Dobro vs Zlo

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Pokusím se odpovědět tak nějak všem najednou :bigwink:

Ano, "zlé postavy" je ode mě špatné označení. V mnohém zavádějící. Spousta lidí to pochopila i přes zavádějící popis :smile: V jednom případě jsem mluvil spíš o motivaci … jakou motivaci má postava, aby se mnou šla na jahody? No, takový charakter si dokážu představit. Ale pokud je skoro každá postava taková - že nemá sama nic na práci a bude mě následovat kamkoli, napadá mě, že prostě jen zneužívá systém zkušeností, a navíc svou postavu ani nehraje. A tohle vědomí a tenhle dojem mi kazí hru prakticky stejně jako smajlíky nebo OOC komentáře. Ve chvíli, kdy mě napadá, že postava jedná nesmyslně, nevidím postavu, ale hráče za ní. Takže tahle část by se neměla jmenovat Zlo, ale spíš "O hráčských schopnostech", nebo třeba "O motivaci postav". Motivace je to klíčové slovo, protože i když je postava "zlá" a chová se tak, aby na to nikdo nepřišel, tak nebude ostatní objímat a kupovat jim pití na veliko.

Druhá část vlastně taky není o Zlu. Hrozně dlouho jsem se smál, když jsem četl, že "EQ je svět s rovnováhou výrazně vychýlenou ve prospěch "dobra"" :bigwink: Ale chápu, že v "převážně dobrém" světě se hraje líp, než v "převážně zlém". Já jen … tenhle topic jsem založil, abych potvrdil nebo vyvrátil svůj první dojem z Equilibrie, který je velice negativní - a sice, že se jedná o určitým způsobem rozšířený chat. Hráč se přiloguje proto, aby si sedl na náměstí, čtyři hodiny kecal a pak se odlogoval. Můj dojem byl, že jsem se přilogováním dostal do společnosti buď nevěrohodných postav, nebo stáda hipíků. Nikdy jsem neslyšel silnější slovo, nikdy mě nikdo nevyhodil od stolu, nikdy mi nikdo neodmítl pomoc. Mír a láska je možná představa nějakého ideálního světa, ale určitě ne mého. Proto jsem se chtěl zeptat, jestli byl můj dojem špatný, a nebo jestli je Equilibrie opravdu taková. Nechci, aby nic z toho, co píšu, znělo jakkoli urážlivě … píšu spíš z pozice neznalosti než z jakékoli jiné. Ale … pokud začnu hrát svou postavu, chci to brát vážně a užívat si to, neberu to jako záležitost na pár dní … a teď mě to trošku zaleklo. Děje se tu vůbec něco? Existuje tady otevřené nepřátelství mezi postavami, které není jen stereotyp mezi elfem a trpaslíkem, ale vychází ze zkušenosti a z charakterů dotyčných postav? Existují tu negativní emoce? Doufám, že tady nejsem jedinej … ale já tohle potřebuju, abych dokázal tomu světu věřit. A teď nemyslím to, že si mě někdo naláká někam do lesa a tam mě podřeže jako prase …

No … už zmlknu, snad se dá pochopit, co jsem myslel.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Uživatelský avatar
Alfray
Příspěvky: 1177
Registrován: 15. 8. 2006 20.59
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfray »

K tý druhý části. Všechno tohle tu existuje. Jen tu musíš být dýl a poznat... nic jinýho mě nenapadá ti na to říct.
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

Sethiel píše: Nikdy jsem neslyšel silnější slovo, nikdy mě nikdo nevyhodil od stolu, nikdy mi nikdo neodmítl pomoc.
No, upřímně, jedna z mých postav je strašná pravdoláska a kolikrát mě její naivita a bezelstná nezištnost dohání k vzteku :D
Ale fakt je, že jsi prostě vlezl do špatné společnosti. I jen u svačinky jsem několikrát zažil situaci typu: dvě postavy, jedna z nich namyšlená, která považovala zasednutou židli za svou. Následná hádka postupně sklouzla v urážky a dotyční si šli dát po hubě. Tohle už se tvému pozorování krapet vymyká :)
Nesčetně často jsem svědkem šikany postavy (ne hráče, opravdu jedné postavy druhou), otevřené nenávisti jedné postavy k druhé, případně organizaci, situace kdy se přiřítí postava s žádostí o pomoc padlému příteli a odpovědí je jí laxní „Na kolik zlatek si ceníš jeho život?“, podvodů…
Hele, opravdu hrajeme na stejném serveru? :D
Naposledy upravil(a) Darmonlor dne 2. 3. 2009 16.49, celkem upraveno 2 x.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Sethiel píše: No … už zmlknu, snad se dá pochopit, co jsem myslel.
Ukvapene zavery z prvnich dojmu :smile: Neber prosim ve zlem. Rekl bych dvakrat mer a dej tomu cas, nic vic se snad ani dodat neda, bez vynaseni IC info :clover:
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Zopakuji co tu už napsali jiní... je to o přetvářce. A tvá postava je od ostatních brána zřejmě i jako jako newbeek a u těch je taková nepsaná dohoda, že nejsou terčem a pomáhá se jim dokud sami nezačnou jasně dávat najevo opak nebo dokud neproniknou pod slupku.

V tom jak to popisuješ... Ano PC společnost Equilibrie se může navenek jevit jako úžasné skoro dokonalé jablko, krásně červené a na pohled šťavnaté a zřejmě strašně chutné. Ale když do něj kousneš tak najdeš červy. Spousty červů, no ono spíš je tam vevnitř víc červů než jablka a nejvíc jich je u jádřince. :bigwink:

Ale nezjistíš to po dnu nebo týdnu. Po měsíci možná náznaky a po pár měsících už budeš v tom a není cesta zpět. Sbohem sladká naivito (spousta postav se pod slupku nedostane nikdy a někdy ani někteří hráči).

Ad motivace - ta postava mohla mít mnoho motivů, mohl to být informátor "hele toho jsem neviděl, oťuknu ho a info dodám tamtomu", mohl to být zloděj tipující si oběť, mohl to být člen nějakého tajného spolku sondující případného nového člena, mohl to být i jiný nováček jenž zatím jablko jen očichává a mohla to být i kladná postava jenž se prostě bála jít na jahody sama nebo chtěla pomoci. To nikdy nevíš a vědět ani nemůžeš - pokud ti to zkazí hru tak je něco v nepořádku u tebe ne u toho kdo jde s tebou na jahody.

A jen pro ilustraci... v současné době tu máme několik hráčských skupin operujících mimo zákon (drogu, vraždy, vydírání, krádeže, uctívání temných bohů atd...) a navenek by to do dotyčných nikdo neřekl nebo nejsou až tolik vidět na exponovaných místech ala Svačinka (tam mají informátory). Plus hodně nekalých činností je neorganizovaných nebo o nich ani nevím. Už jsme měli několik soudních (monstr)procesů s chycenými vrahy a jinými živly (když udělali chybu), několik poprav (permanentní smrt), ale i dost nedokázaných obvinění (většinou byl dotyčný natolik schopný, že nenechal přímé důkazy a vylhal se z toho).

Krádeže, vydírání, podvody a podvůdky, napadení, rvačky, nenávisti mezi postavami na život a na smrt už ani nepočítám.

A to vše není na slupce jablka vidět. Jsi stále na povrchu jak tu spousta lidí píše. A přesně to byl můj cíl když jsme s Onyxem Equilibrii stavěli - na povrchu úžasný láskyplný svět ale kdo chce tak pod povrchem najde bahno špínu a červy. Žádné klišé "jsem zlej a tak tě zabiju/zmlátím/okradu", ale pouze inteligentní kombinované a lstivé zlo. Hloupé zlo na Equilibrii nemá dlouhého žití.
Naposledy upravil(a) labir dne 2. 3. 2009 16.56, celkem upraveno 4 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Kromě jiného je Svačinka zlatým dolem pro všechny hledače informací. A to se ani nemusí hnout z místa :)) Stačí pozorně poslouchat... a už je na kdekoho samá špína :)

Existuje i pár postav, které za informace (zvlášť ty špinavé) velmi dobře platí. Hledej.

Pokud se ti nelíbí, že hráč se přiloguje jen pro to, aby si se posadil na náměstí a "prochatoval" 4 hodiny, nech to běžet: sám můžeš hrát jinak.
Kraki Skengdrang
Street_cz
Příspěvky: 1136
Registrován: 10. 3. 2008 15.36
Bydliště: v koši (nejnižší patro)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Street_cz »

jen pro ilustraci - vemu to ze svý zkušenosti, díval jsem se na to s prviníma postavama podobně, že prostě "zlo" na EQ není, ale po delším čase hraní za jednu postavu jsem se utvrdil v pravý opak.. Přes někoho jsem se zapletl se špatnýma postavama a už to šlo ráz na ráz... :smile: Rozhodně to chce být trpělivý, určitě na někoho takovýho narazíš - to k tomu "zlu"..
k tomu charakteru postav, možná jsi neměl akorát štěstí a narážel jsi jak zmínil Darm pouze na špatnou společnost, ale zkus např. s elfem dělat bordel v Hargolu :) nebo najdi bracha, který vychází s elfama víceméně dobře... myslím že budeš bez úspěchu :)(až na jednu výjimku :D)

EDIT: tak než jsem to dopsal, předběhli mě ostatní
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

labir píše:Ad motivace - ta postava mohla mít mnoho motivů, mohl to být informátor "hele toho jsem neviděl, oťuknu ho a info dodám tamtomu", mohl to být zloděj tipující si oběť, mohl to být člen nějakého tajného spolku sondující případného nového člena, mohl to být i jiný nováček jenž zatím jablko jen očichává a mohla to být i kladná postava jenž se prostě bála jít na jahody sama nebo chtěla pomoci. To nikdy nevíš a vědět ani nemůžeš - pokud ti to zkazí hru tak je něco v nepořádku u tebe ne u toho kdo jde s tebou na jahody.
Jak říkám, první postavu beru v pohodě, ale třetí postava, která se mnou bezpodmínečně jde za prakticky čímkoli, už je mi podezřelá. A ne podezřelá z nekalé činnosti, ale z nereálnosti. Zvlášť, když nepotkám skoro nikoho jinýho.

Ale myslím, že už mám tu odpověď, kterou jsem chtěl. Díky za ten přístup, holt se mám ještě co učit :bigwink:
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Sethiel: souhlasím s tebou, že pokud máš smůlu a narazíš na hejno lesních hipíků a těch co když uvidí, že jsi "Lehce zraněn" k tobě běží a začnou tě léčit (mimochodem, ty moje postava poprvé varuje a podruhé jim dá přes hubu za neoprávněné užití magie vůči ní), může tě to vyvést z míry a znechutit. Pravda...EQ se hodně topí v plyši, na můj vkus někdy až moc...ale zase můžu říct, že vím o spouuustě těch co se to snaží vyrovnávat. je tu spousta těch co poznali co je to vězení, ač domácí, městské, nebo kobka...jsou tu tací co měli vyhnanství, co je popravili.….

Prostě jsi měl smůlu, nebo štěstí, že jsi nenarazil na opačnou stranu. A věř tomu, že je tu dost těch, kdo tvoji postavu (a nejen ji) pošlou s klidnou tváří do …..horoucích pekel a kdo odkopnou misku žebrákovi se slovy, že tady chrchlat nebude, at táhne.….
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Sethiel píše:Jak říkám, první postavu beru v pohodě, ale třetí postava, která se mnou bezpodmínečně jde za prakticky čímkoli, už je mi podezřelá. A ne podezřelá z nekalé činnosti, ale z nereálnosti. Zvlášť, když nepotkám skoro nikoho jinýho.
No jo, tak ale to je dané tím, že vzorek populace hranou hráči (a která je tak vidět) neodpovídá složení populace dle reálií světa. Přeloženo do češtiny, hráčské postavy mají obvykle nadstandardní zájem o ostatní hráčské postavy z různých důvodů. Můžeš se utěšovat tím, že NPC se o tebe zase nezajímá. ;-)
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Sethieli, pokud jako nováček potkáváš samé nováčky tak s tebou půjdou na ty jahody pokaždé. Pokud ti to vadí, můžeš přeci jejich společnost odmítnout ty. Viděl bych za tím snahu někam zapadnout a nebýt sám - poznat někoho s kým budu moci hrávat častěji. Jako snahu o více xp bych to nebral.

Na tvou druhou tvou část všichni reaguji jako, že jsi měl smůlu. Já osobně to beru jako výhodu, já v počátcích poznal většinu charakterů z toho horšího úhlu (a nebo se moje postavička z horšího úhlu koukala) a mám to tak už pořád.
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Roma píše:Sethieli, pokud jako nováček potkáváš samé nováčky tak s tebou půjdou na ty jahody pokaždé. Pokud ti to vadí, můžeš přeci jejich společnost odmítnout ty. Viděl bych za tím snahu někam zapadnout a nebýt sám - poznat někoho s kým budu moci hrávat častěji. Jako snahu o více xp bych to nebral.

Na tvou druhou tvou část všichni reaguji jako, že jsi měl smůlu. Já osobně to beru jako výhodu, já v počátcích poznal většinu charakterů z toho horšího úhlu (a nebo se moje postavička z horšího úhlu koukala) a mám to tak už pořád.
:bleh:
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Uživatelský avatar
NiamCK
Příspěvky: 917
Registrován: 2. 3. 2008 21.27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NiamCK »

Jo jo Tirian je hrozně plyšové město :D V takovém Mithalliru ti někdo v hospodě klidně zasedne místo a na nic se tě neptá :megalol:
A my máme narozdíl od Tirianu v Mithalliru bonus - můžeš tu klidně umrznout :devil_2:
Smrt je jen začátek druhého dějství.
kohen
Příspěvky: 460
Registrován: 21. 2. 2006 16.57
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kohen »

NiamCK píše:Jo jo Tirian je hrozně plyšové město :D V takovém Mithalliru ti někdo v hospodě klidně zasedne místo a na nic se tě neptá :megalol:
A my máme narozdíl od Tirianu v Mithalliru bonus - můžeš tu klidně umrznout :devil_2:
Taky tomu tak nebylo a myslím,že ta plyšovost je právě hezká zástěrka jen ve slušném chování postav které chtějí vypadat na venek slušně...jde o to jak na to kdo kouká... V Tiriánu si na pořádek potrpí... hlavně stráže :biggrin:
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr

Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit

Sláva Tirianu
Uživatelský avatar
NiamCK
Příspěvky: 917
Registrován: 2. 3. 2008 21.27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NiamCK »

kohen píše:
NiamCK píše:Jo jo Tirian je hrozně plyšové město :D V takovém Mithalliru ti někdo v hospodě klidně zasedne místo a na nic se tě neptá :megalol:
A my máme narozdíl od Tirianu v Mithalliru bonus - můžeš tu klidně umrznout :devil_2:
Taky tomu tak nebylo a myslím,že ta plyšovost je právě hezká zástěrka jen ve slušném chování postav které chtějí vypadat na venek slušně...jde o to jak na to kdo kouká... V Tiriánu si na pořádek potrpí... hlavně stráže :biggrin:
O těch mi snad ani nemluv, to je taky kapitola sama o sobě :D Jistěže..vyjma toho jednoho :bleh:
Smrt je jen začátek druhého dějství.
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

V téhle souvislosti bych se ještě zeptal … děje se tu něco, abych tak řekl, globálně katastrofického? :smile: Tím myslím třeba … stalo se už, že by drowové nebo jakákoli rasa, která na EQ představuje "padouchy", zorganizovala útok na město obřích rozměrů a PC měly za úkol město ubránit? Chci říct … dějí se události, které hrozí vypálením/zničením/politickým převratem nějaké části světa? Nesnáším klišé o záchraně světa, ale na druhou stranu, se solidním příběhovým pozadím můžou být tyhle věci - dané ve správné míře - velice emotivní a vynikající na hraní.

Neptám se tady na nějaké IC, otázka zní: Brání se tomu DM z nějakého důvodu, nebo je to alespoň z principu možné?

Skupinka, která jde zmasakrovat ty zlé, aby zachránila vlastní město, je dost patetická. Vyhladovělá a unavená skupinka, která sestává z několika polomrtvých mužů a žen, kteří musí uspět v nějakém úkolu - například obraně města - ne proto, aby ukázali, jací jsou hrdinové, ale pro holé přežití, může být za správného ladění úžasná situace.

Otázka je přitom ne na tu "survival" část (tu mám moc rád, ale tuším, že o to na EQ není nouze). Spíš na tu závažnou a globální část, která se dá těžko udělat jen s hráči … kde musí zasáhnout DM.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Sethiel píše:V téhle souvislosti bych se ještě zeptal … děje se tu něco, abych tak řekl, globálně katastrofického? :smile: Tím myslím třeba … stalo se už, že by drowové nebo jakákoli rasa, která na EQ představuje "padouchy", zorganizovala útok na město obřích rozměrů a PC měly za úkol město ubránit? Chci říct … dějí se události, které hrozí vypálením/zničením/politickým převratem nějaké části světa? Nesnáším klišé o záchraně světa, ale na druhou stranu, se solidním příběhovým pozadím můžou být tyhle věci - dané ve správné míře - velice emotivní a vynikající na hraní.

Neptám se tady na nějaké IC, otázka zní: Brání se tomu DM z nějakého důvodu, nebo je to alespoň z principu možné?

Skupinka, která jde zmasakrovat ty zlé, aby zachránila vlastní město, je dost patetická. Vyhladovělá a unavená skupinka, která sestává z několika polomrtvých mužů a žen, kteří musí uspět v nějakém úkolu - například obraně města - ne proto, aby ukázali, jací jsou hrdinové, ale pro holé přežití, může být za správného ladění úžasná situace.

Otázka je přitom ne na tu "survival" část (tu mám moc rád, ale tuším, že o to na EQ není nouze). Spíš na tu závažnou a globální část, která se dá těžko udělat jen s hráči … kde musí zasáhnout DM.
Deje, nedavno se resil mozny prulom pekel a nasledna Valka krve. Bylo do toho zatazeno nemale mnozstvi PC, sferalnich bytosti, intriky, plany v planech jinych planu, stare krivdy, mezisferalni politika a jak jinak, spoustu emoci :smile: :yes: Staci? :clover:

EDIT: jo a smrt na kazdym kroku …. na to jsem zapomnel :shades:
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Sethiel píše:
Děje, ale většinou jen stylem, že jen pár zasvěcených ví, co se děje a co vše je v sázce. V současné době má postava monituruje asi tři a půl globálního problému, které je třeba řešit, jinak se může stát, že … *dále je zpráva nečitelná*

Ale nějaký konflikt obřích rozměrů typu útoku na město - reálie světa to nevylučují, ale DM se do toho moc nepoženou, protože to musí být ukrutně těžké v reálném čase ukočírovat a navíc to často vyžaduje změny v lokacích, které jsou jen omezeně interaktivní.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

cybermisa píše: Deje, nedavno se resil mozny prulom pekel a nasledna Valka krve. Bylo do toho zatazeno nemale mnozstvi PC, sferalnich bytosti, intriky, plany v planech jinych planu, stare krivdy, mezisferalni politika a jak jinak, spoustu emoci :smile: :yes: Staci? :clover:

EDIT: jo a smrt na kazdym kroku …. na to jsem zapomnel :shades:
:yes:

Sethiel: Ona se většina globálních problémů k veřejnosti (takže zatím v podstatě i tobě) nedostane, dovedeš si představit tu paniku ve městě, kdyby někdo začal rozhlašovat že nás např. čeká ona válka krve? :D
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Sethiel: no.. pamatuju si na nebývalou aktivitu banditů a karanténu Tirianu :), obléhání zdí paláce a smrt několika mě v té době přátelských postav....ooo jak mě ti zatracení renegáti sra.…

PS: stát před bránou uzamčeného města, kdy tě stráže z rozkazu, nebo z legrace ignorují a za zadkem máš několik tuctů banditů, takže si připadáš jako podkova na kovadlině...mooooc fajn...zvlášt když nemáš jídlo a z obavy o život se nepohneš o d brány..co kdyby se náhodou rozhodli udělat škvírku a vpustit tě... :bleh:
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Odpovědět