Stránka 2 z 3

Napsal: 26. 9. 2008 12.47
od cybermisa
Braenn píše:Anurin, pokud čtu dobře, psal že "dle jednoho dm se pasti nesmí ani překrývat"
Na to jsem odpovedel uz prvni vetou meho prvniho prispevku. Zadny takovy zakaz ohledne prekryvani a dokonce ani stackovani neni, pokud tedy vim :bigwink:
Braenn píše: Ten argument s DM nějak nechápu


Poslala bys gratulace i DM, kdyby ti takto zabil postavu pomoci low level NPC? :smile:

Napsal: 26. 9. 2008 12.59
od psin
Braenn píše:
cybermisa píše:
Cose týče stopování pastí - nechápu nějak ten princip. Koupím sadu pastí - položím - kde je ten mezičlánek který navede oběť k ke mě? Otisky prstů, pachová stopa, upadlý vlas? A nebo všemocná magie, která navede jako gpska k nic neutšícímu zloději?:))))Nějak nevidím logiku, protože jestli někdy budu vyrábět pasti, můžu vás ubezpečit že na ně nevyryju svůj podpis.
Byl to jen teoretický nápad. Možností jak "stopovat pasti" mě napadá několik (například přitlačit obchodníka s pastmi nebo výrobce, aby řek komu je prodal; ano všemocná magie mezi ně taky patří, za určitých podmínek; navíc každý výrobce, řemeslník má svuj styl práce: někdo brousí ostny zleva doprava někdo zprava doleva, některý na ně vyryje svou značku ať už z jakéhokoliv důvodu), záměrně jsem napsal: způsob nezcela jednoduchý a ne 100% úspěšný a záměrně jsem napsal: k výrobci nikoliv k tomu kdo jí položil (i když i tady se dá vysledovat určitý styl počínání a tim zanechá něco jako svuj "podpis", nehledě na všichni zloději a vrahové jsou tak briskně inteligentní a protřelí jako Kat).

O tom, že je někdo může vidět při takové činnosti jako je nákup konkrétní pasti nebo dokonce při jejím pokládání ani nemluvě nebo třeba o stopách, který takový "pokladač" nechá okolo - šlápoty, nedopalky apod. Stejně jako se stopuje zvěř stopujou se i lidi - někdy možná i líp protože si myslí, že jsou tak chytrý, že na ně nikdo nepříde.

Ale to jen taková offtopic úvaha a nepatří to sem jak správně napsal Sciorp. Takže si z toho nemusí nikdo nic dělat. ;)

Napsal: 26. 9. 2008 13.50
od OneHeart
cybermisa píše: kdy je HODNE pasti na sobe a KOMPLETNE se prekryvaji.
Ale to je imo bug nerovného terénu, protože na rovném to nejde

Napsal: 26. 9. 2008 14.31
od KaTo
Překrývání pastí IG mi nepřijde nutně jako hloupost - spřáhnout např. kyselinovou a vyvolávací past jednou "spouštěcí rozbuškou" mi nepřijde jako IC hloupost. I když ke sdružování pastí bych řekl - všeho s mírou. Otázka míry už je na RP citu aktérů, kteří cítí potřebu pasti sdružovat.


K offtopic úvaze - Ukažte mi prosím někdo na Desce na PC zloděje, který si pasti kupuje(!!) u NPC obchodníků? Pokud vím, tak většinu pastí, kterými disponovala moje postava zlodějky nebo postavy zlodějů v okolí mých postav pocházeli ze skřetích, banditích či dokonce Arnudenských zásob. Pamatuji jen jednoho zloděje (hrál krátce), který si pasti vyráběl. Takže asi tak.
Na Desce byste podle "výrobce" pasti nikdy nikoho nevystopovali. Už vidím, jak se vám bandité se skřety přiznájí :megalol: , kdože jim to chodí "krást" jejich pasti. Vševědoucí mágové, božské jasnozřivé sny apod. označující viníka je trochu jiné (a metagame zavánějící) kafe.

Ale to jen taková offtopic úvaha a nepatří to sem jak správně napsal Sciorp s Psinem. Takže si z toho nemusí nikdo nic dělat. ;)

Napsal: 26. 9. 2008 14.50
od anurin
cybermisa píše:
Na to jsem odpovedel uz prvni vetou meho prvniho prispevku. Zadny takovy zakaz ohledne prekryvani a dokonce ani stackovani neni, pokud tedy vim :bigwink:
Byl jsem asi uveden v omyl nebo jsem se s dotyčným nepochopil, proto se ptám zde na phoru. Imho o tom že ,,Dm zneužívají pravidla´´ bylo to naschvál v závorce a v uvozovkách.… tzn. obrazně řečeno, myslel jsem že to bude jasné když to dám do závorek a uvozovek. :blink:

Napsal: 26. 9. 2008 14.53
od cybermisa
OneHeart píše:
cybermisa píše: kdy je HODNE pasti na sobe a KOMPLETNE se prekryvaji.
Ale to je imo bug nerovného terénu, protože na rovném to nejde
Bud a nebo to muzou delat i nektere placebly.

Napsal: 26. 9. 2008 14.59
od anurin
cybermisa píše:
OneHeart píše:
cybermisa píše: kdy je HODNE pasti na sobe a KOMPLETNE se prekryvaji.
Ale to je imo bug nerovného terénu, protože na rovném to nejde
Bud a nebo to muzou delat i nektere placebly.
Jde to i na rovném.

Napsal: 26. 9. 2008 15.13
od The_Balrog
Technicka poznamka.

Uvozovky se nepisi jako dve carky a dva apostrofy, tedy ,,takto''. Obvykle se pouziva znak, ktery je na ceske klavesnici na tlacitku shift+ů, tedy "takto".

Zde na foru se tyto uvozovky prepnou do rovnych uvozovek, obe svou polohou nahore, coz je anglicka metoda psani. Ceska je opravdu „takovato“, do ktere uvozovky prevadi napriklad MS Word.

Tak se tu na foru musime spokojit s rovnymi anglickymi uvozovkami, ktere se nekdy “pisi i trochu krivkovite”, ale porad obe nahore.

Me se stejne ty rovne nahore libi nejvic, ac to je proti pravidlum ceske typografie : )

Nenechte se zmast takzvanymi uvozovkami, co byste mohli najit na ceske klavesnici pod zkratkou alt+é. Nejsou to ve skutecnosti uvozovky, ale znak ktery se anglicky jmenuje "double prime" a pouziva se pro oznaceni uhlovych vterin. (7°54´25˝) (Jednoducha uhlova carka, "prime", je hned vedle, alt+í.)
(Mam na mysli pravy alt.)

Tolik mala typograficka exkurze.

Napsal: 26. 9. 2008 15.37
od allekoo
The_Balrog píše:Technicka poznamka.

Uvozovky se nepisi jako dve carky a dva apostrofy, tedy ,,takto''. Obvykle se pouziva znak, ktery je na ceske klavesnici na tlacitku shift+ů, tedy "takto".

Zde na foru se tyto uvozovky prepnou do rovnych uvozovek, obe svou polohou nahore, coz je anglicka metoda psani. Ceska je opravdu „takovato“, do ktere uvozovky prevadi napriklad MS Word.

Tak se tu na foru musime spokojit s rovnymi anglickymi uvozovkami, ktere se nekdy “pisi i trochu krivkovite”, ale porad obe nahore.

Me se stejne ty rovne nahore libi nejvic, ac to je proti pravidlum ceske typografie : )

Nenechte se zmast takzvanymi uvozovkami, co byste mohli najit na ceske klavesnici pod zkratkou alt+é. Nejsou to ve skutecnosti uvozovky, ale znak ktery se anglicky jmenuje "double prime" a pouziva se pro oznaceni uhlovych vterin. (7°54´25˝) (Jednoducha uhlova carka, "prime", je hned vedle, alt+í.)
(Mam na mysli pravy alt.)

Tolik mala typograficka exkurze.
To že hra niekto inak neznamena že hra špatne. :bigwink:

Napsal: 26. 9. 2008 17.00
od The_Balrog
allekoo píše:
To že hra niekto inak neznamena že hra špatne. :bigwink:
Žel bohu v pravopise toto neplatí. *smajlík jakej chceš*

EDIT: a navic to neznamena, ze to, ze hraje nekdo jinak, znamena, ze musi hrat dobre! Na to tu dost lidi zapomina.

Napsal: 26. 9. 2008 17.12
od anurin
The_Balrog píše:….
Docela zbytečná připomínka. Uvozovky dělám stále stejně a dělat je jinak nebudu. Vím jak se dělají ale dělám je dle svého. Zcestná připomínka a dost OT.… nějak nerozumim o co ti šlo. Pokud máš problém s mojimi uvozovkami nečti mé příspěvky, víc ti neporadím :clover:

Napsal: 26. 9. 2008 19.29
od Fryn
Když už se tady psalo o tom jak dokáží být pasti na sobě silné (lividační), tak mě napadla jedna věc, kterou by se to mohlo aspoň trochu vyvážit. Kdyby postavě co nastražuje pasti rostlo riziko podle počtu a kvality pastí co hodí na sebe. Prostě z té přemíry drátků, vyhloubených děr s ostny, lahviček s kyselinou atd..., by byla nějaká rozumná šance, že se do toho ten chudák zaplete a všechno to vyplácá na sebe. Tím by se trochu srovnala pseudorealita s výsledným efektem, házení více pastí na sebe by pak nebylo nic tak nezvyklého, ale jen za určitou daň.
Nevím teda jak je tohle systémově proveditelné, ale přijde mi to jako docela zajímavá představa :smile: .

Napsal: 26. 9. 2008 23.41
od Pavel Urban
Pokud mluvíme o postavách, past systémově na jinou (vlastní) past položit nejde, nicméně jde to obejít. Proto mi to přijde jako bugusing nebo dost na hraně. Nicméně pokud je to v pořádku pravidlově, pak budiž.
Fryn píše:Kdyby postavě co nastražuje pasti rostlo riziko podle počtu a kvality pastí co hodí na sebe. Prostě z té přemíry drátků, vyhloubených děr s ostny, lahviček s kyselinou atd..., by byla nějaká rozumná šance, že se do toho ten chudák zaplete a všechno to vyplácá na sebe.
Množství pastí na sobě jistě nebude nikterak nenápadných (přece jenom je spustitelná z každého místa své plochy takže nepůjde o nějaký jeden drátek). Proto bych klidně ke zvýšení DC pokládání násovných pastí na sebe (a možnosti jejich spuštění) snižoval i jejich DC na odhalení. Přece jenom klubko drátů na rozryté cestě nápadné bude. :bleh:
Ale protože to systém nejspíš nevidí nevidí (a proto je to možné provést), nebude asi nijak odhalitelné ono násobné kladení a tedy i vystavení postihů a bonusů.

Napsal: 27. 9. 2008 12.14
od Darmonlor
The_Balrog píše: Tak se tu na foru musime spokojit s rovnymi anglickymi uvozovkami, ktere se nekdy “pisi i trochu krivkovite”, ale porad obe nahore.
Technická poznámka pro EQ Linuxáky: My se spokojit nemusíme, typografické rozložení klávesnice od Voga je fajn. :-)
http://www.abclinuxu.cz/blog/origami/20 … k-sk-v-1.0
„uvozovky“, správná trojtečka jedním znakem…, divis -, n-dash – ani m-dash − pak nejsou problém :)

Napsal: 29. 9. 2008 14.04
od Jája CZE
cybermisa píše:
Braenn píše:Anurin, pokud čtu dobře, psal že "dle jednoho dm se pasti nesmí ani překrývat"
Na to jsem odpovedel uz prvni vetou meho prvniho prispevku. Zadny takovy zakaz ohledne prekryvani a dokonce ani stackovani neni, pokud tedy vim :bigwink:
Braenn píše: Ten argument s DM nějak nechápu


Poslala bys gratulace i DM, kdyby ti takto zabil postavu pomoci low level NPC? :smile:
Takže jsem se dostal k tomu zase k tomu něco napsat.

Nějak nevidím, jaký je rozdíl mezi DM silným zlodějem se silnou pastí a DM slabým s hromadou slabších pastí. Pokud tě Dm chce vymlet, tak prostě "něco použije". Od 30levelových AA, před upíra s magionem, nebo pastmi epických výšin. Tuhle otázku bych nějak pominul, je to o soudnosti konkrétního DM.
Co se týká hráčů, pořád nevidím rozdíl, mezi magorem zlodějem s deseti slabými pastmi a magorem mágem, který pobíhá krajem v neviditelnosti s trvale nahozeným TS a vraždící pomocí prstu smrti, či jiného kouzla s podporou magionu. Pořád je to magor hráč. Ano, možná jeden rozdíl je. Proti těm slabým pastem se můžu chánit pomocí vysokého skilu, proti mágovi ničím. Tímto bych zakončil otázku etiky při kladení pastí na sebe. Co se týká nesmyslu z hlediska technického, myslím si, že je možné násobit ůčinek pasti. Tak jako dávali němci pár granátů dohromady, aby to ochromilo tank, tak může EQ zloděj sčítat pasti aby to vymetlo silnější figury.

Napsal: 29. 9. 2008 15.07
od cybermisa
Jája CZE píše: Nějak nevidím, jaký je rozdíl mezi DM silným zlodějem se silnou pastí a DM slabým s hromadou slabších pastí. Pokud tě Dm chce vymlet, tak prostě "něco použije".
Promin, ale nejspis jsi nepochopil, o cem je rec. Tu neslo vubec o to, jak vselijak muze DM postavu zabit, ale zda je korektni provadet vyse zminovane i za NPC. Kdyz bude chtit DM postavu zabit, nepotrebuje nic z toho, co jsi napsal - staci dm kill.

Pak je tu rovnez dalsi fakt, ktery jsem nedavno objevil: pri vhodne kombinaci pasti (samozrejme pri stackovani) sice pasti uvidis, ale muzes mit skill vysoky jak chces, ani jednu nesundas. Kupodivu nejde o bug, ale "pouze" o vedlejsi produkt one "stackovatelnosti" pasti.

Napsal: 29. 9. 2008 16.12
od Jája CZE
cybermisa píše:
Jája CZE píše: Nějak nevidím, jaký je rozdíl mezi DM silným zlodějem se silnou pastí a DM slabým s hromadou slabších pastí. Pokud tě Dm chce vymlet, tak prostě "něco použije".
Promin, ale nejspis jsi nepochopil, o cem je rec. Tu neslo vubec o to, jak vselijak muze DM postavu zabit, ale zda je korektni provadet vyse zminovane i za NPC. Kdyz bude chtit DM postavu zabit, nepotrebuje nic z toho, co jsi napsal - staci dm kill.

Pak je tu rovnez dalsi fakt, ktery jsem nedavno objevil: pri vhodne kombinaci pasti (samozrejme pri stackovani) sice pasti uvidis, ale muzes mit skill vysoky jak chces, ani jednu nesundas. Kupodivu nejde o bug, ale "pouze" o vedlejsi produkt one "stackovatelnosti" pasti.
Reagoval jsem na otázku, zda ti Kat pogratuluje, až jí sejmeš postavu pomocí lowlevel zloděje s hromadou slabších pastí. Já se nějak nedívám na výsledky, které nejsou tak podstatné. Pokud mi někdo zabije postavičku, má to pozadí, důvod a význam, je vcelku jedno, jak to provedl. Pokud vše z toho chybí, pomyslím si o hráči svoje, ale pokud to není v rozporu s pravidly, nemám co bych dodal.
Navíc, moje postavička s informací "vidíš past" končí, protože neumí s pastí nijak pracovat. Můžu obejít, nebo odejít. Nevzpomínám si na případ, kdy by Serin přes ni napochodoval se zatnutými zuby. Pokud tyto pasti vytvářejí zabugované skrumáže, jde tento bug odstranit jiným "bugem", například odpastěním pomocí přítelíčka či kraba.
Já nerozlišuju v CVC mezi hráčem a DM. Koneckonců i DM je je v okamžiku jednání za NPC hráč. (když to napíšu polopaticky. Položí-li na zem v "bezpečné lokaci" hráč prostřednictvím PC zloděje dvacet pastí na sebe s vědomím, že tam někoho náhodně sejme, myslím si o hráči, že je idiot. Pokud totéž udělá DM s NPC zlodějem, myslím si o DM, že je idiot. Nějaký hráč tam přijde a kvůli tomu idiotovi zbytečně chcípne, toť výsledek)
TAkže bych to ukončil s tím, že pokud pasti na sobě tvoří bugy, zatěžují nadmíru server, či dělají jinou neplechu, souhlasím se zákazem. Pokud se nic takového neděje a zloděj dá dvě tři pasti na sebe, nevidím v tom nějaký velký problém z hlediska hratelnosti či uvěřitelnosti. Pokud někdo chce argumentovat s počty nad deset pastí na sobě, myslím, že vzhledem k četnosti takového případu (psal jsi o dvou za dva a půl roku činnosti EQ) je na DM posouzení, zda to mělo herní význam a na sebezamyšlením se hráče-zloděje, zda je normální.

Napsal: 29. 9. 2008 16.37
od cybermisa
Jája CZE píše: Reagoval jsem na otázku, zda ti Kat pogratuluje, až jí sejmeš postavu pomocí lowlevel zloděje s hromadou slabších pastí. Já se nějak nedívám na výsledky, které nejsou tak podstatné. Pokud mi někdo zabije postavičku, má to pozadí, důvod a význam, je vcelku jedno, jak to provedl. Pokud vše z toho chybí, pomyslím si o hráči svoje, ale pokud to není v rozporu s pravidly, nemám co bych dodal.
A co kdyz je to IC korektni, neni to v rozporu s pravidly, ale velmi pravdepodobne je to mozne jen kvuli bugu?

(coz je presne to, co se tu resi)
Jája CZE píše: Já nerozlišuju v CVC mezi hráčem a DM. Koneckonců i DM je je v okamžiku jednání za NPC hráč. (když to napíšu polopaticky. Položí-li na zem v "bezpečné lokaci" hráč prostřednictvím PC zloděje dvacet pastí na sebe s vědomím, že tam někoho náhodně sejme, myslím si o hráči, že je idiot. Pokud totéž udělá DM s NPC zlodějem, myslím si o DM, že je idiot. Nějaký hráč tam přijde a kvůli tomu idiotovi zbytečně chcípne, toť výsledek)
Proc by mel byt hrac/DM idiot? Treba je to jen low level postava, co chce mit proste jistotu a jinak nemuze?

(a nasbirat si 20 low level pasti neni problem)
Jája CZE píše: TAkže bych to ukončil s tím, že pokud pasti na sobě tvoří bugy, zatěžují nadmíru server, či dělají jinou neplechu, souhlasím se zákazem.
Nojo, ale problem je v tom, ze zadny zakaz neni a ani nebyl navrzeny (ma puvodni odpoved anurinovi).

Otazkou je:

1. zda stackovani pasti je umoznene bugem, nebo je to systemove povoleny umysl
2. zda kvuli tomu vytvaret nejake dalsi omezujici pravidlo nebo ne. (opet zduraznuji nejde o prekryvani ale o 100% stackovani) PROTOZE, pokud zadne takove pravidlo nebude, tezko pak klasifikovat hrace toto vyuzivajicic jako "idioty" - budou to jen hraci, kteri vyuzivaji maximalnich moznosti systemu (a takovych je na EQ vetsina).

Napsal: 29. 9. 2008 17.42
od Jája CZE
Ach jo, psal jsem náhodně sejme. Vážně by mne nenapadlo, že někdo naskládá takovou hromadu pastí jako způsob vyřizování si účtů. V tom případě bych dal taky body za kreativitu. A navíc, jak jsem řekl, tyhle lowlevel pasti by moje postavička asi odhalila a klidně se jim vyhla. On zloděj obecně nemá moc možností, jak zabít někoho, kdo ho štve. Jinak platí vše, co jsem napsal.

Napsal: 29. 9. 2008 17.45
od Jon
Jája CZE píše:On zloděj obecně nemá moc možností, jak zabít někoho, kdo ho štve. Jinak platí vše, co jsem napsal.
Dovolím si tvrdit, že se mýlíš. :clover:

A navíc, vy byste se furt zabíjeli, lidi :)) Existuje tolik různejch druhů pomsty... :dribble: