Stránka 1 z 2

Lektvar kůry

Napsal: 6. 3. 2006 19.34
od Jezura
Verze 0.56.43

Provedeno - Z kouzla Kůra odebrán permanentní grafický efekt - zobrazí se jen krátce, kouzlo ale dále trvá.

Proč?

Napsal: 6. 3. 2006 23.04
od Fantalas
Na alh. foru se dlouho diskutovalo jaký grafický efekt je vidět na postavě ve světě, a jaký slouží jen hráči k identifikaci čím je postava boostlá.

True sight a jiný cinkátka a světýlka jsou podle mne jen ooc informace pro hráče, ale naše charaktery je nevidí. Kůra a kamenná kůže je jaksi sporná, ale já jsem pro, aby většina kouzel neměla viditelný efekt vůbec...

Napsal: 7. 3. 2006 0.04
od labir
Přesně jak píše Fantalas. Kůra je "jen" změna vlastností kůže tak že má podobnou pevnost a pružnost jako kůra stromů. Postava neobroste kůrou.

A proč byl odebrán grafický efekt kůry a ne kamenné kůže?
Kůru nelze "sesekat", odezní až po ukončení kouzla. Proto lze její efekt odebrat. U kamenných kůží je to horší, protože tam je grafický efekt i informace pro daného mága, že jeho kouzlo stále trvá. Ikonky vpravo nahoře totiž nezobrazují kouzla, ale efekty kouzel a v případě překrývání se jednoho efektu od dvou kouzel současně nelze bez grafického efektu získat informaci, které kouzlo je aktivní a které už ne. Kdyby tohoto nebylo, tak už nemá grafický efekt ani kamenná kůže.

Napsal: 7. 3. 2006 18.32
od Jezura
Téhle diskuze jsem se nezúčatnil, ale moc to nechápu. Proč by tyto efekty měly být OOC informace? NWN se dle mého názoru k tomuto staví rozumně. Některá kouzla vidět jsou, jiná se viditelně neprojeví a jsou jen OOC indikovány čtverečkem, což dává větší prostor k RP. Sesílatel si často musí rozmyslet, jestli kouzlo sešle, protože ho na něm ostatní postavy uvidí. Nenapadá mne žádné kouzlo, jehož grafický efekt by byl IC rušivý.

Napsal: 7. 3. 2006 19.07
od Alcatraz
Jezura píše:Téhle diskuze jsem se nezúčatnil, ale moc to nechápu. Proč by tyto efekty měly být OOC informace? NWN se dle mého názoru k tomuto staví rozumně. Některá kouzla vidět jsou, jiná se viditelně neprojeví a jsou jen OOC indikovány čtverečkem, což dává větší prostor k RP. Sesílatel si často musí rozmyslet, jestli kouzlo sešle, protože ho na něm ostatní postavy uvidí. Nenapadá mne žádné kouzlo, jehož grafický efekt by byl IC rušivý.
Ghostly visage, Stone skin, Premonition

Jsou kouzla, ktera maji totozne znaceni ctverecku v rohu. A ze ctverecku neni mozne zjistit jestli mas jeste premonition+stoneskin, nebo uz mas jenom stone skin. Problem je, ze vizualne IC premonition samozrejme videt neni. Ale valecnik si IC rozmysli vztahnout ruku na kouzelnika s OOC premonition a stoneskinem.

To same je velmi IC rusive kouzla typu See invisibility, True Sight. Je nesmirne tezke hrat ze me postava nevidi, kdyz vim ze me vidi. Zahrat, ze to nevim nejak jde, ale presto je tezky dal vest velmi soukromy rozhovor, kdyz vim, ze me nekdo sleduje :) A "vyhnout se pak nekterym tematum" a "davat si vetsi pozor" se pak zduvodnuje, ze "hraju dobre RP" protoze delam ze tam neni, ale je v tom sakra rozdil.

A za uplne nejkrasnejsi lze povazovat debaty o Greater Sancuary, ktere dle popisu i vykladu zajisti absolutni neviditelnost neprohlidnutelnou i TS, ale v NWN z nejakeho duvodu je videt absolutne kazdym. A hraj pak, ze tam neni, kdyz tam je :) V lehkych pripadech to jde, ale jeste jsem nepotkal HCRP hrace, ktery to zkousne v kazde situaci.

Napsal: 7. 3. 2006 19.09
od cybermisa
Pockej, to jako myslis vazne, ze kouzlo barkskin z postavy udela "strom" nebo stoneskin "sochu"? :megalol: To asi neee :bigwink: BTW efekty kouzel by mely poznat jedine postavy s dostatecnym skillem spellcraft … Jiste, napr. kouzla jako ghostly visage nebo shield jsou vyjimka … A jestli nejaky tupy fighter, ktery nema ve spellcraft ani bodik, bude moji postave se stoneskinem rikat, ze vypada jak socha, tak ho IC budu s cistym svedomim ignorovat a o hraci si pomyslim sve :bleh:

Napsal: 7. 3. 2006 19.11
od Alcatraz
cybermisa píše:Pockej, to jako myslis vazne, ze kouzlo barkskin z postavy udela "strom" nebo stoneskin "sochu"? :megalol: To asi neee :bigwink: BTW efekty kouzel by mely poznat jedine postavy s dostatecnym skillem spellcraft … Jiste, napr. kouzla jako ghostly visage nebo shield jsou vyjimka … A jestli nejaky tupy fighter, ktery nema ve spellcraft ani bodik, bude moji postave se stoneskinem rikat, ze vypada jak socha, tak ho IC budu s cistym svedomim ignorovat a o hraci si pomyslim sve :bleh:
je velmi sporne, jestli stone skin ma visualni efekt nebo ne :/ Ignorovat ho za to muzes, ale dopustis se stejne tvrdohlavosti jako ten co tvrdi, ze videt je.

Napsal: 7. 3. 2006 19.18
od cybermisa
:megalol: :megalol: :megalol: STONE SKIN = kamenna kuze, jestli toto kouzlo ma nejaky visualni efekt, tak ucite ne takovy, ze OBLECENI popr ZBROJ kompletne se obali kamenem. Kdyz uz, tak jsem ochoten pripustit, ze kuze zesedivi, coz na postave ve zbroji, s rukavicema a helmou stejne videt NENI … Takze … Rikej si tomu jak chces, treba tvrdohlavost, jak na me nekdo vybali slovo SOCHA az budu mit na sobe stoneskin, jak kliknu na makro *ignoruje nesmyslnou hlasku tykajici se grafickeho efektu* :bleh: :bleh:

(poznamka autora: mysleno ironicky ale myslenka je snad zrejma)

Napsal: 7. 3. 2006 19.23
od Jezura
Co jsem hrál Alhambrii, nikdy se to nehrálo jinak. Naopak právě to, že kůru nebo kámen viděl i tupý ork přinášelo spoustu zajímavých situací. Nevidím důvod, proč tyto efekty ignorovat.

Jinak srry, v kouzlech se moc nevyznám. Ale to, že si válečník rozmyslí zaútočit na někoho se stoneskinem mi přijde spávně. Mág si taky rozmyslí, jestli zaútočí na válečníka podle toho, jakou zbroj bude mít váůěčník na sobě. A to, že některé efekty kouzel jsou vidět a některé ne, mi přijde logické a přináší to IC větší variabilitu do hry.

Ohlednš true sight. Pokud tvoje postava má znalost nebo zkušenost, co ty "podivné svítící oči" znamenají, nemusíš přece nic hrát. Prostě to víš, že tě vidí.

Napsal: 7. 3. 2006 19.31
od Alcatraz
cybermisa píše: STONE SKIN = kamenna kuze, jestli toto kouzlo ma nejaky visualni efekt, tak ucite ne takovy, ze OBLECENI popr ZBROJ kompletne se obali kamenem.
kouzli si stoneskin jakej chces :) muj stoneskin vytvori polopropustnou ochrannou vrstvu obklopujici cilovy objekt v tesne blizkosti cile, trvale se prizpusobujici vsem pohybum cile. Odpuzuje do urcite miry nezadouci vlivy zvenci. Protoze chrani cil i ze spodu, je trochu nezvykly pocit se stoneskinem chodit, ale ne vic, nez kdyz mas na bote prilepenou zvykacku. Muj stoneskin neni na prvni pohled patrny, ale da se poznat dotekem.

Poznamkou pod carou dodejme, ze intimni styk dvou postav se stone skinem se nedoporucuje a muze vest k necekanym prunikum poli, az do faze jejich slouceni a nemoznost jednoducheho rozpojeni.

Napsal: 7. 3. 2006 19.32
od Alcatraz
Jezura píše: Ale to, že si válečník rozmyslí zaútočit na někoho se stoneskinem mi přijde spávně.
Ohlednš true sight. Pokud tvoje postava má znalost nebo zkušenost, co ty "podivné svítící oči" znamenají, nemusíš přece nic hrát. Prostě to víš, že tě vidí.
Stoneskin je sporny, ano. Premonition NENI VIDET ZA ZADNYCH OKOLNOSTI. True Sight NEZPUSOBUJE litajici oci!

Napsal: 7. 3. 2006 19.34
od cybermisa
JEZURA: Hele, ja te naprosto chapu, to co rikas taky dava smysl a rozhodne nerikam ze tvuj nazor je nejak spatny. Jenze spoustu efektu je ze systemovych duvodu a take z duvodu, aby se hra hracum libila - postava zacne svitit a blikat a jeee to je pekneee :biggrin: … Tak jak si predstavuju fungovani magie a divine kouzel ja, tak realitu sveta, tj fyzicky vzhled postavy by menila visualne jen nektera kouzla, ktera to maji primo v popisu nebo je to ucelem kouzla (sochu udela napr. flesh to stone atd …)

Myslim, ze toto tema rozhodne chce vyjadreni Labira nebo Onyxe, abychom si ujasnili jednou provzdy, na ktere efekty postavy maji reagovat a na ktere ne. Jejich rozhodnuti budiz poslednim a konecnym slovem, pac jinak se asi neshodnem :bigwink:

Napsal: 7. 3. 2006 19.43
od Jezura
Jednoznačně, je to na rozhodnutí WB/DM.

Nicméně bez ohledu na rozebírání konkrétních kouzel a efektů, můj názor je, že vždy by měl mít přednostní platnost grafický efekt ve hře. Důvod je prostý. I když my budeme vědět, že to máme ignorovat, přijde nový hráč (kterého já vždycky vítám, protože každý přinese do hry něco zajímavého) a ten toto nebude vědět, čímž dojde ke konfliktní situaci. Proto myslím, že kdekoli to jde, měli bychom si vykládat věci v NWN tak, jak jsou ve hře vidět a slyšet.

Napsal: 7. 3. 2006 19.47
od Alcatraz
cybermisa píše: Myslim, ze toto tema rozhodne chce vyjadreni Labira nebo Onyxe, abychom si ujasnili jednou provzdy, na ktere efekty postavy maji reagovat a na ktere ne. Jejich rozhodnuti budiz poslednim a konecnym slovem, pac jinak se asi neshodnem :bigwink:
na tomhle se muzou dohodnout hraci mezi sebou, ale chce to TOLERANCI. Proste kdyz zareaguje nektera postana na efekt, ktery by videt nemela, tak nezacnu nadavat nebo reagovat negativne, ale proste poslu vysvetlujici tell, co a jak postavy vidi doopravdy a je klid. Nejhorsi co se muze stat, ze jedna postava vidi to, druha postava vidi neco uplne jinyho a hraci se do sebe pusti rohama.

Napsal: 7. 3. 2006 19.53
od cybermisa
Jezura píše: Důvod je prostý. I když my budeme vědět, že to máme ignorovat, přijde nový hráč (kterého já vždycky vítám, protože každý přinese do hry něco zajímavého) a ten toto nebude vědět, čímž dojde ke konfliktní situaci. Proto myslím, že kdekoli to jde, měli bychom si vykládat věci v NWN tak, jak jsou ve hře vidět a slyšet.
No vidis, to je presne ono! Souhlasim :biggrin: Tady mas odpoved na otazku, proc byl odebran efekt barkskinu - sam sis odpovedel :biggrin:

Napsal: 7. 3. 2006 20.33
od Fantalas
Jezura píše:Jednoznačně, je to na rozhodnutí WB/DM.

Nicméně bez ohledu na rozebírání konkrétních kouzel a efektů, můj názor je, že vždy by měl mít přednostní platnost grafický efekt ve hře. Důvod je prostý. I když my budeme vědět, že to máme ignorovat, přijde nový hráč (kterého já vždycky vítám, protože každý přinese do hry něco zajímavého) a ten toto nebude vědět, čímž dojde ke konfliktní situaci. Proto myslím, že kdekoli to jde, měli bychom si vykládat věci v NWN tak, jak jsou ve hře vidět a slyšet.
Ke konfliktní situaci nedojde, páč ho budeme moct odkázat na forum, kde bude vše náležitě vysvětleno. :bigwink: Mě osobně efekty kouzel do fantasy světa nijak moc nezapadají. Jasně, že blesk je blesk, fireball je fireball atp. Ale lítající očíčka kolem hlavy? Některý efekty jsou dost ulítlý a imho nemaj fakt žádnej jinej význam, než aby balili hráče na efekt...

Napsal: 7. 3. 2006 21.31
od kolja
Jo, tohle je přesně téma, nad kterym sem se kdysi dost zamejšlel. Bohužel NWN sou udělaný tak, že všechno ňák svítí, bliká a lítá a všechno je ňák magický a kouzelný apod... Mně osobně se to nějak zrovna nelíbí a spíš než aby mě tyhle efekty přitahovaly, tak mě odpuzujou. Zvlášť když se muj čaroděj vždycky nakouzlil, tak vypadal fakt divně (a že sem se rád nakouzloval :glare: )

Na alh pokud vim žádný přesný pravidla na tohle nebyly, tak se to tak nějak bralo, jako že co vidíš, to je, popřípadě dohodou. Jo, dohodou mezi hráčema se to taky dá řešit, ale může to pak vést k dost absurdnim situacím. Už jenom s jednim hráčem, kerej se mě ptal na ty světýlka nad hlavou sem se dohod na něčem (nejdřív sem se snažil IC naznačit že tam žádný světýlka nejsou a pak sme se dohodli po tellu...), ale druhej to nechtěl akceprovat, popř. navrhoval jiný řešení... A to nemluvim o tom, že se pak různý hráči dohodnou různě a každej to pak může brát uplně jinak...

Zajímavý a podle mě nejlepší by na tohle bylo po určitý diskuzi udělat jasný a přesný pravidla, který budou tady na fóru. Nejlepší je pak takový pravidla ještě podpořit ve hře odebránim příslušnejch efektů, jako už to tady je s TS a ostatníma věcma... Bohužel to naráží na problémy s tim že pak nejde poznat co je nakouzlený... Ale ta jednotná dohoda na tom, co jak brát by myslim byla dobrý řešení...

Napsal: 7. 3. 2006 23.02
od Fantalas
A co takhle anketu? Efekty ano/ne :biggrin:

Napsal: 7. 3. 2006 23.28
od labir
Mno. Takže to chce vyjádření WB/DM. Prozatím sem nedám žádné striktní pravidlo, jen navrhnu seznam sporných kouzel a jejich efektovou viditelnost / neviditelnost. Poté očekávám buď rozcupování na kouzky nebo souhlas. Případně obojí naráz. :smile:

Sporná kouzla:

Vzhled ducha a Nadpozemský vzhled
Už z názvu bych nechal grafický efekt s tím že je skutečně postava sesilatele průhledná

Předtucha
Neměla by být vidět, jedná se o stav mysli, kdy mág vidí do blízké budoucnosti a předvídá s velkou jistotou pohyb nepřítele, bohužel vzhledem ke kolizím ikon efektů nelze odebrat. Takže jsem pro ignorování efektu.

Kůra
Neměla by být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.

Prohlédni neviditelnost
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.

Pravdivé vidění
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.

Ultravidění
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.

Přízračný zabiják
Iluze tak děsná, že cíl vypustí duši. Graficky to vypadá pěkně :bigwink: Otázkou je jestli by to neměl vidět jen cíl (technicky nemožné). Efekt lze odebrat. Jsem pro to, nechat efekt a ignorovat ho.

Kvílení banshee
Výkřik mága tak děsný, že cíle mohou vypustit duši. Graficky opět velmi pěkně udělané :bigwink: . Efekt lze odebrat. Jsem pro to, nechat efekt a ignorovat ho.

Kamenná kůže a Silnější kamenná kůže
Asi nejspornější kouzlo. Grafický efekt odebrat nelze vzhledem ke kolizím ikon efektů. Jsou dvě řešení. Buď efekt nechat s tím, že není vidět. Nebo jej nechat s tím, že vidět je a kamenná kůže funguje tak, že vytváří pole obepínající těsně postavu (včetně toho co má na sobě), které napodobuje vlastnosti kamene včetně vzhledu. Váhám mezi oběma možnostmi.

Útočiště a Vylepšené útočiště
Problémové kouzlo. Chci se na něj podívat pěkně podrobně a asi ho předělat aby skutečně postava nebyla vidět nikým ani přes Pravdivé vidění (pokud to půjde). Prozatím jako řešení vidím to, že postava v útočišti je neviditelná pouze pro nepřátele (rozeznání přítel/nepřítel podle stavu mysli).

Napsal: 8. 3. 2006 20.24
od Jezura
Zopakuju názor:
Pro jedoduchost, kde je vidět efekt, je vidět i IC. Kde by vadil, odebrat jej systémově. Z Labirova výčtu mám pocit, že to není problém.

Ke kůře/kamenné kůži. Myslím, že obě by se měly chovat stejně. Buď obě s efekty, nebo obě bez. To, že hráč nepozná, jak dlouho efekt trvá je imho na HC RP serveru zanedbatelné.
Jinak si ale myslím, že nejlepší je oba efekty ponechat, protože si každá postava musí rozmyslet, kdy je použije, protože při použití ztratí část své identity. To dělá hru obtížnější, kouzla vzácnější a zajímavější.