Stránka 1 z 2
Úpal (a zápal plic)
Napsal: 29. 10. 2008 22.20
od Darthirii
Vím že tu nemám nijak velké slovo, ale nedá mi to si nepostěžovat na nastavení těchto nemocí. Nejen, že jdou chytit na můj vkus až příliš snadno, ale zároveň jsou jejich projevy až příliš absolutní, čtěte nevhodné.
- Chytit úpal lze i bez nějaké varovné hlášky (stačí "Je ti dost teplo" a s pravděpodobností na mě nechoďte - BioWare kostka nezná termín "zanedbatelná pravděpodobnost".) ve zcela běžných lokacích a šatech či u ohniště.
- Když už úpal dostanete, nelze jej vyléčit ni za úplatu ni kouzlem, takže postava, která jej chytí stráví s touto chorobou celou dobu.
- Projevy nemoci jsou natolik společensky nevhodné, že jen zcela bezohledná postava by nemoc trávila jinak než sama zavřená v pokoji s kýblem po svém boku.
Proto si myslím, že tyto "omezující choroby" RP hru postav pouze ničí a nijak jí nepřispívají, nebavím se o chycení nemoci někde v poušti či u lávových tunelů, tam má taková nemoc opodstatnění - u Svačinky v kožichu, ve kterém je zase v noci zima, to opodstatnění nemá.
Může mi někdo vysvětlit, jak může přispět RP hře fakt, že postava buď po dobu nemoci vůbec nehraje nebo ji stráví zavřená doma? Jsou snad tyto nemoci považovány jako nemoci "za trest"?
Navrhuji tedy následující, ne nutně vše najednou:
- Nechť je tolerance teploty pro chycení úpalu/zápalu plic větší. Hrát si s pravděpodobností stejně u BioWare kostky nemá význam.
- Něchť teplotní systém jako celek funguje v interiérech s větší tolerancí, např. +200 % (nebo vůbec).
- Ať existuje možnost tyto choroby vyléčit - nevidím jediný IC ani OOC důvod, proč by to neměl kněz dokázat.
- Ať má choroba důsledky na primární vlastnosti postavy - tím nepůjde použít přímo v boji ani nespolupracujícím hráčem, ale pokud postava systémově a viditelně omdlévá či zvrací, potom dosáhnete stejného efektu jednodenním banem.
Vezměte prosím v úvahu, že taková nemoc dovede člověku akorát zkazit hru a nic mi nepřinese. Nedovedu si představit, že IC hraji úpal, který postava chytila uprostřed zimy v lehkém kožichu, protože si nevšimla několika nijak výrazných hlášení v okně.
Napsal: 29. 10. 2008 22.43
od labir
Viz. vysvětlení někdše tady na foru. Takováhla hláška měla jít do hlášení chyb s přesnými fakty co jak kdy se stalo - pak se s tím dá pracovat a případně simulovat případy a upravit nastavění systémů. Obecné výkřiky a žádosti jak by to mělo být jsou mi úplně na nic a ignoruji je. Takž tento topic bude za nějaký čas smazán.
Napsal: 29. 10. 2008 23.01
od Darthirii
Nemyslím, že se jednalo o nějakou chybu, ale spíše nastavení systému teploty. Postavě bylo "dost teplo" a sám jsi snad někde napsal, že je jistá pravděpodobnost chytit úpal i v tomto případě.
Ale dobrá, zde jsou údaje, co mám k dispozici: lokace Tirian, centrum, 16. 1. 17 hodin, obléknutý dámský kožich s příjemným rozsahem -7 až 7, postava Amber, teplota okolí neznámá.
I kdybys ale měl pravdu a chyba to byla, nic to nemění na třech ze čtyř bodů mého návrhu.
Napsal: 29. 10. 2008 23.04
od labir
O tom jsem psal - ten příspěvek měl to být v topicu k tomuhle určeném a napsaný s fakty.
S kožichem do 7 stupňů v lokaci kde v uvedenou dobu mohlo být i 25 stupňů je dost riskantní. Myslím že ten úpal byl zcela na místě. Měnit se nebude.
Ty body (ani jeden) nebudou aplikovány. Z mnoha důvodů, hlavně kvůli zneužitelnosti a snížení dopadu teplotního systému ("chytil jsem úplal no a co, zajdu do města a za pár čmrdlů se toho zbavím a hurá zase ve zbroji do ohnivých hor na loot").
Napsal: 29. 10. 2008 23.05
od Darthirii
Pokud tam bylo 25 °, pak je na místě otázka, jakto že v noci je tam zase -11 °? A snížení dopadu teplotního systému je přesně to, co se snažím těmi body obsáhnout. Protože současný stav je jednoduše řečeno frustrující, otravuje mi hru a nic mi nepřináší. Je mi tedy docela líto, že to bereš takhle, ale budu tvé rozhodnutí respektovat.
Mimochodem, pokud by někdo kvůli neochotě toto hrát považoval moji RP hru za nedostatečnou, pošlete mi klidně PM.
Napsal: 29. 10. 2008 23.07
od labir
Mám v tomto směru velmi bohaté zkušenosti.
Napsal: 29. 10. 2008 23.18
od Wendigo
Labire vim ze je to mnohokrat otevreny topic a ja osobne tim diky Zelove odolnosti netrpim, ale co se resilo na srazu a je to fakt system teplot ma byt predevsim opatreni proti creeperum a ryzovacum v zime a tak dale ne? Zatim ale nejvic dopadl na RP hrace kvuli tomu zpropadenemu zvraceni.
Je to nazor mnoha hracu ne jen muj co jsem tu zatim slysela, neslo by dat pryc to zvraceni a misto toho dat napriklad velky postih na odolnost [treba snizeni na 3 jako maji nektere jedy] coz postavu znemozni vzit do boje ale hrac bude moct hrat dal?
Nebo dat do chramu a klerikum kouzla ktere nemoc zcela nevyleci ale zmirni jeji prubeh [odstrani zvraceni] a ulehci nemocnemu, pripadne kombinaci techto moznosti?
Omlouvam se ze znovu otviram mnohokrat omilane tema ale nenapada mne jak by to bylo zneuzitelne a hracum by to opravdu pomohlo.
Napsal: 29. 10. 2008 23.37
od Jon
Sakra, systém teplot je oživení a zrealističtění, žádný opatření proti creeperům :P Berte to tak, ne?
Napsal: 30. 10. 2008 0.49
od Wendigo
Neni mi znama nemoc jez by vas nutila kazdych pet minut nekontrolovatelne zvracet po dobu jednoho tydne.
K upalu by mi sedely mnohem vice horecky, zimnice, malatnost, treba i halucinace...
Napsal: 30. 10. 2008 1.02
od cybermisa
Darthirii píše:Pokud tam bylo 25 °, pak je na místě otázka, jakto že v noci je tam zase -11 °?
Ono pocasi na EQ funguje trosicku jinak, nez jsme zvykli z RL sveta, takze i takove vykyvy teplot jsou za urcitych podminek mozne.
Ja osobne se snazim obleceni na postave menit tak, abych mel vzdy "je ti trochu …". Jakmile se objevi dalsi stupen, jeden musi byt velmiopatrny - zname nwn kostku, neni problem, aby padlo treba 7 jednicek za sebou … (uz parkrat se mi stalo, ze mi napriklad zinterferoval hnedka druhy boost hnedka po nakouzleni).
Co se tyce toho zvraceni, mozna by mensi uprava vazne nebyla spatna - zvracet treba jen napoprve a dat postihy.
Napsal: 30. 10. 2008 8.01
od The_Balrog
Jestli mohu dát svoji osobní zkušenost, od zavedení teplotního systému jsem (pokud si dobře vzpomínám), nechytil ani zápal plic, ani úpal. Nachlazení... no... možná při "Artově zimě" jednou, ale spíš si myslím, že ani tehdy, když zamrzalo Měsíční jezero, ne.
A to mám elfku, co nosí krátké sukýnky ; )
Napsal: 30. 10. 2008 8.58
od Jája CZE
The_Balrog píše:Jestli mohu dát svoji osobní zkušenost, od zavedení teplotního systému jsem (pokud si dobře vzpomínám), nechytil ani zápal plic, ani úpal. Nachlazení... no... možná při "Artově zimě" jednou, ale spíš si myslím, že ani tehdy, když zamrzalo Měsíční jezero, ne.
A to mám elfku, co nosí krátké sukýnky ; )
Tohle mi nedá: Promiň, ale Alky neumírá, Alky nebleje, víme... Připadá mi to jako mudrování, na co jsou v autech pásy, airbagy, Whips, Sips a jiné systémy, když ty už jezdíš deset let a ještě ani ťukanec. Není to nic proti ní, ani tobě, ale jsem rád, že jsou tu i akčnější typy postav. A osobní zkušenost s tím, co tě nepotkalo, je dost irelevantní. Jsou postavičky, které jsou, řekněme, rozlítanějšího rázu a jednou ti ta jednička padne. Serin si tu smůlu vybral hned při zavedení a věř, že mi nemoc naskakovala s první hláškou. Když jsem během týdne 3x onemocněl na celý den, nepřipadalo mi to jako ptákovina. První nemoc jsem se pokusil chvilku hrát, ale vedlo to k snížení placosu a testu na makrohru (Ty možnosti, jak hrát zvracení jsou dosti omezené). Takže potom následoval odsun do bytu a odlog a založil jsem si novou postavu. Otázka zní, zda to potom má význam. Jak tu někdo napsal, je to jakoby dostala postava 1 denní ban. Paradoxně zápal plic je mnohem pohodovější jak úpal. Protože při něm postavička kýchá, smrká, ale je společensky přijatelná (nebleje). Vzhledem k tomu, že jsem tu už jeden topik k tomuto měl, nechám toho.
Návrh zní: ponechat následky nemocí rázu snížení síly, obratnosti, odolnosti apod, odstranit nespolečenské důsledky (omdlévání, zvracení).
PS: Totiž, ona ta postavička odráží hráče. Je-li hráč roztržitý, tak se do logu skoro nedívá a pak chudák postavička. A já když uvidím někoho v hospodě v zimě, tak první radostně jásám a halekám, stejně jako v reálu a že je postavičce horko jaksi přehlédnu, do smutné reality pak vrací viz výše. Zrovna tak Serinek několikrát padal hlady/žízní/nevyspáním a to měl inventář nacpaný věcmi k jeho zahnání.
Napsal: 30. 10. 2008 10.03
od Naylun
Systém teplot bych nechal bejt. Stačí trocha snahy a získáte cvik, že se dokážete převlékat průběžně tak, aby vám bylo stále dobře. Systém má dokonce setrvačnost, která vám na to dává čas. Navíc sundání nebo nandání kožichu beru asi jako sundání / nandání bundy, při kterém se rozhodně postavička nemusí nikam schovávat a udělat to může kdekoliv a ihned. Ve velké zimě se převlékám ihned při přechodu interiér-exteriér a vice versa a nikdy nespím nalepen na ohniště - dodržuji tyto dva body a nikdy jsem nestonal

Jinak pravděpodobnosti onemocnění jsou podle mě v pořádku - hlášek "Je ti dost …." jsem měl už velmi mnoho a nikdy jsem nic nechytil. Asi jste si tu smůlu vybrali všechnu vy. Jinak pokud někdo nechce moc teploty řešit, může si vzít teplotní odolnost, se kterou se dá podle mých zkušeností vydržet v jedněch šatech skoro celý rok, kromě extrémních lokací. Pokud si navíc pořídíte triádu kožich-normál-beduínské, tak můžete skotačit po
celé desce bez jediné hlášky.
Napsal: 30. 10. 2008 10.07
od The_Balrog
Bacha, radsi se tu tim, zes jeste nechytl upal, moc neohanej ;)
Jajo, rikat tu, ze sis vybral smulu hned pri zavadeni, asi neni nejlepsi argument. Notnou chvili teploty jeste bugovaly a upaly se dostavaly skoro zadaca, teplotni systemy a setrvacnosti se nekolikrat upravovaly.
To, ze ja, nebo Naylun Aaal, jak se ti ted Naylun take pokusil vysvetlit, jsme zadnou nemoc nedostali, je znameni, ze to opravdu JDE. A neni to tim, ze sedim porad zavrenej ve vezi.
Napsal: 30. 10. 2008 10.23
od Braenn
Zazněly tu hlavně protesty ohledně následků. Zkus si představit jak hraješ celý reálný den Alkaran, která co minutu dvě udělá pod sebou louži zvratků. Věřím, že jsi natolik vyspělý hráč, aby sis to uměl dostatečně užít, vychutnat a vyhrát do detailů

. Nicméně troufnu si tvrdit, že ne každý na to má chuť a nervy. Možná je chyba v těch co to neumí, ale...
To podstatné není kdo a jak se převléká nebo proč to chytil, ale že následky nemoci znemožňují téměř jakoukoli RP aktivitu - jak napsal Jája. A opravdu to není nemoc, kterou jde chytnout jen nějakou "nevhodnou" činností jako je třeba revma u rýžování.
Napsal: 30. 10. 2008 10.25
od labir
Jája CZE píše:…
Návrh zní: ponechat následky nemocí rázu snížení síly, obratnosti, odolnosti apod, odstranit nespolečenské důsledky (omdlévání, zvracení).
…
Tohle je první přijatelný konstruktivní názor. Promyslím to.
Napsal: 30. 10. 2008 10.49
od The_Balrog
Braenn píše:Zazněly tu hlavně protesty ohledně následků. Zkus si představit jak hraješ celý reálný den Alkaran, která co minutu dvě udělá pod sebou louži zvratků. Věřím, že jsi natolik vyspělý hráč, aby sis to uměl dostatečně užít, vychutnat a vyhrát do detailů

. Nicméně troufnu si tvrdit, že ne každý na to má chuť a nervy. Možná je chyba v těch co to neumí, ale...
To podstatné není kdo a jak se převléká nebo proč to chytil, ale že následky nemoci znemožňují téměř jakoukoli RP aktivitu - jak napsal Jája. A opravdu to není nemoc, kterou jde chytnout jen nějakou "nevhodnou" činností jako je třeba revma u rýžování.
Zaznělo tu spousta hlasů a protestů, ale ne všechny o zvracení. Dokonce v prvním příspěvku je o následkách (zvracení) jen třetí bod ze tří. Slovní spojení "hlavě ohledně následků" je tedy podle mne dost nešťastné, a hlavné nepravdivé.
Reagoval jsem proto na jiné, z těch tří bodů a poukázal na to, že situace není rozhodně tak kritická, jak se z naléhavého tónu darthova prvního příspěvku mohlo zdát. To, že pak na mne reagoval serin a zavedl do toho (kromě irelevenatního podotknutí, že úpal chytal pořád, když to bugovalo) znovu návrh o následkách - to už není můj problém, že ano. Většinu toho hudrování sis tedy mohla úplně v klidu odpustit.
Souhlasím s tím, že zvracení při úpalu je příliš kruté a mohlo by se omezit (šance třeba jen 5%/min, nebo ho třeba nahradit (v těch 5%) Zmámením, jako chvílí, kdy se člověku točí hlava).
Napsal: 30. 10. 2008 11.01
od Naylun
The_Balrog píše:… nebo ho třeba nahradit (v těch 5%) Zmámením, jako chvílí, kdy se člověku točí hlava).
Tohle je imho dobrej nápad, protože je bližší realitě, skoro neuleví hráčům hrajícím nežádoucím stylem a naopak uleví RP hráčům.
Napsal: 30. 10. 2008 11.34
od Jája CZE
To Balrog: Omlouvám se za lehce nakrknutý příspěvek, ale minule jsem byl v tom samém případě označen za brečícího na fóru a jediného, kdo neumí zahrát zeblitou postavu a hups, je to tady. (jak se mi chce říci "já jsem vám to říkal!"). Beru dost negativně, když se hráč ozve s něčím, co mu připadá důležité a sesypou se na něj ostatní s příspěvky typu. "Tak nechoď s tím svým lesním skřítkem do lesa a problém nebude". Možná mám více empatie k těm, co nemoc dostali, protože jsem tím prošel v míře vrchovaté a věř, že jsem byl opravdu značně otrávený (A nebyl to fakt, že mám nemoc, ale její důsledky). A už od prvního příspěvku se volalo po odstranění nespolečenských důsledků.
V reálu bych to přirovnal představě neznalého, že nejhorší na chřipce je fakt, že se nemůžeš jít koupat. Ale kdo ji zažil, ví, že to je tak to poslední.
Napsal: 30. 10. 2008 12.06
od Braenn
The_Balrog píše:…
Souhlasím, napsala jsem to příliš útočně a za to se omlouvám. Důvod útočnost je prakticky shrnut v příspěvku nad tímto, sedí to naprosto přesně
EDIT: A aby to nevypadalo že skuhrám na sebe - navzdory snížené teplotní odolnosti jsem zatím neměla ani úpal, ani zápal plic, ačkoli jsem se pohybovala na hranici "chytání" vcelku často.