Několik různých dotazů

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Anade píše:Zajímalo by mne, jak se určí DC při testu proti podvádění... při rozhovoru.
Hádám, že máš na mysli rozhovor mezi dvěmi PC, protože u rozhovoru s nPC to je jasné : ) (určil ho nějak tvůrce rozhovoru).

Takže.

Tohle téma by si vydalo skoro na celou knížku, tak zkusím co nejstručněji a nejjasněji. Hned v úvodu taky musím pro jistotu podotknout, že zde prezentuji svůj názor a pohled na věc a vím, že existují i hráči, co by uvítali, kdyby nad nima po pár větách blikalo "Podvádění: 32" a druhá postava by se podle toho s chutí ráda zařídila. To můj případ ale není, a to protože to jednak působí rušivě a druhak se tím odsouvá RP na vedlejší kolej "přívěšku k systému", což je na tomto serveru špatné už z principu.

----------------------------------

Předně to je záležitost důvěry a souhry obou hráčů; především důvěry. Gran kdesi vcelku i trefně napsal "jak to platí na EQ":
Gran píše:Někdo to může brát tak, že když má vysoké číslo, je v dané oblasti úspěšný. Ale na EQ to funguje obráceně - nesmíš _hrát_ úspěšně, pokud tvoje postava nemá vysoké číslo.
Vysvětleno na příkladu, znamená to, že pokud máš vysoké číslo, tak se _můžeš pokusit zahrát přesvědčování_, pokud ho vysoké nemáš, tak i kdybys měl na to ho překecat (tj. verbální schopnosti hráče), tak se o to ani pokusit _nesmíš_.
V ideálním případě, kdy je podvádějící hráč rozumný, upraví vyjadřování a hru své postavy podle toho, kolik v podvádění opravdu má. Takže s velice nízkým bude nepřesvědčivý, s ne-vysokým může nahodit nějaké vodítko (*koukne na moment k zemi a skousne si ret, pak se na něj zase vesele usměje*). Hráč obelhávané postavy se (pokud mu to vůbec samotnému dojde :D) podle stavu, zkušeností a schopností své postavy rozmyslí, zda ho prokouknul.
(Postava může znát někoho, kdo se úplně stejně při podvádění červená a může dostat podezření, ač by na jiný signál třeba nereagovala. C'est la vie.)

A žádný hod potřeba nebyl.

Je mi ovšem jasné, že nemálo hráčů charakteristiky své postavy (obzvláště ty co přináší nevýhody) zahrát neumí, nebo nechce. Přesto bych byl ale rád, kdyby se všichni snažili hrát tímhle způsobem a i nováčky se snažili vést touto cestou - je to podle mne mnohem přirozenější a rozhodně méně násilné, než když se po dvou stupidních větách nad postavičkou objeví "//přesvědčování 32, poslechni mne!"

Popřípadě, pokud si podváděný hráč není jistý, může poslat druhému hráči tell se žádostí, aby mu řekl, kolik má podvádění, nebo kolik si na něj hodil. To podle toho, co onomu podváděnému hráči sedí víc. Já například beru ten hod právě jako reprezentaci "provedení v reálu, rozpoložení obou postav a dalších faktorů", což ale jsou právě věci, které se dají odehrát, nebo zjistit ve hře podle situace.

Pokud to hodně brutálně shrnu, DC na přesvědčování je obvykle záležitost, kterou určuje přesvědčovaný.

A to je ta věc důvěry. Podvádějící hráč musí sehrát svůj podvod tak, aby to odpovídalo schopnostem jeho postavy a podváděný by měl objektivně posoudit, jestli tenhle podvod tak, jak ho vidí, má šanci na úspěch.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Další dotazy, dost rozdílného charakteru:

Je tedy na účtech v bankách nějaký spořící úrok? A pokud ano, kolik? (alespoň přibližně)

U dovednosti Odhad ceny je ponecháno maximum 30% změny ceny předmetu? V původních NWN je to tuším takto.

A teď jedna úplně z jiného soudku. EQ hraji na notebooku. Mám teď docela zajímavej problém ohledně jednoho RP prvku, totiž hvězdičkové konvence. Totiž … nemám numerickou klávesnici a na české klávesnici není úplně snadné napsat hvězdičku :biggrin: Jak to řešíte vy? (a nechci slyšet odpovědi "neřešíme, máme stolní PC" :shades: )
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

úrok: na úrok se poptej... třeba někoho v bance.

appraise (odhad ceny): asi ne, popravdě nikdy mne to nenapadlo zkoumat. Spis nez premyslet, jestli tohle funguje presne takhle a tohle jinak, bych ti doporucil postave davat skilly podle toho, co dela a co se uci, takze pokud to má být obchodník, tak mu ten odhad klidne zvedej porad dal. Pokud se budes snazit nabuildovat postavu na 99.99%, tak si hru tady moc neuzijes.
(Samozrejme je potreba vedet, jak veci funguji, ale tohle o appraise a o lore mi uz prijde jako dost - prilis.

A to je tak tezky zmacknout Fn+* ? : ) Plno lidi tu hraje na notebooku a problémy s tím nejsou. Kdyžtak si kup někde usb klávesnici za 150,-, pokud ti to tolik vadí : )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

The_Balrog píše:A to je tak tezky zmacknout Fn+* ? : ) Plno lidi tu hraje na notebooku a problémy s tím nejsou. Kdyžtak si kup někde usb klávesnici za 150,-, pokud ti to tolik vadí : )
No, to je otázka pohledu, protože ano, např. jednou rukou je to dost těžký. Resp. u mě to znamená vykloubit si malíček i ukazováček najednou. Ale nevyřešil.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
hoodedskull
Příspěvky: 86
Registrován: 28. 12. 2008 11.21

Příspěvek od hoodedskull »

drake127 píše:
The_Balrog píše:A to je tak tezky zmacknout Fn+* ? : ) Plno lidi tu hraje na notebooku a problémy s tím nejsou. Kdyžtak si kup někde usb klávesnici za 150,-, pokud ti to tolik vadí : )
No, to je otázka pohledu, protože ano, např. jednou rukou je to dost těžký. Resp. u mě to znamená vykloubit si malíček i ukazováček najednou. Ale nevyřešil.
mě to de taky pres pravej ALT + otazník (klávesla vlevo od pravého shiftu)
_________________
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu

"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

The_Balrog píše:… vím, že existují i hráči, co by uvítali, kdyby nad nima po pár větách blikalo "Podvádění: 32" a druhá postava by se podle toho s chutí ráda zařídila. To můj případ ale není, a to protože to jednak působí rušivě a druhak se tím odsouvá RP na vedlejší kolej "přívěšku k systému", což je na tomto serveru špatné už z principu...

stará a ohraná písnička, řekl bych. Já patřím k té jmenované skupině, která si myslí, že schopnosti postavy by se měly respektovat. Jmenovaný příklad, tj. hráč zablábolí a dožaduje se vysokého přesvědčování, je samozřejmě nesprávné jednání. Vysoké přesvědčování znamená, že postava se ničeho takového nedopustí a naopak si povede v konverzaci protřele. Ano, je to těžké zahrát a já souhlasím s tím, že pokud to někdo nezahraje, neměl by se toho dožadovat.
Druhá věc je ale určování DC dotčenou postavou - dobře si pamatuji tu diskusi o "nepřesvědčitelnosti" a dalších systémově nepopsatelných atributech některých postav. Tato mne utvrdila v názoru, že diskuse o "kvalitě" hráčského úsudku je, až na pár naprostých výjimek, zcela bezpředmětná.

Námitky se týkají prostého faktoru, že některé herní údaje (jako skill Přesvědčování) lze snadno ignorovat, zatímco jiné ne. prostý a oblíbený příklad: postavu přesvědčuji a chci ji podvést. Ale hráč to chápe a podvést se nenechá, přestože by charakteristiky postav tomu odpovídaly. Nezbyde mi než postavu zabít... a v tu chvíli už nemůže hráč říct "ignoruji tuto snahu" protože systém ho ji ignorovat nenechá a postava zemře... to je ten rozdíl mezi systémově vynutitelným a nevynutitelným. Podstata problému je, že hráči se o systémově nevynutitelné po sérii neúspěchů přestávají pokoušet a zaměří se na snazší a jisté, systémově vynutitelné, to je celé.
malinový harwester a arcilooter
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

The_Balrog píše:úrok: na úrok se poptej... třeba někoho v bance.

appraise (odhad ceny): asi ne, popravdě nikdy mne to nenapadlo zkoumat. Spis nez premyslet, jestli tohle funguje presne takhle a tohle jinak, bych ti doporucil postave davat skilly podle toho, co dela a co se uci, takze pokud to má být obchodník, tak mu ten odhad klidne zvedej porad dal. Pokud se budes snazit nabuildovat postavu na 99.99%, tak si hru tady moc neuzijes.
(Samozrejme je potreba vedet, jak veci funguji, ale tohle o appraise a o lore mi uz prijde jako dost - prilis.

A to je tak tezky zmacknout Fn+* ? : ) Plno lidi tu hraje na notebooku a problémy s tím nejsou. Kdyžtak si kup někde usb klávesnici za 150,-, pokud ti to tolik vadí : )
ad1) K tomu úroku … to ve skutečnosti není to, na co jsem se chtěl zeptat :bigwink: Uvažoval jsem nad tím, napsal jsem dotaz, pak jsem si řekl, že to je snadno zjistitelný IC, tak jsem to vyzjistil ve hře … a nějak jsem zapomněl upravit tuto otázku na tu novou, která se mi vyskytla během rozhovoru s bankéřem (a nesmějte se mi). Ukládání a výběry se řeší tím, že "mu řeknu". Jak se realizuje "mu řeknu"?

ad2) Přesně tak to dělám, ale stejně jako je u dovednosti "Výroba pastí" jasně řečeno, že bodíky tam nemají žádnej smysl, tak hodně podobně mi vyznívá informace "Další bodíky v odhadu nemají smysl, pokud již máte 30% snížení ceny". Protože to je vlastně taky OOC omezení.

ad3) Fn+* mi nefunguje. Ale díky hoodedskullovi mám aspoň jakous takous alternativu, protože pravej alt + _ funguje (ta klávesa, na které je otazník a pomlčka, já ji třeba nemám "vedle shiftu" jak dotyčný psal).

addalší) Funguje vám tohle fórum bezproblémově? Dost často se sem vůbec nemůžu dostat, na načtení stránky čekám pět minut nebo marně, někdy mi to třeba hodinu nedovolí nic. A pak to zase chvilku jede bez problémů. Nevím, jestli je to na mojí straně nebo straně fóra. Ale jiné stránky mi to nedělají, přinejmenším ne tolik.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

A vůbec postrádám něco jako kompletní seznam všech modifikátorů toho textu. Je hezké, že v nějaké části fóra je to seznam /tk, /w a tak, ale třeba /pc je úplně na jiném místě, našel jsem to až ve hře v knize … a určitě existuje spousta takových fíglů a vylepšení, které usnadňují hru.

Nemám prakticky žádné zkušenosti s NWN, můžete mi poradit takovýhle věci? Abych se neupsal a neuklikal a tak?
Imagination is the only weapon in the war against reality.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Sethiel píše: ad1) K tomu úroku … to ve skutečnosti není to, na co jsem se chtěl zeptat :bigwink: Uvažoval jsem nad tím, napsal jsem dotaz, pak jsem si řekl, že to je snadno zjistitelný IC, tak jsem to vyzjistil ve hře … a nějak jsem zapomněl upravit tuto otázku na tu novou, která se mi vyskytla během rozhovoru s bankéřem (a nesmějte se mi). Ukládání a výběry se řeší tím, že "mu řeknu". Jak se realizuje "mu řeknu"?
Jojo, to je častý kámen úrazu. Normálně napíšeš do mluvy, jako bys mluvil na jinou postavu třeba : "Velevážený pán, chcel bych si uložit 10 platinek, bylo by to možné?" Přičemž skutečně důležité je "uložit 10 platinek", to ostatní je jen omáčka okolo. Na stejném principu funguje "vybrat" a "Kolik mám na účtu?" Diakritika rovněž není důležitá. Stejně jako kanál mluva funguje šeptání, doporučuji zvláště pokud tvoje postava normálně nějak mluví a systémem vyžadované hlášky by nikdy nevypustila z úst.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Podívej. Hraju od Vánoc. Je to moje první onlinovka v životě. Tu a tam se někoho zkušenějšího na něco zeptám OOC, když si už opravdu nevím rady, jinak se na to snažím přijít sám, protože mě to baví.

Vůbec neřeším, jak co funguje, naučil jsem se psát všemi deseti a *fn* *h*v*ě*z*d*i*č*k*a* už mi na mém NB přijde naprosto přirozená.

Místo abych kveruloval, snažím se užívat si hru.

Pokud chceš vědět více o systémech, vycházejí z ADnD (Advanced Dungeons and Dragons) a manuál je v adresáři hry v podadresáři docs. Tam najdeš vysvětlenou většinu systémů. Jako třeba, jak funguje lore či odhad ceny. Samozřejmě je to v AJ. A vůbec o hře.

NWN má X modulů navíc, které mě překvapují a těší. Ale není to překvapení? Například, když jsem měl zvýšenou odolnost, utekl jsem ze souboje, odolnost klesla zpět a já bych v NWN umřel. A ejhle:

*omdlel jsi* objevilo se. Čtyři kola se mi uzdravoval život po životě:
*přestal jsi krvácet*
Najednou jsem se probral s jedním životem. Nejsou to krásná překvapení?

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Kapik
Příspěvky: 400
Registrován: 29. 9. 2007 14.07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapik »

Sethiel píše:A vůbec postrádám něco jako kompletní seznam všech modifikátorů toho textu. Je hezké, že v nějaké části fóra je to seznam /tk, /w a tak, ale třeba /pc je úplně na jiném místě, našel jsem to až ve hře v knize … a určitě existuje spousta takových fíglů a vylepšení, které usnadňují hru.

Nemám prakticky žádné zkušenosti s NWN, můžete mi poradit takovýhle věci? Abych se neupsal a neuklikal a tak?
protože /tk, /w a tak jsou příkazy které jsou standartní pro NWN a tudíž je můžeš použít v singlu i na jiných ostatních světech. Zatímco příkazy typu /pc, /f atd. jsou unikátní pro EQ, najdeš je v nápovědě. Proto bych taky doporučil kromě pečlivého prostudování fóra a stránek i nápovědu, hodně ti toho vysvětlí
Střízlivý nás nedostanou.
A vožralí se nedáme!


Elen - Mladá elfí lučištnice, vítězka turnaje tirínského r.1119 p.v.d.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

DenGrasse píše:….
No a tak mohl by ses s námi podělit o tvůj náhled řešení takovýchto situací? Zatím jsi nic moc neřekl, jen zhruba zopakoval to, co jsem napsal já (s drobnými odchylkami), a že je to problém, ale se žádným výsledkem.

Jinak se tedy omlouvám za tamto Fn+*, mělo to být samozřejmě Fn+P, ale to jste nejspíš vy všichni notebookaři poznali. :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Aefar píše:Podívej. Hraju od Vánoc. Je to moje první onlinovka v životě. Tu a tam se někoho zkušenějšího na něco zeptám OOC, když si už opravdu nevím rady, jinak se na to snažím přijít sám, protože mě to baví.

Vůbec neřeším, jak co funguje, naučil jsem se psát všemi deseti a *fn* *h*v*ě*z*d*i*č*k*a* už mi na mém NB přijde naprosto přirozená.

Místo abych kveruloval, snažím se užívat si hru.

Pokud chceš vědět více o systémech, vycházejí z ADnD (Advanced Dungeons and Dragons) a manuál je v adresáři hry v podadresáři docs. Tam najdeš vysvětlenou většinu systémů. Jako třeba, jak funguje lore či odhad ceny. Samozřejmě je to v AJ. A vůbec o hře.

NWN má X modulů navíc, které mě překvapují a těší. Ale není to překvapení? Například, když jsem měl zvýšenou odolnost, utekl jsem ze souboje, odolnost klesla zpět a já bych v NWN umřel. A ejhle:

*omdlel jsi* objevilo se. Čtyři kola se mi uzdravoval život po životě:
*přestal jsi krvácet*
Najednou jsem se probral s jedním životem. Nejsou to krásná překvapení?
To, že mám spousty blbých a dotěrných otázek na fóru přece neznamená, že jsem špatný RP hráč. Taky si užívám hru, taky mám rád překvapení a všechno, co souvisí s barvitostí života mojí postavy. Ale nejsem zvyklý na počítačové RPG (minimálně ne opravdové RPg), takže se cítím oproti systémům typu DrD, WoD nebo Gurps dost velké omezení systémem. V kecacím RPG když něco není jasné nebo něco nevyhovuje, tak se to hraje jinak. Nebo se hraje úplně bez pravidel. Tak prostě jen ohledávám, v čem je systém omezující, nebo nelogický. Někdy mi to ujede. Máš pravdu v tom, že se ptám na kraviny :bigwink:

Každopádně jsem zastánce toho ptát se na fóru, když je možnost. Mě osobně OOC hláška úplně zdevastuje moje sžití s postavou. Nemám je rád, takže je ani jiným nezpůsobuju (pokud možno).

Mám pár dalších otázek, tentokrát se držím otázek na systém …

1) Natrhal jsem hafo jahod. Opravdu je musím na ty váhy dávat po jedné? Není nějaká inventářová finta?

2) Bonus +30 k okrádání pro hledání vlastních věcí, které mi někdo ukradl, je jasný. Prostě ho prošacuju, hledám něco konkrétního. Co když mi ale někdo předmět ukradne a pak ho dá někomu jinému? Dostanu +30 na šacování toho druhého? (zní to logicky, ale nevím, jestli na to systém pamatuje)
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Nejsem zloděj, takže jen k jedničce.
Stačí se na ty výkupní váhy podívat (přečíst popisek) kde se jasně píše, že se vykupuje maximálně po 20 kusech... klidně tam najednou hoď všech 50 jahod, ale pak sí musíš s hostinským promluvit 3x

On to Aefar myslel asi tak, že několik těch tvých otázek je zbytečnách, protože se snadno zjistí ve hře, když jsi pozorný.

EDIT: Jestli je to jak píše Balrog, tak se omlouvám.. jj musíš přetáhnout po jedný
Naposledy upravil(a) Roma dne 20. 1. 2009 22.13, celkem upraveno 1 x.
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

: ) Spíš si myslím, ze se Sethiel ptá, jestli musí po jedné jahodě drag&dropovat :D

Musíš : )

(Ale nemuíš se trefovat přímo do volného místa, když jahodu přetáhneš na místo, kde už nějaká jahoda je, šoupne se na nejbližší volný)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

The_Balrog píše: No a tak mohl by ses s námi podělit o tvůj náhled řešení takovýchto situací? Zatím jsi nic moc neřekl, jen zhruba zopakoval to, co jsem napsal já (s drobnými odchylkami), a že je to problém, ale se žádným výsledkem.


eh? tys popsal situaci jaká je a jaká by měla být, já jsem zkonstatoval, že podle mého je to špatně, aspoň v té části "sám si určí DC této činnosti". To mi nepřijde jako vyslovování téhož... Ano shodujeme se v jediném - je to problém. Ovšem ty vidíš problém pouze ve schopnostech a odhadu hráčů (s čímž souhlasím), já ještě navíc v systému (nikoli NWN,. ale herních pravidlech EQ), který jim v tomto ohledu nechává volnost.

Ty po mě chceš, abych napsal něco jako: "mělo byse dát do pravidel, že při aspoň trochu odpovídající hře hráče je protistrana povinna repektovat vyjednávací charakteristiky postav a přijmout výsledek odpovídající provedeným hodům?" ano, byl bych pro to, ale proč bycht o navrhoval? oba víme dobře, jaké se mi na to dostane odpovědi.…

takže to ber jen jako stanovisko k problematice, sdělené okruhu hráčů, z nichž někteří ten starý topic nečetli.
malinový harwester a arcilooter
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

tohle je velice ošemetná tematika, stanovení DC třeba proti přemlouvání a vůbec si neumím představit, jak to transformovat do nějakejch pravidel (čísel)
ona ta DnD mechanika trochu svádí ke zjednodušování - proti týhle snaze stojí ta a ta vlastnost, hodíme koskou a je vyřešeno ale u komlexnějších činností je to strašně zavádějící a nepoužitelný
jako vždy mám po ruce příklad:
že mám slabou vůli a sem pro každou špatnost je o mě známý, když mi v hospodě řekneš poď na panáka, sem na fleku ukecanej a ani nemusim tahat kosky i když sem si třeba před tim řikal, že nebudu, aby mi zas nebylo blbě
naproti tomu sem člověk spolehlivej, zodpovědnej a vážící si svýho chlebodárce a kdybys mě lámal abych šel na panáka místo do práce, tak nemáš nejmenší šanci ani kdyby sis vymluvil hubu a vzal si na pomoc hejno krásnejch holek
bohužel DnD kostka by mě v tomhle případě poslala s tebou do hospody
je to jedna z herních mechanik, kde se hráčskej cit nedá nahradit systémem či pravidlem a je to moje oblíbený "hrajte postavu uvěřitelnou, předpověditelnou a živou" a moc se nezalamujte nějakejma čísilkama, charakter je příliš složitá věc, než aby se nacpal do pár statistik
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

photter píše:
Supr příklad, pěkný důvod, proč je házení kostkou o sosáček.

Dengrasse:

Jestli sis všiml, tak toto je thread, kde se nováček ptá, jak má řešit určité herní situace. A my se mu tu snažíme nějak poskytnou radu, jak nejlíp to a tamto vyřešit společně s důvody (a plusy a mínusy) proč a kde se při tom může spálit. Tedy podělit se o naše zkušenosti s tímto způsobem hry.

Proto jsem očekával, že pokud se ti způsob, který jsem popsal já, nelíbí, že navrhneš nějaké smysluplné řešení, které nevýhody mé metody aspoň částečně odstraní a nepřinese mnoho nevýhod jiných. Tvůj první příspěvek by byl nejspíš zajímavé téma pro nějakou rozvahu a několika příspěvkovou debatu - ta se sem ale nehodí. Tady je potřeba říci nějaký jasný a nezamotaný návod, jak situace, které ve hře často vznikají, řešit.

No a právě o to jsem tě žádal.

(A formulace "alespoň trochu odpovídající hře" je hodně zábavná, protože si ji může každý vykládat stejně po svém a co je pro někoho odpovídající, pro jiného být nemusí - což je stejný průšvih, jako to určování DC druhým hráčem. )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Kostky

Příspěvek od Aefar »

Ono lze stanovit DC a propracovat to, ale systém stejně zůstane subjektivní a bude složitý. Musí se zahrnout rasové rozdíly, slabé a silné stránky obou postav (přemlouvající i přemlouvané), momentální stav a pocit (únava, nechuť se s kýmkoli bavit atd.)
Totiž pokud jsem známý pijan, pak pro přemlouvání k chlastu budu mít postih na TO.
Jenže nejdůležitější je správně hrát podle parametrů postav - a je to těžké oběma směry.

Příklad pro přemlouvání:
Budu-li mít přemlouvání pouze bonus za charismu a nebudu se to nijak učit, je potřeba to zahrát prostě hloupě a nemohu být v rámci RP ten nejlepší přemlouvatel. Druhý případ je perfektně zvládnutá dovednost přemlouvání, kde ovšem opět postava toto musí umět zahrát v RP, což je mnohdy obtížné - a také zdlouhavé. Odhadnout charakter přesvědčovaného, použít strategii lámání ledu, postupně přejít k věci a dostat nakonec dostat, co chci...

Mnohem lépe si to lze představit u inteligence.
Je obtížné zahrát RP nízkou inteligenci, ale není možné zahrát inteligenci 20/+5 hráčem, který by měl v reálu 15/+2 - což i tak není málo...

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

photter píše:
chápu co chceš říct, nicméně jsem zažil už tolik, že "nikdy neříkám nikdy". myslím, že by se našly situace, místa a lidi, kteří by tě zlomili i na tohle, byť je to málo pravděpodobné :bigwink:
The_Balrog píše: ...který jsem popsal já, nelíbí, že navrhneš nějaké smysluplné řešení, které nevýhody mé metody aspoň částečně odstraní a nepřinese mnoho nevýhod jiných. Tvůj první příspěvek by byl nejspíš zajímavé téma pro nějakou rozvahu a několika příspěvkovou debatu - ta se sem ale nehodí. Tady je potřeba říci nějaký jasný a nezamotaný návod, jak situace, které ve hře často vznikají, řešit.
to je nedorozumění. mě se to jak to popsal, líbí. co se týče úvahy o nízkých a vysokých hodech atd., to je vše určitě pravda.
The_Balrog píše: (A formulace "alespoň trochu odpovídající hře" je hodně zábavná, protože si ji může každý vykládat stejně po svém a co je pro někoho odpovídající, pro jiného být nemusí - což je stejný průšvih, jako to určování DC druhým hráčem. )
no, použil jsem zjednodušenou formulaci, abych nezaplňoval topis zbytečnými definicemi, když všichni jistě chápeme, o čem je řeč... :bigwink:

Shrnutí:
Jediné, co jsem chtěl vyjádřit, bylo, že ignorovat skilly postav (které nejsou systémově vynutitelné), považuji za nevhodné a je dobré k nim při hře přihlédnout - jinými slovy, stavím se proti oběma krajním postojům ("mám vysoké Přesvědčování", uděláš cokoli chci kdykoli" i "je mi jedno jaký máš skill, na mou postavu to nebude mít nikdy žádný vliv"). Mezi nimi existuje celá škála přístupů, které si může každý zvolit podle svého uvážení. některé z nich byly popsané výše a považuji je za dobré.
malinový harwester a arcilooter
Odpovědět