[quote="labir"][/quote]
Teď když to tak čtu, už docela dlouho tu o runách chci něco napsat … takovou menší úvahu. Chápu to nějak tak, jako že vlastnosti, jaké dávají runy, šly získat již před zavedením run - při vytváření postavy přímo s DM. A pak se labir rozhodl, že by bylo fajn, kdyby s tím DMka nemusely trávit čas, a že si to každej hráč udělá sám - a zavedou se runy. Tohle jsou předpoklady, pokud se pletu, pak následuící text zřejmě nemá smysl, protože z nich vychází
No a se zavedením run nastal problém. Jak to udělat, aby to hráči nezneužívali k maxování postav. A tak se ceny run vychýlily tak, aby to prostě nešlo, nebo jen konkrétní kombinace. Aby prostě byly natolik drahé, aby hráč nemohl naboostovat postavu. Což podle mě splnilo svůj účel, ale pohřbilo ten původní - velice omezilo možnosti při dotváření postavy. Ve srovnání s původním stavem je tedy možné, aby si hráč dotvořil postavu zcela bez zásahu DMka, ale na druhou stranu bylo tohle dotvoření osekáno na minimum kvůli tomu, že runy musí pokrýt všechny typy hráčů - jak ty, kteří si chtějí udělat zajímavou postavu a uhrají ji, tak začátečníky, kteří si chtějí mermomocí udělat něco úplně originálního a nemají na to, tak ty, kteří to chtějí zneužít pro powergaming.
Aby mě tu někdo neosočil … ne, nesnažím se ukecat lepší ceny run
. Chtěl jsem se jen podělit o svou úvahu a svoje pozorování - zrovna v tomto místě, u těch run, je vidět, jak moc jdou policejní úpravy a systémy (zde zvýšení cen run) proti původním myšlenkám a záměrům. Protože je hezký mít neproniknutelnej policejní systém, ale pokud pohřbívá nebo i jen částečně znehudnocuje to, co ochraňuje (zde nápad s bonusovými vlastnostmi pro postavu, jak negativními, tak pozitivními), jakou má pak vlastně cenu? Protože jak ten ochraňovaný nápad, tak policejní systém pro něj určitě stojí spoustu práce a času.
Imagination is the only weapon in the war against reality.