Stránka 1 z 6

Několik různých dotazů

Napsal: 18. 1. 2009 19.44
od Sethiel
Ahoj, jako začátečník bych se rád dozvěděl pár věcí, které jsem nikde nenašel nebo nepochopil. Zkusím to podat co nejpřehledněji:

1) Na dovednost Znalosti jsem našel tabulku z původních NWN (http://nwn.wikia.com/wiki/Lore), ale vzhledem k tomu, že má EQ výrazně jiné ceny, čekal bych jinou tabulku. Nikde jsem ji nenašel. Je změněná, nebo zůstává původní?

2) Funguje dovednost Odhad ceny u všech druhů obchodů (teď myslím ty s NPC), tedy i s těmi s možností vyzkoušení věcí? A při výkupu věcí z craftu? (tj. od jahod po jánevímco)

3) Nepochopil jsem hody kostkou na dovednosti. Já osobně bych to nepotřeboval vůbec, ale spíš jde o to, že nechápu, jak se to systémově dělá, když už se to chce dělat. Nenašel jsem nikde možnost "Hod na přesvědčování", jen "Hod d20" nebo tak. Je to opravdu jediný způsob, jak hodit na dovednost? A jak se to dělá? Když hodím d20, vidí to ostatní hráči? Stupeň dovednosti k tomu mám přičítat sám? A co mi zabrání (hypoteticky) v přičtení vyššího čísla než skutečně mám? A nevadí, že prozradím konkrétní hodnotu této dovednosti? Jen znova zdůrazňuju, že nejsem nadšenec do hodů, jen se ptám na technické pozadí.

4) Jak funguje HIPS (Stínový tanečník 6. úroveň)? Co přesně se stane, když zapnu skrývání před očima někoho a nemám tuto odbornost? Neskryju se tohle kolo? Neskryju se vůbec? Vím, že při plížení se dělá jakási kontrola každé kolo, jestli uspěl nebo neuspěl. Taky vím, že mě tahle kontrola může vyhodit ze skrytu, pokud neuspěju … ale nejsem si jistej, jestli to funguje i naopak, jestli mě může skrýt zpátky když uspěju. A ještě jedna drobnost … Řekněme, že na mě kouká nějaká postava, dám skrytí, a přijde nějaká další postava. Nemám HIPS. Je to tak, že ta druhá mě neuvidí, dokud neselžu v hodu na skrývání? A ta první mě uvidí děj se co děj? A co když se v takto zapnutém skrytu odplížím pryč od obou postav a vrátím se? Budu pro obě skrytý?

Uh, trošku se mi to protáhlo. Každopádně dík za každou smysluplnou reakci :bigwink:

Napsal: 18. 1. 2009 20.25
od Sethiel
5) V popisu odbornosti Uzmi předmět je mimo jiné:

Jako hlavní dovednost je bráno Okrádání. Při použití na cíl není prováděna žádná animace a je provedeno několik hodů. Předně náhodný hod na Okrádání s postihem váhy a velikosti předmětu, zdali se podařilo uzmout nějaký předmět. Druhý hod je kdy si okradený si háže na svou Všímavost s bonusem 10 a bonusem velikosti a váhy uzmutého předmětu proti Podvádění okrádajícího. Tuto odpornost nelze použít ze skrytu (technické důvody), zloděj proto musí bluffovat a tvářit se že se jedná jen o náhodné přiblížení.

Opravdu je druhý hod proti podvádění, nebo je to chyba?

Napsal: 18. 1. 2009 20.35
od Kapik
1)Tabulky se tady nevedou(nebo alespoň o žádné nevím), ale řekl bych že to tady bude upravené...ale i znalosti 10 ti stačí k určení běžnejch předmětů, a co ne tak doženeš lektvarem

2)Ohledně téhle dovednosti moc nevím, ale myslim že funguje ve všech obchodech(všechny tu jsou s možností vyzkoušet věci) a i při výkupu

3)Tenhle svět je o RP. Když už hod tak si bonus dovednosti musíš připočítat sám. Já osobně to používám jen na takové věci typu když chce postava přeskočit potok, hází šipkama na terč atp. Jo a upozorňuju že tady se an čísilka zas až tak nehraje a i s vysokým hodem na přesvědčování kolikrát danou postavu nemusíš přesvědčit:)

4)HIPS funguje tak, že prostě ti postava zmizí před očima(pokud ji nepřehodíš na všímavost nebo naslouchání). Když postava tuto odbornost nemá a skryje se před jinou postavou tak jí to bude houby platný a bude furt vidět. Ale dkyž přijde jiná postava tak ji zase vidět nemusí, a když ta skrytá odejde tak aby se jim ztratila z dohledu a pak přijde, tak ji neuvidí ani jedna (uf, snad sem to podal srozumitelně:))

5)Ano, opravdu je tam hod na podvádění. Já si to vykládám tak že ten zloděj to prostě musí sehrát aby to vypadalo jako náhodné přiblížení=podvádět

Napsal: 18. 1. 2009 20.43
od The_Balrog
1/ myslím, že cena předmětu v obchodech a "hodnota" předmětu, kteoru si nwn počítají samy, jsou dvě odlišné hodnoty, které na sobě nezávisí. Já osobně doteď ani nevěděl, že nějaká taková tabulka je... prostě pokud si chceš dávat body do znalostí, abys něco poznal, tak si je tam dávej, pěkně podle svého uvážení

2/ funguje, pocita se pro rozhovoru... a nejejn ona se tam zapocitava, ale i opravy treba za rasu a tak podobne. Vsimni si, ze vysledna cena nakupu je dycky jina, nez ta, ktera by ti vysla pri souctu vsech <zbozi 20md>

3/ nejsou na EQ implementovany : ) jinak to je tak, ze se hazi d20+dovednost. Já osobně jsem za moje 2,5 roku hraní na Eq nikdy na dovednost "neházel", Dm mi hodilo asi pětkrát (a ti to umí). za chvíli ti najdu link, kde se házení rozebírá trochu zevrubněji, pokud si chceš počíst.

4/ když nemáš hiops, tak se neschováš, nestane se jakoby "vubec nic". Abys byl schovaný, musíš být ve stealth modu už když tě postava protivníka poprvé uvidí. Ale při HIPS nemusíš a ukryješ se už při použití (a pak se provedou ty hody, zda tě protivník přeci jen neodhalil)

a v té druhé části otázky - první tě uvidí, druhá (pokud to neprokoukne) ne, když odejdeš a přijdeš, budeš ukrytý pro oba a oba si budou "házet", jestli tě neprokoukli (hody za ně dělá systém skrytě, samozřejmě)

Napsal: 18. 1. 2009 20.46
od The_Balrog
tenhle topic si prostuduj, týká se toho házení : )

je sice starý, ale pravdivost neztratil : )

viewtopic.php?t=1305

Napsal: 18. 1. 2009 20.56
od Sethiel
The_Balrog píše:tenhle topic si prostuduj, týká se toho házení : )

je sice starý, ale pravdivost neztratil : )

viewtopic.php?t=1305
Díky moc, ale tohle už jsem četl. Prostě mi z toho nevyplynulo, jestli se dá hodit na obratnost (tj. nad postavou se objeví *hod na obratnost 8*) a nebo se to musí dělat zvlášť manuálně (tj. nad hráčem vyskočí *na d20 hodil 5* a pak musí hráč napsat //plus moje obratnost +2, to je celkem 7). Neptám se jen čistě proto, abych šťoural, ale protože z toho vyplývají celkem důležitý věci. Jednak v druhém případě všichni okolo VÍ, jaká je přesně obratnost dotyčného, a jednak neexistuje žádná ochrana proti tomu, aby nenapsal obratnost +3.

Ale jinak bych to taky spíš viděl na to, že nebudu házet vůbec. To by mě vlastně docela zajímalo, jestli je většina hráčů na EQ orientována "Kdy házet záleží na citu, aby hráč nepokazil atmosféru, ale občas je to dobrá věc." nebo spíš "Kostka je zbytečná, všechno se dá odehrát RP. Nikdy házet nebudu."

Napsal: 18. 1. 2009 21.02
od Kapik
Já když už házim tak si prostě hodim, nad postavou se objeví *Hod 20ti stěnnou kostkou 15*(např.), v duchu si připočtu svůj bonus obratnosti a pak prostě napíšu *přeskočí potok* a je to. Nic nevyzrazuješ, nikdo se s tebou hádat nebude a podle mejch zkušeností se stejně většina důležitějších situací řeší RP hrou než kostkama

Napsal: 18. 1. 2009 21.07
od The_Balrog
opravdu se na "dovednost" hodit nedá (resp dá, ale umí to jen DMka :)), můžeš si jen hodit kostkou. proč to tak je.. to je právě labirem na první stránce mnou linkovaného topicu vysvětleno.

A já osobně nemyslím, že "házet kostkou je zbytečné a všechno se do udehrát rp", ale ještě jsem nezažil nic, co by se podle mne muselo řešit hodem kostkou a nijak jinak : ) Vždy jsem radši za "nějak jinak" : )

Napsal: 18. 1. 2009 23.18
od cybermisa
The_Balrog píše: A já osobně nemyslím, že "házet kostkou je zbytečné a všechno se do udehrát rp", ale ještě jsem nezažil nic, co by se podle mne muselo řešit hodem kostkou a nijak jinak : ) Vždy jsem radši za "nějak jinak" : )
Naprosto bezne se hazi pri kouzleni mimo nabidku NWN … Hrac kouzelnika si vymysli ceho chce dosahnout a jak, DM stanovi DC a hrac hodi na carozpyt. Rovnez pri prozkoumavani okoli bezne hody na vsimavost/znalosti. Faktor nahody je v tomto pripade velmi dobry zpusob, jak nenechat vsechno rozhodovani behem DMQ na DM.

Napsal: 18. 1. 2009 23.28
od The_Balrog
No jo, ale to tu mluvíš o hodech, co dělají DM, zatímco tady se probírá, co a jak mají dělat hráči.

Napsal: 19. 1. 2009 1.58
od cybermisa
The_Balrog píše:No jo, ale to tu mluvíš o hodech, co dělají DM, zatímco tady se probírá, co a jak mají dělat hráči.
Pokud hrac organizuje AQ, tak je to v principu uplne stejna situace. Napr lektor pri zkousce stanovi DC a hrac si hodi uplne stejne d20 + svuj carozpyt. Nebo to same na prozkoumavani/hledani … Pro "bezne" hrani to treba neni, ale docela me udivuje me, ze jsi se s tim ty teda nesetkal. Ja takove situace zazil zrovna vcera dve.

Napsal: 19. 1. 2009 8.34
od The_Balrog
Zajímalo by mne, kolik hráčů je tu schopno odhadnout odpovídající DC nějaké činnosti. Uhádne někdo, jaké je DC skoku přes třísáhový potok v lese? Schválně si tipněte.


Spousta lidí tu má o d20 pravidlech jen mlhavé zdání (a ani ho mít hlubší moc nepotřebuje; důležité věci za ně obstarává systém), málokdo ví, jaká jsou byť jen rámcová DC pro nějakou činnost (i dengrasse nedávno řekl něco ve smyslu, že "epická hodnota skillu je 20", což je podle mne dosti nepřesné :)).
A protože lidi nejsou dostatečně rozumně schopní určit DC činnosti, kterou provádějí, nebo kterou kontrolují, nakonec to celé má stejně dopadne ve smyslu "hodím kostkou a když padne nějaký menší číslo, tak se mi to nepovedlo a když jednička, tak jsem to nějak srandovně posral". Nebo: "budu to hledat dlouho, takže dokud nehodím 18+".

Ale jak jsem už napsal, hlavní pointa je v tom, že většina hráčů neumí stanovit "správné" DC a hody jsou stejně jen tak "baj vočko".

PS: Já taky nevím, jaké DC je potřeba na skok přes ten lesní potok.

PPS: Pokud vás to zajímá, pak podle d20 pravidel to DC je 15 s rozběhem a 30 bez rozběhu, nezapočítány modifikátory, že to je "v lesním terénu". Hází se ale bohužel proti skillu jump, což je skill založený na Síle (taky jste si mysleli, že záleží spíš na Obratnosti?) minus AC penalty.

Takže pokud jste si tipli, že budete házet na sílu proti nějaké 17tce (plus postih za zbroj), pak jste si tipli správně. Pokud ne - to nevadí, hlavní je si uvědomit, že ten váš tip se není vlastně nic jiného než "hodím kostkou a při nějakém malém čísle se mi to nepovedlo" a nemusíte nijak usilovně vymýšlet nějaká zcestná DC. Jak moc malé je to "malé číslo", to je právě to jediné, co je na vašem uvážení; podle velikosti skillu, který máte.

Napsal: 19. 1. 2009 10.16
od drake127
1) Tabulka Lore je spíš stejná. Zdejší předměty jsou sice cenově jinde, ale jejich NWN cena zhruba odpovídá té prodejní.
2) Ano, tento skill by měl mít vliv ve většině obchodů.
3) Pro hráče je implementovaný jen veřejný d20(4,10,100, …) hod. Skill si k němu musíš přičíst sám a podvádět ti nebrání nic. Pokud nechceš vyzradit skutečnou hodnotu skillu, musíš si hodit vedle (NWN konzole, kostka na stole) a tam už ti nejde zabránit v podvodu vůbec nijak.

Napsal: 19. 1. 2009 10.20
od DenGrasse
The_Balrog píše:…(i dengrasse nedávno řekl něco ve smyslu, že "epická hodnota skillu je 20", což je podle mne dosti nepřesné :)).

pro mý postavy rozhodně ano :ermm:

Napsal: 19. 1. 2009 14.20
od Sethiel
Teď jsem si všiml u informací o EQ3F1, že "relevlovat postavu není nutné, to bude třeba až při startu F3" nebo něco takového. Co přesně se myslí relevlem? Znovu přidělení úrovní do těch povolání? Nebo ztráta veškerých XP a začátek odznova?

Napsal: 19. 1. 2009 14.28
od Darmonlor
Sethiel píše:Teď jsem si všiml u informací o EQ3F1, že "relevlovat postavu není nutné, to bude třeba až při startu F3" nebo něco takového. Co přesně se myslí relevlem? Znovu přidělení úrovní do těch povolání? Nebo ztráta veškerých XP a začátek odznova?
Relevel byl kvůli rozsáhlým změnám ve hře nutný při přechodu na EQ2. Postava dostala relevelátor, který jí sebral a zase vrátil všechny expy (na některých úrovních se postavě začaly nastavovat některé nové systémy, což nešlo bez relevelu udělat).
Relevelátor také dohlédl na to, aby nedošlo k zneužití relevelu k vylepšování postavy – hlídal maximální vlastnosti dovedností které měla postava před relevelem a nedovolil je přesáhnout.

Relevel se tě tudíž týká jen v případě, že vlastníš nějakou postavu z EQ1 za kterou jsi od té doby nehrál a znovu jí zaloguješ. V případě že máš postavu z EQ2, relevel není nutný a čeká tě jen průchod dotvořením postavy. Pokud jsi na EQ3 začal, již jsi procesem dotvoření prošel a relevel se tě vůbec nedotkne. EDIT po Balrogovi: Tedy, zatím :)

Napsal: 19. 1. 2009 14.28
od Alfray
Sethiel píše:Teď jsem si všiml u informací o EQ3F1, že "relevlovat postavu není nutné, to bude třeba až při startu F3" nebo něco takového. Co přesně se myslí relevlem? Znovu přidělení úrovní do těch povolání? Nebo ztráta veškerých XP a začátek odznova?
Ujmutí xp a následně se ti dají zpět. To první, co jsi říkal. S tím, že si vše musíš dát stejně jak jsi měl.

EDIT: Asi jsem začal psát pozdě:)

Napsal: 19. 1. 2009 14.29
od The_Balrog
Je to ztráta všech zkušeností a jejich získání ihned zase zpátky. Hráč potom znovu nahází svoje levly, jaké měl předtím. Je hlídáno (a ošetřeno systémem), aby postava byla stejná jako předtím, tedy skladba levelů, featů a skillů. Nejde to tedy použít pro vylepšení, nebo předělání celé postavy.

Je to technická záležitost, která je nutná pro získání nově zavedených featů, které se tu obvykle získávají při přestupu na druhou úroveň, a které se budou při fázi 3 (jež je zatím stále vcelku v nedohlednu) zavádět, nejspíš v souvislosti s craftem a dalšími připravovanými systémy.

Nemusíš se bát, že by se tu mazaly postavy, nebo se jednoho dne všichni probudili na první úrovni; wipe na Equilibrii nikdy nebude.

Tedy, postavy se tu vlastne mažou - pokud hráč dělá závažné přestupky proti pravidlům, jak se lze dočíst na fóru na "pranýři" v Prohřeškách.

Napsal: 19. 1. 2009 18.39
od Pavel Urban
The_Balrog píše:PPS: Pokud vás to zajímá, pak podle d20 pravidel to DC je 15 s rozběhem a 30 bez rozběhu, nezapočítány modifikátory, že to je "v lesním terénu". Hází se ale bohužel proti skillu jump, což je skill založený na Síle (taky jste si mysleli, že záleží spíš na Obratnosti?) minus AC penalty.
Je to skutečně síla, jelikož skill jumping (skákání) je pro určení délky/výšky skoku, kterého je postava schopná (efektivní hodnota skillu se pochopitelně modifikuje za zatížení).
Na obtížné doskoky, bezpečné dopady, proskoky (např. bez doteku obručí) apod. je skill tumbling (akrobacie), který je již založený na na obratnosti.

Je to podobné jako search (hledání) vs spot (všimnutí si). Search není jen na hledání pastí, ale i na aktivní hledání a prohledávání (včetně šacování osob nebo hledání skrytých nebo špatně viditelných věcí). Spot je na všimnutí si něčeho, zatímco věnuješ pozornost něčemu jinému - něco spatříš koutkem oka, cosi upoutá tvojí pozornost v trávě, když jdeš kolem.
Kupříkladu můžeš hledat na zemi v trávě prsten co ti právě vypadl z ruky (search), když si všimneš pohybu vetvičky v křoví nedaleko (spot).

To jen pro upřesnění. :shades:

Napsal: 20. 1. 2009 3.11
od Anade
Zajímalo by mne, jak se určí DC při testu proti podvádění... při rozhovoru.