Stránka 1 z 2
Odhad
Napsal: 5. 3. 2009 12.44
od Fryn
Když jsem se díval co všechno za systémy má Eq, tak mě napadl jeden, který bych tu rád viděl. Objevil se kdysi dávno už na Arku2, ale nebyl tam zcela funkční. Jednalo by se o nový skill, pomocí kterého by postava dokázala odhadnout sílu PC/NPC pouhým pozorováním. Po použití by se podle velikosti skillu (plus možná nějakého hodu, síly PC/NPC atd...) vypsal příslušný text s kým má postava co dočinění.
Postavy by měli při odhadování samozřejmě bonus ke svému povolání (mág nejlépe zhodnotí dalšího mága …) a postihy k jiným. Nejednalo by se o podrobný popis, ale takový lehčí nástin.
Kdysi se tu probíraly náhodně posílené NPC. Nevím jak přesně to je to s tou jejich "mutací", jestli se silnější kusy objevují jen při boji, ale kromě jiných věcí by to i tak určitě zvedlo hodnotu těch co se věnují průzkumu.
Napsal: 5. 3. 2009 13.03
od Darmonlor
To se mi líbí :) A ti mutanti: Tak by mutaci nespouštěl jen boj, ale i to "okoukání", takže by to bylo validní a ve výpisu by se objevilo něco jako "vypadá jako silnější jedinec svého druhu".
Napsal: 5. 3. 2009 13.18
od hoodedskull
Jeví se mi to jako dobrej nápad, otázkou je technická proveditelnost. Jestli by ale nebylo vhodnější vrhnout se na ten craft, dnes je craft sice celkem RP uhratelný, ale funkční systém by moh odlehčit i náporu na DM.
Napsal: 5. 3. 2009 13.27
od Braenn
Podobným způsobem kdyby šlo "odhadnout" rámcově i jiné vlastnosti - přesvědčování, charisma, obratnost, sílu.. Prostě to, co by na PC i NPC mělo být "vidět" nebo "poznat" at už při jednání nebo jen pohledu
Moc hezký nápad, ted jen jak proveditelný.
Napsal: 5. 3. 2009 14.01
od The_Balrog
Použití featu vyhazuje z hide (hraničáři stopaři mohou vyprávět), takže prozkoumávat jím příšeru je trochu o sosáček...
Napsal: 5. 3. 2009 14.22
od kokosak
A tak taková ta pěkná udělátkověc co maj drujdi na desítce, co z ničehož nevyhazuje?
Napsal: 5. 3. 2009 14.42
od anurin
The_Balrog píše:Použití featu vyhazuje z hide (hraničáři stopaři mohou vyprávět), takže prozkoumávat jím příšeru je trochu o sosáček...
Jestli narážíš na použití featu čtení stop na EQ, tak ten z hidu nevyhazuje.
Napsal: 5. 3. 2009 14.50
od Braenn
no, pokud to používáš přes "zvláštní činnosti postavy" a ne přes kruhové menu tak ano.
Napsal: 5. 3. 2009 14.53
od The_Balrog
aha, myslel jsem, že vyhazuje při jakémkoliv použití : ) .. když to nějak půjde udělat, že vyhazovat nebude, tak to je OK :)
Napsal: 5. 3. 2009 14.57
od anurin
Braenn píše:no, pokud to používáš přes "zvláštní činnosti postavy" a ne přes kruhové menu tak ano.
aha, nenapadlo mě že to někdo používá přes zvláštní kontrolu postavy

Napsal: 5. 3. 2009 15.45
od Naylun
Asi ideální z hlediska použitelnosti by byla integrace do standardního examine. Popis nestvůr a třeba i zobrazení magických vlastností by pak byl generován dynamicky pro každé PC examine zvlášť. Ale vsadim se, že to nejde udělat, tak aby to nesložilo servr …..
Jinak odhad PC postav by měl fungovat přes popisy postav, které nyní lze i přímo ve hře jednoduše editovat, tak je používejte. Přijde mi škoda, že 10% postav tam má nwn default "Toulavá duše tě degradovala na další nevýrazné plivnutí v louži.…". Nerad vidím i prosté "mladá elfka/hobit/zrůda/cokoliv", ale je to lepší než nic.
Edit: Diskuze o popisku postavy přesunuta do topicu Popisek postavy.
Napsal: 5. 3. 2009 22.03
od Sethiel
Panathian píše:Ale vsadim se, že to nejde udělat, tak aby to nesložilo servr …..
Vsadím se, že to jde udělat dost nenáročně na server. V základní myšlence tam není nic, co by se muselo přepočítávat. Nerozumím ani minimálně skriptování v NWN a jejich enginu, ale mám myslím celkem přehled o algoritmech a programování, a na první pohled to pro mě nevypadá náročně. Cokoliv se děje, děje se při kliknutí na tlačítko "prozkoumat" nebo při použití featu, ne automaticky nebo průběžně. Při vyvolání se zkontroluje spousta vlastností cíle a postavy a vyhodí se nějakej text. Algoritmicky i výpočetně triviální, ale jak říkám, neznám programování v NWN samotném.
Mně se to líbí hodně, ale taky bych řekl, že craft je o stupínek výš.
Napsal: 5. 3. 2009 22.11
od George
Moc se mi to nelíbí, spousta postav se snaží utajit, jak jsou silný, popř. některý jsou systémově silnější, než se hrajou. Např. mága těžko poznáte když nekouzlí.… a když už tak systém to jen těžko pozná, např. je vélikej rozdíl mezi klerikem léčitelem a klerikem bojovníkem.
Když už na někom jde na první pohled poznat, že je schopnej, tak to buď má napsaný v popisu (velká obratnost atd.) nebo podle výbavy (ve zbroji nechodí každej druhej mlynář)… popř. budete vidět, že je tak chytrej, že by se klidně mohl zajímat o magii, ale pokud něco nezakouzlí, tak to nemůžete poznat.
Prostě, co jde vidět, poznáte bez systému, pokud to nejde vidět, bude systém ukazovat něco, co nemělo být viděno.
Napsal: 5. 3. 2009 22.17
od Sethiel
George píše:Moc se mi to nelíbí, spousta postav se snaží utajit, jak jsou silný, popř. některý jsou systémově silnější, než se hrajou. Např. mága těžko poznáte když nekouzlí.… a když už tak systém to jen těžko pozná, např. je vélikej rozdíl mezi klerikem léčitelem a klerikem bojovníkem.
Když už na někom jde na první pohled poznat, že je schopnej, tak to buď má napsaný v popisu (velká obratnost atd.) nebo podle výbavy (ve zbroji nechodí každej druhej mlynář)… popř. budete vidět, že je tak chytrej, že by se klidně mohl zajímat o magii, ale pokud něco nezakouzlí, tak to nemůžete poznat.
Prostě, co jde vidět, poznáte bez systému, pokud to nejde vidět, bude systém ukazovat něco, co nemělo být viděno.
A právě proto je dobré, když to bude brát v potaz kdeco … od povolání přes statistiky až po jánevímco. A informace musí být samozřejmě jen velice orientační. Není dobře, pokud má postava sílu 30, v popisu má napsáno, jaká je sušinka a taky to tak hraje. Prostě proto, že to na ní JDE vidět.
Navíc to dává docela zajímavý element. Když se zloděj nebo hraničář plíží a uvidí čaroděje, můžou být průzkumníci až na podlahu, ale o něm zjistí tak maximálně že má COOL HŮL. Prostě proto, že o magii nemají ani páru. Pro čaroděje by to nemuselo být tak špatný, protože by mohl tak nějak vycítit sílu magickýho potenciálu.
Napsal: 5. 3. 2009 22.28
od George
Sethiel píše:George píše:blablabla
A právě proto je dobré, když to bude brát v potaz kdeco … od povolání přes statistiky až po jánevímco. A informace musí být samozřejmě jen velice orientační. Není dobře, pokud má postava sílu 30, v popisu má napsáno, jaká je sušinka a taky to tak hraje. Prostě proto, že to na ní JDE vidět.
A co vyjímky? :) co když má někdo sílu větší než kdejakej půlork a má to kvůli jistý věci, která mu magickým potenciálem zvyšuje sílu, jinak by ta postava byla uplně obyčejná?

….
A stejně tak síla neznamená moc.… postavy jsou tak pestrý, že se to ani nedá odhadnout (něco systém odhadne podle vlastností, ale to není moc)…. např. mág klidně na 20. lvlu pokud nebude bufflej a přiběhne k němu Govan, tak už se mág nezvedne, pokud bude mít jeden lvl mnicha, bojovníka, barbara (někoho s výcvikem), tak je ten boj hnedka o něčem jiným, systém možná uvidí jeden lvl toho povolání, ale asi si už neuvědomí, že je to jen čistě kvůli tomu aby měl výcvik. Např. moje postava nemá sílu zrovna nejmenší, ale většina postav na stejným lvlu by ji rozdrtila ( i přes to, že by jely přes sílu a měly jí menší).
Napsal: 5. 3. 2009 22.35
od Sethiel
George píše:Sethiel píše:George píše:blablabla
A právě proto je dobré, když to bude brát v potaz kdeco … od povolání přes statistiky až po jánevímco. A informace musí být samozřejmě jen velice orientační. Není dobře, pokud má postava sílu 30, v popisu má napsáno, jaká je sušinka a taky to tak hraje. Prostě proto, že to na ní JDE vidět.
A co vyjímky? :) co když má někdo sílu větší než kdejakej půlork a má to kvůli jistý věci, která mu magickým potenciálem zvyšuje sílu, jinak by ta postava byla uplně obyčejná?

….
A stejně tak síla neznamená moc.… postavy jsou tak pestrý, že se to ani nedá odhadnout (něco systém odhadne podle vlastností, ale to není moc)…. např. mág klidně na 20. lvlu pokud nebude bufflej a přiběhne k němu Govan, tak už se mág nezvedne, pokud bude mít jeden lvl mnicha, bojovníka, barbara (někoho s výcvikem), tak je ten boj hnedka o něčem jiným, systém možná uvidí jeden lvl toho povolání, ale asi si už neuvědomí, že je to jen čistě kvůli tomu aby měl výcvik. Např. moje postava nemá sílu zrovna nejmenší, ale většina postav na stejným lvlu by ji rozdrtila ( i přes to, že by jely přes sílu a měly jí menší).
Magický vylepšení síly nebo čehokoliv je samozřejmě problém, na druhou stranu se dá odlišit, ne? Tj. třeba "zrakem" jde odhadnout základní hodnotu síly, ne buffy a bonusy na věcech … a ty zase dokáže poznat kouzlící postava, protože vycítí magii. Takže ano, máš pravdu, je to o něco složitější. Ale ne zásadně.
Ke druhému odstavci … moje představa je, že ODHAD ti neřekne "Tenhle kápo ti nabije hubu ani nemrkneš" - není to tip na výsledek vás dvou při souboji. Je to odhad postavy na konkrétní vlastnosti - sílu a další vlastnosti, magické schopnosti, možná některé vybrané skilly (akrobacie).
A trošku OT … už jste někdy udělali překlep ve slově "magie" a místo G tam klepli to písmenko nalevo od něj?

Mně se to teď povedlo a celkem jsem se zasmál.
Napsal: 5. 3. 2009 23.16
od George
Sethiel píše:George píše:Sethiel píše:A právě proto je dobré, když to bude brát v potaz kdeco … od povolání přes statistiky až po jánevímco. A informace musí být samozřejmě jen velice orientační. Není dobře, pokud má postava sílu 30, v popisu má napsáno, jaká je sušinka a taky to tak hraje. Prostě proto, že to na ní JDE vidět.
A co vyjímky? :) co když má někdo sílu větší než kdejakej půlork a má to kvůli jistý věci, která mu magickým potenciálem zvyšuje sílu, jinak by ta postava byla uplně obyčejná?

….
A stejně tak síla neznamená moc.… postavy jsou tak pestrý, že se to ani nedá odhadnout (něco systém odhadne podle vlastností, ale to není moc)…. např. mág klidně na 20. lvlu pokud nebude bufflej a přiběhne k němu Govan, tak už se mág nezvedne, pokud bude mít jeden lvl mnicha, bojovníka, barbara (někoho s výcvikem), tak je ten boj hnedka o něčem jiným, systém možná uvidí jeden lvl toho povolání, ale asi si už neuvědomí, že je to jen čistě kvůli tomu aby měl výcvik. Např. moje postava nemá sílu zrovna nejmenší, ale většina postav na stejným lvlu by ji rozdrtila ( i přes to, že by jely přes sílu a měly jí menší).
Magický vylepšení síly nebo čehokoliv je samozřejmě problém, na druhou stranu se dá odlišit, ne? Tj. třeba "zrakem" jde odhadnout základní hodnotu síly, ne buffy a bonusy na věcech … a ty zase dokáže poznat kouzlící postava, protože vycítí magii. Takže ano, máš pravdu, je to o něco složitější. Ale ne zásadně.
Ke druhému odstavci … moje představa je, že ODHAD ti neřekne "Tenhle kápo ti nabije hubu ani nemrkneš" - není to tip na výsledek vás dvou při souboji. Je to odhad postavy na konkrétní vlastnosti - sílu a další vlastnosti, magické schopnosti, možná některé vybrané skilly (akrobacie).
A trošku OT … už jste někdy udělali překlep ve slově "magie" a místo G tam klepli to písmenko nalevo od něj?

Mně se to teď povedlo a celkem jsem se zasmál.
No v magii na EQ se nevyznám, ale není od nakouzlení zase magiometr?
Na vlastnosti je buď zrak, nebo průzkum. (popis, nebo chování ve hře).
A schopnosti (ty, co se nějak projevujou, možná akrobacie, výcvik) jsou od toho aby se pozorovaly, na první pohled to nikdo nepozná (a když už je pozorujete, tak to poznáte bez systému)
Zkrátka podle mě to jako hráč/postava poznáš líp než systém.…
Podle mě pokud má hráč trochu cit (a předpokládá se, že má) tak to vystihne v popisu nebo hvězdičkách pokud to má jít poznat. Pokud to nemá jít poznat, tak by ten systém, nebyl moc prospěšnej...
Prostě pokud má postava sílu 30 a nedává to nějak najevo (popis, ** … ) tak k tomu má důvod.
Napsal: 6. 3. 2009 0.09
od Tomyn
no já bych to řešil obecnějš postava vypadá silně postava vypadá slabě atd. ale radši ten craft toto je pěkná věc ale je složité jí promyslet pořádně a i systémově
Napsal: 7. 3. 2009 16.12
od Jon
Ještě k tomu stopování... mně osobně funguje jen přes "pokročilé ovládání postavy"; v kruhovém menu ani v Character sheetu ho nemám. Rangera mám vysokého.
Napsal: 7. 3. 2009 16.17
od anurin
Jon píše:Ještě k tomu stopování... mně osobně funguje jen přes "pokročilé ovládání postavy"; v kruhovém menu ani v Character sheetu ho nemám. Rangera mám vysokého.
Musíš ho tam mít.