Stránka 1 z 2

Featy a nástroje

Napsal: 28. 8. 2008 8.55
od DenGrasse
Nevím jestli se to tu neřešilo někdy dřív, tak se zeptám:

to že některé postavy nemohou používat některé nástroje (dřevorubecká sekerka, krumpáč atd.) je záměr nebo ne? Přeci jen, brát si feat na ovládání druhu zbraně kvůli tomuto případu je poněkud extrémní.

Pokud to záměr není, v haku se dají nastavit proficience pro tu či onu zbraň (pro druh, nikoli pro vyrobenou v toolsetu, takže se musí udělat kopie nástrojů jako základního itemu), takže možná inspirace do EQ3.

Napsal: 28. 8. 2008 9.48
od sciorp
jestli se nepletu tak takhle to řeší i na Thalii snad jsi to nadhodil i ty DenGrasse

Napsal: 28. 8. 2008 9.49
od DenGrasse
sciorp píše:jestli se nepletu tak takhle to řeší i na Thalii snad jsi to nadhodil i ty DenGrasse
jj, tam se právě tohle řešení bude realizovat. proto se ptám jak je to myšleno na EQ.

Napsal: 28. 8. 2008 10.32
od labir
Až se budou upravovat haky tak podobně. Bude několik speciálních baseitemů nástrojů s nerestriktivním použitím.

Napsal: 28. 8. 2008 11.09
od DenGrasse
labir píše:Až se budou upravovat haky tak podobně. Bude několik speciálních baseitemů nástrojů s nerestriktivním použitím.
díky.

Napsal: 28. 8. 2008 12.03
od Jája CZE
Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.

Napsal: 28. 8. 2008 12.07
od anurin
Jája CZE píše:Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.

Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.

Napsal: 28. 8. 2008 12.12
od psin
anurin píše:
Jája CZE píše:Uvažoval bych s takovouto úpravou pouze pro věci čistě RP, dřevorubecká sekera je v podstatě zbraň. Bylo by dost podivné, kdyby postava mohla rubat stromy a přitom by na normální sekeru nemohla sáhnout. Takže bych to omezil na brky, korbele a tak dále. Zrovna tak krompáče, kladiva (slušná zbraň), nevím jak lopata.

Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.

Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?

Napsal: 28. 8. 2008 12.13
od cybermisa
anurin píše:Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.
Presne tak, je rozdil pouzivat napr. sekyru na tezeni dreva a na boj. Problem je v tom, ze kdyz uz se jednou povoli postave do ruky, tak postava s ni muze bojovat. Takze s takovou upravou by to zase bylo o hracske vyspelosti. Trochu se pak bojim, ze se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruce :ermm:

Napsal: 28. 8. 2008 12.16
od Jon
cybermisa píše:Trochu se pak bojim, ze se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruce :ermm:
Aneb Svéráz národního lovu :)))

Napsal: 28. 8. 2008 12.21
od Lonewar
Co snížit všem nástrojům zranění ? Jako to májí třeba cvičné dřevěné zbraně. V reálu se taky asi dá "ulovit " divočák lopatou ale rozhodně ne jednou ranou a ne bez toho aby toho "lovce" pořádně pocuchal.
A asi by si každý hráč i mněl sám říct jestli je tahle práce pro jeho postavu vhodná.Třeba městská nafintěná slečna asi nebude kácet dřevo.Ale je tu ještě otázka kde jinde si vydělat nějaké ty peníze.Trochu dilema.

Napsal: 28. 8. 2008 12.26
od Jája CZE
Zavedl bych toto řešení i na dřevorubeckou sekyru, krumpáč. A to z toho důvodu, že kácet stromy, mlátit do kamene dokáže přecijen každý. Feat na zbraně si vysvětluji tak, že postava je schopna se zbraní účině zacházet v boji. Dřevorubec se s ní také dokáže ohánět ale není v tom tak dobrý a vlastně se jen ohání, boj se tomu říkat nedá, proto bych to zavedl na všechny takové předměty.

Dobrá, pak tedy brutálně zkrouhnout bojovou hodnotu takovéto "zbraně". Kupříkladu oboustranná dřevorubecká sekera totiž žádné omezení nemá, takže je to klasická 2k4 sekera. Nemá postih ani na útok, ani na zranění. (Je lepší jak dlouhý meč). Šikovný klerik z ní pomocí kouzel udělá docela hutnou zbraň, ač by bez featu neměl ani kouknout.

Napsal: 28. 8. 2008 12.37
od Wendigo
Zrovna Klerici pokud jedou klerika a ne kneze tak si smrtici zbrane berou jako prvni feat a pokud ne tak se jedna o knez se silou 10 se do drevorubciny a pouzivani sekyry nepohrne.

edit: Tohle mi prijde jako problem asi jen u monku. Na drevorubcinu je treba sila a postavy co tu silu maji take maji i weapon spec zpravidla.

Napsal: 28. 8. 2008 13.04
od OneHeart
To je tak těžký si do těch buildů někam vměstnat jeden feat, když už to chcete používat? :bigwink:

Napsal: 28. 8. 2008 13.16
od KaTo
cybermisa píše:...se objevi magove, co budou lovit divocaka s horicim krumpacem v kazde ruce :ermm:
OT: jojo, máš pravdu, já so třeba pamatuji jednoho mága se dvěma ohnivýma kamama *rýpe rýčem* který pomocí zkamenění...atd...atd.
Co se týká profiencí - myslím že je hloupost VNUCVAT lidem feat na smrtící zbraně. Takový dřevorubec sice umí posekat za den hektary lesa...ale pokud by se měl objevit v boji, asi bo toho moc nedokázal.
Weapon profiency totiž znamena SCHOPNOST dotyčného používat ten daný nástroj v BOJI! A ne schopnost UDRZET nástroj v ruce. Takže stávající stav JE "hloupý".
A pokud by se pracovní nástroje udělali jako -5 vylepšení a -10 dmg, nevidím problém :megalol: :megalol:

Napsal: 28. 8. 2008 13.17
od sciorp
OneHeart píše:To je tak těžký do do těch buildů někam vměstnat jeden feat, když už to chcete používat? :bigwink:
heht

Napsal: 28. 8. 2008 13.25
od Nalk
Prostě pracovní sekera dostane postih jak zlomený meč z dotvoření postavy.. a pak už by s tím bojoval jen šílenec (popř. se dodají další postihy, aby to bylo posichrovaný)

Napsal: 28. 8. 2008 13.35
od Darmonlor
psin píše: Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Ano, od toho právě máme schopnosti těžby, ne? :D

Napsal: 28. 8. 2008 13.51
od psin
Darmonlor píše:
psin píše: Každý dokáže mlátit sekerou a krumpáčem? Mlátit možná opravdu každý, ale použít to tak, aby z toho něco bylo - pokácený strom nebo vykopaná jáma to už každý nezvládne. Jak budem řešit mágy nebo prostě bytosti bez předpokladů k tomu, aby s ní dokázali zacházet? Nesměřuje to k tomu, že "všichni budou moc dělat všechno" místo toho, aby to bylo různorodý?
Ano, od toho právě máme schopnosti těžby, ne? :D
No moc tomu nerozumim jak to myslíš. Nevim jestli schopnosti těžby dokáží zabránit tomu, aby se někdo-mág naboostoval, vzal sekeru, vykácel x dřeva a to pak v pohodě prodal. Myslíš, že se nedostane na takovou úspěšnost dolování nebo, že mu to PLACOS nedovolí? Tak to potom ano.

Nevim, mě by mrzelo, aby si místo najmutí PC horníků/dřevařů každej moh nakácet, nakutat, nalámat krystaly... apodobně. Jestli k tomu nedojde kombinací víc systémů, tak je to asi v pořádku a klidně ať mají všichni všechno.

Napsal: 28. 8. 2008 13.56
od cybermisa
psin píše: nalámat krystaly...
Co se konkretne krystalu tyce, tak na geologicke kladivko by jeden vazne nemel potrebovat ten feat na zbrane. U krystalu je samo o sobe prekazkou uz jejich dostupnost, toxicita atd …