Featy a nástroje

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Featy a nástroje

Příspěvek od DenGrasse »

Nevím jestli se to tu neřešilo někdy dřív, tak se zeptám:

to že některé postavy nemohou používat některé nástroje (dřevorubecká sekerka, krumpáč atd.) je záměr nebo ne? Přeci jen, brát si feat na ovládání druhu zbraně kvůli tomuto případu je poněkud extrémní.

Pokud to záměr není, v haku se dají nastavit proficience pro tu či onu zbraň (pro druh, nikoli pro vyrobenou v toolsetu, takže se musí udělat kopie nástrojů jako základního itemu), takže možná inspirace do EQ3.
malinový harwester a arcilooter
Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sciorp »

jestli se nepletu tak takhle to řeší i na Thalii snad jsi to nadhodil i ty DenGrasse
PODPIS
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

sciorp píše:jestli se nepletu tak takhle to řeší i na Thalii snad jsi to nadhodil i ty DenGrasse
jj, tam se právě tohle řešení bude realizovat. proto se ptám jak je to myšleno na EQ.
malinový harwester a arcilooter
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Až se budou upravovat haky tak podobně. Bude několik speciálních baseitemů nástrojů s nerestriktivním použitím.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

labir píše:Až se budou upravovat haky tak podobně. Bude několik speciálních baseitemů nástrojů s nerestriktivním použitím.
díky.
malinový harwester a arcilooter
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
anurin
Příspěvky: 1736
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Jája CZE píše:Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.

Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

anurin píše:
Jája CZE píše:Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.

Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.

Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

anurin píše:Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.
Presne tak, je rozdil pouzivat napr. sekyru na tezeni dreva a na boj. Problem je v tom, ze kdyz uz se jednou povoli postave do ruky, tak postava s ni muze bojovat. Takze s takovou upravou by to zase bylo o hracske vyspelosti. Trochu se pak bojim, ze se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruce :ermm:
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

cybermisa píše:Trochu se pak bojim, ze se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruce :ermm:
Aneb Svéráz národního lovu :)))
Kraki Skengdrang
Lonewar
Příspěvky: 212
Registrován: 2. 3. 2008 16.35
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lonewar »

Co snížit všem nástrojům zranění ? Jako to májí třeba cvičné dřevěné zbraně. V reálu se taky asi dá "ulovit " divočák lopatou ale rozhodně ne jednou ranou a ne bez toho aby toho "lovce" pořádně pocuchal.
A asi by si každý hráč i mněl sám říct jestli je tahle práce pro jeho postavu vhodná.Třeba městská nafintěná slečna asi nebude kácet dřevo.Ale je tu ještě otázka kde jinde si vydělat nějaké ty peníze.Trochu dilema.
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.

Dobrá, pak tedy brutálně zkrouhnout bojovou hodnotu takovéto "zbraně". Kupříkladu oboustranná dřevorubecká sekera totiž žádné omezení nemá, takže je to klasická 2k4 sekera. Nemá postih ani na útok, ani na zranění. (Je lepší jak dlouhý meč). Šikovný klerik z ní pomocí kouzel udělá docela hutnou zbraň, ač by bez featu neměl ani kouknout.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Zrovna Klerici pokud jedou klerika a ne kneze tak si smrtici zbrane berou jako prvni feat a pokud ne tak se jedna o knez se silou 10 se do drevorubciny a pouzivani sekyry nepohrne.

edit: Tohle mi prijde jako problem asi jen u monku. Na drevorubcinu je treba sila a postavy co tu silu maji take maji i weapon spec zpravidla.
Naposledy upravil(a) Wendigo dne 28. 8. 2008 13.16, celkem upraveno 1 x.
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

To je tak těžký si do těch buildů někam vměstnat jeden feat, když už to chcete používat? :bigwink:
Naposledy upravil(a) OneHeart dne 28. 8. 2008 13.55, celkem upraveno 1 x.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

cybermisa píše:...se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruce :ermm:
OT: jojo, máš pravdu, já so třeba pamatuji jednoho mága se dvěma ohnivýma kamama *rýpe rýčem* který pomocí zkamenění...atd...atd.
Co se týká profiencí - myslím že je hloupost VNUCVAT lidem feat na smrtící zbraně. Takový dřevorubec sice umí posekat za den hektary lesa...ale pokud by se měl objevit v boji, asi bo toho moc nedokázal.
Weapon profiency totiž znamena SCHOPNOST dotyčného používat ten daný nástroj v BOJI! A ne schopnost UDRZET nástroj v ruce. Takže stávající stav JE "hloupý".
A pokud by se pracovní nástroje udělali jako -5 vylepšení a -10 dmg, nevidím problém :megalol: :megalol:
Obrázek
Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sciorp »

OneHeart píše:To je tak těžký do do těch buildů někam vměstnat jeden feat, když už to chcete používat? :bigwink:
heht
PODPIS
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Prostě pracovní sekera dostane postih jak zlomený meč z dotvoření postavy.. a pak už by s tím bojoval jen šílenec (popř. se dodají další postihy, aby to bylo posichrovaný)
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

psin píše: Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Ano, od toho právě máme schopnosti těžby, ne? :D
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Darmonlor píše:
psin píše: Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Ano, od toho právě máme schopnosti těžby, ne? :D
No moc tomu nerozumim jak to myslíš. Nevim jestli schopnosti těžby dokáží zabránit tomu, aby se někdo-mág naboostoval, vzal sekeru, vykácel x dřeva a to pak v pohodě prodal. Myslíš, že se nedostane na takovou úspěšnost dolování nebo, že mu to PLACOS nedovolí? Tak to potom ano.

Nevim, mě by mrzelo, aby si místo najmutí PC horníků/dřevařů každej moh nakácet, nakutat, nalámat krystaly... apodobně. Jestli k tomu nedojde kombinací víc systémů, tak je to asi v pořádku a klidně ať mají všichni všechno.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

psin píše: nalámat krystaly...
Co se konkretne krystalu tyce, tak na geologicke kladivko by jeden vazne nemel potrebovat ten feat na zbrane. U krystalu je samo o sobe prekazkou uz jejich dostupnost, toxicita atd …
Zamčeno