. Se skřetem mě vždy jen vyděsil a nahnal mi bobky. Ale nezabil, co neumí jsou banditi, s těmi mě zabil. :bigwink: Ale skřetí šamany hrát umí, zná dobře magii. Což je ideální kombinace. A umí hrát mágy.
...aneb ševče drž se svého kopyta :megalol: . Btw - tobě se nelíbí snejkařští banditi Anurine? To se FAKT divím :megalol: :megalol: .

Napsal: 2. 7. 2009 14.58
od OneHeart
Takže kritérium dobře/špatně zahraného NPC je přežití postavy?


haha, tohle fórum mě baví :biggrin:

Napsal: 2. 7. 2009 15.04
od Nalk
OneHeart píše:Takže kritérium dobře/špatně zahraného NPC je přežití postavy?
Určitá myšlenka v tom je... uznej... jsou místa, kam postavy běžně jdou a vědí, že to tam jsou schopné dát za běžných podmínek, případně tam vydržet určitý nutný čas. A pak záleží, jaké DM se připojí a co ti udělá... někdo tě defakto bez milosti zmasakruje a někdo na tebe jde takovým způsobem, že ti dává možnost přehodnotit situaci, přizpůsobit se, případně i utéct. :bigwink:

Např. si vzpomínám, že ještě se Zendaerem jsem se vlastně dvakrát "utkal" s nějakým DM mágem, kdy on zabíhal za roh, abych ho nemohl zacílit kouzlem... poprvé jsem to vzdal a zdrhl.. podruhé jsem mu fireball mrskl k tomu jeho rohu a kosťa dal pokoj. :smile:

Napsal: 2. 7. 2009 15.19
od OneHeart
Nalk píše:Určitá myšlenka v tom je... uznej... jsou místa, kam postavy běžně jdou a vědí, že to tam jsou schopné dát za běžných podmínek...
A nemyslíš, že by se tam spíše více hodilo "hráči" než "postavy" ?

Hráči jsou si jistý a strach moc neznají *, ale imo postavy by snad nějaké podobné emoce z lesa/noci/zvuků cítit mohly. A jak moc si mohou (a jsou?) postavy být jisty "běžnými podminkami" , zase bych řekl, že tam jsou jisti spíše hráči... (Doufajíc, že tam nebude DM :))


*imo(<-!!!) devalvace smrti má zhoubný psychologický účinek na hráče...

Napsal: 2. 7. 2009 15.26
od Nalk
Nooo když postavy jdou na to msíto asi podesáté, pokaždé předtím uspěli bez větších ztrát (nějaké to zranění už trochu ostříléného dobrodruha nerozhodí), tak už nabydou snad nějakou jistotu ne? Navíc pokud mají obvyklou strategii, kdy ani není třeba prohodit slůvko a každej ví co dělat.

A jako hráč.. by ses divil, ale někdy fakt mám bobky i z triviální "no DM" výpravy. :megalol:

Napsal: 2. 7. 2009 15.51
od OneHeart
@Nalk: Jó, asi vím, jak to myslíš. Že já jsem tu vůbec něco me-me-me-mektal. :zorro:

Napsal: 2. 7. 2009 16.14
od cybermisa
Nalk píše:Nooo když postavy jdou na to msíto asi podesáté, pokaždé předtím uspěli bez větších ztrát …
Jenom 10x? Z toho prosimte nemuzes delat zadnou statistiku, to chce alespon 50x nebo 100x …

Napsal: 2. 7. 2009 16.19
od Nalk
cybermisa píše:
Nalk píše:Nooo když postavy jdou na to msíto asi podesáté, pokaždé předtím uspěli bez větších ztrát …
Jenom 10x? Z toho prosimte nemuzes delat zadnou statistiku, to chce alespon 50x nebo 100x …
To byl jen příklad... pro méně zdatné: doplňte si libovolně velké číslo, dle vlastního uvážení, které podle vás pásne jako "už to tam znám, máme taktiku, víme jak na to, neposerem to".