Trezory a poklady se zámky.
Moderátoři: World Builder, Dungeon Master
Trezory a poklady se zámky.
Nový větší update mi dneska nedal spát a musel jsem si to jít vyzkoušet na nejmenované místo (sdělim DM po tellu, abych se tu nežířil s tim kde to všude prošmejdim) a zkoušel pasti a zámky na na truhlách a trezorech. Pasti mi přišli celkem v pořádku s TO 38 na zničení, což mi přijde v pořádku, ale zámky na se kterými jsem se setkal byli poměrně silné proti předchozímu systému a proti tomu, že ve změnách bylo napsáno že to budou slabé (jednoduché) zámky zámky co jsem zkoušel odemykat měli TO 38 a druhý s TO 100, což mi přijde trochu hodně a to TO 100 spíše jako chyba než jako zámek hodný odemčení. Díky za odpověď.
Pro vítězství zla stačí, aby dobří lidé seděli se založenýma rukama.
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
TO je vyšší než u běžných zámků, dal jsem na rady lidí kteří se v tom pohybují a myslím že je to vyvážené dobře aby nestačilo jen pár bodíků do odemykání a nekonečné opakování pokusů s doufáním v pád 20-tky. DC 38 to znamená už poměrně slušný poklad. A ta stovka? To je nemechanický zámek, který běžným odemykáním odemknout jít nemá. Stačilo na tu truhlu kliknout (tj. nezkoušet ji stále odemykat) a spustil by se systém alternativních zámků - zrezivělý, démončí či číselný.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Přiznám se, že je to zajímavé, jen bych se chtěl zeptat, zdali je vhodné a nutné stavět DC podle postav s maxovanými skilly.
Není to sice žádná promyšlená stížnost, jen takové podotknutí, zdali se to neděje. Protože to je jeden z nešvarů NWN, kdy je hráč nucen maxovat nějaký skill, aby mu byl alespoň k něčemu.
Není to sice žádná promyšlená stížnost, jen takové podotknutí, zdali se to neděje. Protože to je jeden z nešvarů NWN, kdy je hráč nucen maxovat nějaký skill, aby mu byl alespoň k něčemu.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Tak namaxovaný zloděj dá 38 na sedmé úrovni. (Bez paklíčů.) Otázka je, kde jsi tu truhlu našel, žejo.. jestli to je k tomu okolí adekvátní - osobně si myslím, že 7 level není nijak moc vysoký - dá se na něj dost rychle dostat; a zloději teď mají opravdu důvod, proč by měli být na výpravy (kromě zneškodňování pastí) bráni : )
Může se aspoň objevit build zloděje spesializovaný na odemykání : )
(Ono ani ti zloději, ač mají spousty skillpointů, nemají ve skutečnosti na rozhazování.)
Může se aspoň objevit build zloděje spesializovaný na odemykání : )
(Ono ani ti zloději, ač mají spousty skillpointů, nemají ve skutečnosti na rozhazování.)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ehm, můj příspěvek jste si nepřečetli, že? Proč by měla být jakákoliv postava nucena své skilly maxovat? Opravdu se vám líbí mít skilly 0 0 0 28 0 0 0 0 34 0 0 0 0 0 34 0? // Toto je například mág se spellcraftem, lore a concentration.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
The_Balrog píše:TO 28 odemkne rozumny zloděj bez paklíčů na 2-3 úrovni, vyšťourá ho dokonce i Alkaran.
Tak nám k tomu i řekni, na jaké úrovni dá TO 28 a 38 zloděj, který má tu smůlu být normální a neobětoval otvírání zámků svůj život?The_Balrog píše:Tak namaxovaný zloděj dá 38 na sedmé úrovni.
Jako já chápu, že v mechanice NWN je nutné některé věci maxovat (Discipline, Concentration), ale přijde mi u některých skillů smutné, že v nich nelze být průměrný. Prostě buď max nebo je to ztráta bodů. :-/
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Já jsem ho čet. A řeknu k tomu, že zrovna zámky třeba maxnutý nemam a ani jsem si neškrtnul. Hold si tam teď dam pár bodů no, musim se přizpůsobit systému. Jinak to nevidim, protože tam kde jsem normálně odemykal si ani neťuknu. Na maxování už je bohužel pozdě.drake127 píše:Ehm, můj příspěvek jste si nepřečetli, že? Proč by měla být jakákoliv postava nucena své skilly maxovat? Opravdu se vám líbí mít skilly 0 0 0 28 0 0 0 0 34 0 0 0 0 0 34 0? // Toto je například mág se spellcraftem, lore a concentration.
Pro vítězství zla stačí, aby dobří lidé seděli se založenýma rukama.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
drake127 píše:The_Balrog píše:TO 28 odemkne rozumny zloděj bez paklíčů na 2-3 úrovni, vyšťourá ho dokonce i Alkaran.Tak nám k tomu i řekni, na jaké úrovni dá TO 28 a 38 zloděj, který má tu smůlu být normální a neobětoval otvírání zámků svůj život?The_Balrog píše:Tak namaxovaný zloděj dá 38 na sedmé úrovni.
Jako já chápu, že v mechanice NWN je nutné některé věci maxovat (Discipline, Concentration), ale přijde mi u některých skillů smutné, že v nich nelze být průměrný. Prostě buď max nebo je to ztráta bodů. :-/
Nevím teda, co tím přesně sleduješ...
Vždycky ti bude platit, že ten, kdo se něčemu věnuje víc, bude úspěšnější než ten, kdo se o to jen otřel. U zánků to tak zatím až tak úplně neplatilo. No a teď začne.
Zloděj, který je normální (jak jsem již psal), odemkne 28 na druhém levlu. Za jak dlouho si skill zvýší o deset, to je na něm, ne? Prostě buď se na záímky bude zaměřovat a otevře i složitější, nebo ne a pak je neotevře. Stejně tak jako kouzelník, který nebojuje, si bude těžko stěžovat, že nezabije s dýkou skřeta.
Navíc hysterčit z jedné hodnoty zámku, která se také může +- měnit v určitém intervalu a vyvozovat z ní závěry je, řekl bych, krátkozraké a od tebe bych to nečekal ;)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Zloděj na druhém levelu s třemi body v otvírání zámků a obratností 16 otevře DC 26. Samozřejmě, může mít obratnost 18 a všech pět bodů v otvírání zámků, což je při Take20 dokonce DC 29.
DC 38 je Take20 + 4 za obratnost + 14 skill, což je maxovaná 11. úroveň. Samozřejmě, lze mít maxovanou obratnost, nasazených 10 prstýnků, bot a chráničů a k tomu namaxovaný skill, ale …
Zkrátka, vše na co se ptám je fakt, zdali opravdu chceme, aby DC zámků, ke kterým se obvykle dostane postava na úrovni X měla být stavěna tak, aby ji otevřela postava pouze postava s namaxovaným skillem pro daný level (stále se bavím jen o zlodějovi). A jestli to tak není, tak mlčím.
DC 38 je Take20 + 4 za obratnost + 14 skill, což je maxovaná 11. úroveň. Samozřejmě, lze mít maxovanou obratnost, nasazených 10 prstýnků, bot a chráničů a k tomu namaxovaný skill, ale …
Zkrátka, vše na co se ptám je fakt, zdali opravdu chceme, aby DC zámků, ke kterým se obvykle dostane postava na úrovni X měla být stavěna tak, aby ji otevřela postava pouze postava s namaxovaným skillem pro daný level (stále se bavím jen o zlodějovi). A jestli to tak není, tak mlčím.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 14. 2. 2009 12.41, celkem upraveno 2 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Popravdě jsem na rozpacích, na jednu stranu má Drake pravdu, na stranu druhou, specializace by měla být znatelná. Přeci jen bych nechtěl, aby uměli všichni všechno. A také je pravda že i v reálném světe by se do tvorby pastí a především jejich demontáže neměl pouštět jen tak někdo..
Ano, je potom nutné brát sebou schopné zloděje, ale to je třeba brát i kleriky, mágy.. A navíc zloděj v tomto případě není nezbytný, prostě se výprava odehraje bez lootu. A ruku na srdce, kdo z vás dneska otevře byť obyčejný zámek. Kasaři to dělají běžně.
Nevím jak si kdo nastavuje body vlastností.. Ale počítám, že zlodějů s obratností pod 18 moc nenajdu. Skill bodů mají opravdu hodně. Oběť v podobě cca 15 bodů v odemykání nepovažuji za nic fatálního.. dle tabulky je to někdo, kdo to dělá často. Je otázka, kde se takovýto zámek objevuje, Ale pokud je to od "druhých pater" nevidím v tom problém.
Ano, je potom nutné brát sebou schopné zloděje, ale to je třeba brát i kleriky, mágy.. A navíc zloděj v tomto případě není nezbytný, prostě se výprava odehraje bez lootu. A ruku na srdce, kdo z vás dneska otevře byť obyčejný zámek. Kasaři to dělají běžně.
Nevím jak si kdo nastavuje body vlastností.. Ale počítám, že zlodějů s obratností pod 18 moc nenajdu. Skill bodů mají opravdu hodně. Oběť v podobě cca 15 bodů v odemykání nepovažuji za nic fatálního.. dle tabulky je to někdo, kdo to dělá často. Je otázka, kde se takovýto zámek objevuje, Ale pokud je to od "druhých pater" nevidím v tom problém.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Zbytečně hysterčíte, maxovat statistiky není třeba. To DC není pevné, ale je také dynamické. No a koukal jsem se do systému a ten poklad má rozpětí DC zámku 30-39. Teď náhodou padlo 36, příště to může být 31 a příště nemusí být zamčen vůbec (s víc jak poloviční pravděpodobností). Je to prostě dynamické, jednou to vylootuje i naprostý zámečnický ňouma, jindy průměrný zloděj a jindy zase jen zkušený zloděj. Zrovna teď to padlo na třetí možnost.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Díky, v to jsem doufal.labir píše:Zbytečně hysterčíte, maxovat statistiky není třeba. To DC není pevné, ale je také dynamické. No a koukal jsem se do systému a ten poklad má rozpětí DC zámku 30-39. Teď náhodou padlo 36, příště to může být 31 a příště nemusí být zamčen vůbec (s víc jak poloviční pravděpodobností). Je to prostě dynamické, jednou to vylootuje i naprostý zámečnický ňouma, jindy průměrný zloděj a jindy zase jen zkušený zloděj.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
+ modlitba do obratnosti (+1 - +1,5) a lektvar (kouzlo) kočičí elegance (+0,5 - +2, nevím, s cim se stackuje) a +3 specializace do skillu (to popravdě neočekávám, že bude někdo dělat, ale napsat se to sem pro jistotu musí) + 3 (řekněme) za paklíče.drake127 píše: DC 38 je Take20 + 4 za obratnost + 14 skill, což je maxovaná 11. úroveň. Samozřejmě, lze mít maxovanou obratnost, nasazených 10 prstýnků, bot a chráničů a k tomu namaxovaný skill, ale ….
To je dalších +5 - +9 o které se mohou zloději boostovat.
Jsem si jistý, že hráči, kteří mají nwn mechaniku zažitou a hrají akční hru, moc dobře ví, jak si s podobnými zámky poradit.
Navíc platí prostě to, co jsem tu už psal a píšou to tu i jiní. Jeden až dva zámky opravdu nejsou statisticky významnou veličinou ; )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Balrog:
Takže už nejde o plus mínus RP char, ale o to znát co nejlíp mechaniku hry a plně se vyboostit a hrát tvrdé PG?
Takže už nejde o plus mínus RP char, ale o to znát co nejlíp mechaniku hry a plně se vyboostit a hrát tvrdé PG?
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar