Featy a nástroje
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Featy a nástroje
Nevím jestli se to tu neřešilo někdy dřív, tak se zeptám:
to že některé postavy nemohou používat některé nástroje (dřevorubecká sekerka, krumpáč atd.) je záměr nebo ne? Přeci jen, brát si feat na ovládání druhu zbraně kvůli tomuto případu je poněkud extrémní.
Pokud to záměr není, v haku se dají nastavit proficience pro tu či onu zbraň (pro druh, nikoli pro vyrobenou v toolsetu, takže se musí udělat kopie nástrojů jako základního itemu), takže možná inspirace do EQ3.
to že některé postavy nemohou používat některé nástroje (dřevorubecká sekerka, krumpáč atd.) je záměr nebo ne? Přeci jen, brát si feat na ovládání druhu zbraně kvůli tomuto případu je poněkud extrémní.
Pokud to záměr není, v haku se dají nastavit proficience pro tu či onu zbraň (pro druh, nikoli pro vyrobenou v toolsetu, takže se musí udělat kopie nástrojů jako základního itemu), takže možná inspirace do EQ3.
malinový harwester a arcilooter
Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Jája CZE píše:Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.
Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.
anurin píše:Jája CZE píše:Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.
Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.
Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Presne tak, je rozdil pouzivat napr. sekyru na tezeni dreva a na boj. Problem je v tom, ze kdyz uz se jednou povoli postave do ruky, tak postava s ni muze bojovat. Takze s takovou upravou by to zase bylo o hracske vyspelosti. Trochu se pak bojim, ze se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruceanurin píše:Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.
Co snížit všem nástrojům zranění ? Jako to májí třeba cvičné dřevěné zbraně. V reálu se taky asi dá "ulovit " divočák lopatou ale rozhodně ne jednou ranou a ne bez toho aby toho "lovce" pořádně pocuchal.
A asi by si každý hráč i mněl sám říct jestli je tahle práce pro jeho postavu vhodná.Třeba městská nafintěná slečna asi nebude kácet dřevo.Ale je tu ještě otázka kde jinde si vydělat nějaké ty peníze.Trochu dilema.
A asi by si každý hráč i mněl sám říct jestli je tahle práce pro jeho postavu vhodná.Třeba městská nafintěná slečna asi nebude kácet dřevo.Ale je tu ještě otázka kde jinde si vydělat nějaké ty peníze.Trochu dilema.
Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.
Dobrá, pak tedy brutálně zkrouhnout bojovou hodnotu takovéto "zbraně". Kupříkladu oboustranná dřevorubecká sekera totiž žádné omezení nemá, takže je to klasická 2k4 sekera. Nemá postih ani na útok, ani na zranění. (Je lepší jak dlouhý meč). Šikovný klerik z ní pomocí kouzel udělá docela hutnou zbraň, ač by bez featu neměl ani kouknout.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Zrovna Klerici pokud jedou klerika a ne kneze tak si smrtici zbrane berou jako prvni feat a pokud ne tak se jedna o knez se silou 10 se do drevorubciny a pouzivani sekyry nepohrne.
edit: Tohle mi prijde jako problem asi jen u monku. Na drevorubcinu je treba sila a postavy co tu silu maji take maji i weapon spec zpravidla.
edit: Tohle mi prijde jako problem asi jen u monku. Na drevorubcinu je treba sila a postavy co tu silu maji take maji i weapon spec zpravidla.
Naposledy upravil(a) Wendigo dne 28. 8. 2008 13.16, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
To je tak těžký si do těch buildů někam vměstnat jeden feat, když už to chcete používat?
Naposledy upravil(a) OneHeart dne 28. 8. 2008 13.55, celkem upraveno 1 x.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
OT: jojo, máš pravdu, já so třeba pamatuji jednoho mága se dvěma ohnivýma kamama *rýpe rýčem* který pomocí zkamenění...atd...atd.cybermisa píše:...se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruce
Co se týká profiencí - myslím že je hloupost VNUCVAT lidem feat na smrtící zbraně. Takový dřevorubec sice umí posekat za den hektary lesa...ale pokud by se měl objevit v boji, asi bo toho moc nedokázal.
Weapon profiency totiž znamena SCHOPNOST dotyčného používat ten daný nástroj v BOJI! A ne schopnost UDRZET nástroj v ruce. Takže stávající stav JE "hloupý".
A pokud by se pracovní nástroje udělali jako -5 vylepšení a -10 dmg, nevidím problém
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Prostě pracovní sekera dostane postih jak zlomený meč z dotvoření postavy.. a pak už by s tím bojoval jen šílenec (popř. se dodají další postihy, aby to bylo posichrovaný)
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Ano, od toho právě máme schopnosti těžby, ne? :Dpsin píše: Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
No moc tomu nerozumim jak to myslíš. Nevim jestli schopnosti těžby dokáží zabránit tomu, aby se někdo-mág naboostoval, vzal sekeru, vykácel x dřeva a to pak v pohodě prodal. Myslíš, že se nedostane na takovou úspěšnost dolování nebo, že mu to PLACOS nedovolí? Tak to potom ano.Darmonlor píše:Ano, od toho právě máme schopnosti těžby, ne? :Dpsin píše: Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Nevim, mě by mrzelo, aby si místo najmutí PC horníků/dřevařů každej moh nakácet, nakutat, nalámat krystaly... apodobně. Jestli k tomu nedojde kombinací víc systémů, tak je to asi v pořádku a klidně ať mají všichni všechno.
Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ