Stránka 1 z 2

Ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy

Napsal: 31. 12. 2008 21.01
od The_Balrog
Už delší dobu mi to vrtá hlavou, ale až teď jsem se odhodlal ke zveřejnění tohohle nápadu. Zajímalo by mne, jestli by se nedalo implementovat i ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy, podobně, jako to je u familiárů a henchmanů. (/f-sit)

Samozřejmě většina povelů se aplikovat nedá (follow atp.), ale je tu pár situací, kdy by to bylo opravdu výhodné:

1 - všem se vám asi stalo, že se někam s postavou posadíte na zem a najednou vám nejde vstát obvyklým "kliknu si na postavu". To protože ze v okolí nějaká jiná postava, nebo nějaký placeable a nwn z nějakého záhadného důvodu vaši postavičku "nezvednou", musíte popojít, abyste onu animačku přeručili (což způsobí nehezké trhnutí postavičky.
Pokud by se použil ale příkaz "/x-reset", postava by vstala kdekoliv.

2 - (tohle je teda moje osobní :D) Kůň má animaci, že se zvedne na zadní a zahrabe kopyty. Bohužel je to pod emocí "sláva, hurá", takže postava, která na něm jede, zahlásí něco v tom smyslu (Sláva nám; Jupí, hurá, ehm jahů... a tak podobně). Což je samozřejmě uhozený, obzvlášť když tak chce člověk znázornit plašícího se koně. Myslím, že s pomocí /x-victory by postavička nemusela říci tu debilní hlášku : )

Žádné další využití mne bohužel už nenapadá, takže tahle featura zase není až tak moc užitečná... ale mně by udělala velkou radost #^_^# hih.

Napsal: 31. 12. 2008 21.10
od Nalk
Já si připojím svůj malý nápad na Balroga :bigwink:

Práce s familiáry a henchmeny začínala tím, že za ně človkě mohl psát a případně z nich mohl psát i za sebe. Nešlo by tedy vybrat určité příkazy, které by šli použít na postavu z familiara/henchmena? :clover:

Napsal: 1. 1. 2009 3.27
od hrusi
Omlouvám se, že do to trochu roztrhnu mam jen jednu otázku. Jde mluvit i za sumona pomocí "/f"? :helpsmilie:

Napsal: 1. 1. 2009 4.45
od Nalk
hrusi píše:Omlouvám se, že do to trochu roztrhnu mam jen jednu otázku. Jde mluvit i za sumona pomocí "/f"? :helpsmilie:
Pokud je mi známo tak ne... taky dobrej návrh, ale hádám, že vzhledem k proměnnosti summonů... no radši nehádám :bigwink:

Napsal: 1. 1. 2009 9.50
od The_Balrog
hrusi píše:Omlouvám se, že do to trochu roztrhnu mam jen jednu otázku. Jde mluvit i za sumona pomocí "/f"? :helpsmilie:
Za summona momentálně nelze mluvit, ale lze ho ovládat pomocí příkazů

/s-příkaz

Napsal: 1. 1. 2009 17.42
od Jon
Já jen doufám, že možnost mluvy za summony implementována nebude - živě vidím jak by to dopadlo.

Napsal: 1. 1. 2009 17.47
od The_Balrog
Jon píše:Já jen doufám, že možnost mluvy za summony implementována nebude - živě vidím jak by to dopadlo.
Nejsem si teď docela jistý, jak se liší "mluva summonů" od "mluvy hraničářova přítelíčka", mně to přijde lautr to samý... a jedno funguje a druhý by nemělo?

Napsal: 1. 1. 2009 18.03
od hrusi
Jon píše:Já jen doufám, že možnost mluvy za summony implementována nebude - živě vidím jak by to dopadlo.
Taky tak nějak nechápu, co je na tom špatnýho. Když je potřeba vyhvězdičkovat nějaký situace či pocity sumona nebo přítelíčka vidim to jako šikovnou věc.

:excl: Uveď teda příklad jak by se to dalo zneužít.

Napsal: 1. 1. 2009 18.06
od Jon
Nemluvím o nějakém systémovém "výdělečném" zneužití. Mluvím o hráčských schopnostech. Jde o to, že hraničářův přítelíček je přeci jen taková slabá bytůstka. Zvířátko. Člověk zná jeho charakter, je to prostě součást jeho postavy, mazlíček :)

Summon může být i démon, elementál... Zlá, veliká věc, někdy dokonce inteligentní... Podvolená sice vůli toho, kdo ji vyvolal (pokud vyhraje souboj vůlí :)), ale s vlastním vědomím. Děsím se toho, že bych někde viděl nějakou tkaoou bytost co mi řekne "Dobrý den" nebo "Směl bych vám pomoci s nákupem?". Už i tak se děsím toho, že potkám mluvící cokoliv, třeba jezevce (a ne, že bych to neviděl - už se to stalo, a jak by řekli v Armageddonu, stane se to znovu).

Někdo prostě takového silnějšího summona neuhraje.

Napsal: 1. 1. 2009 18.52
od George
Ale zas můžeš *Je obrovský a z nosu mu kape modrožlutočervená krev* :biggrin:

Napsal: 1. 1. 2009 19.31
od hrusi
Jon píše:
Já jsem nemluvil o nějaké systémové výhodě. (o tu mi ani nejde) :bigwink:

Spíše mi šlo o to, aby se za sumona dalo něco zahrát (chování, reakci). Je přeci jenom lepší, vidět sumona, kterej nějak žije, reaguje na okoli ať už třeba "*zavrčí* *prdne si* atd.". Než když jetak tupě stojí za tím co ho vyvolal a nijak se neprojevuje.
Proč sabotovat ty co to dokáží zahrát. :clover:

Napsal: 1. 1. 2009 19.55
od allekoo
Ten kto použiva Sumona len ako naraznik sa nejakym *** a kecami zaoberat nebude.
Nevidim čo by bolo zle na tom umožnit použitie *** pre nejakeho Demona, Elementala či Nemrtvaka k RP využitiu. Dostatočnym obmedzenim zneužitelnosti mi pride nutnost mat Sumona ako privesok v blizkej vzdialenosti. Do sumona nejde vtelit takže nejake to Postava sedi v bezpeči a šikanuje okolie ako Demon nehrozí, stale musi pobehovat okolo v dohlade aby ho mohla ovladat.

Re: Ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy

Napsal: 2. 1. 2009 9.32
od cybermisa
The_Balrog píše:
1 - všem se vám asi stalo, že se někam s postavou posadíte na zem a najednou vám nejde vstát obvyklým "kliknu si na postavu". To protože ze v okolí nějaká jiná postava, nebo nějaký placeable a nwn z nějakého záhadného důvodu vaši postavičku "nezvednou", musíte popojít, abyste onu animačku přeručili (což způsobí nehezké trhnutí postavičky.
Pokud by se použil ale příkaz "/x-reset", postava by vstala kdekoliv.
Ja teda vzdycky v takove situaci kliknu na ikonku akce v levem hornim rohu a tim danou cinnost pekne prerusim - tusim to same, co dela reset.

AD Summon: IMHO je nesmysl, aby summon mluvil, protoze pokud je ovladan kouzelnikem, nema vlastni vuli a jeho mysl je zcela pod kontrolou - mluvil by v podstate kouzelnik, pokud by vedel jak a summon to "umel". Ja osobne jsem zasadne proti tomuhle napadu - predstava *prdicich* elementalu a podobnych nesmyslu je celkem realna hrozba …

Napsal: 2. 1. 2009 9.34
od cybermisa
hrusi píše: Proč sabotovat ty co to dokáží zahrát. :clover:
Jaka ehm sabotaz? Ovladani summona prikazy a mluveni za familiary je uz tak nadstandard. Holt dalsi priklad toho, ze na EQ je spouata bonusu pro hrace vnimana jako samozrejmost a samozrejme je to malo …

Napsal: 2. 1. 2009 11.41
od hrusi
Radši už mlčim...

Re: Ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy

Napsal: 2. 1. 2009 12.28
od Kapik
cybermisa píše:
The_Balrog píše:
1 - všem se vám asi stalo, že se někam s postavou posadíte na zem a najednou vám nejde vstát obvyklým "kliknu si na postavu". To protože ze v okolí nějaká jiná postava, nebo nějaký placeable a nwn z nějakého záhadného důvodu vaši postavičku "nezvednou", musíte popojít, abyste onu animačku přeručili (což způsobí nehezké trhnutí postavičky.
Pokud by se použil ale příkaz "/x-reset", postava by vstala kdekoliv.
Ja teda vzdycky v takove situaci kliknu na ikonku akce v levem hornim rohu a tim danou cinnost pekne prerusim - tusim to same, co dela reset.
nevím, ale u mě občas nastanou i situace kdy není ani ta ikonka akce v levem hornim rohu a proto musim popojít, a myslím že právě o tom Balrog mluvil

Re: Ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy

Napsal: 2. 1. 2009 12.59
od Street_cz
cybermisa píše: Ja teda vzdycky v takove situaci kliknu na ikonku akce v levem hornim rohu a tim danou cinnost pekne prerusim - tusim to same, co dela reset.
Jo, taky možnost ale ne vždy funkční - dám příklad při spánku. Odkliknu akci ale pořád leží a "spí" to samý když sedí na židli … občas je to dost nespolehlivý

Re: Ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy

Napsal: 2. 1. 2009 14.59
od The_Balrog
cybermisa píše:
The_Balrog píše:
1 - všem se vám asi stalo, že se někam s postavou posadíte na zem a najednou vám nejde vstát obvyklým "kliknu si na postavu". To protože ze v okolí nějaká jiná postava, nebo nějaký placeable a nwn z nějakého záhadného důvodu vaši postavičku "nezvednou", musíte popojít, abyste onu animačku přeručili (což způsobí nehezké trhnutí postavičky.
Pokud by se použil ale příkaz "/x-reset", postava by vstala kdekoliv.
Ja teda vzdycky v takove situaci kliknu na ikonku akce v levem hornim rohu a tim danou cinnost pekne prerusim - tusim to same, co dela reset.
V tom případě moc nepoužíváš feat "gesta a emoce", protože ten nikdy neudělá "zrušitelnou akci".

Proto jsem psal o sednutí na zem, protože se liší od "sednutí na židli", které se dá zrušit (a které se snad kliknutím na postavičku ani nezruší, to je snad jeden z rozdílů mezi těmito dvěma "systémy").

Já ovšem mluvím o "metodě 2", kterou popisuji v tipech a tricích zde:
viewtopic.php?p=40555#40555

Obrázek

Re: Ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy

Napsal: 2. 1. 2009 15.08
od Street_cz
The_Balrog píše: Proto jsem psal o sednutí na zem, protože se liší od "sednutí na židli", které se dá zrušit (a které se snad kliknutím na postavičku ani nezruší, to je snad jeden z rozdílů mezi těmito dvěma "systémy")
divný, mě to ta akce neruší... odkliknu akci když sedí na židli a ta se pak jen zprůhlední (ale nezruší) a akce "sezení na židli" trvá dál a dál

Re: Ovládání vlastní postavy přes kanál mluvy

Napsal: 2. 1. 2009 18.05
od cybermisa
The_Balrog píše: V tom případě moc nepoužíváš feat "gesta a emoce", protože ten nikdy neudělá "zrušitelnou akci".
:megalol: :megalol: … Bez komentare.

Zrovna vcera jsem testoval emoce a vsechny mi sly zrusit kliknutim na postavu. Bud jsem mel stesti a nebo holt jen umim dobre klikat (obcas to chce dobre zazoomovat na postavu).