Vlastnosti a jejich vyznam

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

balrog: ano, pověst si mohl vybudovat, ale imho může jít o zcela nesouvisející skilly, nebo o žádné.…

*za posledních deset let brutálně zmlátil, umučil a zakopal několik lidí...nikdy se na to nepřišlo oficiálně, ale kdo by riskoval betonový boty (žádný sklill..prostě hrubá síla a kapka inteligence)
*špinavou práci za něj dělali ostatní, i to mučení, vyhrožování, přesvědčování (bud k němu meli vztah ala don corleone, nebo je přesvědčil -tady je možné brát v minulosti přesvedčování....ale v současné době jde "o vyhrožování pověstí..." nebo jak to popsat)
*může se jednat o umyslnou fámu, které lidé začali věřit.…
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

AD "nuz u ucha" - *nuz u ucha* je soucasti procesu vyslychani stejne tak, jako popis ve ** pro navozeni atmosfery a to, co vyslychajici rika. Aby celkovy dojem z vyslychani byl zastrasujici a pusobil vazne, tak vsechno by melo byt podrizeno velikosti daneho skillu, resp. jejich kombinace. Pokud postava ma nizke vyhrozovani a pri vyslechu jeste ke vsemu blafuje s nizkym podvadenim, tak cela situace by mela ve vysledku vyznit tak, aby to na dotycneho zastrasujicicm dojmem rozhodne nepusobilo. To, ze vyslychajici to mysli vazne vyslychany pak nejspise pochopi az v okamziku, kdyz o to ucho prijde. Takove uriznute ucho muze byt ovsem bonus do intimidate treba +20. :smile:
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

*zasvítí mu oči* Vidím, že starý dobrý problém co má přednost, zda systém (=skill pointy - dle příspěvku preferované CM a spol.) vs fantazie (=hraní postavy - dle příspěvků preferované Braen a spol.) opět vyplouvá napovrch.

Btw. hádám, že tu vystupuje další "nevychytávka" NWN - a to počet skill pointů dělený podle povolání a systém cross-class-skillů. Protože původní NWN předpokládalo klasické rozdělení - bojovník=tupec, tulák/bard=mluvka (tj. má dost skill pointů možných vložit do sociálních skillů). Ve výhodě jsou ještě čarodějové, kteří (opět vnuceně díky systému) maxují inteligenci a jako "vedlejší" efekt mají dostatek skill pointů.
Pro příklad - "průměrný" bojovník/Paladin/… s inteligencí 10-13(pokud chce některé featy) má na lvl 2-3 skill pointy na lvl. Pokud má být v PvP či PvE bojovník za "bojovníka" potřebuje každý bod dát point do Výcviku, zbývá mu 1-2 body jinam. Pokud chce mít nějaké body ve znalosti, či odhadu ceny...na "sociální(=přesvědčovací)" skilly už bodů moc nezbývá.
Od oka vidím pár možných řešení (určitě chytré hlavy přijdou na další :bigwink: ):
1) vkládat do buildu lvly povolání které má skill bodů víc (ne že by jich bylo moc - vpodstatě akorát Tulák :smile: ).
2) mít bojovníka, který systémově bude porážen, neboť nebude mít dostatek bodů v skillech, kde je díky nastavení NWN prostě mít "musí", ale za to bude mít "maxované" sociální skilly...
3) zcela změnit systém rozdělování skillpointů na "bojová" a "sociální" (vzhledem k tomu, že předpokládám že tohle je hardcoded, jedná se o utopii).
4) Prostě nedostatek skill pointů v patřičných skillech "přecházet" a hrát charakter postavy tak jak je napsaná v charakter sheetu.
5) nehrát bojovníky, ale jen a jen Tuláky :megalol: :megalol: :megalol:
Obrázek
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Cit pro hru

Příspěvek od Aefar »

Jak to tak čtu, motáme se pořád kolem toho samého:

Shrnu to -

1) Vysvětlili jsme si rozdíly mezi přesvědčováním, zastrašováním a podváděním
2) K použití všech tří vlastností je vhodné je umět zahrát (pro zkušené hráče není problém) a naopak nezahrát, když ty skilly postava nemá (pro některé hráče může být toto problém).
3) Stejně tak by postava, která je terčem, měla umět zahrát podle svých vlastností rakci na dané podněty.
4) Veškeré hody a podobné věci chtějí obvykle aplikovat ti, kteří to zahrát neumějí. Bohužel (bohudík), toto je RP svět, kde se hraje naživo, a ostatní hráči bohužel (bohudík) nenabízejí možnost pěti otázek, na které se jich můžete zeptat, z nichž jedna je za použití zastrašování a jedna za použití přesvědčování :ermm:

Takže to, co se chce po hráčích, je cit pro hru a vžití se do postavy, která je charakterizována nějakými skilly... A to je to, o čem se tu bavíme

Výsledkem stejně vždy je, že ty, co to neumějí zahrát a budou se snažit používat kostku, i když mají daný skill nejnabušenější, stejně nikdo nebude brát vážně.

Ještě k pověsti - myslím, že ta docela dobře funguje a není třeba na ni vymýšlet žádná pravidla...

EDIT: A mimochodem - jak postava roste, roste jí sebevědomí a důvěra ve své schopnosti. I bez skillpointů, prostě podle mě jsou stejně tyhle "sociální skilly" závislé na historii postavy a na levelu, ne jenom na skillech. To by tam jinak body museli dávat všichni, pokud nejsou zavření v nějakém skleníku. Všichni se učíme celý život jednat, přesvědčovat, zastrašovat a někteří možná i podvádět.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

mimochodem..jediný, kdo muže zhlédnout skill pointy oponenta je DM..takže hráč jen těžko pozná, že dotyčná postava blafuje špatně, nebo zastrašuje špatně, pokud to ta dotyčná postava nenapíš, takže je to většinou asi takhle:

Prostě to uděláš * povytáhne nuž a oči se nebezpečně zúží oči a hlas zní jako chladná ocel*

*polkne a udělá to*//pokud hraje postavu tohodle charakteru
*zvedne bradu a zatne pěst* //pokud hraje postavu tohodle charakteru
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Akira píše:mimochodem..jediný, kdo muže zhlédnout skill pointy oponenta je DM..takže hráč jen těžko pozná, že dotyčná postava blafuje špatně, nebo zastrašuje špatně, pokud to ta dotyčná postava nenapíš, takže je to většinou asi takhle:
Proto jsem apeloval (prosil) hrace, aby se snazili dodrzovat "parametry" sve postavy.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

cybermisa píše:To, ze vyslychajici to mysli vazne vyslychany pak nejspise pochopi az v okamziku, kdyz o to ucho prijde. Takove uriznute ucho muze byt ovsem bonus do intimidate treba +20. :smile:
No, tak tady bych zase brzdil. modifikace by se podle vážnosti měly pohybovat za jednu okolnost v mezích 1-5. :bigwink: Ve výjimečných situacích víc, ale to podtrhávám a i v těch výjimečných případech by se neměla přesahovat 10 (pro inspiraci viz viewtopic.php?p=60786#60786). Jinak tu budeme mít zase případy "já mám tenhle důvod/dělám ti tohle a tak máš DC (na cokoliv) 100, takže nemáš nárok."

Je tu ale i druhý pohled, a to je ten z druhé strany.
Záleží na tom co je druhá postava zač, co po ní mučící chce a jakou to pro ní má váhu. Paladin tající místo uchování posvátné zbraně boha by měl jiné motivy (a jinou sílu odolání) než otec vyzrazující úkryt své rodiny, stejně tak jako by na tom jinak byl zliděj tající místo ukrytu svého lupu. Samozřejmě důvody těch lidí mohou být posíleny nebo oslabeny okolnostmi - paladin věří, že mučící nemůže zbraň získat, a že naopak padne do pasti, otec věří, že jeho rodinu nechá mučící bez milosti pozabíjet nebo hůř, zloděj mohl ty peníze uloupit na uplacení žalářníka, aby dal jeho uvězněnému otci jed a ten se tak vyhnul nelidskému mučení v rukou tyrana.

Jsou situace, kdy způsob výslechu, který spolehlivě zabere na většinu, na mučeného nemusí mít velký vliv (onen opposed roll s rovnakými bonusy pro mučeného). Někdy mučenému na zdraví či životě v porovnání s tím co je v sázce nesejde. Jindy za mučeným stojí prostě jen odhodlání nepodlehnout.

Vše je to o citu pro hru a ochotě akceptovat svůj neúspěch (platí pro obě strany). Když už na to nestačí pouhý text, můžete si to odházet - zastrašování proti výcviku, případně proti vůli mučeného (podle toho, co má postava vyšší).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Pavel Urban píše:
cybermisa píše:To, ze vyslychajici to mysli vazne vyslychany pak nejspise pochopi az v okamziku, kdyz o to ucho prijde. Takove uriznute ucho muze byt ovsem bonus do intimidate treba +20. :smile:
No, tak tady bych zase brzdil. modifikace by se podle vážnosti měly pohybovat za jednu okolnost v mezích 1-5. :bigwink:
Tak jasne, placnul jsem od oka … Kazdopadne mne nekdo uriznout jedno ucho, tak mu verim, ze urizne i to druhy … Proste verim :yes:
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

cybermisa píše:Tak jasne, placnul jsem od oka … Kazdopadne mne nekdo uriznout jedno ucho, tak mu verim, ze urizne i to druhy … Proste verim :yes:
To jistě. Otázkou je, zda tě to zlomí.

Mě ano, leckoho z nás jakbysmet. Ale bojovníka co dostává do těla každý den, bojovíka, který si při každém boji sbírá ze země střeva (úmyslná nadsázka, i když...) a čeká až ho klerik uzdraví nebo si lokne lektvaru, bojovníka, pro kterého je to jen a pouze povrchové zranění...?
A při fantasy možnostech léčení (kouzlo regenerace) jde pak skutečně jen a pouze o tu bolest. Mluvím o chybějících částech těla jako jsou uši, prsty apod.

Zní to fakt drsně a já bych tu představu nesnesl (tu bolest nejspíš už vůbec ne) a tu bolest taky ne, ale já nejsem takový bojovník a nemám takové možnosti.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Odpovědět