Vugi píše:cybermisa píše:Vugi píše:
Přesvědčování -tahání z postav informace a ukecávat je k různým věcem..
Tady ovsem prosim pozor - pokud tahas info z kohokoli nejakym uskokem, lsti, slibovanim neceho, co nehodlas splnit, tak rozhodne jde o PODVADENI nikoli PRESVEDCOVANI. Pokud naopak slibujes vzajemnou vyhodu vymeny informaci (popisujes vyhody spoluprace) a myslis to vazne, pak jde o presvedcovani. Pokud nekoho zastrasuje a vyhrozujes mu mucenim atd, pak jde o vyhrozovani
K tomu přesvědčování mám dotaz, když někoho "vyslíchám" dávám mu různé záludné otázky za účel dostat z něj nějaké info... dá se házet kostkou a kolikastěnou?
Házet si můžeš na co chceš, ale je to jen a pouze pro tebe, jakýkoliv druhý hráč může a nemusí podle toho jednat. Správně to funguje následovně:
Mám vysoký skill přesvědčování a podvádění - mohu zahrát skvělé přesvědčování a postavu splétající intriky (vyslýchající atd..). Takové jednání postavy bych neměl hrát když jej nemám podpořené dostatečně vysokým skillem (skilly). Druhý hráč (postava) reaguje na jednání mé postavy a automaticky předpokládá, že když moje postava tak jedná tak že to má "kryto" dostatečnou výší skillu.
To jak jeho postava bude reagovat přizpůsobí výši svých odpovídajících skillů a vlastností (např. ork s inteligencí 8 vyslýchaný schopnou intrikářskou postavou se prostě musí chytit do logických pastí) a podle toho bude hrát.
Hody kostkou jsou v takovém případu "nutné" pouze např. na vnesení prvku náhody - ork je tupý a jeho hráč to ví, tak stanoví DC že se chytí na 90 - hodí d100 a padne mu 15 - ork se na léčku chytil, jinak řečeno měl jen 10% šanci že se na logickou léčku nechytne, kdyby byl chytřejší tak si hráč orka může stanovit DC úměrně níže a tím svou šanci zvýšit.
To je ideální postup na Equilibrii a proto je tak důležité hrát jen to co má postava "kryto" svou statistikou. A zároveň sebevyšší statistika (např. přesvědčování 1000) bez adekvátního zahrání je k ničemu a nezvrátí to ani milion hodů.
Jinak řečeno statistika postavy (její různá čísla) vymezuje možnosti postavy, ale nezaručuje jejich dosažení - to je podmíněno adekvátním zahráním.
No a aby to nesvádělo hráče jenž si myslí že statistika je primární a hra jen "přidružený ocásek" k využívání hodů a nutění ostatních hráčů aby respektovaly jen jejich statistiku a hody tak na Equilibrii není a nikdy nebude možnost hráčských hodů na cokoliv. Hráči mají pouze obecné hody. DM pak mají pochopitelně kompletní možnost hodů na cokoliv.