Spánek mimo vyhrazená místa

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Spánek mimo vyhrazená místa

Příspěvek od kokosak »

K mi napadlo, že by bylo fajné, kdyby se dalo spát kdekoli... až na to, že kromě vyhrazených míst by si člověk odpočinul jen minimálně a mohl by dostat do příštího spánku nějaký pěkný postih za "otlačeniny", a třeba by nemohla pak meditovat. Do tohohle spánku by se postava mohla automaticky dostat pokaždé místo smrti z vyčerpání.

Smysl: třeba by se konečně dalo spát na lavičce, padnout do mdlob pod stůl a podobně, místo aby člověk musel potupně jít a zaplatit si pokoj, případně se odšourat k nejbližšímmu, několik mil vzdálenému ohništi. Pokud by byly pěkně nastavené penalty za "nepohodlný spánek", nemyslím si, že by toho někdo zneužíval tím stylem, že by spal uprostřed náměstí aby ušetřil za nocleh, nebo těsně u řeky s kamínky. Taky by nemusel nastávat sprint postavy k ohništi v momentě hlášení o možné smrti ;)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Spánek mimo vyhrazená místa

Příspěvek od Jon »

kokosak píše:...nemyslím si, že by toho někdo zneužíval tím stylem, že by spal uprostřed náměstí...
Cožpak nevíš, že Altair kdysi, když přijel do Tirianu poprvé, spal v temných uličkách? :)) (Pravda, ne systémově)…
Kraki Skengdrang
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Aby zas to někdo nechytnul za špatnou strunu... ano, i Ezi spinkal pěkně u krbu nesystémově, ano, vím že to jde. Akorát se přitom chuděra tak unavil, že si pak musel jít hajnout do postýlky :D
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Neřešilo se to tu už několikrát? Já mám pocit že jo.. z toho se dá vyvodit, že se asi nedočkáš kladné reakce z vyšších míst.. ale samozřejmě že bych to ocenil :smile:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Pokud vim, tak castecne toto jiz funguje. Spat muzes temer kdekoli, kde jde postavit stan nebo zalozit ohniste. Spani doslova kdekoli, napr. v dungu, nebude kvuli zneuzitelnosti.
anurin
Příspěvky: 1736
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

cybermisa píše:Pokud vim, tak castecne toto jiz funguje. Spat muzes temer kdekoli, kde jde postavit stan nebo zalozit ohniste. Spani doslova kdekoli, napr. v dungu, nebude kvuli zneuzitelnosti.
Myslim že tohle se řešilo v BG tak, že pokud družina odpočívala v nebezpečné lokaci, občas ji poctili banditi. :bigwink:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

anurin píše:
cybermisa píše:Pokud vim, tak castecne toto jiz funguje. Spat muzes temer kdekoli, kde jde postavit stan nebo zalozit ohniste. Spani doslova kdekoli, napr. v dungu, nebude kvuli zneuzitelnosti.
Myslim že tohle se řešilo v BG tak, že pokud družina odpočívala v nebezpečné lokaci, občas ji poctili banditi. :bigwink:
to uz tak nejak funguje:

viewtopic.php?p=26098#26098
Labir píše: Pokusně je možné nyní stany rozbalovat i v interiérech a podzemních prostorách včetně dungeonů. Při rozbalení je vypočítána pravděpodobnost nebezpečnosti místa a podle toho je případně zapojen speciální doplňkový spawn bestií a tvorů z tohoto místa s náhodným časovým zpožděním. Stavte proto hlídky. Jsou tak možné i velké dlouhé výpravy hluboko pod zem do nitra a na dno dungeonů. Pokud ovšem uvidím jak někdo stany zneužívá jako např mobilní bariéry tak bude tato možnost opět vypnuta! Týká se pouze nově zakoupených stanů, stávající stany musíte prodat a zakoupit nové. Bazének záměny nelze použít vzhledem k možnosti zneužití a obnovy počtu použití stanů.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Nechci řešit stan (60 liber) ani ohniště (class ranger). Prostě normální, i když nepohodlný odpočinek kdekoli. Pokud se toto již řešilo a zavrhlo, tak není co řešit... jen jsem tu nic takového na forech nenašel.

BTW možná se už trochu změnila situace na EQ od té doby, co se to řešilo naposled ;)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

Mě se to zdá jako dobrý nápad, pokud by postihy byly adekvátní (=nebylo by to zneužitelné)
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Koukam mi to nějak vypadlo: člověk by si v tomhle režimu ani nedoplňoval HP, možná by si jich mohl i pár ubrat. Bylo by to čistě pro zmenšení únavy, nic víc.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:Nechci řešit stan (60 liber) ani ohniště (class ranger). Prostě normální, i když nepohodlný odpočinek kdekoli. Pokud se toto již řešilo a zavrhlo, tak není co řešit... jen jsem tu nic takového na forech nenašel.

BTW možná se už trochu změnila situace na EQ od té doby, co se to řešilo naposled ;)
Pokud vim, rozdelavani ohniste neni omezene classem … *pokrci rameny*
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

cybermisa píše:Pokud vim, rozdelavani ohniste neni omezene classem … *pokrci rameny*
Pokud lze vytořit nové ohniště nezávisle na class, rád si od tebe nechám poradit, tuhle volbu jsem nějak nenašel. Jestli myslíš rozdělání existujícího ohniště, máš asi pravdu, ať již je toto prohlášení jakkoli irelevantní k probíranému tématu spánku kdekoli.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Ona ani ta tvroba ohnišť moc nepomůže, když by se chtěl člověk vyspat třeba... na parketách v hostinci, nebo tak : )

Tak ale abych mluvil k věci... padla tu slůvka jako "třeba ztratit pár HP"… "postihy budou adekvátní" - pokud takovýhle nápad máte, mohli byste třeba i chvíli věnovat tomu, pořádně ho promyslet a vymyslet ty postihy a jak by to fungovalo.

Řekl bych, že tím pak zjednodušíte Labirovu práci a třeba přijdete na nějaké zajímavé řešení, které by ho nenapadlo, a přitom je jednoduché a šikovně implementovatelné. A fungující.

Myslím si, že takovéto už promyšlené návrhy budou mít mnohem větší šanci na úspěch, než jen zvolání do lesa: "A co takhle spánek všude?"


EDIT: A pokud jde o můj osobní názor, "situace se od posledně rozhodně nezlepšila". Kdoví jestli vůbec zůstala na stejné úrovni...
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Nejdřív se schvaluje koncept, než se dělá podrobný návrh o technické specifikaci nemluvě :bigwink:

Edit: Tedy alespoň na projektech, kde do toho mám co mluvit :shades:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sciorp »

kokosak píše:Nejdřív se schvaluje koncept, než se dělá podrobný návrh o technické specifikaci nemluvě :bigwink:

Edit: Tedy alespoň na projektech, kde do toho mám co mluvit :shades:
sure jsme na tom stejně, ale k tématu, spánek kdekoli se mi líbí protože v reálu jak víte(alespon část z vás) jsem zdárným příkladem toho že se dá usnout kdekoli a kdykoli a naprosto jakkoli, stačí aby byl člověk patřičně unaven. Vím nesmím EQ srovnávat s reálným světem ale když už tu jsou systémi teplot proč je nezohlednit i do odpočinkového/spacího systému,???

Já jsem jednoznačně pro jen je potřeba nastavit správné postihy, které pro tohle mohou být skutečně drsné a nevadí to spíš dokresluje situaci kdy se někdo vyspí na kamenité cestě, pak má ability patřičně dole
PODPIS
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:] Pokud lze vytořit nové ohniště nezávisle na class, rád si od tebe nechám poradit, tuhle volbu jsem nějak nenašel. Jestli myslíš rozdělání existujícího ohniště, máš asi pravdu, ať již je toto prohlášení jakkoli irelevantní k probíranému tématu spánku kdekoli.
Podrobne jsme to nezkoumal jen vim, ze Daemian (neni to ranger), ohniste udelat umi temer kdekoli.
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

cybermisa píše:
kokosak píše:] Pokud lze vytořit nové ohniště nezávisle na class, rád si od tebe nechám poradit, tuhle volbu jsem nějak nenašel. Jestli myslíš rozdělání existujícího ohniště, máš asi pravdu, ať již je toto prohlášení jakkoli irelevantní k probíranému tématu spánku kdekoli.
Podrobne jsme to nezkoumal jen vim, ze Daemian (neni to ranger), ohniste udelat umi temer kdekoli.
Myslím, že hostitelské postavy mohou dělat ohniště kdekoliv. Hádám že to bude tím.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

sciorp píše:Vím nesmím EQ srovnávat s reálným světem ale když už tu jsou systémi teplot proč je nezohlednit i do odpočinkového/spacího systému,???
Jo, tak bych to viděl… Při spánku se ti patřičně oseknou hranice oblečení, takže když bdělý v pohodě chodíš v kabátu a je ti trochu zima, jakmile usneš, „Riskuješ zápal plic“ a po vzbuzení budeš rozlámaný (opravdu krátká EQ choroba omezující staty „špatné vyspání“? :smile: )
Samozřejmě pro hraničáře a druidy by měl být ten postih patřičně snížen.
Takhle by si spát někde na dlažbě opravdu lajsnul málokdo.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
merlik
Příspěvky: 235
Registrován: 28. 1. 2007 20.32
Bydliště: Plzeň

Pokus o navrh

Příspěvek od merlik »

Předesílám, že v nwn jsem v životě nic neskriptoval... A že jsem nehledal co Labir psal o tom, když feat rozdělávání ohně dal hraničářům.

Osobně bych možnost rozdělat oheň dal všem postavám. Ale pouze v lokacích, kde se dá sehnat dříví - tj. bylo by nutné držet další property pro každou lokaci a dalo by se tím znemožnit rozdělávání ohně v nepřípustných místech. Tohle sem dávám kvůli například kouzelníkům, kteří asi většinou neumí zacházet se sekerou na kácení. Přeci jen každý je schopen po lese olámat soušky a klestí a rozdělat oheň. Ale nevím, jestli by takový oheň měl vydržet po celou dobu spánku.

Dál by se možná také asi dalo udělat něco s těmi sekerou nakácenými dřevy. Přes použití předmětu z něj udělat vyhaslé ohniště, které by se následně podpálilo jako to "obyčejné". Ale chybí tu omezující podmínky proti zneužitelnosti.

Tyhle návrhy ale neřeší možnost vyspat se v hospodě pod stolem.
account: Tuxik
Elorfin Hanar
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Já bych to viděl jako spánek bez léčení HP a po probuzení postihy -3 k Síle, Obratnosti a Odolnosti trvajícími dokud se dotyčný nevyspí na "pohodlném" místě. Pakliže by se dotyčný stále nevyspal na pohodlném msítě, postih by se o další jeden bodík zvýšil (na -4) a tak dále... vše až do doby než by se vyspal u ohně nebo na posteli - a postihy by mizely postupně :)
Kraki Skengdrang
Odpovědět