Stránka 1 z 9

Situace na EQ z pohledu hráče k DM

Napsal: 30. 11. 2008 13.05
od anurin
Posledních pár dní mám jako hráč rozporuplné pocity z Equilibrie co se týká DM. Chtěl bych se k tomu vyjádřit na phoru ve snaze poukázat na to jak to vnímám a ve snaze změnit některé věci k lepšímu. Předesílám že tento topic ani můj příspěvek nemá být a nechci ani aby byl chápán jako útok na DM, na hráče ani na Equilibrii. Celý topic má být o tom zamyslet se nad celou situací a pokusit se zlepšit tuto situaci. V žádném případě nechci aby se v tomto topicu oběvily rýpavé a flamovací příspěvky. Prosil bych DM, hráče a všechny přispěvatele aby si rozmyslely zda jejich příspěvek má opravdu nějakou vypovídací a hlavně pravdivou hodnotu. Nechci aby se to zvrtlo ve flame. Pokuste se nad celou situací a mým příspěvkem opravdu zamyslet a zkusit to probrat jako kultivovaní lidé.

1) V poslední době pozoruji jako hráč, že DM situace není příliš kladná. Jsou tu hráči, u kterých lze vidět že mají stále nějakou DM podporu a stále něco mají a pak jsou tu hráči, kteří se neustále o něco snaží a DM podpory se jim nedostává. Je to z velké části tím, že ti hráči si to jistojistě zaslouží. Ale u některých hráčů je to i z části o tom, že mají s DM kladný vztah, a že jim DM nadržují. Pak jsou tu hráči, kteří si to nezaslouží a hráči, kteří DM podporu nemají z důvodu ANTIPATIE. Tato ANTIPATIE by se dle mého názoru neměla tahat do hry a DM by mělo být ve hře nestrané. DM by si měly uvědomit co je příosné pro svět a né pro ně jako DM. DM by se mělo snažit překousnout tuto ANTIPATII a nejen DM ale i hráči. Netahat ji do hry. Z části to chápu, podvědomí a některé lidské vlastnosti se špatně odbourávají.

2) Další bod se týká postav. Jsou postavy, které se rádi vezou v rozjetém vlaku a jsou to takzvaní konzumenti a pak jsou postavy, které rády tvoří. Někdy se však nedostává ani podpory hráčům, kteří rádi tvoří a to ani když chodí X dnů za NPC postavou a píšou do družiny. Je to bud ignorace ze strany DM a nebo tím že DM postav je málo. Je to dle mého názoru velká škoda, protože jsou různé AQ, pro které je důležité souhlasu NPC. Zbytek AQ si pak postava, která tvoří odehraje i bez přítomnosti DM. Jediné co potřebuje je onen souhlas DM.

3) Jsou tu hráči, kteří mají DM podporu skoro vždy když se o něco snaží. Je to tím že poprosí DM po PM nebo icq? Jednou mi jedno řeklo, že takhle se to nemá dělat a dělat to nikdy nebude. O týden na to jsem se jako hráč dozvěděl, že je to úplně normální a že jsou hráči, kteří to jinak nedělají. Pak tedy nerozumím tomu, proč bylo na phoru několikrát předesíláno, že se hráč musí snažit a chodit klidně týden reálu za onou NPC postavou než se mu dostane DM podpory. Tohle chápu, je to o tom aby hráč nedostal vše ihned a hra ho nepřestala bavit, nebo se na to nevykašlal. Jen nerozumím tomu, proč jsou hráči, kteří napíší OOC cestou a mají to co chtějí, mají podporu a pak jsou hráči, kteří se opravdu snaží a jsou odignorováni.


4) Osobní dotaz. Jak přistupovat k DM, když něco od nich hráč chce. Bud pro svou postavu, nebo proto aby mohl tvořit nějaké hodnoty ve hře? Tak aby to fungovalo. Né jako DM pondělky, které nefungují.



Tak, myslím že je to vše co jsem chtěl vyjádřit já jako hráč. Jestli má někdo další poznatky jistojistě je připiště a něbojte se vyjádřit tak jak věci vidíte i Vy ostatní hráči, DM. Jen chci ještě jednou upozornit a předeslat že tento topic nemá nic společného s flamem a tak důrazně žádám aby ti co budou přispěvovat se zdrželi všech rýpavých příspěvků. Pište prosím s chladnou hlavou. TENTO TOPIC MÁ SLOUŽIT K PROBRÁNÍ TÉTO SITUACE A PŘÍPADNÉMU ZLEPŠENÍ KOMUNIKACE, VZTAHŮ VE HŘE.

Edit: Ještě chci dopsat, že si nestěžuju ale chci řešit problém, který vidím jak jsem popsal.

Napsal: 30. 11. 2008 13.12
od koulinek
K tomu bych snad jen dodal že již na posledním srazu zaznělo: "DM je málo a není kde brát" To s tebou popisovanou situací dle mého velmi blízce souvisí.

Napsal: 30. 11. 2008 13.21
od Ghost
Tak mě napadá, jak vlastně probíhá nábor k DS/DM? Pokud tak, že DS/DM ve hře sledují ostatní hráče a "dobře" hrající hráče se poté pousí naverbovat, z čehož jich část odmítne, část přijme, tak DM/DS nebude nikdy dost, když jich už teď je málo a tak nemůžou sledovat hru všech a když navíc chtějí dělat i něco jiného než jen verbovat.

Napsal: 30. 11. 2008 13.26
od Alfray
Já byl v tom, že ti hráči, kteří by mohli být potencionálními DS/DM jsou ve hře jako Hostitelé s různými ,,pravomocemi?". Protože by svět byl ochuzen od těch postav, které tam tak dlouho byli a které by museli jít stranou právě kvůli DS/DM - kování.. ale nevím, jen jsem v tomhle doteď byl :)

Napsal: 30. 11. 2008 13.29
od anurin
Ghost píše:….
Odpověd nalezneš ty i Afray zde.

https://www.equilibrie.cz/pravidla_hierarchie.php

Napsal: 30. 11. 2008 13.32
od psin
Když odhlídnu od toho, že je to po x-té přetřásané téma (na které se pravděpodobně dočkáme x-krát viděných odpovědí), tak by mě zajímalo, kdo jsou "oni Hráči" ať už s (nezaslouženou) podporou (to předevšim) nebo bez podpory (to si asi ty Anurine?). Stejně tak co ty DM - jako všichni DM nebo jen někdo?

Když se chcete bavit narovinu a řešit, tak mi to příde podivný skrýt to nějakýma "oni". Nabízí se pak obecná otázka: existuje někdo takovej nebo jsou to jen subjektivní pocity nebo dokonce pomluvy, zášť?


To Ghost: SPEKULACE: DM/DS tu nikdo z oslovených dělat nechce - protože si živě představí jak by to asi vypadalo: neustále nespokojený ohlasy na foru, řešit hlouposti a nepromyšlený nápady, 100 a 1 malicherný požadavek na cokoliv, chvílemi neuvěřitelně příšerná komunikace (nejen hráč vs DM) apod. na úkor smysluplných věcí, který by chtěl dělat jako DM. A proto nikdo normální neobětuje svou postavičku, respektive vícečiméně spokojenou hru. Pak je tu armáda všehoschopných zájemců, který na to nemají lidsky ani hráčsky, zato hýří zničující energií atomovový bomby. :bigwink:

Napsal: 30. 11. 2008 13.33
od Ghost
No, ale i tak, ty pravomoce nejspíš nikdy nenahradí DM. Pokud se mýlím, tak mě opravte, ale ty hostitelské postavy nejspíš stejně budou využívat ty pravomoce k oživení úzkého okruhu hráčů, narodzíl od DM/DS, kteří by měly podle mě využívat DM možnosti pro všechny.

EDIT: psin: samozřejmě je mi jasný, že DM nemůže dělat každej, i kdyby třeba chtěl (v PnP proti mě na 1. lvlu poslal DM draka, když sem mu řek, že se asi pomát, tak ustopuil a dal tam supragresivního koně :D). Ale snad DM služba není doživotní, a pokud někomu nebude vyhovovat DM dělat, popřípadě s jeho způsoby nebudou ostatní souhlasit, může se DM statutu vzdát nebo ho odebrat, ne?

Napsal: 30. 11. 2008 13.37
od Tomyn
správný DM/DS by neměl hledět stále jen na jednu skupinu lidí, zvláště když tu s DM/DS není roztržený pytel, myslím že jsou questy nebo věci třeba i na pět minut které krásně oživý hru hráčům

Napsal: 30. 11. 2008 13.39
od Gran
K tomu náboru DS/DM - na sraze jsem od jednoho vysoce postaveného člena Týmu (Labir to nebyl, tak schválně jestli uhádnete, o kom mluvím =P), že se také často řeší to, že pokud se hráč stane DM, přestane být hráčem. Často se tedy říká - "On by byl dobrý DM, ale jako hráč je mnohem přínosnější..."

Je to takový paradox, řekl bych. Abyste měli na to stát se DS/DM, musíte mít postavu, která je velice přínosná pro ostatní, musíte být schopni táhnout všechny okolo sebe, perfektně hrát a neustále vytvářet zábavu pro ostatní a tím i pro sebe.
Jenže ve chvíli, kdy se do této pozice dostanete, tak právě proto být DS/DM nemůžete, protože "když se někdo stane DM, přestává hrát za svoji postavu - a té by byla škoda".

Napsal: 30. 11. 2008 13.42
od Ghost
anurin píše:
Ghost píše:….
Odpověd nalezneš ty i Afray zde.

https://www.equilibrie.cz/pravidla_hierarchie.php
Aha, díky, tohle jsem přehlídnul. K těm hráčům/starším hráčům/hostitelům - tohle hodnocení je udíleno skrytě? Nevšiml jsem si, že by někdo měl pod avatarem některou z těch ikon.

OT: Co je demo hráč?

Napsal: 30. 11. 2008 13.53
od anurin
psin píše:Když odhlídnu od toho, že je to po x-té přetřásané téma (na které se pravděpodobně dočkáme x-krát viděných odpovědí), tak by mě zajímalo, kdo jsou "oni Hráči" ať už s (nezaslouženou) podporou (to předevšim) nebo bez podpory (to si asi ty Anurine?). Stejně tak co ty DM - jako všichni DM nebo jen někdo?
Nebudu označovat konkrétní případy. Budu mluvit jen a jen za sebe. Nechtěl jsem, ale ty chceš a pokusím se ti na to nějak odpovědět.


Ano, jsem to třeba já. Uvedu příklad. 2-3 měsíce reálu se o něco snažim. Snažim se dělat pro hráče spousty AQ a někdy potřebuju povolení od DM. Chodím po NPC a píšu do družiny skoro pokaždé když jsem ve hře, ve snaze nějaké zastihnout. Znamená to pro DM převážně 5-10 minut svého času. Za tyto dva až tři měsíce jsem však žádnou DM podporu nedostal. Nejde mi příliš ani o to abych nečeho dosáhl já. Mám s postavou nějaké cíle a chci si za nimi jít, to každopádně, ale snažim se bavit hráče okolo. A někdy je k tomu nutné holt povolení od DM. Vím minimálně ještě o dvou dalších hráčích, kteří se snaží také bavit hráče a na DM nenarazí. I když chodí a ptají se IC ve hře. Píší do družiny a neobcházejí to přes PM jako to dělají ostatní hráči. Tak jak se to dělat nemá, podle toho co mi bylo sděleno.

Napsal: 30. 11. 2008 13.54
od psin
Ghost píše:
anurin píše:
Ghost píše:….
Odpověd nalezneš ty i Afray zde.

https://www.equilibrie.cz/pravidla_hierarchie.php
Aha, díky, tohle jsem přehlídnul. K těm hráčům/starším hráčům/hostitelům - tohle hodnocení je udíleno skrytě? Nevšiml jsem si, že by někdo měl pod avatarem některou z těch ikon.

OT: Co je demo hráč?
Ten systém hierarchie funguje pouze částečně - od (včetně) Hostitele nahoru (a i to s výjimkami). Hostitelé mají vlastní podforum, kde zveřejňují svoje záměry a dokumentují činnost. Jejich status je, domnívám se, skryt záměrně mimojiné proto, aby nebyli "obtěžováni" ve hře a mohli se soustředit na bavení ostatních a svou vlastní hru. Navíc k čemu by bylo jejich zveřejnění?

Napsal: 30. 11. 2008 13.58
od psin
anurin píše:
psin píše:Když odhlídnu od toho, že je to po x-té přetřásané téma (na které se pravděpodobně dočkáme x-krát viděných odpovědí), tak by mě zajímalo, kdo jsou "oni Hráči" ať už s (nezaslouženou) podporou (to předevšim) nebo bez podpory (to si asi ty Anurine?). Stejně tak co ty DM - jako všichni DM nebo jen někdo?
Nebudu označovat konkrétní případy. Budu mluvit jen a jen za sebe. Nechtěl jsem, ale ty chceš a pokusím se ti na to nějak odpovědět.


Ano, jsem to třeba já. Uvedu příklad. 2-3 měsíce reálu se o něco snažim. Snažim se dělat pro hráče spousty AQ a někdy potřebuju povolení od DM. Chodím po NPC a píšu do družiny skoro pokaždé když jsem ve hře, ve snaze nějaké zastihnout. Znamená to pro DM převážně 5-10 minut svého času. Za tyto dva až tři měsíce jsem však žádnou DM podporu nedostal. Nejde mi příliš ani o to abych nečeho dosáhl já. Mám s postavou nějaké cíle a chci si za nimi jít, to každopádně, ale snažim se bavit hráče okolo. A někdy je k tomu nutné holt povolení od DM. Vím minimálně ještě o dvou dalších hráčích, kteří se snaží také bavit hráče a na DM nenarazí. I když chodí a ptají se IC ve hře. Píší do družiny a neobcházejí to přes PM jako to dělají ostatní hráči. Tak jak se to dělat nemá, podle toho co mi bylo sděleno.
Nebudeš-li konkrétní, nediv se, že nedostaneš konkrétní odpovědi a nedosáhneš konkrétního řešení - to je myslim logická věc.


Pro zajímavost - jsem zvědav na co potřebuješ povolení DM - kdyžtak jen informativně do PM, když to nebudeš chtít konkrétně zveřejnit.

Napsal: 30. 11. 2008 13.59
od Kirros
psin píše:
Taknějak.

Osobně si nevzpomínám na jediného hráče/postavu kolem které by se DM/DS točil častěji kvůli nějakým sympatiím. Jiná věc je pokud ona postava řeší quest se kterým onen DM/DS přišel a vede ho.

Co se týče verbování DM/DS já osobně hostitele nechápu jako předstupeň DS něco trochu jiného. Ano DS se může vtělovat do NPC a běhat neviděn po celé Desce, ale zase si musí dělat hlavu s technickými problémy hráčů a případně musí trestat hráče hru kazící. Já osobně mám DM/GM/ST zkušenosti z mnoha PnP her tak i z NWN a musím ,říct ,že hostitelování je mnohem pohodlnější. Člověk když chce vede quest, když nechce jde si ke Svačinkovi na čaj :bigwink: :clover:

Napsal: 30. 11. 2008 14.07
od anurin
Kirros píše:
psin píše:
Osobně si nevzpomínám na jediného hráče/postavu kolem které by se DM/DS točil častěji kvůli nějakým sympatiím. Jiná věc je pokud ona postava řeší quest se kterým onen DM/DS přišel a vede ho.
V tom případě mi prosím vysvětli veřejné vychloubání se, tím, že DM je můj kamarád... mám podporu a ano, mám to jednodušší. Vysvětli mi prosím, proč když jistí hráči napíší DMKU ooc kanálem, že by potřeboval to a to... že to dostane a jiní ne? Jiní jsou spražení tím, že takhle se to nedělá a dělat se to nikdy nebude? Já tomu nerozumim. Proč?

Napsal: 30. 11. 2008 14.12
od kokosak
Pokusím se shrnout jak to z mého pohledu vypadá. DM na EQ nemají DM práva jako povinnost, ale jako zábavu. Proto každý DM dělá to, co ho/jí baví a jen minimum toho, co dělat "musí" - z toho pohled na nevděčnou DM práci. A jako mě osobně s některýmy hráči hrát baví, tak předpokládám i DM/S to s někým baví s někým ne. Někteří hráči jsou náročnější než jiní, některým vyhovuje jednodušší pojetí...

Několikrát se zde již probíral nedostatek DM, bez výsledku. Primární kritérium pro DM na EQ, tedy důvěryhodnost, pravděpodobně splňuje tak malé množství hráčů, že po průniku s množinou hráčů s přínosnýmy postavami dostáváme nulu. Zajímavá myšlénka, že DM na EQ vznikne vlastě tak, že nemá postavu s příspěvkem do světa.

Co s tím? Asi nic. Leda tak: snažit se za každou cenu vyhnout jakékoli činnosti, která by vyžadovala pozornost DM.

Napsal: 30. 11. 2008 14.17
od Kirros
anurin píše:V tom případě mi prosím vysvětli veřejné vychloubání se, tím, že DM je můj kamarád... mám podporu a ano, mám to jednodušší. Vysvětli mi prosím, proč když jistí hráči napíší DMKU ooc kanálem, že by potřeboval to a to... že to dostane a jiní ne? Jiní jsou spražení tím, že takhle se to nedělá a dělat se to nikdy nebude? Já tomu nerozumim. Proč?
To ti bohůmžel vysvětlit můžu jen těžko protože prostě nevím kdo tu má DM za kamaráda ,kterýmu zpětně ve hře pomáhá. Proč někdo dostane od DM reakci na ooc dotaz a jiný ne? No to většinou záleží na tom čeho se ona ooc zpráva týká, a taky záleží na DM a na tom jestli je ochotný danému hráči poskytnout odpověď či pomoc.

Napsal: 30. 11. 2008 14.17
od koulinek
anurin píše:
Kirros píše:
psin píše:
Osobně si nevzpomínám na jediného hráče/postavu kolem které by se DM/DS točil častěji kvůli nějakým sympatiím. Jiná věc je pokud ona postava řeší quest se kterým onen DM/DS přišel a vede ho.
V tom případě mi prosím vysvětli veřejné vychloubání se, tím, že DM je můj kamarád... mám podporu a ano, mám to jednodušší. Vysvětli mi prosím, proč když jistí hráči napíší DMKU ooc kanálem, že by potřeboval to a to... že to dostane a jiní ne? Jiní jsou spražení tím, že takhle se to nedělá a dělat se to nikdy nebude? Já tomu nerozumim. Proč?
Tak v tom ti to muzu objasnit, taky sem se s postavou snazil o neco co by bylo prinosem pro dalsi hrace, IC sem si to odehral (14dni ooc), pak sem kolem toho asi 3 mesice OOC snazil v pondelky zastihnout DM aby mi s tim pomohl a pak i v jine dny na cez sem dostal reakci ze v pondeli, tak jsem se po nekolika dalsich pokusech uchylil k tomu PM a tam mi bylo pochopitelne take vysvetleno ze se o to mam vic snazit IC, uff tak je to zmrazeny ted a jeste se semtam snazim to dotahnout. Takze asi tak.

//EDIT: Tím si nestěžuju že by se mi nedostávalo podpory, jen konstatuju jak se veci maji a tudiz ze je traby asi opravdu znacne mnozstvi trpelivosti, ikdyz nechcete neco pro sebe ale pro jine hrace. Porad pevne verim ze se to podari a i dalsi me snahy.

Napsal: 30. 11. 2008 14.28
od labir
kokosak píše:Pokusím se shrnout jak to z mého pohledu vypadá. DM na EQ nemají DM práva jako povinnost, ale jako zábavu. Proto každý DM dělá to, co ho/jí baví a jen minimum toho, co dělat "musí" - z toho pohled na nevděčnou DM práci. A jako mě osobně s některýmy hráči hrát baví, tak předpokládám i DM/S to s někým baví s někým ne. Někteří hráči jsou náročnější než jiní, některým vyhovuje jednodušší pojetí...

Několikrát se zde již probíral nedostatek DM, bez výsledku. Primární kritérium pro DM na EQ, tedy důvěryhodnost, pravděpodobně splňuje tak malé množství hráčů, že po průniku s množinou hráčů s přínosnýmy postavami dostáváme nulu. Zajímavá myšlénka, že DM na EQ vznikne vlastě tak, že nemá postavu s příspěvkem do světa.

Co s tím? Asi nic. Leda tak: snažit se za každou cenu vyhnout jakékoli činnosti, která by vyžadovala pozornost DM.
Přesně. Kokosák tnul hřebík na hlavičku. Jen doplním jeden důvod proč se DM převážně věnují tomu co je baví: Protože to co dělají je dobrovolná činnost. Není to pracovní poměr za který by byli odměňováni (většinou jsou spíš trestáni že), jediné co z toho mají je zábava. Zkuste si dlouhodobě MUSET dělat něco co vás nebaví nebo dokonce něco za co se na vás někdo každou chvíli někdo utrhne či se cítí ukřivděn kupodivu i jen protože něco NEdostane ač si myslí že by měl (omyl hráč nemá nárok na nic). Jak dlouho to vydržíte? Den? Týden? Maximálně měsíc.

Navalte na DM a vlastně i WB spousty povinností "věnovat se všem stejně", "vyřizovat sto objednávek za měsíc", "kontrolovat kde co", "řešit problémy"… a máte jistotu že do měsíce nebude žádné DM aktivní. Taky bych nebyl. Jedinou odměnou pro DM je zábava během hry. Stejně jako pro hráče. Snažte se aby se DM bavil stejně jako vy a nedělejte si z nás své osobní sluhy.

Tohle je i jeden z důvodů proč se raději víc věnuji WB tvorbě než DMkování - když něco píšu nebo stavím lokaci...tak mám potěšení z toho jak to funguje a že to někomu udělá radost a nemám vedle sebe s prominutím "řvoucí hromadu opic co chce banán a ne pomeranč" - nebrat osobně ale tak to prostě cítím hned jak se naloguji a vidím co 10 min to požadavek, pak mám chuť hned utéct (a jak to jde tak utíkám).

Pro hru s nekonečně mnoha variantami a spoustou možností DM nepotřebujete. Spousta hráčů to tak dělá tak nechápu proč to nejde u všech. DM pozornost je něco navíc, něco co je jako bonus. Není to povinnost ani právo.

A jen malá závěrečná vsuvka: někdo tu psal že se mu zdá že jsem silně paranoidní ze stran hráčů. Ano jsem. A bohůmžel mám k tomu plno důvodů. Nebyl jsem takový - tohle jste mi udělali VY hráči. VŽDY když jsem viděl skulinu tak se někdo našel a zneužil ji. Naposledy co jsem zjistil včera jednu o které jsem měl informace že pravděpodobně byla kdysi zneužita (chyba enginu NWN) ale doufal jsem že prostě od té doby jsou hráči tak nějak "uvědomnělejší a lepší". No jsem naivní, teď se mi to vrátilo - pochopitelně že byla zneužita znovu. Tentokrát jsem ji už ale zabezpečil ač to stálo trochu úsilí. Závěr? Hráčům se v tomhle nedá věřit (až na pár čestných výjimek) - respektive dá se hráčům věřit že dříve či později zneužití co půjde zneužít a to mám potvrzeno tisíc a jedním pozorováním.

Napsal: 30. 11. 2008 14.35
od labir
Pro Anurina: Jak to že nemáš DM podporu hm? Pokud vím tak máš přislíbené přímo systémové napsání těch vašich dětí (a od nové verze to bude, kromě testů to mám napsané), před pár dny jste dostali upravenou jednu lokaci podle vaší hry, do hry jsem dával dvě tvé knihy a další jsou v ToDo listu a možná i další věci na které si nevzpomenu nebo o nich nevím od ostatních DM.

I tohle co píšu je DM podpora. Takže co chceš víc?? Osobního DM co se ti bude motat za zadkem?

Připadá mi že spousta z vás hráčů co si stěžuje prostě neví kdy přestat chtít víc.